Koska sana synti ei kuulu sanavarastooni.
Niin en voi tehdä sitä.Eroa sinäkin kirkosta ja karista mutu uskonnot mielestäsi.Elät onnellisen ja synnittömän elämän.
Iänkaikkinen elämä,kuka sitä oikeesti tahtoo?
Elämässä on se hyvä puoli että se loppuu joskus ja antaa tilaa uusille elämille.
En ole ikuna syntiä tehnyt!!
21
803
Vastaukset
- Mökö
sanoin ja teoin, tietoisesti ja tietämättään. Se, että et tiedä ja tajua tehneesi syntiä ei tarkoita sitä, että et olisi syntiä tehnyt.
- on vain
käsite, keksitty massojen hallitsemiseksi. Ei muuta.
- USA-FAN
on vain kirjoitti:
käsite, keksitty massojen hallitsemiseksi. Ei muuta.
Synti on kommarien juoni!
- Nasse
antaa lahkolaisten piehtaroida synneissään.
Se ei tervettä ihmistä kosketa.- Mökö
Sinäkin joudut kerran vastaamaan teoistasi!
ei kai sitten ollut olemassa ennen kuin joku tiedemies huomasi ne mikroskoopilla?
- Huhhahhei
Synti on tekemällä tehty käsite. Moraali on olemassa vaikkei tunnusta koko synnin käsitettä. Raamatun syntikäsite on täysin kieroutunut ja sairas.
Bakteereja on ollut miljardeja vuosia. - Hiphurraa
Bakteereja on aina ollut. Synnin ovat keksineet eri uskontojen papit ja johtajat. Näin pidettiin kansa nöyränä, saatiin maksetut kymmenykset ja kirkollisverot.
Ja nyt - joku hurmahenkinen uskoo edelleen, että kyseessä onkin ihan oikea asia. No, mitäs sen olisikaan väliä, jos ei sitä asiaa tuputettaisi muille tai jopa arvostelukyvyttömille lapsille! Hiphurraa kirjoitti:
Bakteereja on aina ollut. Synnin ovat keksineet eri uskontojen papit ja johtajat. Näin pidettiin kansa nöyränä, saatiin maksetut kymmenykset ja kirkollisverot.
Ja nyt - joku hurmahenkinen uskoo edelleen, että kyseessä onkin ihan oikea asia. No, mitäs sen olisikaan väliä, jos ei sitä asiaa tuputettaisi muille tai jopa arvostelukyvyttömille lapsille!ihmisen luonnossa syntymästä asti.Kun te kaksi kiellätte että syntiä ei ole elätte valheessa.
- OttoPetteri
L.J.H kirjoitti:
ihmisen luonnossa syntymästä asti.Kun te kaksi kiellätte että syntiä ei ole elätte valheessa.
Ensinnäkin:
Millä perusteella syntiä on syntymästä asti? Kun pieni viaton lapsi ei kaiketi ole lausunut jonkin jumalahamon nimeä turhaan tai tehnyt huorin.
Toiseksi
Synti on eri urkontokuntien ja lahkojen lista kielletyistä käsitteistä. Vai miksi joissain kielletään verensiirto henkeä pelastavana, toisissa se sallitaan? Miksi jotkut hihhulit sallivat useamman vaimon, toiset kivittävät ihmisiä rikkomuksista, jotkut eivät saa juoda kahvia?
Kolmanneksi:
Miten ihmeessä joku juutalaispoika on antanut kaikki minunkin "synnit" anteeksi, kun hänet naulattiin puuhun? Ei varmasti tuntenut minua, eikä tiennyt nykyajan "synneistä" yhtgään mitään.
Neljänneksi:
Miksi syntinen ihminen joutuu jossain hihhulilahkoissa neuvoston eteen kokemaan henkistä kidutusta ja lopuksi karkoitetaan lahkosta? Siksikö, että ei ole alistunut lahkon keksimien syntien vuoksi lahkon valtaan?
Viidenneksi:
Miksi ihmeessä joku uskontokunta on voinut ottaa itselleen vallan määrätä toisten ihmisten elämästä? jopa sellaisten, joita eivät ole edes koskaan nähneet?
