Pisin jakohihnan/ketjun vaihtoväli ?.

TDI, HDI, D4D

Missähän nykydieselissä tulisi tämä kustannuserä edullisimmaksi ?.

VW:ssä(PD) vaihtoväli on ilm. 90 000 km ja vaihdon hinta n. 500 euroa...mites muut merkit ?.

55

16565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "A4"

      Audi A4 (-04) 1.9tdi, hihnan vaihtoväli 120tkm ja hinnaksi tuli 600€.

      • "A4"

        Koko huollon lopullinen hinta oli 600€. Hihnan vaihtotyötä en erikseen kysynytkään.


      • Anonyymi

        Vaihdata jo saman tien JOKA 100 kilometrin välein niin Audisi pysyy kunnossa !! Kaikkea sitä saa lukea että 120 000 km välein ! ;))) Miten usein vaihdat kalsareitesi kuminauhan . . . ? Olen toki aina tiennyt Audien ja Mersujen kuskit eivät ole mitään ruudin keksijä tyyppejä, mutta että noin lähellä maan rajaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihdata jo saman tien JOKA 100 kilometrin välein niin Audisi pysyy kunnossa !! Kaikkea sitä saa lukea että 120 000 km välein ! ;))) Miten usein vaihdat kalsareitesi kuminauhan . . . ? Olen toki aina tiennyt Audien ja Mersujen kuskit eivät ole mitään ruudin keksijä tyyppejä, mutta että noin lähellä maan rajaa !

        Eihän Audia saa kuntoon MITENKÄÄN !! Sitä paitsi on hyvin vanhan aikaista ajella ja pitää AUDI MERKKISTÄ LOTJAA !! Sama koskee Messedes benejä.

        Mutta korealaiset autot ne ovat NÄPPÄRIÄ !! ja tekniikka sekä rakenne moottoreissakin ON TÄTÄ JA HUOMISTA PÄIVÄÄ !!


      • Anonyymi

        mutta moottorin vaihto väli oli 60 tkm öljynkulutuksen takia hinnaksi tuli 6000e


    • mbe

      Ketjun vaihtoväli kiinni ketjun kunnosta, kun alkaa rallattamaan,on parempi vaihtaa heti. Yleensä suositellaan vaihtoa varmuuden vuoksi noin 300tkm:n välein,jotku ajaa paljon enemmänkin. Tuho vain melkoinen kun ketju katkeaa joten ei paljoa kannata säästellä,ketju luokkaa 70€ ja työ vähemmän eli alle 150€ koko homma.

      • se ketju kestää koko auton iän, ei sitä tarvi vaihdella. Silloin kun ei toimivia ketjunkiristimiä osattu tehdä, vaihdettiin ketju kun korva ei enää kestänyt rallattelua kuunnella. Saattaa olla, että on joskus katkennutkin, mutta enpä ole koskaan mokomaa kuullut.


      • TDI, HDI, D4D

        Tarkoitatko nyt näitä nykypolven koneita ?.


      • ONPI

        muistaakseni 160.000 vaihtoväli.


      • muisti on
        ONPI kirjoitti:

        muistaakseni 160.000 vaihtoväli.

        sulla...


      • muisti.
        muisti on kirjoitti:

        sulla...

        HDI:ssa on sitikalla 160 tkm ,pösöllä 120 tkm. Näin se vaan on.


      • autosta
        sitroen kirjoitti:

        se ketju kestää koko auton iän, ei sitä tarvi vaihdella. Silloin kun ei toimivia ketjunkiristimiä osattu tehdä, vaihdettiin ketju kun korva ei enää kestänyt rallattelua kuunnella. Saattaa olla, että on joskus katkennutkin, mutta enpä ole koskaan mokomaa kuullut.

        Jos on esim. sitikka ja siinä ketju voi kestää auton iän eli n.200-300tkm. Jos MB niin joutuu kyllä ennen miljoonaa vaihtaan ketjun. Kyllä se ketju ajan myötä venyy ja varsinkin diisselissä kun se vetää syöttöpumppuakin.


      • ;-)
        muisti. kirjoitti:

        HDI:ssa on sitikalla 160 tkm ,pösöllä 120 tkm. Näin se vaan on.

        Citroen HDi 140000 km ainakin meikäläisen Xsaran huoltokirjan mukaan.


      • tosiaan,
        ;-) kirjoitti:

        Citroen HDi 140000 km ainakin meikäläisen Xsaran huoltokirjan mukaan.

        sitikalla väliä lyhennettiin tuo 20 tkm. eli on 140 tkm.


      • T5 128kw

        Transporterissa 174hp 4motionissa ei koskaan!

        Rattailla toteutettu juttu!


      • rytisee
        T5 128kw kirjoitti:

        Transporterissa 174hp 4motionissa ei koskaan!

        Rattailla toteutettu juttu!

        Kannattaa ajoittain syynäillä niitä rattaita! Saattavat pettää arvaamatta, kun pumppusuutinten aiheuttama hakkaava kuormitus rasittaa ankarasti paria hammasparkaa. VAG:han on ilmoittanut luopuvansa pumppusuuttimien käytöstä ko. ongelman takia. Siirtyvät yhteispaineruiskuihin muiden perässä.


      • Jamppa1
        rytisee kirjoitti:

        Kannattaa ajoittain syynäillä niitä rattaita! Saattavat pettää arvaamatta, kun pumppusuutinten aiheuttama hakkaava kuormitus rasittaa ankarasti paria hammasparkaa. VAG:han on ilmoittanut luopuvansa pumppusuuttimien käytöstä ko. ongelman takia. Siirtyvät yhteispaineruiskuihin muiden perässä.

        tuli taas.

        Ensinnäkin ne rattaat kestää takuulla jos kestää hihnakin.

        Toisekseen pumppusuuttimista luovutaan henkilöautoissa sen takia ettei niillä saada kuin yksi ruiskutuskerta per työtahti. Paine on kylläkin kovempi. Raskaassa kalustossa pumppusuuttimet on yleisempiä.

        Kolmannekseen Vag:llä on ollut vuosia common raileja, joissa on kuusi ruiskutusta per tahti. Ovat näet kehityksen kärjessä siinäkin asiassa.


      • Anonyymi
        ;-) kirjoitti:

        Citroen HDi 140000 km ainakin meikäläisen Xsaran huoltokirjan mukaan.

        Citroin konserni on ratkaissut tuon jakohihnan vaihto episodin mallikkaasti. Kun posottelee tuon 140 000 km ei hihnan vaihdosta tarvitse enää huolehti. Voi vaikka lipittää ranskalaiseen malliin VIINIÄ ! Ihan vaikka suoraan pullon suulta joutavavia hienostelematta. Kas rattijuopumuksesta, kun ei voi syyttää ratinkaan takan jos auto ei käy eli moottori on sammuksissa. Ja johan totta helvetissä on sammuksissa ja venttilien varret männistä läpi noilla kilometrillä.

        PS. ikänsä auto mekaanikkona ollut mies IDÄSTÄ !!


      • Anonyymi

        Vanhassa diesel mersussa kaksoisketju ikuinen.350000km ajettuun vaihdettiin ja ihan turhaan.ei ollut,kuin kiillottunut.


    • kiristin

      Hyundai Elantra crdi:n vaihtoväli 105000
      ja osien hinta taisi olla vajaa 200 euroa sekä työtä noin neljä tuntia hihna ja kiristimet olivat hyväkuntoisia e.m. kilometreillä

    • hirvi

      hihnan vaihto. Fordissa 150000 km. Hihnan hinta noin 270€ työ. Ei tullut sen tarkemmin edellisen huollon aikana kysyttyä.

      • hirveitä

        hintoja remmeillä! Minun autoon maksaa alle 30 euroa, tosin saa vaihtaa 90000 km:n välein.


    • Etelän-Hetelmä

      Terve.

      JTD 120tkm/4v Hinnasta ei vielä tietoo mutta ei paljoo pitäis olla...(mutta tietenkin se DA lisä, jos siis siellä huollattaa)

    • vaihtoväli

      Hätäisimmät saattaa vaihtaa 500 000, mutta yleensä jossain 750 000.

