Sanokaapas kaikki minulle, sekä petetyt että pettäjät ja muutkin ihmiset:
mitä eroa on rakkaudella ja seksillä, vaiko on ne sama asia?
Mitä siis haluan sanoa? Minulle seksi ja rakkaus ovat täysin eri asia. Näin ollen hyväksyisin täysin, jos mieheni haluaisi kokeilla muita naisia. Niin kauan kuin rakastaa toista, ei yksittäiset panot suhdetta häiritse, kunhan tauteja tai lapsia ei ilmesty. Ihminen ei ole luonnostaa yksiavioinen, ei ainakaan tässä kulttuurissa.
Ja mikäli tämä pettäminen johtaisikin rakastumiseen, yrittäisin olla toisen osapuolen puolesta onnellinen, sillä hän on ilmeisesti löytänyt minua paremman ja olisi tämän kanssa onnellisempi.
Omalla kohdalla tätä en pelkään, olen täydellinen, ja jos mieheni ei näe sitä ja uskoo löytäneen paremman, antaa mennä. Hän nimittäin ei ole täydellinen, mutta hyvin kultainen ihminen =)
Kysymys kaikille.
21
1878
Vastaukset
- Sarianna33
Harvinaisen fiksu kirjoitus.
Itse ajattelen, että rakkaus ja seksi ovat rakkaus, seksi tai molemmat. Koskaan ei siis rakkaus ja seksi voi olla sama asia. Ei edes rakkaus eri henkilöihin ole samanlaista. - sanoisin
että rakkaus ja seksi ovat eri asioita, joskin ne yhdistyvät aika usein.
Olen itse se "paha toinen nainen", mutta sanottakoon, että jos kyse ei olisi nimenomaan rakkaudesta sekä minun että miehen puolelta, niin pelkän seksin takia en olisi tähän ruvennut. Minulle rakkaus on ainoa mahdollinen syy. Jos se loppuu minulta jonain päivänä, tai tunnen että se on mieheltä loppu, silloin loppuu myös seksi ja koko suhde on muistoa.- todellista rakkautta
niin miksette julkista sitä sitten koko maailmalle? Mikä rakkaus se sellanen on jota pitää salata ja piilotella, eihän tosirakkauteen kuulu pitää toista ihmistä piilossa ja hävetä sitä julkisesti, vai kuinka?
Oo reilu ja pistä äijä valitsemaan; joko sinä tai vaimo. Et varmaankaan halua loppuelämääs elää salattuna ja hävettynä asiana?
Ja vaikka vaimo tietäiskin teistä niin kannattaako loppuelämä haaskata miehen jakamiseen? Ja miten ees, jos teistä tulis oikee pari, voisit luottaa mieheen joka on jo kerran pettänyt vaimoonsa eikä eroa suoraselkäisesti, jos kerran sinua niin paljon rakastaa? Eikö se vois taas jonkin ajan päästä löytää uuden rakkauden kohteen sinun sijasta?
Säälin sua, ihan oikeesti. - väärä sana
todellista rakkautta kirjoitti:
niin miksette julkista sitä sitten koko maailmalle? Mikä rakkaus se sellanen on jota pitää salata ja piilotella, eihän tosirakkauteen kuulu pitää toista ihmistä piilossa ja hävetä sitä julkisesti, vai kuinka?
Oo reilu ja pistä äijä valitsemaan; joko sinä tai vaimo. Et varmaankaan halua loppuelämääs elää salattuna ja hävettynä asiana?
Ja vaikka vaimo tietäiskin teistä niin kannattaako loppuelämä haaskata miehen jakamiseen? Ja miten ees, jos teistä tulis oikee pari, voisit luottaa mieheen joka on jo kerran pettänyt vaimoonsa eikä eroa suoraselkäisesti, jos kerran sinua niin paljon rakastaa? Eikö se vois taas jonkin ajan päästä löytää uuden rakkauden kohteen sinun sijasta?
Säälin sua, ihan oikeesti.Ei meistä kumpikaan häpeä rakkauttaan. Miksi edes pitäisi? Rakkaus on myönteinen asia.
Ei kaikki ihmiset levittele kaikkia asioitaan kaiken aikaa. Ei kaikki heti raskaustestin tehtyään julista koko maailmalle, että lapsi on tulossa. Miksi minun pitäisi huudella tätä tai muitakaan asioitani ympäriinsä? Ystäväni tietävät ja se riittää.
