Kuuluuko iskelmä kirkkoon?

Yksi monista

Kuuluuko sinun mielestäsi iskelmä musiikki kirkkoon?
Omasta mielestäni iskelmä musiikki ei kuulu kirkon toimintaan,kaikkine taputuksineen.
Kirkko on hiljentymistä Jumalan sanan kuunteluun,ei kirkko saisi hyväksyä moista(iskelmiä).

28

2089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Atte Ateisti

      Kuuluuko iskelmiä kuunteleva ihminen kirkkoon?

    • pysytäänpä asiassa

      ei kuulu kirkkoon iskelmät .Se on jumalanpalvelua varten saatikka sitten taputukset vielä

    • tahe

      Nykyin voidaan puhua oikein kirkonmenoista. Kirkko on menettänyt täysin uskottavuutensa, siellä pidetään kaikenmailman konsertteja jotka ei missään nimessä kuulu sinne.
      Kyllä niille julkkiksille luulisi juhlasaleja löytyvän muualtakin. En usko näitä artisteja joilla alkaa mennä huonosti niin sitten yht äkkiä ollaan niin uskovia että heikompia hirvittää.

      • tyttö 16

        Mielestäni iskelmämusiikki ei todellakaan kuulu kirkkoon, eikä myöskään mikään muukaan rallatus ynnä muu humppatus musa. Hirveää on myös tämä "hengellinen" gospel-musiikki, mitä esiintyy kuulemma paljoltikin kirkoissa. Karseaa kuunneltavaa sanon minä, hengellinen musiikki ja ei hengellinen musiikki pysykööt erilleen, eli niitä ei tarvisi sotkea keskenään.

        Ainakin minä kuuntelen mielummin rauhallista, koskettavaa hengellistä musiikkia ja sitten toisinaan aivan tavallista, esim. radiosta tulevaa musiikkia.(huom, en kuulu kirkkoon) Jos ihmiset eivät vaivaudu tulemaan kirkkoon ilman näitä humppatus ja rallatus musia, säälikisi käy kirkkoa kohtaan. Suorastaan lemahtaa ihmisten houkkuttelemiselta tuo värvääminen gospel-musiikkia, ynnä muuta iskelmärallatusta joihinkin kirkkoihin..Ei näin, ei todellakaan näin...:D


      • nimetön
        tyttö 16 kirjoitti:

        Mielestäni iskelmämusiikki ei todellakaan kuulu kirkkoon, eikä myöskään mikään muukaan rallatus ynnä muu humppatus musa. Hirveää on myös tämä "hengellinen" gospel-musiikki, mitä esiintyy kuulemma paljoltikin kirkoissa. Karseaa kuunneltavaa sanon minä, hengellinen musiikki ja ei hengellinen musiikki pysykööt erilleen, eli niitä ei tarvisi sotkea keskenään.

        Ainakin minä kuuntelen mielummin rauhallista, koskettavaa hengellistä musiikkia ja sitten toisinaan aivan tavallista, esim. radiosta tulevaa musiikkia.(huom, en kuulu kirkkoon) Jos ihmiset eivät vaivaudu tulemaan kirkkoon ilman näitä humppatus ja rallatus musia, säälikisi käy kirkkoa kohtaan. Suorastaan lemahtaa ihmisten houkkuttelemiselta tuo värvääminen gospel-musiikkia, ynnä muuta iskelmärallatusta joihinkin kirkkoihin..Ei näin, ei todellakaan näin...:D

        Vanhoillisimmat mielipiteet kirkosta ja sen toiminnasta löytyvät kirkon ulkopuolelta...


      • jepulis
        tyttö 16 kirjoitti:

        Mielestäni iskelmämusiikki ei todellakaan kuulu kirkkoon, eikä myöskään mikään muukaan rallatus ynnä muu humppatus musa. Hirveää on myös tämä "hengellinen" gospel-musiikki, mitä esiintyy kuulemma paljoltikin kirkoissa. Karseaa kuunneltavaa sanon minä, hengellinen musiikki ja ei hengellinen musiikki pysykööt erilleen, eli niitä ei tarvisi sotkea keskenään.

