Kertokaas nyt tyhmälle että minkä takia tarkalleen
tuota Skylinea ei saada suomeen millään mikä on se
asia tarkalleen mikä sen estää?
Jostain luin että siihen oltais hommaamassa lupaa
jenkeistä kun se on siellä hyväksytty mites tämä asia oikein etenee?
Nissan Skyline GT-R34 Vspec!
29
5403
Vastaukset
- niitä saa
Skylinet eivät ole käsittääkseni EU tyyppihyväksyttyjä, mutta sekin on hoidettavissa.
Allaoleva on lainattu teksti, eli en ole itse tutustunut kyseisiin sivuihin.
"Kannattaa tutustua sellaisen firman kuin http://www.gt-r.com/ palveluksiin. Tuon firman pyörittäjä on varsin tunnettu autoharrastaja itsekkin suomen piireissä, omaa vähintää riittävät tiedot mm. Skylinestä kun sellainen hepulla itsekkin on ;)
Lisäksi tsekkaa dnsf.org:n sivut jossa Skylinen tuonnista paljon asiaa." - että...
Eurooppaan tuotavilta autoilta edellytetään välttävää turvallisuutta, kohtuullista kulutusta ja vähäistä saastuttamista, riittävän vähäistä melusaastetta, kuluttajasuojalain täyttävää kestävyyttä...
Lada on tässä suhteessa ollut vähän kiikun-kaakun, aina välillä on lupa mennyt, mutta pikkuparannuksilla saatu takaisin.
Ilmeisesti osa Nissanin mallistosta on kiikun ja tämä kyseinen taas kaakun, joten myyntilupaa ei ole herunut.- heh
taidat olla hjuumori miehiä!
- Mie vuan
Ladan myyntihän on ainakin tietyjen mallien osalta välillä pysähtynyt, kunnes tehdas ja maahantuoja ovat vetäneet henkeä ja päivittäneet rottelonsa vastaamaan vaatimuksia.
Kyllä kai tuosta Nissanistakin EU-kelpoisen auton saisi, mutta jos tulee liian kalliiksi tehdä vaadittavat muutokset. Japanissa myydään aika paljon sellaisia autoja, joilla ei olisi ilman merkittäviä muutoksia mitään asiaa EU-markkinoille. Vaikka onhan joku onnistunut lahjomaan Smartillekin myyntiluvan.
- Ei ostajia
Johtuu siitä ettei Nissanin yksinkertaisesti kannata tuoda Skylineä Eurooppaan. Kysyntä on olematonta. Ei sitä juuri kukaan ostaisi. On muuten valmistustauolla Japanissakin, sillä siellä sikäläiset ostavat mielummin Eurooppalaisia urheiluautoja.
- Joni
Vai ostavat Japanissa eurooppalaisia urheiluautoja? Taas näitä tietäjiä. Kerropas tietolähteesi. Japanin myydyin urheiluauto on tällä hetkellä Nissanin Fairlady Z. Toisena on RX-8. Japanissa on vahvat perinteet omilla urheiluautoilla ja juuri mm. nuo Nissanin Z- ja Skyline-perheet ovat legendaarisia eikä millään ulkomaisella autolla ole mahdollisuutta päästä samaan arvostukseen. GT-R lähti tauolle myynnin huipulta. Pitkähkö tauko syntyi itse asiassa juuri siksi, kun seuraavan sukupolven GT-R:ään panostetaan niin tosissaan. Se viedään kaikkialle maailmaan ja tehdään siis myös vasemmanpuoleisella ohjauksella. Luvassa täysin uuden muotoilun lisäksi täysin uusi kone ja muita ratkaisuja. Sitä ei tule enää rajoittamaan Japanin valmistajien mureneva 280 hevosen sopimus.
- sekin vaikuttaa
Joni kirjoitti:
Vai ostavat Japanissa eurooppalaisia urheiluautoja? Taas näitä tietäjiä. Kerropas tietolähteesi. Japanin myydyin urheiluauto on tällä hetkellä Nissanin Fairlady Z. Toisena on RX-8. Japanissa on vahvat perinteet omilla urheiluautoilla ja juuri mm. nuo Nissanin Z- ja Skyline-perheet ovat legendaarisia eikä millään ulkomaisella autolla ole mahdollisuutta päästä samaan arvostukseen. GT-R lähti tauolle myynnin huipulta. Pitkähkö tauko syntyi itse asiassa juuri siksi, kun seuraavan sukupolven GT-R:ään panostetaan niin tosissaan. Se viedään kaikkialle maailmaan ja tehdään siis myös vasemmanpuoleisella ohjauksella. Luvassa täysin uuden muotoilun lisäksi täysin uusi kone ja muita ratkaisuja. Sitä ei tule enää rajoittamaan Japanin valmistajien mureneva 280 hevosen sopimus.
Johtuisiko RX-8:n eurooppalaisia urheiluautoja suuremmat myyntimäärät taas ehkä hinnasta? Ainakin suomessa kalleinkin RX-8 on halvempi kuin halvin Porsche ja Ferrarit, Lamborghinit, ym ovat aivan eri hintaluokassa mazdan kanssa.
- Japanissa
Joni kirjoitti:
Vai ostavat Japanissa eurooppalaisia urheiluautoja? Taas näitä tietäjiä. Kerropas tietolähteesi. Japanin myydyin urheiluauto on tällä hetkellä Nissanin Fairlady Z. Toisena on RX-8. Japanissa on vahvat perinteet omilla urheiluautoilla ja juuri mm. nuo Nissanin Z- ja Skyline-perheet ovat legendaarisia eikä millään ulkomaisella autolla ole mahdollisuutta päästä samaan arvostukseen. GT-R lähti tauolle myynnin huipulta. Pitkähkö tauko syntyi itse asiassa juuri siksi, kun seuraavan sukupolven GT-R:ään panostetaan niin tosissaan. Se viedään kaikkialle maailmaan ja tehdään siis myös vasemmanpuoleisella ohjauksella. Luvassa täysin uuden muotoilun lisäksi täysin uusi kone ja muita ratkaisuja. Sitä ei tule enää rajoittamaan Japanin valmistajien mureneva 280 hevosen sopimus.
on Porsche jos et tuota tiennyt. Halpoja Nissaneita ym. myydään tietysti enemmän.
- Joni
Japanissa kirjoitti:
on Porsche jos et tuota tiennyt. Halpoja Nissaneita ym. myydään tietysti enemmän.
Juu juu taas näitä. Todistapas. Olen itse omin silmin todistanut Japanin meiningit.
- Joni
sekin vaikuttaa kirjoitti:
Johtuisiko RX-8:n eurooppalaisia urheiluautoja suuremmat myyntimäärät taas ehkä hinnasta? Ainakin suomessa kalleinkin RX-8 on halvempi kuin halvin Porsche ja Ferrarit, Lamborghinit, ym ovat aivan eri hintaluokassa mazdan kanssa.
Mitä sitten? Nyt oli kyse siitä, että joku juntti (todennäköisesti sinä) väitti ettei japanilaiset mene kaupaksi. Totesinpahan vaan että kyllä menee. Joku RX-8 on tietysti täysin eri luokassa kuin Lambot yms. mutta urheiluautoksi luokiteltu silti. Japanissa ei tehorajoitussopimuksen takia ole suoranaisia kilpailijoita superurheiluautoille tehtykään. Mutta kyllä joku NSX-R ja Skylinen Nismo-versiot yms. myyvät ihan eri määriä kuin ulkomaalaiset vastaavat.
- Scuore
Joni kirjoitti:
Mitä sitten? Nyt oli kyse siitä, että joku juntti (todennäköisesti sinä) väitti ettei japanilaiset mene kaupaksi. Totesinpahan vaan että kyllä menee. Joku RX-8 on tietysti täysin eri luokassa kuin Lambot yms. mutta urheiluautoksi luokiteltu silti. Japanissa ei tehorajoitussopimuksen takia ole suoranaisia kilpailijoita superurheiluautoille tehtykään. Mutta kyllä joku NSX-R ja Skylinen Nismo-versiot yms. myyvät ihan eri määriä kuin ulkomaalaiset vastaavat.
Jos kumminkin vertailtaisiin vakiovehkeitä keskenään. Saa sen turbon Enzonkin kylkeen, jos haluaa.
- Joni
Scuore kirjoitti:
Jos kumminkin vertailtaisiin vakiovehkeitä keskenään. Saa sen turbon Enzonkin kylkeen, jos haluaa.
Nimenomaan. Japanissa kun ei vakiovehkeissä ole kuin se 280 heppaa saanut olla tähän asti. Sitä paitsi kyllähän esim. nuo Nismon eri versiot Skylineista ym. on vakioautoja. Niitä vaan on tehty pieniä eriä. Nismo on kiinteä osa Nissania. Tuollaisilla nimityksillä vaan on kierretty sopimusta. NSX-R on myös vakioauto.
Nyt ei ollut kyse mistään muusta kuin urheiluautojen myynnistä Japanissa. Te pyritte nyt ihan hakoteille. - Masa
Joni kirjoitti:
Juu juu taas näitä. Todistapas. Olen itse omin silmin todistanut Japanin meiningit.
tuota tuttua mutua ja Essonbaaria? Urheiluautoista Japanissa todellakin arvostetaan sitä Porschea. Samoin kuin yleensäkin kalliissa autoissa saksalaiset ovat ylivertaisesti arvostetuimmat. Linkkejä ja muita todisteita täällä on ollut aivan tarpeeksi. Pitääkö ne taas kaivaa esille? Porsche on muuten kolmanneksi arvostetuin automerkki Japanissa Mercedeksen ja Bemarin jälkeen. Siis KAIKKI autot mukaanluettuna.
- Masa
Joni kirjoitti:
Nimenomaan. Japanissa kun ei vakiovehkeissä ole kuin se 280 heppaa saanut olla tähän asti. Sitä paitsi kyllähän esim. nuo Nismon eri versiot Skylineista ym. on vakioautoja. Niitä vaan on tehty pieniä eriä. Nismo on kiinteä osa Nissania. Tuollaisilla nimityksillä vaan on kierretty sopimusta. NSX-R on myös vakioauto.
Nyt ei ollut kyse mistään muusta kuin urheiluautojen myynnistä Japanissa. Te pyritte nyt ihan hakoteille."millään ulkomaisella autolla ole mahdollisuutta päästä samaan arvostukseen." Hahhaa kyllä olet taas pahasti hakoteillä. Älä viitsi jankata, kiitos.
Halpaa sporttiautoa kuten Skylineä on todellakin myyty paljo Japanissa mutta sen arvostus on olematonta kalliiseen Porscheen nähden. - Joni
Masa kirjoitti:
tuota tuttua mutua ja Essonbaaria? Urheiluautoista Japanissa todellakin arvostetaan sitä Porschea. Samoin kuin yleensäkin kalliissa autoissa saksalaiset ovat ylivertaisesti arvostetuimmat. Linkkejä ja muita todisteita täällä on ollut aivan tarpeeksi. Pitääkö ne taas kaivaa esille? Porsche on muuten kolmanneksi arvostetuin automerkki Japanissa Mercedeksen ja Bemarin jälkeen. Siis KAIKKI autot mukaanluettuna.
Joo, tuo väite on toki esiintynyt täällä monia kertoja, ongelma onkin siinä, että ikinä kukaan ei sitä ole todistanut linkillä tai millään. Ei ole kovin uskottavaa. Japanissa asuneena tiedän tarkalleen mistä puhun. Täysin sama kuin jossain Papua Uusi-Guineassa porukka pokkana väittäisi teille tai Suomessa asuneelle, että Suomen arvostetuin kännykkämerkki on Siemens.
Miten luulette tuollaisen voivan olla mahdollista Japanin kaltaisessa maassa? Skyline GT-R on tietysti halvempi ja tehottomampi (jo mainitusta syystä) kuin joku eri luokkaan kuuluva super-Porsche, mutta siinä on taikaa. Se on japanilaisille yksi ylpeydenaihe. Vanhat mummotkin tietävät sen siellä. Aikoinaan se oli uskomaton tekninen suoritus. Seuraavan sukupolven tehoiltaan rajoittamaton malli tuleekin sitten kilpailemaan rehellisesti jo vakiona kaikkein kovimpien urheiluautojen kanssa.
"Pitääkö ne taas kaivaa esille?"
Koitapa. - eri asioita!!!
Japanissa kirjoitti:
on Porsche jos et tuota tiennyt. Halpoja Nissaneita ym. myydään tietysti enemmän.
Koittakaa toopet nyt PRKL päättää haluatteko keskustella autojen myyntiluvuista eli mikä myy eniten vai siitä mitä arvostetaan. Ihme huopausta ja soupausta teiltä vakioprovoilija junteilta!!!
Jos nyt kumminkin juntit puhuisitten tavan autoista eli niistä teidän teini Sierroista tai Kadeteista, niin olisi teidänkin ymmärrettävää keskustelua. Juttuihin mukaan sitten vähän alapään juttuja niin saatte illan vetää käteen niitä lukiessanne!
Aiheelliseen keskusteluun lisäten Suomessa on kyllä Skylineja rekisteröity (en tiedä monta nyt), kun itsekin sellaisen ihan livenä olen nähnyt viime kesän tapahtumassa ja kuvankin otin muistoksi. - Joni
eri asioita!!! kirjoitti:
Koittakaa toopet nyt PRKL päättää haluatteko keskustella autojen myyntiluvuista eli mikä myy eniten vai siitä mitä arvostetaan. Ihme huopausta ja soupausta teiltä vakioprovoilija junteilta!!!
Jos nyt kumminkin juntit puhuisitten tavan autoista eli niistä teidän teini Sierroista tai Kadeteista, niin olisi teidänkin ymmärrettävää keskustelua. Juttuihin mukaan sitten vähän alapään juttuja niin saatte illan vetää käteen niitä lukiessanne!
Aiheelliseen keskusteluun lisäten Suomessa on kyllä Skylineja rekisteröity (en tiedä monta nyt), kun itsekin sellaisen ihan livenä olen nähnyt viime kesän tapahtumassa ja kuvankin otin muistoksi.On rekisteröity, mutta minun käsittääkseni tuota kysyttyä R34-sukupolvea ei.
- Masa
Joni kirjoitti:
Joo, tuo väite on toki esiintynyt täällä monia kertoja, ongelma onkin siinä, että ikinä kukaan ei sitä ole todistanut linkillä tai millään. Ei ole kovin uskottavaa. Japanissa asuneena tiedän tarkalleen mistä puhun. Täysin sama kuin jossain Papua Uusi-Guineassa porukka pokkana väittäisi teille tai Suomessa asuneelle, että Suomen arvostetuin kännykkämerkki on Siemens.
Miten luulette tuollaisen voivan olla mahdollista Japanin kaltaisessa maassa? Skyline GT-R on tietysti halvempi ja tehottomampi (jo mainitusta syystä) kuin joku eri luokkaan kuuluva super-Porsche, mutta siinä on taikaa. Se on japanilaisille yksi ylpeydenaihe. Vanhat mummotkin tietävät sen siellä. Aikoinaan se oli uskomaton tekninen suoritus. Seuraavan sukupolven tehoiltaan rajoittamaton malli tuleekin sitten kilpailemaan rehellisesti jo vakiona kaikkein kovimpien urheiluautojen kanssa.
"Pitääkö ne taas kaivaa esille?"
Koitapa.varmaan hyvin muistat esim. tämän:
Japanilaiset arvostavat ulkomaalaisia autoja eniten kuten muitakin tuotteita "oli ne sitten Lous Vuittonin käsilaukkuja, Remy Martinin konjakkeja tai Porschen urheiluautoja".
Linkki ei valitettavasti enää toiminut. Ja olihan niitä linkkejä monta muutakin, en nyt viitsi etsiä. Paitsi jos pystyt osoittamaan edes yhden faktan mistä näkee, että japanilaiset arvostavat enemmän jotain Nissania kuin Porschea. Sinun oma mutusi ei riitä. - Joni
Masa kirjoitti:
varmaan hyvin muistat esim. tämän:
Japanilaiset arvostavat ulkomaalaisia autoja eniten kuten muitakin tuotteita "oli ne sitten Lous Vuittonin käsilaukkuja, Remy Martinin konjakkeja tai Porschen urheiluautoja".
Linkki ei valitettavasti enää toiminut. Ja olihan niitä linkkejä monta muutakin, en nyt viitsi etsiä. Paitsi jos pystyt osoittamaan edes yhden faktan mistä näkee, että japanilaiset arvostavat enemmän jotain Nissania kuin Porschea. Sinun oma mutusi ei riitä.Näytä sinä minulle linkki puolueettomaan tutkimukseen, jossa todetaan suurimman osan suomalaisista olevan valkoihoisia. Urpo.
- livenä...
Joni kirjoitti:
On rekisteröity, mutta minun käsittääkseni tuota kysyttyä R34-sukupolvea ei.
Nissan Skyline GT-R V-Spec BCNR33 1997
...tai siis noin sen tyyppimerkintä oli ilmaistu.
Eli R34:ää ei ole ilmeisesti liikenteessä Suomessa tai jos on niin omistaja tunnustakoon :) - Masa
Joni kirjoitti:
Näytä sinä minulle linkki puolueettomaan tutkimukseen, jossa todetaan suurimman osan suomalaisista olevan valkoihoisia. Urpo.
sitä linkkiä olisin vailla. Voisin nimitellä mutta en sorru.
Mutu? Essonbaari? Löytyykö parempaa?
- 4motion
Siis tuo auto on juuri meikeläisen mielestä tuunauksen ykköskohde ja jumala(tar). Tehoa voi laittaa yli 1000 hv ja nelivedon ansiosta sillä voi ajaa ihan liikenteessäkin eikä mitään varttimailin suoraa. Voisi olla rahamiehille/naisille erittäin varteenotettava urheilusportti ympärivuotiseen käyttöön Suomessa.
Kiva katella netistä pätkiä, kun dynolla kököttää 1000 hv Skyline remmeillä tai ketjuilla kiinni. Siitä huolimatta meinaa kiivetä pois rummuilta...
Kaiken lisäksi ulkonäkö on aika hillitty, siitä lisäpisteet. Saa nähä mitä sen R35:n kanssa käy- Joni
R35 viedään kaikkialle maailmaan ja tehdään siis myös vasemmanpuoleisella ohjauksella. Luvassa täysin uuden muotoilun lisäksi täysin uusi kone ja muita ratkaisuja. Sitä ei tule enää rajoittamaan Japanin valmistajien mureneva 280 hevosen sopimus. Ilmeisesti ainakin 500 hv vakiona.
- realisti
Joni kirjoitti:
R35 viedään kaikkialle maailmaan ja tehdään siis myös vasemmanpuoleisella ohjauksella. Luvassa täysin uuden muotoilun lisäksi täysin uusi kone ja muita ratkaisuja. Sitä ei tule enää rajoittamaan Japanin valmistajien mureneva 280 hevosen sopimus. Ilmeisesti ainakin 500 hv vakiona.
Tietäen japsien hevoset(ponit), voidaan tuo 500 heppaakin laittaa omaan arvoonsa.
Ikivanhalla ALLE 500 heppaisella Ruf-Porschella saavutettiin paremmat suoritusarvot.
340km/h huipuista saa Nissan vain haaveilla. - Joni
realisti kirjoitti:
Tietäen japsien hevoset(ponit), voidaan tuo 500 heppaakin laittaa omaan arvoonsa.
Ikivanhalla ALLE 500 heppaisella Ruf-Porschella saavutettiin paremmat suoritusarvot.
340km/h huipuista saa Nissan vain haaveilla.Miksi saisi haaveilla 340:stä? Japanilaisen Blitz-pajan GT-R on tehnyt maailmanennätyksen julkisen liikenteen nopeudessa. 343,35 km/h Saksan autobahnilla muun liikenteen seassa. Jos Blitz osaa, miksei itse Nissan osaisi? Olet lapsellisen rasistinen.
Ei Nissan ole vielä ilmoittanut mitään virallista teholukemaa. 550 ja yli 700:kin hv on uumoiltu automedioissa.
Millä perusteella Japanin hevosvoimat olisi jotenkin erilaisia? Ainakin kun katselee vähän näitä perusmalleja, niin usein testataan autot paljon nopeammiksi kuin tehdas on luvannut. Esim. Corolla T-Sport testattiin Suomessa 7,5 sek. 0-100km/h, Accord 2.0 testattiin englantilaisen AutoCarin toimesta 8.0 sek. jne. Ja esim. juuri aiemmissa Skylineissahan on tiedetysti tehoja enemmän kuin se ilmoitettu 280 hv. Aikuistu.
- JanneBmw
Kaverini kuuluu johonkin nissan klubiin ja kertoi että suomeen on tuotu 2kpl skylineja...
- rat mike
suomes ei saa olla 1000 heppasii autoi
- realisti
20 vuotta vanha Ruf-Porschekin pyörii kahdeksikkoa tuollaisen idän ihmeen ympärillä. (huiput 340km/h)
Miksi siis tuoda Nissan/Renaultia Suomeen kun Euroopassa on tehty kovempia tykkejä jo iät ja ajat?
http://www.fast-autos.net/ruf/rufctr.html- Masa
onhan täällä sentään autoista ymmärtäviäkin kavereita. Tuo eräs juntti kun eksyi taas tänne ylistämään Skylineä maasta taivaaseen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844282Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303211- 1702590
- 141976
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131150- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13862