      • 15+16

        nyt kakkosnelosessa 710tkm mittaris ja en ole vielä vaihtanut. Ehkä ketju on hiukan venynyt kun teho hiukan pudonnut mutta eipä tässä kiirettä ole. Toista se on köyhillä.


    • jep jep

      mulla astra 2,0tdi aj260t ja ketjulla...ei vielä tehty mitään eikä edelleenkään anna mitään tarvetta tehdä asialle mitään

      • KETJU

        Työkaverilla -97 TD Vectra, ja ajettu 440tkm. Ketju alkuperäinen, eikä edes rallata.


      • Kasper
        KETJU kirjoitti:

        Työkaverilla -97 TD Vectra, ja ajettu 440tkm. Ketju alkuperäinen, eikä edes rallata.

        taisi olla kysymys, eikä mistään viime vuosituhannen romuista. Noista vanhoista löytyy vaikka työntötangoilla toteutettuja, ei vingu hihna, ei rallata ketju.


      • mistä puhut
        Kasper kirjoitti:

        taisi olla kysymys, eikä mistään viime vuosituhannen romuista. Noista vanhoista löytyy vaikka työntötangoilla toteutettuja, ei vingu hihna, ei rallata ketju.

        Taidat itse olla vanhaa kamaa...


    • ne muut

      hilut eivät kestä !

      Kiristäjärulla jos leikkaa kiinni ni niin hävis 5-8 sentin matkalta hampaat hihnalta , kummiskaan hihna ei katkea!

      Vesipumppu VAGeissa riskipaikka , siitä jos leikkaa laakeri ni sama homma , kummskaan hihna hyvin harvoin tässäkään tapauksessa katkeaa!

      • Dieselkuski

        150000 km/7vuotta


      • ile
        Dieselkuski kirjoitti:

        150000 km/7vuotta

        Ainakin -01 Avensis 2,0 D4D:ssä 105 tkm.


      • Dieseljannu
        ile kirjoitti:

        Ainakin -01 Avensis 2,0 D4D:ssä 105 tkm.

        Hiace 2.5 mallia -02


      • Hihnanvaihtaja
        Dieselkuski kirjoitti:

        150000 km/7vuotta

        Hiace / Hilux 150000 / 5 v. Henkilöautot 100000 / 5 v.


    • veikka81

      ketjulla, ja pelkkä tarkistus pitäis tehä muistaakseni 250 000 km kohalla ja vaihto vasta 500 000 km kohalla, olen jostakin lukenu että tämä kone malli kestäis pitempään kuin itse auton kori

      • on muuten DTI

        ellei siihen ole vaihdettu VAG:in TDI konetta


      • bmw
        on muuten DTI kirjoitti:

        ellei siihen ole vaihdettu VAG:in TDI konetta

        Omegassa taitaapi kuitenkin olla bemarin kone. En mene vannomaan vm-98:n? kohdalla, mutta luulisin.


      • veikka81
        bmw kirjoitti:

        Omegassa taitaapi kuitenkin olla bemarin kone. En mene vannomaan vm-98:n? kohdalla, mutta luulisin.

        tuli pien kirjoitus virhe, joo elikkä se kone onkin 2.0DTI-VBF69, piti oikein tarkastaa, sitä en tiedä että onko se bemun tekemä vai ei


      • kaksilitrainen olla
        bmw kirjoitti:

        Omegassa taitaapi kuitenkin olla bemarin kone. En mene vannomaan vm-98:n? kohdalla, mutta luulisin.

        GM:n oma kone. 2,5-litraiset ovat BMW:n.


    • Elikä PSA:n valmistamat 1.6 ja 2.0 TDCi/HDi moottoreissa jakohihnan vaihtoväli on tuo 240 000 km tai 10 vuotta.

      Näitä moottoreita löytyy seuraavien automerkkien autoista (sulkeissa malleja) Citroen (C4), Peugeot (507, 307), Ford (Focus), Volvo (S40, V50) ja Mazda (3).

      Apulaitteiden hihnojen vaihtoväli on myös tuo sama.