Kuudenneksi:
Miten helkutissa lahkolaisten keksimistä synneistä sitten vapautuu luettelemalla ne jossain rippipömpelissä papille?
Seitsemänneksi:
Miksi yksikään uskonnolla seonnut ei pysty näihinkään asioihin järkevästi vastaamaan, vaan aina olen saanut vastaukseksi pitkän litanian lainauksia "Uskovaisten Tarinoita" -nimisestä kirjasta? Enhän minäkään täällä toista Rudolf koivun kuvittaman satukirjan juttuja. OttoPetteri kirjoitti:
Ensinnäkin:
Millä perusteella syntiä on syntymästä asti? Kun pieni viaton lapsi ei kaiketi ole lausunut jonkin jumalahamon nimeä turhaan tai tehnyt huorin.
Toiseksi
Synti on eri urkontokuntien ja lahkojen lista kielletyistä käsitteistä. Vai miksi joissain kielletään verensiirto henkeä pelastavana, toisissa se sallitaan? Miksi jotkut hihhulit sallivat useamman vaimon, toiset kivittävät ihmisiä rikkomuksista, jotkut eivät saa juoda kahvia?
Kolmanneksi:
Miten ihmeessä joku juutalaispoika on antanut kaikki minunkin "synnit" anteeksi, kun hänet naulattiin puuhun? Ei varmasti tuntenut minua, eikä tiennyt nykyajan "synneistä" yhtgään mitään.
Neljänneksi:
Miksi syntinen ihminen joutuu jossain hihhulilahkoissa neuvoston eteen kokemaan henkistä kidutusta ja lopuksi karkoitetaan lahkosta? Siksikö, että ei ole alistunut lahkon keksimien syntien vuoksi lahkon valtaan?
Viidenneksi:
Miksi ihmeessä joku uskontokunta on voinut ottaa itselleen vallan määrätä toisten ihmisten elämästä? jopa sellaisten, joita eivät ole edes koskaan nähneet?
Kuudenneksi:
Miten helkutissa lahkolaisten keksimistä synneistä sitten vapautuu luettelemalla ne jossain rippipömpelissä papille?
Seitsemänneksi:
Miksi yksikään uskonnolla seonnut ei pysty näihinkään asioihin järkevästi vastaamaan, vaan aina olen saanut vastaukseksi pitkän litanian lainauksia "Uskovaisten Tarinoita" -nimisestä kirjasta? Enhän minäkään täällä toista Rudolf koivun kuvittaman satukirjan juttuja."millä perusteella syntymästä"
Lapset osaavat kapinoida vanhempia vastaan ilman että sitä on kukaan opettanut.
"miksi joissain kielletään verensiirto pelastavana asiana,miksi jotkut sallii useamman vaimon, toiset kivittävät rikkomuksista,jotkut eivät saa juoda kahvia"
Siksi että he ovat todellisia hihhuleita.
"ei varmasti tuntenut minua,eikä tiennyt nykyajan synneistä yhtään mitään"
Siksi että Hän rakasti sinua se oli keino sovittaa sinun ja muitten synnit.
Ja Jumalalla oli tiedossa menneisyyden,tulevaisuuden ja nykyisyyden synnit.
Mitä tulee lahkolaisuuteen niin toiset ovat huuhaa-lahkoja.
No siitä syntien luettelemisesta jollekin papille, totuus vapauttaa se kun pystyy kertomaan itsestään totuuden.- OttoPetteri
L.J.H kirjoitti:
"millä perusteella syntymästä"
Lapset osaavat kapinoida vanhempia vastaan ilman että sitä on kukaan opettanut.
"miksi joissain kielletään verensiirto pelastavana asiana,miksi jotkut sallii useamman vaimon, toiset kivittävät rikkomuksista,jotkut eivät saa juoda kahvia"
Siksi että he ovat todellisia hihhuleita.
"ei varmasti tuntenut minua,eikä tiennyt nykyajan synneistä yhtään mitään"
Siksi että Hän rakasti sinua se oli keino sovittaa sinun ja muitten synnit.
Ja Jumalalla oli tiedossa menneisyyden,tulevaisuuden ja nykyisyyden synnit.
Mitä tulee lahkolaisuuteen niin toiset ovat huuhaa-lahkoja.
No siitä syntien luettelemisesta jollekin papille, totuus vapauttaa se kun pystyy kertomaan itsestään totuuden.>>Lapset osaavat kapinoida vanhempia vastaan ilman että sitä on kukaan opettanut.>Siksi että Hän rakasti sinua se oli keino sovittaa sinun ja muitten synnit.
Ja Jumalalla oli tiedossa menneisyyden,tulevaisuuden ja nykyisyyden synnit. OttoPetteri kirjoitti:
>>Lapset osaavat kapinoida vanhempia vastaan ilman että sitä on kukaan opettanut.>Siksi että Hän rakasti sinua se oli keino sovittaa sinun ja muitten synnit.
Ja Jumalalla oli tiedossa menneisyyden,tulevaisuuden ja nykyisyyden synnit.Tämä ei ole mielipideasia.
Ensinnäkin Aatami ja Eeva kun söivät kielletystä puusta tulivat tietoiseksi hyvästä ja pahasta.
Saivat kyvyn tehdä molempia.
Täten siitä asti synti on kulkenut veressä.
Nytkin sinä teet syntiä.Se jos joku lahko sanoo synniksi jotain mikä sitä ei ole tai mikä on, tai jättää sanomatta se on sivuasia.
Kaikki ihmiset ovat samojen lakien alla kuuluvat kirkkoon, lahkoon tai ei.
Ja ainoa keino pelastua on ottaa vastaan Jeesus Kristus.Joh 5:24"Totisesti,totisesti minä sanon teille joka kuulee minun sanani ja uskoo Häneen,joka on minut lähettänyt sillä on iankaikkinen elämä eikä Hän joudu tuomittavaksi vaan on siirtynyt kuolemasta elämään"
Raamatussa sanotaan myöskin se joka tunnustaa minut (Jeesuksen)ihmisten edessä sen minäkin tunnustan Isäni edessä, se joka kieltää minut ihmisten edessä sen Minä kiellän isäni edessä.- OttoPetteri
L.J.H kirjoitti:
Tämä ei ole mielipideasia.
Ensinnäkin Aatami ja Eeva kun söivät kielletystä puusta tulivat tietoiseksi hyvästä ja pahasta.
Saivat kyvyn tehdä molempia.
Täten siitä asti synti on kulkenut veressä.
Nytkin sinä teet syntiä.Se jos joku lahko sanoo synniksi jotain mikä sitä ei ole tai mikä on, tai jättää sanomatta se on sivuasia.
Kaikki ihmiset ovat samojen lakien alla kuuluvat kirkkoon, lahkoon tai ei.
Ja ainoa keino pelastua on ottaa vastaan Jeesus Kristus.Joh 5:24"Totisesti,totisesti minä sanon teille joka kuulee minun sanani ja uskoo Häneen,joka on minut lähettänyt sillä on iankaikkinen elämä eikä Hän joudu tuomittavaksi vaan on siirtynyt kuolemasta elämään"
Raamatussa sanotaan myöskin se joka tunnustaa minut (Jeesuksen)ihmisten edessä sen minäkin tunnustan Isäni edessä, se joka kieltää minut ihmisten edessä sen Minä kiellän isäni edessä.Ei ole mielipideasia!
Kaikki tarinat perustuvat ihan pelkästään tarinoihin jostain kirjasta, jonka ihan itse joku uskonlahko on julistanut pyhäksi. Kaikki luomistarinat, paratiisit, synnit yms. on keksitty Raamattuun kirjoittajan toimesta. Koeta nyt Sinäkin käsittää, että kyse ei ole ainoasta oikeasta totuudesta siis ihan todellisesta faktasta. Minäkin voisin kirjoittaa kirjan ja julistaa sen pyhäksi sekä vaatia, että kaikkien on sitä noudatettava ikuisen tulen ja kidutuksen uhalla.
