apua. aloitin autokoulun vähän aikaa sitten ja ens viikolla olisi ajotunti. opettaja sanoi että menisimme heti liikenteeseen.. :S
en ole koskaan ennen ajanut ja pelottaa ihan kamalasti.
voiko joku antaa ihan pientä perustietoa? saamme autokoulukirjat vasta samana päivänä kun minulla on ajotunti.
miten auton saa liikkeelle? missä järjestyksessä on kaasu, jarru ja kytkin? uskon että opettaja sanoo jotain, mutta menen yleensä niin paniikkiin siinä tilanteessa kun opin jotain uusia taitoja joita pitäisi heti käyttää.. :S tää on ihan kamalaa. en varmaan koskaan opi ajamaan..
apua autoiluun???
3
709
Vastaukset
- Mr Car
mennään sitä varten, että siellä opetetaan ja opitaan. Pikkuhiljaa kaikki alkaa sujumaan. Opettajalla on "pelkääjän paikalla" jarru ja hän on vastuussa ajaessasi.
Vasemmalta oikealle pedaalit: kytkin-jarru-kaasu. - koska
ajattelet, ettet opi koskaan. Silleen ei opi, silleen oppii, että ajattelee, että tässä minä opin ajamaan:)
- Attention
Rauhoitu vaan, ei mitään hätää. Tuskin te nyt ihan heti kun opettaja tulee sua hakeen, niin keskustaan suuntaatte. Kyllä ensimmäinen ajotunti alkaa jostain rauhalliselta paikalta jossa saat vähän kokeilla miten auto käyttäytyy missäkin tilanteessa.
Niin ja liikkeelle saat auton kun laitat ykkösen silmään, nostat kytkintä ja pikkuhiljaa painat samalla kaasua. Keskityt vaan siihen ajamiseen niin kyl se siitä...;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818