Olen kokeillut muutamia kipugeelejä. Mobilat, Arktis-kylmägeeliä ja jotain lämpögeeliä jonka nimeä en muista. Sit olen ajatellut ostaa tätä voltaren emulgeeliä. Onko kokemuskia kyseisestä tuotteesta. Mikä kipugeeli teille on auttanut parhaiten ? Ei huvittas kovin kylvä rahaa niihin turhaan, jos ei sitten ookkaan apua. mulla on nivelkipuja.
Kipugeelit
31
28999
Vastaukset
- kokeilija.
kipu spray geeli nimeltä Eeze. Itse ostin 25g:n pullon ja se maksoi n. 25 euroa. Olen sitä hieronut kipeisiin polviini, ja täytyy sanoa, että ehkä jotain tehoa siinä on, ainakin enemmän kuin aiemmin käyttämissäni.
On vissiin aika tuhtia tavaraa, koska sitä ei saisi käyttää päivässä kuin 15 sumutetta, ja korkeintaan 7-8 vrk:n ajan.- minua auttaa,
on yleensäkään koskaan auttanut (kaikki on kyllä kokeiltu!) on FELDEN-geeli, on reseptilääke, suosittelen.
- kylmääkö vai kuumottaako
minua auttaa, kirjoitti:
on yleensäkään koskaan auttanut (kaikki on kyllä kokeiltu!) on FELDEN-geeli, on reseptilääke, suosittelen.
Feldeniä en oo vielä kokeillut. Minun niveliin ei auta ainakaan sellset geelit jotka viilentää. Millanen tää Felden on ?
- fze
kylmääkö vai kuumottaako kirjoitti:
Feldeniä en oo vielä kokeillut. Minun niveliin ei auta ainakaan sellset geelit jotka viilentää. Millanen tää Felden on ?
Felden-geelissä on sama vaikuttava aine kuin samannimisessä tabletissa eli piroksikaami. Piroksikaami on tulehduskipulääke siinä missä diklofenaakki (Voltaren, Voltaren Emugel) ja ketoprofeenikin (Ketorin, Orudis, Orudis-geeli). Systeemisesti näillä lääkkeiillä on aika suuriakin eroja, mutta paikalliskäytön eroista en osaa sanoa.
Felden-geelissä käytön kannalta epämiellyttävä puoli sen pieni värjäämistaipumus. Oleellista tulehduskipulääkkeiden paikallisessa käytössä ajattelen olevan riittävän tiheä annostelu ja voiteen hierominen ihoon, kunnes se kuivuu. Näin konstein vaikuttavan aineen pitoisuus kudoksessa on arvatenkin suurempi, kuin satunnaisen kevyen sipaisun. - Voiteen käytöstä on toki kunkin valmisteen ohessa omat ohjeensa, joita tulee noudattaa. Iho on lääkkeen imeytymisen kannalta jotain muuta kuin esimerkiksi limakalvo tai suoliston alue.
Duodecimissa oli jokin aika sitten juttu tästä aiheesta:
Iholta imeytyvät tulehduskipulääkkeet
Pirkko Paakkari
(Katsaus)
2004;120(12):1485-9
Myös kylmägeelistä oli muutama vuosi sitten mielenkiintoinen juttu Duodecimissa pehmytkudosvammoihin liittyen.
- mami46
olen kipugeelien asiantunija, olen joutunut käyttämään niitä paljon, kun mulla on leposaärkyy,
sanon sulle että mobilat,voltaren ovat melkein samaa ainetta eikä muissakaan paljon eroo ole,
minä olen pienen avun löytänyt kylmä geelistä ja välillä lämpöisestä kylvystä,
toiselle autta toinen ja toiselle ei mikään;))
ja tää kylmägeli on ice poveria ,ei mitään halpahalli kamaa ,sieltäkin sitä saa ,mut se ei oo samaa ihan apteekista ostan;)- mila
eeze geeli sisältää samaa vaikuttavaa ainetta kuin voltaren emulgel, hieman enemmän kylläkin. Sitä en tiedä onko geeliä formuloitu jotenkin että se imeytyisi paremmin kuin muut. Kuten jo aikaisemmin mainittiin, tärkeintä on hieroa voidetta iholle kunnes se on imeytynyt.
- Teemu Milto
Kipugeelit eivät auta yhtään mitään. Se on sama kuin söisi suklaata nälkäänsä tai kävisi fysioterapiassa jalkaa nostamassa. Tyhmille kuluttajaidiooteille myydään kaikenlaista ja kaikenlaista palvelua, kun eivät viitsi opetella tekemään elämäntapamuutoksia, lopettamaan biomekaanisesti huonon rasituksen ja nostamaan yleiskuntoa.
Ironista on asiantuntiijuuden mitta. Ensimmäiseksi he puhuvat vaikuttavan aineen nimestä, joka ei kyllä ole mikään tehon empiirinen mitta. Ja tämä on kylmä totuus tuki- ja liikuntaelinvaivoista. - hgrdn5
Miten ihmeessä viitsitään ikivanhoja ketjuja kaivella esille?
- aösldfkj
Älä kuseta meitä. Itse laitoit edelliselle minuksen. Et tarkoita, että kyse olisi Suomi24n sivujen kaivelusta.
- cv vzx
aösldfkj kirjoitti:
Älä kuseta meitä. Itse laitoit edelliselle minuksen. Et tarkoita, että kyse olisi Suomi24n sivujen kaivelusta.
Täh?!
- toimiiko?
Toimiiko nämä uudet magnesium kipusuihkeet? Joku kehui suu vaahdossa, mutta olisi hyvä kuulla muidenkin mielipiteitä ennen kuin rahansa noihin lyö, eivät kumminkaan aivan ilmaisia ole nuo.
Esim. tuo voisi olla kyseeseen tuleva tuote, jos vaan toimii http://www.ravinnetukku.fi/verkkokauppa/kipu-ja-erikoisvoiteet/?num=183729&upotusURI=/verkkokauppa/kipu-ja-erikoisvoiteet/&x121284=Select/Card - phettpk
käytän felden kipu geeliä, 4 kertaa päivässä,silloin se auttaa jos käytät 1-2 kertaa päivässä ei ihmeellistä apua.
- Anonyymi
Felden on paras, olen kokeillut monia kipugeelejä, reseptillä sain Feldeeniä ja se on auttanut.
- Artsi5879
Linnex kipugeeli on tehokkain.
- Pelmis
Olen käyttänyt kipeelle kivekselleni Voltaren Fortea. Tuntuu tomivan. En tiedä saosiko sitä edes tähän käyttää mutta ei sitä missään olle ainakaasn kielletty.
- Pelmis
Voitelin sukupuolielimeni kauttaaltaan myös peniksen runsaalla geelillä ja hieroin että se imeytyi hyvin. Käytin sitä kolme päivää 2-3 kertaa päivässä. Aiheutti sivuvsaikutuksena päänsärkyä, mutta kiveksenikin parani eikä enää särje. Toimii siis sielläkin.
- set44
Minulle lääkäri sanoi että kipugeelit ihan turhia jos kipu vähänkin syvemmällä, esim nivelissä. Kipugeelit imeytyy vain pintapuolisesti ja se vähän mikä imeytyy, huuhtoutuu pitkälti muualle verenkierron kanssa. Tämä oli kun kysyin auttaisiko kipugeeli polven rustovammaan.
Kipugeelit soveltuu korkeintaan pinnalliseen lihaskipuun. Jos mennään niveliin jne niin kannattaa kyllä ihan tabletteina pyytää lääkäriltä kunnon kipulääkettä. Arcoxia oli hyvä ainakin polven rustovammaan.- Nainen65v
Kyllä minun lonkan nivelpussin kipuiluun on auttanut Voltaren Forte
- Anonyymi
Monta kertaa päivässä käytätte volttare geeliä?
- Anonyymi
Suositus paketissa 1-2 kertaa päivässä Voltren fortea. 12h välein ja 2 kertaa iha max suositus.
- Anonyymi
Voltaren forte auttaa, ainakin minua. Muut eivät ole auttaneet, joten kokeile sitä. Uskon, että auttaa myös sinua.
Suomessa Voltaren forte on aika kallis, mutta jos käväiset joskus Tallinnassa, niin huomaat, että se onkin aika halpaa siellä.
Itse ostan Voltarenit pelkästään Virosta, en koskaan Suomesta. Se kannattaa kun edestakainen laivamatka saattaa maksaa tarjouksessa vain 9 euroa ja siinä samalla tulee muutenkin rentouduttua.- Anonyymi
Kipugeelejä minäkin käytän kun on tullut rönyttä ensin töissä, eläkkeelle päästyä vielä vapaa-ajallakin.
Sairaala Ortonissa tehdyn polvinivel-leikkauksen jälkeen pystyin tahdonvoimalla pitämään kivun poissa monta tuntia.
Kipupumpun yöksi sain. Aamulla heräsin pianon soittoon enkelin näpytellessä flyygeliä vitivalkoisessa asussaan.
Luulin ett isovelikin oli yöllä tullut tänne "ylös".
Lääkehouretta sekin. Tuttu mies oli täräyttänyt ajaa tahallaan päin jykevää siltapilaria 100 km nopeusalueella.
- Anonyymi
Linnex on kyllä paras!
- Anonyymi
Horze Power kylmägeeli murskattu burana. Sekoita aineet ja hiero kovaa kipukohtaan esim polveen. Auttaa paremmin kuin mikään kipugeeli. Terveisin nivelrikko potilas joka rakastaa patikointia ja jalkakyykkyä.
Kokeilkaa sekoitusta Meijerin Yrttilinimentti , Kanfersalva ja Felden geeli sekoitettuna kyllä helpottaa..
- Anonyymi
Mobilaattia ruukannut käyttää joka jotenkin toimii. Kokeilin semmoista kylmä- ja lämpögeeliä eikä niistä ollut mitään hyötyä. Kuumageeli oli yhtä humpuukia kun ei mitään lämmittävää vaikutusta edes tullut
- Anonyymi
Kyllä voin ihan pyyteettömästi kehua Voltaren Fortea! Olen kolaroinut olkapääni loppuiäksi, jännettä ei ole, välillä en voi käyttää käsivartta mihinkään, pukeminenkin, saatikka liikuttelu on tuskallista. Voltaren Forte-geeli, ja pahimpaan särkyyn Panadol 1 mg: tabletti tehoaa hämmästyttävän hyvin! Ja todella, 12 tunnin teho taattu😃
- Anonyymi
Tässä varoitus-sivelin Voltaren forte geeliä kipeään käsivarteeni ja luultavasti pyyhkäsin nenän alusta kädellä, jolla levitin geeliä. Kävi niin, että olen nähtävästi allerginen ko. tuotteelle, sekä käsi että ylähuuli kihelmöi, kuumotti ja nousi rakkuloille jotka sitten aukesivat ja vuotivat nestettä. Tämä tapahtui yhdessä yössä.
- Anonyymi
Feldenistä on apu löytynyt sormien nivelkipuihin. Harmi vaan kun se poistuu/on poistunut markkinoilta niin kuin monikin toimiva lääke.
- Anonyymi
Minulla on nyt Mobilat. Vasen käsi särkee. Laitoin eilen kaksi kerrosta ohuelti, annoin välillä kuivua, kun oli se vaalikeskustelu. Joskus ei ole olevinaan aikaa laittaa kunnolla. Mobilat auttaa. Muistelen , että muutkin kipugeelit olisivat auttaneet.
- Anonyymi
KipuGeelit eivät ole hyviä koska ne ovat haitallisia ympäristölle! Ne aineet ovat (yleensä) eri lääkeaineita kuin mitä tabletteina myydään. Tabletit ovat myös yhtä tehokkaita, eikä niillä ole yhtä pahoja haitallisia vaikutuksia ympäristölle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1187576- 545688
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa693187Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72743Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101648Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2081523Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931149Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3311139Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2521131Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321021