3v auton tuonti Saksasta ei kannata!

miksi tuoda

Autoveropäätöksissä näkee paljon 01-02 autoja eli n. 3 v vanhoja. En tiedä mikä idea ihmisillä on hakea sellainen auto, koska verotus tekee homman kannattamattomaksi. Pari esimerkkiä:

1. VW Passat 2.0 -03 at, ajettu 50tkm: hinta saksassa: 17000e. verot 8500e, talvirenkaat ja hakukustannukset 2000e. yht. 27500. suomessa hinta 26000e. suoraostolla hinnasta pois 2000-2500e (saksan tuojalla ei ole vaihtoautoa). eli suomen hinta 24000e.

2. Audi a4 1.8 avant at -02, ajettu 50tkm: hinta saksassa 17000e. verot 9500e, muut 2000e. yht. 28500e. suomessa pyynti 29000e, suoraostolla 27000e.

Molemmissa tapauksissa ostaja vielä häviää 1000-2000e lisää myydessään auton! Kertokaapas mikä järki on hakea Saksasta tällainen vähän ajettu tuorehko auto?

35

33988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuo olleet

      kolaroituja, jotka on pesty ja silitetty ja myyty Suomipojille.

    • Toinen Kysymys

      Kertokaapas mikä järki on hakea Saksasta auto?

      • kehua

        omistavansa uudenveroisen ja ajamattoman Mersun ja miten halvalla sen saikaan. "Jos myisin, niin ainaskin 5000 Euroa nettoaisin, uskottekos?"


    • Buyboy

      oon tehny samansuuntaisia laskelmia, kiikarissa olisi 1-3 vuotias auto, enkä ole vielä löytänyt kannattavaa tuotavaa saksasta tai virosta. jos olette löytäneet järkevän yhdistelmän niin kertokaa? siis kyse tuorehkosta henkilöautosta?

      • andy

        Kannattaa huomata, että ainakin yo. Audien osalta 2002 valmistetun auton vero% voi olla jopa 5 prosenttiyksikköä isompi kuin 2003 valmistetun. Tullin taulukot näyttävät kyseisille 2002:lle Audeille veroprosentteja 30 ja 34 väliltä. Yllä ilmoitettu Audin hinta Suomessa näkyy olevan Autotalli.comin mukaan aivan haarukan alapäästä (mahtaako olla 2keuroa tinkivaraa edes suoraostolla). Yleisemmät pyynnit ovat 30-32 keuron paikkeilla.

        Aika tasoihin kustannuksiltaan tuontiauto saattaa monessa tapauksessa mennäkin. Niinpä tuontia kannattanee harkita pääasiassa silloin, jos kyseessä on hieman harvinaisempi automalli. Harvinaisten mallien osalta Saksassa on rutkasti enemmän valinnanvaraa ja tunnetusti keskimäärin myös suomalaisia autoja parempi varustetaso.


      • Buyboy
        andy kirjoitti:

        Kannattaa huomata, että ainakin yo. Audien osalta 2002 valmistetun auton vero% voi olla jopa 5 prosenttiyksikköä isompi kuin 2003 valmistetun. Tullin taulukot näyttävät kyseisille 2002:lle Audeille veroprosentteja 30 ja 34 väliltä. Yllä ilmoitettu Audin hinta Suomessa näkyy olevan Autotalli.comin mukaan aivan haarukan alapäästä (mahtaako olla 2keuroa tinkivaraa edes suoraostolla). Yleisemmät pyynnit ovat 30-32 keuron paikkeilla.

        Aika tasoihin kustannuksiltaan tuontiauto saattaa monessa tapauksessa mennäkin. Niinpä tuontia kannattanee harkita pääasiassa silloin, jos kyseessä on hieman harvinaisempi automalli. Harvinaisten mallien osalta Saksassa on rutkasti enemmän valinnanvaraa ja tunnetusti keskimäärin myös suomalaisia autoja parempi varustetaso.

        siitä taitaakin olla kyse, eli jos haluaa jotain tiettyä muttei suomesta löydä niin sieltä varmaan löytyy. mutta rahallisesti se ei kannata, siellä vietetyt ansaitut lomapäivät kun laskee mukaan niin miinuksen puolelle menee joka kerta.

        ihmettelen vaan kun jengi on tuonut noita autoja niin paljon, eikä mitään harvinaisii vaan ihan tavallisia bilikoita. vanhojen "romujen" lisäksi.


      • parempi
        Buyboy kirjoitti:

        siitä taitaakin olla kyse, eli jos haluaa jotain tiettyä muttei suomesta löydä niin sieltä varmaan löytyy. mutta rahallisesti se ei kannata, siellä vietetyt ansaitut lomapäivät kun laskee mukaan niin miinuksen puolelle menee joka kerta.

        ihmettelen vaan kun jengi on tuonut noita autoja niin paljon, eikä mitään harvinaisii vaan ihan tavallisia bilikoita. vanhojen "romujen" lisäksi.

        Olisiko yksi syy siinä,että saat Saksasta samaan hintaan paremmin varustellun auton? Suomeen tuotavista autoista on usein karsittu autoveron vuoksi semmoisia lisävarusteita,jotka ovat Saksassa vakiona.Sanotaan vaikka metalliväri,automaattinen ilmastointi,kattoluukku,ajonvakautusjärjestelmä,
        navigonintijärjestelmä.Listaa voisi jatkaa loputtomiin.


      • Autofahrer
        parempi kirjoitti:

        Olisiko yksi syy siinä,että saat Saksasta samaan hintaan paremmin varustellun auton? Suomeen tuotavista autoista on usein karsittu autoveron vuoksi semmoisia lisävarusteita,jotka ovat Saksassa vakiona.Sanotaan vaikka metalliväri,automaattinen ilmastointi,kattoluukku,ajonvakautusjärjestelmä,
        navigonintijärjestelmä.Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

        Saksan Autobild tutki syksyllä hintaeroja Suomen ja Saksan välillä uusien autojen välillä ja totesi,että auto kannattaa ostaa Saksasta,vaikka Suomessa onkin halvemmat tax-free-hinnat.Tuonnin kannattavuus Saksaan hupeni siihen,että Suomesta myytävistä autoista puuttui niin paljon sellaisia Saksan autoissa olevia vakiovarusteita,ettei tuonti kannattanut.Usein ongelmana oli Suomen malleista puuttuva ESP,jonka olisi joutunut ostamaan lisähintaan sekä turvatyynyjen määrässä oli tingitty Suomessa.


      • ja vielä
        parempi kirjoitti:

        Olisiko yksi syy siinä,että saat Saksasta samaan hintaan paremmin varustellun auton? Suomeen tuotavista autoista on usein karsittu autoveron vuoksi semmoisia lisävarusteita,jotka ovat Saksassa vakiona.Sanotaan vaikka metalliväri,automaattinen ilmastointi,kattoluukku,ajonvakautusjärjestelmä,
        navigonintijärjestelmä.Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

        kun olis penkinlämmittimet. Näin talvella oppii arvostamaan niitä. Varsinkin nahkapenkeillä aika kylmää kyytiä pakkasella:).


      • jos asentaa
        ja vielä kirjoitti:

        kun olis penkinlämmittimet. Näin talvella oppii arvostamaan niitä. Varsinkin nahkapenkeillä aika kylmää kyytiä pakkasella:).

        ei siinä se kummempaa.


      • lämmin peba
        ja vielä kirjoitti:

        kun olis penkinlämmittimet. Näin talvella oppii arvostamaan niitä. Varsinkin nahkapenkeillä aika kylmää kyytiä pakkasella:).

        Joo toi on yksi syy ettei tarvi hakea autoa saksasta jollei saa harvinaista winter-pakettia. Grillejä on vaikea jälkiasentaa siististi ja maksaa varmaan hunajaa, enpä ole koskaan kuullut että kukaan niitä olisi laitattanut.

        Talvipakkasilla grilli on kyllä todella mukava, henkkoht pidän paljon tärkeämpänä kuin esp, navigaattori tai extra-tyyny.


      • asentaa
        lämmin peba kirjoitti:

        Joo toi on yksi syy ettei tarvi hakea autoa saksasta jollei saa harvinaista winter-pakettia. Grillejä on vaikea jälkiasentaa siististi ja maksaa varmaan hunajaa, enpä ole koskaan kuullut että kukaan niitä olisi laitattanut.

        Talvipakkasilla grilli on kyllä todella mukava, henkkoht pidän paljon tärkeämpänä kuin esp, navigaattori tai extra-tyyny.

        itsekin ne grillit jos ei aivan tumpelo ole.


      • lakupetteri
        ja vielä kirjoitti:

        kun olis penkinlämmittimet. Näin talvella oppii arvostamaan niitä. Varsinkin nahkapenkeillä aika kylmää kyytiä pakkasella:).

        Webasto


    • eduskunnan,

      että maahamme kannattaa tuoda ainoastaan vanhempia autoja. Todella järkevää lainsäädäntöä.

      • Luin sanomalehdestä, että viime vuonna Suomeen tuotiin ihan eduskunnan suosiollisella myötäväikutuksella peräti 148000 tuliterää autoa. Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi sen, että maahamme saisi tuoda vain vanhoja käytettyjä autoja? Luetko ollenkaan sanomalehtiä, koska olet noin tietämätön?


      • on vaikea
        Yleismies kirjoitti:

        Luin sanomalehdestä, että viime vuonna Suomeen tuotiin ihan eduskunnan suosiollisella myötäväikutuksella peräti 148000 tuliterää autoa. Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi sen, että maahamme saisi tuoda vain vanhoja käytettyjä autoja? Luetko ollenkaan sanomalehtiä, koska olet noin tietämätön?

        laji.


      • relevant
        Yleismies kirjoitti:

        Luin sanomalehdestä, että viime vuonna Suomeen tuotiin ihan eduskunnan suosiollisella myötäväikutuksella peräti 148000 tuliterää autoa. Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi sen, että maahamme saisi tuoda vain vanhoja käytettyjä autoja? Luetko ollenkaan sanomalehtiä, koska olet noin tietämätön?

        Tässä viestissä paljastuu yleimiehen todellinen luonne. Miettikää.

        Voi olla parempi, ettei sittenkään sensuroida tuon kaverin juttuja, jottei vanhusten itsemurhatilastot rumene yhdellä.


      • relevant kirjoitti:

        Tässä viestissä paljastuu yleimiehen todellinen luonne. Miettikää.

        Voi olla parempi, ettei sittenkään sensuroida tuon kaverin juttuja, jottei vanhusten itsemurhatilastot rumene yhdellä.

        Sinulla tuntuu olevan todella tarkka silmä, kun pystyt esittämään noin mielenkiintoisia käsityksiä terveydentilastani. Onhan tälle palstalle mukava huvikseen kirjoitella, mutta en minä itsemurhaa tee, vaikka kaikki kirjoitukseni täältä poistettaisiin. Eivät nämä autoasiat niin vakavia ole, että omaa terveyttä pitäisi vaarantaa.

        Kirjoituksiini saamani palautteen perusteella voin sanoa, että näiden hartaiden tuontiautouskovaisten psyyke näyttää olevan paljon heikompi kuin minulla. Yksikin poikkipuolinen ja epäilevä ajatus tuontiautoista saa porukan aina suunniltaan. Eikö tämä mielestäsi kerro jo suuresta henkisen tasapainon puutteesta?


    • Mestari

      Jeps!

      Vuoden 2002 Golf variant TDI:n tuottaminen Saksasta kannatti. Kaikkien kulujen jälkeen ollaan vielä yli 1000 € halvimpien (huom!) suomalaisten autoliikkeiden pyyntihintojen alapuolella. Tähän pitää vielä lisätä, että suomalaiset golfit ovat karvalakki-mallia (ei esim. ESP:tä), eikä vastaavaa löydä kovinkaan helpolla Homma oli myös helppo, kun ei itse tarvinnut etsiä autoa. Autolla oli ajettu Saksassa 83tkm, eikä todellakaan ollut halvimman pään vaihtoehto, monta tonnia halvemmallakin olis samanikäisiä variantteja löytänyt. Lisäksi Saksasta sai siistin, takuulla varustetun ja hyvin varustellun ajokin. Hyvin on pelittänyt ja tulevaisuudessa suuntaan automaattisesti Saksaan, jos käytettyä autoa tarvin. Siinä nyt omat perusteeni.

      • Buyboy

        Itse asetin vaatimukseksi että vähintään 4000e halvemmalla täytyy Saksan auton olla, että hakureissu maksaa vaivansa ja toisaalta että on marginaalia sitten kun autoa joutuu myymään halvemmalla kuin suomalaista. Eipä sellaista ole vielä kukaan keksinyt. Jossain ML Mersussa voisi tienata jopa 10 000e euroa, mutta bensa-henkilöautossa se on mahdotonta.

        No mutta ihan hyvä jos olet löytänyt haluamasi, toivottavasti saat siitä omasi kun myyt.


      • Mestari
        Buyboy kirjoitti:

        Itse asetin vaatimukseksi että vähintään 4000e halvemmalla täytyy Saksan auton olla, että hakureissu maksaa vaivansa ja toisaalta että on marginaalia sitten kun autoa joutuu myymään halvemmalla kuin suomalaista. Eipä sellaista ole vielä kukaan keksinyt. Jossain ML Mersussa voisi tienata jopa 10 000e euroa, mutta bensa-henkilöautossa se on mahdotonta.

        No mutta ihan hyvä jos olet löytänyt haluamasi, toivottavasti saat siitä omasi kun myyt.

        Hep!

        Tässä tilanteessa kyse on siitä, että en edes mieti auton myyntiä. Kyseinen auto tulee olemaan ajossa varmaankin kymmenenvuotiaaksi asti, eikä siinä vaiheessa auton jälleenmyyntiarvolla ole niin väliä. 4000€ on suuri raha. Sellainen arbitraasi kelpais mullekin, hehe!


      • point.
        Mestari kirjoitti:

        Hep!

        Tässä tilanteessa kyse on siitä, että en edes mieti auton myyntiä. Kyseinen auto tulee olemaan ajossa varmaankin kymmenenvuotiaaksi asti, eikä siinä vaiheessa auton jälleenmyyntiarvolla ole niin väliä. 4000€ on suuri raha. Sellainen arbitraasi kelpais mullekin, hehe!

        Tuontiautoilla on myös selvä vaikutus suomiauton hintaan, eli riippumatta siitä onko menopelin hankkinut saksasta vai suomesta on niiden merkkien kohdalla mihin suurin tuontipaine osuu nähtävissä suurempaan arvon alentumista kuin sellaisten autojen kohdalla joita ei tuoda paljon. Toki auton pitoajan ollessa useita vuosia tämäkin vaikutus pienenee, mutta toisaalta hankaloittaa jälleenmyyntiä. Golf nyt ei edusta samaa katogoriaa kuin MB, audi ja Volvo.


      • Itse avustanut
        point. kirjoitti:

        Tuontiautoilla on myös selvä vaikutus suomiauton hintaan, eli riippumatta siitä onko menopelin hankkinut saksasta vai suomesta on niiden merkkien kohdalla mihin suurin tuontipaine osuu nähtävissä suurempaan arvon alentumista kuin sellaisten autojen kohdalla joita ei tuoda paljon. Toki auton pitoajan ollessa useita vuosia tämäkin vaikutus pienenee, mutta toisaalta hankaloittaa jälleenmyyntiä. Golf nyt ei edusta samaa katogoriaa kuin MB, audi ja Volvo.

        Käytettyjen tuonti on saanut aikaan mm. sen että 3-4 vuotta vanhan, tilavan ja turvallisen ruotsalaisen perheauton (V70, S80) saa nykyisin lähes 10 000 euroa edullisemmin kuin neljä vuotta sitten.


      • vain?
        Buyboy kirjoitti:

        Itse asetin vaatimukseksi että vähintään 4000e halvemmalla täytyy Saksan auton olla, että hakureissu maksaa vaivansa ja toisaalta että on marginaalia sitten kun autoa joutuu myymään halvemmalla kuin suomalaista. Eipä sellaista ole vielä kukaan keksinyt. Jossain ML Mersussa voisi tienata jopa 10 000e euroa, mutta bensa-henkilöautossa se on mahdotonta.

        No mutta ihan hyvä jos olet löytänyt haluamasi, toivottavasti saat siitä omasi kun myyt.

        Luuletko, että jos saat tuontiauton 4000 euroa halvemmalla listahinnaltaan kuin Suomesta, että se silti kannattaa?! Ns. suoraostolla saa nykyään Suomessa yli 25 t.euron autosta pois vähintään 2500 euroa eli 10%. Ainakin jokaisesta jota olen kysynyt, viimeksi tänään.

        Eli se tiputtaisi hintaeron 1500 euroon saksalaisen hyväksi, koska Saksassa ei juurikaan tinkailla. Jos otat huomioon sen, että saat tuontiautosta taas hyvitystä vähemmän kuin suomalaisesta, niin -0 menee. Ei todellakaan maksa vaivaa lähteä lomapäivinä Saksaan autokauppoja kiertämään!

        Eli tuonti ei kannata, jollei halua ajaa ikivanhalla mersulla.


      • vain läski on ikuista
        vain? kirjoitti:

        Luuletko, että jos saat tuontiauton 4000 euroa halvemmalla listahinnaltaan kuin Suomesta, että se silti kannattaa?! Ns. suoraostolla saa nykyään Suomessa yli 25 t.euron autosta pois vähintään 2500 euroa eli 10%. Ainakin jokaisesta jota olen kysynyt, viimeksi tänään.

        Eli se tiputtaisi hintaeron 1500 euroon saksalaisen hyväksi, koska Saksassa ei juurikaan tinkailla. Jos otat huomioon sen, että saat tuontiautosta taas hyvitystä vähemmän kuin suomalaisesta, niin -0 menee. Ei todellakaan maksa vaivaa lähteä lomapäivinä Saksaan autokauppoja kiertämään!

        Eli tuonti ei kannata, jollei halua ajaa ikivanhalla mersulla.

        ihan vuorenvarmasti autokauppa vapautuu Lipposlovakiassakin - ihan aikuisten oikeesti tässä lähivuosina ja sitten kannattaa tuoda myös uusia ja uudehkoja autojakin. Tai sitten kotimaiset autokauppiaatkin rupeavat hinnoittelemaan ihan Eurooppalaisten ehtojen mukaisesti ja sittenhän kaikki on OK!


      • 100 pistettä
        vain läski on ikuista kirjoitti:

        ihan vuorenvarmasti autokauppa vapautuu Lipposlovakiassakin - ihan aikuisten oikeesti tässä lähivuosina ja sitten kannattaa tuoda myös uusia ja uudehkoja autojakin. Tai sitten kotimaiset autokauppiaatkin rupeavat hinnoittelemaan ihan Eurooppalaisten ehtojen mukaisesti ja sittenhän kaikki on OK!

        ---------------------------------Tai sitten kotimaiset autokauppiaatkin rupeavat hinnoittelemaan ihan Eurooppalaisten ehtojen mukaisesti ja sittenhän kaikki on OK!----------------------------------------------------

        TÄMÄ ÄIJÄHÄN ON NERO !!!! HÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄÄHÄHÄH----- tuo on tyhmintä mitä olen IKINÄ kenenkään kuullut/nähnyt lausuvan autoasioista! ONNITTELUT !!!


      • papukaijamerkki
        100 pistettä kirjoitti:

        ---------------------------------Tai sitten kotimaiset autokauppiaatkin rupeavat hinnoittelemaan ihan Eurooppalaisten ehtojen mukaisesti ja sittenhän kaikki on OK!----------------------------------------------------

        TÄMÄ ÄIJÄHÄN ON NERO !!!! HÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄÄHÄHÄH----- tuo on tyhmintä mitä olen IKINÄ kenenkään kuullut/nähnyt lausuvan autoasioista! ONNITTELUT !!!

        "Eurooppalaisten ehtojen mukaisesti" tarkoittaa "sopeutuu eurooppalaiseen hinnoitteluun" - siis kilpailu toimii ja siihen osallistutaan. Vaihtoehtohan on kotimaisen autokaupan totaalinen loppuminen. Hohottele nyt vaikka sille!


    • lakupetteri

      Minkä autoliikkeen palveluksessa olet? Hinnat mitä esität Saksalaisista autoista ovat hiukan liioiteltuja.Autojen hinnat olisivat huikaisevan korkeita ilman Siilinin uutterasta työtä ja meidan jotka tuovat autoja Saksasta ja muualta Eu alueelta.Luuletko tosiaan että muuten autojen hinnat olisivat laskeneet.Niin ja helppo on ostaa Suomesta kun ei tarvitse muuta kuin vetäistä nimi paperiin.Ulkomailla tarvitaan RAHAA.

      • hyvä

        Hyvä auto maksaa myös Saksassa joten niitä ei kannata tuoda.Hyviä ja halpoja autoja sieltä tuodaan.


    • auditon

      Audi a4 avant 2.0 aj.42tkm hp 15850 vero n.8000 2000 auto Suomen rek. vm.06/02 volvo liikkeestä hamburgissa.hinnasta saan.10% alennusta kun ulkomaille auto menee.Yht.ilman alennuksia 25850€.Aamulehden liitteessä tänään -03 Avant 2.0 126tkm 28500€.Kannattaako? Jokainen saa olla mitä mieltä tahansa.Se on kuitenkin muistettava että tällä yritteliäällä tuonnilla on autojen hinnat laskeneet Suomessa

      • 1+1=3

        kotimaiset kilpailijat aina saavat kyhätyksi laskelman mikä pikaisella vilkaisulla saattaa näyttää jopa oikealta ja todistaa käytettyjen tuonnin kannattamattomuuden. Kannattaa kuitenkin pitää oma laskutaito kunnossa ja luottaa itseensä, niin säästää paljon, eikä maksa turhasta!


      • hintoja

        otettava huomioon että koriiin tuli facelift syksyllä -02 ja sen jälkeiset mallit ovat sakuissa pari tonnia kalliimpia kuin ennen muutosta. Erot ovat kuitenkin aika pieniä, ulospäin lähinnä puskureissa ja etu-sekä takavaloissa.


    • ainoa järkevä

      Jos tuonikäisen tuonti ei kannata, niin sitten ei pidä tuoda ollenkaan. Miksi tuoda jokin vanha loppuunajettu ylimaalattu luuska, joka on jo vuoden kuluttua ruosteen peittämä.

    • kyllä

      toin tossa vuoden vanhan mb 350 clk aj.20000km hinta saksassa 43000e verot 21000e yht 64000e uuden hinta näillä varusteilla vehossa 102000e jos tommoinen olisi myynnissä suomessa hinta arvio olisi n.79000-85000e säästöa tässä tapauksessa ainakin 15000e tavallisia uusia autoja ei välttämättä kannata tuoda, mutta erikoisautoja täydellä varustuksella kylläkin.

      • mx-5

        Kannattaako alle 5000 km ajetun 2006 mallin Mazda Mx-5 tuonti. Myyty Suomessa v 2006 noin 50 kpl, joten ei ole paljon käytettynä myynnissä. Hinta noin 23000 Saksassa, Suomessa vastaava noin 37000.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3734
    3. Koska näet seuraavan kerran

      Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

      itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

      En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

      Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

      Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

      Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

      On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

      Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1458
    Aihe