        Ainakin minä kuuntelen mielummin rauhallista, koskettavaa hengellistä musiikkia ja sitten toisinaan aivan tavallista, esim. radiosta tulevaa musiikkia.(huom, en kuulu kirkkoon) Jos ihmiset eivät vaivaudu tulemaan kirkkoon ilman näitä humppatus ja rallatus musia, säälikisi käy kirkkoa kohtaan. Suorastaan lemahtaa ihmisten houkkuttelemiselta tuo värvääminen gospel-musiikkia, ynnä muuta iskelmärallatusta joihinkin kirkkoihin..Ei näin, ei todellakaan näin...:D

        Kyllä kai jokaisella on oikeus mainostaa itseään. Pitäisikö kirkkoon vain mennä laulamaan itkuvirsiä ? Se varmaan houkutelisi lisää ihmisiä kirkon piiriin. Mitä se sua edes liikuttaa mitä kirkossa soitetaan kun et itse käy siellä kuitenkaan.

        Yksi syy miksi itse en ole kiinnostunut kirkossa käymisestä on se kun koulun kanssa joutui käymään kuolettavan tylsissä Jumalan palveluksissa kuuntelemassa surumielisiä virsiä. Ketä tämmönen meininki houkuttelee paikalle sitten kun ei ole pakko mennä ?


      • tyttö 16
        jepulis kirjoitti:

        Kyllä kai jokaisella on oikeus mainostaa itseään. Pitäisikö kirkkoon vain mennä laulamaan itkuvirsiä ? Se varmaan houkutelisi lisää ihmisiä kirkon piiriin. Mitä se sua edes liikuttaa mitä kirkossa soitetaan kun et itse käy siellä kuitenkaan.

        Yksi syy miksi itse en ole kiinnostunut kirkossa käymisestä on se kun koulun kanssa joutui käymään kuolettavan tylsissä Jumalan palveluksissa kuuntelemassa surumielisiä virsiä. Ketä tämmönen meininki houkuttelee paikalle sitten kun ei ole pakko mennä ?

        Niinpä niin, ei se minua liikutakkaan liiemmin mitä kirkossa soitetaan, soittakoon vaikka hevimetallia jos huvittaa.. hehhee :D Mutta minua ei ainakaan sinne saada houkuteltua, vaikka The Rasmus tulisi sinne itkuvirsejä vääntämään. Ja en nyt tarkoita, että siellä pitäisi pelkästään jotakin hemmetin itkuvirsejä hoilottaa mummujen ja pappojen kanssa, mutta mutta ääh...en tiedä, mutta luulisin että "herra huoneessa" (miksi lie ne sitä kutsuukaan) pitäisi laulaa ja soittaa siihen sopivaa muusiikkia sekä laulua.

        Kirjoitit, että "Ketä tämmönen meininki houkuttelee paikalle sitten kun ei ole pakko mennä ?"
        No, tässähän onkin kysymys juuri ihmisten houkuttelemisesta kirkkoon, koska tavalliset laulut ja virret eivät enää ihmisiä kiinnosta. Halutaan mahdollisemman paljon seurakuntaan liittyjiä ja siellä käyviä.

        Nämä puuduttavan tylsät saarnat eivät ymmärrettävästi kiinnosta nuorta väkeä (kuten ei minuakaan liiemmin), mutta pitäisikö kirkon muuttua sitten joksikin meininki paikaksi? Rokki raikaa, ihmiset hurraavat artisteille, aivan kuin jossakin tavallisessa konsertissa. Ööö, en oikein usko, että jumala pitäisi semmoisesta meiningistä, varmaan korvatulpat on sillä korvissa, vaikkakaan en mä sen musiikki mausta tiedä.. :D

        Joten, kun minua ei kiinnosta nämä puuduttavan tylsät saarnat, itkuvirret sun muut, mutta toisaalta ei kiinnosta sinne lähteä kuuntelemaan jotakin iskelmämusiikkia, niinpä en käy kirkossa.

        Ei uskovana tai siihen pyrkivän tarvitse käydä välttämättä jossakin hemmetin kokouksissa samaa puuduttavaa saarnaa kuuntelemassa, vaan voi sitä ihan kotonakin kaikessa rauhassa tutkistella asioita. Minä kuuntelen hengellistä musiikkia ja tavallista musiikkia erikseen jatkossakin, tehköön muut mitä tykkää...

        ps.ja huom, tuskin jumala siitä suuttuu, että jos ei kauheasti kuntele hengellistä musiikkia. Tekeekö se jotekin paremmaksi uskovaiseksi, jos kuuntelee sitä? Tuskin jumala sua rankaisee ja sanoo, että "sinä kurja ihmisen rumilus, nyt saat kuolla kun et kuunnellu minua ylistäviä "biisejä"..:D

        kiitos ja anteeksi! xD


      • oscu45
        tyttö 16 kirjoitti:

        Niinpä niin, ei se minua liikutakkaan liiemmin mitä kirkossa soitetaan, soittakoon vaikka hevimetallia jos huvittaa.. hehhee :D Mutta minua ei ainakaan sinne saada houkuteltua, vaikka The Rasmus tulisi sinne itkuvirsejä vääntämään. Ja en nyt tarkoita, että siellä pitäisi pelkästään jotakin hemmetin itkuvirsejä hoilottaa mummujen ja pappojen kanssa, mutta mutta ääh...en tiedä, mutta luulisin että "herra huoneessa" (miksi lie ne sitä kutsuukaan) pitäisi laulaa ja soittaa siihen sopivaa muusiikkia sekä laulua.

        Kirjoitit, että "Ketä tämmönen meininki houkuttelee paikalle sitten kun ei ole pakko mennä ?"
        No, tässähän onkin kysymys juuri ihmisten houkuttelemisesta kirkkoon, koska tavalliset laulut ja virret eivät enää ihmisiä kiinnosta. Halutaan mahdollisemman paljon seurakuntaan liittyjiä ja siellä käyviä.

        Nämä puuduttavan tylsät saarnat eivät ymmärrettävästi kiinnosta nuorta väkeä (kuten ei minuakaan liiemmin), mutta pitäisikö kirkon muuttua sitten joksikin meininki paikaksi? Rokki raikaa, ihmiset hurraavat artisteille, aivan kuin jossakin tavallisessa konsertissa. Ööö, en oikein usko, että jumala pitäisi semmoisesta meiningistä, varmaan korvatulpat on sillä korvissa, vaikkakaan en mä sen musiikki mausta tiedä.. :D

        Joten, kun minua ei kiinnosta nämä puuduttavan tylsät saarnat, itkuvirret sun muut, mutta toisaalta ei kiinnosta sinne lähteä kuuntelemaan jotakin iskelmämusiikkia, niinpä en käy kirkossa.

        Ei uskovana tai siihen pyrkivän tarvitse käydä välttämättä jossakin hemmetin kokouksissa samaa puuduttavaa saarnaa kuuntelemassa, vaan voi sitä ihan kotonakin kaikessa rauhassa tutkistella asioita. Minä kuuntelen hengellistä musiikkia ja tavallista musiikkia erikseen jatkossakin, tehköön muut mitä tykkää...

        ps.ja huom, tuskin jumala siitä suuttuu, että jos ei kauheasti kuntele hengellistä musiikkia. Tekeekö se jotekin paremmaksi uskovaiseksi, jos kuuntelee sitä? Tuskin jumala sua rankaisee ja sanoo, että "sinä kurja ihmisen rumilus, nyt saat kuolla kun et kuunnellu minua ylistäviä "biisejä"..:D

        kiitos ja anteeksi! xD

        Olen sattumoisin käynyt sellaisessakin kirkossa jonka kattoon on maalattu Jeesus farkut jalassa ja paljon muuta mitä nykyajan ihmiset kauhistelee, saatikka miten kamalaa se on ollut noin 30v sitten kun ne on maalattu.
        Kyllä kirkon kuuluu elää tätä päivää niin saa nuoretkin mukaan.


    • synagoogissaan

      harjoittaneet tuollaista menoa.
      Ja sieltä pitäisi malli ottaa.
      Jeesus pyhän kirjan mukaan heitti
      kaikki markkinamiehet ja trumpetin
      puhaltajat ulos pihalle.
      Aikamoista rahankeruuta tuo kaikenkaikkiaan on.
      Ohjelmalehtisistä tulee paljon enemmän rahaa
      kuin mummujen kolehtihaaviin panemista
      pennosista.
      Raha on sokaissut jumalan miesten silmät.
      Hengellisyys on kadotettu ja teatteri on
      otettu tilalle.
      Kirkon johto vie laumaansa suoraan helvettiin.

    • joulun aikaan

      on hirveä buumi, näillä artisteilla vallata kirkko konsertteihin, laulamaan joululauluja, on konsetti, konsertin perään.....ja tietenkin maksullinen.....

      • kiertävät sadoissa

        paikoissa rahastamansa oman osuutensa
        uskovaisten jumalkaipuusta.
        Moni elää saamillaan tuloilla herroiksi.
        Heitä se ei lainkaan hävetä.
        Oliko se sunnuntaina kun KatriHelena oli
        kiekumassa jossakin kirkossa TV-esityksessä.


      • ikävää
        kiertävät sadoissa kirjoitti:

        paikoissa rahastamansa oman osuutensa
        uskovaisten jumalkaipuusta.
        Moni elää saamillaan tuloilla herroiksi.
        Heitä se ei lainkaan hävetä.
        Oliko se sunnuntaina kun KatriHelena oli
        kiekumassa jossakin kirkossa TV-esityksessä.

        Onneksi kirkko ei sentään enää periä veroa. On se niin helppoa kun voi olla kuulumatta kirkoon ja maksamatta mitään. Konserteihinkaan ei tarvitse mennä jos ei halua.


      • Jeesuksen käyttämä
        ikävää kirjoitti:

        Onneksi kirkko ei sentään enää periä veroa. On se niin helppoa kun voi olla kuulumatta kirkoon ja maksamatta mitään. Konserteihinkaan ei tarvitse mennä jos ei halua.

        ilmaisu .........Herran huone, tässä tapauksessa ev.lut kirkko on pyhitetty, tai pitäisi olla pyhitetty Jumalan sanan kuulemiseen, rukoilemiseen jne.Ei maailman tätien esiintymis estaraadiksi!


      • minä vaan
        Jeesuksen käyttämä kirjoitti:

        ilmaisu .........Herran huone, tässä tapauksessa ev.lut kirkko on pyhitetty, tai pitäisi olla pyhitetty Jumalan sanan kuulemiseen, rukoilemiseen jne.Ei maailman tätien esiintymis estaraadiksi!

        ...MAAILMAN TÄHDET tänne meidän takapajulaan tahtookaan?saatika kirkkoon! kyse on kaiketi sellaisista artisteistä joilla ON HALUA LAULAA KIRKOSSA...
        mitä varten virret esim. on tehty? että kaiken maailman mummut ja ukit saa niitä kirkua mahdollisimman epävireisesti? niinkö? ja eikö USKIKSET SIT KUUNTELE KOSKAAN MITÄÄN MUSIIKKIA? sellaseen porukkaan en tahtoisi liittyä..


      • Tiinuska
        minä vaan kirjoitti:

        ...MAAILMAN TÄHDET tänne meidän takapajulaan tahtookaan?saatika kirkkoon! kyse on kaiketi sellaisista artisteistä joilla ON HALUA LAULAA KIRKOSSA...
        mitä varten virret esim. on tehty? että kaiken maailman mummut ja ukit saa niitä kirkua mahdollisimman epävireisesti? niinkö? ja eikö USKIKSET SIT KUUNTELE KOSKAAN MITÄÄN MUSIIKKIA? sellaseen porukkaan en tahtoisi liittyä..

        Että ulkomailla artistit kirkossa esintyisivätkään?
        Esintymispaikka on joko iso ravintola, tai jäähalli.
        Kysehän on siitä että kaikenkarvaiset iskelmä laulajat täällä Suomessa hiippailevat kirkkoon esiintymään.
        Ja usikset saavat kuunnella mitä haluavat, mutta iskelmä tähdet pysykööt lavoilla laulamassa, ei kirkossa.


    • oscu45

      Eikö kirkonkin ole hyvä elää tätä päivää ja julkaista sellaista mikä saa seurakuntalaiset liikkeelle.Kyllä kauniit rakkaudesta kertovat iskelmät on ainakin yhtä kirkollisia esityksiä kuin joku hevigospel, mennäänhän kirkossa naimisiinkin ja aika usein jopa rakkaudesta kuulema.
      Olihan ne kirkko 850 vuotis mainoksetkin missä piispa Henrik ja Lalli oli milloin karaokessa milloin lätkämatsissa, ne oli hyviä, ja nyky aikaa, niinkuin iskelmätkin kirkossa, tosin pääsymaksu ei niihin kuulu sillä herranhuone pitää olla avoin kaikelle kansalle köyhille ja rikkaille.

      • asia Raamatun

        mukaan ole.Oppisi ja ajatuksesi on oman pääsi tuotetta, ei Raamatun!


      • oscu45
        asia Raamatun kirjoitti:

        mukaan ole.Oppisi ja ajatuksesi on oman pääsi tuotetta, ei Raamatun!

        Eikös Raamattu opeta että sanaa pitää julistaa kaikille ja kaikkialla. Todella vanhan aikainen ajattelu tapa että kirkossa saa esittää vain virsiä (omamielipide).
        Eikä tosiaankaan ole minun pääni tuloksia ne kirkko 850v mainokset mitkä radio Novassa pyöri.
        Tämä taas on minun päästäni, eli tykkään kuunnella mieluummin kauniita kotimaisia lauluja kuon hevigospelia, mutta en usko kuuluvani vähemmistöön siinä suhteessa.


    • markkinapaikka!!!

      Kirkkoa ei saa pitää markkinapaikkana! Senhän Jeesuskin jo kielsi!! Eli jos kirkossa konsertteja pidetään, niin niistä ei ainakaan saisi periä mitään rahaa!!! Joten maksulliset konsertit ovat ehdottomasti kiellettyjä kirkossa!!! Hääkirkkoakin oli vaikea valita, kun en halunnut sellaista kirkkoa, jossa konsertteja on pidetty...

      • minä vaan

        kirkko juu - kun ei suostuttu soittamaan kun iänikuisia mendelssoneja ja prinsessa ruususta...ei MITÄÄN mikä olisi omaan korvaan kuulostanut hyvältä! pappkin oli kuin myrkyn nieelyt...että semmoset oli häät. ONNEKSI EI TARTTE TOISTA KERTAA JÄRJESTÄÄ MOISIA...eikä katsella sitä "ah - niin harrasta uskovaista ja tiukkapipoista henkilökuntaa"....ja kaikki tämä VAIN MUSIIKIN TÄHDEN....kyllä on suvaisematonta porukkaa!


    • minä vaan

      siis ei tarttis lipputuloja yms muuta juttua värkätä, muuta jos artistit tahtoo ilmaiseksi esiintyä kirkossa niin miksi ei?!? tähän kävisi hyvin sanonta "HERRAISÄ - miksi ei? miksi kaikki pitää AINA kieltää? ja turkin sinne jonneaaronit taikka uniklupit ois tulossakaan!!! mut esim. se Viktor Klimenkon kieltäminen siel juvan kirkossa...ihan älytöntä!!! eiks sekin herra ole virsiä laulanu jo vuosikausia? Kyllä itse kävisin paljon mieluummin kirkossa, vaikka joka viikko, jos meno jamusiikki olis niinkun mustilla kirkkoihmisillä...iloista ja rytmikästä - mukaansa tempaavaa!!!
      ne katumus ja hiljentymisillat voisi olla erikseen.kuka tahtoo lähteä mielensä PAHOITTAMAAN kirkkoon jossa mökötetään ja "surraan"...istutaa silmät ja suu kiinni ja mieluummin itketään kunnauretaan! EN TAJUA! enkä ihmettele että kirkosta eroaminen kasvaa!!!
      JA SITÄPAITSI - TILKKUTÄKKI laulut olivat suuria suosikkeja meillä ainakin riparilla! JA KUKAS NE NYT ON SITTEN VIHDOIN VIIMEIN LEVYLLE LAULANUT?!? iskelmä-ja muut suosikit....kauan levyä odottelin - vaan eipä kukaan pastori silli sitä aikaseksi saanu!!! TÄMÄ ON MINUN MIELIPIDE!

      • että ett

        ymmärrä miksi kirkot ja rukoushuoneet on ensisijaisesti rakennettu! rukoushuone....
        Jumalan sanan kuulo........


    • Eikä maailma kirkkoon ? Niinhän raamattu opettaa!

      Rukoilkaa että kirkko heittää ulos maailma kirkkosta!

      Jeesus on kirkkon herra ei kirkkoherra ole kirkon herra? Kuka kutsu itseäsi Herrax?

      Luopuka synneistä ja saatte elä!

      Rakkaat herätkäämme ja valvotaan rukouxsissa niinkuin raamattu kehoittaa!

      Elikä pitkä ja kestävä anomisen ja odottaminen niinkuin raamattu mopettaa!

      Elikä ensin tunnin ja sitten kun onharjoitellut ja harjantunut niin voi siirtyä 2-3 tunnin ja sitten puoli pv. sen jälkeen kokonaisiin,,elikä koko vuorokaus,,, on pikku hilja mukana,,, joka on hengessä ja totuudessa rukoileminen!!!!!!!!!!

      Olen savis ja siunaan teitä rakkaat !!!! !!!!

      • l-h

        Elikä ensin tunnin ja sitten kun onharjoitellut ja harjantunut niin voi siirtyä 2-3 tunnin ja sitten puoli pv. sen jälkeen kokonaisiin,,elikä koko vuorokaus,,,///minun pomo on niin pikkumainen
        ,etta se ei maksa hartaudenharjoituksista..
        vai toisiko kaarneet leipaa?poispotkitulle...


      • onkin
        l-h kirjoitti:

        Elikä ensin tunnin ja sitten kun onharjoitellut ja harjantunut niin voi siirtyä 2-3 tunnin ja sitten puoli pv. sen jälkeen kokonaisiin,,elikä koko vuorokaus,,,///minun pomo on niin pikkumainen
        ,etta se ei maksa hartaudenharjoituksista..
        vai toisiko kaarneet leipaa?poispotkitulle...

        että aina eläisimme Hänessä, siis 24 h/ vrk.


    • tähtiesiintyjiä kirkoissaan

      mutta jos tähtiesiintyjän ja kirkkoherran
      sukset menevät ristiin tulee vaikeuksia
      varata aikaa esiintymisille.
      Kirkkoherra viime kädessä päättää kuka hänen
      kirkossaan laulelee.
      Yleensä kirkkoherra sallii sellaisia esiintyjiä
      jotka täyttävät kirkon kuulijoilla.
      Aina jää kirkonkin kassaan osa ohjelmien
      myyntituloista eivätkä ne aivan pienia taida olla.
      Liikesalaisuuksia varmaankin kun en ole
      koskaan missään näitä rahavirtojen määriä
      nähnyt.
      Liiketoimintaa se on kaiken kaikkiaan.

      • naispappi

        Seurakunta voi vuokrata tilojaan ihan niin kuin mikä tahansa muu taho. Kovin vähän on paikkoja, johon annetaan ilmaiseksi tulla. Esimerkiksi konserttisalien vuokrat ovat huimia.

        Tämä tilojen vuokra- tai käyttöönantoasia on seurakuntakohtaista. Kaikki seurakunnat eivät peri maksua kirkkotilan käytöstä. Näistä asioista ei kirkkoherra vaan kirkkovaltuutetut tekevät periaatepäätökset, joita noudatetaan.

        Kirkkoherran osuus tässä on juuri sen arviointi, sopiiko yksittäinen tilaisuus kirkkoon vai ei. Hänellä on siihen ylin päätäntävalta itseoikeutetusti.

        Ohjelmalehtisten tulot taas eivät liity vuokraan mitenkään. Eli ne rahat eivät mene seurakunnalle vaan artistille itselleen, ellei siitä ole
        erikseen sovittu ja siitä myös ilmoitetaan.
        Esim. "seurakunnan nuorisotyön hyväksi".

        Kirkkoon on AINA päästävä ilmaiseksi ja näin myös seurakuntien on aktiivisesti ohjeistettava esiintyjiä. Ohjelmien ostamisen tulee olla vapaaehtoista, mikäli tilaisuus on kirkossa.


    • Anonyymi

      Ei kuulu. Eikä trumpetinsoitto. Minulla on korvatulehdus ja tinnitus. Tuntu kamalalta ku joutu kuuntelemaan moista. Eikä kitaransoittokaan kuulu kirkkoon. Olisin halunnut kuunnella urkujen soittoa. Kiva kun pilasitte mun tyttärenpojan konfirmaation

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe