millasii oireita,kertokaa äkkiä,ja sairastaneet,kokemuksia??
Umpisuolen tulehdus??
8
22027
Vastaukset
- ....
Ne ovat kovat vatsakivut,jotka alkavat navan ympäriltä,mutta siirtyvät sitten oikealle. Oksentelua esiintyy,kuumetta on paljon ja muutenkaan potilas ei jaksa eikä voi tehdä mitään,koska kovat vatsakivut,oksentelu ja kuume vievät kaikki voimat. Umpisuolen tulehdus hoidetaan leikkauksella. Sitä ennen lääkäri ottaa verikokeet,joista näkyy tulehdusarvot. Umpisuolen tulehduksessa tulehdusarvot ovat koholla. Ja kivut ovat siis niin kovia,että potilas itkee,huutaa kurkku suorana,kun sattuu. Hän ei löydä sopivaa asentoa ja kivut tuntuvat varsinkin hyppiessä ja liikkuessa. Vasta leikkaus lopettaa kivut kokonaan,kun siinä umpisuoli poistetaan.
- jaa
mulla toissapäivänä tosi kovat vatsakivut, kuume nousi nopeasti 38,5:n, terkkarissa kokeilivat vatsan, kipu oikealla alhaalla, tekivät tulehdusarvotestit, kuulemma 11 ja normaalit 10, viljelyssä bakteerimäärät eivät kasvaneet, verta virtsassa sain antibiootit virtsatietulehdukseen, jota kuulemma, kun tänään soitin ei ole! mutta kuume laski, vaikka alavatsakipu painaessa tuntuu....nyt kuuria jäljellä viitisen päivää....voisiko olla että vahvat antibiootit rauhoittavat umpisuolitulehduksen, mutta poksahtaa kun kuuri loppuu....ei muuten, mutta lähdössä sunnuntaina reissuun, en tiedä uskaltaako lähteä, terkkarissa sanoivat, että olen terve....??
- töyhtis
jeps, nuo vaivat juuri. Mulla oli tossa 12 vuotiaana. Multa poistettiin se. Ja mulla oli tulehdusarvot yli 300 ja kuumetta 42.
- töyhtis
töyhtis kirjoitti:
jeps, nuo vaivat juuri. Mulla oli tossa 12 vuotiaana. Multa poistettiin se. Ja mulla oli tulehdusarvot yli 300 ja kuumetta 42.
hups, kirjoitin vahingossa tulehdusarvot! sorge!
- aaaaapuatarvitseva
onko se mikään sairaus jos tuntee alavatsa kipuja vasemmalla puolella melkein koko ajan ?
- Heini_86
Mulla epäiltiin umpisuolen tulehdusta kun mulla oli ollu pari viikkoa pahat mahakivut, ne tuntu varsinkin iltasin ja yöllä. Sit alko tulla kuumettakin mukaan. Tulehdusarvot oli tosi korkeella ja mahakivut oli mahan oikeella puolella siinä loppuvaiheessa. Mut mua ei kuitenkaan leikattu kun seuraavan päivän tutkimus ei löytynytkää turvotusta umpisuolesta, mikä helpotus kun pelkään leikkausta yli kaiken. Mahakivut lähti ihan vaan antibiootilla eikä oo mahakivuista ollu tietoakaan sen jälkeen. Pelottaa kuitenkin jos mahakivut tulee takasin niin sit kuulemma joudun heti siihen leikkaukseen =/... Öisin koski niin paljo mahaa et ei meinannut mitenkään päin osata nukkua. :S
- ei voi aina tietää
miut passitettii keskussairaalaan kovien mahakipujen takia ja tulehusarvojen.... ei ollu umpisuoli, vaikka niin epäiltiin vaan oireet johtuivat siitä että minulla oli hiivasieni ja olin yllättäen raskaana 4:llä viikolla..
- Kaija55
kovat vatsakivut ja mahaan sattuu ja varsinkin hyppiessä ja juostessa sattuu sekä on koko ajan kuvottava olo helppo hoitaa tähystysleikkauksella varsinkin alkuvaiheessa. sairaalassa olin 3yötä.ei kannata pelätä. operaatio tehdään nukutuksessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911661
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1831254Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799