Mihin teillä heijastuu niska-

olkapää- ja hartia kivut

Onko kokemusta että heijastuu hampaistoon? Mulla tahtoo aina heijastua hampaisiin ja reikiä ei välttämättä ole aina ollut.

Oppis vaan ottaan kipulääkettä niin ei tarttis aina kärsiä. Monet itkut on tullu itkettyä kun hampaita on särkeny ja huolenaiheet. Onko muilla kokemusta vastaavasta?

38

32055

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päälaelle

Itselläno niskakivut heijastuvat usein päälaelle, joskus myös korviin. Tätini kärsi kovasta hammassäryn tyyppisestä "hermosärystä" leuan alueella, -syy ei kuitenkaan ollut hampaissa vaan poski-ja purentalihaksissa. Vaivaan auttoi muutama käynti Voice massage hierojalla joka hieroo niskan/kaulan ja myös poskien lihaksia.

• eri puolille päätä

riippuen siitä mistä kohtaa niskoja/hartioita koskee ja kuin paha kipu ja jumius on.

• hoidettu
      • yleinen

jos olet nähnyt niitä paljon korjattavan?!

Olisitko nähnyt sataakaan omassa rajallisessa valikoituneessa materiaalissasi, jolloin Suomessa niitä olisi sun materiaalin mukaan pari tapausta sataatuhatta suomalaista ko. aikayksikköä kohti todettu noin yksinkertaistettuna laskettuna.

Yleisyys on suhteellista.

• hoidettu
        yleinen kirjoitti:

jos olet nähnyt niitä paljon korjattavan?!

Olisitko nähnyt sataakaan omassa rajallisessa valikoituneessa materiaalissasi, jolloin Suomessa niitä olisi sun materiaalin mukaan pari tapausta sataatuhatta suomalaista ko. aikayksikköä kohti todettu noin yksinkertaistettuna laskettuna.

Yleisyys on suhteellista.

Oon niitä muistaakseni nähny 5 noin 35:n joukosta. Siitä sit laskemaan, niin kyllä niitä pitäisi olla kymmeniä tuhansia Suomessa.

Yleisyys on suhteellista...

• katjuskaliini

Vihdoinkin löysin kohtalotoverini!!!!
      Mulla hampaisto kunnossa, ja säännölliset tarkastukset. Viimetalvena ensimmäistä kertaa havaitsin heijastuvaa kipuilua kasvoihin,ja kun oikeasta kohdasta niskassa painoi, levisi lämmin helpotuksen tunne kipuileviin kohtiin.
      Sitä kesti pari viikkoa ja katosi itsestään. Nyt joulun alla stressin myötä ilestyi taas, ja sauna on suuri helpotus ja rentoutusliikkeet.
      Työssäni oikea käteni on ns aktiivinen ja vasen passiivinen, ja ongelmaa ilmeneekin vasemmalla puolella, kuten myös niskakipua ja jumitusta. Samoin tulee pistoksia jotka kestää n. 3 sekuntia, tuntuu ensin ranteessa, sitten kyynärpäässä, sitten solisluun paikkeilla, sitten hartiassa ja viimeiseksi kasvoilla ja katoaa samantien. Tähän kasvoihin heijastuvaan kipuun ei ole tarvinnut lääkettä ottaa.
      Kuulema myös samoihin aikoihin kun tätä kipuilua on, olen öisin myös narskutellut hampaitani, eli noidankehä on valmis..
      Olen jo siis itsetutkiskellut että tuolta "takapuolelta" nämä syyt löytyvät mutta on ihanaa kuulla että on muitakin jotka joutuu tämän kans kamppailemaan-tosin parempi siis jos ei tartteis!!
      Vaihdellaan kuulumisia!!?

• onko sama tämäkin

Heijastuuko sulla nieluun eli onko vaikea niellä välillä? Luulenpa että näistä niska-hartia-seudun oireistosta kaikki nää oireet johtuu koska ne sitte helpottaa aina siksi aikaa kun jaksaa jumpata.

• katjuskaliini
        onko sama tämäkin kirjoitti:

Heijastuuko sulla nieluun eli onko vaikea niellä välillä? Luulenpa että näistä niska-hartia-seudun oireistosta kaikki nää oireet johtuu koska ne sitte helpottaa aina siksi aikaa kun jaksaa jumpata.

no mul on vaan pari kertaa tuntunu sellanen kipu "kurkkutorvessa" nielaistaessa joka on sit nukutun yön jälkeen menny ohi.. (siis ei mitään flunssa-kurkkukipua)

Joo se on ihan mielettömän monimutkainen rakennelma tää ihmiskeho, uskomatonta miten eri ongelmat voi tälleen vaikuttaa paikasta toiseen. Esim. mieheni vuosia kestänyt selkäkipuilu saatiin hoidettua kun eräs lääkäri tajusi kokeilla reiden takalihaksia, jotka pahasti jumissa. Niihin sit jumppaohjeet ja urheiluhierojaa niin selkäkivut hävisi..

Ja sekin noidankehä, et kun lihakset jumii, niin narskutan yöllä, joka kipeyttää entisestään kasvojen lihaksia ja hampaistoa, ja touhu vaan pahenee.. Kun malttais rentoutukset ja jumpat...
        Mut vaik välillä mökyttää tällanen niin muistettava et ei tää oo vakavaa..
        :)

• on hyväksi
        katjuskaliini kirjoitti:

no mul on vaan pari kertaa tuntunu sellanen kipu "kurkkutorvessa" nielaistaessa joka on sit nukutun yön jälkeen menny ohi.. (siis ei mitään flunssa-kurkkukipua)

Joo se on ihan mielettömän monimutkainen rakennelma tää ihmiskeho, uskomatonta miten eri ongelmat voi tälleen vaikuttaa paikasta toiseen. Esim. mieheni vuosia kestänyt selkäkipuilu saatiin hoidettua kun eräs lääkäri tajusi kokeilla reiden takalihaksia, jotka pahasti jumissa. Niihin sit jumppaohjeet ja urheiluhierojaa niin selkäkivut hävisi..

Ja sekin noidankehä, et kun lihakset jumii, niin narskutan yöllä, joka kipeyttää entisestään kasvojen lihaksia ja hampaistoa, ja touhu vaan pahenee.. Kun malttais rentoutukset ja jumpat...
        Mut vaik välillä mökyttää tällanen niin muistettava et ei tää oo vakavaa..
        :)

Keppi- ja taukojumppa on tosi hyvä juttu. Oletko kokeillu niitä? Tahtoo olla vaan että kun on tarpeeksi jumissa niin alkaa sitte vasta tekeen niitä.

Oon huomannu että kävely on hyvä. Aattelin kysellä hamppilekurilta niitä yöpurentajuttuja että jos ne auttais kans. Tosi jäytävää se kipu kun pääsee päälle.

Tosi on että välillä vaan unohtaa että se ei ole vakavaa mutta ei sitä voi nauraakaan kun on kipeänä.

Kuntosalilla käynnit olen kokenu kans hyviksi mutta ne pitäs olla säännöllisiä ja sen vuoksi olen välillä sitte jumppaillu tauoilla jos olen kerenny.

• edelliseen juttuun
        on hyväksi kirjoitti:

Keppi- ja taukojumppa on tosi hyvä juttu. Oletko kokeillu niitä? Tahtoo olla vaan että kun on tarpeeksi jumissa niin alkaa sitte vasta tekeen niitä.

Oon huomannu että kävely on hyvä. Aattelin kysellä hamppilekurilta niitä yöpurentajuttuja että jos ne auttais kans. Tosi jäytävää se kipu kun pääsee päälle.

Tosi on että välillä vaan unohtaa että se ei ole vakavaa mutta ei sitä voi nauraakaan kun on kipeänä.

Kuntosalilla käynnit olen kokenu kans hyviksi mutta ne pitäs olla säännöllisiä ja sen vuoksi olen välillä sitte jumppaillu tauoilla jos olen kerenny.

Muuten, oletko kuullu millaisia ne jumpat on joita jotku käyttää kun puree yöllä hampaita yhteen? Olen kuullut semmoisesta mutta mistään en ole löytäny ohjeita. Joku kasvolihasjumppa tms????

• Alexia

Täällä toinen öinen hampaiden narskuttelija,jolla ongelmana hartioiden/niskojen ainainen jumiutuminen.Yhdistin nämä asiat vasta äskettäin.
        Auttaisikohan tähän joku "purentakisko" yöksi suuhun? Hammaslääkärini suositteli tätä joskus,ettei hampaat lyhene vuosien saatossa...

Hieronta auttaa hetkeksi,ja sitten ongelma uusii,jumppaliikkeitä olen laiska tekemään,ne muistaa tosiaan vasta sitten kun tilanne on pahimmillaan :(

Minulla oireina huimaus,pahoinvointi,korvien lukkiutuminen,käsien puutuminen ja yleinen inhottava "jumitila"

Eihän tämä vakavaa ole,mutta siltä olotila joskus tuntuu :(

Pitäisi taas ottaa tuo keppi esiin ja alkaa jumppaamaan...

• hoidettu
        Alexia kirjoitti:

Täällä toinen öinen hampaiden narskuttelija,jolla ongelmana hartioiden/niskojen ainainen jumiutuminen.Yhdistin nämä asiat vasta äskettäin.
        Auttaisikohan tähän joku "purentakisko" yöksi suuhun? Hammaslääkärini suositteli tätä joskus,ettei hampaat lyhene vuosien saatossa...

Hieronta auttaa hetkeksi,ja sitten ongelma uusii,jumppaliikkeitä olen laiska tekemään,ne muistaa tosiaan vasta sitten kun tilanne on pahimmillaan :(

Minulla oireina huimaus,pahoinvointi,korvien lukkiutuminen,käsien puutuminen ja yleinen inhottava "jumitila"

Typical Symptoms:

-Clicking, popping, or grating sounds in the jaw joints when opening or closing the mouth
        -Pain in or around the joints of the jaw
        -Radiating pain to the face, neck or shoulders
        -Eye pain
        -Locking or limited opening of the jaw - unable to open mouth more than one/half to one inch wide
        -Facial pain
        -Frequent headaches
        -Earaches not associated with an infection and/or a feeling of fullness in one or both ears
        -A ringing in the ears
        -Neck or shoulder pain
        -Grinding sounds
        -Dizziness
        -Excessive wear on teeth
        -Severe pain all over head
        -A sudden, major change in the way the upper and lower teeth fit together
        -Tingling or numbness in arms and fingers
        -Hissing, buzzing or roaring sounds in the ears (Tinnitis)
        -Sensitivity to light

Aika harvalla on nuo kaikki. Yleensä vain muutamia noista...

• oli....
        hoidettu kirjoitti:

Typical Symptoms:

-Clicking, popping, or grating sounds in the jaw joints when opening or closing the mouth
        -Eye pain
        -Locking or limited opening of the jaw - unable to open mouth more than one/half to one inch wide
        -Facial pain
        -Frequent headaches
        -Earaches not associated with an infection and/or a feeling of fullness in one or both ears
        -A ringing in the ears
        -Neck or shoulder pain
        -Grinding sounds
        -Dizziness
        -Excessive wear on teeth
        -Sensitivity to light

Aika harvalla on nuo kaikki. Yleensä vain muutamia noista...

Etkö osaa suomenkieltä vai oliko tää joku....

• hoidettu
        oli.... kirjoitti:

Etkö osaa suomenkieltä vai oliko tää joku....

Ja jos opettelisit englanninkielen, kuten muutkin on tehneet, niin olisit paljon viisaampi.

Varsin yleinen vaiva. Leukaluun subluksaatio:

Typical Symptoms:
        "Tyypillisiä oireita:"

"leukaluun napsuminen"

"kipua leuoissa"

"heijastekipua kasvoissa, kaulassa tai hartioissa"

-Eye pain
        "silmäsärkyä"

"leukaluun lukkiutuminen auki tai kiinni"

-Facial pain
        "kasvokipua"

-Frequent headaches
        "päänsärkyä"

"korvasärkyä ilman havaittavaa tulehdusta. "Täydentuntuinen" korva"

-A ringing in the ears
        "korvien soiminen"

-Grinding sounds
        "narskuminen"

-Dizziness
        "huimausta"

-Excessive wear on teeth
        "hampaiden kulumista"

"kovaa kipua joka paikassa pään alueella"

"purentavaihtelua"

"pistelyä tai tuntohäiriöitä käsissä tai sormissa"

"tinnitus"

-Sensitivity to light
        "valonarkuus"

• nyt tuli nörtti kuviin
        hoidettu kirjoitti:

Ja jos opettelisit englanninkielen, kuten muutkin on tehneet, niin olisit paljon viisaampi.

Varsin yleinen vaiva. Leukaluun subluksaatio:

Typical Symptoms:
        "Tyypillisiä oireita:"

"leukaluun napsuminen"

"kipua leuoissa"

"heijastekipua kasvoissa, kaulassa tai hartioissa"

-Eye pain
        "silmäsärkyä"

"leukaluun lukkiutuminen auki tai kiinni"

-Facial pain
        "kasvokipua"

-Frequent headaches
        "päänsärkyä"

"korvasärkyä ilman havaittavaa tulehdusta. "Täydentuntuinen" korva"

-A ringing in the ears
        "korvien soiminen"

-Grinding sounds
        "narskuminen"

-Dizziness
        "huimausta"

-Excessive wear on teeth
        "hampaiden kulumista"

"kovaa kipua joka paikassa pään alueella"

"purentavaihtelua"

"pistelyä tai tuntohäiriöitä käsissä tai sormissa"

"tinnitus"

-Sensitivity to light
        "valonarkuus"

ja vielä enkun kielen taitoinen. Onnea.

• rima-mari
        Alexia kirjoitti:

Korvat ovat lukossa ja leuat naksuu suuta aukoessa. Olen aina ennen yhdistänyt korvien lukkiutumisen liikuntaan ja touhuamiseen, kohonneella verenpaineellakin peloteltiin mikä osottautui kuitenkin turhaksi. Kokeilin tänään korvakynttilähoitoa ja nappasin yhden Duactin (minkä tk-lääkäri määräsi korvien ja nielun välisten röörien mahd. turvotukseen) ja nyt tuntuu että hengitän korvien kautta, huh! Tietokonetyöläisenä niskat on aina jäykkänä ja eri puolille päätä pistää ja saattaa vihlaista aivan yllättäen. Hampaatkin meinaa herkistellä, vaikka ovat kunnossa. Viimeisimmällä hammaslääkäri kerralla röntgenkuvat paljastivat että leukanivelien päät(tms.) ovat litistyneet(normaalisti pyöreät), tämä kuulemma aiheuttaa leukojen loksumista ja saattaa kipeydyttyään vaatia toimenpiteitä. Oiskohan tässä kyseessä tuo aikaisemmine mainittu TMD tai jotain siihen liittyvää ja onko tällä vaikutusta korviin, enpä tiedä, tuskin moni lääkärikään osaa vastata tuohon.
        Lueskellessani näitä muiden vaivoja tajusin myös että käsieni puutuminen ja korvien ajoittainen särky saattavat kaikki johtua niskaongelmista. Pitäisi muistaa jumpata ja kiinniittää huomiota työergonomiaan.

• katjuskaliini

Jooh, no mä oon nyt huomannu et kaikista paras tuolle suun jäykkyydelle ja kipuilemiselle on se rentoutus. Pakottaa ittesä rentouttamaan koko leuanseudun. Samoin aukominen isoksi ja leveät "hymyt" jumppaa mukavasti. (tosin kannattaa tsekata tilanne mis näit tekee, sain avomieheltäni hauskoja katseita....-vieraat ihmiset ehkä kattoo vähä vinoon ja voivat luulla et joku vialla korvien
      välissä.. ;D)
      Noh, niska-ja hartianseutu onkin sitten jo oma lajinsa..ja monia liikkeitä on mut kaikki ei sovi kaikille....

Kertokaa kuulumisia!!??

• tässä jatkaa taas :)

Kyllähän nää on semmosia että näitten kanssa pittää oppia elämään nää niska-hartia-olka-kivut.

Pahin juttu on se että päästää ne liian pahaksi ja sitte se kipu onki jo hampaissa ja päässä.

Hieroja sanoi aikoinaan ja lekurilta olen kuullu saman että ne kivut heijastuu uskomattomiin paikkoihin toisinaan. Siihen sitte ku lykkää vielä lukkotilanteen selkään niin soppa on valmis.

Söin taas tommosen yli viikon kipulääkekuurin ja nyt on olo taas parempi. Tuntuu että nää kivut kestää paremmin kun ei säre hampaita tai pää mene ns. turraksi. Aattelin kokeilla tän viikonlopun olla ilman Panadol 500 tabletteja.

Saas nyt nähä miten käy. Mites siellä päin?

• katjuskaliini
        tässä jatkaa taas :) kirjoitti:

Kyllähän nää on semmosia että näitten kanssa pittää oppia elämään nää niska-hartia-olka-kivut.

Pahin juttu on se että päästää ne liian pahaksi ja sitte se kipu onki jo hampaissa ja päässä.

Hieroja sanoi aikoinaan ja lekurilta olen kuullu saman että ne kivut heijastuu uskomattomiin paikkoihin toisinaan. Siihen sitte ku lykkää vielä lukkotilanteen selkään niin soppa on valmis.

Söin taas tommosen yli viikon kipulääkekuurin ja nyt on olo taas parempi. Tuntuu että nää kivut kestää paremmin kun ei säre hampaita tai pää mene ns. turraksi. Aattelin kokeilla tän viikonlopun olla ilman Panadol 500 tabletteja.

Saas nyt nähä miten käy. Mites siellä päin?

Kivakiva, sain vasemmanpuolen kipuilut suht kuriin niin nyt onkin sitten oikean puolen vuoro.. x)..
        ..tätä kierrettähän tämä.... Mut ei oo kuolemaks!!
        Nyppiihän tämä vähän mut onneks on kohtalotovereita!! Niin ja vasemmanpuolen jumit (lapaluusta kallonpohjaan-alue)heijastuu poskipäähän ja ylähuulen/nenän seudulle, ja oikean puolen jumit (hartialihas-niska-alue) korvan alle ja leukaan.. Mut on se vaan jännä et miten oma käsi löytää sen paikan mist sitten kuitenkin jumi ja kasvokivut helpottaa kun hieroo.. Ja edelleenkin se lämpö on ihanaa..
        Jaksetaanhan taas!!! Haleja!!

• aloittaja
        katjuskaliini kirjoitti:

Kivakiva, sain vasemmanpuolen kipuilut suht kuriin niin nyt onkin sitten oikean puolen vuoro.. x)..
        Nyppiihän tämä vähän mut onneks on kohtalotovereita!! Niin ja vasemmanpuolen jumit (lapaluusta kallonpohjaan-alue)heijastuu poskipäähän ja ylähuulen/nenän seudulle, ja oikean puolen jumit (hartialihas-niska-alue) korvan alle ja leukaan.. Mut on se vaan jännä et miten oma käsi löytää sen paikan mist sitten kuitenkin jumi ja kasvokivut helpottaa kun hieroo.. Ja edelleenkin se lämpö on ihanaa..

Koitahan jaksella. Kyllä se siitä taas helppaa. Yritetään jumpata ja venytellä tarpeeksi.

• hoidettu
        katjuskaliini kirjoitti:

"Niin ja vasemmanpuolen jumit (lapaluusta kallonpohjaan-alue)heijastuu poskipäähän ja ylähuulen/nenän seudulle, ja oikean puolen jumit (hartialihas-niska-alue) korvan alle ja leukaan.."

Ah, niin tuttua juttua. Itsellä oli sama ongelma vuosia. Ei ole enää, kun löysin tuohon avun.

• katjuskaliini
        hoidettu kirjoitti:

"Niin ja vasemmanpuolen jumit (lapaluusta kallonpohjaan-alue)heijastuu poskipäähän ja ylähuulen/nenän seudulle, ja oikean puolen jumit (hartialihas-niska-alue) korvan alle ja leukaan.."

Ah, niin tuttua juttua. Itsellä oli sama ongelma vuosia. Ei ole enää, kun löysin tuohon avun.

Mistä löysit avun????

• AVUN
        hoidettu kirjoitti:

Niin kerro nyt että MINKÄ AVUN???!????!!!!!!!!!!!!!!!!!

• hoidettu
        katjuskaliini kirjoitti:

Mistä löysit avun????

No laitettiin niskanikamat ojennukseen.
        Sen homman osaa hyvin Jouko Holma Lahti ja Harto Heimo Helsinki. Tuolla yhteystiedot:
        http://personal.inet.fi/koti/faro/Selkasivut/Parannu.html

Tuota ei siis osaa naprapaatit, kiropraktikot, osteopaatit, OMT-fysioterapeutit eikä muutkaan virallisesti koulutetut. On tullu kokeiltua ne kaikki aikoinaan...

• eihän
        hoidettu kirjoitti:

Sen homman osaa hyvin Jouko Holma Lahti ja Harto Heimo Helsinki. Tuolla yhteystiedot:

Tuota ei siis osaa naprapaatit, kiropraktikot, osteopaatit, OMT-fysioterapeutit eikä muutkaan virallisesti koulutetut. On tullu kokeiltua ne kaikki aikoinaan...

tuolla mitää puhetta suusta ollu. eikä hampaista, kuten tämä topikki oli alunperin, et mihin heijastuu, ja et ku heijastuu suuhun ja hampaisiinkin... hö

• ja kokemusta asiasta
        hoidettu kirjoitti:

Mie en tommosiin hilipalijuttuihin usko.

• katjuskaliini

..Nämä säänvaihtelut, vaikuttaako mitenkä..? Must tuntuu et kovalla pakkasella pahenee.....

• hyväksi ollenkaan

Kyllä ne ilmat vaikuttaa. Kolottaa välillä ja nyt kun pakkaset kiristy niin hartia-olkaseutu kipuilee. En tiiä mistä johtuu. Kylmänarkuutta vai onko vain paikat jumissa. Veto ottaa aika herkästi niskaseutuun muutenki. Kulumia kenties????

• -tyttönen-

Kiva juttu, kun löytää kohtalotovereita :) Mulla on kans samanlaisia oireita, niskat ja hartiat on jumissa, päätä ja korvia särkee, tuntuu niinkun säteilis hampaisiinkin välillä.. Tosin oon huomannu, että joskus puren hampaita yhteen. Aika voimakkaasti välillä =/ Tiedän, että pitäs rentouttaa ja voimistella.. Mutta kun en tiiä miten.. Millasia liikkeitä pitäs tehdä.. Osaisko joku neuvoo? Hierojalla en oo koskaan käyny.. Poikaystävä on aina sillon tällön hieronu hartioita. Kiitos jo etukäteen, jos joku vaivautuu vastaamaan :)

• TAAS TÄÄLLÄ

Kiva oli tosiaan huomata että muilaki samoja ongelmia. Johtuisko lie sitte tuoki että kun niskat on kipiät niin sitte joteski puree vielä yölläki hampaita yhteen. Kyllä tää on pirullista välillä. Ilmat vaikuttaa kans aika paljon. Niitä rentoutus-voimisteluneuvoja minäki kaipailisin. Monenmoisia venytysohjeita oon saanu. Kävely ainaski helpottaa kun tekee sen muutaman kerran viikossa ja kuntosalilla käynti vähintään kerran viikossa on kans hyvä apu. Kipulääkkeitäki joutuu joskus ottaan mutta onneksi ei kovin usein. Kipukynnys varmaan kasvaa ajan myötä.

