Jatkettaisiinko keskustelua aivan uudessa ketjussa siitä, voiko lapsi uskoa ja minkä ikäisenä.
Perustellaan käsityksemme Raamatun sanalla.
Lähtökohdaksi asettaisin sen, ettei Jeesus aettanut mitään ikärajoituksia uskon lahjan vastaanottamiseksi.
Jeesus siunasi lapsia, joita vanhemmat toivat hänen tykönsä, (Mark. 10:13-16).
Valikoiko Jeesus lapset sen mukaan, kuka ymmärsi ja oli tarpeeksi kypsä ja varttunut vastaanottamaan siunauksen (=Jumalan valtakunnan)?
Minun ymmärtääkseni ei valikoinut, vaan otti tykönsä kaikki hänen tykönsä tuodut lapset ikään ja ymmärrykseen katsomatta.
----
Siis kysympä:
---Vai mitä sinä ajattelet, toimiko Jeesus "yksilö- ja tapauskohtaisesti" hänen luokseen tuotujen eri-ikäisten lasten suhteen?
---Löytyiskö Raamatusta esimerkkejä siitä, ettei (syli)lapsi voi uskoa ennen tiettyä ikää? (Parikin Raamatun kohtaa riittää)
Pari kysymystä lapsen uskosta
46
1125
Vastaukset
- lannenhunttari
aitinsa kohdussa ollessaan..minun mielestani se oli 'uskon' hyppy,eika epauskon..siis lapsella oli usko.
eiko niin....?
olen samaa mielta,etta lapsikin voi uskoa...- Eikös kaikki muutkin
hypähtele äitinsä kohdussa paitsi kuolleet?
Tarinankertoja raamatussa vähän tehosti
kertomustaan tuolla hyppylauseella.
- RitariOlevainen
kysymystesi "raamatullisuus"!
""Jeesus siunasi lapsia, joita vanhemmat toivat hänen tykönsä, (Mark. 10:13-16).
Valikoiko Jeesus lapset sen mukaan, kuka ymmärsi ja oli tarpeeksi kypsä ja varttunut vastaanottamaan siunauksen (=Jumalan valtakunnan)?""
"(=Jumalan valtakunnan)?" Eikö tämä päätelmä ole tuulesta temmattu? Mielestäni Jeesus ei sanonut mitään tuollaista,eikä pelkällä siunaamisella kukaan uudestisynny,ja saadakseen omakseen taivaan valtakunnan täytyy uudestisyntyä.
Voithan sinä "uskoa" mitä haluat,mutta Raamattu ei tue tuollaista omaa uskomusta.
""13. Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
14. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
15. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
16. Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.""
Eikä sanota,että vanhemmat veivät lapsia Jeesuksen luo,vaan he tulivat ihan itse Hänen luokseen,olivat jo niin varttuneita,että ymmärsivät itse tulla Jeesuksen luo.
Omaa oletustasi:
-siunatessaan lapsia saisivat siinä taivaan valtakunnan!=omaa itsevalittua uskomustasi. Ei Raamatun Sana uskomuksilla muutu mieleiseksesi,se on luulouskoa. Perustele Raamatulla! Ei ole perustelua alkaa ympärileikkaamaan lapsia? Sano vaan,missä Jeesus niin sanoi ?
- lapset vietiin vanhempien toimesta Jeesuksen luo,tämäkin on täysin omaa uskomustasi ja on luulouskoa.
Perustele Raamatulla.
Ei ole mitään perustelua lähteä esm. punaisellemerelle hakemaan Moosesta apuun?
Sano vaan,missä Jeesus niin sanoi?
""Siis kysympä:
---Vai mitä sinä ajattelet, toimiko Jeesus "yksilö- ja tapauskohtaisesti" hänen luokseen tuotujen eri-ikäisten lasten suhteen?
---Löytyiskö Raamatusta esimerkkejä siitä, ettei (syli)lapsi voi uskoa ennen tiettyä ikää? (Parikin Raamatun kohtaa riittää)""
Jeesus toimii aina yksilö tasolla,Hän käsittelee jokaista erikseen,Nikodemus on tästä hyvä esmerkki! Samoin Maria Makdalena,syntinen nainen,Samarialainen nainen Sykarin kaivolla,kaikki ketä Jeesus paransi,kaikkia kohtas yksilötasolla,ihmisiä tuotiin Hänen tykönsä,yksittäin,Hän ei tehnyt "korokkeelta" puhuen yhtäkään parantamisihmettään.
Ainut julkinen saarna,oli vuorisaarna,ja silloin kun Hän puhui veneestä kansalle,ehkä muitakin julkisia saarnoja Jeesus piti,mutta ihmeitä ja parantamista ei koskaan massakokouksissa.
Hän kohtasi ihmisen aina henkilökohtaisesti.
Tämä jälkimmäinen kysymys ei ole asiallinen,ja on turhakin,koska Raamattu ei valehtele, tiedät itsekkin,että vauva EI VOI uskoa evankeliumia ja ymmärtää tehdä parannusta,jota uudestisyntyminen ensisijaisesti on,kysymys on mieletön,ja että sillä perusteella voisit puollustaa lapsikastetta,koska uskomisen ikärajaa ei ole Raamatussa ilmoitettu.
Jeesuksesta sanotaan,että: "Hän söi voita ja hunajaa siinä iässä kun hän oppi eroittamaan hyvän pahasta."
Voita ja hunajaa ei syötetä vauvoille,joten Jeesus oli jo täysin ymmärtävässä iässä,koska osasi eroittaa hyvän pahasta.
Ja tässä on mielestäni oiva esimerkki,koska lapsi voi olla siinä iässä,että voi itse omilla aivoillaan ja sydämellään uskoa.
On miljoonia asioita,kysymykseeesi verrattavia,joilla voi manipuloida asioita omaan muottiin sopivaksi,ja on siis täysin käyttökelvoton ohjeena.
Jokainen järkevä ihminen käsittää,että sylivauva ei voi eikä ymmärrä uskoa.
Tuo Johanneskastajan "hypähtely" kohdussa oli ainutkertainen tapahtuma,koska siitä oli jo etukäteen Elisabethille ilmoitettu,kuka hänen kohdussaan oli,hän oli Jeesuksen edeltäjä,joka tuli Jeesuksen edellä ilmoittamaan tulevasta Messiaasta,eikä siis missään nimessä voida yleistää,ja tehdä siitä oppia joka antaisi olettaa,että jopa syntymätön lapsi voi uskoa.
Ei Raamattuun uskominen tarkoita tuollaista uskoa,Raamatun usko on sitä uskoa,jonka Jeesus antaa uudestisyntymisen yhteydessä,vain Hänen antamallaan uskolla voidaan uudestisyntyä ja tulla vanhurskaaksi ja syyttömäksi Jumalan lain edessä.
Meidän pään ja järjen tuottamat uskot ei kelpaa Raamatun Sanan ymmärrätämiseen !- lahko-oppiasi tukemaan
Eikä sanota,että vanhemmat veivät lapsia Jeesuksen luo,vaan he tulivat ihan itse Hänen luokseen,olivat jo niin varttuneita,että ymmärsivät itse tulla Jeesuksen luo. RitariOlevainen 15.1.2006 klo 09.59
----------------------
Mark. 10:13
"Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia."
Raamtusta poisjätetty Tuomaan evankeliumi puhuu 5 pv ikäisistä ja imeväisistä lapsista, joilla Jeesus sanoo olevan uskon. - hansutuulia
Tätä Tapion antamaa selvitystä tuolla muualla palstalla on jo käyty ihan riittämiin.
Tapiolle pyydän nyt ystävällisesti jättämään tämän vauvarituaali jutun ja keskittymään Ihmisen uskoontulemiseen. Ihminen ei voi päästä Jumalan valtakuntaan jos syntiä on sydämessä. Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.
Jeesus tuli että meillä on iankaikkinen elämä.
Harhaa on opettaa että usko tuleee vauvana saadun kasteen kautta. Kastekeskustelut ovat täällä laitettu aivan omaan kategoiriaansa. Helluntalisuus ei tunnista vauvana kastettuja vain uskoon tulleet ja kastetut ovat myös Jumalan Sanassa olevia tosiasioita. JOten pliis Tapio, jos sinulla ei ole muuta kuin jankata samaa asiaa vuodesta toiseen, jätä rauhaa ja anna ihmisten tulla uskoon ja mennä Sanan mukaan uskovien kasteelle. Lue Apostolien teot tarkkaan, sillä minusta tuntuu ette lue Raamattua kovinkaan paljoa. - frihet
lahko-oppiasi tukemaan kirjoitti:
Eikä sanota,että vanhemmat veivät lapsia Jeesuksen luo,vaan he tulivat ihan itse Hänen luokseen,olivat jo niin varttuneita,että ymmärsivät itse tulla Jeesuksen luo. RitariOlevainen 15.1.2006 klo 09.59
----------------------
Mark. 10:13
"Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia."
Raamtusta poisjätetty Tuomaan evankeliumi puhuu 5 pv ikäisistä ja imeväisistä lapsista, joilla Jeesus sanoo olevan uskon.Sinä otit uskon vastaan, vai aloitko uskoa, kun pappi kastoi pääsi???
Muistele tarkaan, ettet vain liian aikaisin uskoasi saanut, silloinhan vauvakaste-oppi on harhaa, jos olis syntynyt uskon kautta jo aiemmin.
tämä tärkeä asia 1.Kor.15.luku
"50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta."
Sillä Joh. 3. luku
"3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."
Hengestä syntyminen tapahtuu sanan kuuliaisuuden kautta. Ei minkäänlaisilla "sakramenteilla" voi toisen uskon henkeä synnyttää, sillä se on uskon kuuliaisuuden seuraus: "Joka uskoo", ja toisen henkilön puolesta ei voi uskoa (Hes.14:13-18).- ominaisuus
Kun lapsi saa kasteessa luvatun Pyhän Hengen lahjan, niin tokihan lapsi silloin uskoo oikealla tavalla.
"Jolla ei ole Kristuksen henkeä, se ei ole hänen omansa"
kastamaton lapsi on vielä maailmassa - hansutuulia
juuri näin, kummit eivät voi uskoa vauvan syntejä anteeksi! mistähän muuten moinen juttu on edes tullut ja kummit yleenäskin. Kyllä joskus kun on katsellut näitä vauvakastejuttuja oikein kiukuttaa, kummit jotka eivät ole uskossa sanovat uskovansa vauvat synnit tämän puolesta, jo on aikoihin eletty!
- Oikeauskoinen
Siellä kauenpanahan ne lahkohenget nuo fariseukset, synnin ihmiset uudestikasteineen, joukossaan alkusynnin kieltäneinä kyttäävät lapsia ettei vain
vauvoja vietäisi Jeesuksen tykö.
Lahkohengessä olevat opetuslapset kuten ei uskoiset uudestikastajan tänään järkeilivät että vauva ei ole mitään siis moolokin kitaan ja tuo vanhempi lapsi..no jaa..voi uskoa kun kiroillakin osaa
näin järjen kautta syntynyt ikäjakautuma närkästytti Jeesuksen joka siunasi vauvat ja hieman varttuneemmat lapset ja Herra antoi heille Jumalan valtakunnan ja siunauksen että he ovat soveliaat sinne menemään koska järki ja perkele eivät saata viedä heidän uskoansa, kuten lahkohenkisiltä opetuslapsilta.
Opetuslasten PITÄÄ tulla lasten kaltaisiksi, mutta
uudestikastajaliikkeissä se on mahdotonta koska he
ovat rakentaneet oman evankeliumin "houkuttimen"
johon pyydystävät uskoontulleita luterilaisia.
Miksi eivät saarnaa evankeliumiansa muslimeille?
Helluntaiharhauskoiset syyllistyvät uskon määrittämisiin ja valikoimiseen joka ei ensinkään kuulu sellaisille jotka ovat vapaalla tahdollaan menneet rakentamaan omia pesiään jossa saatana odottaa heitä.
Tämä on kova puhe kuka voi kestää...sheriffikö tai Ritari...totuus kirvelee vai kuinka?- EBE
KASTE EI PELASTA, PISTE!
Jos vauva kuolee, oli sitten luterilainen, helluntailaisperheen vauva tai mikä hyvänsä vauva, on taivaskelpoinen ilman kastetta.
Tottakai uskova vanhempi heti lapsen synnyttyä tietää, että Jeesus tätä lasta rakastaa ja on tämänkin lapsen tähden ristillä ollut, eikä sitä asiaa tuo luterilainen vauvakaste tai kastamattomuus miksikään muuta. - kasteessa
EBE kirjoitti:
KASTE EI PELASTA, PISTE!
Jos vauva kuolee, oli sitten luterilainen, helluntailaisperheen vauva tai mikä hyvänsä vauva, on taivaskelpoinen ilman kastetta.
Tottakai uskova vanhempi heti lapsen synnyttyä tietää, että Jeesus tätä lasta rakastaa ja on tämänkin lapsen tähden ristillä ollut, eikä sitä asiaa tuo luterilainen vauvakaste tai kastamattomuus miksikään muuta.perisyntiä, vanhemmilta tulevaa verivelkaa, salaista syntiä, kasteessa kaikki synnin lajit ja muodot pestään pois Kristuksen verellä, kaste saadaan "syntienne anteeksisaamiseksi" ja siinä saadaan Pyhän Hengen lahja , teille ja teidän lapsillenne (Apt.2:38-39)
5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]
Älä jätä lapsiasi kastamattomiksi pakanoiksi tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan. Liitä lapsesi kasteessa morsiusseurakuntaan, eli Kristusruumiiseen.
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. kasteessa kirjoitti:
perisyntiä, vanhemmilta tulevaa verivelkaa, salaista syntiä, kasteessa kaikki synnin lajit ja muodot pestään pois Kristuksen verellä, kaste saadaan "syntienne anteeksisaamiseksi" ja siinä saadaan Pyhän Hengen lahja , teille ja teidän lapsillenne (Apt.2:38-39)
5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]
Älä jätä lapsiasi kastamattomiksi pakanoiksi tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan. Liitä lapsesi kasteessa morsiusseurakuntaan, eli Kristusruumiiseen.
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.veriveloistasi kaikessa rauhassa ja käy kasteella vaikka monta kertaa päivässä. Jätä kuitenkin lapset rauhaan harhaisilta näkemyksiltäsi.
- sitten
Työmies2 kirjoitti:
veriveloistasi kaikessa rauhassa ja käy kasteella vaikka monta kertaa päivässä. Jätä kuitenkin lapset rauhaan harhaisilta näkemyksiltäsi.
Miksi Raamattu sanoo, että Davidin 7 pv ikäinen poikalapsi kuoli tappavaan tautiin rangaistuksena isän aviorikoksesta ja murhasta?
sitten kirjoitti:
Miksi Raamattu sanoo, että Davidin 7 pv ikäinen poikalapsi kuoli tappavaan tautiin rangaistuksena isän aviorikoksesta ja murhasta?
Raamattu on paimentolaiskansojen koottuja riittejä, tarinoita ja uskomuksia. Niihin uskominen vaatii hurahtamista.
- Oikeauskoinen
EBE kirjoitti:
KASTE EI PELASTA, PISTE!
Tottakai uskova vanhempi heti lapsen synnyttyä tietää, että Jeesus tätä lasta rakastaa ja on tämänkin lapsen tähden ristillä ollut, eikä sitä asiaa tuo luterilainen vauvakaste tai kastamattomuus miksikään muuta.ei kukaan mene minun Isäni tykö muuten kuin minun kauttani sanoo Jeesus.
Ei lapsi ellei hänellä ole uskoa ja lapsella on usko raamatun mukaan ja kasteessa lapselta poistuu alkusynnin kadottava voima.
Uudestikastajille jää helvetti pahojen tekojensa
palkaksi, sanoo raamattu. - tode'
Työmies2 kirjoitti:
Raamattu on paimentolaiskansojen koottuja riittejä, tarinoita ja uskomuksia. Niihin uskominen vaatii hurahtamista.
kuningas daavidin olemassaolo ei ole paimentolaiskansan uskomus...
- hansutuulia
Oikeauskoinen kirjoitti:
ei kukaan mene minun Isäni tykö muuten kuin minun kauttani sanoo Jeesus.
Ei lapsi ellei hänellä ole uskoa ja lapsella on usko raamatun mukaan ja kasteessa lapselta poistuu alkusynnin kadottava voima.
Uudestikastajille jää helvetti pahojen tekojensa
palkaksi, sanoo raamattu.sellaisen kohdan jossa Jeesus tuomitsee kastamattomat vauvat kadotukseen!!! Isän tykö menee se vauva joka kuolee äidin rinnoille, ja jos uskallat mennä myös muuta väittämään sinä voit olla se tuomitsija joka toisia kadotukseen on heivaamassa. Jumala on itse tuomari, onko sinulla oikeutta mennä sanomaan kun vauvasi ei ole saanut kastetta se menee kadotukseen, kun Jeesus sanoo että sen kaltainen on taivasten valtakunta!
- hansutuulia
sitten kirjoitti:
että lapsi oli syyllinen, ei vaan heidän tekonsa oli joista Jumala rankaisi. Lapsi ei siis ollut se joka tässä oli Jumalan tuomion alaisena. Kun mietitään äidin ja isän roolia, eikö lapsen kuolema kosketa jokaista pienokaisen vanhempia.
Lapsia ei rangaista, vaan kysymyksessä oli vanhempien rangaistus. - hese
hansutuulia kirjoitti:
että lapsi oli syyllinen, ei vaan heidän tekonsa oli joista Jumala rankaisi. Lapsi ei siis ollut se joka tässä oli Jumalan tuomion alaisena. Kun mietitään äidin ja isän roolia, eikö lapsen kuolema kosketa jokaista pienokaisen vanhempia.
Lapsia ei rangaista, vaan kysymyksessä oli vanhempien rangaistus.Vain 100 % käskyjen noudattaminen estää vanhempien syntivelan periytymisen Raamatun mukaan kolmanteen ja neljänteen polveen. Kukaan ihminen ei kuitenkaan noudata lakia täydellisesti, eli synti periytyy lapsille, kuten sana vakuuttaa:
18 Hänen isänsä taas kun teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, hänen oli kuoltava syntivelkansa tähden.
19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut KAIKKIA MINUN KÄSKYJÄNI ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
21 Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa KAIKKIA MINUN KÄSKYJÄNI ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
Syntiinlankeemuksessa ihmisen kokema hengellinen kuolema poistuu vain Pyhän Hengen tuoman uuden elämän mukana kasteessa, jossa te olette herätetyt Kristuksen kanssa (Kol.2) Syntiinlankeemuksen seurauksia oli kuolema, synnytyskivut, sairaudet. Jos perisyntiä ei olisi kukaan lapsi ei sairastuisi eikä kuolisi. tode' kirjoitti:
kuningas daavidin olemassaolo ei ole paimentolaiskansan uskomus...
sillä on, onko Daavidia ollut olemassa vai ei?
- frihet
Työmies2 kirjoitti:
Ja nyt jo luterilaisiakin opettaa lasten kasvatuksessa.
Oliko montakin lasta arvon työmiehellä hoidettavana ja siksikö töihin et muualle ehdikkään, kun naperoita hoitelet. frihet kirjoitti:
Ja nyt jo luterilaisiakin opettaa lasten kasvatuksessa.
Oliko montakin lasta arvon työmiehellä hoidettavana ja siksikö töihin et muualle ehdikkään, kun naperoita hoitelet.ovat päässeet hyvän elämän alkuun, kaikesta huolimatta.
- tode'
Työmies2 kirjoitti:
sillä on, onko Daavidia ollut olemassa vai ei?
Jeesushan on daavidin huonetta ja sukua.
tode' kirjoitti:
Jeesushan on daavidin huonetta ja sukua.
Vai että on! Lapset siis kärsikööt...
pitäisi jättää rauhaan.
- hansutuulia
olen kanssasi samaa mieltä jätetään pienokaiset rauhaan, he kun ovat aina taivaskelpoisia lapsukaisia. Kukaan ei heiltä voi riistää sitä osuustta pois minkä Jeesus sanoi, sen kaltainen on taivasten valtakunta.
hansutuulia kirjoitti:
olen kanssasi samaa mieltä jätetään pienokaiset rauhaan, he kun ovat aina taivaskelpoisia lapsukaisia. Kukaan ei heiltä voi riistää sitä osuustta pois minkä Jeesus sanoi, sen kaltainen on taivasten valtakunta.
pitäisi manipuloida eikä painostaa heitä pyrkimään psykoottiseen tilaan. Kun 7-vuotias lapsi patistellaan puhumaan kielillä, ei olla oikealla asialla.
- hansutuulia
Työmies2 kirjoitti:
pitäisi manipuloida eikä painostaa heitä pyrkimään psykoottiseen tilaan. Kun 7-vuotias lapsi patistellaan puhumaan kielillä, ei olla oikealla asialla.
kuka on jotain patistellut?
- baby,
hansutuulia kirjoitti:
Lapsikin on syntiinlangenneen Adamin tilassa, josta vain Pyhä Henki voi synnyttää ja herättää lapsen ja synnyttää uudesti ylhäältä kasteessa vedestä ja Hengestä Mestarimme väärentämättömien sanojen mukaan.
Paavali ei julista Jeesuksen kuoleman jälkeen mitään eityistä uudestisyntymistä lapsille, vaan sanoo yli 100 vuotta Kristuksen kuoleman jälkeen kaikkien olevan synnin alla. Room. 3:10
"niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,"
Lapsille kuuluu kasteessa luvattu Pyhän Hengen lahja, se tuo uuden elämän.
Ne ryhmät, jotka jättävät lapsensa Kristusruumiin ulkopuolelle kastamattomiksi pakanoiksi eivät ole kristittyjä, vaikka siksi tekeytyvät.
Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. hansutuulia kirjoitti:
kuka on jotain patistellut?
ettei lapsi hurahda uskoon eikä ala pyrkiä psykoottiseen kielilläpuhumiseen, ellei malli ole tullut joltain aikuiselta.
- Uskova 2
baby, kirjoitti:
Lapsikin on syntiinlangenneen Adamin tilassa, josta vain Pyhä Henki voi synnyttää ja herättää lapsen ja synnyttää uudesti ylhäältä kasteessa vedestä ja Hengestä Mestarimme väärentämättömien sanojen mukaan.
Paavali ei julista Jeesuksen kuoleman jälkeen mitään eityistä uudestisyntymistä lapsille, vaan sanoo yli 100 vuotta Kristuksen kuoleman jälkeen kaikkien olevan synnin alla. Room. 3:10
"niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,"
Lapsille kuuluu kasteessa luvattu Pyhän Hengen lahja, se tuo uuden elämän.
Ne ryhmät, jotka jättävät lapsensa Kristusruumiin ulkopuolelle kastamattomiksi pakanoiksi eivät ole kristittyjä, vaikka siksi tekeytyvät.
Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.helluntailainen syntyy toisen evankeliumin sanan kautta joka on lähtöisin juudaksen ja sodomalaisten
elikkä tämän maailman jumalan kautta jota uudestikastetut levittävät ja helluntaihenki manataan höynäytettyihin kätten päällepanemisien kautta ja höynäporukkaa "ladataan"
usein että jaksaisivat puhua omaatuntoansa vastaan, joka heidät myös tuomitsee.
Merkit seuraavat helluntailaia, he vapisevat ja tärisevät vaan ei horkkatauti eikä suu ja sorkkatauti.
Mikä henki pistää tärisemään ja hurjasti ravistaa
kuten voimme nähdä?
Kerrohan siitä todisteesta ja totuudesta. ..baby. - hansutuulia
Uskova 2 kirjoitti:
helluntailainen syntyy toisen evankeliumin sanan kautta joka on lähtöisin juudaksen ja sodomalaisten
elikkä tämän maailman jumalan kautta jota uudestikastetut levittävät ja helluntaihenki manataan höynäytettyihin kätten päällepanemisien kautta ja höynäporukkaa "ladataan"
usein että jaksaisivat puhua omaatuntoansa vastaan, joka heidät myös tuomitsee.
Merkit seuraavat helluntailaia, he vapisevat ja tärisevät vaan ei horkkatauti eikä suu ja sorkkatauti.
Mikä henki pistää tärisemään ja hurjasti ravistaa
kuten voimme nähdä?
Kerrohan siitä todisteesta ja totuudesta. ..baby.kirjoituksia suosivat jotkut? Jeesukseen uskovan ei tarvitse täristä, pelosta voi joku ihminen kylläkin täristä. Ei ole koskaan tarvinnut täristä ja vaan iloita Herrassa Jeesuksessa.
- hansutuulia
Työmies2 kirjoitti:
ettei lapsi hurahda uskoon eikä ala pyrkiä psykoottiseen kielilläpuhumiseen, ellei malli ole tullut joltain aikuiselta.
tuonne imeväisikäisen palstalle. Kumpaa Herraa sinä haluat palvella? haluatko että sinun lapsesi ovat niitä joita saa odottaa sydän kurkussa missä ovat ja mitä tekevät?
- kristitty,
hansutuulia kirjoitti:
kirjoituksia suosivat jotkut? Jeesukseen uskovan ei tarvitse täristä, pelosta voi joku ihminen kylläkin täristä. Ei ole koskaan tarvinnut täristä ja vaan iloita Herrassa Jeesuksessa.
Väärä henki pistää lahkolihan tärisemään niin oman herransa edessä kunnioitusta osoittamaan ja maihin menemään kuin myös se ihmisen kaataa oikean Jeesuksenkin nähdessään näin tekemään.
"Niin he toivat hänet hänen tykönsä. Ja heti kun hän näki Jeesuksen, kouristi henki häntä, ja hän kaatui maahan, kieritteli itseään, ja hänestä lähti vaahto." hansutuulia kirjoitti:
tuonne imeväisikäisen palstalle. Kumpaa Herraa sinä haluat palvella? haluatko että sinun lapsesi ovat niitä joita saa odottaa sydän kurkussa missä ovat ja mitä tekevät?
ei kuulu lasten kasvatukseen. Aikuiset palvelkoot ja palvokoot herrojaan.
Jospa keskityttäisiin näissä keskusteluissamme pääasiaan; voiko lapsi uskoa ja minkä ikäisenä.
(Jos voi, niin siitä seuraa, että hänet voidaan kastaakin.
Olisko tämä yksi syy, että niin kiivaasti monet yrittää kieltää pienen lapsen uskon ilman Raamatun Sanan perusteluja.)
Mutta keskitytään tosiaan keskustelemaan tässä ketjussa lähinnä lapsen uskosta.
Hansutuulia jo totesikin, että kastekeskusteluja voimme käydä sille varatulla palstalla.
---
Jeesus siunasi lapsia, joita vanhemmat toivat hänen tykönsä, (Mark. 10:13-16).
---Ottivatko lapset oikeasti vastaan Jeesuksen heille välittämän siunauksen (Jumalan valtakunnan Mark. 10:15)?
Panivatko he vastaan?
---Opetuslapset estelivät vanhempia tuomasta lapsiaan Jeesuksen tykö (j.13)
Mikähän sai heidät toimimaan näin?.- tode'
minun ymmärtääkseni tämän Jeesuksen opetuksen keskeisin kysymys on, olivatko lapset syntisiä? jos he olisivat tuossa tilanteessa ottaneet uskon vastaan eli tulleet uskoon, heidän kaikkien olisi pitänyt ymmärtää olevansa syntisiä ja myös olla sitä.
Jeesus ei inahda sanaakaan syntien anteeksisaamisesta, vaan ainoastaan lasten siunaamisesta. lasten, jotka ottivat siunauksen vastaan ikäänkuin automaattisesti.
Jeesus ei kysellyt heiltä, tahdotko tehdä jotakin ratkaisevaa syntielämässänne suhteessa minuun, kuten kysyi aikuisilta, vaan siunasi heidät panemalla kätensä heidän päälleen.
mikä sai opetuslapset estelemään Jeesusta siunaamasta lapsia?
kuinka täytyisi ymmärtää tämä "...että Hän koskisi heihin.."? opetuslaåpset eivät ilmeisesti ymmärtäneet, mitä Jeesuksen kosketus tässä tapauksessa merkitsisi. lapset olivat mahdollisesti kaikki terveistä, eivätkä vaikuttaneet hurjan syntisiltäkään.
arvelivatko he lasten vain vievän Jeesuksen aikaa ja niinollen koettivat estää vanhempia tuomasta lapsiaan siunattavaksi?
sinulla, tapani, on ilmeisesti erilainen käsitys syntisyydestä, varsinkin perisynnistä, kuin esimerkiksi minulla? onko lapsi sinun mielestäsi syntinen jo syntyessään ja tarvitsee katumus-harjoitusta hetimiten? - pelasti
tode' kirjoitti:
minun ymmärtääkseni tämän Jeesuksen opetuksen keskeisin kysymys on, olivatko lapset syntisiä? jos he olisivat tuossa tilanteessa ottaneet uskon vastaan eli tulleet uskoon, heidän kaikkien olisi pitänyt ymmärtää olevansa syntisiä ja myös olla sitä.
Jeesus ei inahda sanaakaan syntien anteeksisaamisesta, vaan ainoastaan lasten siunaamisesta. lasten, jotka ottivat siunauksen vastaan ikäänkuin automaattisesti.
Jeesus ei kysellyt heiltä, tahdotko tehdä jotakin ratkaisevaa syntielämässänne suhteessa minuun, kuten kysyi aikuisilta, vaan siunasi heidät panemalla kätensä heidän päälleen.
kuinka täytyisi ymmärtää tämä "...että Hän koskisi heihin.."? opetuslaåpset eivät ilmeisesti ymmärtäneet, mitä Jeesuksen kosketus tässä tapauksessa merkitsisi. lapset olivat mahdollisesti kaikki terveistä, eivätkä vaikuttaneet hurjan syntisiltäkään.
arvelivatko he lasten vain vievän Jeesuksen aikaa ja niinollen koettivat estää vanhempia tuomasta lapsiaan siunattavaksi?
sinulla, tapani, on ilmeisesti erilainen käsitys syntisyydestä, varsinkin perisynnistä, kuin esimerkiksi minulla? onko lapsi sinun mielestäsi syntinen jo syntyessään ja tarvitsee katumus-harjoitusta hetimiten?ristinryövärin,syntisen naisen,lapset
voima, eli Pyhä Henki lähti Jeesuksesta,
kasteessa on tuo sama Jeesuksen kosketus.
parantaa, pelastaa, siunaa
Eivät ne vanhemmat huvin vuoksi lapsiaan vieneet Jeesuksen kosketusta saamaan, sillä juutalaiset tiesivät hyvin mitä syntiinlankeemus tarkoitti
5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4] - tode'
pelasti kirjoitti:
ristinryövärin,syntisen naisen,lapset
voima, eli Pyhä Henki lähti Jeesuksesta,
kasteessa on tuo sama Jeesuksen kosketus.
parantaa, pelastaa, siunaa
Eivät ne vanhemmat huvin vuoksi lapsiaan vieneet Jeesuksen kosketusta saamaan, sillä juutalaiset tiesivät hyvin mitä syntiinlankeemus tarkoitti
5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]'synnin alainen' eli perisynnin alainen ja 'syntiä tehnyt' ovat kaksi eri asiaa.
- synnin sumu kaikkialla
tode' kirjoitti:
'synnin alainen' eli perisynnin alainen ja 'syntiä tehnyt' ovat kaksi eri asiaa.
länsimaisen ihminen ei edes ymmärrä juutalaisuuden syntikäsitystä, synti on yksittäisen teon lisäksi myös kollektiivinen olotila, kuten sumu, ero Jumalasta
yli 100 vuotta Kristuksen kuoleman jälkeen Paavali sanoo näin
Room. 3:10
niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
Room. 3:23
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä. poistellut täällä kirjoituksia. Muistelen klo 16 jälkeen jättäneeni tähän jotakin kirjoitusta, mutta eipä enää näy! Joku Katala Ketale!
- tode'
synnin sumu kaikkialla kirjoitti:
länsimaisen ihminen ei edes ymmärrä juutalaisuuden syntikäsitystä, synti on yksittäisen teon lisäksi myös kollektiivinen olotila, kuten sumu, ero Jumalasta
yli 100 vuotta Kristuksen kuoleman jälkeen Paavali sanoo näin
Room. 3:10
niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
Room. 3:23
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä....ei hän virkkanut enää yhtään mitään 100 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen.
Jeesuksen mukanaan tuoma uusi liitto, evankeliumi, on tarkoitettu ensin juutalaiselle, sitten myös kreikkalaiselle...
evankeliumin ydinsanoma ei ole murehtia toisten tekemiä syntejä, vaan että "jokainen, joka Häneen uskoo, ei hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä". - frihet
Vai miksi pitää jankuttaa, etkä edes hänelle vastannut, kun uutta tuppaat tilalle.
Aiemmin olen jo kirjoittanut sinulle, että helluntai seurakunnassa siunataan lapset aivan kuten Jeesus opetti. - alkukirkko
frihet kirjoitti:
Vai miksi pitää jankuttaa, etkä edes hänelle vastannut, kun uutta tuppaat tilalle.
Aiemmin olen jo kirjoittanut sinulle, että helluntai seurakunnassa siunataan lapset aivan kuten Jeesus opetti.Alkuseurakunnassa ei sitten tainnut olla yhtään pientä lasta, kun ainuttakaan pienen lapsen siunaustilaisuutta ei mainita järjestetyn?
tode' kirjoitti:
sinulla, tapani, on ilmeisesti erilainen käsitys syntisyydestä, varsinkin perisynnistä, kuin esimerkiksi minulla? onko lapsi sinun mielestäsi syntinen jo syntyessään ja tarvitsee katumus-harjoitusta hetimiten?tode, kysyt:"...onko lapsi sinun mielestäsi syntinen jo syntyessään... "
----
Tekisin vastakysymyksen:
---EF. 2:3 Paavali sanoo, että "olimme luonnostamme vihan lapsia, niinkuin muutkin"
"Tarkoitetaanko tässä kaikkia ihmisiä, myös vastasyntyneitä"?
---"Onko pieni lapsi lihasta syntynyt"? (Joh. 3:6)
"Jos on, niin mitä se tarkoittaa"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510392
- 816933
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445074- 614597
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella724336Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme333913- 472908
- 362695
- 402330
- 2161932