ei tue minua päätöksissäni? olen pisteessä jolloin minun pitäisi valita opiskeluala tai se mitä haluan olla..haluaisin suuntautua taiteelliselle puolelle, mutta mieheni on sitä mieltä että kaupan kassa tai vanhustetalo sopisi minulle, vaikka olen koko ikäni halunnut työskennellä luovissa toiminnoissa...
miksi hän tekee niin?
miksi mieheni
12
1073
Vastaukset
- Kysy siltä itseltään!!!
Mistä helkkarista sä luulet muitten ihmisten tietävän oman miehesi ajatustenjuoksun? Ei meillä nyt sentäs kristallipalloakaan ole, joten kysyppäs ihan häneltä itseltään tätä asiaa jos meinaan vastauksenkin haluat.
- deandra
tätä negatiivisuutta!
kun kysyn, hän vaihtaa puheenaihetta toiseen aiheeseen ja välttelee kysymystä... hän ei suostu puhumaan aiheesta eikä perustelemaan vastauksiaan..anteeksi kovasti että erehdyin kysymään ajatuksia ja mielipiteitä täältä palstalta..älä pelkää, sama virhe ei toistu
ko se raukka ei halua tukea loppuelämäänsä sun taide 'harrastusta'.
- deandra
mahdollista että "harrastus" voisi oikeasti olla ammatti..?
deandra kirjoitti:
mahdollista että "harrastus" voisi oikeasti olla ammatti..?
miksei,voisinkait mäkin haaveilla astronautin ammatista ja sillä verukkeella treenata ja leikkiä 'avaruusmiestä' koko loppuelämäni yhteiskunnan / jonkun tollon muijan siivellä.Elämä on,harvoin sitä mitä todella sisimmässään toivoo ja haluaa...
- Lucia
yrmio kirjoitti:
miksei,voisinkait mäkin haaveilla astronautin ammatista ja sillä verukkeella treenata ja leikkiä 'avaruusmiestä' koko loppuelämäni yhteiskunnan / jonkun tollon muijan siivellä.Elämä on,harvoin sitä mitä todella sisimmässään toivoo ja haluaa...
Siinähän leikit jos toi on sun käsityksesi astronauteista ja jos haluat. Ei kukaan estä. Muuta heti ekalla koneella USA:an.
Minä opiskelen kuvataidetta tällä hetkellä, muttei tulevaisuuden suunnitelmiini kuulu "elättää itsäni yhteiskunnan/jonkun tollon miehen siivellä". Tai no, yhteiskunnasta en niin välitä; tosin sossussa en koskaan ole käynyt enkä käykään, mutta asumis- ja opintotukia vastaan minulla ei mitään ole. Jos ei oman alan hommia löydy (taidegalleriat, kuvaamataidonopetus, yksityiset liikkeet/oman liikkeen perustaminen) niin sitten ei. Sitten tehdään jotain muuta. Onhan Rakel Liekkikin kuvataiteilija, muttei taida siitä ammatistaan olla tunnettu.
Pointtini siis oli, että kuvataiteen opiskelu ei tarkoita että ollaan kokopäiväisiä taiteilijoita ja eletään apurahoilla. Ei sitä tiedä mihin elämä vie, tosin sinun tapauksessasi se näyttää aika selvältä: keskinkertaiseen elämään ja työhön josta et välitä. Vaikka sen itse valitsisit ei me muut kaivata sun moralisointejasi "oikeasta" elämäntavasta.
Ja turha sanoa, että tulepa alas pilvilinnoistasi. (usein näin vastailet) Olen aika paljon paskaa elämässä nähnyt 10-vuotiaasta asti, jolloin isäni tappoi itsensä, muttei se tarkoita, etteikö voisi silti tehdä elämällään jotain mitä haluaa. Kun kerta täällä koto-Suomessa siihen on lähtökohdat. - tosimies.
Lucia kirjoitti:
Siinähän leikit jos toi on sun käsityksesi astronauteista ja jos haluat. Ei kukaan estä. Muuta heti ekalla koneella USA:an.
Minä opiskelen kuvataidetta tällä hetkellä, muttei tulevaisuuden suunnitelmiini kuulu "elättää itsäni yhteiskunnan/jonkun tollon miehen siivellä". Tai no, yhteiskunnasta en niin välitä; tosin sossussa en koskaan ole käynyt enkä käykään, mutta asumis- ja opintotukia vastaan minulla ei mitään ole. Jos ei oman alan hommia löydy (taidegalleriat, kuvaamataidonopetus, yksityiset liikkeet/oman liikkeen perustaminen) niin sitten ei. Sitten tehdään jotain muuta. Onhan Rakel Liekkikin kuvataiteilija, muttei taida siitä ammatistaan olla tunnettu.
Pointtini siis oli, että kuvataiteen opiskelu ei tarkoita että ollaan kokopäiväisiä taiteilijoita ja eletään apurahoilla. Ei sitä tiedä mihin elämä vie, tosin sinun tapauksessasi se näyttää aika selvältä: keskinkertaiseen elämään ja työhön josta et välitä. Vaikka sen itse valitsisit ei me muut kaivata sun moralisointejasi "oikeasta" elämäntavasta.
Ja turha sanoa, että tulepa alas pilvilinnoistasi. (usein näin vastailet) Olen aika paljon paskaa elämässä nähnyt 10-vuotiaasta asti, jolloin isäni tappoi itsensä, muttei se tarkoita, etteikö voisi silti tehdä elämällään jotain mitä haluaa. Kun kerta täällä koto-Suomessa siihen on lähtökohdat.Älä välitä tuosta nyrkillä tapettavasta, paksusta rasvaletistä. Poika tykkää vaan inistä ajankulukseen.
- lucia
tosimies. kirjoitti:
Älä välitä tuosta nyrkillä tapettavasta, paksusta rasvaletistä. Poika tykkää vaan inistä ajankulukseen.
olen vähän päätellytkin. Jotenkin herran ajatusmaailma tuntuu olevan tyyliä "minun elämäni ei mennyt niinkuin halusin, joten muidenkin elämän pitää olla yhtä ahdasta".
- herra 123
Joskus käy niin, että miehellä on ihan oma mielipide jostain asiasta. Onhan se toki naisen kannalta katsottuna harvinaista eikä moni uskalla sitä naiselleen tuda ilmi. Mutta sinun miehesi on nyt katsonut asian tärkeyden sellaiseksi että hän on päättänyt ilmaista oman näkemyksensä asiasta. Sinun kannaltasi ikävää, että se on vastakkainen sinun näkemyksesi kanssa.
Sellainen se tahtoo olla tuo miehen ja naisen ero, toiset ajattelee järjellä ja toiset tunteella. Paljon todennäköisempää työllistyä ja elättää itsensä kaupan kassalla kuin taiteilijana.
Kaupan kassat tienaavatkin (keskimäärin) enemmän kuin itseään taitelijaksi tituleeraavat.Miehesi ei tue sinua päätöksissäsi? JA tämä on sitten ainoa epätukemattomuuden kohta?
Mutta minulle (huom minulle, vain ja ainoastaan minä minä minä.) Ekana tulee mieleen kyllä jonkisortin taiteilija, ja joo, aika epävarma toimeentulo siinä on edessä. Mut kun sit ajattelee etiäpäin Kuvaamataidon opettaja, graafinen suunnittelija, lavastaja ja pukusuunnittelija. Arkkitehtuuri ja sisustus suunnittelija?
Mikä sinusta meinaa oikein tulla isona? Kerro vähän tarkemmin haaveestas tyyliin, entä jos minusta tulisi isona graafinen suunnittelija tms. Anna sille vähän konkretiaa. Pelkkä romanttinen kuvaustaiteilijasta, on vähän hatara menemään läpi miehen käytännönläheisessä päässä.- Kjip
Vihdoinkin asiaa. Taiteellinen ala ei tosiaankaan pidä
sisällään vain sitä tauluja vääntävää baskeripäätä,
vaan alalta löytyy ihan "oikeitakin" hommia.
Esim. taitava graafikko voi tehdä ihan mukavaakin tiliä.
Lisäksi tietysti on nuo sinun mainitsemasi ammatit ja
lukemattomat muut vastaavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971948- 881370
- 1101153
- 761047
- 1191030
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47801
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48751- 33703