Te ratkaisukristityt olette sanoneet, ettei lapsi voi uskoa, kun se ei ymmärrä ja ei se voi tehdä ratkaisua ja antaa itseänsä Jeesukselle kun se ei ymmärtämättömässä iässä voi käsittää syntiä. Yksi määritteli ymmärtäväisen iän ikään 12 vuotta, joku mainitsi 8 vuotta ja taisipa olla jonkun mielestä ehdoton alaraja 5 vuotta. Tuo kaikki on Raamatun vastaista lausuntoa lapsista, jota ei Jeesus allekirjoita.
Nyt minulla on taas yksi todiste 3 vuotiaasta lapsesta, joka saatuaan vakavan tapaturman ja oli hoidossa ylopistollisen keskussairaalan teho-osastolla ja kun hänet ole herätetty muutaman päivän nukutuksesta, ja saatuaan legot, joilla leikkiä, niin hän ensiksi rakensi legoista ristin ja sanoi sängyn vieressä olevalle surun paimainamalle isälleen, että TÄSSÄ ON JEESUKSEN RISTI. 3 vuotias poika saarnasi isälleen.
Tapaus ei ole keksitty, vaan on tosi tapahtuma.
Kiitos imeväisten suusta
142
3384
Vastaukset
- frihet
Mitä itse tuosta opetuksestasi olet ,mieltä, onko siinä vauvalle kerrottu mitä "homma tarkoittaa", kun kasteelle viedään.
Se on taas kun mun koirani "vauvana", tuli perässäni "kasteelle", kun uimaan menin, vaan kun "vartui", niin eipä enää kelvannu "kaste".
Siis tottahan IHMISET voi teoillaan "pelastaa" vauvan, eihän siinä mitään kysellä ja jos kyseltäskin, nii ei vastausta odoteta.
Harvoin kastetilaisuudessa tuon kasteen merkitystä edes vauvalle selvennetään, joten hiukka "terävöintiä" tuleville saarnoille kastetilaisuudessa.
Miksi valtion kirkko ei neuvolassa synnytyksen yhteydessä, kun vauvaa pestään, hoida tuota hommaa.
Siellähän voitas luritella tuo kaste kaava pesun ohessa, jäis monet huolet pois ja pikemmin syntyis uudesti ylhäältä.- Alpo Ahola
Puheenvuorosi keroo ajatusmaaimasi.
- frihet
Alpo Ahola kirjoitti:
Puheenvuorosi keroo ajatusmaaimasi.
Minä voin vain todeta, että suuri on uskosi, kun toiset ostat teoillasi taivaaseen.
En kenenkään ole kuulut vauvana vastaavan myönteisesti, taikka kielteisesti.
Kasteen ovat "tehneet" ihmiset vauvan ulkopuolella ja siihen ei edes Jeesusta tarvita ja tuskin tulisikaan, koska Jumala ei pakoita ketään kasteelle.
Eihän kaste edes ole "pääsylippu" taivaaseen, kait sen edes myönnät.
Kaikki eivät kasteelle ehdi taikka eivät pääse.
Mieti nyt ihan hissun kissun kenen teko vauva kaste on älä sotke siihen vauvan uskoa, kun siinä ei sitä tarvita.
Eihän vauvalle Raamarun totuuksi edes opeteta, ennen kastetta. - Alpo Ahola
On hyvä kun sanoit noin pilkallisesti. Pilkka ei pure minuun, vaan itseesi. Se mikä tulee susta ulos se saastuttaa ihmisen ja eityisesti sanoja itse saastuu.
Säilyttäköön seriffi frihet:in viestin todistuksena tällä palstalla ja esimerkkinä ala-arvoisesta tyylistä hengellisellä palstalla. - usko on hengellinen asia
hellunailaisuus on uskonlahko, jonka opetus lasten osalta kieroutunutta järkeisoppia
Luuk. 9:41
Silloin Jeesus sanoi: "Voi tätä epäuskoista ja kieroutunutta sukupolvea! Kuinka kauan minun vielä on oltava teidän keskuudessanne ja kestettävä teitä? Tuo poikasi tänne." - Alpo Ahola
frihet kirjoitti:
Minä voin vain todeta, että suuri on uskosi, kun toiset ostat teoillasi taivaaseen.
En kenenkään ole kuulut vauvana vastaavan myönteisesti, taikka kielteisesti.
Kasteen ovat "tehneet" ihmiset vauvan ulkopuolella ja siihen ei edes Jeesusta tarvita ja tuskin tulisikaan, koska Jumala ei pakoita ketään kasteelle.
Eihän kaste edes ole "pääsylippu" taivaaseen, kait sen edes myönnät.
Kaikki eivät kasteelle ehdi taikka eivät pääse.
Mieti nyt ihan hissun kissun kenen teko vauva kaste on älä sotke siihen vauvan uskoa, kun siinä ei sitä tarvita.
Eihän vauvalle Raamarun totuuksi edes opeteta, ennen kastetta.Uskovaisessa kodissa viljellään alati Jumalan Sanaa, joten kohdussa olevat sikötkin kuulevat Jumalan Sanan.
Jumalattomat perheet tietysti viettelevät jo sikiöt sieluvihollisen orjiksi. Molokille uhrattuja lapsia on paljon. - asiaa
Alpo Ahola kirjoitti:
On hyvä kun sanoit noin pilkallisesti. Pilkka ei pure minuun, vaan itseesi. Se mikä tulee susta ulos se saastuttaa ihmisen ja eityisesti sanoja itse saastuu.
Säilyttäköön seriffi frihet:in viestin todistuksena tällä palstalla ja esimerkkinä ala-arvoisesta tyylistä hengellisellä palstalla.Alpo jätetään tyhjät höpinät pois.
Sanopa Jeesuksen-nimessä käsityksesi,oikea Raama-
tullinen kaste,ja anna siihen omantuntosi mukai-
nen Raamatun paikka. - Alpo Ahola
asiaa kirjoitti:
Alpo jätetään tyhjät höpinät pois.
Sanopa Jeesuksen-nimessä käsityksesi,oikea Raama-
tullinen kaste,ja anna siihen omantuntosi mukai-
nen Raamatun paikka.Tämä keskustelu ei nyt ole kasteesta. Siitä on käyty kymmenet keskustelut sitä tarkoitusta varten varatulla palstalla. Voisit ihan hyvin käydä niitä sieltä lukemassa.
Seriffit valvovat ja heidän on velvollisuus ohajata keskustelua asiankuuluvilla palstoilla. - kuitenkin
Alpo Ahola kirjoitti:
Tämä keskustelu ei nyt ole kasteesta. Siitä on käyty kymmenet keskustelut sitä tarkoitusta varten varatulla palstalla. Voisit ihan hyvin käydä niitä sieltä lukemassa.
Seriffit valvovat ja heidän on velvollisuus ohajata keskustelua asiankuuluvilla palstoilla.Kyllä sitä pientä lipsumista sallitaan,ei nii
ahas mielisiä sais meän olla uskon veljet.
Tosi Kristitty uskaltaa sanoa aina oikean tie-
don,tietoa kysyvälle. - Alpo Ahola
kuitenkin kirjoitti:
Kyllä sitä pientä lipsumista sallitaan,ei nii
ahas mielisiä sais meän olla uskon veljet.
Tosi Kristitty uskaltaa sanoa aina oikean tie-
don,tietoa kysyvälle.Jos sata kertaa on jo kastepalstalla asia sanottu, niin miksi se ei mene tajuntaan. Ilmeisesti lukijoilta puuttuu Pyhän Hengen valo. Ovat kai ainasia oppilaita ja eivät opettaenkaan opi.
- .ei kaalipää.
Alpo Ahola kirjoitti:
Jos sata kertaa on jo kastepalstalla asia sanottu, niin miksi se ei mene tajuntaan. Ilmeisesti lukijoilta puuttuu Pyhän Hengen valo. Ovat kai ainasia oppilaita ja eivät opettaenkaan opi.
Ni2000 vuotta ja vieläkään ei käsitetä mitä Raa-
mattu opettaa, kummallista, tämä kaste asiakin
siellä silti selvästi sanotaan. - frihet
Alpo Ahola kirjoitti:
Uskovaisessa kodissa viljellään alati Jumalan Sanaa, joten kohdussa olevat sikötkin kuulevat Jumalan Sanan.
Jumalattomat perheet tietysti viettelevät jo sikiöt sieluvihollisen orjiksi. Molokille uhrattuja lapsia on paljon.Uskomattomat jotka viljelevät melko lailla muuta, kuin Jumalan Sanaa.
Heitähän enemmistö on, vai oletko erimieltä.
Ehkä 5% on niitä joiden kotona sikiö "kuulee" Herran sanaa raamatun mukaan.
Ei ennen ulos tuloa (sikiönä), eikä kasteen jälkeen (vauvana) monikaan luterilaisen perheen lapsi kristillistä opetusta kuule kotonaan se on yhtä varma kuin tämän kirjoituksen näkyminen, sinun netissäsi.
Toinen mahtava kasteen muoto olisi, tuo veden-alla synnytys, sehän on se normaali, kun vedestä muutenkin veden kautta pinnalle putkahtaa.
Mieti Alpo uudistusta kasteeseen, voit kirkolle hyvät tulot saada.
Tuossa veden alla synnytyksessä on sekin hyvä ominaisuus, että saisitte upotuskasteen nimityksellä tekin kasteen suorittaa, - Alpo Ahola
frihet kirjoitti:
Uskomattomat jotka viljelevät melko lailla muuta, kuin Jumalan Sanaa.
Heitähän enemmistö on, vai oletko erimieltä.
Ehkä 5% on niitä joiden kotona sikiö "kuulee" Herran sanaa raamatun mukaan.
Ei ennen ulos tuloa (sikiönä), eikä kasteen jälkeen (vauvana) monikaan luterilaisen perheen lapsi kristillistä opetusta kuule kotonaan se on yhtä varma kuin tämän kirjoituksen näkyminen, sinun netissäsi.
Toinen mahtava kasteen muoto olisi, tuo veden-alla synnytys, sehän on se normaali, kun vedestä muutenkin veden kautta pinnalle putkahtaa.
Mieti Alpo uudistusta kasteeseen, voit kirkolle hyvät tulot saada.
Tuossa veden alla synnytyksessä on sekin hyvä ominaisuus, että saisitte upotuskasteen nimityksellä tekin kasteen suorittaa,Mikä on roolisi Jumalan Sanan opetuksessa. Herää muuten tavattoman suuri epäilys. mielipiteesi ovat varsin erikoisia ja edustavat jotan Raamatun ulkopuolista lähdettä.
En muuten ole ikään väittänyt, että kaikki kastetut pelastuvat. Faarao joukkoinen hukkui.
Keskustelua olen avannut siihen suuntaan, että uskossa olevat vanhemmat kertovat lapsilleen ja opettavat lapsiansa uskon peruskysymyksissä. Näyttää kuitenkin siltä, että se tehdään tyhjäksi.
Totuus on se, että uskovaisia on vähän. Se pitää paikkansa näilläkin palstoilla. Täällä on paljon trollaajia, joilla ei ole vakavaa otetta pelastukseen Jeesuksen Kristuksen ansion tähden.
Lopeta pilkkaamisesi omantuntosi tähden. - Alpo Ahola
.ei kaalipää. kirjoitti:
Ni2000 vuotta ja vieläkään ei käsitetä mitä Raa-
mattu opettaa, kummallista, tämä kaste asiakin
siellä silti selvästi sanotaan.Teille Raamatun sanaa, jotka pidätte rikoksena sitä, että vanhemmat huolehtivat lapsen hengellisestä kasvatuksesta ja riistävär lapselta sen, ettei hän saa tehdä omaa ratkaisuansa.
5. Mooseksen kirja 6
1 "Ja nämä ovat ne käskyt, säädökset ja oikeudet, jotka Herra, teidän Jumalanne, on käskenyt teille opettaa, että seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne
2 -että sinä pelkäisit Herraa, sinun Jumalaasi, ja noudattaisit kaikkia hänen säädöksiänsä ja käskyjänsä, jotka minä sinulle annan, sekä sinä että sinun poikasi ja poikasi poika, kaikkena elinaikanasi, ja että saisit kauan elää.
3 Niin kuule siis, Israel, ja noudata tarkoin niitä, että, niinkuin Herra, sinun isiesi Jumala, on sinulle luvannut, menestyisit ja te lisääntyisitte suuresti siinä maassa, joka vuotaa maitoa ja mettä.
4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.
6 Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi.
7 Ja teroita niitä lastesi mieleen ja puhu niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi.
8 Ja sido ne merkiksi käteesi, ja ne olkoot muistolauseena sinun otsallasi.
9 Ja kirjoita ne talosi pihtipieliin ja portteihisi.
Sananl. 22:6
Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea. - frihet
Alpo Ahola kirjoitti:
Mikä on roolisi Jumalan Sanan opetuksessa. Herää muuten tavattoman suuri epäilys. mielipiteesi ovat varsin erikoisia ja edustavat jotan Raamatun ulkopuolista lähdettä.
En muuten ole ikään väittänyt, että kaikki kastetut pelastuvat. Faarao joukkoinen hukkui.
Keskustelua olen avannut siihen suuntaan, että uskossa olevat vanhemmat kertovat lapsilleen ja opettavat lapsiansa uskon peruskysymyksissä. Näyttää kuitenkin siltä, että se tehdään tyhjäksi.
Totuus on se, että uskovaisia on vähän. Se pitää paikkansa näilläkin palstoilla. Täällä on paljon trollaajia, joilla ei ole vakavaa otetta pelastukseen Jeesuksen Kristuksen ansion tähden.
Lopeta pilkkaamisesi omantuntosi tähden.Eihän vanhempien uskokaan ketään pelasta, siinä mielessä että niin monet helareidenkin lapsista uskosta osattomina kulkevat ja vähintäin yhtä paljon vauva kasteen saaneiden vanhempien lapset.
Eli pysähdy itse oppiesi suhteen, minä en oppettaja edes olekaan, vaan olen saanut maistaa Kristuksen armoa ja sekin on suurta.
Eikö tuo ehdotukseni ole varteen otettava, että kastakaa vauvat jo neuvolassa, mikä sen estäisi.
Eräs tämän sivun kirjoittajista lapsensa kastoi kotona, niin mitä väliä sillä on missä vauva Jeesuksen kohtaa, jos pelastus on kasteesta kiini, niin ehdotukseni olisi varteen otettava. - Alpo Ahola
frihet kirjoitti:
Eihän vanhempien uskokaan ketään pelasta, siinä mielessä että niin monet helareidenkin lapsista uskosta osattomina kulkevat ja vähintäin yhtä paljon vauva kasteen saaneiden vanhempien lapset.
Eli pysähdy itse oppiesi suhteen, minä en oppettaja edes olekaan, vaan olen saanut maistaa Kristuksen armoa ja sekin on suurta.
Eikö tuo ehdotukseni ole varteen otettava, että kastakaa vauvat jo neuvolassa, mikä sen estäisi.
Eräs tämän sivun kirjoittajista lapsensa kastoi kotona, niin mitä väliä sillä on missä vauva Jeesuksen kohtaa, jos pelastus on kasteesta kiini, niin ehdotukseni olisi varteen otettava.En kerta kaikkiaan ole väittänyt, että joku uskoo toisen puolesta. Sitä olen väittänyt, että Kristus on Jumalan edessä vanhurskaus meidän puolesta.
Vanhemmat ovat Raamatun mukaan nyt kuitenkin velvolliset opettamaan lapsensa uskon kysymyksissä. Muuten seuraa myllynkivituomio. Olethan lukenut, että joka viettelee yhden näistä lapsista jotka uskovat, niin olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin kaulaan ja upotettaisiin meren syvyyteen. Oletko siis valmis hylkäämään tuonkin Jeesuksen opetuksen? - frihet
Alpo Ahola kirjoitti:
En kerta kaikkiaan ole väittänyt, että joku uskoo toisen puolesta. Sitä olen väittänyt, että Kristus on Jumalan edessä vanhurskaus meidän puolesta.
Vanhemmat ovat Raamatun mukaan nyt kuitenkin velvolliset opettamaan lapsensa uskon kysymyksissä. Muuten seuraa myllynkivituomio. Olethan lukenut, että joka viettelee yhden näistä lapsista jotka uskovat, niin olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin kaulaan ja upotettaisiin meren syvyyteen. Oletko siis valmis hylkäämään tuonkin Jeesuksen opetuksen?kuuluu, siinä mielessä, että sen kasteen voi neuvolassakin suorittaa, jos kaste pelastaisi???
Ja kuten aiemmin olen kirjoittanut, tuon lain vahvistaminen ei varmaan suuria vaatisi.
Olishan sit taattu ne vauvat taivaaseen, jotka eivät ehdi kastetta saada.
Se taas, että vanhemmat useinkin tahtovat lapsensa parasta, ei takaa nykyään lapsen tulevaisuutta.
Eiköhän se melko harvinaista ole tuon esittämäsi raamatun velvoituksen opetus.
Jos sinulla on aikaa, niin kierrä vaikka sata kotia ja kysäise miten homma on hoidettu?
Epäilen, jos et nyt läheisiäsi valitse.
Jotain kyselyjä muutama vuosi sitten tehtiin, ja sen perusteella perheiden raamatut (jos yleensä oli) olivat pölyyttyneet aivan liiaksi.
Se siis on myös kantani sinun vauva kasteeseen, minä en ole siihen tukea löytänyt, vaan siunataan lapsia ja muistetaan muutenkin rukouksin, rukous voi paljon, kun se on harras, sanoo sana.
Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta.
Ei vauvoille ole kuulutettu Jumalan sanaa, vaikka niin tahdotkin väittää. - koita selostaa
Alpo Ahola kirjoitti:
Teille Raamatun sanaa, jotka pidätte rikoksena sitä, että vanhemmat huolehtivat lapsen hengellisestä kasvatuksesta ja riistävär lapselta sen, ettei hän saa tehdä omaa ratkaisuansa.
5. Mooseksen kirja 6
1 "Ja nämä ovat ne käskyt, säädökset ja oikeudet, jotka Herra, teidän Jumalanne, on käskenyt teille opettaa, että seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne
2 -että sinä pelkäisit Herraa, sinun Jumalaasi, ja noudattaisit kaikkia hänen säädöksiänsä ja käskyjänsä, jotka minä sinulle annan, sekä sinä että sinun poikasi ja poikasi poika, kaikkena elinaikanasi, ja että saisit kauan elää.
3 Niin kuule siis, Israel, ja noudata tarkoin niitä, että, niinkuin Herra, sinun isiesi Jumala, on sinulle luvannut, menestyisit ja te lisääntyisitte suuresti siinä maassa, joka vuotaa maitoa ja mettä.
4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.
6 Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi.
7 Ja teroita niitä lastesi mieleen ja puhu niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi.
8 Ja sido ne merkiksi käteesi, ja ne olkoot muistolauseena sinun otsallasi.
9 Ja kirjoita ne talosi pihtipieliin ja portteihisi.
Sananl. 22:6
Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea.Alpo hyvä,kyllä sinä nyt pötiset huolestuttavas-
ti,että pidämme rikoksena sitä että lapsia kas-
vatetaan hengellisesti,ja ei saa tehdä omaa rat-
kaisuansa (tarkoitit lapsen uskon ratkaisua).
Kyllä kaikki uudestisyntyneet uskovat antavat
varmasti kaikkensa omien ja muittenkin lapsille,
että mitä varhaisemmin oppisivat tuntemaan
HyvänPaimenen Jeesuksen.
Ja jos lapsi tekee uskon ratkaisun,kyllä se on
niin sanoin kuvaamatonta..(meinaa itku tulla)
Mutta sanoppa että rikoksena jne.een?kuka on sa-
nonut? - Häh???
frihet kirjoitti:
kuuluu, siinä mielessä, että sen kasteen voi neuvolassakin suorittaa, jos kaste pelastaisi???
Ja kuten aiemmin olen kirjoittanut, tuon lain vahvistaminen ei varmaan suuria vaatisi.
Se taas, että vanhemmat useinkin tahtovat lapsensa parasta, ei takaa nykyään lapsen tulevaisuutta.
Jos sinulla on aikaa, niin kierrä vaikka sata kotia ja kysäise miten homma on hoidettu?
Jotain kyselyjä muutama vuosi sitten tehtiin, ja sen perusteella perheiden raamatut (jos yleensä oli) olivat pölyyttyneet aivan liiaksi.
Se siis on myös kantani sinun vauva kasteeseen, minä en ole siihen tukea löytänyt, vaan siunataan lapsia ja muistetaan muutenkin rukouksin, rukous voi paljon, kun se on harras, sanoo sana.
Ei vauvoille ole kuulutettu Jumalan sanaa, vaikka niin tahdotkin väittää.Mitäs ne äijänkääkkänät täällä inttää???
Pelastuukos sieluja vänkyttämisellä??? - Alpo Ahola
frihet kirjoitti:
kuuluu, siinä mielessä, että sen kasteen voi neuvolassakin suorittaa, jos kaste pelastaisi???
Ei vauvoille ole kuulutettu Jumalan sanaa, vaikka niin tahdotkin väittää.Pidä pääsi, minä pidän siitä kiinni, että opetan lapsille Jumalan Sanaa.
- Imeväinen
Alpo Ahola kirjoitti:
Pidä pääsi, minä pidän siitä kiinni, että opetan lapsille Jumalan Sanaa.
Amen, amen, hallelujaaa.
- Alpo Ahola
koita selostaa kirjoitti:
Alpo hyvä,kyllä sinä nyt pötiset huolestuttavas-
HyvänPaimenen Jeesuksen.
nonut?Näillä palstoilla on kerrottu pahoja siitä, että vanhemmat tekevät ratkaisuja lastensa puolesta ja opettavat Jumalan sanaa lapsilleen, ettei lapsen sitten saa tehdä vapaasti omia ratkaisujaan. Olen näitä keskusteluja tässä seuraillut ja henkeä haitellut ja pahalta se näyttää haisevan.
Jos sanot, että vanhemmat ovat velvolliset opettamaan lapsensa henhellisissä kysymyksissä, niin HYVÄ ON. - sellaisena kuin se on!
Alpo Ahola kirjoitti:
äläkä väännä väkisin Jumalan Sanasta sellaista esiin, mitä siellä ei ole! vain Jeesuksen Kristuksen kautta meillä on tie Isän tykö Taivaaseen. vain Häneen uskomalla pelastumme. Jumalaan yksin uskominen ei pelasta. elin siinä harhassa 28v. ev.lut.kirkon jäsenenä. kunnes Jumala alkoi todella kutsumaan ja johdatti helluntaiseurakunnan kokoukseen. jossa tuli synnintunto ja sain antaa elämäni Jeesukselle.
- Alpo Ahola
koita selostaa kirjoitti:
Alpo hyvä,kyllä sinä nyt pötiset huolestuttavas-
HyvänPaimenen Jeesuksen.
nonut?Miksi muuten Sinullakin on joka viestissä eri nimimerkki, ettei kerta kaikkiaan osaa arvata, että kuka milloinkin kirjoittaa. Lisaäksi kaiken sotkun on tekstistä otettu sanat nimimerkkiin. Tavatonta sotkemista. Pitäisi käyttää joko nimeä tai vahintään samaa nimimerkkiä viestistä toiseen, että vähän tietäisi että on samasta keskustelijasta kyse. Oppikaa nyt jotain muotoasioitakin, HYVÄNEN AIKA.
- mukaista opetusta
Alpo Ahola kirjoitti:
Näillä palstoilla on kerrottu pahoja siitä, että vanhemmat tekevät ratkaisuja lastensa puolesta ja opettavat Jumalan sanaa lapsilleen, ettei lapsen sitten saa tehdä vapaasti omia ratkaisujaan. Olen näitä keskusteluja tässä seuraillut ja henkeä haitellut ja pahalta se näyttää haisevan.
Jos sanot, että vanhemmat ovat velvolliset opettamaan lapsensa henhellisissä kysymyksissä, niin HYVÄ ON.tarkoitan. en jonkin kirkon opin mukaista. kyllä varmaan jokainen uskova vanhempi haluaa opettaa lapsensa tuntemaan Jeesuksen Kristuksen.
- Alpo Ahola
sellaisena kuin se on! kirjoitti:
äläkä väännä väkisin Jumalan Sanasta sellaista esiin, mitä siellä ei ole! vain Jeesuksen Kristuksen kautta meillä on tie Isän tykö Taivaaseen. vain Häneen uskomalla pelastumme. Jumalaan yksin uskominen ei pelasta. elin siinä harhassa 28v. ev.lut.kirkon jäsenenä. kunnes Jumala alkoi todella kutsumaan ja johdatti helluntaiseurakunnan kokoukseen. jossa tuli synnintunto ja sain antaa elämäni Jeesukselle.
Se on asiasi miten on. Jos on hyvin niin on hyvin.
Minäkin näet olen lapsena ollut uskossa ja nuorena epäuskon tilassa. noin kaksikymppisenä tulin synnintuntoon ja uskoon. Olen luterilaisen kirkon yhteydessä maallikkosaarnaajana. Usko tai älä, mutta uskon Jeesukseen Vapahatajanani.
OPetan näistä kysymyksistä lapsille ja olen saanut sellaisia huomautuksia, että minä muka uskon lasten puolesta. - henk.koht.tultava
Alpo Ahola kirjoitti:
Se on asiasi miten on. Jos on hyvin niin on hyvin.
Minäkin näet olen lapsena ollut uskossa ja nuorena epäuskon tilassa. noin kaksikymppisenä tulin synnintuntoon ja uskoon. Olen luterilaisen kirkon yhteydessä maallikkosaarnaajana. Usko tai älä, mutta uskon Jeesukseen Vapahatajanani.
OPetan näistä kysymyksistä lapsille ja olen saanut sellaisia huomautuksia, että minä muka uskon lasten puolesta.uskoon. sitä uskoa ei voi toiselle siirtää, mutta kyllä uskonasioista voi opettaa. kunhan ei yritä ujuttaa väliin omia mielipiteitään tai kirkon oppia vaan opetus olisi Jumalan Sanan mukaista.
- Alpo Ahola
mukaista opetusta kirjoitti:
tarkoitan. en jonkin kirkon opin mukaista. kyllä varmaan jokainen uskova vanhempi haluaa opettaa lapsensa tuntemaan Jeesuksen Kristuksen.
No Jeesusta Kristusta, Vapahtajaa, minä nyt ainakin ensisijaisesti olen opettanut. Toki myös syntikäsitteet on käyty läpi. Jumala luojana on myös nykyaikana tärkeä kysymys, kun kehitysteoria tunkee sisälle korviin joka luukusta.
- Alpo Ahola
henk.koht.tultava kirjoitti:
uskoon. sitä uskoa ei voi toiselle siirtää, mutta kyllä uskonasioista voi opettaa. kunhan ei yritä ujuttaa väliin omia mielipiteitään tai kirkon oppia vaan opetus olisi Jumalan Sanan mukaista.
Epäiletkö, että en sanoisi sitä, että ettehän te valinneet Minua, vaan Minä valitsin teidät.
- frihet
Häh??? kirjoitti:
Mitäs ne äijänkääkkänät täällä inttää???
Pelastuukos sieluja vänkyttämisellä???Änkyttäjäkin voi todistaa siinä kuin selvä sananen.
USKO TULEE KUULEMISESTA JA SE JOHTAA TAAS TEKOIHIN, VAIKKA TEOT EIVÄT KETÄÄN PELASTA.
Tiede ja maailma menee vauhdilla eteenpäin, mutta vauvat eivät puhu eivätkä vielä raamatun Jeesusta tunne samoin kuin aikuinen voi sanan kautta tuntea.
Lapsi ei voi syntyessään olla Jumalalle kelpaamaton ja tarvita sen kautta toisten ihmisten TEKOJA pelastuakseen.
Siinä mielessä siis voisimme pyrkiä koko luomakunnan palastajaksi, jos meidän tekomme pelastaisivat vauvat taivaaseen.
Kristus on täydellisen työn puolestamme tehnyt, ei siihen tarvitse lisätä vauva kasteita tai muita riittejä. - frihet
Alpo Ahola kirjoitti:
Mitä kukin lapsilleen opettaa, mutta vauvat eivät kastetta tarvitse, koska siitä ei raamatussakaan mainita.
Toisaalta älä levitä väärää opetusta helareista, että opettaisimme kahdesti kastamaan, kyllä yksi kaste riittää, se on opimme myös, vauvoja tulee kyllä useinkin kastella kun likaavat itseään ja usein vie aikaa kun itse pystyvät pesulla käymään. - eteen päin
Alpo Ahola kirjoitti:
Näillä palstoilla on kerrottu pahoja siitä, että vanhemmat tekevät ratkaisuja lastensa puolesta ja opettavat Jumalan sanaa lapsilleen, ettei lapsen sitten saa tehdä vapaasti omia ratkaisujaan. Olen näitä keskusteluja tässä seuraillut ja henkeä haitellut ja pahalta se näyttää haisevan.
Jos sanot, että vanhemmat ovat velvolliset opettamaan lapsensa henhellisissä kysymyksissä, niin HYVÄ ON.Näillä palstoilla on pahoja se on totta,eikä täällä ole opetuskaan kielletty,olethan sen huo-
mannut vaikka onkin keskustelulle tarkoitettu.
Mutta siitä kasteesta mikä on totuus,kassakoulu pohjalta sanon.
Kun ihminen tulee uskoon,tekee parannuksen,tämä
tapahtuu sanan kuulon kautta, voi mennä kasteelle.
Ihmettelen pappeja sun muita piispoja,lukevat
teologiaa vuosikausia eivätkä löydä totuutta,
opettavat sitten seurakuntaa sen tiedon pohjalta.
Ajatella nykypäivänä ihmiset elävät pimennossa,
tälläinen ei ole oikein.
Minulle on nykyäänkin tultu sanomaan,että se lap-
sikaste löytyy sitten sieltä Vanhastatestamen-
tista jos sitä ei kerta Uusitestamentti tunne.
Kiistoista huolimatta olemme veljiä,Siunausta
Alpo - Frihet..
frihet kirjoitti:
Mitä kukin lapsilleen opettaa, mutta vauvat eivät kastetta tarvitse, koska siitä ei raamatussakaan mainita.
Toisaalta älä levitä väärää opetusta helareista, että opettaisimme kahdesti kastamaan, kyllä yksi kaste riittää, se on opimme myös, vauvoja tulee kyllä useinkin kastella kun likaavat itseään ja usein vie aikaa kun itse pystyvät pesulla käymään.Jumalan Sanassa mainitaan vain, joka uskoo kastetaan. vaikka olisi kuinka lapsena kastettu niin se ei ihmistä pelasta. vaikka minutkin on lapsena kastettu (vauvana)ja ns. uskoin Jumalan olemassaoloon, en ollut menossa Taivaaseen kuin vasta, kun tulin uskoon. ei kaste myöskään tee ihmistä uskovaksi. vaan ensin tulee usko sitten kaste. näin Jumalan Sanan mukaan.
- ja kaikille muille!
frihet kirjoitti:
Toisaalta älä levitä väärää opetusta helareista, että opettaisimme kahdesti kastamaan, kyllä yksi kaste riittää, se on opimme myös, vauvoja tulee kyllä useinkin kastella kun likaavat itseään ja usein vie aikaa kun itse pystyvät pesulla käymään.tämän palstan keskustelut ei vaikuta kovinkaan rakentavilta...aika ahdistava palsta kaikenkaikkiaan...
- Taavi
Alpo Ahola kirjoitti:
Miksi muuten Sinullakin on joka viestissä eri nimimerkki, ettei kerta kaikkiaan osaa arvata, että kuka milloinkin kirjoittaa. Lisaäksi kaiken sotkun on tekstistä otettu sanat nimimerkkiin. Tavatonta sotkemista. Pitäisi käyttää joko nimeä tai vahintään samaa nimimerkkiä viestistä toiseen, että vähän tietäisi että on samasta keskustelijasta kyse. Oppikaa nyt jotain muotoasioitakin, HYVÄNEN AIKA.
Kiitos huomautuksesta, olen sitten vaikka Taavi.
- Alpo Ahola
frihet kirjoitti:
Toisaalta älä levitä väärää opetusta helareista, että opettaisimme kahdesti kastamaan, kyllä yksi kaste riittää, se on opimme myös, vauvoja tulee kyllä useinkin kastella kun likaavat itseään ja usein vie aikaa kun itse pystyvät pesulla käymään.Mitä tämä sanomasi on suomeksi ja millä tavalla se liittyy uskon kysymyksiin "vauvoja tulee kyllä useinkin kastella kun likaavat itseään ja usein vie aikaa kun itse pystyvät pesulla käymään."
Muuten tunnen useitakin henkilöitä, jotka on kastettu yhtä kertaa useammin.
Tunnustan vain yhden kasteen. On olemassa siten oikea lapsikaste ja on olemassa oikea aikuiskaste, mutta on myös valitettavasti väärä lapsikaste ja aikuiskaste. Väärän lapsikasteen tekee se, kun vain kastetaan ja ei huolehdita opetuksesta. Se tulee esiin epäuskoisissa perheissä. Sitten väärä aikuiskaste tapahtuu silloin, kun on jo lapsena kastettu ja kastetaan aikuisena uudelleen. Silloin rikotaan sana YKSI KASTE. - frihet
Alpo Ahola kirjoitti:
No Jeesusta Kristusta, Vapahtajaa, minä nyt ainakin ensisijaisesti olen opettanut. Toki myös syntikäsitteet on käyty läpi. Jumala luojana on myös nykyaikana tärkeä kysymys, kun kehitysteoria tunkee sisälle korviin joka luukusta.
Kahta asiaa.
Opetatko ennen vauva kastetta vauvoille nuo opintosi, vai kasteen jälkeen.
Minä kun en ole kuulut aiemmin, että joku isä parin viikon vanhalle lapselle, edes lasten raamatusta kertoisi mitä se vauva kaste pitää sisällään.
Eli on kaksi eri asiaa kastaa, johonkin tuntemattomaan ja sitten kokeilla selittää jälki käteen mitä se tarkoitti.
Eikös taivaaseenkin voitas mennä ilman raamatun ohjeita ja sit perillä selitettäs mikä raamatun kirjoirus oli.
Mieti nyt hiukan mikä järjestys on raamatullinen.
Opetus kuuluu senkin jälkeen ja on hengellisen elämän elin ehto, mutta meidän ei tarvitse tietämättä kasteelle ketään pakoittaa.
Opetetaan lapsemme rakkaudella Kristuksen yhteyteen, Jeesus kutsuu lapsiakin pelastukseen, mutta vauvat ovat vauvuja tänäänkin. - Alpo Ahola
Frihet.. kirjoitti:
Jumalan Sanassa mainitaan vain, joka uskoo kastetaan. vaikka olisi kuinka lapsena kastettu niin se ei ihmistä pelasta. vaikka minutkin on lapsena kastettu (vauvana)ja ns. uskoin Jumalan olemassaoloon, en ollut menossa Taivaaseen kuin vasta, kun tulin uskoon. ei kaste myöskään tee ihmistä uskovaksi. vaan ensin tulee usko sitten kaste. näin Jumalan Sanan mukaan.
Luet väärin. Lue oiken, USKOO JA KASTETAAN. Tarvitaan siis usko ja kaste. Paikassa ei sanota, että ensin usko ja sitten kaste, vaan ja-sana määrittää, että molemmat on oltava. Ja-sana ei missään tapauksessa määritä järjestystä. Kyllä tuon jo ala-asteen käyneenäkin kieliopista pitäisi ymmärtää.
- frihet
Alpo Ahola kirjoitti:
Mitä tämä sanomasi on suomeksi ja millä tavalla se liittyy uskon kysymyksiin "vauvoja tulee kyllä useinkin kastella kun likaavat itseään ja usein vie aikaa kun itse pystyvät pesulla käymään."
Muuten tunnen useitakin henkilöitä, jotka on kastettu yhtä kertaa useammin.
Tunnustan vain yhden kasteen. On olemassa siten oikea lapsikaste ja on olemassa oikea aikuiskaste, mutta on myös valitettavasti väärä lapsikaste ja aikuiskaste. Väärän lapsikasteen tekee se, kun vain kastetaan ja ei huolehdita opetuksesta. Se tulee esiin epäuskoisissa perheissä. Sitten väärä aikuiskaste tapahtuu silloin, kun on jo lapsena kastettu ja kastetaan aikuisena uudelleen. Silloin rikotaan sana YKSI KASTE.Minulle vauva kaste on saman arvoinen, kuin vauvan pesu, koska vauva ei pyydä itseään edes pesemään, eli taivas osuuuteen yhtä vähän tehty.
Kun taas syntinen ihminen saa kohdata Jumalan rakkauden suuren suuressa armossa, saaden uskon lahjan ja syntinsä anteeksi, niin johan se saa aikaan vasta rakkautta, vaikkakin senkin saa lahjana.
Meillä kun itsessämme ei ole mitään hyvää mitä voisimme Jumalalle antaa.
Tuo rakkaus saa myös aikaan, että tahtoo, kuulla rakkaan Vapahtajan opetuksia korvat höröllään.
Siksi meidän tulisikin säilyttää tuo ensi rakkaus, rakkauden antajaan JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.
Silloin toivoa on myös paremmasta. - Imeväinen
frihet kirjoitti:
Minulle vauva kaste on saman arvoinen, kuin vauvan pesu, koska vauva ei pyydä itseään edes pesemään, eli taivas osuuuteen yhtä vähän tehty.
Kun taas syntinen ihminen saa kohdata Jumalan rakkauden suuren suuressa armossa, saaden uskon lahjan ja syntinsä anteeksi, niin johan se saa aikaan vasta rakkautta, vaikkakin senkin saa lahjana.
Tuo rakkaus saa myös aikaan, että tahtoo, kuulla rakkaan Vapahtajan opetuksia korvat höröllään.
Siksi meidän tulisikin säilyttää tuo ensi rakkaus, rakkauden antajaan JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.
Silloin toivoa on myös paremmasta.Tässä on sedillä kaksintaistelun paikka!
- frihet
ja kaikille muille! kirjoitti:
tämän palstan keskustelut ei vaikuta kovinkaan rakentavilta...aika ahdistava palsta kaikenkaikkiaan...
Eihän tämä niin rakentavaa ole, mutta onhan täällä muutamia hyviä opettajia, joiden kirjoituksia on siunauksellinen lukea.
Joten siunataan heitä edelleen, että Herran armossa saisivat meitä heikompia ohjastella, vaikka kaste asia on kyllä sanottu jo raamatussa, kuinka ihmiset uskoon tulivat ja antoivat kastattaa itsensä.
Tää luterilaisten tapa kerätä jäseniä ilman ihmisen omaa uskoa on ihme Ruotsissakin jo on käytäntö, että vanhemmat voivat odottaa lapsen omaa valintaa, eikä vanhempien valintoja.
Monille vanhemmillehan kaste on vain nimen anto tilaisuus, jonka jälkeen kunnon kännit otetaan. - Alpo Ahola
frihet kirjoitti:
Minulle vauva kaste on saman arvoinen, kuin vauvan pesu, koska vauva ei pyydä itseään edes pesemään, eli taivas osuuuteen yhtä vähän tehty.
Silloin toivoa on myös paremmasta.>Minulle vauva kaste on saman arvoinen, kuin vauvan pesu, koska vauva ei pyydä itseään edes pesemään, eli taivas osuuuteen yhtä vähän tehty.>
No mikset jätä sitten lasta pesemättä, kun lapsi ei ymmärrä pyytää pesua, vaikka on likaantunut? Kaiketi sanot, ettei lapsessa ole turmelusta ja ettei lapsi olekaan lihasta syntynyt. Tietysti tuohon oppiin kuuluu sanoa, että lapset pelastuvat ilman uskoa aina niinsanottuun tietoiseen ikään saakka.
No tätä sitten voisi vatkaa hamaan valovuoteen, jos aloitamme. On ilmeisen kohtuullista, että päädymme siihen, että usko Kristukseen pelastaa. Minäkin olen loppuun asti sitä mieltä, että ilman uskoa ole mahdoton olla otollinen. - frihet
Imeväinen kirjoitti:
Tässä on sedillä kaksintaistelun paikka!
Otan edestäni, jos kättä pidempää tarvitaan.
Tulkoon tietoon, että tuo rakas vaimoni ennen uskoon tuloaan on jo lusinu, yhden miehen höykytyksestä ja mullekin yks veli jo varoitteli, että kuinkas uskallat.
Eli Alpolle tiedoks, että ei oo eilisen teeren tyttöjä, kun jkehiin tulee,siinä myös imeväinen oppii ku vaimoni oppii tuntemaan, jotta sikshän mulla näin satakilosella onkin turvallinen kirjoitella, mitä mieltä oon Raamatusta ja sen väärentäjistä. - Alpo Ahola
frihet kirjoitti:
Kahta asiaa.
Opetatko ennen vauva kastetta vauvoille nuo opintosi, vai kasteen jälkeen.
Minä kun en ole kuulut aiemmin, että joku isä parin viikon vanhalle lapselle, edes lasten raamatusta kertoisi mitä se vauva kaste pitää sisällään.
Eli on kaksi eri asiaa kastaa, johonkin tuntemattomaan ja sitten kokeilla selittää jälki käteen mitä se tarkoitti.
Eikös taivaaseenkin voitas mennä ilman raamatun ohjeita ja sit perillä selitettäs mikä raamatun kirjoirus oli.
Mieti nyt hiukan mikä järjestys on raamatullinen.
Opetus kuuluu senkin jälkeen ja on hengellisen elämän elin ehto, mutta meidän ei tarvitse tietämättä kasteelle ketään pakoittaa.
Opetetaan lapsemme rakkaudella Kristuksen yhteyteen, Jeesus kutsuu lapsiakin pelastukseen, mutta vauvat ovat vauvuja tänäänkin.Epäuskoisessa kodissa ei opeteta ollenkaan Jumalan Sanaa ja kastekin on lähinnä kaunis perhetapahtuma, perinne ja nimenantotilaisuus. En ole sellaisen kannattaja ja olen hyökännytkin sellaista muotojumalisuutta vastaan. Uskovaisessa perheessä keskustellaan ja puhutaan päivittäin uskon kysymyksistä, että jo sikiöt kuulevat Jumalan Sanan aivan samalla tavalla kuin lihan tahdosta siinnyt Johannes. Uskovaisten kotien lapset tunnustavat uskonsa ja elävät Jeesuksen omistuksessa täysin rinnoin. Tämä on nyt kokemukseni perhekunnassani. Tämän saa tehdä tyhjäksi jos haluaa, mutta asia ei muuksi muutu.
- frihet
Alpo Ahola kirjoitti:
>Minulle vauva kaste on saman arvoinen, kuin vauvan pesu, koska vauva ei pyydä itseään edes pesemään, eli taivas osuuuteen yhtä vähän tehty.>
No mikset jätä sitten lasta pesemättä, kun lapsi ei ymmärrä pyytää pesua, vaikka on likaantunut? Kaiketi sanot, ettei lapsessa ole turmelusta ja ettei lapsi olekaan lihasta syntynyt. Tietysti tuohon oppiin kuuluu sanoa, että lapset pelastuvat ilman uskoa aina niinsanottuun tietoiseen ikään saakka.
No tätä sitten voisi vatkaa hamaan valovuoteen, jos aloitamme. On ilmeisen kohtuullista, että päädymme siihen, että usko Kristukseen pelastaa. Minäkin olen loppuun asti sitä mieltä, että ilman uskoa ole mahdoton olla otollinen.Vaan en kerro mitä riittejä käytän.
En pese lasta taivaaseen, vaan siksi, että joskus tuoksut vaativat sen ja ennen kaikkea, että sillä lapsella olisi parempi olla ja tietenkin terveydellisistä syistä.
Eli en kerää vauvan pesemisellä pisteitä taivaaseen enkä usko, että minun tekoni riittäisivät toista ihmistä pelastamaan, vaikka pappinakin olisin ja monetkin kerrat pesisin tai jos vielä kasteeseen menisin, niin ei papin kaste ketään pelasta, vaan usko Kristukseen.
Olkoon tältä erää. - Imeväinen
frihet kirjoitti:
Otan edestäni, jos kättä pidempää tarvitaan.
Tulkoon tietoon, että tuo rakas vaimoni ennen uskoon tuloaan on jo lusinu, yhden miehen höykytyksestä ja mullekin yks veli jo varoitteli, että kuinkas uskallat.
Eli Alpolle tiedoks, että ei oo eilisen teeren tyttöjä, kun jkehiin tulee,siinä myös imeväinen oppii ku vaimoni oppii tuntemaan, jotta sikshän mulla näin satakilosella onkin turvallinen kirjoitella, mitä mieltä oon Raamatusta ja sen väärentäjistä.Vieläkös vaimos harrastaa hakkaamista? Olisi pari karjua jotka pitäis hoidella.
- frihet
Imeväinen kirjoitti:
Vieläkös vaimos harrastaa hakkaamista? Olisi pari karjua jotka pitäis hoidella.
On katos perua sieltä kotikonnuiltaan.
Vaan on lyhyt vihainen, että ei ole hätiä, joka ilta sovussa levolle mennään.
Ei ole muutenkaan mua moksinu ja varmaan jää ne sun kaverit joidenkin muiden mukiloitavaksi, jos et muute Kristukselle voita.
Eräs vasta uskoon tullut kaverini kalastus matkalla todisteli ystävälleen, mutta ku ei meinannu uskoa, niin meinas uinti homma tulla kuulijalle, oikein melan avustuksella, että meitä on moneen junaan.
Käy kuitenki sopimassa riitapuoles kanssa enneku aurinko laskee vihas ylle, no tais jo olla keskiyön aurinkokin laskenu, joten nyt levolle lähden ainakin minä.
Siunausta.
- Kadun-nainen
Indigo-lapset ovat herättäneet suurta hämmennystä
poikkeuksellisilla kyvyillään. Heillä on usein jo hyvin pienenä erilaisia Jumala näkyjä ja ilmaisutapa on kuvallinen. Jotkut indigo lapsien vanhemmat ovat kertoneet lapsen kyvystä lukea vanhempiensa ajatuksia jo kahden vuoden iässä.
http://www.indigochild.com/- uskoi jo kohdussa
Johannes ilmaisi uskonsa jo äitinsä kohdussa hypähtämällä ilosta kun kuului Marian tervehdyksen sanat. Johannes sai Pyhän Hengen jo sikiövaiheessa.
Lahkolaiset väittää, että sikiö ei kuule mitään ääniä eikä puhetta, eikä lapsi voi saada kasteessa Pyhää Henkeä? - Kadun-nainen
uskoi jo kohdussa kirjoitti:
Johannes ilmaisi uskonsa jo äitinsä kohdussa hypähtämällä ilosta kun kuului Marian tervehdyksen sanat. Johannes sai Pyhän Hengen jo sikiövaiheessa.
Lahkolaiset väittää, että sikiö ei kuule mitään ääniä eikä puhetta, eikä lapsi voi saada kasteessa Pyhää Henkeä?Voidaan ajatella siimahäntien piikkiin. Olemme tuntemattoman kanssa kaikki lahkolaisia jos pidämme omaa totuutta ainoana totuutena.
- Alpo Ahola
Ei ole tietoni mukaan mistään erikoisesta tapauksesta tässä tapauksessa kysymys, sillä uskon kysymykset ovat kyseisessä perheessä päivittäisiä asioita.
- kohdussa
Kadun-nainen kirjoitti:
Voidaan ajatella siimahäntien piikkiin. Olemme tuntemattoman kanssa kaikki lahkolaisia jos pidämme omaa totuutta ainoana totuutena.
"ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta."(Lk.1:15)
- Kadun-nainen
kohdussa kirjoitti:
"ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta."(Lk.1:15)
on paljon käsittämätöntä. Joku puhuu Jumalan sutkautuksista, toinen uskoo että Jumalan totuus raamatussa valkenee aikanaan. Jos Jumala puhuu raamatussa tarkoituksellisesti asioita, joita ei ole tarkoitettukaan ihmisille ymmärrettäväksi, niin takaa paistaa persoona. Ja onko Jumala sitten persoona.
- hese
Alpo on Lutherin ja Muroman linjoilla ja se ei nyt kovin paha ole.Aivan toinen asia on miten ihmeessä usko vaietaan kuoliaaksi kirkon opetuksessa.On ilmiselvää, että jos katsotaan menoa seurakuntalaistan keskuudessa (esim. jumalanpalveluksissa käviöiden prosentit, gallupit uskon sisällöstä j.n.e) niin kirkon johdon tulisi pitää välittömästi hätäkokous asian tiimoilta.Kukaan edes vähän Jumalasta välittävä kristitty ei voi hyvänä katsoa rituaaliuskontoa jossa evankeliumin julistusta ja sen mukaista opetusta ei juurikaan pidetä tärkeänä, ei järkioppi siitä, että Jumala antaa uskon kelle antaa, ole mikään syy olla toimimatta Kristuksen ruumiina vielä kun aikaa on.Kirkko on hyvin tarkka siitä, että kaste annetaan jokaiselle "
on jokaisen oikeus Jeesuksen työn johdosta" , mutta siihen asia sitten jääkin, evankeliointi ja uskonvanhurskaus ei tule esille, jos, niin vain heitolla ratkaisukristillisyydestä, niinkuin aloituksestakin voi lukea.- Alpo Ahola
Sen mitä sanon ratkaisukristillisyydestä, niin sanon sen siksi, että helluntalaiset ovat vaatineen minun tekemään ratkaisun, vaikka olen Raamatun mukaisesti uskon Herraan Jeesukseen Kristukseen omana vapahtajanani tunnustanut. Tunnusttukseni tehtiin tyhjäksi vuonna 1974 Vaasassa. Minulla on veren pitävä syy hyökätä RATKAISUN VAATIVIA HELLUNTALAISIA VASTAAN. Sen jälkeen haukkuivat minua armon varkaaksi ja uudestisyntymättömäksi uskovaiseksi. Olen tästä asiasta käynyt jo aikaisemmin tällä palstalla keskustelun ja nyt vain toistan asian lyhyesti tähän. Minulla on siis perusteet puolustautua vääriä hyökkääjiä vastaa jo sillä perusteella kun eivät ole peruuttaneet sanomisiaan.
Nyt annan tilaisuuden Sinulle korjata hyökkäyksesi, jonka teet nimimerkin, hese, takaa tunnettua henkilöä vastaan. - frihet
Alpo Ahola kirjoitti:
Sen mitä sanon ratkaisukristillisyydestä, niin sanon sen siksi, että helluntalaiset ovat vaatineen minun tekemään ratkaisun, vaikka olen Raamatun mukaisesti uskon Herraan Jeesukseen Kristukseen omana vapahtajanani tunnustanut. Tunnusttukseni tehtiin tyhjäksi vuonna 1974 Vaasassa. Minulla on veren pitävä syy hyökätä RATKAISUN VAATIVIA HELLUNTALAISIA VASTAAN. Sen jälkeen haukkuivat minua armon varkaaksi ja uudestisyntymättömäksi uskovaiseksi. Olen tästä asiasta käynyt jo aikaisemmin tällä palstalla keskustelun ja nyt vain toistan asian lyhyesti tähän. Minulla on siis perusteet puolustautua vääriä hyökkääjiä vastaa jo sillä perusteella kun eivät ole peruuttaneet sanomisiaan.
Nyt annan tilaisuuden Sinulle korjata hyökkäyksesi, jonka teet nimimerkin, hese, takaa tunnettua henkilöä vastaan.Kun ihminen "avaa " sydämmensä vastaan ottamaan "uskon lahjan", vai mihin tarkennettuna ratkaisua tuossa meinaat.
Ihminen kun syntyy uskoon, niin sen jälkeen ihminen tekee myös monenlaisia ratkaisuja, tässä pyhitys elämässä.
Eli sitten tulee teotkin tapetille, kunhan armo ensin vastaan otetaan, tai hyljätään.
Jumala Sanansa kautta tarjoaa uskoa, vaan ei se kaikille kelpaa. - sinun Herrasi?
Alpo Ahola kirjoitti:
Nyt annan tilaisuuden Sinulle korjata hyökkäyksesi, jonka teet nimimerkin, hese, takaa tunnettua henkilöä vastaan.voitko sanoa että Jeesus on sinun Herrasi? ja että olet uudestisyntynyt Jumalan lapsi? ja Herran Pyhä Henki asuu sinussa. Sanassa sanotaan myös että Herran omat kuulevat Hänen äänensä. Herra voi puhua Sanansa kautta, joskus taas Pyhän Hengen johdatus on sellaista hienovaraista, että tietämällä tietää milloin ei pidä mennä jonnekin tai tehdä jotakin.
- sinulle Frihet
sinun Herrasi? kirjoitti:
voitko sanoa että Jeesus on sinun Herrasi? ja että olet uudestisyntynyt Jumalan lapsi? ja Herran Pyhä Henki asuu sinussa. Sanassa sanotaan myös että Herran omat kuulevat Hänen äänensä. Herra voi puhua Sanansa kautta, joskus taas Pyhän Hengen johdatus on sellaista hienovaraista, että tietämällä tietää milloin ei pidä mennä jonnekin tai tehdä jotakin.
ihan selkeästi olet uudestisyntynyt Jumalan lapsi :)
- Alpo Ahola
frihet kirjoitti:
Kun ihminen "avaa " sydämmensä vastaan ottamaan "uskon lahjan", vai mihin tarkennettuna ratkaisua tuossa meinaat.
Ihminen kun syntyy uskoon, niin sen jälkeen ihminen tekee myös monenlaisia ratkaisuja, tässä pyhitys elämässä.
Eli sitten tulee teotkin tapetille, kunhan armo ensin vastaan otetaan, tai hyljätään.
Jumala Sanansa kautta tarjoaa uskoa, vaan ei se kaikille kelpaa.MINÄ KÄYTÄN SAMAA SANAA MITÄ HELLUNTALAISET OVAT OLLEET MINULTA VAATIMASSA. Mitä he sillä sitten tarkoittavat? Sano se.
- Alpo Ahola
sinun Herrasi? kirjoitti:
voitko sanoa että Jeesus on sinun Herrasi? ja että olet uudestisyntynyt Jumalan lapsi? ja Herran Pyhä Henki asuu sinussa. Sanassa sanotaan myös että Herran omat kuulevat Hänen äänensä. Herra voi puhua Sanansa kautta, joskus taas Pyhän Hengen johdatus on sellaista hienovaraista, että tietämällä tietää milloin ei pidä mennä jonnekin tai tehdä jotakin.
Taidat epäillä sittenkin, vaikka sen sata kertaa sanoisin, että joo. Se näkyy täällä olevan järjestelmällinen tapa, että kirkossa olevien usko lyödään lättänäksi. Lyökää vaan. Se muuten kerää hiiliä päänne päälle.
- Nainen**
Onko sinulla lapsia? nähtävästi ei? sillä eihän vauvat osaa kiittää.eihän heidän suustaan kiitos lähde.eihän imeväinen osaa puhua.ellei imeväinen ole sitten jo ns.aikuinen lapsi mutta silloin hänen ei pitäisi olla enää imeväinen.
vähän outoja harhautuksia ja joku vielä uskoo.mietihän uudelleen asiaa!- Alpo Ahola
Raamattu todistaa, että lasten ja imeväisten suusta on Hesrra valmistanut itselleen kiitoksen. Lue hyvä ystävä Raamattua, niin tiedät sitten senkin. Tiedät sitten senkin, että Jeesus osettaa lapset uskon esikuvaksi ja todistaa, että joka viettelee lapsen joka uskoo, on ansainnut upotustuomion myllynkivi kaulassa.
Katso mitä rauhaasi sopii!
Joka on muuten äiti, tuntee lapsen äätelyistä, mitä lapsi tarvitsee ja milloin hän kiittää. Et näy tuntevat asiaa. Onko korvasi kuuro? - RitariOlevainen
Alpo Ahola kirjoitti:
Raamattu todistaa, että lasten ja imeväisten suusta on Hesrra valmistanut itselleen kiitoksen. Lue hyvä ystävä Raamattua, niin tiedät sitten senkin. Tiedät sitten senkin, että Jeesus osettaa lapset uskon esikuvaksi ja todistaa, että joka viettelee lapsen joka uskoo, on ansainnut upotustuomion myllynkivi kaulassa.
Joka on muuten äiti, tuntee lapsen äätelyistä, mitä lapsi tarvitsee ja milloin hän kiittää. Et näy tuntevat asiaa. Onko korvasi kuuro?että kirkko viettelee valheellisella lapsikasteella jo vauvana ihmisen väärään pelastusvarmuuteen?
Koska mikään kaste ei pelasta ihmistä mistään ,eikä mihinkään!
kehoitit lukemaan Raamattua,nytpä minäkin kehoitan sinua,lue oikein,ymmärrä lukemasi,älä tee omia selityksiä,älä usko sokeasti mitä kirkon liperaaliteologit opettaa,ei kirkko välttämättä ole oikeassa Raamatun valossa,itysessään se voi puollustaa oppejan,vaan ei ne kestä Raamatun valoa,jos oppi ei löydy Sanasta,ja lapsikastetta ei löydy Raamatusta,vaikka kuinka luet sietä miten Jeesus rkastaa lapsia,minäkin rakastan lapsia,ei saisi ottaa lasta taisteluvälineeksi kasteasiassa,koska Jeesus ei missään puhu ,että lapset pitäisi kastaa,oletat vana,teet omia johtopäätöksiä omien tarpeidesi tueksi.
Tottakai, uskothan sokeasti kirkon julistukseen,että lapsikaseessa uudestisynnytään,se on valhe,Raamatun valossa,kirkolle se ei ehkä ole,mutta se viekin sitten harhaan,eikä hyödytä ihmistä,päinvastoin,on esteenä löytää pelastava oppi Raamatusta.
Mieti vähän mitä vouhotat,lasten ja imeväisten suusta,varmaan Jumala voi saada vaikka kivet puhumaan,niinhän Jeesus sanoi,jos usovat ei saarnaa Raamatun evankeliumia,niin Jumala voi herättää kivet sitä jlistamaan.
Että ei tuo Sanan kohta anna mitään tukea sinun lapsikaste.teoriallesi.
Lapset ovat lapsenmielisiä uskossaan,jotka jo ovat siinä iässä,että "osaavat" uskoa,ja siitä meidän aikuistenkin tulisi ottaa opiksemme,että uskoisimme Jumalan Sanan niinkuin se on kirjoitettu,että esm. emme rakentaisi omia kastekäsityksiä,vaan usjkoisimme sen kaste tavan ja käytännön mitä Raamattu opettaa,ja seon uskovien kaste upottamalla,eli hautaamalla kasteen hautaan,ja sieltä noustaan ylösnousemus voimaan,aivan niinkuin Jeesus nousi haudastaan,niin meidätkin kastetaan hautaamalla Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa.
Tämä on Raamatun oppi,eikä ole olemassa mitään kastevaihtoehtoja,on vain YKSI kaste,ja se on juuri tuo edellä mainittu!
kertaus on opin äiti:
Uskovien kaste upottamalla kasteen hautaan ja ylösnousemusvoimaan,aivan niinkuin Jeesuskin haudattiin ja ylösnousi haudastaan,niin nyt meidätkin pittä kastaa Hänen kuolemaansa kasteen hautaan ja ylösnousemus voimaan. Jeesuksen nimessä tämä on totuus kasteesta! - Alpo Ahola
RitariOlevainen kirjoitti:
että kirkko viettelee valheellisella lapsikasteella jo vauvana ihmisen väärään pelastusvarmuuteen?
Koska mikään kaste ei pelasta ihmistä mistään ,eikä mihinkään!
kehoitit lukemaan Raamattua,nytpä minäkin kehoitan sinua,lue oikein,ymmärrä lukemasi,älä tee omia selityksiä,älä usko sokeasti mitä kirkon liperaaliteologit opettaa,ei kirkko välttämättä ole oikeassa Raamatun valossa,itysessään se voi puollustaa oppejan,vaan ei ne kestä Raamatun valoa,jos oppi ei löydy Sanasta,ja lapsikastetta ei löydy Raamatusta,vaikka kuinka luet sietä miten Jeesus rkastaa lapsia,minäkin rakastan lapsia,ei saisi ottaa lasta taisteluvälineeksi kasteasiassa,koska Jeesus ei missään puhu ,että lapset pitäisi kastaa,oletat vana,teet omia johtopäätöksiä omien tarpeidesi tueksi.
Tottakai, uskothan sokeasti kirkon julistukseen,että lapsikaseessa uudestisynnytään,se on valhe,Raamatun valossa,kirkolle se ei ehkä ole,mutta se viekin sitten harhaan,eikä hyödytä ihmistä,päinvastoin,on esteenä löytää pelastava oppi Raamatusta.
Mieti vähän mitä vouhotat,lasten ja imeväisten suusta,varmaan Jumala voi saada vaikka kivet puhumaan,niinhän Jeesus sanoi,jos usovat ei saarnaa Raamatun evankeliumia,niin Jumala voi herättää kivet sitä jlistamaan.
Että ei tuo Sanan kohta anna mitään tukea sinun lapsikaste.teoriallesi.
Lapset ovat lapsenmielisiä uskossaan,jotka jo ovat siinä iässä,että "osaavat" uskoa,ja siitä meidän aikuistenkin tulisi ottaa opiksemme,että uskoisimme Jumalan Sanan niinkuin se on kirjoitettu,että esm. emme rakentaisi omia kastekäsityksiä,vaan usjkoisimme sen kaste tavan ja käytännön mitä Raamattu opettaa,ja seon uskovien kaste upottamalla,eli hautaamalla kasteen hautaan,ja sieltä noustaan ylösnousemus voimaan,aivan niinkuin Jeesus nousi haudastaan,niin meidätkin kastetaan hautaamalla Hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa.
Tämä on Raamatun oppi,eikä ole olemassa mitään kastevaihtoehtoja,on vain YKSI kaste,ja se on juuri tuo edellä mainittu!
kertaus on opin äiti:
Uskovien kaste upottamalla kasteen hautaan ja ylösnousemusvoimaan,aivan niinkuin Jeesuskin haudattiin ja ylösnousi haudastaan,niin nyt meidätkin pittä kastaa Hänen kuolemaansa kasteen hautaan ja ylösnousemus voimaan. Jeesuksen nimessä tämä on totuus kasteesta!Olen siis vietelty, kun olen lapsena kastettu ja kun uskon Vapahtajaani ainoana autuudentekijänä.
Pelastusvarmuus on yksin Kristuksessa ja hänen kuolemansa ja ylösnousemisensa osallisuuteen olen kasteesa päässyt.
Nyt en tarvitse irtileikkaajien järkeistodisteluja. - RitariOlevainen
Alpo Ahola kirjoitti:
Olen siis vietelty, kun olen lapsena kastettu ja kun uskon Vapahtajaani ainoana autuudentekijänä.
Pelastusvarmuus on yksin Kristuksessa ja hänen kuolemansa ja ylösnousemisensa osallisuuteen olen kasteesa päässyt.
Nyt en tarvitse irtileikkaajien järkeistodisteluja.olet lapsikasteen kautta uudestisyntynyt,elät luulouskossa. Koska mikään kaste ei palsta,Raamatun mukaan,ei järkeilyn,jota lapsikaste esustaa.
En väitä,ettekö voisi oplla uskossa,mutta et lapsikasteen kautta,olet ehkä uskon kautta saanut uudestisyntyä,vaikka tietämättäsi,olet vilpittömästi uskonut,ja uskot Jumalaan,niin olet voinut Jeesuksen veren ja Pyhän Hengen peson kautta uudestisyntyä,"tietämättäsi"
Tuuli tulee,mutta emme tiedä mistä,tuuli menee,mutta emme tiedä minne,ja näin on jokaisen uudestisuyntyneenkin,että olet voinut saada sen huomaamatta.
Joten voisit nyt mennä Raamatulliselle kasteelle,uskovaisena ja tulisit kasteen kautta haudatuksi Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen,ja pukeutuisit Kristukseen. Raamatun mukaan,ei järkeisoppien,kuten lapsikaste on ! Usko pois ! - Alpo Kurkinen
olet lapsikasteen kautta uudestisyntynyt,elät luulouskossa. Koska mikään kaste ei palsta,Raamatun mukaan,ei järkeilyn,jota lapsikaste esustaa.
En väitä,ettekö voisi oplla uskossa,mutta et lapsikasteen kautta,olet ehkä uskon kautta saanut uudestisyntyä,vaikka tietämättäsi,olet vilpittömästi uskonut,ja uskot Jumalaan,niin olet voinut Jeesuksen veren ja Pyhän Hengen peson kautta uudestisyntyä,"tietämättäsi"
Tuuli tulee,mutta emme tiedä mistä,tuuli menee,mutta emme tiedä minne,ja näin on jokaisen uudestisuyntyneenkin,että olet voinut saada sen huomaamatta.
Joten voisit nyt mennä Raamatulliselle kasteelle,uskovaisena ja tulisit kasteen kautta haudatuksi Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen,ja pukeutuisit Kristukseen. Raamatun mukaan,ei järkeisoppien,kuten lapsikaste on ! Usko pois !vertauskuvallinen lahkorituaali jossa perkele vastaanottaa harhaanjohdettua lahkoja elättävää
"ritaria" ei kiinnosta ketään ja varsinkin ei uskoiset kauhistelevat lahkojen kirjoa. - on Raamatusta!
Alpo Kurkinen kirjoitti:
vertauskuvallinen lahkorituaali jossa perkele vastaanottaa harhaanjohdettua lahkoja elättävää
"ritaria" ei kiinnosta ketään ja varsinkin ei uskoiset kauhistelevat lahkojen kirjoa.pienelle vauvalle tehty kaste ei uudestisynnytä lasta. ihminen voi uudestisyntyä vain Pyhän Hengen kautta uskomalla Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena Vapahtajana! ja tämä asia on Jumalan Sanassa ilmoitettu!
minut on vauvana kastettu, mutta eipä tuo minua uudestisynnyttänyt. uskoin kyllä Jumalan olemassaoloon ja elin 28v. siinä harhassa ev.lut.kirkon jäsenenä, että riittää että uskon Jumalan olemassaoloon niin olen menossa taivaaseen. sitten Herra alkoi vetämään puoleensa hyvin voimakkaasti. ja johdatti minut helluntaiseurakunnan kokoukseen, jossa minulle tuli synnintunto ja pyysin syntejäni anteeksi Jumalalta. ja pastori edessä kysyi, onko täällä ketään joka ei tunne vielä Jeesusta ja nostin käteni ylös. se uudestisyntyminen ja syntien anteeksisaanti oli niin ihana kokemus, tuntui kuin olisin vapautunut jostain raskaista taakoista. samalla Herra vapautti minut alkoholista, kapakoista ja monista muista huonoista asioista.
vasta tämän jälkeen ymmärsin, että vain Jeesus on tie Isän luo Taivaaseen. ja Herra kehoitti minua menemään kasteelle, koin että vasta sen jälkeen olen antanut itseni kokonaan Jeesukselle. se oli ikäänkuin minun ja Hänen välinen lupaus yhteisestä "matkanteosta" siitä eteenpäin. lapsikaste on enemmänkin rituaali, uskovien kaste on ihmisen ja Herran välinen "sopimus" samallatavalla kuin avioliitto on sopimus Jumalan edessä yhteisestä "matkanteosta" siitä eteenpäin elämän loppuun asti. Sanassahan puhutaan Kristuksen morsiamesta eli kasteessa olen täysin lupautunut Hänelle seuraamaan Häntä elämäni loppuun asti. meidät ns. kihlattu toisillemme elämämme loppuun asti. - Alpo Ahola
olet lapsikasteen kautta uudestisyntynyt,elät luulouskossa. Koska mikään kaste ei palsta,Raamatun mukaan,ei järkeilyn,jota lapsikaste esustaa.
Joten voisit nyt mennä Raamatulliselle kasteelle,uskovaisena ja tulisit kasteen kautta haudatuksi Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen,ja pukeutuisit Kristukseen. Raamatun mukaan,ei järkeisoppien,kuten lapsikaste on ! Usko pois !Mitään nyt et sille voi, että olen KASTEESSA VEDESTÄ JA HENGESTÄ UUDESTISYNTYNYT JA KASTE ON UUDESTISYNTYMISEN PESO. OLEN KASTETTU ISÄ POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN. Tee Raamattu tyhjäksi tahtosi mukaan. Minä nyt vaan luotan Sanan lupauksiin siitä mitä Raamattu kasteeseen sisällyttää.
Olen autuas JUmalan lapsi, vaikka väitätkin, että minulla on väärä rauha. VÄITÄ VAAN. JEESUS ON KUITENKIN KUOLLUT SYNTIENI TÄHDEN. Tee se tyhjäksi ja heti. - RitariOlevainen
Alpo Kurkinen kirjoitti:
vertauskuvallinen lahkorituaali jossa perkele vastaanottaa harhaanjohdettua lahkoja elättävää
"ritaria" ei kiinnosta ketään ja varsinkin ei uskoiset kauhistelevat lahkojen kirjoa.ja sanoistasi sinut tunnetaan vanhurskaaksi,tai sitten ei !
Ja tuo katkeruuden sappi mitä tuossa vuodatat,ei ole oikein Jeesuksen opetuslapsen huulten heselmää!
Ja jos ei kiinnosta,niin minkä sille,sanon kuitenkin mitä sanon,kinnosti sitten eli ei,vai oletko taas yksi höyry joka olet valtaamassa homojenkanssa tätä palstaa?
Usko Herraan Jeesukseen,niin pelastut,ja uudestisynnyt eläv''n uskoon,pääset vapaaksi tuosta katkeruudestakin ja lahkofobiastasi !Vaikka ei täällä mitään lahkoja minun tietääkdseni olekkaan,jos ei nyt sitten luterilaisia siksi lueta,koska tämä on palsta joka on teemaltaan "helluntailaisuus",luterilaisilla on aivan oma palsta,en minäkään siellä heitä käy kiroamassa,että häpeäisit! - Nainen**
Alpo Ahola kirjoitti:
Joka on muuten äiti, tuntee lapsen äätelyistä, mitä lapsi tarvitsee ja milloin hän kiittää. Et näy tuntevat asiaa. Onko korvasi kuuro?Kun lapseni olivat pieniä ymmärsin,tajusin mitä he on vaille.olivatko syliä,rakkautta,ruokaa vaiko oliko vaippa märkä.
mutta--en ymmärrä lausetta-imeväisten suusta kuulee totuuden--koska eihän imeväiset puhu??
siis mitä se tarkoittaa??
ja mitä tarkoitit-kun kirjoitit että viettelee lapsen? en ole vietellyt lapsiani.
korvani ei ole kuuro-ei kumpikaan eikä silmäni ole sokeat-ei kumpikaan.
siis-upotatko minut nyt myllynkivi kaulassa meren pohjaan??
oletko sinä kenties joku moralisoija jote en ole vielä tullut tuntemaan?? - Alpo Ahola
Nainen** kirjoitti:
Kun lapseni olivat pieniä ymmärsin,tajusin mitä he on vaille.olivatko syliä,rakkautta,ruokaa vaiko oliko vaippa märkä.
mutta--en ymmärrä lausetta-imeväisten suusta kuulee totuuden--koska eihän imeväiset puhu??
ja mitä tarkoitit-kun kirjoitit että viettelee lapsen? en ole vietellyt lapsiani.
oletko sinä kenties joku moralisoija jote en ole vielä tullut tuntemaan??Kun soitit haloota, niin nostan luuria ja vastaan.
No äläpä kiellä sitten seuraavia Raamatun tekstejä:
Ps. 8:2
Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.
Matt. 21:16
ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"
Epäuskoiset vanhemmat viettelevät lapsensa ja eivä opeta heille Jumalan Sanaa. Joulupukista, menninkäisistä, peikoista ja keijuista tehdään uskon kohteita. Kristuksesta ei puhuta mitään. Kyllä minöä nyt ainakin tunnen sata määrin epäuskoisia vanhempia, jotka kieltäytyväyvät oettamasta lapsilleen Jumalan sanaa. Onpa jo päiväkerhoissa pieniä lapsia joille ei saa edes ruokarukousta opettaa vanhempiesn asettaman kiellon vuoksi. Aika on nyt tälläinen uskontiovastainen. Tällöin vanhenmmat viettelevät.
En ole Sinua upottamassa vaan nostamassa oikeaan tietoon materialistisesta ja Jumalan vastaisista opeista nykytilanteessa. Koulut on mm. evoluutioppia pullollaan. Se kieltää Jumalan luojana. Pelastusoppi tunnustuksellisena on kielletty koulussa jo ajat päivät sitten. - Nainen**
Alpo Ahola kirjoitti:
Kun soitit haloota, niin nostan luuria ja vastaan.
No äläpä kiellä sitten seuraavia Raamatun tekstejä:
Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.
ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"
Epäuskoiset vanhemmat viettelevät lapsensa ja eivä opeta heille Jumalan Sanaa. Joulupukista, menninkäisistä, peikoista ja keijuista tehdään uskon kohteita. Kristuksesta ei puhuta mitään. Kyllä minöä nyt ainakin tunnen sata määrin epäuskoisia vanhempia, jotka kieltäytyväyvät oettamasta lapsilleen Jumalan sanaa. Onpa jo päiväkerhoissa pieniä lapsia joille ei saa edes ruokarukousta opettaa vanhempiesn asettaman kiellon vuoksi. Aika on nyt tälläinen uskontiovastainen. Tällöin vanhenmmat viettelevät.
En ole Sinua upottamassa vaan nostamassa oikeaan tietoon materialistisesta ja Jumalan vastaisista opeista nykytilanteessa. Koulut on mm. evoluutioppia pullollaan. Se kieltää Jumalan luojana. Pelastusoppi tunnustuksellisena on kielletty koulussa jo ajat päivät sitten.laulujen kautta.pyhäkoulun kautta.kerhon kautta.hengellisten kokousten kautta.
ja minun lapseni jo aikuinen--on tälläkin hetkellä päätoimisesti rukoilijan tehtävissä.Jumala on häntä siunannut ihmeellisesti.Hänelle on annettu vahva parantamisen armolahja.mutta ei korota itseään.on vaatimaton ja nöyrä.
joten en kai ihan metsään ole mennyt äitinä vaikka niin annoit ymmärtää. - Alpo Kurkinen
ja sanoistasi sinut tunnetaan vanhurskaaksi,tai sitten ei !
Ja tuo katkeruuden sappi mitä tuossa vuodatat,ei ole oikein Jeesuksen opetuslapsen huulten heselmää!
Ja jos ei kiinnosta,niin minkä sille,sanon kuitenkin mitä sanon,kinnosti sitten eli ei,vai oletko taas yksi höyry joka olet valtaamassa homojenkanssa tätä palstaa?
Usko Herraan Jeesukseen,niin pelastut,ja uudestisynnyt eläv''n uskoon,pääset vapaaksi tuosta katkeruudestakin ja lahkofobiastasi !Vaikka ei täällä mitään lahkoja minun tietääkdseni olekkaan,jos ei nyt sitten luterilaisia siksi lueta,koska tämä on palsta joka on teemaltaan "helluntailaisuus",luterilaisilla on aivan oma palsta,en minäkään siellä heitä käy kiroamassa,että häpeäisit!miksi et poistele viestejä kuten ennenkin?
Pitäisi tuoda Herran sanaa myös tälle palstalle ja
katsos kun ei ole palstaa ei sitä omaa.
Olen siten vapaa kirjoittelemaan myös tällä palstalla joskaan en usein ettei ritari luulevainen
suutuspäissään tai muuten päissään löisi päätänsä karjalan mäntyyn.
Miksi et eroa lahkosta?
Käänny tosi luterilaisuuteen ehkä he ottavat sinut tykönsä opettaakseen kuinka tullaan autuaaksi lapsikasteessa.
Alpo Kurkinen romantikko. - RitariOlevainen
Alpo Ahola kirjoitti:
Mitään nyt et sille voi, että olen KASTEESSA VEDESTÄ JA HENGESTÄ UUDESTISYNTYNYT JA KASTE ON UUDESTISYNTYMISEN PESO. OLEN KASTETTU ISÄ POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN. Tee Raamattu tyhjäksi tahtosi mukaan. Minä nyt vaan luotan Sanan lupauksiin siitä mitä Raamattu kasteeseen sisällyttää.
Olen autuas JUmalan lapsi, vaikka väitätkin, että minulla on väärä rauha. VÄITÄ VAAN. JEESUS ON KUITENKIN KUOLLUT SYNTIENI TÄHDEN. Tee se tyhjäksi ja heti.sanojani.
Sanoin,että en kiellä,ettetkö olisi uskossa,nyt,mutta et tullut uskoon vauvana kasteessa,mikään kaste ei uudestisynnytä,sellaista ei Raamatussa sanota missään,olet tullut uskoon kun olet ymmärtänyt ottaa Jeesuksen evankeliumin sydämeesi.
Lapaikaste vaan ei ole raamatullinen,vaikka kuinka kiivailet sen puolesta,se ei tee siitä raamatullista,se on kirkollinen valhe,ja eksytys.vaikka miten tulkitset Raamattu omaan pussiisi,kastetotuus on uskovien kaste upottamalla kasteen hautaan Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen,jossa puetaan Kristukseen.
Ei Jumala olisi jättänyt sanomaatta Sanassaan,jos lapsia pitäisi kastaa,miksiköhän sitä ei yksikään apostoli mainitse kastetapahtumien yhteydessä,onhan se nyt niin tärkeä asia,että se olisi pitänyt apostolien taholta tuoda selvästi esille.
Sensijaan uskovienkaste upottamalla on aivan selkeästi ja ymmärrettävästi ilmoitettu Raamatussa.
On jotenkin säälittävää kun aikusiet ihmiset sekoilee lasten kanssa näillä Raamatun totuuksilla,joista lapset ei ymmärrä hölökäsen pölähdystä,kun ei näemmä käsitä aikuistekaan.
Jeesuksen suhdetta lapsiin väännetään ja sovelletan kirkon rakentamiin kasteraameihin,ätysin omilla tulkinnoillanne todistelette itsellenne ja rauhoitatte omaatuntoanne ja siten todella saavutatte väärän rauhan omien sanojesi mukaan.
Kirkon aivopesu tässä lapsikaste harhassa on purrut ja lujasti,koska se on niin helppo tapa omistaa taivasosuus,ikävä vain,että siihen moni tulee pettymään,siksi minäkin näitä asioita kirjoittelen,että ei sitten ainakaan tarvitse sanoa,että kun kukaan ei sanonut mitään eikä opettanut ,eikä varoittanut lapsikasteen harhasta.
Jokainen joka näitä on lukenut on itse vastuussa jos ei usko tai sitten uskoo.
Siitäkin huolimatta vaikka pidät minun kirjoituksia alaarvoisena ja halveksit minua henkilökohtaisella tasolla,totuus ei minun persoonaani kaadu,kun ei kaatunut Jeesukseenkaan vaikka tappoivat Hänet ja ivaten ja pilkaten hylkäsivät,ja juuri valtionkirkon taholta Jeesuskin tuomittiin lahkolaisena ja kansan villitsiänä. Senaikaiset oikeaoppiset ja kirjanoppineet Hänet teurastivat ristillä,Jumalan Pojan,saati sitten minut,tuomitsette. - Alpo Ahola
sanojani.
Sanoin,että en kiellä,ettetkö olisi uskossa,nyt,mutta et tullut uskoon vauvana kasteessa,mikään kaste ei uudestisynnytä,sellaista ei Raamatussa sanota missään,olet tullut uskoon kun olet ymmärtänyt ottaa Jeesuksen evankeliumin sydämeesi.
Lapaikaste vaan ei ole raamatullinen,vaikka kuinka kiivailet sen puolesta,se ei tee siitä raamatullista,se on kirkollinen valhe,ja eksytys.vaikka miten tulkitset Raamattu omaan pussiisi,kastetotuus on uskovien kaste upottamalla kasteen hautaan Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen,jossa puetaan Kristukseen.
Ei Jumala olisi jättänyt sanomaatta Sanassaan,jos lapsia pitäisi kastaa,miksiköhän sitä ei yksikään apostoli mainitse kastetapahtumien yhteydessä,onhan se nyt niin tärkeä asia,että se olisi pitänyt apostolien taholta tuoda selvästi esille.
Sensijaan uskovienkaste upottamalla on aivan selkeästi ja ymmärrettävästi ilmoitettu Raamatussa.
On jotenkin säälittävää kun aikusiet ihmiset sekoilee lasten kanssa näillä Raamatun totuuksilla,joista lapset ei ymmärrä hölökäsen pölähdystä,kun ei näemmä käsitä aikuistekaan.
Jeesuksen suhdetta lapsiin väännetään ja sovelletan kirkon rakentamiin kasteraameihin,ätysin omilla tulkinnoillanne todistelette itsellenne ja rauhoitatte omaatuntoanne ja siten todella saavutatte väärän rauhan omien sanojesi mukaan.
Kirkon aivopesu tässä lapsikaste harhassa on purrut ja lujasti,koska se on niin helppo tapa omistaa taivasosuus,ikävä vain,että siihen moni tulee pettymään,siksi minäkin näitä asioita kirjoittelen,että ei sitten ainakaan tarvitse sanoa,että kun kukaan ei sanonut mitään eikä opettanut ,eikä varoittanut lapsikasteen harhasta.
Jokainen joka näitä on lukenut on itse vastuussa jos ei usko tai sitten uskoo.
Siitäkin huolimatta vaikka pidät minun kirjoituksia alaarvoisena ja halveksit minua henkilökohtaisella tasolla,totuus ei minun persoonaani kaadu,kun ei kaatunut Jeesukseenkaan vaikka tappoivat Hänet ja ivaten ja pilkaten hylkäsivät,ja juuri valtionkirkon taholta Jeesuskin tuomittiin lahkolaisena ja kansan villitsiänä. Senaikaiset oikeaoppiset ja kirjanoppineet Hänet teurastivat ristillä,Jumalan Pojan,saati sitten minut,tuomitsette.Meillä on sovittamaton ristiriita. Kun sanot, että väännän sanojasi, niin minäkin sanon, että väännät sanojani. Minulle siis lapsikaste on aivan selvyys, sillä Raamattu ei tunne ikärajoja ja sei sitä tunne synnissä, eikä uskossa, eikä kasteessa. Annat ymmärtää, että ymmärtäväinen ikä ja se, että itse pystyy tekemään ratkaisun ja on silloin kelvollisessa ja vastuullisessa iässä, jolloin jopa usko on vasta mahdollinen. Tuollaisen selostuksen minä pidän täysin järjen tuotteena ja sellaisena, ettei Raamattu ja Jeesuksen opetus sellaista tue. Kasteiden yhteydessä mainitut perhekunnat ja kansa käsitykseni mukaan sisältävät lapset, vaikka sen kieltäisitkin.
Sanoisinkin, että tuomiopäivä koittaa ennen kuin tästä ratkaisu tulee. Emme ole asiassa samassa leirissä. Sitä en siti sano, ettei uskoa Kristukseen ole, vaikka kastekäsitys on aivan eri planeetalta. Tuomioita en siis ole latelemassa, vaikka oppi onkin eri. Palvele Kristusta tahollasi ja sitä minä teen omalla tahollani, sillä se on varmaa, ettemme pysty toistamme muuksi opillisesti muuttamaan. - Alpo Ahola
Nainen** kirjoitti:
laulujen kautta.pyhäkoulun kautta.kerhon kautta.hengellisten kokousten kautta.
ja minun lapseni jo aikuinen--on tälläkin hetkellä päätoimisesti rukoilijan tehtävissä.Jumala on häntä siunannut ihmeellisesti.Hänelle on annettu vahva parantamisen armolahja.mutta ei korota itseään.on vaatimaton ja nöyrä.
joten en kai ihan metsään ole mennyt äitinä vaikka niin annoit ymmärtää.Minä olen opettanut lapsilleni syntikäsitteen ja sen missä nimessä ihminen pelastuu. Lapset on pienenä kastettu ja ilokseni ovat tunnustavia uskovaisia. Lapsikasteen kielto ja vääräksi tuomitseminen ei tee mitään halla näillä vainioilla. Lapsena ovat kastettu ja tunnustavia uskovaisia ovat, eikö olekkin vähän kummallista. On siis jo lapsena opetettu Kristusta omistamaan autuudeksi, eikä ilman Jumalan Sanaa ole jätetty kuolemaan autiomaahan. Lähteet ja ruohikot on pidettävä Herran seurakunnassa avoimena. Se on vanhempien velvollisuus lapsiansa kohtaan. Niin määrää Raamattu.
- Taavi
Alpo Ahola kirjoitti:
Meillä on sovittamaton ristiriita. Kun sanot, että väännän sanojasi, niin minäkin sanon, että väännät sanojani. Minulle siis lapsikaste on aivan selvyys, sillä Raamattu ei tunne ikärajoja ja sei sitä tunne synnissä, eikä uskossa, eikä kasteessa. Annat ymmärtää, että ymmärtäväinen ikä ja se, että itse pystyy tekemään ratkaisun ja on silloin kelvollisessa ja vastuullisessa iässä, jolloin jopa usko on vasta mahdollinen. Tuollaisen selostuksen minä pidän täysin järjen tuotteena ja sellaisena, ettei Raamattu ja Jeesuksen opetus sellaista tue. Kasteiden yhteydessä mainitut perhekunnat ja kansa käsitykseni mukaan sisältävät lapset, vaikka sen kieltäisitkin.
Sanoisinkin, että tuomiopäivä koittaa ennen kuin tästä ratkaisu tulee. Emme ole asiassa samassa leirissä. Sitä en siti sano, ettei uskoa Kristukseen ole, vaikka kastekäsitys on aivan eri planeetalta. Tuomioita en siis ole latelemassa, vaikka oppi onkin eri. Palvele Kristusta tahollasi ja sitä minä teen omalla tahollani, sillä se on varmaa, ettemme pysty toistamme muuksi opillisesti muuttamaan.Alpo,Kristus on sittenkin jakamaton,nuo sanat
ovat miettimisen arvoisat.
Monesti omitaan Kristus itselle,pääosin juuri
näitten oppi kysymysten vuoksi.
Itse olen Helluntai mielinen,kuulun Kirkkoon en
siis kuulu Helluntai-seurakuntaan.
Eilen annoin sinulle oman käsitykseni kasteasias-
sa,ei siitä enempää.
Minulla on ystäviä niin Kirkko kuin Helluntai uskovissa.
Jos on erimielisyksiä,on meillä kaikilla vaja-
vaisuutta,kuulummepa mihin suuntaan hyvänsä.
Kun kerran olemme perillä Taivaan ihanuudessa,
olemme vasta Täydellisiä.
Olet Alpo minulle VELI Siunausta. - Alpo Ahola
Taavi kirjoitti:
Alpo,Kristus on sittenkin jakamaton,nuo sanat
ovat miettimisen arvoisat.
Monesti omitaan Kristus itselle,pääosin juuri
näitten oppi kysymysten vuoksi.
Itse olen Helluntai mielinen,kuulun Kirkkoon en
siis kuulu Helluntai-seurakuntaan.
Eilen annoin sinulle oman käsitykseni kasteasias-
sa,ei siitä enempää.
Minulla on ystäviä niin Kirkko kuin Helluntai uskovissa.
Jos on erimielisyksiä,on meillä kaikilla vaja-
vaisuutta,kuulummepa mihin suuntaan hyvänsä.
Kun kerran olemme perillä Taivaan ihanuudessa,
olemme vasta Täydellisiä.
Olet Alpo minulle VELI Siunausta.Minä nyt kuulun luterilaiseen kirkkoon. Tiedät hyvin lapsikastekantani. Varmaan olet saanut selville useitten tunnustusteni pohjalta käsityksen uskostani Kristukseen ainoana autuutena. Kristus ja Golgatan työ on uskon keskus. Tahdon ikäänkuin suurennuslasilla tähyillen opetella ymmärtämään toisen uskonkappaleen (Kristuksessa lunastusta) sisältöä.
Minulla on useita ystäviä helluntalaisesa liikkeessä ja onpa niinkin, että kun olen ollut saarnaamassa jossakin kirkossa, niin opetukseni tuntevat helluntalaiset ovat tulleet kuulemaan Sanan julistusta. En ole pappi, vaan maallikkosaarnaaja. - RitariOlevainen
Alpo Ahola kirjoitti:
Meillä on sovittamaton ristiriita. Kun sanot, että väännän sanojasi, niin minäkin sanon, että väännät sanojani. Minulle siis lapsikaste on aivan selvyys, sillä Raamattu ei tunne ikärajoja ja sei sitä tunne synnissä, eikä uskossa, eikä kasteessa. Annat ymmärtää, että ymmärtäväinen ikä ja se, että itse pystyy tekemään ratkaisun ja on silloin kelvollisessa ja vastuullisessa iässä, jolloin jopa usko on vasta mahdollinen. Tuollaisen selostuksen minä pidän täysin järjen tuotteena ja sellaisena, ettei Raamattu ja Jeesuksen opetus sellaista tue. Kasteiden yhteydessä mainitut perhekunnat ja kansa käsitykseni mukaan sisältävät lapset, vaikka sen kieltäisitkin.
Sanoisinkin, että tuomiopäivä koittaa ennen kuin tästä ratkaisu tulee. Emme ole asiassa samassa leirissä. Sitä en siti sano, ettei uskoa Kristukseen ole, vaikka kastekäsitys on aivan eri planeetalta. Tuomioita en siis ole latelemassa, vaikka oppi onkin eri. Palvele Kristusta tahollasi ja sitä minä teen omalla tahollani, sillä se on varmaa, ettemme pysty toistamme muuksi opillisesti muuttamaan.Raamattu ei sano,että olisi lapsia kastettu,sinä ikävä kyllä oletat vain niin,eikä se ole Raamatun totuutta.
Ei minulla ole mitään henkilökohtaista sinua eikä ketään muutakaan vastaan,puollustan vain sitä,mitä Raamattu opettaa,lisäämättä siihen mitään filosofisia tai omia käsityksiäni,tai olettamuksia,että kuinka olisi ,tai pitäisi olla,ei Raamattua voi sillätavalla lukea,ei sitä voi tulkita omien käsitysten pohjalta.
Raamattu täytyy selittää Raamatulla itsellään,mitkään inhimilliset selitykset ei kelpaa,vaikka olsi minkä asteen tai instituution professori,jos poikkeaa Raamatusta tieteen tai oman järjen selityksiin.
Mm:ssa Esko Kallion selitykset on silkkaa järkeilyä ja filosofista ajattelua,eikä pitäydy Raamatun opissa,vaikka Raamatulla yrittääkin tukea väitteitään,kaahaten Raamatun kannesta kanteen mitä ihmeellisimpiä selityksiä antaen.
Esm. kaste oppi on aivan selvääkin selvempi uusessatestamentissä,ei tarvitse lähte punaisellemerrelle Moosesta hakemaan avuksi,apostolit opettaa aivan selkeästi kasteen Raamatun teologian.
Ajatteleppa tätä.
Jeesus asnoi: "Portti on ahdas joka vie elämään,laveatie vie kadotukseen."
Eihän voi mitenkään ajatella,että vauvojen tulisi mennä jostain ahtaasta portista sisälle elämään,kun justiin hädintuskin ovat selviytyneet äidin kohdusta,siinä oli jo ahtautta tarpeeksi yhdellä kertaa.
Uudestisyntyminen lapsikasteen kautta on epälooginen monellakin tpaa.
Miten vauva ottaa ristinsä ja lähtee seuraamaan Jeesusta jokapäivä,ja tämä ristin kantaminen kuuluu opetuslapsille,ja opetuslapsewt ovat uudestisyntyneitä uskovaisia,jos vauva syntyy uudesti heti luonnollisen syntymänsä jäkeen kasteessa,niin miten vauva ottaa sitten ristinsä ja aloittaa Jeesuksen seuraamisen?
Ja jos aletaan näitä mahdottomia ristiriitaisuuksia hakemaan vauvan uskoontulon seuraamuksista,niin ajaudutaan mahdottomuuuksien eteen.
Eikä siinä tule kummit kysymykseen,koska sekin on epäraamtullista,en väitä,etteikö niitä saa olla,mutta ei ne voi kantaa vauvan ristiä siihen asti,kunnes vauva itse ymmärtää sen ottaa kannettabakseen.
Ymmärränkö minä,ymmärätkö sinä,täysin vieläkään,nitä on oikea ristin kantaminen,saati sitten vauva,utopinen ajatuksenakin ! - Alpo Ahola
Raamattu ei sano,että olisi lapsia kastettu,sinä ikävä kyllä oletat vain niin,eikä se ole Raamatun totuutta.
Ei minulla ole mitään henkilökohtaista sinua eikä ketään muutakaan vastaan,puollustan vain sitä,mitä Raamattu opettaa,lisäämättä siihen mitään filosofisia tai omia käsityksiäni,tai olettamuksia,että kuinka olisi ,tai pitäisi olla,ei Raamattua voi sillätavalla lukea,ei sitä voi tulkita omien käsitysten pohjalta.
Raamattu täytyy selittää Raamatulla itsellään,mitkään inhimilliset selitykset ei kelpaa,vaikka olsi minkä asteen tai instituution professori,jos poikkeaa Raamatusta tieteen tai oman järjen selityksiin.
Mm:ssa Esko Kallion selitykset on silkkaa järkeilyä ja filosofista ajattelua,eikä pitäydy Raamatun opissa,vaikka Raamatulla yrittääkin tukea väitteitään,kaahaten Raamatun kannesta kanteen mitä ihmeellisimpiä selityksiä antaen.
Esm. kaste oppi on aivan selvääkin selvempi uusessatestamentissä,ei tarvitse lähte punaisellemerrelle Moosesta hakemaan avuksi,apostolit opettaa aivan selkeästi kasteen Raamatun teologian.
Ajatteleppa tätä.
Eihän voi mitenkään ajatella,että vauvojen tulisi mennä jostain ahtaasta portista sisälle elämään,kun justiin hädintuskin ovat selviytyneet äidin kohdusta,siinä oli jo ahtautta tarpeeksi yhdellä kertaa.
Miten vauva ottaa ristinsä ja lähtee seuraamaan Jeesusta jokapäivä,ja tämä ristin kantaminen kuuluu opetuslapsille,ja opetuslapsewt ovat uudestisyntyneitä uskovaisia,jos vauva syntyy uudesti heti luonnollisen syntymänsä jäkeen kasteessa,niin miten vauva ottaa sitten ristinsä ja aloittaa Jeesuksen seuraamisen?
Ja jos aletaan näitä mahdottomia ristiriitaisuuksia hakemaan vauvan uskoontulon seuraamuksista,niin ajaudutaan mahdottomuuuksien eteen.
Eikä siinä tule kummit kysymykseen,koska sekin on epäraamtullista,en väitä,etteikö niitä saa olla,mutta ei ne voi kantaa vauvan ristiä siihen asti,kunnes vauva itse ymmärtää sen ottaa kannettabakseen.
Ymmärränkö minä,ymmärätkö sinä,täysin vieläkään,nitä on oikea ristin kantaminen,saati sitten vauva,utopinen ajatuksenakin !Joh. 3:5
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
ONKO LAPSI EDES JOKU?
Annathan ymmärtää toki, ettei lapsi olekaan mitään, se ei tarvitse mitää, sillä eihän se ymmärrä mitään, kun se ei ole ymmärtävässä iässä. Sanot: Ajatteleppa tätä. Jeesus sanoi: "Portti on ahdas joka vie elämään,lavea tie vie kadotukseen." Niin minäkin sanon. Et varmaan itse kuitenkaan huomaa, että järkeilet. Järjen tie harhaan vie.
Pyydän, että nyt näytät Raamatun todisteet ajatuksesi tueksi lapsikasteen kiellosta ja toisaalta siitä, että mikä on ymmärtäväinen ikä. Missä muuten sanotaan, että lapsi ei synny ilman turmelusta? Paljon luettelet torjuvia mielipiteitä viesteissäsi. Sano se Raamatun sanoilla, niin sitten minäkin alan niitä kohtia tarkemmin tutkimaan, että puhuvatko ne siitä asiasta, josta sanot niiden puhuvan. Todista, ettei lapsen tarvitse uudestisyntyä eikä lapsi uskoa tarvitse pelastuakseen. Vielä sanon, että Vanhassa Testamentissa on sittenkin paljon esikuvia kasteesta, jotka viittaavat kaikkiin, siis lapsiinkin. Jo Johannes parannuksen kasteessa opetti, että kansa on kyykäärmeen sikiöitä Luuk.3:7. Onhan ihminen turmeluksessa syntynyt ja siinnyt lihan tahdosta. Tuleeko saastaisesta puhdasta? RitariOlevainen antaa ymmärtää, että saastaisesta tulee puhasta luonnostaan. - Alpo Ahola
Raamattu ei sano,että olisi lapsia kastettu,sinä ikävä kyllä oletat vain niin,eikä se ole Raamatun totuutta.
Ajatteleppa tätä.
Ymmärränkö minä,ymmärätkö sinä,täysin vieläkään,nitä on oikea ristin kantaminen,saati sitten vauva,utopinen ajatuksenakin !Room. 2:12
Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan.
- Siispä lapset ja Kristusta omistamattomat pakanat ilman lakia hukkuvat.
Room. 3:23
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.
- Siispä lapsetkin ovat Jumalan kirkkautta vailla.
Room. 5:12
Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet.
- Siispä, miksi siis lapsetkin kuolevat? - RitariOlevainen
Alpo Ahola kirjoitti:
Joh. 3:5
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
ONKO LAPSI EDES JOKU?
Annathan ymmärtää toki, ettei lapsi olekaan mitään, se ei tarvitse mitää, sillä eihän se ymmärrä mitään, kun se ei ole ymmärtävässä iässä. Sanot: Ajatteleppa tätä. Jeesus sanoi: "Portti on ahdas joka vie elämään,lavea tie vie kadotukseen." Niin minäkin sanon. Et varmaan itse kuitenkaan huomaa, että järkeilet. Järjen tie harhaan vie.
Pyydän, että nyt näytät Raamatun todisteet ajatuksesi tueksi lapsikasteen kiellosta ja toisaalta siitä, että mikä on ymmärtäväinen ikä. Missä muuten sanotaan, että lapsi ei synny ilman turmelusta? Paljon luettelet torjuvia mielipiteitä viesteissäsi. Sano se Raamatun sanoilla, niin sitten minäkin alan niitä kohtia tarkemmin tutkimaan, että puhuvatko ne siitä asiasta, josta sanot niiden puhuvan. Todista, ettei lapsen tarvitse uudestisyntyä eikä lapsi uskoa tarvitse pelastuakseen. Vielä sanon, että Vanhassa Testamentissa on sittenkin paljon esikuvia kasteesta, jotka viittaavat kaikkiin, siis lapsiinkin. Jo Johannes parannuksen kasteessa opetti, että kansa on kyykäärmeen sikiöitä Luuk.3:7. Onhan ihminen turmeluksessa syntynyt ja siinnyt lihan tahdosta. Tuleeko saastaisesta puhdasta? RitariOlevainen antaa ymmärtää, että saastaisesta tulee puhasta luonnostaan.Aadmin synnin alainen jo syntyessään,en ole sellaista koskaan väittänytkään,ettei olisi?
Koko ihmisuku on saatunut ja myyty synnin alaisuuteen,Room.7 muistaakseni.
Kyllä lapsi tarvitsee Jeesuksen veren puhdistuksen siinä kuin kuka hyvänsä,mutta missään ei sanota,ainakaan Raamatussa,että se lapsikasteen kautta puhdistuisi? Jos sinä tiedät sellaisen Sanan kohdan,niin kerro?
Niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan,niin yös yhden ihmisen kautta maailma sovitetiin. Eli Jeesus on JO sovittanut jokaisen ihmisen,sovitus työ on täydellinen ja tuli valmiiksi silloin kun Jeesus kallisti päänsä ja sanoi: "Se on täytetty."
Ja ylösnousemuksen kautta varmistettiin vanhurskauttamisemme uskonkautta.
Vastasyntyneet,ja vauvat ja lapset jotka eivät ymmärrä evankeliumin sanomaa,eivätkä voi uskoa omilla aivoillaan ja ymmäryksellään ja sydämellään ovat Kristuksessa sovitetut sellaisinaan siihen asti,kunnes ymmärtävät Sanan,ja kuulla Sanan Kristuksen sanan,että voisivat uskoa sen ja ottaa uskon vastaan kuulemisen kautta.
Koska Jeesus on JO sovittanut maailman synnin,siihen kuuluu myöskin lapset,ja varsinkin he,he ovat sovitetut Krstuksessa,ilman mitään ihmisten riittejä ja suorituksia.
Yäärtävään ikään tullessaan hekin sitten joutuvat tekemään elämässään omakohtaisen ratkaisun,kuullessaan evankeliumin,silloin he itse valitsevat sydämessään,ja ymmärryksessään,ottavatko uskon Jeesukseen vaiko eivät.
Ei missään sanota Raamatussa,ettei lapsia saisi kastaa,mutta ei se oikeuta heitä sen perusteella kastettavaksi,vain koska sitä ei kielletä Raamatussa,eihän se nyt noin voi mennä,ymmärrät sen itsekkin!
Sensijaan siellä on selkeä kaste opppi,uskovainen uskoon tullessaan on valmis ottamaan kasteen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.Omasta vapaasta tahdostaan,on väkivaltaa uskonnollisessa mielessä kastaa vastoin tahtoaan,Jeesus ei missään anna myöskään tälläiselle käytännölle minkäälaista lupaa,eikä velvoita vanhempia kastattamaan lapsiaan.
Itse asiassa Jeesus ei puhu kasteesta juuri mitään,vasta apostolit toivat esiin kasteopin sen opillisessa mielessä.
Kun Jeesus oli lasten parissa,Hän kyllä heitä rakasti ja rakastaa yhä,jos kuka,niin Hän,mutta ei ksokaa anytanut lupaa eikä käskenyt heitä kastetaavaksi.
Vasta ylösnoisemuksensa jälkeen antoi lähetyskäskyn johon sisällytti kasteen,mutta ei lapsikastetta,sitä siitä ei saa muutakuin manipuloimalla Raamatun sanaa.
Ensin "tehdään" opetuslapseksi,siis saaranataan evankeliumi,ja kun ovat "tehdyt",kun ovat uskoneet Sanan ja tulleet uskoon,eli uudestisyntyneet elävän ja pysyvän Jumalan Sanan kautta,sitten käsketään kastamaan,ja sitten heitä pitää opettaa,ja Jeesus lipaa olla opetuslastensa kanssa maailman loppuun asti. - Alpo Ahola
Aadmin synnin alainen jo syntyessään,en ole sellaista koskaan väittänytkään,ettei olisi?
Koko ihmisuku on saatunut ja myyty synnin alaisuuteen,Room.7 muistaakseni.
Kyllä lapsi tarvitsee Jeesuksen veren puhdistuksen siinä kuin kuka hyvänsä,mutta missään ei sanota,ainakaan Raamatussa,että se lapsikasteen kautta puhdistuisi? Jos sinä tiedät sellaisen Sanan kohdan,niin kerro?
Niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan,niin yös yhden ihmisen kautta maailma sovitetiin. Eli Jeesus on JO sovittanut jokaisen ihmisen,sovitus työ on täydellinen ja tuli valmiiksi silloin kun Jeesus kallisti päänsä ja sanoi: "Se on täytetty."
Ja ylösnousemuksen kautta varmistettiin vanhurskauttamisemme uskonkautta.
Vastasyntyneet,ja vauvat ja lapset jotka eivät ymmärrä evankeliumin sanomaa,eivätkä voi uskoa omilla aivoillaan ja ymmäryksellään ja sydämellään ovat Kristuksessa sovitetut sellaisinaan siihen asti,kunnes ymmärtävät Sanan,ja kuulla Sanan Kristuksen sanan,että voisivat uskoa sen ja ottaa uskon vastaan kuulemisen kautta.
Koska Jeesus on JO sovittanut maailman synnin,siihen kuuluu myöskin lapset,ja varsinkin he,he ovat sovitetut Krstuksessa,ilman mitään ihmisten riittejä ja suorituksia.
Yäärtävään ikään tullessaan hekin sitten joutuvat tekemään elämässään omakohtaisen ratkaisun,kuullessaan evankeliumin,silloin he itse valitsevat sydämessään,ja ymmärryksessään,ottavatko uskon Jeesukseen vaiko eivät.
Ei missään sanota Raamatussa,ettei lapsia saisi kastaa,mutta ei se oikeuta heitä sen perusteella kastettavaksi,vain koska sitä ei kielletä Raamatussa,eihän se nyt noin voi mennä,ymmärrät sen itsekkin!
Sensijaan siellä on selkeä kaste opppi,uskovainen uskoon tullessaan on valmis ottamaan kasteen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.Omasta vapaasta tahdostaan,on väkivaltaa uskonnollisessa mielessä kastaa vastoin tahtoaan,Jeesus ei missään anna myöskään tälläiselle käytännölle minkäälaista lupaa,eikä velvoita vanhempia kastattamaan lapsiaan.
Itse asiassa Jeesus ei puhu kasteesta juuri mitään,vasta apostolit toivat esiin kasteopin sen opillisessa mielessä.
Kun Jeesus oli lasten parissa,Hän kyllä heitä rakasti ja rakastaa yhä,jos kuka,niin Hän,mutta ei ksokaa anytanut lupaa eikä käskenyt heitä kastetaavaksi.
Vasta ylösnoisemuksensa jälkeen antoi lähetyskäskyn johon sisällytti kasteen,mutta ei lapsikastetta,sitä siitä ei saa muutakuin manipuloimalla Raamatun sanaa.
Ensin "tehdään" opetuslapseksi,siis saaranataan evankeliumi,ja kun ovat "tehdyt",kun ovat uskoneet Sanan ja tulleet uskoon,eli uudestisyntyneet elävän ja pysyvän Jumalan Sanan kautta,sitten käsketään kastamaan,ja sitten heitä pitää opettaa,ja Jeesus lipaa olla opetuslastensa kanssa maailman loppuun asti.Kaste on uudestisyntymisen peso. Uudestisyntyminen on lääke lihasta syntymistä vastaan, niin kuin Jeesus opetti Nikodeemukselle. Ettäkö tiedä, että jotka olette kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet sanoi Paavali. Ilmeisesti todellisesti kuitenkin ajattelet, ettei lapset ole sittenkään lihasta syntyneet. Uskoa tarvitaan kasteen jälkeenkin, vielä viimeiseen hengenvetoon asti. Omistat näköjään lasten pelastumisen tapahtuvaksi ilman uskoa ja vetoat, ettei lapset voi ymmärtää.
Käsityksesi mukaan silloin kun ihminen tekee tietoisessa iässä niin sanotun tietoisen uskonratkaisun, niin silloin tapahtuu uudestisyntyminen. Minä en kääntynykseen kytke sillä tavoin uudestisyntymistä. Kääntymys on mielestäni enempi palaamista takaisin luopumuksen poluilta, kuten tuhlaajalapsikeromuksessa esitetään asia.
Milipiteesi "Vastasyntyneet,ja vauvat ja lapset jotka eivät ymmärrä evankeliumin sanomaa, eivätkä voi uskoa omilla aivoillaan ja ymmäryksellään ja sydämellään ovat Kristuksessa sovitetut sellaisinaan siihen asti, kunnes ymmärtävät Sanan,ja kuulla Sanan Kristuksen sanan,että voisivat uskoa sen ja ottaa uskon vastaan kuulemisen kautta." on mielestäni varsin hurja ja tekee kääntymyksen ihmisen omaksi suoritukseksi. Kuulisin mielelläni ne Raamatun kohdat, joihin tuossa mahdollisesti viittaat.
Jeesus asetti Kristillisen kasteen ylösnousemuksensa yhteydessä, jolloin alkoi lähetystyö ja varsinainen Kristuksen seurakunta toimia. Oikeastaan sitä ennemmin ja siihen asti toimittiin Vanha Testamentillisin ohjein. Pojat ympärileikattiin, niin Jeesuskin 8 päivän ikäisenä ja sillion Hänelle annettiin nimi Jeesus.
Meidän näkemyksemme ei nyt kasteesta kohtaa, mutta tiedän, että molemmat edellyttävät pelastukseen uskoa Kristuksen lunastustyöhön. Usko on Jumalan työ. Pyhä Henki avasi Lyydian sydämen ottamaan Sana vastaan. - hansutuulia
Nainen** kirjoitti:
Kun lapseni olivat pieniä ymmärsin,tajusin mitä he on vaille.olivatko syliä,rakkautta,ruokaa vaiko oliko vaippa märkä.
oletko sinä kenties joku moralisoija jote en ole vielä tullut tuntemaan??Alpo ei nytymmärrä sanaa imeväinen Paavalin sanomana, ne ovat uudestisyntyneitä 'lapsia' jotka ovat ottaneet Kristuksen sydämeensä ja saaneet syntinsä anteeksi. Imeväinen on vastasyntynyt Jumalan lapsi,jolle ei voi antaa paksua ruokaa, hänhän vasta opettelee konttaamaan. :)
- Alpo Ahola
hansutuulia kirjoitti:
Alpo ei nytymmärrä sanaa imeväinen Paavalin sanomana, ne ovat uudestisyntyneitä 'lapsia' jotka ovat ottaneet Kristuksen sydämeensä ja saaneet syntinsä anteeksi. Imeväinen on vastasyntynyt Jumalan lapsi,jolle ei voi antaa paksua ruokaa, hänhän vasta opettelee konttaamaan. :)
Alpo onkin armolapsi, kasteessa uusestisyntynyt lihasta syntymisen sijaan. Ei Alpo ole järkensä ja omien ratkaisujensa vanki. Ihan vaan Jeesus hoitanut asiat kuntoon. Mitä velä se odottaa uskossa ihanaa ylösnousemuksen aamua, jolloin turmeluskin on pois ja uudestisyntymä tulee esiin nähtävällä tavalla. Tule Herra Jeesus.
- Alpo Ahola
hansutuulia kirjoitti:
Alpo ei nytymmärrä sanaa imeväinen Paavalin sanomana, ne ovat uudestisyntyneitä 'lapsia' jotka ovat ottaneet Kristuksen sydämeensä ja saaneet syntinsä anteeksi. Imeväinen on vastasyntynyt Jumalan lapsi,jolle ei voi antaa paksua ruokaa, hänhän vasta opettelee konttaamaan. :)
Eikös ole ihme, että Jumalan Sana ottaa vertauksen kohteeksi sellaisen ominaisuuden, joka kuitenkin sitten puuttuu siltä vertauksen kohteelta itseltään. Eikös nyt minukin pitäisi ajatuskesi ja sanomasi niin ymmärtää, että sen ymmärtäisin niin kuinka sen tarkoitit sanoa ymmärrettäväksi, ettei lapsilla ole itsellä sitä ominaisuutta, johon Jumalan Sana on lasten ominaisuuden kuitenkin kai sitten edehdyksessä yhdistänyt.
Eikös ole yksinketaista. Olet kuitenkin sanomisestasi selityksen velkaa, sillä tälläinen on suomeksi sanomasi.
Onpa valaiseva kirjoitus lapsen uskosta, Alpo Ahola.
Kirjoituksesi kumoaa hyvin väitteet, ettei pieni lapsi muka voi uskoa.
Voisikko joku perustella väitteensä, etteivät pienet (syli)lapset voi uskoa.
Kaksikin Raamatun kohtaa riittää, jossa sanottaisiin, ettei pieni (syli)lapsi voi uskoa, eikä ottaa vastaan Jumalan valtakuntaa, (Mark. 9:36,37,42, Mark. 10:15)- Alpo Ahola
Unohtui, että lihan tahdosta siinnyt Johannes kiittä jo äitinsä Elisabetin kohdussa.
- hese
Alpo Ahola kirjoitti:
Unohtui, että lihan tahdosta siinnyt Johannes kiittä jo äitinsä Elisabetin kohdussa.
on paljon poikkeustapauksia joissa Jumala on asiohin puuttunut Pyhän Henkensä kautta, eikä niistä pidä mitään oppia kokoon laittaa.Olihan koko Israel kansana Jumalan valittu, myös tulevat polvet, eikä siitäkään voi vetää johtopäätöstä, että nyt koko maailma on lopullisesti kuuluva Jumalan kansaan.Tai jos Jeesus on kuollut koko maailman syntien puolesta, ei koko totuus ole siinä.Luther itse ei ottanut dogmaattista kantaa syntyneiden uskomiseen, päätteli vain, että jos on kerran kastettu ei tarvitse toista kastetta.
Aabraham katsottiin vanhurskaaksi uskon tähden ja jos Uutta Testamanttia lukee, niin uskosta siellä pääasiassa kirjoitetaan.
Vastasyntyneen usko kuuluu niihin kiistanalaisiin asioihin, joista Raamattu ei yksinkertaisesti anna riittävästi ja yksiselitteisesti selkoa, jotta asiaa voitaisiin pitää opissa esillä, Herätysliikkeet palstalla eräs kirkko esittelee n. 100 m^2 verran samaan kategoriaan kuuluvaa aineistoa - totuutena.
Itselleni riittää mitä ihminen todistaa: Alpo Ahola on todistanut uskovansa Kristuksen sovitustyöhön, ja tämän tähden saanut syntinsä anteeksi ja vanhurskautunut Jeesuksen uhriveren kautta, jonka tähden kehoitankin nyt kaikkia veljiä ja sisaria pitämään Alpoa veljenä Kristuksessa. - Alpo on uskossa
hese kirjoitti:
on paljon poikkeustapauksia joissa Jumala on asiohin puuttunut Pyhän Henkensä kautta, eikä niistä pidä mitään oppia kokoon laittaa.Olihan koko Israel kansana Jumalan valittu, myös tulevat polvet, eikä siitäkään voi vetää johtopäätöstä, että nyt koko maailma on lopullisesti kuuluva Jumalan kansaan.Tai jos Jeesus on kuollut koko maailman syntien puolesta, ei koko totuus ole siinä.Luther itse ei ottanut dogmaattista kantaa syntyneiden uskomiseen, päätteli vain, että jos on kerran kastettu ei tarvitse toista kastetta.
Aabraham katsottiin vanhurskaaksi uskon tähden ja jos Uutta Testamanttia lukee, niin uskosta siellä pääasiassa kirjoitetaan.
Vastasyntyneen usko kuuluu niihin kiistanalaisiin asioihin, joista Raamattu ei yksinkertaisesti anna riittävästi ja yksiselitteisesti selkoa, jotta asiaa voitaisiin pitää opissa esillä, Herätysliikkeet palstalla eräs kirkko esittelee n. 100 m^2 verran samaan kategoriaan kuuluvaa aineistoa - totuutena.
Itselleni riittää mitä ihminen todistaa: Alpo Ahola on todistanut uskovansa Kristuksen sovitustyöhön, ja tämän tähden saanut syntinsä anteeksi ja vanhurskautunut Jeesuksen uhriveren kautta, jonka tähden kehoitankin nyt kaikkia veljiä ja sisaria pitämään Alpoa veljenä Kristuksessa.ei siitä ole kyse. Jumalahan toivoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan Totuuden. ja sitä varten meidät uskovat on tähän tehtävään "valtuutettu". viemään eteenpäin muille ihmisille pelastuksen evankeliumia. kun lukee Ilmestyskirjaa käy ilmi, että tulee valitettavasti olemaan ihmisiä, jotka eivät ole ottaneet vastaan uskoa Totuuteen Jeesuksesta Kristuksesta vaan valitettavasti joutuvat elämään suuren ahdistuksen aikana. toivoisin kaikki pelastuisivat ja pääsisivät Isän tykö, mutta....
- siitä
Alpo on uskossa kirjoitti:
ei siitä ole kyse. Jumalahan toivoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan Totuuden. ja sitä varten meidät uskovat on tähän tehtävään "valtuutettu". viemään eteenpäin muille ihmisille pelastuksen evankeliumia. kun lukee Ilmestyskirjaa käy ilmi, että tulee valitettavasti olemaan ihmisiä, jotka eivät ole ottaneet vastaan uskoa Totuuteen Jeesuksesta Kristuksesta vaan valitettavasti joutuvat elämään suuren ahdistuksen aikana. toivoisin kaikki pelastuisivat ja pääsisivät Isän tykö, mutta....
että pienet lapset uskovat. Tätä opettaa Jeesus ja tätä opettaa sekä vanha ja uusitestamaetti.
Synergistit ja ratkaisukristityt tämän kaiken kieltävät.
...Mutta on vain niin, ettei ilman Kristuksen Henkeä ja uskoa voi kelvata Jumalalle. Tämä on Raamatun opetus ja tästä ei ole yhtään poikkeusta. - frihet
siitä kirjoitti:
että pienet lapset uskovat. Tätä opettaa Jeesus ja tätä opettaa sekä vanha ja uusitestamaetti.
Synergistit ja ratkaisukristityt tämän kaiken kieltävät.
...Mutta on vain niin, ettei ilman Kristuksen Henkeä ja uskoa voi kelvata Jumalalle. Tämä on Raamatun opetus ja tästä ei ole yhtään poikkeusta.Sekin tosiasia, että vauvakaste on ensisijaisesti vanhempien RATKAISU, eli vanhemmat "pelastavat" vauvansa taivaaseen, vaikka olisivat saatanan palvojia, omassa elämässään.
Tiedänhän minäkin "uskonnolliset" vanhemmat, jotka nimeä lapselleen antaessaan vievät vauvaa kasteelle, tietämättä sen höläystäkään mihin vauvaansa vievät eivätkä raamatusta tiedä mikä on vanha- ja mikä uusitestamentti.
MONET OVATKIN HUOLISSAAN, JUURI ETTÄ KANNATTAAKO LASTANSA KIRKOLLIS VERON MAKSAJIIN KASTATTAA, VAI EHTISIKÖ LAPSI SIT VERO IÄSSÄ LIITTYÄ KIRKKOON.
Eli ei vauva kaste ole edes vanhemmille tiedossa, miten sitten vauvalle, joka ei kotonaan, edes idussaan evankeliumia kuule, kuten Alpon itiöt.
Ei minulle myöskään rakastelun jälkeen ole tullut mieleen, että raamatusta vaimon vatsalle kasteen merkitystä selostan, kuten Alpo tuolla ylempänä mainitsi.
Eli kun vaimo raskaaksi tulee, niin sit yhdeksän kuukautta kasteesta jutellaan, halusipa tai ei.
Myönnän, että kiinostukseni herää, kun vauvan vastauksista ja uskosta Kristukseen kirjoitetaan, siksikin kun niin harva suomalainen uskoo edes raamatun totuuteen ja Kristuksen sovitukseen elävänä pelastajana. - ristiinnaulittu
frihet kirjoitti:
Sekin tosiasia, että vauvakaste on ensisijaisesti vanhempien RATKAISU, eli vanhemmat "pelastavat" vauvansa taivaaseen, vaikka olisivat saatanan palvojia, omassa elämässään.
Tiedänhän minäkin "uskonnolliset" vanhemmat, jotka nimeä lapselleen antaessaan vievät vauvaa kasteelle, tietämättä sen höläystäkään mihin vauvaansa vievät eivätkä raamatusta tiedä mikä on vanha- ja mikä uusitestamentti.
MONET OVATKIN HUOLISSAAN, JUURI ETTÄ KANNATTAAKO LASTANSA KIRKOLLIS VERON MAKSAJIIN KASTATTAA, VAI EHTISIKÖ LAPSI SIT VERO IÄSSÄ LIITTYÄ KIRKKOON.
Eli ei vauva kaste ole edes vanhemmille tiedossa, miten sitten vauvalle, joka ei kotonaan, edes idussaan evankeliumia kuule, kuten Alpon itiöt.
Ei minulle myöskään rakastelun jälkeen ole tullut mieleen, että raamatusta vaimon vatsalle kasteen merkitystä selostan, kuten Alpo tuolla ylempänä mainitsi.
Eli kun vaimo raskaaksi tulee, niin sit yhdeksän kuukautta kasteesta jutellaan, halusipa tai ei.
Myönnän, että kiinostukseni herää, kun vauvan vastauksista ja uskosta Kristukseen kirjoitetaan, siksikin kun niin harva suomalainen uskoo edes raamatun totuuteen ja Kristuksen sovitukseen elävänä pelastajana.Vanhemmat 'uskovat' lapsensa puolesta synnit anteeksi. Kukaan ei voi sitä toisen puolesta tehdä! Kyllä se on jokaisen oman päätöksen varassa mitä tietä haluaa kulkea. Kulkeako laveaa vai kaitaa tietä.
JOkaisen lapsikasteen puolustajan pitää tämä tajuta ettei, kukaan voi uskoa toisen syntejä anteeksi, Raamattu jopa varoittaa, älä ole kerkeä panemaan käsiäsi toisen ylle, ettet ole osallisena toisen synteihin.
Vauva on vapaa, pieni joka ei ymmärrä muuta kuin äidin rinnan ja on siitä melko pitkään riippuvainen. - Alpo Ahola
ristiinnaulittu kirjoitti:
Vanhemmat 'uskovat' lapsensa puolesta synnit anteeksi. Kukaan ei voi sitä toisen puolesta tehdä! Kyllä se on jokaisen oman päätöksen varassa mitä tietä haluaa kulkea. Kulkeako laveaa vai kaitaa tietä.
JOkaisen lapsikasteen puolustajan pitää tämä tajuta ettei, kukaan voi uskoa toisen syntejä anteeksi, Raamattu jopa varoittaa, älä ole kerkeä panemaan käsiäsi toisen ylle, ettet ole osallisena toisen synteihin.
Vauva on vapaa, pieni joka ei ymmärrä muuta kuin äidin rinnan ja on siitä melko pitkään riippuvainen.Taidatpa nyt vähän puhu puita heiniä. Kysyn sinulta, että kuka uskoo minun puolestani ja vastaan, että Kristus on uskollinen. Omistan iteselleni uskossa Kristuksen työn. Ei lapsikaste nyt niin pöljä ole mitä annat vääristellen ymmärtää. Näyttää olevan niin, ettet tosiaan ymmärrä sanojesi sisältöä.
- todista lapsikasteen puolesta
Jeesus sanoi että lastenkaltaisten on taivasten valtakunta. eli myös me aikuiset tarvitaan samanlaista mieltä kuin lapset uskoaksemme pelastuksemme evankeliumin. aikuiset saattavat liikaa järkeillä asioita tämän maailman ja tieteen mukaan, mutta lapsenmielisyyttä tarvitaan uskomiseen.
mutta lapsena saatu kaste ei tee lasta uskovaksi. ei mikään kaste sitä voi saada aikaan. ei mikään ihmisten suorittama rituaali saa uskoa aikaan. uskon saa aikaan vain Herra.- Alpo Ahola
Ota nyt hyvänen aika huomioon, että en ole koskaan todistanut lapsikasteen puolesta pelkkänä tekona, vaan minä nimenomaan edustan sitä alkuperäistä luterilaista käsitystä, joka sanoo, että ilman uskoa on mahdoton olla otollinen. Ilmeisesti silmälasiesi väri ei salli nähdä viesteistäni tätä tunnustusta. Opetus seuratkoon kaikkia kastetuita, niin Sinua kuin minuakin. Sana uskotaan. ON SIIS USKO JA KASTE, SIIS MOLEMMAT. Väitä vaan, etten ole uskon kannattaja, mutta karille veneesi silloin ajat.
- hansutuulia
ja kyllä kolmivuotias jo tietää Jeesuksesta jos hänelle siitä kerrotaan. Minun tyttäreni osasi puhua jo 1 1/2 vuotiaana. Joten ei tuo mikään ihme että ristin legoista tekee. Jotkut lapset osaavat jopa lukea tuon ikäisenä. Ja on tutkittu että kolmivuotiaana omaksutaan asioita jotka muistetaan jopa aikuisena. Meidän tytär sai ainakin paljon kuunnella satuja ja muistaa yhden kirjan erityisesti joka oli tarkoitettu pienelle pureksivalle lapselle.
Jeesuksesta kannattaa alkaa lapselle lukemaan heti kun hän vain kiinnostuu kirjoista, siunaten ja rukoilen yhdessä.- ihan samaa mieltä
olen. lapselle kyllä kannattaa alkaa lukemaan Jeesuksesta heti kun se on mahdollista. noina ekoina vuosina lapsihan omaksuu paljon uusia asioita. juuri vanhemmiltaan. itselläni ei ole lapsia, mutta lähipiirissä olen huomannut kuinka nyt neljävuotias poika on omaksunut asioita isältään ja äidiltään. ja seurannut heidän tekemisiään ja tehnyt samoja asioita perässä. eli kannattaa olla myös tarkkaavainen antaa lapselle hyvän esikuvan tulevaisuutta ajatellen.
- Alpo Ahola
Raamattu sanoo siis ykiselitteisesti jotta jo imeväinen antaa Jumalalle kiitoksen, niin kyllähän 3-vuotias sen jo sitten osaa tehdä, mutta täällä on sekin kielletty, että sellaisia kieltäjä te nyt vain olette.
- hansutuulia
Alpo Ahola kirjoitti:
Raamattu sanoo siis ykiselitteisesti jotta jo imeväinen antaa Jumalalle kiitoksen, niin kyllähän 3-vuotias sen jo sitten osaa tehdä, mutta täällä on sekin kielletty, että sellaisia kieltäjä te nyt vain olette.
kolmivuotias harvoin on imeväinen ja lapset pääsevät taivaaseen että silleen, älä tule tänne tuomaan pakanallista oppia 'ilman kastetta joutuvat kadotus tyyliin'. Meillä uskotaan Jumalan Sanaan, senkaltainen on taivastenvaltakunta, eli lapsen kaltainen. Sinä olet täällä tuomitsemassa uskovia kun eivät anna pikkuvauvallensa kastetta ja siten annat ymmärtää että ilman sitä he eivät sinne pääse. Tuo on jotain kauheta oppia jota Jeeuskin itkee!!
mene vain sinne kastepalstalle tänne ei tarvi tuollaista puppua tulla syöttämään! Häpeä ja tee parannus tuosta harhastasi. - Alpo Ahola
hansutuulia kirjoitti:
kolmivuotias harvoin on imeväinen ja lapset pääsevät taivaaseen että silleen, älä tule tänne tuomaan pakanallista oppia 'ilman kastetta joutuvat kadotus tyyliin'. Meillä uskotaan Jumalan Sanaan, senkaltainen on taivastenvaltakunta, eli lapsen kaltainen. Sinä olet täällä tuomitsemassa uskovia kun eivät anna pikkuvauvallensa kastetta ja siten annat ymmärtää että ilman sitä he eivät sinne pääse. Tuo on jotain kauheta oppia jota Jeeuskin itkee!!
mene vain sinne kastepalstalle tänne ei tarvi tuollaista puppua tulla syöttämään! Häpeä ja tee parannus tuosta harhastasi.Edustat siis sitä käsitystä, että lapset pelastuvat ilman uskoa.
Minä nyt vaadin lapsienkin osalta uskoa pelastumiseksi. - hansutuulia
Alpo Ahola kirjoitti:
Edustat siis sitä käsitystä, että lapset pelastuvat ilman uskoa.
Minä nyt vaadin lapsienkin osalta uskoa pelastumiseksi.aikamoinen vaatimus! kuule eiköhön nyt ole niin että ettet tule tänne tuollaista moskaa jakamaan.
Niin kauan kuin vauva pyörii äitinsä rinnalla on varmasti taivaskelpoinen! tuollainen väite on todella kamalaa mitä täällä syötät!
Miten kävi niiden lasten jotka jäivät ilman kastetta ja kuolivat synnytykseen, väitätkö että ovat kadotuksessa? - hansutuulia
hansutuulia kirjoitti:
aikamoinen vaatimus! kuule eiköhön nyt ole niin että ettet tule tänne tuollaista moskaa jakamaan.
Niin kauan kuin vauva pyörii äitinsä rinnalla on varmasti taivaskelpoinen! tuollainen väite on todella kamalaa mitä täällä syötät!
Miten kävi niiden lasten jotka jäivät ilman kastetta ja kuolivat synnytykseen, väitätkö että ovat kadotuksessa?ja kävi itse upotuskasteella, koska niin Sana sanoo, ne jotka tulivat uskoon oottivat kasteen ja heitä lisääntyi joka päivä ja he mursivat leipää. Kerttoo sisällöstä hyvinkin tarkkaan.
Sana teki tehtävänsä ja se synnytti ihmisellä synnintunnon. He kuulivat julistetun Sanan ja ottivat Jeesuksen vastaan pelastajanaan.
Jeesus otti lapsia syliinsä ja sanoi, sen kaltainen on taivasten valtakunta, eli pieni lapsi oli puhdas ja viaton, sellaisen kaltaisi pitää olle meidänkin jotta pääsemme perille. - Alpo Ahola
Hyvänen aika, vastako sitten pahan teko luetaan persoonalle, kun sen itse ymmärtää. Miksi kuningas Daavidin sitten piti saada profeetta Naataninta tietää, että on langennut. Selitä oi Israelin opettaja. Mikä on ymmärtäväinen ikä käsityksesi mukaan johon asti saa tehdä syntiä vapaati, ettei Jumalakaan sitä synniksi lue. Minä olen nyt saanut Raamatusta sen käsityksen, että lapsetkin kuuluvat siihen joukkoon, jonka mainetodistus on sellainen, että kaikki ovat pois poikenneet ja kelvottomaksi käyneet ja ovat siten synnin alle myytyjä.
- Alpo Ahola
hansutuulia kirjoitti:
aikamoinen vaatimus! kuule eiköhön nyt ole niin että ettet tule tänne tuollaista moskaa jakamaan.
Miten kävi niiden lasten jotka jäivät ilman kastetta ja kuolivat synnytykseen, väitätkö että ovat kadotuksessa?Kysy kysymyksesi Jumalalta.
- Alpo Ahola
hansutuulia kirjoitti:
ja kävi itse upotuskasteella, koska niin Sana sanoo, ne jotka tulivat uskoon oottivat kasteen ja heitä lisääntyi joka päivä ja he mursivat leipää. Kerttoo sisällöstä hyvinkin tarkkaan.
Sana teki tehtävänsä ja se synnytti ihmisellä synnintunnon. He kuulivat julistetun Sanan ja ottivat Jeesuksen vastaan pelastajanaan.
Jeesus otti lapsia syliinsä ja sanoi, sen kaltainen on taivasten valtakunta, eli pieni lapsi oli puhdas ja viaton, sellaisen kaltaisi pitää olle meidänkin jotta pääsemme perille.Hyvänen aika, vastako sitten pahan teko luetaan persoonalle, kun sen itse ymmärtää. Miksi kuningas Daavidin sitten piti saada profeetta Naataninta tietää, että on langennut. Selitä oi Israelin opettaja. Mikä on ymmärtäväinen ikä käsityksesi mukaan johon asti saa tehdä syntiä vapaati, ettei Jumalakaan sitä synniksi lue. Minä olen nyt saanut Raamatusta sen käsityksen, että lapsetkin kuuluvat siihen joukkoon, jonka mainetodistus on sellainen, että kaikki ovat pois poikenneet ja kelvottomaksi käyneet ja ovat siten synnin alle myytyjä.
- hansutuulia
Alpo Ahola kirjoitti:
Kysy kysymyksesi Jumalalta.
myös kysy itse Jumalalta, kun pieni vauva syntyy kuolleena, pääseekö se ilman kastetta taivaaseen.
Niin tiedän kyllä sellaisenkin asian, erään äidin tykö tuli pappi kastamaan hänen kuollutta vauvaansa. uskovainen äiti sanoi, ettei kuolleet tarvitse kastetta hän on Isän tykönä. - Alpo Ahola
hansutuulia kirjoitti:
myös kysy itse Jumalalta, kun pieni vauva syntyy kuolleena, pääseekö se ilman kastetta taivaaseen.
Niin tiedän kyllä sellaisenkin asian, erään äidin tykö tuli pappi kastamaan hänen kuollutta vauvaansa. uskovainen äiti sanoi, ettei kuolleet tarvitse kastetta hän on Isän tykönä.En ole kuollen lapsen kastaja. Älä luulekkaan sellaista.
- hansutuulia
Alpo Ahola kirjoitti:
En ole kuollen lapsen kastaja. Älä luulekkaan sellaista.
nyt alkaa mennä paksuksi, älä vääntele sanojani, tee tuosta vääntelystäsi parannus!
hansutuulia kirjoitti:
ja kävi itse upotuskasteella, koska niin Sana sanoo, ne jotka tulivat uskoon oottivat kasteen ja heitä lisääntyi joka päivä ja he mursivat leipää. Kerttoo sisällöstä hyvinkin tarkkaan.
Jeesus otti lapsia syliinsä ja sanoi, sen kaltainen on taivasten valtakunta, eli pieni lapsi oli puhdas ja viaton, sellaisen kaltaisi pitää olle meidänkin jotta pääsemme perille.Koska Jeesus ei asettanut mitään ikärajoituksia uskon lahjan vastaanottamiseksi, niin ei aseteta mekään.
Jeesus siunasi lapsia, joita vanhemmat toivat hänen tykönsä, (Mark. 10:13-16).
Valikoiko Jeesus lapset sen mukaan, kuka ymmärsi ja oli tarpeeksi kypsä ja varttunut vastaanottamaan siunauksen (=Jumalan valtakunnan)?
Minun ymmärtääkseni ei valikoinut, vaan otti tykönsä kaikki hänen tykönsä tuodut lapset ikään ja ymmärrykseen katsomatta.
Vai mitä sinä ajattelet, toimiko Jeesus "yksilö- ja tapauskohtaisesti" Hänen luokseen tuotujen lasten suhteen?hansutuulia kirjoitti:
Jeesus otti lapsia syliinsä ja sanoi, sen kaltainen on taivasten valtakunta, eli pieni lapsi oli puhdas ja viaton, sellaisen kaltaisi pitää olle meidänkin jotta pääsemme perille.Hansutuulia:"...Kertoo sisällöstä hyvinkin tarkkaan".
----
7-vuotias lapsesi otti siis ns. uskovien kasteen.
Saiko hän siinä mitään siunausta (=evankeliumia), vai oliko se hänelle vain pelkkää vettä (upotus)ja ihmisen kuuliaisuuden askel/teko(=lakia)?
Kysyppä lapseltasi, mitä hän ymmärtää/tietää kasteen sisällöstä?
(Mikä on sen hengellinen sisältö?)- frihet
Alpo Ahola kirjoitti:
Hyvänen aika, vastako sitten pahan teko luetaan persoonalle, kun sen itse ymmärtää. Miksi kuningas Daavidin sitten piti saada profeetta Naataninta tietää, että on langennut. Selitä oi Israelin opettaja. Mikä on ymmärtäväinen ikä käsityksesi mukaan johon asti saa tehdä syntiä vapaati, ettei Jumalakaan sitä synniksi lue. Minä olen nyt saanut Raamatusta sen käsityksen, että lapsetkin kuuluvat siihen joukkoon, jonka mainetodistus on sellainen, että kaikki ovat pois poikenneet ja kelvottomaksi käyneet ja ovat siten synnin alle myytyjä.
Siis Jumala TUOMITSEE VANHURSKAASTI ja EI hÄN SINUN TEKOJESI MUKAAN MUITA TUOMITSE.
Kuka siinä tekojaan esiin tuo kun ratkaisee kastepäivän ja tavan kokonaisuudessaan, vauvan ollessa vain pelinappula, jolta ei mitään vaadita.
Sinä vielä kehtaan vauvan uskon esiin tuoda tuohon, kun ei koskaan Jeesuksesta ole halaistua sanaa kuulut.
Älä itseäsi samaista miljooniin muihin, jotka eivät uskossa sisällä ole.
Vauvan silmätkään eivät alkuun seuraa liikeitä samoin kun muutaman kuun ikäinen kykenee.
Sinä todella elät jossakin kuvitelmissä.
Voisin ihan poikalapsen tavoin kirjoittaa, että etsi tietoa muualtakin, kun vauvojen kehityksestä on kyse. - frihet
hansutuulia kirjoitti:
nyt alkaa mennä paksuksi, älä vääntele sanojani, tee tuosta vääntelystäsi parannus!
Kaiketi vauvat kadotukees ovat lähettämässä, vaikka melkein miljardi ei luterilaista lasta nytkin ilman tuota kastetta elää.
Voisin minäkin kauhistella Jumalan vanhurskasta tuomio valtaa, jos kaikki, joille elämän hengen on antanut syntyä tänne maan alhoihin, eikä sit kotiin päästäisi.
Kyllä pitää olla kieroontunut ihminen, joka kastamattomat tuomitsee, kun raamattukaan ei perustele ,että olisi edes mahdollista.
Eihän voisi ajatellakaan, että kiinalaiset olisivat kadotukseen menossa, kun eivät evankeliumia kuuleet.
Saatikka, että heidät pitäisi käydä kastamassa, ilman uskoakin. - Alpo Ahola
hansutuulia kirjoitti:
Senkuin sanon vaan, kyllä Sinulla on siihen täysi oikeus, mutta mihinkään ei Kristus edestäni katoa.
- Alpo Ahola
frihet kirjoitti:
Siis Jumala TUOMITSEE VANHURSKAASTI ja EI hÄN SINUN TEKOJESI MUKAAN MUITA TUOMITSE.
Kuka siinä tekojaan esiin tuo kun ratkaisee kastepäivän ja tavan kokonaisuudessaan, vauvan ollessa vain pelinappula, jolta ei mitään vaadita.
Sinä vielä kehtaan vauvan uskon esiin tuoda tuohon, kun ei koskaan Jeesuksesta ole halaistua sanaa kuulut.
Älä itseäsi samaista miljooniin muihin, jotka eivät uskossa sisällä ole.
Vauvan silmätkään eivät alkuun seuraa liikeitä samoin kun muutaman kuun ikäinen kykenee.
Sinä todella elät jossakin kuvitelmissä.
Voisin ihan poikalapsen tavoin kirjoittaa, että etsi tietoa muualtakin, kun vauvojen kehityksestä on kyse.On hyvä, että Raamatussa on määrite, että ilman uskoa on mahdoton olla otollinen. Kaikeksi hyväksi siihen ei sitten ole lipsahtanut ikärajaa, jota ei kyseinen määrite velvoita.
- frihet
Tapio522 kirjoitti:
Koska Jeesus ei asettanut mitään ikärajoituksia uskon lahjan vastaanottamiseksi, niin ei aseteta mekään.
Jeesus siunasi lapsia, joita vanhemmat toivat hänen tykönsä, (Mark. 10:13-16).
Valikoiko Jeesus lapset sen mukaan, kuka ymmärsi ja oli tarpeeksi kypsä ja varttunut vastaanottamaan siunauksen (=Jumalan valtakunnan)?
Minun ymmärtääkseni ei valikoinut, vaan otti tykönsä kaikki hänen tykönsä tuodut lapset ikään ja ymmärrykseen katsomatta.
Vai mitä sinä ajattelet, toimiko Jeesus "yksilö- ja tapauskohtaisesti" Hänen luokseen tuotujen lasten suhteen?Siunausta voi hiukan yleisemminkin kokoe, kuin edellä kirjoitit, siunattua on saada kokea Jeesuksessa terveyttäkin, vaan näytät uskoon ja vauva kasteeseesi etsiä tukea keinolla millä hyvänsä.
Meidän tulee siunata vihamiestämmekin, Sanan mukaan
Ja helluntalaiset luottavat Jumalan siunaavan lapsia, kun me Hänen nimessään lapsiakin siunaamme elon alkuun.
Jeesus ei kastanut, eikä opettanut vauvoja kastamaan. - hansutuulia
frihet kirjoitti:
Siunausta voi hiukan yleisemminkin kokoe, kuin edellä kirjoitit, siunattua on saada kokea Jeesuksessa terveyttäkin, vaan näytät uskoon ja vauva kasteeseesi etsiä tukea keinolla millä hyvänsä.
Meidän tulee siunata vihamiestämmekin, Sanan mukaan
Ja helluntalaiset luottavat Jumalan siunaavan lapsia, kun me Hänen nimessään lapsiakin siunaamme elon alkuun.
Jeesus ei kastanut, eikä opettanut vauvoja kastamaan.snonut vauvasta tai lapsesta että jos heitä ei kasteta heidät tuomitaan helvettiin, niinkuin täällä muutamat antaa ymmärtää. Kasteen jättämisestäkään ei ole Raamatussa sanottu että jos jätät ottamatta joudut kadotukseen. Ainoastaan se joka ei ota Jeesusta vastaan siis ei usko Jeesuksen sovitustyöhön, joutuu kadotukseen. Älkäämme menkö tuomitsemaan sellaista mitä Raamattuun ei ole kirjoitettu.
Jumala on yksi se joka tuomitsee, meillä ei ole sitä valtaa.
Ja olen täällä jo moneen otteeseen sanonut että menetkö sellaisen äidin tykö sanomaan että ilman kastetta lapsi joutuu kadotukseen. Näyttää ne vauvana kastetut menevän ja kieltävän Jeesuksen ja jättävän ottamatta vapahtajaa vastaan. Joten meillä ei ole valtaa mennä sanomaan kenenkään pelastumisesta ja vain että se kaste olisi se joka pelastaa ja kun sen jättää ottamatta joutuu kadotukseen. Voi minkälaisia fariseuksia tänne mahtuu. Armahdusta ei anneta! Jeesus sanoi aina syntiselle ihmiselle, mene äläkä enää syntiä tee, näin se menee. Jos meiltä puuttuu tuo pelastuksen ojentava käsi, niin meille se myllynkivi pitää kaulaan ripustaa jose emme heitä Jeesuksen tykö ohjaa. Syntitaakat mukana on moni täältä lähtenyt ja heille ei ole ohjattu Jeesuksen pelastavaa kättä, vain vauvana saatu kasteko heidät sitten pelastaa? Voi Jumalani, armahda tätä fariseus porukkaa, he estävät pääsyä Jumalan tykö. Kertokaa Jeesuksesta, Jeesus on ovi iankaikkiseen elämään.
Muistakaa että vauva kaste ei ole se joka vie ihmisiä perille, vaan USKO JEESUKSEEN!!!!!!! - hansutuulia
Tapio522 kirjoitti:
Hansutuulia:"...Kertoo sisällöstä hyvinkin tarkkaan".
----
Saiko hän siinä mitään siunausta (=evankeliumia), vai oliko se hänelle vain pelkkää vettä (upotus)ja ihmisen kuuliaisuuden askel/teko(=lakia)?
(Mikä on sen hengellinen sisältö?)Onko sinusta se tärkein että vauvana otettu kaste johtaa ihmisen syntitaakkansa kanssa kadotukseen, koskaan tuntematta Jeesusta.
Eikö sinusta ole tärkeintä se että hylkää ja tunnustaa syntinsä niinkuin Jumalan Sanassa sanotaan. SE joka hylkää ja tunnustaa syntinsä Saa ARMON! Eikö sinusta ole mahtavaa että 7 vuotias saa tuntea että Jeesus puhdisti Hänen syntinsä sydämestä! Eikö se ole mahtavaa että hän sai täyttyä Jumalan Hengestä, ja sai lahjaksi kielillä puhumisen, josta Raamattu Sanoo hän rakentaa sillä itseään.
Eikö ole mahtavaa että Jumala on puhunut hänen sydämelleen lähetystyöstä. Eikö ole mahtavaa että hän on saanut pitää lapsille kerhoja joka kertoo Jeesukseta.
Vauvana oleva kaste ei ole minussa vaikuttanut yllä olevalla tavalla. Mutta kun sain tulla uskoon, sain kielilläpuhumisen lahjan, opetin seurakuntamme lapsia kerhossa, pitänyt Jeesuksesta kertovia nuorteniltoja.
Eikö tuo ole sitä mitä Jeesus kertoo, opettamalla ja pitämällä..
Tapio älä tule jankkaamaan tänne kasteesta siitä olen kylliksi sinun kanssasi puhunut, pysy edes täältä sen asiantiimoilta pois.
Joka uskoo ja kastetaan se on Raamatun Sana. Se ei petä, ihmiset kylläkin ja jättävät vauvana kastetun ihmisen oman onnensa nojaan, syntitaakkoinensa, sillä uskolla että kirkko ja vauvana saatu kaste vie perille. Ihminen joka ei koskaan tunne Jeesusta vaikka kirkkoon kuuluukin! niin älä tule syöttämään köyttäsi joka tuntuu oman maailmasi tukahduttaneen, näkemättä Pelastusta! - hansutuulia
Tapio522 kirjoitti:
Hansutuulia:"...Kertoo sisällöstä hyvinkin tarkkaan".
----
(Mikä on sen hengellinen sisältö?)sanoin että hän tuli uskoon 7 vuotiaana ja otti uskovien kasteen, siis hän otti uskovana kasteen mutta ei 7 vuotiaana, hän oli tuolloin 14 vuotias ja ymmärsi täysin mitä kaste tuolloin merkitsi. Hänelle se oli yksi ainut todellinen kaste. Hän uskoi Jeesuksen sanoihin, joka uskoo ja kastetaan...Pitäähän jokaisen muistaa koska kasteensa on ottanut. Joten on turhaa tulla vääntämään jotain muuta. Tapio, mene sinne kastepalstalle, ehkä sieltä löydät kannattajajoukkoja. Täältä on turha niitä hakea.
Jumalan Sana ei opeta muuta.
Vauvakaste ei synnytä uskooontuloa!!! muutenhan kaikki luterilaiset olisivat niitä. Joten älä tule syöttämään pajunköyttä. Täytyy kyllä todella olla iso harso silmillä jos menet tuollaista väittämään. Olette tuon vauvana kasteen saadut ihmiset estämässä pelastuksesta.
Raamattu puhuu parannuksen tekemisestä ja PALJON! joten se ei sinne ole turhaa laitettu. Ihminen joka ei edes koe syntisyyttänsä ja on sitä mieltä että taivaaseen mennään vauvana saadun kasteen turvin, ilman että Jeesus on sydämessä, voin vain sanoa että huh huh. Se joka antaa ihmisille väärän levon, on vastuussa Jumalan edessä. Ovat estämässä toisiakin pääsemästä sinne, tuo on Raamatun varoittavaa Sanaa. Sinun kanssasi on turha väitellä, olet niin sokaistunut vauvana saadun kasteen suhteen ettet anna edes ihmisten tulla uskoon! hansutuulia kirjoitti:
Onko sinusta se tärkein että vauvana otettu kaste johtaa ihmisen syntitaakkansa kanssa kadotukseen, koskaan tuntematta Jeesusta.
Eikö sinusta ole tärkeintä se että hylkää ja tunnustaa syntinsä niinkuin Jumalan Sanassa sanotaan. SE joka hylkää ja tunnustaa syntinsä Saa ARMON! Eikö sinusta ole mahtavaa että 7 vuotias saa tuntea että Jeesus puhdisti Hänen syntinsä sydämestä! Eikö se ole mahtavaa että hän sai täyttyä Jumalan Hengestä, ja sai lahjaksi kielillä puhumisen, josta Raamattu Sanoo hän rakentaa sillä itseään.
Eikö ole mahtavaa että Jumala on puhunut hänen sydämelleen lähetystyöstä. Eikö ole mahtavaa että hän on saanut pitää lapsille kerhoja joka kertoo Jeesukseta.
Vauvana oleva kaste ei ole minussa vaikuttanut yllä olevalla tavalla. Mutta kun sain tulla uskoon, sain kielilläpuhumisen lahjan, opetin seurakuntamme lapsia kerhossa, pitänyt Jeesuksesta kertovia nuorteniltoja.
Eikö tuo ole sitä mitä Jeesus kertoo, opettamalla ja pitämällä..
Tapio älä tule jankkaamaan tänne kasteesta siitä olen kylliksi sinun kanssasi puhunut, pysy edes täältä sen asiantiimoilta pois.
Joka uskoo ja kastetaan se on Raamatun Sana. Se ei petä, ihmiset kylläkin ja jättävät vauvana kastetun ihmisen oman onnensa nojaan, syntitaakkoinensa, sillä uskolla että kirkko ja vauvana saatu kaste vie perille. Ihminen joka ei koskaan tunne Jeesusta vaikka kirkkoon kuuluukin! niin älä tule syöttämään köyttäsi joka tuntuu oman maailmasi tukahduttaneen, näkemättä Pelastusta!"Eikö se ole mahtavaa että hän sai täyttyä Jumalan Hengestä, ja sai lahjaksi kielillä puhumisen, josta Raamattu Sanoo hän rakentaa sillä itseään."
Miten vaikuttaa lapsen mielenterveyteen, kun häntä kannustetaan pyrkimään psykoottiseen tilaan? Helppoahan lapsia on manipuloida, etenkin kun asialla ovat omat vahnemmat!- hansutuulia
Työmies2 kirjoitti:
"Eikö se ole mahtavaa että hän sai täyttyä Jumalan Hengestä, ja sai lahjaksi kielillä puhumisen, josta Raamattu Sanoo hän rakentaa sillä itseään."
Miten vaikuttaa lapsen mielenterveyteen, kun häntä kannustetaan pyrkimään psykoottiseen tilaan? Helppoahan lapsia on manipuloida, etenkin kun asialla ovat omat vahnemmat!on vaikeaa manipuloida kun itse ei ollut täyttynyt Pyhällä Hengelleä, eiköhän työmies ole nyt parempi kun et puutu sellaiseen minkä Jumala vaikuttaa. Kuinka voit puuttua sellaiseen jota et itse ymmärrä, tai näin ainakin olen sun jutuistasi ymmärtänyt. Uudestisyntyneelle näitä ihmeitä tapahtuukin, ja sitä ei voi ymmrätää ennenkuin sen itse kokee. Anna Jumalan antaa ja täyttää. Se on Sanan mukainen. Täyttykää Jumalan Hengellä.
hansutuulia kirjoitti:
on vaikeaa manipuloida kun itse ei ollut täyttynyt Pyhällä Hengelleä, eiköhän työmies ole nyt parempi kun et puutu sellaiseen minkä Jumala vaikuttaa. Kuinka voit puuttua sellaiseen jota et itse ymmärrä, tai näin ainakin olen sun jutuistasi ymmärtänyt. Uudestisyntyneelle näitä ihmeitä tapahtuukin, ja sitä ei voi ymmrätää ennenkuin sen itse kokee. Anna Jumalan antaa ja täyttää. Se on Sanan mukainen. Täyttykää Jumalan Hengellä.
Mistähän lapsi olisi saanut idean uskoon hurahtamiselle ja harhaiseen tilaan pyrkimiseen? Ei lapsi tule uskoon luonnostaan, ilman manipulointia eikä hän kielilläpuhumista tiedä olevankaan, ellei joku aikuinen ole ollut manipuloimassa.
- hansutuulia
Työmies2 kirjoitti:
Mistähän lapsi olisi saanut idean uskoon hurahtamiselle ja harhaiseen tilaan pyrkimiseen? Ei lapsi tule uskoon luonnostaan, ilman manipulointia eikä hän kielilläpuhumista tiedä olevankaan, ellei joku aikuinen ole ollut manipuloimassa.
uskonasioihin on juuri sitä, manipuloit täällä ihmisiä. Etkö usko että Jumala voi sen vaikuttaa. Minun oli tosi huono vaikuttaa kielilläpuhumiseen kun itse en tiennyt mitä se on.
Tulin uskoon aivan pystymetsästä. Täytyin paljon myöhemmin kuin oma tyttäreni, joka on tänään jo aikuinen ja kielilläpuhuminen ei todellakaan ole häneltä lakannut. Älkää estäkö lapsianne tulemasta Jeesuksen tykö. Ja joka yrittää viekoitella lapsia tulemasta, hänelle Sanassa ei hyvä käy. Älä työmies ole estämässä sellaista josta et ilmeisesti ymmärrä. Uskon vaikuttaa aina Jumala sydämessä. Jeesus sanoi, menkää ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Koulut kertoo Jeesuksesta, kerhot kirkoissa. Olen aina vienyt lapsiani kerhoihin missä kerrotaan Jeesuksesta, olinhan jo luterilaisena viemässä lapsiani Hyvän Paimenen läheisyyteen. On paljon pahempi jos äitinä ja isänä viettelemme hänet maailman pahuuteen, tarjoamalla jo hyvinkin nuorena kaljoja ym. huvituksia. On paljon parempi että heidät löytää hyvistä paikoista kokoontumasta, kuin aina peläten missä kunnossa nuoremme tulevat, tai ovatko menneet alkoholin vaikutuksen alaisena rattiin. Eikö´sinusta ole sitten hyvä että koko elämä pelastuu, kuin ihminen joka on pilannut koko elämänsä kaljaa lotratessa. Olen joka päivä kiitollinen siitä Jumalalle, että kolme lastamme ovat valinneet hyvän tien. Miksi niin kiivaasti vastustat näitä asioita? en ymmärrä miksi olet täällä minua heti lyömässä, kun haluan ihmisten elämään paljon parempaa elämää. Pyydän jos sinulla on katkeria kokemuksia uskovista, et voi kaikkia ihmisiä vetää samalle viivalle että he ovat sitten samanlaisia kuin ne johon olet saattanut pettyä. Ei ihmisiä voi sillälailla jaotella, jos yksi valkolainen varastaa, että he kaikki olisivat varastajia tai murhaajia.
Eikö se ole maailman tärkein ja ihanin asia, että lapset ovat hyvällä tiellä. Teen mieheni kanssa nuorisotyötä ja pidämme kahvilaa perjantaisin auki. siellä näemme ihan liikaakin mitä on viikonloppu kaljat ja viinat nurten elämässä ja mitä se saa aikaan. Yksi poikani luokkakavereista on nyt ns. alkoholisit, bileitä on joka viikonloppu. Omani käy nuortenilloissa missä iloitaan Jeesuksesta, kumman sinä valitset omalle lapsellesi? - frihet
Työmies2 kirjoitti:
Kyllä lapsi "tulee uskoon", kun vauvat kasvavat, niin usein melko pitkään uskovat alkuun kaiken mitä vanhemmat opettavat ja sitten alkaa epäilyt, kun opettaja tietää kaiken, mutta sekin alkaa epäuskoksi muuttua, kun itse tietää kaiken.
No sinulle on varmaankin näistä lasten opetuksista turha neuvoa on antaa, tokkos se tökkiminen vielä sinulle perillisiä on antanut, mitä harjoitat "vaimosi" kanssa.
Homot ovat kyllä useinkin kiinostuneet jälkipolvesta, eikös?
Jeesus on rakastava meitä jokaista ja kutsuu lapsiakin parannukseen ja luokseen.
Minulle ei pikku poikana kelvannut Jeesus ja siksi kovan koulun lävitse kävin maailman poluilla, vaan vielä armossaan kutsui ja sain elämäni aikuisessa iässä Jumalan huostaan antaa, eikä ole parempaa vaihtoehtoa tullut edes mieleen.
Eli älä estä lapsia menemästä Jeesuksen luokse. hansutuulia kirjoitti:
sanoin että hän tuli uskoon 7 vuotiaana ja otti uskovien kasteen, siis hän otti uskovana kasteen mutta ei 7 vuotiaana, hän oli tuolloin 14 vuotias ja ymmärsi täysin mitä kaste tuolloin merkitsi. Hänelle se oli yksi ainut todellinen kaste. Hän uskoi Jeesuksen sanoihin, joka uskoo ja kastetaan...Pitäähän jokaisen muistaa koska kasteensa on ottanut. Joten on turhaa tulla vääntämään jotain muuta. Tapio, mene sinne kastepalstalle, ehkä sieltä löydät kannattajajoukkoja. Täältä on turha niitä hakea.
Jumalan Sana ei opeta muuta.
Vauvakaste ei synnytä uskooontuloa!!! muutenhan kaikki luterilaiset olisivat niitä. Joten älä tule syöttämään pajunköyttä. Täytyy kyllä todella olla iso harso silmillä jos menet tuollaista väittämään. Olette tuon vauvana kasteen saadut ihmiset estämässä pelastuksesta.
Raamattu puhuu parannuksen tekemisestä ja PALJON! joten se ei sinne ole turhaa laitettu. Ihminen joka ei edes koe syntisyyttänsä ja on sitä mieltä että taivaaseen mennään vauvana saadun kasteen turvin, ilman että Jeesus on sydämessä, voin vain sanoa että huh huh. Se joka antaa ihmisille väärän levon, on vastuussa Jumalan edessä. Ovat estämässä toisiakin pääsemästä sinne, tuo on Raamatun varoittavaa Sanaa. Sinun kanssasi on turha väitellä, olet niin sokaistunut vauvana saadun kasteen suhteen ettet anna edes ihmisten tulla uskoon!hansutuulia, kun kysyn sinulta ja tyttäreltäsi, mikä on kasteen hengellinen sisältö; mitä kaste lahjoittaa???
Vai saitteko siinä kasteessanne mielestänne mitään muuta kuin pelkän kastelun (upotuksen)?
Kelpaako sinulle esim. Paavalin esimerkki kasteen sisällöstä?
Ananiashan kehoitti Paavalia ottamaan kaste, jotta hänen syntinsä pestäisiin pois (Apt. 22:16).
Myös Pietari kehoitti ottamaan kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen...ja minkähän takia (Apt. 2:38)?
Vastaappa Raamatun sanoin, järkeilemättä!- hansutuulia
Tapio522 kirjoitti:
hansutuulia, kun kysyn sinulta ja tyttäreltäsi, mikä on kasteen hengellinen sisältö; mitä kaste lahjoittaa???
Vai saitteko siinä kasteessanne mielestänne mitään muuta kuin pelkän kastelun (upotuksen)?
Kelpaako sinulle esim. Paavalin esimerkki kasteen sisällöstä?
Ananiashan kehoitti Paavalia ottamaan kaste, jotta hänen syntinsä pestäisiin pois (Apt. 22:16).
Myös Pietari kehoitti ottamaan kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen...ja minkähän takia (Apt. 2:38)?
Vastaappa Raamatun sanoin, järkeilemättä!Se etten jaksa sinun kanssasi tuota vauvahöpötystä jatkaa, siksi että meillä on erilaiset kastenäkemykset. Emme voi ymmärtää toisiamme jos sinä puhut että vauvat pelastuu kasteessa ja ilman sitä ne joutuvat kadotukseen. me puhumme että vauvat perivät taivaan valtakunnan ilman kastetta, ja siunaamme heidät niinkuin Jeesuksin teki, emme tuomitse ketään kadotukseen, mutta se joka pienimmän on tuomisemassa helvettiin on varmasti Jumalan edessä eräänä päivänä vielä asiaa.
Imeväiseten suusta tulee kiitos ja ylistys.
Paavalikin ruokki pieniä lampaitaan eli uskovia maidolla joten he kyllä ovat niitä imeviä, muuten vauva ei voi kiittä kun hän ei vielä ole kykenevä puhumaan, osaa hakea äidin rinnan kun sitä hänelle tyrkytän. Tapio kastepuoli on ihan omalla foorumilla voit näitä vääntöjä siellä sitten pohtia, täällä et kuitenkaan saa vastakaikua harhaopetuksellesi.
Minun ei tarvitse selkeitä opetuksia kasteesta puhua kenelle se kuuluu ja mitä se merkitsee.
Vanhurskauden täyttäminen on juuri kuuliaisuutta Jumalan edessä että tekee niinkuin Jeesuksin on sanonut. Olemme uusia luomuksia Kristuksia, katso vanha on jäänyt.
Parannus on jokaisen ihmisen tehtävä!
Apostolien teot
3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
5:31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
8:22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
20:21 vaan olen todistanut sekä juutalaisille että kreikkalaisille parannusta kääntymyksessä Jumalan puoleen ja uskoa meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen.
26:20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.
Se joka tuomitsee toisen kadotukseen kasteen puuttumisen takia on vastuussa sanoistaan Jumalan edessä. Ne jotka ovat kuolleet äidin rinnoille niin sitten nämäkin ovat sinun ja jonkun muunkin lausumana kadotuksessa. Voi teitä eksyttäjät!!!!! hansutuulia kirjoitti:
Se etten jaksa sinun kanssasi tuota vauvahöpötystä jatkaa, siksi että meillä on erilaiset kastenäkemykset. Emme voi ymmärtää toisiamme jos sinä puhut että vauvat pelastuu kasteessa ja ilman sitä ne joutuvat kadotukseen. me puhumme että vauvat perivät taivaan valtakunnan ilman kastetta, ja siunaamme heidät niinkuin Jeesuksin teki, emme tuomitse ketään kadotukseen, mutta se joka pienimmän on tuomisemassa helvettiin on varmasti Jumalan edessä eräänä päivänä vielä asiaa.
Paavalikin ruokki pieniä lampaitaan eli uskovia maidolla joten he kyllä ovat niitä imeviä, muuten vauva ei voi kiittä kun hän ei vielä ole kykenevä puhumaan, osaa hakea äidin rinnan kun sitä hänelle tyrkytän. Tapio kastepuoli on ihan omalla foorumilla voit näitä vääntöjä siellä sitten pohtia, täällä et kuitenkaan saa vastakaikua harhaopetuksellesi.
Minun ei tarvitse selkeitä opetuksia kasteesta puhua kenelle se kuuluu ja mitä se merkitsee.
Vanhurskauden täyttäminen on juuri kuuliaisuutta Jumalan edessä että tekee niinkuin Jeesuksin on sanonut. Olemme uusia luomuksia Kristuksia, katso vanha on jäänyt.
Apostolien teot
3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
5:31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
8:22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
20:21 vaan olen todistanut sekä juutalaisille että kreikkalaisille parannusta kääntymyksessä Jumalan puoleen ja uskoa meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen.
26:20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.
Se joka tuomitsee toisen kadotukseen kasteen puuttumisen takia on vastuussa sanoistaan Jumalan edessä. Ne jotka ovat kuolleet äidin rinnoille niin sitten nämäkin ovat sinun ja jonkun muunkin lausumana kadotuksessa. Voi teitä eksyttäjät!!!!!Olenko sanonut, että kastamattomuus kadottaisi.
Sanoisin tähän väärään todistukseesi (sanot minun opettavan, että vauvat pelastuu kasteessa ja ilman sitä ne joutuvat kadotukseen), että kastamattomuus ei ketään kadota, vaan kasteen halveksunta kadottaa.
Lueppa 8:s käsky väärän todistuksen antamisesta lähimmäisestään!
Minun Raamatussani lukee:
"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen" (Mark. 16:16)
Siis molempia, uskoa ja kastetta tarvitaan!
Tähän uskon!
----
Toteat vielä"Minun ei tarvitse selkeitä opetuksia kasteesta puhua kenelle se kuuluu ja mitä se merkitsee".
Niinpä...; "tyhjästä on paha nyhjästä"!hansutuulia kirjoitti:
Se etten jaksa sinun kanssasi tuota vauvahöpötystä jatkaa, siksi että meillä on erilaiset kastenäkemykset. Emme voi ymmärtää toisiamme jos sinä puhut että vauvat pelastuu kasteessa ja ilman sitä ne joutuvat kadotukseen. me puhumme että vauvat perivät taivaan valtakunnan ilman kastetta, ja siunaamme heidät niinkuin Jeesuksin teki, emme tuomitse ketään kadotukseen, mutta se joka pienimmän on tuomisemassa helvettiin on varmasti Jumalan edessä eräänä päivänä vielä asiaa.
Apostolien teot
Se joka tuomitsee toisen kadotukseen kasteen puuttumisen takia on vastuussa sanoistaan Jumalan edessä. Ne jotka ovat kuolleet äidin rinnoille niin sitten nämäkin ovat sinun ja jonkun muunkin lausumana kadotuksessa. Voi teitä eksyttäjät!!!!!kasteen merkitystä. Se on tämä:
Room. 6:3
"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"
Kaikki sakramentaaliset kasteet ja ruuat ovat vain "vertauskuvia" oikeasta. Jeesuksen kuolema ristillä oli se todellinen kaste, jolla on jotakin merkitystä. Kristus jätti meille esikuvan, että niin kuin hän kärsi syntisen maailman puolesta, niin tulisi meidänkin kärsiä, jos olemme hänen seuraajiansa, (1.Pt.2:20,21).
Se karsii kyllä kaiken kerskauksen niin lapsi kuin aikuisten uskovienkasteelta!frihet kirjoitti:
Kyllä lapsi "tulee uskoon", kun vauvat kasvavat, niin usein melko pitkään uskovat alkuun kaiken mitä vanhemmat opettavat ja sitten alkaa epäilyt, kun opettaja tietää kaiken, mutta sekin alkaa epäuskoksi muuttua, kun itse tietää kaiken.
No sinulle on varmaankin näistä lasten opetuksista turha neuvoa on antaa, tokkos se tökkiminen vielä sinulle perillisiä on antanut, mitä harjoitat "vaimosi" kanssa.
Homot ovat kyllä useinkin kiinostuneet jälkipolvesta, eikös?
Jeesus on rakastava meitä jokaista ja kutsuu lapsiakin parannukseen ja luokseen.
Minulle ei pikku poikana kelvannut Jeesus ja siksi kovan koulun lävitse kävin maailman poluilla, vaan vielä armossaan kutsui ja sain elämäni aikuisessa iässä Jumalan huostaan antaa, eikä ole parempaa vaihtoehtoa tullut edes mieleen.
Eli älä estä lapsia menemästä Jeesuksen luokse.että lapset uskovat, mitä vanhemmat opettavat. Ei terve lapsi luonnostaan tieten tahtoen halua leikkiä psykoottista tilaa ja puhua kielillä.
Mitä tulee sinun lapsiisi, toivon, että vanha sanonta olisi käynyt toteen ja pojasta polvi parantunut. Toivon niin, siitäkin huolimatta, ettet isänä ole voinut heille kummoista lähtökohtaa antaa.- opettaneet uskosta mitään
Työmies2 kirjoitti:
että lapset uskovat, mitä vanhemmat opettavat. Ei terve lapsi luonnostaan tieten tahtoen halua leikkiä psykoottista tilaa ja puhua kielillä.
Mitä tulee sinun lapsiisi, toivon, että vanha sanonta olisi käynyt toteen ja pojasta polvi parantunut. Toivon niin, siitäkin huolimatta, ettet isänä ole voinut heille kummoista lähtökohtaa antaa.tulin uskoon vaikka vanhempani eivät ole uskossa. yksin ollessani sain kielilläpuhumisen lahjan. uskoontulo eikä kielilläpuhuminen ole ihmisten aikaansaannoksia vaan Jumalan!
- ristiinnaulittu
frihet kirjoitti:
Kaiketi vauvat kadotukees ovat lähettämässä, vaikka melkein miljardi ei luterilaista lasta nytkin ilman tuota kastetta elää.
Voisin minäkin kauhistella Jumalan vanhurskasta tuomio valtaa, jos kaikki, joille elämän hengen on antanut syntyä tänne maan alhoihin, eikä sit kotiin päästäisi.
Kyllä pitää olla kieroontunut ihminen, joka kastamattomat tuomitsee, kun raamattukaan ei perustele ,että olisi edes mahdollista.
Eihän voisi ajatellakaan, että kiinalaiset olisivat kadotukseen menossa, kun eivät evankeliumia kuuleet.
Saatikka, että heidät pitäisi käydä kastamassa, ilman uskoakin.Aivan oikein, on turhaa mennä kastamaan jos ei edes usko Jeesukseen saatikka ole siitä koskaan kuullut. Suomi onkin kärkipää joka kastaa ihmiset uskoon, vaikka Sana muuta sanoo.
- Alpo Ahola
Aivan oikein, on turhaa mennä kastamaan jos ei edes usko Jeesukseen saatikka ole siitä koskaan kuullut. Suomi onkin kärkipää joka kastaa ihmiset uskoon, vaikka Sana muuta sanoo.
Voisitko lähteä saarnaamaan parannusta ja kääntymystä. Lain sana tunkekoon jokaisen sydämen läpi ja osoittakoon jokaisen ihmisen Jumalan edessä syntiseksi ja Jumalan kirkautta vailla olevaksi, siis Jumalan tuomion ja vanhurskaan vihan alaiseksi. Ihminen on luonnostaan vihan lapsi, sanoo Sana.
- ristiinnaulittu
Alpo Ahola kirjoitti:
Voisitko lähteä saarnaamaan parannusta ja kääntymystä. Lain sana tunkekoon jokaisen sydämen läpi ja osoittakoon jokaisen ihmisen Jumalan edessä syntiseksi ja Jumalan kirkautta vailla olevaksi, siis Jumalan tuomion ja vanhurskaan vihan alaiseksi. Ihminen on luonnostaan vihan lapsi, sanoo Sana.
parannusta on julistettava että ihmiset pelastuu.
Niihän Jeesus itse kehoitti, menkää ja tehkää, kaikista kansoista minun opetuslapsiani.
Ei ihminen pään silityksellä uudestisyntyväksi tule. Julistettu Sana teki tehtävänsä, ihmisiä tuli Jeesukseen uskoviksi. En ymmärrä mihin nyt oikein tähtäät, ootko siis sitä mieltä ettei Sanaa pidä julistaa? Jos kukaan ei julista, tai ketään lähetetä..Sanassakin sanotaan.
Luukkaan evankeliumi:
13:3 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
13:5 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."
15:7 Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Tuota et voi pyyhkiä pois! - Alpo Ahola
parannusta on julistettava että ihmiset pelastuu.
Niihän Jeesus itse kehoitti, menkää ja tehkää, kaikista kansoista minun opetuslapsiani.
Ei ihminen pään silityksellä uudestisyntyväksi tule. Julistettu Sana teki tehtävänsä, ihmisiä tuli Jeesukseen uskoviksi. En ymmärrä mihin nyt oikein tähtäät, ootko siis sitä mieltä ettei Sanaa pidä julistaa? Jos kukaan ei julista, tai ketään lähetetä..Sanassakin sanotaan.
Luukkaan evankeliumi:
13:3 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
13:5 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."
15:7 Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Tuota et voi pyyhkiä pois!Onhan nyt vähän absurdia kun sanon "Voisitko lähteä saarnaamaan parannusta ja kääntymystä.", niin vetäset hatusta siihen päälle tektin: "En ymmärrä mihin nyt oikein tähtäät, ootko siis sitä mieltä ettei Sanaa pidä julistaa?"
Mo minä nyt vetäsen tähän hatustani tosi asian, että olen saarnannut parannusta syntien anteeksisaamiseksi yli 30 vuotta. Autuutta omistetaan yksin armosta, Kristuksen työssä, mutta ei olla siinä väärässä luulossa, että meistä olisi täydellisiä tullut. Omatunto on silti puhdas, vaikka epäilitkin sen puhtautta. Se on niin puhdas kuin Kristus on sen verellään pessyt. - ristiinnaulittu
Alpo Ahola kirjoitti:
Onhan nyt vähän absurdia kun sanon "Voisitko lähteä saarnaamaan parannusta ja kääntymystä.", niin vetäset hatusta siihen päälle tektin: "En ymmärrä mihin nyt oikein tähtäät, ootko siis sitä mieltä ettei Sanaa pidä julistaa?"
Mo minä nyt vetäsen tähän hatustani tosi asian, että olen saarnannut parannusta syntien anteeksisaamiseksi yli 30 vuotta. Autuutta omistetaan yksin armosta, Kristuksen työssä, mutta ei olla siinä väärässä luulossa, että meistä olisi täydellisiä tullut. Omatunto on silti puhdas, vaikka epäilitkin sen puhtautta. Se on niin puhdas kuin Kristus on sen verellään pessyt.kun höpötät koko ajan että vauva saa Pyhän Hengen ja tulee uskoon siksi sitä tässä ihmettelenkin mitä soppaa yrität syöttää. Tuo sun ajatuksesi ei mene silloin yksiin, jos kuitenkin pitää julistaa parannusta ja kuitenkin annat uskotelle vauvajuttuihin. Ei voi olla kahta tietä, on vain yksi tie juuri se Kristuksen sovintoveri jota pitää julistaa. Ei vauvakastelujuttuja jolla ei ole pohjaa Raamatussa. Vauva perii taivaan valtakunnan ilman kirkon kasteluita.
On vähän outoa jos sanot että olet saarnannut 30 vuotta mutta uskot että vauvat uudestisyntyy kasteessa, se tässä onkin iso kysymysmerkki.
Julistettu Sana tekee tehtävänsä ja ihminen tulee synnin tuntoon ja ottaa Jeesuksen elämäänsä ja pelastuu yksin armosta, ei vauvana saadulla kasteella. Piste. Rautalangasta sulle tätä täytyy vääntää, julistat kahta oppia ja toinen on ojassa näin se vain Alpo on. Kun julistat evenkeliumia sen Sanan täydessä merkityksessä ja ohjaat ihmiset kasteelle niinkuin Sana sanoo, he ottivat kasteen, siis ihan ite. Silloin ollaan samanmielisiä. - Alpo Ahola
kun höpötät koko ajan että vauva saa Pyhän Hengen ja tulee uskoon siksi sitä tässä ihmettelenkin mitä soppaa yrität syöttää. Tuo sun ajatuksesi ei mene silloin yksiin, jos kuitenkin pitää julistaa parannusta ja kuitenkin annat uskotelle vauvajuttuihin. Ei voi olla kahta tietä, on vain yksi tie juuri se Kristuksen sovintoveri jota pitää julistaa. Ei vauvakastelujuttuja jolla ei ole pohjaa Raamatussa. Vauva perii taivaan valtakunnan ilman kirkon kasteluita.
On vähän outoa jos sanot että olet saarnannut 30 vuotta mutta uskot että vauvat uudestisyntyy kasteessa, se tässä onkin iso kysymysmerkki.
Julistettu Sana tekee tehtävänsä ja ihminen tulee synnin tuntoon ja ottaa Jeesuksen elämäänsä ja pelastuu yksin armosta, ei vauvana saadulla kasteella. Piste. Rautalangasta sulle tätä täytyy vääntää, julistat kahta oppia ja toinen on ojassa näin se vain Alpo on. Kun julistat evenkeliumia sen Sanan täydessä merkityksessä ja ohjaat ihmiset kasteelle niinkuin Sana sanoo, he ottivat kasteen, siis ihan ite. Silloin ollaan samanmielisiä.Emme tapaa samojen sanojen alla. Usko ja minä uskon.
- nys
onpa äijällä mielikuvitusta,jotain rajaa valehtelunkin kanssa.Oli sitten uskovainen tai ei.hah.
- Alpo Ahola
Mitäpä voit Raamatun saa vastaan, johon tukeudun. Asia ei ole minun mielikuvituksen pohjalta kehrätty. Epäuskosa voidaan hyljätä mikä tahansa Raamatun opetus. Kuitenkin sanon, että älä kiellä seuraava:
ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?" - frihet
Alpo Ahola kirjoitti:
Mitäpä voit Raamatun saa vastaan, johon tukeudun. Asia ei ole minun mielikuvituksen pohjalta kehrätty. Epäuskosa voidaan hyljätä mikä tahansa Raamatun opetus. Kuitenkin sanon, että älä kiellä seuraava:
ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"Matt. 21:16 jonka repäisit asia yhteydessä ei tarkoita sanattomien vauvojen vastauksia, vaikka niin haluat käänellä tuon kohdan.
Eiköhän ne imeväisetkin kasva siihen ikään useinkin, että voivat jopa huutaa totuuden tai ei totuuden.
Se on vähä niiku perhekunnat, että kyllä minäkin sain armosta odottaa monet vuodet, enne ku uskon lahja kelpasi, vaan tulkata voitte miten tahdotte, minä en pakko "ratkaisuihin yhdy ja siksi eilen poistinkin monet omat viestini, vaan jätin ne joihin minun lisäkseni on muut osallistuneet,
Joten en ensimmäistä nykäissyt vek, vaan jatkakoon ne joita kiinostaa vauvojen puhe ja kaste.
Mutta mieti joskus, missä milloinkin kuvainnollistetaan ja mitä milloinkin raamatun kohdalla tarkoitetaan.
Joskus siihen tietosana kirjatkin opastuksen antavat, jos et Herran hengen opetusta kuule.
Siunattua väittelyn hetkeä tällekin päivällä ja ehdotan vieläkin tuota veden alaista kastetta, käyttöön otettavaksi ja tietenkin pakolliseksi synnytys muodoksi. - hansutuulia
frihet kirjoitti:
Matt. 21:16 jonka repäisit asia yhteydessä ei tarkoita sanattomien vauvojen vastauksia, vaikka niin haluat käänellä tuon kohdan.
Eiköhän ne imeväisetkin kasva siihen ikään useinkin, että voivat jopa huutaa totuuden tai ei totuuden.
Se on vähä niiku perhekunnat, että kyllä minäkin sain armosta odottaa monet vuodet, enne ku uskon lahja kelpasi, vaan tulkata voitte miten tahdotte, minä en pakko "ratkaisuihin yhdy ja siksi eilen poistinkin monet omat viestini, vaan jätin ne joihin minun lisäkseni on muut osallistuneet,
Joten en ensimmäistä nykäissyt vek, vaan jatkakoon ne joita kiinostaa vauvojen puhe ja kaste.
Mutta mieti joskus, missä milloinkin kuvainnollistetaan ja mitä milloinkin raamatun kohdalla tarkoitetaan.
Joskus siihen tietosana kirjatkin opastuksen antavat, jos et Herran hengen opetusta kuule.
Siunattua väittelyn hetkeä tällekin päivällä ja ehdotan vieläkin tuota veden alaista kastetta, käyttöön otettavaksi ja tietenkin pakolliseksi synnytys muodoksi.ja imeväisestä puhutaan kun uskova ihminen saa maitoruokaa, eli puhutaan tässäkin imeäväisestä uskovasta jolle ei vielä voi antaa paksua ruokaa, hänhän opettelee vasta kontaamaan.
1.Korinttolaiskirje:
3:2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
Tässä on selkeää opetusta imeväisestä 'vauvasta' siis Jumalan lapsesta. - Alpo Ahola
frihet kirjoitti:
Matt. 21:16 jonka repäisit asia yhteydessä ei tarkoita sanattomien vauvojen vastauksia, vaikka niin haluat käänellä tuon kohdan.
Siunattua väittelyn hetkeä tällekin päivällä ja ehdotan vieläkin tuota veden alaista kastetta, käyttöön otettavaksi ja tietenkin pakolliseksi synnytys muodoksi.Niinkuin olen sanonut jo aikaisemmin, että sen sisältöisen lauseen mikä Sinulla on viimeisenä, niin pidän sen pilkan tekona.
- ilmestyi
frihet kirjoitti:
Siunattua väittelyn hetkeä tällekin päivällä ja ehdotan vieläkin tuota veden alaista kastetta, käyttöön otettavaksi ja tietenkin pakolliseksi synnytys muodoksi.heh heh heh
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1935876
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263654- 822557
- 372079
- 331872
- 431837
- 1061754
- 211636
- 271492
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!371428