      Tarkistakaapa vaikka täältä:
      http://www.etis.ford.com/fordservice/serviceScheduleFormUpdate.do

      • iippa

        On muuten aikas kohtalaisen pitkä vaihtoväli


      • iippa kirjoitti:

        On muuten aikas kohtalaisen pitkä vaihtoväli

        Elikä kyseessä on PSA:n 1.4 TDCi moottori voi olla että sitä on myyty tuolla TCI-merkinnälläkin.

        Normaalisti esim. Focuksen TCI moottoreissa vaihtoväli oli muistaakseni 160 000 km tai 10 vuotta.



    • qwerty

      Volvolla 160tkm/4 vuotta. Justiinsa vaihdatin. Maksoi vesimpumppuineen, töineen jne. reilut 300€.

      Aikaisempi auto oli TDI Golffi. 90tkm välein vaihto ja hinta oli 560€. Plus että koskaan ei mennyt huolto ekalla kerralla putkeen.

    • Pantikka13

      Soittelin juuri autoliikkeeseen Ford Focus1.6 TDCi 90 Trend Wagon:sta. Sanottiin, että hihnan vaihtoväli on 10v/160tkm ja kaverilta (merkkihuollosta) sai vastauksen vaihdon hinnaksi noin 400-500e. Näin PK-seudulla.

    • Anonyymi

      Hyundai Elantraan vm. 2006 jakopään hihnan vaihto ei maksa juuri mitään . . . paitsi merkkiliikkeessä. Muut huoltamot MAKSAVAT SIITÄ KÄYVÄN HINNAN . . . jos saavat vaihtaa Hyundai Elantraan jakopään hihnan vesipumppuineen jne. . . . Mielestäni tästä ei palvelu juurikaan voi enää parantua.

    • Anonyymi

      Kyllä jako KETJUN vaihtoväli on vähintään 500 000 km Ja, kun kyseessä on hihna ei siis metallinen ketju. Silloin vaihtoväli on vähintään noin 250 000 km On, vain pelkkää markkinatalouden humpuukkia, että ajokilometrit olisivat alhaisemmat. Korjaamot pyrkivät, vain kuppaamaan herkkä uskoisilta tietämättömiltä SILKKAA RAHAA !!

      Nimimerkki: KYLLÄ . . . . KESTÄÄ !!

    • Anonyymi

      Pösön dieseleissä 160.000km vaihtoväli.

      • Anonyymi

        Ei kaikissa Pösöissä . Mun 2008 1,6 Hdi e vm -15 hihnan vaihtoväli on 175 tkm. / 10 vuotta .


    • Anonyymi

      Citroen C5 vetää paremmaksi.

      • Anonyymi

        Ne onkin liian hyviä. Nyt ne ajetaan loppuun, koska vanhat (diesel-)mallit on parempia kuin seuraaja C5X. Pösön 407:aa ja Citikan C5:ia, varsinkin dieseleitä, tullaan näkemään tosi pitkään Suomen teillä. Ja siitä olen iloinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne onkin liian hyviä. Nyt ne ajetaan loppuun, koska vanhat (diesel-)mallit on parempia kuin seuraaja C5X. Pösön 407:aa ja Citikan C5:ia, varsinkin dieseleitä, tullaan näkemään tosi pitkään Suomen teillä. Ja siitä olen iloinen.

        Citroen c5 2.0 hdi exclusive vm:2010 vaihtoväli on 240 000km jota juuri kysyin merkkiliikkeen huolosta.


    • Anonyymi

      meillä pösön 307 1600 bensakone jolla ajettu 350 tkm ja hihna vaihdettu 90 000 tkm kohdilla. rahaa ei tuhlailla vaihtoihin vaan antaa romun kulkea niinkauan kuin kulkee.
      huolloista piittaamatta "ihmeen hyvin" toiminut.

    • Anonyymi

      Oletteko seuranneet öljypumpun hihnan kuntoa uusissa autoissa? käytännössä näkyykö kumimutua öljynsuodattimessa. tuonhan pitäisi olla auton iän kestävä.

    • Anonyymi

      2.1 mercedes 2010. Ketju vaihdettu n. 100th.n välein. Joka kolmas öljynvaihto kone pukille, ja kulut keskimäärin 1000e. Nyt mennyt 350th. Auto korjaamolla koneen vaihdossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      23
      1131
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1041
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe