Kipugeelit

mikä niistä auttais

Olen kokeillut muutamia kipugeelejä. Mobilat, Arktis-kylmägeeliä ja jotain lämpögeeliä jonka nimeä en muista. Sit olen ajatellut ostaa tätä voltaren emulgeeliä. Onko kokemuskia kyseisestä tuotteesta. Mikä kipugeeli teille on auttanut parhaiten ? Ei huvittas kovin kylvä rahaa niihin turhaan, jos ei sitten ookkaan apua. mulla on nivelkipuja.

31

25828

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilija.

      kipu spray geeli nimeltä Eeze. Itse ostin 25g:n pullon ja se maksoi n. 25 euroa. Olen sitä hieronut kipeisiin polviini, ja täytyy sanoa, että ehkä jotain tehoa siinä on, ainakin enemmän kuin aiemmin käyttämissäni.

      On vissiin aika tuhtia tavaraa, koska sitä ei saisi käyttää päivässä kuin 15 sumutetta, ja korkeintaan 7-8 vrk:n ajan.

      • minua auttaa,

        on yleensäkään koskaan auttanut (kaikki on kyllä kokeiltu!) on FELDEN-geeli, on reseptilääke, suosittelen.


      • kylmääkö vai kuumottaako
        minua auttaa, kirjoitti:

        on yleensäkään koskaan auttanut (kaikki on kyllä kokeiltu!) on FELDEN-geeli, on reseptilääke, suosittelen.

        Feldeniä en oo vielä kokeillut. Minun niveliin ei auta ainakaan sellset geelit jotka viilentää. Millanen tää Felden on ?


      • fze
        kylmääkö vai kuumottaako kirjoitti:

        Feldeniä en oo vielä kokeillut. Minun niveliin ei auta ainakaan sellset geelit jotka viilentää. Millanen tää Felden on ?

        Felden-geelissä on sama vaikuttava aine kuin samannimisessä tabletissa eli piroksikaami. Piroksikaami on tulehduskipulääke siinä missä diklofenaakki (Voltaren, Voltaren Emugel) ja ketoprofeenikin (Ketorin, Orudis, Orudis-geeli). Systeemisesti näillä lääkkeiillä on aika suuriakin eroja, mutta paikalliskäytön eroista en osaa sanoa.

        Felden-geelissä käytön kannalta epämiellyttävä puoli sen pieni värjäämistaipumus. Oleellista tulehduskipulääkkeiden paikallisessa käytössä ajattelen olevan riittävän tiheä annostelu ja voiteen hierominen ihoon, kunnes se kuivuu. Näin konstein vaikuttavan aineen pitoisuus kudoksessa on arvatenkin suurempi, kuin satunnaisen kevyen sipaisun. - Voiteen käytöstä on toki kunkin valmisteen ohessa omat ohjeensa, joita tulee noudattaa. Iho on lääkkeen imeytymisen kannalta jotain muuta kuin esimerkiksi limakalvo tai suoliston alue.

        Duodecimissa oli jokin aika sitten juttu tästä aiheesta:
        Iholta imeytyvät tulehduskipulääkkeet
        Pirkko Paakkari
        (Katsaus)
        2004;120(12):1485-9

        Myös kylmägeelistä oli muutama vuosi sitten mielenkiintoinen juttu Duodecimissa pehmytkudosvammoihin liittyen.


    • mami46

      olen kipugeelien asiantunija, olen joutunut käyttämään niitä paljon, kun mulla on leposaärkyy,
      sanon sulle että mobilat,voltaren ovat melkein samaa ainetta eikä muissakaan paljon eroo ole,
      minä olen pienen avun löytänyt kylmä geelistä ja välillä lämpöisestä kylvystä,
      toiselle autta toinen ja toiselle ei mikään;))
      ja tää kylmägeli on ice poveria ,ei mitään halpahalli kamaa ,sieltäkin sitä saa ,mut se ei oo samaa ihan apteekista ostan;)

      • mila

        eeze geeli sisältää samaa vaikuttavaa ainetta kuin voltaren emulgel, hieman enemmän kylläkin. Sitä en tiedä onko geeliä formuloitu jotenkin että se imeytyisi paremmin kuin muut. Kuten jo aikaisemmin mainittiin, tärkeintä on hieroa voidetta iholle kunnes se on imeytynyt.


    • Teemu Milto

      Kipugeelit eivät auta yhtään mitään. Se on sama kuin söisi suklaata nälkäänsä tai kävisi fysioterapiassa jalkaa nostamassa. Tyhmille kuluttajaidiooteille myydään kaikenlaista ja kaikenlaista palvelua, kun eivät viitsi opetella tekemään elämäntapamuutoksia, lopettamaan biomekaanisesti huonon rasituksen ja nostamaan yleiskuntoa.

      Ironista on asiantuntiijuuden mitta. Ensimmäiseksi he puhuvat vaikuttavan aineen nimestä, joka ei kyllä ole mikään tehon empiirinen mitta. Ja tämä on kylmä totuus tuki- ja liikuntaelinvaivoista.

    • hgrdn5

      Miten ihmeessä viitsitään ikivanhoja ketjuja kaivella esille?

      • aösldfkj

        Älä kuseta meitä. Itse laitoit edelliselle minuksen. Et tarkoita, että kyse olisi Suomi24n sivujen kaivelusta.


      • cv vzx
        aösldfkj kirjoitti:

        Älä kuseta meitä. Itse laitoit edelliselle minuksen. Et tarkoita, että kyse olisi Suomi24n sivujen kaivelusta.

        Täh?!


    • toimiiko?
    • phettpk

      käytän felden kipu geeliä, 4 kertaa päivässä,silloin se auttaa jos käytät 1-2 kertaa päivässä ei ihmeellistä apua.

      • Anonyymi

        Felden on paras, olen kokeillut monia kipugeelejä, reseptillä sain Feldeeniä ja se on auttanut.


    • Artsi5879

      Linnex kipugeeli on tehokkain.

    • Pelmis

      Olen käyttänyt kipeelle kivekselleni Voltaren Fortea. Tuntuu tomivan. En tiedä saosiko sitä edes tähän käyttää mutta ei sitä missään olle ainakaasn kielletty.

      • Pelmis

        Voitelin sukupuolielimeni kauttaaltaan myös peniksen runsaalla geelillä ja hieroin että se imeytyi hyvin. Käytin sitä kolme päivää 2-3 kertaa päivässä. Aiheutti sivuvsaikutuksena päänsärkyä, mutta kiveksenikin parani eikä enää särje. Toimii siis sielläkin.


    • set44

      Minulle lääkäri sanoi että kipugeelit ihan turhia jos kipu vähänkin syvemmällä, esim nivelissä. Kipugeelit imeytyy vain pintapuolisesti ja se vähän mikä imeytyy, huuhtoutuu pitkälti muualle verenkierron kanssa. Tämä oli kun kysyin auttaisiko kipugeeli polven rustovammaan.

      Kipugeelit soveltuu korkeintaan pinnalliseen lihaskipuun. Jos mennään niveliin jne niin kannattaa kyllä ihan tabletteina pyytää lääkäriltä kunnon kipulääkettä. Arcoxia oli hyvä ainakin polven rustovammaan.

      • Nainen65v

        Kyllä minun lonkan nivelpussin kipuiluun on auttanut Voltaren Forte


    • Anonyymi

      Monta kertaa päivässä käytätte volttare geeliä?

    • Anonyymi

      Suositus paketissa 1-2 kertaa päivässä Voltren fortea. 12h välein ja 2 kertaa iha max suositus.

    • Anonyymi

      Voltaren forte auttaa, ainakin minua. Muut eivät ole auttaneet, joten kokeile sitä. Uskon, että auttaa myös sinua.

