Onko kellään kokemusta kovasta, muljuavasta patista kainalokuopassa/sen lähettyvillä?? Oikeata kainaloni on ajoittain koskenu parina edellisenä päivänä ja tänään rupesin tutkimaan sitä niin löysin kovan, muljuavan patin sieltä, en osaa sanoa, sattuiko pattiin koskeminen, mutta ainakin sen jälkeen kun olin siihen koskenut niin kipu kainalossa alkoi ja voimistui. Patti ei näy ulospäin vaan on syvällä kainalokuopassa. Eikä sitä edes löydä jos nostaa käden ylös ja koettelee sitä.
Lääkärille soitin ja sanoi että kattelet 10 päivää ja jossei parane niin menen sinne niin ultralla katto.
Nyt mietinkin, että eikö kuitenkin ole normaalia, että jossain on jotain suurentuneita imusolmukkeita? esim. minulla on ollut leuan alla ja vuoden samanlaninen kova, muljuava patti. joka kipeytyy koskettelun jälkeen. Ja pari kolme vuotta sitten samanlainen oli nivusissa.
Niin mietin vaan, että mistähän minä tiedän onko tuo patti ollut kainalossa ties kuinka kauan... kuten tuo patti leuan alla. Pysynyt samanlaisena jo kauan.
Onko muita pattisia?
Patti kainalossa
15
46272
Vastaukset
- löytyy
mullla kaksi pattia kaulalla, eivät oo kipeitä, toinen ollut 1,6kk ja toinen ehkä viikon. Lääkärissä kävin, snoi että josalkaa kasvamaan pitää huolestua...tässä nyt sitten jännitän että eihän vaan alkas kasvaa noi patit. Kaikki pati pitäs vissiin tarkistää lääkäri, jon on ollu kauemmin kun pari viikkoo ja varsinkin jos kasvaa vaan.
Sulla vissiin se nivusissa ollut patti lähti pois? Se on hyvä merkki. Mut käy lääkäris jos ei ne kaula ja kainalopatit häviä.- tyttö19*
on ollut kainalossa irrallinen patti kahteen otteeseen. Oli molemmilla kerroilla ehkä viikon ja lähti pois. Ei ollut kipeä..
- alkp. per. kirjoittaja
Ei se nivusissa ollu patti lähteny pois. Sen vieläki löytää jos jaksaa ettiä. Sekään ei näy ihan löpi mut herneen kokonen ja muljuava siellä ihan alla. Joku 4 vuotta sitten sen löysin.
Kaulassa ollutta pattia oon näyttäny lääkärille viime kesänä ja viimmeeksi joku aika sitten ja sanottu vaan että ei oo vakavaa kun niin kauan ollu eikä koko oo muuttunu.
Itseasissa en enää löydä sitä pattia kainalostani vaikka kuinka etsin. Joten musta tuntuu että se on aina ollut siellä ja on samanlainen kun nuo nivusessa ja leuan alla...
Jas kipukin itseasissa on varmaan lihaksista kun säteilee rintaan ja lapaluuhun...
hmm...
joo, se on tosi ärsyttävää kun sanotaan että seuraile. kun sit on koko ajan silleen että tuleeko vai eikö tule. onko vakavaa vai ei.. :S.
No mutta musta tuntuu ettei se sunkaan patti oo vakavaa. Luin netistä niin monella on tollasia patteja... :) - 13girl13
tyttö19* kirjoitti:
on ollut kainalossa irrallinen patti kahteen otteeseen. Oli molemmilla kerroilla ehkä viikon ja lähti pois. Ei ollut kipeä..
mullaki on sellanen irrallinen pieni patti ei oo kipee mut sit ku sitä painaa tai sillee... toivotavasti menee ohi :)
- näppylä
Mulla on ollut joskus herneen kokoinen patti kainalossa. Tuli sappileikkauksen jälkeen. Toki pelästyin ensin, mutta ei se mikään vaarallinen ollut. Todennäköisesti joku tukkeutunut talirauhanen, joka hävisi pikkuhiljaa itsekseen.
- Juuri ultrassa käynyt
Havaitsin kainalossani patin noin 1,5 kk sitten. On liikkuva, soikea ja ei arista. Ensin otettiin verikokeet ja kaikki oli ok. Sitten käskivät odottaa jokusen viikkoa ja tulla takaisin lääkäriin, jos ei laske.
Eilen sitten pääsin kainalon ja rinnan ultraan ja se todettiin suurentuneeksi imusolmukkeeksi, joku 1,5 cm pitkä. Sille ei tarvitse tehdä mitään, on vain jostain syystä ärtynyt, muuten ihan normaalin näköinen. Syövän turvottamat solmukkeet ovat ihan erillaisia :pallomaisia ja kovia.Lääkäri kertoi, että esim. lihaksen kireystilat ja esim. jopa syksyinen haravointi saattavat turvottaa kainalon imusolmukkeen, vaikka hassulta kuulostaakin. Patti voi jäädä pysyväksi tai pienetä pois. Minulla on saman puolen käsi ollut todella kipeä ja olen käynyt sitä hierottamassa, ilmeisesti rasittunut jatkuvasta hiiren käytöstä töissä. En sitten tiedä mistä lie tuo imusomulmuke lopulta ärtynyt.Minulla on tosin ollut jo lapsesta lähtien todella suuria imusolmukkeita niskassa ja nivusissa. Nivusissa voi olla kuulemma jopa useita senttejä pitkiä imusolmukkeita, ilman että on mitään vialla. Siellä kulkee näet imutiehyet.Kysyin tämänkin asian ultralääkäriltä.Kannattaa käydä siellä ultrassa, niin eipähän tarvitse asiaa pohtia ja kainaloa jatkuvasti tunnustella!Lääkärikin kertoi, että nämä patit kannattaa aina tulla tutkituttamaan varmuuden vuoksi.No nyt sitten hoitelen kättä ja jos patti laskee, niin laskee tai olkoon sitten siellä;) - Nimetön
Tokihan käyt itsesi tutkituttamassa lääkärissä. Valitettavasti 34 vuotiaalla serkullani juuri todettiin imusolmukesyöpä. Oli patti kainalossa ja leuan alla. Älä pelästy, toki se muutakin voi olla ja jos ei niin imusolmukesyövällä ainakin nykyään tosi hyvät paranemisprosentit. Mene nyt ihmeessä tutkituttamaan itsesi jo maanantaina!!!!!Serkkunikin oli odottanut vuosia ja se oli levinnyt...
- asdfghjklöiopujkbn
Mullakin on juuri nuo samatpatit ja vieläpä molemmissa kainaloissa. toisin ne ovat kipeät kun niitä koskee mutta ei niin kipeät että niitä ei voisi koske ollenkaan. Sitten mulla on myös patti kaulassa semmoinen pieni on kuulemma imusolmuke. Kuitenkin näitä patteja kannattaa seurailla. Lääkärillä en ole vielä käynyt kainaloa näyttämässä, huomenna ois aikomus mennä terkkarille. Toivottavasti ei olisi mitään pahaa. Nehän voi muuten myös olla tulehtuneita hikirauhasia.
- Tietämätön
Hei! Mulla on ilmestyny pieni kipeä patti kainaloon. Voiko olla syöpää? Patti heiluu hieman, mutta pysyy suhtkoht paikoillaan. Ilmestyi aika äkkiä. Kannattaako mennä lääkäriin?
- mikimi
hei, yleensä sanotaan että jos on kipeä patti niin voi olla et johuu jostain muusta kun syövästä, esim flunssan aikaan leuan alle kasvaa kipeitä imusolmukkeita.
Ja heiluminen on hyvä juttu. Yleensä sanotaan et pari viikkoa voi antaa olla ja jos silloin vielä on niin sitten käy näyttään lääkärissä, ultraäänellä näkyy hyvin onko normaali vai ei, voi olla pieni rasvapattikin. Älä huoli, katso pari viikkoa äläkä räplää sitä, tuollaisia tulee ja menee meillä kaikilla:)
- Tota noin........
Mulla on sellanen peukun pään kokonen patti oikeessa kainalossa. Oon sairastanu flunsaa jo pari viikko ni voisko olla sen perimiä vai onko jotain mikä kannaittais käydä näyttään vastaan-otolla? Vasta näin flunssan loppu vaiheilla huomasin sen olisko ollu eile illalla oli saunomisen jälkeen oli kipee. Luulin aluks et venäytin sen mut sitten vasta huomasin sen patin. Eli kannattaisko kattella pari viikkoo. Jos ei häviä niin totta kai vastaan otolle.
- ........
ai niin se on sellanen pehmeähkö ja heiluu et ei oo kiintee muhkura.
- minullakin on
Kainalo, Nivuset, Sisäsääri.... Ilmestyy noin parin kuukauden tai jopa vuoden välein... Kävin kerran lääkärissä ja totesi sen olevan tulehtunut imusolmuke tai hikirauhasen tulehdus. Ei kuulemma vakavaa
- Anonyymi
Minä löysin kainalon alaosasta patin pari viikkoa sitten. Eilen kävin ultrassa, ja osoittautui normaaliksi imusolmukkeeksi. Ärtyi ilmeisesti liiallisesta liikunnasta ja turposi. Imusolmukkeet tuntuvat todennäköisemmin kuulemma, jos vähän rasvaa kainalon alueella. Tämäkin patti katosi välillä, ja välillä ponnahti esiin varsinkin kun laitoin käden ylös ja taakse. Kannattaa kuitenkin tutkituttaa varmuuden vuoksi kainaloiden patit. Oli henkistä todella raskasta odottaa tuota ultraa, ihan kuin olisin uudesti syntynyt, kun olen niin helpottunut.
- Anonyymi
Jos löytyy patti kainalosta, ja omistaa silikonirinnat, todennäköisesti implantti on rikki ja vuotanut kainaloon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014