Mutta sen sijaan tämä on se mikä aina naurattaa minua: "miten voisit luottaa mieheen joka on jo kerran pettänyt vaimoonsa? Eikö se vois taas jonkin ajan päästä löytää uuden rakkauden kohteen sinun sijasta?" Eihän se niin mene. On arvatenkin olemassa ryhmä miehiä, jotka ovat patologisia pettäjiä ja vaihtavat paria koko ajan, ja sitten on varmaan niitä, jotka kaipaavat muuten vaan kiksejä aina välillä. Mutta on ihan normaalejakin ihmisiä.
Tuossa oli alempana nimimerkki kyllikkivirolaisen kirjoitus - muistelepa vaikka sitä oikeaa Kyllikki Virolaista hetki. Hän oli siis Johanneksen salarakas ja skandaalihan siitä tuli ja avioero - mutta kuinka onnellisia Virolaiset sitten olivatkaan ihan julkisesti seuraavat parikymmentä vuotta! Ja heillä oli sentään vielä julkisuuden paineet. Miksi meillä tavallisilla ihmisillä ei voisi mennä ihan yhtä hyvin?
Ja kiitos, mutta en kauheasti kaipaa sääliäsi. Säästä se jollein muulle. - tahallista väärisyelyä
väärä sana kirjoitti:
Ei meistä kumpikaan häpeä rakkauttaan. Miksi edes pitäisi? Rakkaus on myönteinen asia.
Ei kaikki ihmiset levittele kaikkia asioitaan kaiken aikaa. Ei kaikki heti raskaustestin tehtyään julista koko maailmalle, että lapsi on tulossa. Miksi minun pitäisi huudella tätä tai muitakaan asioitani ympäriinsä? Ystäväni tietävät ja se riittää.
Mutta sen sijaan tämä on se mikä aina naurattaa minua: "miten voisit luottaa mieheen joka on jo kerran pettänyt vaimoonsa? Eikö se vois taas jonkin ajan päästä löytää uuden rakkauden kohteen sinun sijasta?" Eihän se niin mene. On arvatenkin olemassa ryhmä miehiä, jotka ovat patologisia pettäjiä ja vaihtavat paria koko ajan, ja sitten on varmaan niitä, jotka kaipaavat muuten vaan kiksejä aina välillä. Mutta on ihan normaalejakin ihmisiä.
Tuossa oli alempana nimimerkki kyllikkivirolaisen kirjoitus - muistelepa vaikka sitä oikeaa Kyllikki Virolaista hetki. Hän oli siis Johanneksen salarakas ja skandaalihan siitä tuli ja avioero - mutta kuinka onnellisia Virolaiset sitten olivatkaan ihan julkisesti seuraavat parikymmentä vuotta! Ja heillä oli sentään vielä julkisuuden paineet. Miksi meillä tavallisilla ihmisillä ei voisi mennä ihan yhtä hyvin?
Ja kiitos, mutta en kauheasti kaipaa sääliäsi. Säästä se jollein muulle.Tarkista hyvä ihminen, mitä Kyllikki Virolainen sanoi rakkaudesta ja uskottomuudesta! Käytät törkeästi tunnettua ihmistä esimerkissäsi välittämättä tuon taivaallista lainaamasi ihmisen omasta mielipiteestä.
Mutta niin tyypillistä kakkosen toimintaa: asia selitellään vaikka millä; ja haetaan oikeutusta vaikka valheella käyttäen tunnetun ihmisen elämää vertailevana esimerkkinä. Häpeä, tai lue edes ao. oma elämänkerta!
Muista myös, että rakkautta ja punaista nenää ei voi salata. Kyseessä ei ole oikea rakkaus, jos varatulla elämä jatkuu kotonakin entiseen malliin, tai petetyllä kumppanilla. Rakkaus tullessaan mullistaa elämän ja laittaa monen asian uuteen järjestykseen. Rakkaudettomat rinnakkaissuhteet on sen sijaan helppo pitää hiljaisina ja huomaamattomina. Kuten mainitsemasi salarakastavaiset: oikea rakkaus näkyy, paljastuu. Oikea rakkaus valitsee aina lopulta oikein. Edellinen avioliitto päättyi, koska kummallakaan rinnakkaissuhteen osapuolella ei ollut halua tai tarvetta satuttaa petettyä puolisoa.
Että älä omaa toimintaasi mene vertaamaan tuohon pariin! Heillä oli kyky nähdä toimintansa seuraukset, toisin sinulla. - lopetan siis
tahallista väärisyelyä kirjoitti:
Tarkista hyvä ihminen, mitä Kyllikki Virolainen sanoi rakkaudesta ja uskottomuudesta! Käytät törkeästi tunnettua ihmistä esimerkissäsi välittämättä tuon taivaallista lainaamasi ihmisen omasta mielipiteestä.
Mutta niin tyypillistä kakkosen toimintaa: asia selitellään vaikka millä; ja haetaan oikeutusta vaikka valheella käyttäen tunnetun ihmisen elämää vertailevana esimerkkinä. Häpeä, tai lue edes ao. oma elämänkerta!
Muista myös, että rakkautta ja punaista nenää ei voi salata. Kyseessä ei ole oikea rakkaus, jos varatulla elämä jatkuu kotonakin entiseen malliin, tai petetyllä kumppanilla. Rakkaus tullessaan mullistaa elämän ja laittaa monen asian uuteen järjestykseen. Rakkaudettomat rinnakkaissuhteet on sen sijaan helppo pitää hiljaisina ja huomaamattomina. Kuten mainitsemasi salarakastavaiset: oikea rakkaus näkyy, paljastuu. Oikea rakkaus valitsee aina lopulta oikein. Edellinen avioliitto päättyi, koska kummallakaan rinnakkaissuhteen osapuolella ei ollut halua tai tarvetta satuttaa petettyä puolisoa.
Että älä omaa toimintaasi mene vertaamaan tuohon pariin! Heillä oli kyky nähdä toimintansa seuraukset, toisin sinulla.Sanon kuitenkin vielä, ettei sinulla ainakaan ole mitään kompetenssia sanoa mitään minun tai rakkaani rakkauden aitoudesta. Minulla ei ole siitä epäilyksiä eikä hänellä - sinä taas et siitä mitään tiedä. Jos Oikea Rakkaus valitsee aina oikein, niin voit odottaa, että mekin olemme kyllä vielä yhdessä. Ihan julkisesti. :)
- jäämme
lopetan siis kirjoitti:
Sanon kuitenkin vielä, ettei sinulla ainakaan ole mitään kompetenssia sanoa mitään minun tai rakkaani rakkauden aitoudesta. Minulla ei ole siitä epäilyksiä eikä hänellä - sinä taas et siitä mitään tiedä. Jos Oikea Rakkaus valitsee aina oikein, niin voit odottaa, että mekin olemme kyllä vielä yhdessä. Ihan julkisesti. :)
odottelemaan.. Odottavan aika voi olla pitkä =)
lopetan siis kirjoitti:
Sanon kuitenkin vielä, ettei sinulla ainakaan ole mitään kompetenssia sanoa mitään minun tai rakkaani rakkauden aitoudesta. Minulla ei ole siitä epäilyksiä eikä hänellä - sinä taas et siitä mitään tiedä. Jos Oikea Rakkaus valitsee aina oikein, niin voit odottaa, että mekin olemme kyllä vielä yhdessä. Ihan julkisesti. :)
että jos OIKEA RAKKAUS valitsee aina oikein, niin miks ihmeessä te ette jo NYT ole yhdessä? ja vielä julkisesti????
toivottavasti et vedä sitä vanhaa virttä "lasten takia". kaiken huipuks ne on aina miehen lapsia, joiden takia mies ei "hylkää" ilkeää hirmuvaltias vaimoaan.
minkähän takia aito ei voita epäaitoa???- heti mahan täydeltä
anna2 kirjoitti:
että jos OIKEA RAKKAUS valitsee aina oikein, niin miks ihmeessä te ette jo NYT ole yhdessä? ja vielä julkisesti????
toivottavasti et vedä sitä vanhaa virttä "lasten takia". kaiken huipuks ne on aina miehen lapsia, joiden takia mies ei "hylkää" ilkeää hirmuvaltias vaimoaan.
minkähän takia aito ei voita epäaitoa???joten kaikki aikanaan, eikö sinustakin ole parempi että kummatkin antavat aikaa tunteilleen ja ajatuksilleen eivätkä ryntää hetimiten tekemään suuria päätöksiä ja kun kyseessä on se Oikea Rakkaus niin silloin ei pieni odottaminen haittaa vaan päinvastoin :) ja usko vaan et kyllä se aito aina jossain vaiheessa voittaa sen epäaidon. kevättä rintaan ystävä hyvä!
- gfgfgf
väärä sana kirjoitti:
Ei meistä kumpikaan häpeä rakkauttaan. Miksi edes pitäisi? Rakkaus on myönteinen asia.
Ja kiitos, mutta en kauheasti kaipaa sääliäsi. Säästä se jollein muulle.rakkauttaan toitottavalla kakkosella osua edellisen kirjoittajan mielipide osua kipeästi päin näköä kun ei viitsi lainata kuin pari kysymystä kommentoimatta muita kysymyksiä ollenkaan? ;) Ja tulipa sille kovin kiire häipyä! Olisin itsekkin mielelläni kuullut perustellut vastaukset tältä kakkoselta edellisen kirjoittajan KAIKKIIN esittämiin kysymyksiin..
- gfgfgf
gfgfgf kirjoitti:
rakkauttaan toitottavalla kakkosella osua edellisen kirjoittajan mielipide osua kipeästi päin näköä kun ei viitsi lainata kuin pari kysymystä kommentoimatta muita kysymyksiä ollenkaan? ;) Ja tulipa sille kovin kiire häipyä! Olisin itsekkin mielelläni kuullut perustellut vastaukset tältä kakkoselta edellisen kirjoittajan KAIKKIIN esittämiin kysymyksiin..
Meni tää viesti väärään välikköön, kuuluu oikeesti viestin alle, joka alkaa sanoilla "hävetä on..."
- Sanna
todellista rakkautta kirjoitti:
Säälin sua, ihan oikeesti.vaan kun on niin monenlaista kuten joku taisi tuossa mainitakin. Tuon ymmärtäminen on parisuhteen onnistumisen kannalta keskeisintä.
- Sanna
anna2 kirjoitti:
minkähän takia aito ei voita epäaitoa???Tuo "Oikea rakkaus valitsee aina oikein". Rakastaa voi aina, valita ei välttämättä koskaan.
- se sittenkään
rakkautta. taitaa teilläkin olla joku pielessä,niinkuin on miehellä ja hänen vaimollaankin.ehkä se olet vaan sinä,joka on rakastunut.saattaapi sinuunkin kolahtaa,jos mies kyllästyykin sinuun,ja jääkin vaimonsa luo.pystyy antamaan vaimollensakin paremmin,kun on saanut sinusta lisävirtaa.
- sanoa
On tutkittu, että mies pystyy harrastamaan seksiä toisen naisen kanssa tuntematta sen enempää. Mutta nainen ei tähän pysty. Eli naisen on turha sanoa "hän ei merkinnyt minulle mitään", silloin valehtelee. Nainen EI pysty harrastamaan seksiä toisen miehen kanssa tuntematta jonkin asteista kiintymystä. Että näin. Ihan TOSI JUTTU!
- Ellimelli
Jos nyt puhutaan siitä, että nainen ei pysty seksiin tuntematta jonkinlaista kiintymystä.
Miten selität naisten irtosuhteet? Sen, että pannaan vaan jotakuta ja toivotaan, ettei se ikinä enää ota yhteyttä sen jälkeen.
Vaikka kyllähän aina niissäkin panokaveri jollain perusteella valitaan. Vaikka luulen, että harvassa ovat ne miehetkin, jotka pystyvät mitä tahansa petolinnun peräpään näköistä nussimaan helposti.
Ja toisaalta on myös miehiä, joilta aivan kylmä paneminen ei tahdo luonnistua. Ei se ole aivan noin yksioikoista.
Ja mitä alkuperäiseen kirjoitukseen tulee, en minäkään pidä seksiä ja rakkautta samana asiana. Rakkaus ei aina vaadi seksiä, eikä seksi rakkautta. Monesti ne kyllä kohtaavat ja kulkevat sulassa sovussa.
Itselläni on sinkkuajoilta jokunen pano, jotka eivät ihmisinä merkinneet kuin mukavia ihmisiä. Mitään syvempää suhdetta en edes halunnut. Kunhan seksiä joskus ehkä.
Ja pitkiä suhteita, joissa harrastettiin seksiä rakastuneina ja kyllä vielä sittenkin, kun rakastuminen oli haihtunut.
Vaan enpä silti halua, että mieheni kenenkään muun kanssa seksiä harrastaisi. Edes pelkkänä panona. Ja käsittääkseni monessa avoimessa suhteessa kuitenkin tulee jossain vaiheessa ongelmia mustasukkaisuuden kanssa. Vai miten helppo tilanne on se, kun kumppani löytääkin muualta parempaa seksiä ja harrastaa sitä toisaalla useammin ja mieluummin kuin sen omansa kanssa? Noh, enpä tiedä. Itse en usko, että vapaa suhde minulta kovin hyvin luonnistuisi, joten tyydyn yhteen mieheen kerrallaan seurustellessani.
Ja se, että sanotaan, etteivät miehet ole yksiavioisia, on aika paksu yleistys ja toivon, ettei kukaan siihen aivan täydellisesti usko. - Yleistyksistä
Ellimelli kirjoitti:
Jos nyt puhutaan siitä, että nainen ei pysty seksiin tuntematta jonkinlaista kiintymystä.
Miten selität naisten irtosuhteet? Sen, että pannaan vaan jotakuta ja toivotaan, ettei se ikinä enää ota yhteyttä sen jälkeen.
Vaikka kyllähän aina niissäkin panokaveri jollain perusteella valitaan. Vaikka luulen, että harvassa ovat ne miehetkin, jotka pystyvät mitä tahansa petolinnun peräpään näköistä nussimaan helposti.
Ja toisaalta on myös miehiä, joilta aivan kylmä paneminen ei tahdo luonnistua. Ei se ole aivan noin yksioikoista.
Ja mitä alkuperäiseen kirjoitukseen tulee, en minäkään pidä seksiä ja rakkautta samana asiana. Rakkaus ei aina vaadi seksiä, eikä seksi rakkautta. Monesti ne kyllä kohtaavat ja kulkevat sulassa sovussa.
Itselläni on sinkkuajoilta jokunen pano, jotka eivät ihmisinä merkinneet kuin mukavia ihmisiä. Mitään syvempää suhdetta en edes halunnut. Kunhan seksiä joskus ehkä.
Ja pitkiä suhteita, joissa harrastettiin seksiä rakastuneina ja kyllä vielä sittenkin, kun rakastuminen oli haihtunut.
Vaan enpä silti halua, että mieheni kenenkään muun kanssa seksiä harrastaisi. Edes pelkkänä panona. Ja käsittääkseni monessa avoimessa suhteessa kuitenkin tulee jossain vaiheessa ongelmia mustasukkaisuuden kanssa. Vai miten helppo tilanne on se, kun kumppani löytääkin muualta parempaa seksiä ja harrastaa sitä toisaalla useammin ja mieluummin kuin sen omansa kanssa? Noh, enpä tiedä. Itse en usko, että vapaa suhde minulta kovin hyvin luonnistuisi, joten tyydyn yhteen mieheen kerrallaan seurustellessani.
Ja se, että sanotaan, etteivät miehet ole yksiavioisia, on aika paksu yleistys ja toivon, ettei kukaan siihen aivan täydellisesti usko.Yleistyksiin on niin helppo sortua ja sanoa että miehet on sellasia ja vaimot tällasia ja kakkoset sitäjatätä.
Pitäisi aina koettaa muistaa, että vaikka on tendenssejä, niin ihmiset ovat yksilöitä ihan jokainen. Ja jokaisella on erilainen elämänkokemus taustallaan. Eikä ole vain mustaa ja valkoista, vaan paljon harmaan eri sävyjä ja jopa - värejä. - Sanna
Yleistyksistä kirjoitti:
Yleistyksiin on niin helppo sortua ja sanoa että miehet on sellasia ja vaimot tällasia ja kakkoset sitäjatätä.
Pitäisi aina koettaa muistaa, että vaikka on tendenssejä, niin ihmiset ovat yksilöitä ihan jokainen. Ja jokaisella on erilainen elämänkokemus taustallaan. Eikä ole vain mustaa ja valkoista, vaan paljon harmaan eri sävyjä ja jopa - värejä.Yleistykset ovat täällä sen verran yleisiä :), että pelkäänpä niiden taakse kätkeytyvän aika paljon pelkkää pelkoa. Muistakaa kaikki: Erilaisuus on vahvuus eikä heikkous.... Vaikka itse ajattelen jostain asiasta tietyllä tavalla, se ei tarkoita, että kaikkien muidenkin olisi ajateltava samoin. Kuunnelkaa muita, älkää väittäkö heidän aina olevan väärässä.
- pet
... mutta seksiä voi olla ilman rakkautta. Itse näkisin oikeasti samalla tavalla kuin sinä mutta minä olenkin putkiaivo munillaan ajatteleva mies. Mutta kysypä vaimoltani, seksi ei nyt kuulu hänen kiinnostuksen kohteisiin, mutta ei mitään toivoa että saisi käydä vieraissa....
- valloittaa
vaimosi.ole niinkuin olisit eka kertaa iskemässä.
käytät kaikki keinot,osaat jos haluat.eihän vaimosi sitten vaan ole raskaana,viimeisillään. se on sitten eri asia.
älä lähde kylille ennenkuin olet kokeillut.aloita vaikka jalkapohja hieronnalla,sieltä pääsee hiljalleen ylös päin..
- harvinaisen
tyhmä nainen...ukkos jos tietäis ton niin pitäis sua pilkkanaan, ehkä pitää jo nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 684296
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺674137Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363552Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163123Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342792En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142562Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102334IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm251461Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571282Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli751059