hammas kipeä

lissukki

Mitä tekisin, kävin hammaslääkärillä kipeän hampaan takia. Hammaslääkäri sanoi, että kyseinen hammas on terve, ei paikkauksen tarvetta. Nyt kuitenkin joudun syömään päivittäin särkylääkettä, koska tuo ns. terve hammas on niin kipeä. Vaihdanko hammaslääräriä vai menenkö samalle hammaslääräkille taas valittamaan.

16

6351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puretko hampaita

Puretko hampaita yhteen nukkuessasi? Mulla oli samanlainen ongelma, ei reikää ja hampaat oli joteski siirtyneet paikaltaan toistensa lähelle.

• .....................

Otako myös neljän tunnin välein särkylääkettä. Minä otan ja silti hammas on kipeä. Myös koskettaessa hammasta se on erittäin kipeä.
        Voihan se tietenkin olla että puren hampaita yhteen nukkuesani. Joudunko siis ottamaan särkylääkkeitä lopun elämääni. Tätä on jatkunut noin puolivuotta.

• yökiskot
        ..................... kirjoitti:

Otako myös neljän tunnin välein särkylääkettä. Minä otan ja silti hammas on kipeä. Myös koskettaessa hammasta se on erittäin kipeä.
        Voihan se tietenkin olla että puren hampaita yhteen nukkuesani. Joudunko siis ottamaan särkylääkkeitä lopun elämääni. Tätä on jatkunut noin puolivuotta.

Vaihda hammasekuria. Aika pitkään oot jo krsiny. Mulla samanlaista oiretta mutta ei se ihan joka päiväistä ole kuiteskaan. Sun kantsis hakia ne yötuet. Niitä mieki aion kokeilla

• poppamies

Minkälaista särkyä sinulla on? Onko hammas purenta-arka? Reakoiko kylmään tai kuumaan? Kun olet pakkasessa ulkona ja tulet lämpimään sisälle, niin särkeekö silloin?

Röngten kuvasiko lääkäri sinun hampaasi?

Mikä on sen kipeen hampaan ja lähettyvillä olevien historia, eli onko juurihoidettu ja mitä hampaat pitävät sisällään?

-poppis-

• .....................

Hammas on purentaarka. Samoin ulkona sitä vihloo kun tuuli ja kylmä ilma käy siihen. Se ei ole ajoittain kipeä vaan koko ajan. Vihlonta käy olkapäihin ja korvaan asti.

• poppamies
        ..................... kirjoitti:

Hammas on purentaarka. Samoin ulkona sitä vihloo kun tuuli ja kylmä ilma käy siihen. Se ei ole ajoittain kipeä vaan koko ajan. Vihlonta käy olkapäihin ja korvaan asti.

Entäs kun tulet sisälle kylmästä lämpimään, niin alkaako jomottaa, kun hammas lämpiää hieman ja pikkuhiljaa??

Et kertout, että otettiinko siitä röngten kuva?

-poppis-

• ..........
        poppamies kirjoitti:

Entäs kun tulet sisälle kylmästä lämpimään, niin alkaako jomottaa, kun hammas lämpiää hieman ja pikkuhiljaa??

Et kertout, että otettiinko siitä röngten kuva?

-poppis-

Kyllä, hammasta alkaa jomottamaan enemmän kun tulen kylmästä ulkoilmasta sisälle niin Jonkin ajan kuluttua hammassärky lisääntyy. Hammasta ei ole kuvattu.

• poppamies
        .......... kirjoitti:

Kyllä, hammasta alkaa jomottamaan enemmän kun tulen kylmästä ulkoilmasta sisälle niin Jonkin ajan kuluttua hammassärky lisääntyy. Hammasta ei ole kuvattu.

Noh toihan on selkee tulehdus.

Ja ei ole kuvattu WTF??????

Äkkiä ny johonkin kunnolliseen hammaslääkäriin, esim ihan kunnalliseen särkypäivystykseen. Siellä kuitenkin on nähty kaikkea maan ja taivaan välillä ja useasti tehdään perusasiat hyvin.

Tottakai hammas täytyy kuvata, ei siitä mitään muuten voi sanoa ja joskus todella ei näe edes kuvasta jolloin hammas avataan, kunhan ollaan ensin hieman paikallistettu missä hampaassa se ongelma oikeen on.

-poppis-

• ......................
        poppamies kirjoitti:

Noh toihan on selkee tulehdus.

Ja ei ole kuvattu WTF??????

Äkkiä ny johonkin kunnolliseen hammaslääkäriin, esim ihan kunnalliseen särkypäivystykseen. Siellä kuitenkin on nähty kaikkea maan ja taivaan välillä ja useasti tehdään perusasiat hyvin.

Tottakai hammas täytyy kuvata, ei siitä mitään muuten voi sanoa ja joskus todella ei näe edes kuvasta jolloin hammas avataan, kunhan ollaan ensin hieman paikallistettu missä hampaassa se ongelma oikeen on.

-poppis-

Kiitos kannustuksesta, nyt aion ottaa yhtetyyä lääkäriin uudestaan ja vaatia hoitoa. Sitä ei näemmä saa ilman kiristystä...

• mulla

..eli kausittaista kipuilua hampaissa. lähinnä ihan takimmaisissa ja ihan edessä ja kun pidin "päiväkirjaa" niin ajoittui samoihin aikoihin kuin nämä ihanat naistenvaivat... Mut saattoi mennä monta kuukautta et ei mitään ja sit taas tuli.. Eli purin hampaita yhteen päivisin ja yöllä narskuttelin. Jumppa ja leukojen rentoutus auttaa!!

• että..

..mulla tosin ei koskaan tarvinnut särkylääkettä ottaa.....

• Ellu

Ei se hammas kipuile, jos se terve on. Jotain häikkää siinä täytyy olla. Kuvattiinko se ? Onko viereisissä hampaissa oireita, kuvattiinko ne ?
      Vaihda lääkäriä ja katso mitä se toinen sanoo asiasta. Aina ei muuten kuvassakaan näy mitään, vaikka hammas on kipuileva. Voi olla edessä juurihoito.

• Löytänyt

..syyn mikä hammastasi vaivasi?? -ja mikä tärkeintä, oletko saanut siihen AVUN??????

• poika saunoo2011

Itellä on toss edes yks hammas kun sitä kielellä painaa sit hieman koskee

• tappura

huh huh.itellä ruvennu ihan yhtä äkkiä särkee hampaita edestä ja takaa, kun tulen kovasta pakkasesta sisälle.hampaat menee tosi araksi ja jomottaa ihan sikana.mikähän ihme siinä on, ku ei oo koskaan ennen ollu moista.tosi tympeän tuntuinen,särky kestää ainakin puoli tuntia.nyt olin aika pitkään ulkona ja aivan kauhee kipu tuli ku tulin sisälle.onks muilla ollu samaa vaivaa,mikä auttaa missä vika???????

• tappura

nii ja kiva ku ei voi ees syödä ku on etu hammas niin arka...tuli mieleen että mulle on paikattu etuhampaita ja takahampaita kesällä.juuri kyseisiin hampaisiin sattuu..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe