huijataanko minua koska olen nainen

hymmm

tilasin tuossa jokin aika sitten aikaa korjaamolta, vw-polostani pitäisi vaihtaa etu-iskarit. auto on vuosimallia -94. sanoin korjaajalle ettei tarvitse laittaa alkuperäisiä osia, ja hän sanoi ettei laita. hinnaksi hän kuitenkin arvioi n.300€. iskarit ovat kuulemma n.100€/kpl. katsoin motonetin sivuilta iskareitten hintoja, olivat jotain 30€-45€ välillä. säästäisin siis aikalailla jos hakisin osat itse...?

onkohan tässä nyt pientä huijauksen makua, olen nainen joka ei autoista eikä niiden hinnoista paljoakaan ymmärrä ja tämä tuli myös varmasti korjaajalle puhelimessa selväksi...

osaako joku sanoa syyn noin korkeaan hinta-arvioon?

18

2559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtuu

      hinta se on. Tai siis voi olla, että saat jotain osia halvemmalla jos ostat halvimmat mahdolliset. Mutta muista laskea vertailuun mukaan myös hankintakulut ja se, ettei tarjottu iskari ehkä ole sama kuin mitä Motonetistä katsoit.

      Jos silti tuntuu, että huijaavat, niin voithan ehdottaa että hommaat itse ne iskarit ja maksat pelkästä asennuksesta?

    • huijaa

      kyllä suo meinataan huijata. iskarin vaihtoon menee 1tunti per puoli ei kaksituntia yhteensä.
      pikkupajojen tuntiveloitus =25e/h.

    • asent.

      Oliko hinnat puhelimessa heitettyjä,noin arvioita.Oliko iskareiden tyypistä puhetta? neste vai kaasuiskarit,kaasut ovat kalliimpia.Oliko paketti hintaan huomioitu mahd.uudet suoja/pohjaanlyöntikumit? 100e työstä ainakin kohtuullinen. Kysy ihmeessä toisestakin korjaamosta tarjousta,mutta ei mikään korjaamo motonetin hintojen kanssa kilpaile.

      • hymmm

        olivat nesteiskarit, ja tyyppi tutki hinnastoa minuuttitolkulla ennen kuin sanoi arvion. mistään muista osista esim suojakumeista ei ollut mitään puhetta. vaihdetaanko sellaiset automaattisesti iskareitten vaihdon yhteydessä? olen tässä parin miespuolisen kaverini kanssa puhunut, ja he olivat sitä mieltä että työhön menee luultavasti juuri tuo 1 tunti/ puoli. kuulemma suhteellisen helppo homma jos omistaa oikeat työkalut...


      • tarvikkeet
        hymmm kirjoitti:

        olivat nesteiskarit, ja tyyppi tutki hinnastoa minuuttitolkulla ennen kuin sanoi arvion. mistään muista osista esim suojakumeista ei ollut mitään puhetta. vaihdetaanko sellaiset automaattisesti iskareitten vaihdon yhteydessä? olen tässä parin miespuolisen kaverini kanssa puhunut, ja he olivat sitä mieltä että työhön menee luultavasti juuri tuo 1 tunti/ puoli. kuulemma suhteellisen helppo homma jos omistaa oikeat työkalut...

        Kysyppä paikkakuntasi AD-korjaamosta. Vaihtotyö lienee alle 30 e/puoli eli n. puoli tuntia/puoli ja seinän takainen AD-varaosaliike myy sille korjaamopuolelle heidän hinnastonsa mukaiset edulliset iskarit, jotka lienevät Motonetin hintatasoa. Kysy sekin ensin.

        Iskarityypiksi kannattaa kysyä/pyytää juuri alkuperäisiä vastaavat, eikä mitään kivireki-Monroe-Sensatrack-tyyppejä. Ne alkuperäisen kaltaiset ovat kaikkein halvimmatkin.

        Mitään suojakumeja tms. ei ole tarpeen vaihtaa.


    • ike.

      Monet puhuneet tunnin vaihtoajasta per puoli?

      Totuushan on ettei siihen ammattilaisella mene varttia pidempään, on meinaan polossa melkoisen helppo homma. Itsekin joskus vaihtanut ja tunnissa ne vaihtaa edestä ja takaa.

      Merkkiliikkeessä hinnat ovat aina korkeammat kuin muualla.

      • ovat Polossa nopeasti vaihdetut. En ole Poloon vaihdellut, mutta pyydäpä kellottamaan vaihto, kun seuraavan kerran vaihdat. Saattaa aika ylittyä melkoisesti. Tai jos ei, niin teepä siitävä itsellesi bisnes jolla syöt asiakkaat (ja rahat!) muilta pois!


      • esa
        sitroen kirjoitti:

        ovat Polossa nopeasti vaihdetut. En ole Poloon vaihdellut, mutta pyydäpä kellottamaan vaihto, kun seuraavan kerran vaihdat. Saattaa aika ylittyä melkoisesti. Tai jos ei, niin teepä siitävä itsellesi bisnes jolla syöt asiakkaat (ja rahat!) muilta pois!

        että et ole poloon niitä vaihtanut, myös 3 koriseen golffiin vaihtaa iskarit tosi nopeesti, ainoo vaan että pyörät täytyy suunnata sen jälkeen.


      • esa kirjoitti:

        että et ole poloon niitä vaihtanut, myös 3 koriseen golffiin vaihtaa iskarit tosi nopeesti, ainoo vaan että pyörät täytyy suunnata sen jälkeen.

        ole Poloon vaihtanut, aika moneen muuhun kyllä.
        Ja aikahan alkaa siitä, kun saat auton avaimet käteen ja loppuu siihen, kun kunnostetun auton avaimet luovutat pois ja olet siivonnut asennuspaikan ja pessyt ainakin kätesi.
        Voit sinä minutkin kutsua kellottamaan; tulen jos et kovin kaukana touhua. Näitä ihmeasentajien omakehuja olen ennenkin kuullut, kellottamaan vain en ole koskaan päässyt vaikka olen pyytänyt.


      • asent.
        sitroen kirjoitti:

        ole Poloon vaihtanut, aika moneen muuhun kyllä.
        Ja aikahan alkaa siitä, kun saat auton avaimet käteen ja loppuu siihen, kun kunnostetun auton avaimet luovutat pois ja olet siivonnut asennuspaikan ja pessyt ainakin kätesi.
        Voit sinä minutkin kutsua kellottamaan; tulen jos et kovin kaukana touhua. Näitä ihmeasentajien omakehuja olen ennenkin kuullut, kellottamaan vain en ole koskaan päässyt vaikka olen pyytänyt.

        Ainahan näitä ihmemiehiä tuntuu löytyvän,vaan mikä lienee työn laatu.Kun korjaamolla pitäis pystyä tekemään päivässä useampiakin remontteja,eikä vain sitä yhtä iskarinvaihto spurttia,jonka jälkeen on kädet verillä ja avaimet pitkin hallinlattiaa sikinsokin. Voisipa siinä pulssi hieman kohota,kun annettais 15 min aikaa iskarinvaihtoon.Alkais pihalta jäisestä lukitusta autosta,iskarin vaihto,pyöränkulmien säätö,auto pihalle,avaimet tiskille.


      • ike.
        sitroen kirjoitti:

        ole Poloon vaihtanut, aika moneen muuhun kyllä.
        Ja aikahan alkaa siitä, kun saat auton avaimet käteen ja loppuu siihen, kun kunnostetun auton avaimet luovutat pois ja olet siivonnut asennuspaikan ja pessyt ainakin kätesi.
        Voit sinä minutkin kutsua kellottamaan; tulen jos et kovin kaukana touhua. Näitä ihmeasentajien omakehuja olen ennenkin kuullut, kellottamaan vain en ole koskaan päässyt vaikka olen pyytänyt.

        Polossa on iskari kiinni ylhäältä yhdellä ja alhaalta yhdellä pultilla joten jos ei ihan totaalisen jumissa ole niin todella helppo ja nopea vaihtaa.

        Tietenkin tuohon tyyliin vartti/puoli ajan saavuttamiseen täytyy olla työkalut ja paikka kohdallaan (nosturi, pulttipyssy jne.)

        Tuolla ajalla lähinnä tarkoitin tosiaan sitä kauanko osan vaihtoon menee, en sitä kauanko menee jos samalla asennat naapurille parketin, katsot salatut elämät, vedät kännit ja käyt saunassa.


      • ike.
        asent. kirjoitti:

        Ainahan näitä ihmemiehiä tuntuu löytyvän,vaan mikä lienee työn laatu.Kun korjaamolla pitäis pystyä tekemään päivässä useampiakin remontteja,eikä vain sitä yhtä iskarinvaihto spurttia,jonka jälkeen on kädet verillä ja avaimet pitkin hallinlattiaa sikinsokin. Voisipa siinä pulssi hieman kohota,kun annettais 15 min aikaa iskarinvaihtoon.Alkais pihalta jäisestä lukitusta autosta,iskarin vaihto,pyöränkulmien säätö,auto pihalle,avaimet tiskille.

        Kysehän oli siitä mihin aikaan ne SAA vaihdettua. vartissa menee mutta puolessa tunnissa huomattavasti mukavammin ilman verta ja hikeä.

        Tuntia/puoli siihen ei ihan oikeasti mene kellään jos tietää edes vähän mitä on tekemässä.


      • citroen-for-ever
        sitroen kirjoitti:

        ole Poloon vaihtanut, aika moneen muuhun kyllä.
        Ja aikahan alkaa siitä, kun saat auton avaimet käteen ja loppuu siihen, kun kunnostetun auton avaimet luovutat pois ja olet siivonnut asennuspaikan ja pessyt ainakin kätesi.
        Voit sinä minutkin kutsua kellottamaan; tulen jos et kovin kaukana touhua. Näitä ihmeasentajien omakehuja olen ennenkin kuullut, kellottamaan vain en ole koskaan päässyt vaikka olen pyytänyt.

        Mävannon ja vakuutan että vaihdan beksini jousipallot 4 kpl samassa ajassa kuin ammattilainen oikeilla välineillä yhden mcpherssonin???


      • pallo
        citroen-for-ever kirjoitti:

        Mävannon ja vakuutan että vaihdan beksini jousipallot 4 kpl samassa ajassa kuin ammattilainen oikeilla välineillä yhden mcpherssonin???

        Kai se kannattaisi samalla vaihtaa, kun paineet siitäkin on kuitenkin karannu?


    • Eberhard Hahn Suomen Raamattuopistolla piilojulisi: 'Kirche, Küche und Kinder' !

    • BMW Tour.

      Toissapäivänä vaihdettiin takaiskarit, puhelimessa arvioitu vaihtoaika 1h.=40e. Meni kuitenkin 2,5h, koska takaverhoilun irroittamisessa paloi niin paljon aikaa=100e, sain tingittyä 20e. pois. Iskarit tilasin motonetistä, 88e/kpl jouset 44e/kpl työ 80e=344e. Yksityinen korjaamo, että näin. Iskarit oli BOGE-merkkiset.

    • Jamppa1

      taas paksua juttua. Pari faktaa:

      -Sachs-nesteiskari maksaa motonetissä 38,50 /kpl. Sachs/Boge valmistaa alkuperäiset iskarit poloon ja ne on hyvät. Halvempia ei kannata ostaa. Suoja- ja pohjauskumit pitää iskareihin vaihtaa samalla, ne maksaa pari kymppiä. Osat maksaa siis yhteensä noin satasen.

      -Iskarin vaihto on tuohon helppo, menee noin tunti per kulma ellei ole isompia ongelmia. Korjaamon hinta on yleensä 30-70 euroa/tunti. Iskarien vaihdot on usein hinnoiteltu pakettihinnoiksi.

      -Aurausta (=pyöräkulmat) ei tarvitse tässä tapauksessa säätää ellei ole pielessä jo ennestään tai etupään korkeus muutu. Eli jos iskarien tyyppi tai jouset ei vaihdu, ei aurauskaan muutu.

      Sitten mennään mielipideosastolle:

      -300 euroa polon iskarien vaihdosta on riistoa. Toisaalta "ei se ole tyhmä joka pyytää", mutta kyllä jäisi itsellä teettämättä siinä liikkeessä. Pitäisin 150-200 euroa kohtuuhintana hommasta osineen.

    • huijataan

      Aina kun et ymmärrä jotain asiaa niin ajattele että Sua yritetään kusettaa. Tämä Soveltuu kaikille elämän osa-alueille. Kumma mihin ne kaverit hävis. Kaupan kassakin keksii aina muuta tekemistä kun Sää lähestyt. Miksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

      Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      278
      10429
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

      "IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      332
      7352
    3. Verinen koira

      Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      86
      1977
    4. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

      Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      123
      1731
    5. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

      Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      77
      1586
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

      kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1531
    7. Faktat kehiin!

      kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1191
    8. Mopokeulija

      Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      48
      979
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

      Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      838
    10. MUISTATTEKO SEN?

      Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      762
    Aihe