Kolmannen enkelin viimeiset

varoitukset

Ilm.18:1 "Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan."

Se enkeli, joka liittyy kolmannen enkelin sanoman julistustyöhön, valaisee koko maan kirkkaudellaan. Täten ennustetaan harvinaisen voimakas maailmanlaajuinen työ. Adventtiliike vuosina 1840-1844 oli Jumalan voiman ihana ilmestys. Ensimmäisen enkelin sanoam vietiin maailman kaikille lähetysasemille, ja muutamissa maissa heräsi suurin uskonnollinen harrastus, mitä missään maassa on nähty 16. vuosisadan uskonpuhdistuksen jälkeen; mutta nämä on voittava se mahtava liike, joka syntyy kolmannen enkelin viimeisen varoituksen aikana.

Evankeliumin suurta työtä ei päätetä pienemmällä Jumalan voiman ilmestyksellä kuin se aloitettiin. Ne ennustukset jotka totetuivat syysateen vuodatuksena evankeliumin julistuksen alkaessa, tulevat uudelleen toteutumaan kevätsateen vuodatuksena sen päättyessä.

Nyt valonsäteet tunkeutuvat kaikkialle, totuus esiintyy kirkkaudessaan, ja Jumalan vilpittömät lapset katkaisevat heitä pidättäneet siteet, Perheyhteydet ja seurakuntasiteet rivät enää voi heitä estää. totuus on kaikkea muuta kalliimpi. Huolimatta totuutta vastustamaan yhdistyneistä voimista suuri joukko asettuu Herran puolelle.

Loistava tulevaisuus on edessämme. Hallelujaa!

17

560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adjyrki

Adventistit eivät julista Kristusta.
      He julistavat kirkkoansa ja profeettaansa.
      Adventistisanoma on lpunajan eksytystä joka pyrkii eksyttämään nimenomaan jo uskoon tulleita ja muiden uskonsuuntien jäseniä.
      Sen toimintaperiaatteet eivät siis ole samat kuin apostoleilla;Roomalaiskirje:
      15:20 ja sillä tavoin, että olen pitänyt kunnianani olla julistamatta evankeliumia siellä, missä Kristuksen nimi jo on mainittu, etten rakentaisi toisen laskemalle perustukselle,

• Timo Flink

==>Adventistit eivät julista Kristusta.

• Timo Flink kirjoitti:

Selaapa nyt takaisinpäin kirjoituksiasi tällä kanavalla. Siellä olet puolustellut Ellenin oppeja ja mitätöinyt Raamatun kirjoituksia ihan työksesi.

• Timo Flink
        uskova_1 kirjoitti:

Selaapa nyt takaisinpäin kirjoituksiasi tällä kanavalla. Siellä olet puolustellut Ellenin oppeja ja mitätöinyt Raamatun kirjoituksia ihan työksesi.

En ole mitätöinyt Raamattua, vaan tulkinnut sitä paikka paikoin eri tavalla kuin sinä.

Timo Flink

• adjyrki
        Timo Flink kirjoitti:

Te julistatte toista evankeliumia kuin Raamattu.
        Olenhan kuullut adventistien TV-jumalanpalveluksia joissa on ollut pelkkää tyhjää puhetta ilman mitään erityistä sanomaa.
        OLen myös tietysti lukenut jonkunverran heidän historiaansa.Myös heidän kirjoittamaansa.
        Ei mikään väärinopettava kirkkokunta luovu harhaopeistaan.
        Täällä puhuvat adventistien vastustajat eivät näytä sitä asiaa ymmärtävän.
        Sinä tietenkin puhut oman asiasi puolesta kritiikittömästi ja annat todistusta itsestäsi.
        Julistat Kristusta niinkuin se joka tarvitsee Häntä pönkittämään teidän uskottavuuttanne.
        Matt.7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Te yritätte esiintyä muka juutalaisina vaikka ette noudata juutalaisia tapoja.
        Juutalaisia varten oli annettu kymmenen käskyn laki liiton säilymisen ehdoksi.
        Eihän muita varten tehdyt säännöt ole lainattavissa ja liitto siten varastettavissa sen avulla.
        Käsky on pätevä sille jolle se on annettu.
        Room.15:19. tunnustekojen ja ihmeiden voimalla, Pyhän Hengen voimalla, niin että minä Jerusalemista ja sen ympäristöstä alkaen Illyrikoniin saakka olen suorittanut Kristuksen evankeliumin julistamisen,
        20. ja sillä tavoin, että olen pitänyt kunnianani olla julistamatta evankeliumia siellä, missä Kristuksen nimi jo on mainittu, etten rakentaisi toisen laskemalle perustukselle,
        Te ette pidä missään määrin apostolien opetuksia ohjeenanne toiminnassanne.
        Jos te niin tekisitte olisitte toimimassa oman palstanne välityksellä ettekä muiden loisina tällä palstalla käännyttämässä jo uskosta kiinnostuneita.

• Timo Flink kirjoitti:

En ole mitätöinyt Raamattua, vaan tulkinnut sitä paikka paikoin eri tavalla kuin sinä.

Timo Flink

Niin, olet tulkinnut sitä Ellen Whiten kirjoitusten mukaisesti. Olet niin perinpohjin omaksunut ellenismin, että luulet olevasi kykeneväinen noine hyvinesi jotenkin objektiiviseen Raamatun tutkiskeluun. Mutta tosiasiassa et pysty, vaan robottina toistat kaikkea, mitä Ellen sanoi.

• Tutkija Toropainen
        uskova_1 kirjoitti:

Niin, olet tulkinnut sitä Ellen Whiten kirjoitusten mukaisesti. Olet niin perinpohjin omaksunut ellenismin, että luulet olevasi kykeneväinen noine hyvinesi jotenkin objektiiviseen Raamatun tutkiskeluun. Mutta tosiasiassa et pysty, vaan robottina toistat kaikkea, mitä Ellen sanoi.

Uskova_1 pistää lisää pökköä pesään... ;)

Tästä on hyvä jatkaa.

Voisikohan nyt Timo F (joka on rehellisesti kirjoitellut omalla nimellään, plussaa siitä!) vastata mistä raamatuntulkinnallisista asioista hän on eri mieltä kuin Ellen G. White?

Millä tavalla Timo F perustelee vuoteen 1844 sijoittuvan profetaallisen aikalaskelman? Hermeneutiikkaa opiskelleena hän tietää, että asia ei ole niin yksioikoinen kuin esim. Suuressa Taistelussa on selitetty.

Muutenkin, ainakin minulle, juuri tämä vuoteen 1844 johtava aikalaskelma perustuen Dan.8:14 tulkintaan on todella omituinen.

• ...............
        Tutkija Toropainen kirjoitti:

Uskova_1 pistää lisää pökköä pesään... ;)

Tästä on hyvä jatkaa.

Voisikohan nyt Timo F (joka on rehellisesti kirjoitellut omalla nimellään, plussaa siitä!) vastata mistä raamatuntulkinnallisista asioista hän on eri mieltä kuin Ellen G. White?

Millä tavalla Timo F perustelee vuoteen 1844 sijoittuvan profetaallisen aikalaskelman? Hermeneutiikkaa opiskelleena hän tietää, että asia ei ole niin yksioikoinen kuin esim. Suuressa Taistelussa on selitetty.

Muutenkin, ainakin minulle, juuri tämä vuoteen 1844 johtava aikalaskelma perustuen Dan.8:14 tulkintaan on todella omituinen.

Odota!

Timon täytyy kopioida adventtikirkon virallista tekstiä, muuten tulee puhuttelu.

• Et puhu ilmestyskirjan kolmesta enkelistä, vaan Ellenin kirjojen kolmesta enkelistä.

Eräs tuntemani ihminen oli aikaisemmin scientologien pauloissa, hän pääsi siitä eroon, mutta joutui myöhemmin adventistien pauloihin. Muulloin hän oli ihan normaali lähestyttävä ihminen, jonka kanssa voi keskustella kaikesta maan ja taivaan välillä, mutta molemmissa noissa eksytyksissä ollessaan hän on kuin kivettynyt. Mikään ei läpäise tuota kivettynyttä kuorta. Koko ajan on hirveä jännite, että uskallapas sanoa adventismista sanakin. Aikaisemmin oli, että uskallapas sanoa scientologiasta sanakin.

Hän on kuin sisältäpäin ohjelmoitu robotti, joka pelkää että virtapiirit menevät sekaisin, jos jokin ohjelmoinnista poikkeava pääsisi hänen kuorensa sisään.

• kolme enkeliä

Ilmestyskirjan 14.luku näyttää lopunajan seurakunnan tehtävän. Kolmen enkelin sanoma sisältää iankaikkisen evankeliumin ja viimeisen varoituksen maailman kansoille. Ensimäisen enkelin sanomassa tuodaan esille että tuomio taivaassa on alkanut (1844) ja että Herran sapatin pyhänä pitäminen on Luojan kumartamista.

Ilm.18.luku selventää vielä Babylonin kohtalon, jota 14.luvun toinen enkeli jo julisti. Pian on koittava aika, jolloin ihmisten on valitava haluavatko he jäädä maalistuneisiin kirkkoihinsa vai liittyä Jumalan kansaan.

Kolmas enkeli varoittaa vielä pedon merkistä ja sen ottavien kohtalosta. Pian annetaan asetuksia sunnuntain pyhittämisestä ja niitä, jotka pyhittävät Jumalan sapatin, Herran päivän, tullaan pitämään kansan vihollisina.

• Todistit juuri, etteivät Ellenin enkelit ole Raamatun enkeleitä.

• kolme enkeliä

Adventtiseurakunnalle Jumala on antanut viimeisen varoitussanoman julistuksen, juuri niin kuin se on Ilmestyskirjassa ilmoitettu. Ilmestyskirjan oikea ymmärtäminen on erittäin tärkeätä ennen Jeesuksen näkyvää paluuta. Siksi koska siellä on vakavimmat varoitukset ilmotettuna Jumalan lapsille, tosi Israelille. Siksi laitan vielä tähän kolmen enkelin sanoman kuten se on Raamatussa:

14.luku jakeet:
      6. Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.
      7. Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".
      8. Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".
      9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
      10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
      11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
      12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

18. luku jakeet:
      1. Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
      2. Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
      3. Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
      4. Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
      5. Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.

Lisäksi 10. luvussa ilmoitetaan Jeesuksen tulemisen tapahtuvan seitsemännen pasuunan jälkeen.

10.luku jakeet:
      5. Ja enkeli, jonka minä näin seisovan meren päällä ja maan päällä, kohotti oikean kätensä taivasta kohti
      6. ja vannoi hänen kauttansa, joka elää aina ja iankaikkisesti, hänen, joka on luonut taivaan ja mitä siinä on, ja maan ja mitä siinä on, ja meren ja mitä siinä on, ettei enää ole oleva aikaa,
      7. vaan että niinä päivinä, jolloin seitsemännen enkelin ääni kuuluu hänen puhaltaessaan pasunaan, Jumalan salaisuus käy täytäntöön sen hyvän sanoman mukaan, jonka hän on ilmoittanut palvelijoillensa profeetoille.

Lisäksi kys. jakeissa mainitaan ettei enää kolmen enkelin sanoman julistamisen alkamisen jälkeen ole oleva profeetallisia aikajaksoja jäljellä. Muuten samassa luvussa kerrotaan niiden pettymyksestä jotka iloiten odottivat Herransa paluuta 1844.

jakeet:8. Ja sen äänen, jonka minä olin kuullut taivaasta, kuulin taas puhuvan minulle ja sanovan: "Mene ja ota tuo avattu kirjakäärö, joka on meren ja maan päällä seisovan enkelin kädessä".
      9. Ja minä menin enkelin tykö ja pyysin, että hän antaisi minulle sen kirjasen. Ja hän sanoi minulle: "Ota ja syö se; se on karvasteleva vatsassasi, mutta suussasi se on oleva makea kuin hunaja".
      10. Niin minä otin kirjasen enkelin kädestä ja söin sen; se oli minun suussani makea kuin hunaja; mutta sen syötyäni minun vatsaani karvasteli.
      11. Ja minulle sanottiin: "Sinun tulee taas profetoida monista kansoista ja kansanheimoista ja kielistä ja kuninkaista"

Näin adventtiseurakunta tekee Jumalan ennustamaa profetoimista ja maailman evankelioimista/varoittamista.

• vesku

Että haluat levittää harhoppia kaikkialle maailmaan vastoin Jumalan tahtoa. Adventistit eivät ole tosi Israelin kansaa. Jumala valitsi oman kansansa antaen sille lupauksensa, ei avdenttikansalle ja adventisteille olla mitään luvattu.

• kolme enkeliä
        vesku kirjoitti:

Että haluat levittää harhoppia kaikkialle maailmaan vastoin Jumalan tahtoa. Adventistit eivät ole tosi Israelin kansaa. Jumala valitsi oman kansansa antaen sille lupauksensa, ei avdenttikansalle ja adventisteille olla mitään luvattu.

Ihan mielenkiinnosta, selitäpäs nuo kyseiset jakeet, mitä ne mielestäsi tarkoittavat?

Voisitte joskus esittää todistettavia vastauksia väitteidenne sijaan.

• Totuus paljastaa

Mitä seitsemännen päivän adventistit eivät kerro sinulle

Seitsemännen Päivän Adventtikirkko sai alkunsa 1800 - luvun puolivälissä, niiden täyttymättömien ennusteiden seurauksena, joidenka mukaan Jeesuksen olisi pitänyt tulla takaisin vuoden 1843 syksyllä, sitten vuoden 1844 keväällä, ja lopuksi lokakuun 22. päivänä vuonna 1844. Näiden täyttymättömien profetioiden edessä spa:t väittivät Jumalan kertoneen heille näkyjen kautta, että Jeesus oli mennyt taivaassa olevaan kaikkeinpyhimpään, sen sijaan että Hän olisi palannut maan päälle. Tätä jättimäistä, kasvojen pelastamiseksi annettua selitystä ei hyväksy kukaan kristitty teologi.

Mitä adventistit eivät kerro sinulle Ellen G. Whiten spiritistisistä yhteyksistä

Seitsemännen päivän adventistit kertovat sinulle, että Ellen G. Whitella oli "enkeliopas" uskollisena seuralaisena 26 vuoden ajan. Mutta he eivät kerro sinulle, että hänen henkioppaansa sanomat olivat jatkuvasti ristiriidassa Raamatun kanssa. Myöskään spa:t eivät kerro sinulle, että Ellen Whiten huoneessa oli "legioonittain pahoja henkiä" (Manuscript 25, 1910). Eivätkä spa:t kerro sinulle että hän, niin kuin monet spiritistit, koki astraaliprojektioita (kokemus, jossa sielu irtautuu ruumiista)( Life Sketches, p. 319). Ja he eivät varmasti kerro sinulle, että yhdessä hänen "inspiroidussa" unessaan, Ellen White oli yhteydessä kuolleeseen mieheensä, sai neuvoja häneltä, ja teki liiton hänen kanssaan - toisin sanoen, hän oli sekaantunut yhteyden ottoon ja neuvon kysymiseen kuolleelta henkilöltä

http://koti.mbnet.fi/kyti/mita_adventistit_eivat_kerro_sinulle.htm

• kirjabisnes

Se on suurta bisnestä eli rahantuloa EGW kirjojen myynneillä.
        Kuka saa rahat?

Ei ne bisneksen takia oikeat Raamatunprofeetat profetoinneet.

Adventismi on siitä erikoinen usko koska heillä
        IKIOMA PROFEETTA.
        Oma profeettahan on muslimeilla, jehovilla ja adventisteilla.

• kolme enkeliä
        kirjabisnes kirjoitti:

Se on suurta bisnestä eli rahantuloa EGW kirjojen myynneillä.
        Kuka saa rahat?

Ei ne bisneksen takia oikeat Raamatunprofeetat profetoinneet.

Adventismi on siitä erikoinen usko koska heillä
        IKIOMA PROFEETTA.
        Oma profeettahan on muslimeilla, jehovilla ja adventisteilla.

Suurta taistelua jaetaan ilmaiseksi. Mahtavan hyvää bisenestä. Adventistien kirjat yleensäkin ovat omakustannushintaan painettu jotta ostajalle jää hyvä mieli:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      75
      2813
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      57
      2726
    3. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      17
      2453
    4. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2052
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      50
      2000
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      276
      1972
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1291
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      38
      1129
    9. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      0
      1060
    10. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      96
      989
    Aihe