      Suomessa Voltaren forte on aika kallis, mutta jos käväiset joskus Tallinnassa, niin huomaat, että se onkin aika halpaa siellä.

      Itse ostan Voltarenit pelkästään Virosta, en koskaan Suomesta. Se kannattaa kun edestakainen laivamatka saattaa maksaa tarjouksessa vain 9 euroa ja siinä samalla tulee muutenkin rentouduttua.

      • Anonyymi

        Kipugeelejä minäkin käytän kun on tullut rönyttä ensin töissä, eläkkeelle päästyä vielä vapaa-ajallakin.
        Sairaala Ortonissa tehdyn polvinivel-leikkauksen jälkeen pystyin tahdonvoimalla pitämään kivun poissa monta tuntia.

        Kipupumpun yöksi sain. Aamulla heräsin pianon soittoon enkelin näpytellessä flyygeliä vitivalkoisessa asussaan.
        Luulin ett isovelikin oli yöllä tullut tänne "ylös".
        Lääkehouretta sekin. Tuttu mies oli täräyttänyt ajaa tahallaan päin jykevää siltapilaria 100 km nopeusalueella.


    • Anonyymi

      Linnex on kyllä paras!

    • Anonyymi

      Horze Power kylmägeeli murskattu burana. Sekoita aineet ja hiero kovaa kipukohtaan esim polveen. Auttaa paremmin kuin mikään kipugeeli. Terveisin nivelrikko potilas joka rakastaa patikointia ja jalkakyykkyä.

    • Kokeilkaa sekoitusta Meijerin Yrttilinimentti , Kanfersalva ja Felden geeli sekoitettuna kyllä helpottaa..

    • Anonyymi

      Mobilaattia ruukannut käyttää joka jotenkin toimii. Kokeilin semmoista kylmä- ja lämpögeeliä eikä niistä ollut mitään hyötyä. Kuumageeli oli yhtä humpuukia kun ei mitään lämmittävää vaikutusta edes tullut

    • Anonyymi

      Kyllä voin ihan pyyteettömästi kehua Voltaren Fortea! Olen kolaroinut olkapääni loppuiäksi, jännettä ei ole, välillä en voi käyttää käsivartta mihinkään, pukeminenkin, saatikka liikuttelu on tuskallista. Voltaren Forte-geeli, ja pahimpaan särkyyn Panadol 1 mg: tabletti tehoaa hämmästyttävän hyvin! Ja todella, 12 tunnin teho taattu😃

    • Anonyymi

      Tässä varoitus-sivelin Voltaren forte geeliä kipeään käsivarteeni ja luultavasti pyyhkäsin nenän alusta kädellä, jolla levitin geeliä. Kävi niin, että olen nähtävästi allerginen ko. tuotteelle, sekä käsi että ylähuuli kihelmöi, kuumotti ja nousi rakkuloille jotka sitten aukesivat ja vuotivat nestettä. Tämä tapahtui yhdessä yössä.

    • Anonyymi

      Feldenistä on apu löytynyt sormien nivelkipuihin. Harmi vaan kun se poistuu/on poistunut markkinoilta niin kuin monikin toimiva lääke.

    • Anonyymi

      Minulla on nyt Mobilat. Vasen käsi särkee. Laitoin eilen kaksi kerrosta ohuelti, annoin välillä kuivua, kun oli se vaalikeskustelu. Joskus ei ole olevinaan aikaa laittaa kunnolla. Mobilat auttaa. Muistelen , että muutkin kipugeelit olisivat auttaneet.

    • Anonyymi

      KipuGeelit eivät ole hyviä koska ne ovat haitallisia ympäristölle! Ne aineet ovat (yleensä) eri lääkeaineita kuin mitä tabletteina myydään. Tabletit ovat myös yhtä tehokkaita, eikä niillä ole yhtä pahoja haitallisia vaikutuksia ympäristölle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      142
      6328
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3828
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      26
      1796
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1488
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe