Mitä mieltä ootte, paljonko mun dieetillä tulisi olla kaloreita, jos vähentäisin 300-500 kcal siitä mitä kulutan.
Paino on nyt noin 91-92kg ja pituutta reilu 180cm.
Treenaan keskimäärin 4 kertaa viikossa 45 min. - tunnin kerrallaan.
Muu liikunta on aika rauhallista, lähinnä kävelyä ja työkin on kevyehköä, kävelyä tosin tulee siinäkin.
Dieetillä aion ottaa energian 50% hiilareista, 35% proteiinista ja 15% rasvasta.
Eli mikähän ois se energiamäärä jota kannattas käyttää, onkohan 3200 kcal liian paljon?
dieetti
9
757
Vastaukset
- yertyertyeryer
Taka-Taka-Taka-Taka-Takataa vai maa
- möhkö
Sanoisin, että tuolla kulutuksella liikut vaihteluvälillä 2900-3100 kcal treenipäivinä, sekä välipäivinä 2400-2600 kcal huitteilla. Siis noi määrät on peruskulutuksesi päivää kohden, tosin riippuu paljolti iästäsi sekä lihasmassasi määrästä, kuinka aktiivinen on aineenvaihduntasi.
Aluksi voit kokeilla ensimmäiset pari viikkoa esim. noilla alemmilla kaloreilla ja siitä lähdet sitten tiputtamaan kaloreita alemmas, kunnes ne ovat luokkaa 2500 kcal/treenipäivä sekä 2000 kcal/lepopäivä. Huomaat, miten kroppasi reagoi muutokseen ja tippuuko paino.
Jos pidät noi hiilarit tossa 50%:ssa, pyri siihen, että valtaosa noista osuu aamiaiselle, ennen treeniä (n. 1,5 - 2h ennen) nautitulle "aterialle", treenin jälkeiseen mahdolliseen palkkariin ja sitä seuraavaan ateriaan. Muuten hiilarit illalla minimiin, etenkin iltapalaa koskien.- timppa
Kiitoksia neuvosta.
Tosin ajattelin joka päivä ottaa saman kalorimäärän, riippumatta siitä onko treeniä vai ei.
Olen treenannut sellaset reilu 7 vuotta ja aina intensiivisesti ja nyt rasvat on suunnilleen 15%-16%. Eli pitäs saada muutama prosenttiyksikkö pois rasvoista, esim. noin 10-12%:iin.
Eli oisko sellaset 2800 kcal päivässä hyvä alottaa ja jos ei paino tipu ni sit vähentää energiamäärää lisää?
Hyvä määrä ois korkeintaa kilo viikossa. - möhkö
timppa kirjoitti:
Kiitoksia neuvosta.
Tosin ajattelin joka päivä ottaa saman kalorimäärän, riippumatta siitä onko treeniä vai ei.
Olen treenannut sellaset reilu 7 vuotta ja aina intensiivisesti ja nyt rasvat on suunnilleen 15%-16%. Eli pitäs saada muutama prosenttiyksikkö pois rasvoista, esim. noin 10-12%:iin.
Eli oisko sellaset 2800 kcal päivässä hyvä alottaa ja jos ei paino tipu ni sit vähentää energiamäärää lisää?
Hyvä määrä ois korkeintaa kilo viikossa.Katso ja kokeile. Kyllä mä edelleen suosittelisin, että söisit ton -500 kcal päivittäin alle kulutuksen, koska muuten paino tulee junnaamaan melkolailla samoissa, johtuen lähinnä siitä, että viikottainen saldo on lähellä - nolla tasoa, eli ylläpitällä alueella.
Toi kilo/viikko on melko utopistinen tavoite, tosin ensiksi lähtee nestettä semmoiset 2-3 kg viikossa (tai kahdessa), mutta pitemmälle mentäessä vauhti hiipuu. Lähinnä 1-2 kg /kk on realistisempi, mikäli pudotus tapahtuu pelkän ruokavalion avulla. Lisäksi kannattaa lisätä salitreenin loppuun hieman sykettä nostavaa liikuntaa, kuten kuntopyörällä tai juoksumatolla suoritettava 20 min pituinen sessio.
Mutta kuten sanoin, kokeilemalla selviää. - dfghdgjfg
"kunnes ne ovat luokkaa 2500 kcal/treenipäivä sekä 2000 kcal/lepopäivä."
-lepopäivän kalorit aivan liian alhaalla. Lepopäivänäkin 2500 ja treenipäivänä muutama sata lisää! Liian alhaiset kalorit toki painoa tiputtaa, mutta suhde lihasmassan ja rasva palamisen välillä huononee oleellisesti.
"Jos pidät noi hiilarit tossa 50%:ssa,"
-hiilaria vähemmän! 40-30-30 jako parempi Hiilarit on siis 40%.
"pyri siihen, että valtaosa noista osuu aamiaiselle, ennen treeniä (n. 1,5 - 2h ennen) nautitulle "aterialle","
-jos ateria on suurehko niin taukoa mielummin 3h keskimäärin. Puoltoista tuntia on aivan liian vähän. Haittaa paitsi treeniä myös rasvanpolttoa!
"treenin jälkeiseen mahdolliseen palkkariin ja sitä seuraavaan ateriaan."
-älä kasvata palkkarin kokoa, esim. hiilaria lisäämällä. Sen teho, toimivuus vain kärsii. Palkkarin idea on vain ALOITTAA palautus, sitä seuraavalla aterialla on sitten tarkoitus varsinaisesti tankata varastot täyteen ja hitaasti imeytyvää proteiinia elimistölle. Palkkariin esim. isolaattia 40g ja maltoa saman verran! - Timppa
dfghdgjfg kirjoitti:
-lepopäivän kalorit aivan liian alhaalla. Lepopäivänäkin 2500 ja treenipäivänä muutama sata lisää! Liian alhaiset kalorit toki painoa tiputtaa, mutta suhde lihasmassan ja rasva palamisen välillä huononee oleellisesti.
"pyri siihen, että valtaosa noista osuu aamiaiselle, ennen treeniä (n. 1,5 - 2h ennen) nautitulle "aterialle","
-jos ateria on suurehko niin taukoa mielummin 3h keskimäärin. Puoltoista tuntia on aivan liian vähän. Haittaa paitsi treeniä myös rasvanpolttoa!
-älä kasvata palkkarin kokoa, esim. hiilaria lisäämällä. Sen teho, toimivuus vain kärsii. Palkkarin idea on vain ALOITTAA palautus, sitä seuraavalla aterialla on sitten tarkoitus varsinaisesti tankata varastot täyteen ja hitaasti imeytyvää proteiinia elimistölle. Palkkariin esim. isolaattia 40g ja maltoa saman verran!Nuo suhdeluvut eli 50% on Matti guru Halosen ehdotus diettaajille ja hällähän sitä kokemusta siitä on, et siks tuota suhdetta ajattelin käyttää.
Ja tarkotus ei oo kun tiputtaa painoa korkeintaa viisi kiloa,tai pituudeltaa 4-5 viikkoo, eli samalla kalorimäärällä kannattaa kai koko dieetti vetää.
Vatsa on oikeestaa se ongelma alue ja muuten oon suht tiukassa kunnossa, toki muuallakin on hiuka ylimäärästä vähäsen.
Nyt oon saanu massaa lisää etenki käsiin, paris kuukaudessa n. 2cm ja nousujohde on, niin siks vois pitää tätä "massa kautta" vielä vähän aikaa.
Eihän dieetillä lihas ylees enää kasva ja paikat ainakin hiukan pienenee nesteen ja rasvan poistuessa.
Varmistan tään nyt vielä et mitä siis ajattelisitte olevan se oikee kalorimäärä mulle, siis -500 kcal tosta 3000 kcal, eli oisko se 2500 kcal hyvä määrä? - möhkö
dfghdgjfg kirjoitti:
-älä kasvata palkkarin kokoa, esim. hiilaria lisäämällä. Sen teho, toimivuus vain kärsii. Palkkarin idea on vain ALOITTAA palautus, sitä seuraavalla aterialla on sitten tarkoitus varsinaisesti tankata varastot täyteen ja hitaasti imeytyvää proteiinia elimistölle. Palkkariin esim. isolaattia 40g ja maltoa saman verran!"lepopäivän kalorit aivan liian alhaalla. Lepopäivänäkin 2500 ja treenipäivänä muutama sata lisää! Liian alhaiset kalorit toki painoa tiputtaa, mutta suhde lihasmassan ja rasva palamisen välillä huononee oleellisesti."
- Kuten aiemmassa viestissä sanoin, en tunne kaverin taustoja, enkä tiedä, onko kyseessä lihasmassaa omaava henkilö vai onko ylimääräinen kertymä läskiä. Päivän normaaliksi kulutukseksi laskin pikaisesti treenipäivinä olevan n.3000 kcal ja tuon liikunnan osuudeksi siitä n.500 kcal, eli lepopäivän ylläpitokalorit n.2500 kcal.
"hiilaria vähemmän! 40-30-30 jako parempi Hiilarit on siis 40%."
-Tohon en ota kantaa, mikä on oikea suhde. Itse toteutin edellisen dieettini suhteella 35-40-25 (p/h/r) ja tulosta tuli (- 10kg), kuitenkaan menettämättä pahemmin lihasmassaa.
"jos ateria on suurehko niin taukoa mielummin 3h keskimäärin. Puoltoista tuntia on aivan liian vähän. Haittaa paitsi treeniä myös rasvanpolttoa!"
- "jos" se on suuri. Toi 3h on mulle ainakin aivan liian suuri tauko ennen treeniä, samoin varmasti monelle muullekin. On toki yksilöllistä, miten kukin tankkaa ennen treeniä, vai tankkaako ollenkaan, mutta energiaa on saatava ennen treeniä. Toiset tankkaa nopeita, toiset hitaita hiilareita ennen treeniä. Itse suosin jälkimmäistä vaihtoehtoa. - möhkö
Timppa kirjoitti:
Nuo suhdeluvut eli 50% on Matti guru Halosen ehdotus diettaajille ja hällähän sitä kokemusta siitä on, et siks tuota suhdetta ajattelin käyttää.
Ja tarkotus ei oo kun tiputtaa painoa korkeintaa viisi kiloa,tai pituudeltaa 4-5 viikkoo, eli samalla kalorimäärällä kannattaa kai koko dieetti vetää.
Vatsa on oikeestaa se ongelma alue ja muuten oon suht tiukassa kunnossa, toki muuallakin on hiuka ylimäärästä vähäsen.
Nyt oon saanu massaa lisää etenki käsiin, paris kuukaudessa n. 2cm ja nousujohde on, niin siks vois pitää tätä "massa kautta" vielä vähän aikaa.
Eihän dieetillä lihas ylees enää kasva ja paikat ainakin hiukan pienenee nesteen ja rasvan poistuessa.
Varmistan tään nyt vielä et mitä siis ajattelisitte olevan se oikee kalorimäärä mulle, siis -500 kcal tosta 3000 kcal, eli oisko se 2500 kcal hyvä määrä?Toi 2500 kcal kuulostaa hyvältä, ainakin mun korvaani. Edelleen painotan sitä, että jokaisen fysiikka on erilainen, joten näet tuloksen vain kokeilemalla.
- Timppa
möhkö kirjoitti:
"lepopäivän kalorit aivan liian alhaalla. Lepopäivänäkin 2500 ja treenipäivänä muutama sata lisää! Liian alhaiset kalorit toki painoa tiputtaa, mutta suhde lihasmassan ja rasva palamisen välillä huononee oleellisesti."
- Kuten aiemmassa viestissä sanoin, en tunne kaverin taustoja, enkä tiedä, onko kyseessä lihasmassaa omaava henkilö vai onko ylimääräinen kertymä läskiä. Päivän normaaliksi kulutukseksi laskin pikaisesti treenipäivinä olevan n.3000 kcal ja tuon liikunnan osuudeksi siitä n.500 kcal, eli lepopäivän ylläpitokalorit n.2500 kcal.
"hiilaria vähemmän! 40-30-30 jako parempi Hiilarit on siis 40%."
-Tohon en ota kantaa, mikä on oikea suhde. Itse toteutin edellisen dieettini suhteella 35-40-25 (p/h/r) ja tulosta tuli (- 10kg), kuitenkaan menettämättä pahemmin lihasmassaa.
"jos ateria on suurehko niin taukoa mielummin 3h keskimäärin. Puoltoista tuntia on aivan liian vähän. Haittaa paitsi treeniä myös rasvanpolttoa!"
- "jos" se on suuri. Toi 3h on mulle ainakin aivan liian suuri tauko ennen treeniä, samoin varmasti monelle muullekin. On toki yksilöllistä, miten kukin tankkaa ennen treeniä, vai tankkaako ollenkaan, mutta energiaa on saatava ennen treeniä. Toiset tankkaa nopeita, toiset hitaita hiilareita ennen treeniä. Itse suosin jälkimmäistä vaihtoehtoa.Täältä oon ton ohjeen ottanu.
http://www.bodylehti.fi/aiemmat_view.jsp?id=25
ja tuolta kisadieetti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876