• -tyttönen-
        TAAS TÄÄLLÄ kirjoitti:

Kiva oli tosiaan huomata että muilaki samoja ongelmia. Johtuisko lie sitte tuoki että kun niskat on kipiät niin sitte joteski puree vielä yölläki hampaita yhteen. Kyllä tää on pirullista välillä. Ilmat vaikuttaa kans aika paljon. Niitä rentoutus-voimisteluneuvoja minäki kaipailisin. Monenmoisia venytysohjeita oon saanu. Kävely ainaski helpottaa kun tekee sen muutaman kerran viikossa ja kuntosalilla käynti vähintään kerran viikossa on kans hyvä apu. Kipulääkkeitäki joutuu joskus ottaan mutta onneksi ei kovin usein. Kipukynnys varmaan kasvaa ajan myötä.

Niinkai se on :) Kyllä se kävely todella helpottaa.. On tullu huomattua. Mut kuiteski pitäs varmaan jotain rentoutus juttujakin tehdä sitten. Eiköhän tää tästä :D

• katjuska

Juu kun pakkaset hellitti niin hellitti vähän kipuilutkin mut jotakin asiaa mä nyt tietämättäni stressaan, kun niskat leuat on niin jäykät ja etuhampaat oikein soi, kuulema viimeyönä taas nitkuttelin purukalustoani.. Ei nimittäin oo malttanu venytelläkään oikein..ja liikunta on jääny vähälle, mut TÄNÄÄN MÄ LÄHDEN LAITTAA PURUA PUTKELLE!! (siis purtsikkaradalle kävelee) Jo on kumma jos ei ala jumit aueta. Mites muilla hampi-ja leukaoireet??

• alkuperäinen kirjoittaja
        katjuska kirjoitti:

Juu kun pakkaset hellitti niin hellitti vähän kipuilutkin mut jotakin asiaa mä nyt tietämättäni stressaan, kun niskat leuat on niin jäykät ja etuhampaat oikein soi, kuulema viimeyönä taas nitkuttelin purukalustoani.. Ei nimittäin oo malttanu venytelläkään oikein..ja liikunta on jääny vähälle, mut TÄNÄÄN MÄ LÄHDEN LAITTAA PURUA PUTKELLE!! (siis purtsikkaradalle kävelee) Jo on kumma jos ei ala jumit aueta. Mites muilla hampi-ja leukaoireet??

Kävin kuntsulla ja yritän käveleskellä. Hampaita olen mieki vaan purru yhteen ja kivistys on kova välillä.

Tk:sta vois saaha halvemmalla ne hammaskiskot onko kokemusta, auttaako?

Onneksi nuo kipulääkkeet auttaa vähän mutta niitäkään ei voi aina ottaa. täytyy yrittää pitää lihaskuntoa yllä ja venytellä vaan....

• katjuskaliini
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

Kävin kuntsulla ja yritän käveleskellä. Hampaita olen mieki vaan purru yhteen ja kivistys on kova välillä.

Tk:sta vois saaha halvemmalla ne hammaskiskot onko kokemusta, auttaako?

Onneksi nuo kipulääkkeet auttaa vähän mutta niitäkään ei voi aina ottaa. täytyy yrittää pitää lihaskuntoa yllä ja venytellä vaan....

Luin tiistain hesarista jutun narskuttelusta ja et miten se voi aiheuttaa kipua ihan vaikka vain yhteen hampaaseen, ja siin oli et on tärkeää rentouttaa kasvot ja suu ja hartiat myös päivällä, ja ettei hampaat sais koskettaa tosisaan kuin syödessä ja nielastaessa. Oravanpyörä kun niskat/ hartiat jumii---->alkaa narskutus---->jumittaa niskoja/hartioita---->aiheuttaa narskuttelua... Mutta kyllä mä vaan jaksan uskoa että tää taas menee ohi. Purentakiskosta on hampilääkärin kanssa puheltu, mut kun tää on mulla kausittaista niin ei olla viel siihen asti menty, se kun voi kestää pitkän tovin ennenkuin siihen tottuu et yöllä ylimääräistä kamaa suussa....

Tänään oikein keskityin seuraamaan et miten pidän suutani ja hartioitani työskennellessäni ja niinhän vaan monta kertaa huomasin et hampaat purtu tiukasti yhteen ja hartiat vedetty ihan ylimmilleen.. Eli opettelua vaatii et osaa ottaa rennosti! Tsemppiä taas!!

• alkuperäinen kirjoittaja
        katjuskaliini kirjoitti:

Luin tiistain hesarista jutun narskuttelusta ja et miten se voi aiheuttaa kipua ihan vaikka vain yhteen hampaaseen, ja siin oli et on tärkeää rentouttaa kasvot ja suu ja hartiat myös päivällä, ja ettei hampaat sais koskettaa tosisaan kuin syödessä ja nielastaessa. Oravanpyörä kun niskat/ hartiat jumii---->alkaa narskutus---->jumittaa niskoja/hartioita---->aiheuttaa narskuttelua... Mutta kyllä mä vaan jaksan uskoa että tää taas menee ohi. Purentakiskosta on hampilääkärin kanssa puheltu, mut kun tää on mulla kausittaista niin ei olla viel siihen asti menty, se kun voi kestää pitkän tovin ennenkuin siihen tottuu et yöllä ylimääräistä kamaa suussa....

Tänään oikein keskityin seuraamaan et miten pidän suutani ja hartioitani työskennellessäni ja niinhän vaan monta kertaa huomasin et hampaat purtu tiukasti yhteen ja hartiat vedetty ihan ylimmilleen.. Eli opettelua vaatii et osaa ottaa rennosti! Tsemppiä taas!!

Samaa oon minäki yrittänyt että keskityn että en puris hampaita työskennellessäni mutta joskus vaan kun on kiire, huomaa tekevänsä niin. Niska-hartiaseutu on pahin ongelma kun työtä tekee tietokoneella ja hommat painaa päälle, ei aina muista että jännitystä pitäs välttää. Työvälineet on kyllä hyvät mutta kun on kiire niin silloin ei kerkiä aatella koko aikaa.

Oli varmaan mielenkiintoinen juttu, en ole lukenu.

Sama juttu että pistää harkitteen purentakiskojen hommaamista jos niihin on vaikea tottua ja kausittaista se on mullaki tuo kipuilu.

Hyvä tieto oli se että saattaa aiheuttaa kipua aina tiettyyn hampaaseen.

Ärsyttävintä on se että hampaat tahtoo sitte lohkkeilla samoista paikoista ja vissinkään niin kovaa paikkaa ei ole keksitty että pysyis paikallaan.

Onko samaa probleemaa?

• katjuskaliini
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

Samaa oon minäki yrittänyt että keskityn että en puris hampaita työskennellessäni mutta joskus vaan kun on kiire, huomaa tekevänsä niin. Niska-hartiaseutu on pahin ongelma kun työtä tekee tietokoneella ja hommat painaa päälle, ei aina muista että jännitystä pitäs välttää. Työvälineet on kyllä hyvät mutta kun on kiire niin silloin ei kerkiä aatella koko aikaa.

Oli varmaan mielenkiintoinen juttu, en ole lukenu.

Sama juttu että pistää harkitteen purentakiskojen hommaamista jos niihin on vaikea tottua ja kausittaista se on mullaki tuo kipuilu.

Hyvä tieto oli se että saattaa aiheuttaa kipua aina tiettyyn hampaaseen.

Ärsyttävintä on se että hampaat tahtoo sitte lohkkeilla samoista paikoista ja vissinkään niin kovaa paikkaa ei ole keksitty että pysyis paikallaan.

Onko samaa probleemaa?

mul lohkeili paikkoja jossain vaiheessa, ei nykyään niinkään..mut on taas nii kipiä tuo kulma-alue, ylhäältä ja alhaalta..(on taas stressaavaa aikaa ollu..)...ja jumit niskassa,byhyy! Ei vaan,kyl tää taas tästä!!!!!!!!!!!! Ollaan ilosia et ollaan hengissä ja et tähä ei kuole!

• kuulu-

misia?? :)

Hampit välillä kipiät mut FLUORITABLETTIEN imelskely auttaa!! -siis siihen ku narskuttelee
      Ja paras apu jumiin on HIIHTO!!!! -löysin tuon lajin uudelleen 20 vuoden tauon jälkeen!

• Elossa69

Nauruterapiaa ja runsaasti tehokasta niskahierontaa, sekä Duact helpottamaan hengitystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe