Tulvan viikonlopun aikana toivottavasti mahdollisimman moni käy antamassa äänensä ja on valitsemassa Suomen tasavallalle presidenttiä
seuraavaksi kuusivuotiskaudeksi.
Itse olen ääneni jo antanut.
Tuntuu vain, että kansalaiset ovat viime päivinä menettäneet harkintakykynsä ja kirjoittavat äänestyslippuun numeron hetken mielijohteesta ja tunnekuohujen vallassa, mikä saattaa olla jopa kohtalokasta.
Tarja Halosen toimia on alettu arvostella vasta viime aikoina. Hänen asemansa istuvana presidenttinä ei ole kadehdittava.
Sauli Niinistö on hieman kasvattanut suosiotaan mielipidemittauksissa. Saa nähdä miten uskottava on "liituraitapukuun" sonnustautunut työväen presidenttiehdokas. Minä kun olen itse ajatellut, että luokkajako olisi jo taakse jäänyttä ja saisimme valita koko kansan presidenttiä.
Pääministerinä toimiva Matti Vanhanen on pitänyt matalaa profiilia. Miten lie kannattajien,
vakaaolemus saattaa vaikuttaa.
Yllättäjänä pidän Timo Soinia, joka ottanee lähinnä edellä mainittujen ehdokkaiden "äänikakusta" jopa luvattoman suuren palasen. Heidi Hautala jatkaa omalla linjallaan.
Bjarne Kallis on ollut lievä pettymys.
mutta ruotsalaien kansanpuolueen ehdokas Henrik Lax saatta joutua antamaan hieman hänelle omasta osastaan Pohjanmaalla.
Toivon kaikille intoa käydä laittamassa lippunsa uurnaan - vain annetut äänet ratkaisevat.
HARKINTAA UURNILLE
38
1001
Vastaukset
- kiinnosta
tällä kertaa kun Tarja Halonen kuitenkin valitaan.
6:n vuoden kuluttua voi ollakin jännittävämpää. En ole katsellut ainuttakaan vaalikeskustelua. 6 vuotta sitten seurasin tiiviisti ja äänestin Tarjaa. Olin aivan varma silloin että Halosesta tulee presidentti jo heti alussa, siis silloin kun vielä hehkutettiin Riitta Uosukasita. On nääs tuo psykologinen silmä niin terävä:)- Ajomies
Miime päivien keskustelut vain ovat olleet osoittamassa, että "pallo on hukassa" jopa ehdokkailla, joten äänestäjien epävarmuus selittynee paljolti silläkin.
- kirjaltaja
... tekisi jonkinlaista yhteenvetoa siitä, mitä tuleman pitää, jos a. Halonen, b. Niinistö, c. Vanhanen tulee presidentiksi?
- Ajomies
Olisiko vallan tavatonta, että harkitsisimme
ihan yhdessä asiaa ja antaisimme harkintamme mukaan tukea niille, jotka menevät uurnille sunnuntaina.
Olisihan se kamalaa, jos "nukkuvien puolue" voittaisi ja me saisimme Prinsessan ja vain puoli valtakuntaa... - en tarkoittanut ...
Ajomies kirjoitti:
Olisiko vallan tavatonta, että harkitsisimme
ihan yhdessä asiaa ja antaisimme harkintamme mukaan tukea niille, jotka menevät uurnille sunnuntaina.
Olisihan se kamalaa, jos "nukkuvien puolue" voittaisi ja me saisimme Prinsessan ja vain puoli valtakuntaa...Oma käsitykseni on, että Halosen valinta tarkoittaa sitä, että kaikki menee kuin ennenkin.
Niinistö ehkä toimii vientikaupan etujen puolesta ja CEOt tulevat voimaan entistä paremmin.
Entäs Vanhanen sitten? Ottaiskohan Kekkosesta oppia ja yrittäisi kokonaisvaltaista idänkauppaa?
Kuten huomaa, valinta ei ole helppoa, kun ei tiedä tämän enempää. - Ajomies
en tarkoittanut ... kirjoitti:
Oma käsitykseni on, että Halosen valinta tarkoittaa sitä, että kaikki menee kuin ennenkin.
Niinistö ehkä toimii vientikaupan etujen puolesta ja CEOt tulevat voimaan entistä paremmin.
Entäs Vanhanen sitten? Ottaiskohan Kekkosesta oppia ja yrittäisi kokonaisvaltaista idänkauppaa?
Kuten huomaa, valinta ei ole helppoa, kun ei tiedä tämän enempää.Onkohan meidän demokratiassamme tapahtumassa muutos niin, että hallitus pääministereineen käyttää enemmän hallitusvaltaa.
Sen on taas nautittava eduskunnan luottamusta
niinkuin asiaan kuuluu.
- ::::)))))))))))))((((((((((...
Ja HARKINNUT ::::::)))))))))))))))
- sitä
Laxia äänestit joka on sen hemmotellun pikkuvähemmistön asialla:(
- Ajomies
Minä kävin äänestämässä kymmenkunta minuuttia ennen ovien sulkeutumista. Olin toki miettinyt asiaa pitkään, mutta en osaa sanoa harkitsinko edes.
Miten sinä "harkitsit" - olisin kiinnostunut ja myös ne, jotka edelleen harkitsevat millaisen numeron lippuun piirtävät ? - ::::)))))))))))))((((((((((...
sitä kirjoitti:
Laxia äänestit joka on sen hemmotellun pikkuvähemmistön asialla:(
Mutta jos sanoisin senverran että olen allerginen kalalle ::::)))))))
- Ajomies
::::)))))))))))))((((((((((... kirjoitti:
Mutta jos sanoisin senverran että olen allerginen kalalle ::::)))))))
Minun herkkuani on suutarinlohi.
Aito Tenon lohi graavattuna tai kylmäsavustettuna kelpais varmaan sullekin ?
Oulun Siikaa Pyhää Kalaa myös mielelläni
narraisin...
- hyvinvointiyhteiskunta turv...
Hyvinvointiyhteiskunta ja sen kehitys on turvattava. Minusta Sauli Niinistön malli ja näkemys tulevaisuuden Suomesta ja työn merkityksestä on aivan oikea. Pitää olla myös kasvava kakku, josta lisähyvinvointia voidaan jakaa.
Kakun kasvattamisesta eivät muut ehdokkaat näköjään korviaan hetkauta.
Toisaalta "Jorö-Arto" Lahti pitää rohkeasti esillä Karjalan palautuskysymystä ja viitisentoista vuotta sitten ylivelkaantuneiden asemasta. Lahti on oikeassa - nämä ovat tärkeitä asioita.
Niinistö on valintani. Päästetään eläkeikäinen mamma ansaitulle eläkkeelle.- äänestämmekö?
Niinistö ja Vanhanen eivät ole vielä "karvojaan näyttäneet". Luokkayhteiskunnan toivoisi olevan taaksejäänyttä, joten oudolta tuntuu kokoomuslainen "työväen presidentti".
Todelliset näytöt puuttuvat molemmilta.
Halosen rasitteena taas on "omapäisyys" virkanimityksissä ja jos menee ensimmäisellä kierroksella niin saamme varautua linjan vain kovenevan.
Karjalan palautushuhut nosti aikanaan Kekkosen ohi Fagerholmin, joka ei älynnyt liittyä kirkkoon, halusikokaan itse presidentiksi kovin innokkaasti. - aamun virkku
äänestämmekö? kirjoitti:
Niinistö ja Vanhanen eivät ole vielä "karvojaan näyttäneet". Luokkayhteiskunnan toivoisi olevan taaksejäänyttä, joten oudolta tuntuu kokoomuslainen "työväen presidentti".
Halosen rasitteena taas on "omapäisyys" virkanimityksissä ja jos menee ensimmäisellä kierroksella niin saamme varautua linjan vain kovenevan.
Karjalan palautushuhut nosti aikanaan Kekkosen ohi Fagerholmin, joka ei älynnyt liittyä kirkkoon, halusikokaan itse presidentiksi kovin innokkaasti.Työväki itse ei pyydä tilanteen mukaista palkkaa. Paheksutaan sitä, mitä puuseppä pyytää palveluistaan, vaikka ammattilaisia on vaikea saada.
- kukonlaulun aikaan
aamun virkku kirjoitti:
Työväki itse ei pyydä tilanteen mukaista palkkaa. Paheksutaan sitä, mitä puuseppä pyytää palveluistaan, vaikka ammattilaisia on vaikea saada.
"Puuseppää aina tarvitaan..."
Tässä presidenttipelissä on kuitenkin tärkeimmät asiat oikeastaan ohitettu. Asiat, joissa presidentin henkilökohtaiset tavoitteet näkyisivät. Monet asiathan menevät omalla painollaan, mutta sitten tulevat asiat, joissa presidentin henkilökohtaiset ominaisuudet,
kyvyt ja taidot tulevat esiin. Tässä ei ole juuri kenelläkään mitään näyttöjä, jotka he olisivat voineet tuoda esiin kampanjassaan.
Tämä on asia, joka lisää äänestäjien epävarmuutta valinnassaan. - aamun virkku
kukonlaulun aikaan kirjoitti:
"Puuseppää aina tarvitaan..."
Tässä presidenttipelissä on kuitenkin tärkeimmät asiat oikeastaan ohitettu. Asiat, joissa presidentin henkilökohtaiset tavoitteet näkyisivät. Monet asiathan menevät omalla painollaan, mutta sitten tulevat asiat, joissa presidentin henkilökohtaiset ominaisuudet,
kyvyt ja taidot tulevat esiin. Tässä ei ole juuri kenelläkään mitään näyttöjä, jotka he olisivat voineet tuoda esiin kampanjassaan.
Tämä on asia, joka lisää äänestäjien epävarmuutta valinnassaan.Käden taitoja tarvitaan aina. Tietysti ammattilaisten hinta kostautuu korkeampina asuntojen hintoina. Ja ikuinen oravanpyörä senkun jatkaa pyörimistään...
Välikäsistä pitäisi päästä. Siinä on keinottelijoita, välittäjiä ja pankkiireja välissä. Loppuviimeksi taitaa ammattilainen saada kakusta hitusen osan. Joskus käy niin, että kun saa lisää tietoa arvostamansa ihmisen ominaisuuksista, huomaa erehtyneensä ja turhaan arvostaneensa todella "pientä ihmistä". Minulle kävi juuri niin luettuani Niinistö kirjan. Jäin ihmettelemään, mikä kirjan tarkoitus oikein oli. Kirjan luettuani en voisi kuvitella äänestäväni häntä mihinkään "isojen poikien hommiin". Samoin jouduin toteamaan aikoinaan Elisabet Rehnin ja Riitta Uosukaisen kohdalla, joita molempia olin arvostanut todella paljon, kunnes he itse toivat esille oman pienuutensa.
- Ajomies
optimisti-orvokki kirjoitti:
Joskus käy niin, että kun saa lisää tietoa arvostamansa ihmisen ominaisuuksista, huomaa erehtyneensä ja turhaan arvostaneensa todella "pientä ihmistä". Minulle kävi juuri niin luettuani Niinistö kirjan. Jäin ihmettelemään, mikä kirjan tarkoitus oikein oli. Kirjan luettuani en voisi kuvitella äänestäväni häntä mihinkään "isojen poikien hommiin". Samoin jouduin toteamaan aikoinaan Elisabet Rehnin ja Riitta Uosukaisen kohdalla, joita molempia olin arvostanut todella paljon, kunnes he itse toivat esille oman pienuutensa.
En ole lukenut Niinistön, kuten en muittenkaan viime aikoina kirjoittaneitten poliitikkojen "loiskintaa", mutta muistan tuon runsaan vuoden takaisen tsunamin tapahtumia.
Niinistö valitteli kovin ettei UM tullut apuun.
Mietin vain, että tällaisen henkilön pitäisi alkaa toimia ja johtaa muittenkin pelastamista kun pitäisi olla kyky, taito ja koeteltu kansalaiskunto. Nehän ovat yleiset
ylenemisperusteet.
Martti Ahtisaari on minusta osoittanut presidenttikautensa jälkeenkin kykynsä eikä "ankkakävelystä" ole enää kukaan huomautellut. - Ajomies
aamun virkku kirjoitti:
Käden taitoja tarvitaan aina. Tietysti ammattilaisten hinta kostautuu korkeampina asuntojen hintoina. Ja ikuinen oravanpyörä senkun jatkaa pyörimistään...
Välikäsistä pitäisi päästä. Siinä on keinottelijoita, välittäjiä ja pankkiireja välissä. Loppuviimeksi taitaa ammattilainen saada kakusta hitusen osan.Tänään ilmestyneessä Tekniikka&Talous lehdessä on kyselevä kirjoitus, jossa kysytään
Pitäisikö meidän valita enemmän suhdetoimintajohtaja vai myyntitykki ?
"Päätökset tehdään monissa maissa poliittisella - ei niinkään yritystasolla. Presidentin ja ministerien vanavedessä bisnesmiehet pääsevät lähelle sellaista päätäntävaltaa, joihin liikemiehet eivät normaalisti yllä."
/Tekniikka&Talous 13.1.2006 - Saulia
Ajomies kirjoitti:
En ole lukenut Niinistön, kuten en muittenkaan viime aikoina kirjoittaneitten poliitikkojen "loiskintaa", mutta muistan tuon runsaan vuoden takaisen tsunamin tapahtumia.
Niinistö valitteli kovin ettei UM tullut apuun.
Mietin vain, että tällaisen henkilön pitäisi alkaa toimia ja johtaa muittenkin pelastamista kun pitäisi olla kyky, taito ja koeteltu kansalaiskunto. Nehän ovat yleiset
ylenemisperusteet.
Martti Ahtisaari on minusta osoittanut presidenttikautensa jälkeenkin kykynsä eikä "ankkakävelystä" ole enää kukaan huomautellut.nyt tällä eka kerralla ja vielä toisellakin kerralla. Niinistö oli muistaakseni ihan turistina siellä Thaimaassa, eikä edes UM:n leivissä.
Ruotsin viranomaiset toimivat nopeammin kuin Suomen.
Ahtisaari tuli kuin "tyhjästä" ehdokkaaksi, en ollut koskaan aikaisemmin edes kuullut koko miehestä. No sitä kompuramokkaa myydään kyllä kaupassa vielä.
Nimenomaan presidenttikauden jälkeen Mara on osoittanut kykynsä paremmin kuin presidenttikautenaan. - Ajomies
Saulia kirjoitti:
nyt tällä eka kerralla ja vielä toisellakin kerralla. Niinistö oli muistaakseni ihan turistina siellä Thaimaassa, eikä edes UM:n leivissä.
Ruotsin viranomaiset toimivat nopeammin kuin Suomen.
Ahtisaari tuli kuin "tyhjästä" ehdokkaaksi, en ollut koskaan aikaisemmin edes kuullut koko miehestä. No sitä kompuramokkaa myydään kyllä kaupassa vielä.
Nimenomaan presidenttikauden jälkeen Mara on osoittanut kykynsä paremmin kuin presidenttikautenaan.Kertomallani en pyri vaikuttamaan valintapäätöksiinne.
Olisiko Niinistössä hieman Holkeria:
- Mä juon kahvia nyt !
Saattoi olla kuin piispakin lomalla.
Eli he ovat kunnon "virkamiehiä"
ja noudattavat valtion virastoissa hyväksi koettua virka-aikaa...
Minusta hyvä johtaja on johtaja vaikkei
olisi juuri tehtäviin kuuluvaa...
Tässäkin taisi käydä kuin aikanaan erään tulipalon sammuttajalla;
- palokunta saapui ja palopäällikkö totesi jonkun sen jo sammuttaneen.
Raporttiinsa merkitsi: VÄÄRIN SAMMUTETTU ! - nyt niin lujaa
äänestämmekö? kirjoitti:
Karjalan palautushuhut nosti aikanaan Kekkosen ohi Fagerholmin, joka ei älynnyt liittyä kirkkoon, halusikokaan itse presidentiksi kovin innokkaasti.tahtoo? Ainoa Karjala-takaisin tahtoja taitanee olla tämä ehdokas Lahti.
Siis Fagerholm ei ole ollut kirkon jäsen, en ole minäkään, eikä ollut Halonenkaan. Oli pakko liittyä taas kirkkoon kun tuli valituksi pressaksi ja oli pakko avioitua samaisesta syystä.
Tarjan "karvat" on nyt nähty ja tuloksena ei ollut mitään sanosko mainittavaa.
Miehensä on kylläkin Suomen rikkaimpia, että kyllä kelpaa.
Hänen valtakaudellaan työpaikat ovat menneet Aasiaan, elikkä kannattaisi olla vain osakeomistaja ja optioiden nostaja tässä maassa.
Tästä kaikesta saamme kiittää vasemmistovoittoista hallitusta.
Aamen.
päättää ketä äänestää,kun jokaisessa on jotain "hyvää"...alkujaan minullakin oli selvä ehdokas,mutta nyt en enää ollenkaan tiedä...olen tämänkin viikon viikon aikana vaihtanut ehdokastani jo neljä kertaa...:))
- Ajomies
Vedäpäs se tunnettu
- punainen viiva ! - Ajomies
Ajomies kirjoitti:
Vedäpäs se tunnettu
- punainen viiva !Tuo Ilmari Kiannon Punainen viia oli Ryysyrannan Joosepin ohella nuorena mielilukemista.
- Suosittelen edelleen.
Norjalaistoimittaja kertoi juuri tv-uutisissa samaa, minkä olen huomannut:
- Norjalaiset haluavat EU:iin olematta EU:n jäsen.
Suomalaiset haluavat Natoon olematta Naton jäsen.
En enää lainkaan ihmettele, että valinta on äänestäjille vaikeata kun ehdokkaillakaan ei ole selkeää kantaa asioissa, jotka kuuluvat "hakemansa" tehtävän toimenkuvaan. Ajomies kirjoitti:
Tuo Ilmari Kiannon Punainen viia oli Ryysyrannan Joosepin ohella nuorena mielilukemista.
- Suosittelen edelleen.
Norjalaistoimittaja kertoi juuri tv-uutisissa samaa, minkä olen huomannut:
- Norjalaiset haluavat EU:iin olematta EU:n jäsen.
Suomalaiset haluavat Natoon olematta Naton jäsen.
En enää lainkaan ihmettele, että valinta on äänestäjille vaikeata kun ehdokkaillakaan ei ole selkeää kantaa asioissa, jotka kuuluvat "hakemansa" tehtävän toimenkuvaan.eivät oikein tunnu uskaltavan sanoa suoraa mielipidettään...kierretään kuin kissa kuumaa puuroa..arka aihe tuntuu olevan...
Huomiseen on aikaa päättää...- ei ottais
lisää maahanmuuttajia, olis Soini. Eikä pakkoruotsia. Soini tuli mulle vaalikoneessa kakkoseks ja Halonen ykköseks. Vaikee valinta! # # # Halosella olis kyl tuota elämän katsomusta ja taustaa. Huomenna (tai siis tänään) pitäis jo äänestää.
- Ajomies
ei ottais kirjoitti:
lisää maahanmuuttajia, olis Soini. Eikä pakkoruotsia. Soini tuli mulle vaalikoneessa kakkoseks ja Halonen ykköseks. Vaikee valinta! # # # Halosella olis kyl tuota elämän katsomusta ja taustaa. Huomenna (tai siis tänään) pitäis jo äänestää.
Siis äänestämään heti aamusella klo 9 -20 välillä
omalla äänestysalueella. Kampanjat on ohi tällä erää. Aletaan kommentoida sitten ilta kahdeksan jälkeen miten meni.
- multiNikkix
Tarja Halonen on edelleen ehdoottomasti ykkönen. Häntä on kyllä riepoteltu ihan kiitettävästi, ja hänen täytyy kuitenkin käyttäytyä enemmän "presidenttimäisesti" kuin muiden ehdokkaiden. Matti Vanhanen on pysynyt koko ajan tyylikkäänä, selittää asiat moneen kertaan hermostumatta. Jos hän on vielä kuuden vuoden kuluttua ehdokas, niin sitten hän on hyvä vaikka presidentiksi. Antaa hänen vielä kasvattaa lapsiaan isommiksi. Sauli Niinistö on ryppyotsainen urputtaja, hän sortui eileniltaisessa vaalikeskustelussakin inttämään kuin keskenkasvuinen teini. Hautala on myös hyvä, tyylikäs, asiallinen,mutta ei yllä vielä presidentiksi asti.
- ihmettelee
onhan Matti jo miehen iässä ja esiintynyt suuren valtiomiehen tapaan rauhallisena koko ajan vaikka Niinistö yrittänyt ärsyttää kuin pahainen rakkikoira. Matti erottuisi maailmalla päätä pidempänä muita jo fyysisesti, hän on edustava ja älykäs.
- Ajomies
ihmettelee kirjoitti:
onhan Matti jo miehen iässä ja esiintynyt suuren valtiomiehen tapaan rauhallisena koko ajan vaikka Niinistö yrittänyt ärsyttää kuin pahainen rakkikoira. Matti erottuisi maailmalla päätä pidempänä muita jo fyysisesti, hän on edustava ja älykäs.
Jännää miten keskustelu avautuu kun seuraa tuota uusintaa.
- PAKKORUOTSI hämmästyttää. Ruotsissakin tullee toimeen englannilla kuten täällä kotikaupungissani.
Täällä ruotsinkielisten ei tarvitse koulussa oppia välttämättä lainkaan suomea, vaikka suomi on täällä yli 80 % väestön äidinkieli - Ajomies
Muistan aikanaan kun Niinistö tuli kokoomuksen johtoon ja ministeriksi niin ensivaikutelmaksi tuli "knoppologi" ja näsäviisas saivarteleva pilkunviilaaja,
joka todella ärsytti ja ärsyttää edelleen...
Lax tuntuu olevan porukan älykkö ja edukseen esiintynyt Vanhasen ohella,
tällä asialinjalla liikkuu myös Hautala.
Linjakkuus säilyy eivätkä sorru äänestäjien "kosiskeluun" ja mielistelyyn.... - kuinka kehuisit
nykyistä pressaa, niin en häntä änestä.
Stasi/homo/- ja muiten kytkentöjenkään takian. En äänestänyt häntä edes eka kerralla kuusi vuotta sitten.
Tässä maassa on tapahtunut työpaikkojen katoa muihin alhaisen elintason maihin (Halosen suosikkeja varmaan), joissa inhimilliset työolosuhteet ovat vielä unelmatasolla.
Saas nähdä miten sitten käy, kun kiinalaiset saavat luvan liittyä ammattiliittoihin ja vaativat saman palkan kuin länsimaissa.
Se on vain ajan kysymys. - Ajomies
kuinka kehuisit kirjoitti:
nykyistä pressaa, niin en häntä änestä.
Stasi/homo/- ja muiten kytkentöjenkään takian. En äänestänyt häntä edes eka kerralla kuusi vuotta sitten.
Tässä maassa on tapahtunut työpaikkojen katoa muihin alhaisen elintason maihin (Halosen suosikkeja varmaan), joissa inhimilliset työolosuhteet ovat vielä unelmatasolla.
Saas nähdä miten sitten käy, kun kiinalaiset saavat luvan liittyä ammattiliittoihin ja vaativat saman palkan kuin länsimaissa.
Se on vain ajan kysymys.Toivotaan, ettei aamulla ole kenelläkään esteitä käydä äänestämässä ja laittamassa oikea numero lippuun mahdollisimman selvästi.
Sitä voi laittaa vaikka ihan PRESIDENTTI-kahvit
kuin neuvoa-antavaksi.
Nyt on osattava mennä siihen vaalihuoneistoon, joka on merkitty siihen kotiin tulleeseen korttiin. Ajomies kirjoitti:
Toivotaan, ettei aamulla ole kenelläkään esteitä käydä äänestämässä ja laittamassa oikea numero lippuun mahdollisimman selvästi.
Sitä voi laittaa vaikka ihan PRESIDENTTI-kahvit
kuin neuvoa-antavaksi.
Nyt on osattava mennä siihen vaalihuoneistoon, joka on merkitty siihen kotiin tulleeseen korttiin.tuokin tehtävä sitten tehty...:) illalla sit näkee..jos ei ole sokeeks tullu ennen sitä...;)
- huonosti kävis
mii-su kirjoitti:
tuokin tehtävä sitten tehty...:) illalla sit näkee..jos ei ole sokeeks tullu ennen sitä...;)
että sokeeksi tulis ennen klo 22 niin onneks on vielä kaksi korvaa niinkuin Anneli Jäätteenmäelläkin :))
huonosti kävis kirjoitti:
että sokeeksi tulis ennen klo 22 niin onneks on vielä kaksi korvaa niinkuin Anneli Jäätteenmäelläkin :))
kuullaan ainaskin...ja toivottavasti kuulee sit sitä mitä haluaakin kuulla...:))
- Ajomies
mii-su kirjoitti:
kuullaan ainaskin...ja toivottavasti kuulee sit sitä mitä haluaakin kuulla...:))
Sunnuntaina sitten heti aamusta äänestämään.
Ellei tiedä minkä numeron laittaa niin voihan heittää kolikkoa. Klaava on kolmonen ja kruuna stten ysi tai päinvastoin
Jos olet mies niin ääbnestä naista ja jos nainen niin miestä. Voit tehdä yös päivastoin, mutta laittaa kuitenkin sen oikean nueron eli jomman tai kumman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011631
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581061Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140964- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75765Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342731