Synti on ihan pelkkä käsite, joka liittyy saumattomasti uskomiseen johonkin jumalaan ja eri uskonlahkojen määräyksiin. Syntikäsite vaihtelee ihan kokonaan eri uskonnoissa ja niiden kirjoissa. Se EI edelleenkään ole kaikkia ihmisiä absoluuttisesti sitova ja koskeva asia. Ymmärrän, että se on vaikea käsittää, kun maailmaa katselee putken läpi.
Toistan itseäni:
Verenluovutus on syntiä eräässä hihhulilahkossa. Luovutan verta, olen siis syntinen ja tuomittu helvetin tuleen. Luovuttamani veri pelastaakin jonkin lapsen hengen. Olen edelleen syntinen, vaikka olen tehnyt lähimmäiselle hyvää!!
Näitä asioita ei miksikään muuta se, että lainaat lauseita jostain Uskovaisten Tarinoita -kirjasta. En minä, tai moni muukaan, niihin usko. Jutut ovat ihan samaa tasoa, kuin Hanhiemon Satuaarteet -kirjasta. OttoPetteri kirjoitti:
Ei ole mielipideasia!
Kaikki tarinat perustuvat ihan pelkästään tarinoihin jostain kirjasta, jonka ihan itse joku uskonlahko on julistanut pyhäksi. Kaikki luomistarinat, paratiisit, synnit yms. on keksitty Raamattuun kirjoittajan toimesta. Koeta nyt Sinäkin käsittää, että kyse ei ole ainoasta oikeasta totuudesta siis ihan todellisesta faktasta. Minäkin voisin kirjoittaa kirjan ja julistaa sen pyhäksi sekä vaatia, että kaikkien on sitä noudatettava ikuisen tulen ja kidutuksen uhalla.
Synti on ihan pelkkä käsite, joka liittyy saumattomasti uskomiseen johonkin jumalaan ja eri uskonlahkojen määräyksiin. Syntikäsite vaihtelee ihan kokonaan eri uskonnoissa ja niiden kirjoissa. Se EI edelleenkään ole kaikkia ihmisiä absoluuttisesti sitova ja koskeva asia. Ymmärrän, että se on vaikea käsittää, kun maailmaa katselee putken läpi.
Toistan itseäni:
Verenluovutus on syntiä eräässä hihhulilahkossa. Luovutan verta, olen siis syntinen ja tuomittu helvetin tuleen. Luovuttamani veri pelastaakin jonkin lapsen hengen. Olen edelleen syntinen, vaikka olen tehnyt lähimmäiselle hyvää!!
Näitä asioita ei miksikään muuta se, että lainaat lauseita jostain Uskovaisten Tarinoita -kirjasta. En minä, tai moni muukaan, niihin usko. Jutut ovat ihan samaa tasoa, kuin Hanhiemon Satuaarteet -kirjasta.Raamattu on Jumalan sanaa ja Jumala on the bigboss.Synti ei ole pelkkä käsite, se on se mikä erottaa ihmisen Jumalasta.
Ongelmasi on että pakenet totuutta,vedoten siihen että noi hihhulilahkot sitä tai tätä.
Rakas ystävä jos jatkat tuota tulet hukkumaan syntiisi, ja ainut joka voi sinut pelastaa on Jeesus.- OttoPetteri
L.J.H kirjoitti:
Raamattu on Jumalan sanaa ja Jumala on the bigboss.Synti ei ole pelkkä käsite, se on se mikä erottaa ihmisen Jumalasta.
Ongelmasi on että pakenet totuutta,vedoten siihen että noi hihhulilahkot sitä tai tätä.
Rakas ystävä jos jatkat tuota tulet hukkumaan syntiisi, ja ainut joka voi sinut pelastaa on Jeesus.Raamattu ei ole mitään jumalan sanaa. Sellaista ei ole olemassakaan. Se on kirja, joka on kirjoitettu aikojen saatossa ja jonka sisältö vaihtelee riippuen uskonlahkosta.
Sinä sokeasti uskot ilman omaa mielipidettä ja ihan ilman kritiikkiä, että kyseessä on yleismaailmallinen fakta. Kyseessä on ihan pelkkä uskomus ja jopa pakollinen aivopesu. Vai väitätkös, että muutamalla leivällä ja kalalla ruokittiin 5000 miestä ja ruokaa vielä jäi? Tai jokun tytär herätettiin henkiin?
Hanhiemon Satuaarteet -kirjassa kerrottiin padasta, joka tuotti tyhjästä puuroa. Jos minä perustan uskonlahkon, joka julistaa asian pyhäksi, niin onko se jumalan sanaa? Ei Sinun mielestäsi, mutta jospa minun mielestäni onkin?
Raamatun ja muiden uskonnollisten kirjojen yksi päätarkoitus on ja on aina ollut "rahvaan" pitäminen nöyränä. Raamattu - kuten Koraanikin - on sikäli vallan väline, että lukutaidottomille on kerrottu mitä kirjassa määrätään. Ja jos ei sokeasti ja kritiikittömästi totellut, niin keksittiin erilaisia rangaistuksia. Voitko väittää, että muhamettilaisten Raamattu (=Koraani)on väärässä, kun se kehottaa julkisesti kivittämään kuoliaaksi henkilön, joka tekee eri tavalla, kuin Koraanissa määrätään?
En minä pakene totuutta mitenkään. Totuus on se, että:
a) Raamattu on vain yksi uskonnollinen kirja muiden joukossa
b) Uskonnolliset kirjat ja niiden sisältö vaihtelevat sekä lahkosta riippuen, että ajasta riippuen
c) Kirjat todistetaan absoluuttiseksi faktaksi pelkästään niihin vannovien (= uskoon höyrähtäneiden) toimesta
d) Syntiin ja siihen liittyvään pelastukseen samoin kuin jumalaan uskovat vain uskovaiset. Muille asia on yhdentekevä.
e) On ihan turha väittää, että minä hukun johonkin abstraktiseen syntiin ja pelastukseen, koska sellaista ei ole olemassakaan!
d) Lahkolaiset ovat määrittäneet synniksi milloin mitäkin liittyvät ne uskontoon tai ei.
f) Lahkokäsite sisältää kaikki uskontokunnat ja niiden variaatiot, välittämättä siitä kielletäänkö kahvinjuonti tai verenluovutus. Välittämättä siitä saako toisen kivittää hengiltä tai onko kaksinnaiminen kielletty tai sallittu. OttoPetteri kirjoitti:
Raamattu ei ole mitään jumalan sanaa. Sellaista ei ole olemassakaan. Se on kirja, joka on kirjoitettu aikojen saatossa ja jonka sisältö vaihtelee riippuen uskonlahkosta.
Sinä sokeasti uskot ilman omaa mielipidettä ja ihan ilman kritiikkiä, että kyseessä on yleismaailmallinen fakta. Kyseessä on ihan pelkkä uskomus ja jopa pakollinen aivopesu. Vai väitätkös, että muutamalla leivällä ja kalalla ruokittiin 5000 miestä ja ruokaa vielä jäi? Tai jokun tytär herätettiin henkiin?
Hanhiemon Satuaarteet -kirjassa kerrottiin padasta, joka tuotti tyhjästä puuroa. Jos minä perustan uskonlahkon, joka julistaa asian pyhäksi, niin onko se jumalan sanaa? Ei Sinun mielestäsi, mutta jospa minun mielestäni onkin?
Raamatun ja muiden uskonnollisten kirjojen yksi päätarkoitus on ja on aina ollut "rahvaan" pitäminen nöyränä. Raamattu - kuten Koraanikin - on sikäli vallan väline, että lukutaidottomille on kerrottu mitä kirjassa määrätään. Ja jos ei sokeasti ja kritiikittömästi totellut, niin keksittiin erilaisia rangaistuksia. Voitko väittää, että muhamettilaisten Raamattu (=Koraani)on väärässä, kun se kehottaa julkisesti kivittämään kuoliaaksi henkilön, joka tekee eri tavalla, kuin Koraanissa määrätään?
En minä pakene totuutta mitenkään. Totuus on se, että:
a) Raamattu on vain yksi uskonnollinen kirja muiden joukossa
b) Uskonnolliset kirjat ja niiden sisältö vaihtelevat sekä lahkosta riippuen, että ajasta riippuen
c) Kirjat todistetaan absoluuttiseksi faktaksi pelkästään niihin vannovien (= uskoon höyrähtäneiden) toimesta
d) Syntiin ja siihen liittyvään pelastukseen samoin kuin jumalaan uskovat vain uskovaiset. Muille asia on yhdentekevä.
e) On ihan turha väittää, että minä hukun johonkin abstraktiseen syntiin ja pelastukseen, koska sellaista ei ole olemassakaan!
d) Lahkolaiset ovat määrittäneet synniksi milloin mitäkin liittyvät ne uskontoon tai ei.
f) Lahkokäsite sisältää kaikki uskontokunnat ja niiden variaatiot, välittämättä siitä kielletäänkö kahvinjuonti tai verenluovutus. Välittämättä siitä saako toisen kivittää hengiltä tai onko kaksinnaiminen kielletty tai sallittu.Raamattu on Jumalan sanaa.
Vastaukset kohtiisi
A)Ei ole pelkkä yksi kirja muiden joukossa.
D)Muille asia yhdentekevä.Vaikka henkilölle olisi yhdentekevää se voivatko heikot jäät pettää.Niin niin saattaa silti käydä heikoille jäille mennessä.
E)Ei ole turha väittää.
Muita kohtiasi en jaksa kommentoida.Edelleenkään kyse ei ole mielipideasiasta.Kyllä pakenet totuutta ja huijaat tällaisella itseäsi.- OttoPetteri
L.J.H kirjoitti:
Raamattu on Jumalan sanaa.
Vastaukset kohtiisi
A)Ei ole pelkkä yksi kirja muiden joukossa.
D)Muille asia yhdentekevä.Vaikka henkilölle olisi yhdentekevää se voivatko heikot jäät pettää.Niin niin saattaa silti käydä heikoille jäille mennessä.
E)Ei ole turha väittää.
Muita kohtiasi en jaksa kommentoida.Edelleenkään kyse ei ole mielipideasiasta.Kyllä pakenet totuutta ja huijaat tällaisella itseäsi.Näytät uskovan ihan sokeasti ja vailla mitään kritiikkiä lahkosi "todisteluihin". No, kun katselet maailmaa kritiikittömästi putken läpi ja vielä toinen silmä ummessa, niin lopputulos on sitten tuollainen.
Uskotko ihan oikeasti ja sokeasti kaikkeen, mitä tarinakirjassasi väitetään? Uskotko ihan kaiken, mitä lahkosi kokouksissa kerrotaan? Etkö itse ajattele omilla aivoillasi? Oletko todella antanut tämän ainoan elämäsi toisten ehdoilla elettäväksi ja toisten määräysvaltaan?
Takavuosina oli yhteiskuntakokeilu nimeltään Kommunismi. Siihenkin uskoi osa suomalaisiakin ihan ilman kritiikkiä ja omaa ajattelua. Kaikki propaganda nieltiin sujuvasti ja vielä kehuttiin asiaa. Ja nyt? Kun koko homma onkin paljastunut ihan pelkäksi valheeksi, niin ovat olleet siitä lähtien asiasta hipihiljaa. OttoPetteri kirjoitti:
Näytät uskovan ihan sokeasti ja vailla mitään kritiikkiä lahkosi "todisteluihin". No, kun katselet maailmaa kritiikittömästi putken läpi ja vielä toinen silmä ummessa, niin lopputulos on sitten tuollainen.
Uskotko ihan oikeasti ja sokeasti kaikkeen, mitä tarinakirjassasi väitetään? Uskotko ihan kaiken, mitä lahkosi kokouksissa kerrotaan? Etkö itse ajattele omilla aivoillasi? Oletko todella antanut tämän ainoan elämäsi toisten ehdoilla elettäväksi ja toisten määräysvaltaan?
Takavuosina oli yhteiskuntakokeilu nimeltään Kommunismi. Siihenkin uskoi osa suomalaisiakin ihan ilman kritiikkiä ja omaa ajattelua. Kaikki propaganda nieltiin sujuvasti ja vielä kehuttiin asiaa. Ja nyt? Kun koko homma onkin paljastunut ihan pelkäksi valheeksi, niin ovat olleet siitä lähtien asiasta hipihiljaa."Näytät uskovan ihan sokeasti ja ilman kritiikkiä lahkosi todisteluihin"
Kyseessä on elävän Jumalan seurakunta ja kritiikki nousee jos siihen on aihetta, Jumala auttakoon etten tekisi tätä turhaan.
Se on totuuskirja ei tarinakirja.Uskonko sokeasti kaiken mitä kokouksissa sanotaan?
En kaikkea.Ihmiset ovat erehtyväisiä.
"etkö itse ajattele omilla aivoillasi"
En ainakaan samalla lailla itseäni vastaan kuin ateistit.
"oletko todella antanut pla,pla,pla"
Kyllä olen antanut elämäni kaikkivaltiaan Jumalan ehdoilla elettäväksi ja määräysvaltaan, tämän myönnän iloisena.Eikä ole ainoa.
Kommunismi on perseestä sen tiedän.- heppu
OttoPetteri kirjoitti:
Näytät uskovan ihan sokeasti ja vailla mitään kritiikkiä lahkosi "todisteluihin". No, kun katselet maailmaa kritiikittömästi putken läpi ja vielä toinen silmä ummessa, niin lopputulos on sitten tuollainen.
Takavuosina oli yhteiskuntakokeilu nimeltään Kommunismi. Siihenkin uskoi osa suomalaisiakin ihan ilman kritiikkiä ja omaa ajattelua. Kaikki propaganda nieltiin sujuvasti ja vielä kehuttiin asiaa. Ja nyt? Kun koko homma onkin paljastunut ihan pelkäksi valheeksi, niin ovat olleet siitä lähtien asiasta hipihiljaa....te lopetitte? olisin halunnu kuulla lisää siitä Hanhiemosta.
- OttoPetteri
heppu kirjoitti:
...te lopetitte? olisin halunnu kuulla lisää siitä Hanhiemosta.
Joo, kattos, tää Hanhiemon Satuaarteet on semmottinen kirja, jossa myös on ihan ihmeellsiä tarinoita. Lapset ja muut ymmärtämättömät ne todeksi uskovat:
Karkuun juokseva piparkakkupoika, itsekseen puuroa tekevä pata, makkara, joka roikkui taikasanalla eukon nenässä jne.
Samanlaisia tarinoita on Uskovaisten Tarinoita -kirjassa:
5000 miestä ruokittiin muutamalla silakalla ja leivällä. Murusista koottiin muutama vakallinen. Mooses patosi Punaisen Meren, joku kuollut heräsi jne. Ja näihinkin tarinoihin jotkut uskovat ihan tosissaan ja väittävät vielä, että ne
ovat jotain Jumalan sanaa. Ihan kuin heidän Jumala, jota väitetään kaiken alkuunpanijaksi ja kaikki voivaksi armolliseksi abstraktiseksi olennoksi, noita olisi viitsinyt keksiä...
Vaan jos et usko noihin tarinoihin, niin lahkosta riippuen sitten rangaistaan leppoisasti, mutta opettavaisesti esim. tuomitsemalla ikuiseen tuleen, tai kvittämällä hengiltä tai taannoin polttamalla elävältä noitana.
Ihminenkin on tuon kirjan perusteella luotu naps ja sitten hukutettu, jolloin Nooa vaimoineen ja poikineen on taas aloittanut kansoituksen ihan alusta. Evoluutio kaikkine dinosauruksineen ja Neandertalin ihmisineen ei ole mitään näiden tarinoiden rinnalla! Vain todistamaton huuhaa on totta, kun kerran uskonlahkot ovat niin päättäneet.
No, pahintahan tässä ei ole se, että noita minulle kerrotaan vaan se, että noilla asioilla pelotellaan ja manipuloidaan arvostelukyvyttömiä lapsia, vanhuksia, nuoria. Ko. toimintaa on sanottu aivopesuksi, mutta lahkot sanovat sitä herätykseksi ja uskoon tulemiseksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2151429- 961276
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31077Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171046Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9928Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86900Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.59838- 32830
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37768Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44754