Millaiset ovat ateistin hautajaiset?

sun-glasses

Uteliaisuudesta kysyn, kun olen vain ollut sellaisissa hautajaisissa, jossa pappi puhuu ja virsiä lauletaan ja joku uskovainen on puhunut. Vai sallitaanko ateistin hautajaisissa virret ja papin puheet? Kertokaa.

31

2321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkea sinun ennakkoluulojesi mukaista, kuten: paholaisenpalvontaa, eläin- ja lapsiuhrauksia, veriorgioita, ryhmäjumalanpilkkaa, nekrofiliaa, kannibalismia jne.

• Nasse

itkua ja hammastenkiristystä ateistin sieluntyngän siirtyessä tulijärveen.

• l-h
        Nasse kirjoitti:

itkua ja hammastenkiristystä ateistin sieluntyngän siirtyessä tulijärveen.

viimeinkin jalansijaa nassessa..kylla se viela siita..

• siemailija
        l-h kirjoitti:

viimeinkin jalansijaa nassessa..kylla se viela siita..

Uskotkohan l-h itsekään helvettiin? Nimittäin jos minä uskoisin niin en totta hitossa kehtaisi laskea leikkiä asiasta... Nyt tuntuu siltä kuin et voisi vähempää välittää siitä että ihmiset ympärilläsi joutuvat kuolemansa jälkeen ikuisesti kidutettavaksi. Tämä viestiketju ei ole ainoa jossa sorrut tällaiseen...

• sun-glasses
        siemailija kirjoitti:

Uskotkohan l-h itsekään helvettiin? Nimittäin jos minä uskoisin niin en totta hitossa kehtaisi laskea leikkiä asiasta... Nyt tuntuu siltä kuin et voisi vähempää välittää siitä että ihmiset ympärilläsi joutuvat kuolemansa jälkeen ikuisesti kidutettavaksi. Tämä viestiketju ei ole ainoa jossa sorrut tällaiseen...

Mitäs olet siemaillut, kun menee asiat sekaisin? Luepa uudelleen kuka se vitsaili ja millä. Kuulostaa kyllä siltä, että sinäkin olet vähän kallistumassa uskoon päin? Ellet, niin miten sitten olet niin peloissasi? Ota asioista selvää ennen kuin kuolet, niin ei tarvitse pelätä. Sielun pelastuminen on tärkeä asia ja siitä täytyy huolehtia tämän elämän aikana.

• nimetön

Vastauksestasi näkee, että teikäläisen kanssa asiallinen keskustelu ei ole mahdollista. Ihan hyvä aloitus ja kysymys, tuollainen vastaus tuloksena.

• kasi
        sun-glasses kirjoitti:

Mitäs olet siemaillut, kun menee asiat sekaisin? Luepa uudelleen kuka se vitsaili ja millä. Kuulostaa kyllä siltä, että sinäkin olet vähän kallistumassa uskoon päin? Ellet, niin miten sitten olet niin peloissasi? Ota asioista selvää ennen kuin kuolet, niin ei tarvitse pelätä. Sielun pelastuminen on tärkeä asia ja siitä täytyy huolehtia tämän elämän aikana.

Nassen on tulossa uskovaiseksi .. eikä siinä mitään parempi myöhään kuin ei milloinkaan ..

• siino

"Millaiset ovat ateistin hautajaiset?Uteliaisuudesta kysyn, kun olen vain ollut sellaisissa hautajaisissa, jossa pappi puhuu ja virsiä lauletaan ja joku uskovainen on puhunut."

Oletpas ollut tylsissä monttuhipoissa. Minun hautajaisissani pappi laitetaan istumaan kuumalle hellalle ja paikalla olevat taputtavat käsiään ja huutavat hoplaa, joku uskovainen sidotaan tolppaan ja häntä saa heitellä millä tahansa. Lopuksi syödään maittava ateria ja lauletaan karaokea.

• eridu

Olen ilmoittanut lähimmäisilleni, että kuollessani haluan ruumini poltettavan ja, että sitä ei häpäistäisi papin puheilla tai kirkkomaalle hautaamalla. Muuten he saavat tehdä mitä haluavat.

• rrr

Hautajaisethan on olemassa oikeastaan lähimmäisiä varten. Perhettä, sukulaisia, kavereita jne. joiden joukossa on myös jumalaan uskovia. Ateistille tuskin on kovinkaan tärkeää minkälaisin järjestelyin ihminen haudataan.

• Atte Ateisti

Ankeaa. Ensin pitää olla koko ikänsä sukunsa hautajaisissa virsiä laulamassa ja sitten kuulla sama vielä omissakin hautajaisissa. Ihmisen itsemääräämisoikeus ei kovin pitkälle ulotu? Menit sieltä tai täältä, aina on pappi vastassa?

Vai suostuisiko joku uskis näin tasapuolisuuden vuoksi, että pitäisin ateistikaverieni kanssa hänelle ateistiset peijaiset? Kuolleenahan ei asialla pitäisi ruumiille itselleen olla merkitystä?

• Atte Ateisti

Yritän selvittää, miten kyseisen kauhukuvan voisi välttää. En ehkä siinä onnistu.

Kaikki haudalleni tulevat, minut tunteneet, kyllä näkisivät ristiriidan minun ateistisen elämäni ja papin lässytysten välillä.

Täytynee kysyä papeilta, arvostan heidän ammattitaitoaan puhujina sekä herkkää tilannetajua. Miten te papit asetatte sananne vakaumuksellisen ateistin haudalla?

Ehkä teen jo eläessä valmiiksi ateistisen palopuheen ja määrään testamentissani papin lukemaan sen haudallani?

• PekkaPakana

Minun hautajaisissani juodaan viinaa.

• kovin harvinaista

Monissa entisjan hautajaisissa juotiin viinaa muistotilaisuudessa. Joskus iloon, joskus suruun.

"Kirkon edessä viinaa juodaan kunniaksi Jeesuksen,
        kirkon edessä viinaa juodaan peitoksi tuskan ja kurjuuden..."

• hautajaiset

Ellei vainaja ole hatajaistapaa erikseen ilmoittanut eläessään, omaiset miettivät, miten vainaja mahdollisesti olisi halunnut tulla haudatuksi.

Hautajaiset voivat olla aivan tavalliset kirkolliset hautajaiset pappeineen ja virsineen.

Hautajaiset voivat olla myös ilman kirkollista toimitusta. Joku omainen saattaa siunata tai siunausta ei lueta. Aika vapaamuotoista. Voi olla pelkästään virsien veisuuta tai joku harras musiikkiesitys.
      Kuoro, orkesteri.
      Tilaisuuden voi suunnitella vapaasti.
      Tosin monille omaisille on kaikkein helpointa seurata kirkollista siunaustapaa.

Monet papit eivät halua siunata pyynnöstäkään kirkkoon kuulumatonta. Tosin joillekin "lahkojen" papeille asialla ei ole merkitystä.

• ovat tietenkin

sellaiset, että niihin osallistuu perikunta perseennuolijoineen sekä leskeä himoitsevat.

• l-h

Miten tuo eroaa muista hautajaisista? Vai sekö oli pointtisi?

• l-h..

maahan haudatun vainajan suuhun oli laitettu putki,jonka avulla vodkaa kaadettiin suoraan vainajalle.
      hautajaiset monesti siella ovatkin vodkan 'savayttamat'[ns.tanssi yli hautojen].
      tuo vodkakuuri vainajalle varmaan hidasti matojen
      prosessia..ns.madon tappokuuri...............tassa eraanlainen
      ateistin hautajainen---vahan karjistetty tosin.

• Eivät syö

hunttaria? Vastaus: Matokaan ei halua koskea valmiiksi läpimätään raatoon.

• l-h
        Eivät syö kirjoitti:

hunttaria? Vastaus: Matokaan ei halua koskea valmiiksi läpimätään raatoon.

// jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.//
        taman sanan mukaan sinun osasi ei tule olemaan niita helpoimpia.

• Saatana
        l-h kirjoitti:

// jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.//
        taman sanan mukaan sinun osasi ei tule olemaan niita helpoimpia.

Kuin ajatus loputtomasta olemassaolosta... Hunttarin kaltaisten latva-B tapausten kanssa!

• Lopeta hunttarin haukkumine...
        Saatana kirjoitti:

Kuin ajatus loputtomasta olemassaolosta... Hunttarin kaltaisten latva-B tapausten kanssa!

hunttari on viisas mies: keksi kehäpäätelmän
        - koira ajaa takaa omaa häntäänsä.

• l-h
        Lopeta hunttarin haukkumine... kirjoitti:

kauhea ja julma hirmuinen-- vain HERRA hanet voittaa......taisi olla martti lutterin virresta.
        mutta sopii kun nena paahan tahan..
        kiitosta vain pos. palautteesta,se ei ole kovin yleista palstalla....heh...

• sun-glasses
        Lopeta hunttarin haukkumine... kirjoitti:

Viisas päätelmä. Kissatkin ajaavat takaa omaa häntäänsä. - Halpa ja hyödyllinen harrastus.

Blessings hunttarille ja muillekin.

• minä-mies

- Ruumiini saa syöttää kuolemani jälkeen vaikka minkeille, jos se nyt on edes laillista.

• Sairauksia?

Onkohan se minkeille terveellistä?

• Akk _
        Sairauksia? kirjoitti:

Onkohan se minkeille terveellistä?

Pitäisi hävittää ongelmajätelaitoksessa.
        Minkkiparoille pakkosyöttäminen olisi yhtä paha synti ja ympäristörikos kuin suniksen elävältä hautaaminen keskustelupalstoilla.
        Paha haju ja raato jää......

• Hehhehheh!
        Akk _ kirjoitti:

Pitäisi hävittää ongelmajätelaitoksessa.
        Minkkiparoille pakkosyöttäminen olisi yhtä paha synti ja ympäristörikos kuin suniksen elävältä hautaaminen keskustelupalstoilla.
        Paha haju ja raato jää......

Joka iikka joka tätä lukee muuttuu kuollesssaan ongelmajätteeksi. Ateisteilla on muutakin ikävää odotettavissa...

• Akk.
        Hehhehheh! kirjoitti:

Joka iikka joka tätä lukee muuttuu kuollesssaan ongelmajätteeksi. Ateisteilla on muutakin ikävää odotettavissa...

Ei tarvi olla tyhmä vaikka onkin hullu.....
        jeesus siunaa

• Muumion kosto
        Akk. kirjoitti:

Ei tarvi olla tyhmä vaikka onkin hullu.....
        jeesus siunaa

kun houruat täällä ateistien palstalla. Ei Jeesus siunaa sun syntejäsi.

• sun-glasses

Kiitos kaikille vastanneille.

Huomasin kyllä että muutamat olivat tehneet tästä asiasta vitsin. Mutta olisiko tällaiseen suhtautumiseen syynä tuon pelätyn kuolema-asian kieltäminen ja torjuminen?

Kiitos myös heille jotka antoivat asiallisen vastauksen. Oli mielenkiintoista lukea vastauksianne. Mikään ei tietenkään estä edelleenkin kertomasta omaa vastausta aloituskysymykseen, jos jokin tärkeä puoli asiassa jäi käsittelemättä.

Koska itse en ole ateisti, hautajaiseni tulevat todennäköisesti olemaan hyviin erilaiset kuin täällä kuvaillut kekkerit. Kuolema ei pelota, vaan kuolema paremminkin vapauttaa minut monista ikävistä asioista täällä maailmassa. Tämä nyt ei tarkoita sitä, että joka hetki ajattelisin kuolemaa ja eläisin toinen jalka haudassa. Itse ainakin ajattelen elämästä, että se ei saa olla kurjaa ikävää ja inhottavaa, vaan haluan myös nauttia elämästäni. Koska rakastan Jeesusta, haluan elää Jumalan tahdossa parhaani mukaan.

Jos itse saan päättää millaiset hautajaiseni tulevat olemaan, niin paremminkin se voisi olla iloinen juhla sen vuoksi että silloin vaellukseni maan päällä on ohi ja olen päässyt perille.

Mutta nyt jätän teidät taas ja käyn odottelemaan että "kuolema tulis ja korjais". :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1718
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      935
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      176
      800
    Aihe