diane novan lopettaminen....?

Moikka! onko kellään kokemuksia diane novan lopettamisesta? itse olen syönyt kyseistä pilleriä akneen 3-4 vuotta ja tulokset ovat olleet hyviä......haluaisin kuitenkin lopettaan kyseisen pillerin syönnin, koska epäilen mielialojen rajujen vaihteluiden johtuvan tästä pilleristä......epäilyttää kuitenkin lopettaa, sillä jos naama rupeaa taas "kukkimaan".......eli onko kellään kokemuksia.....?
Terkkari ehdotti vaihtoehdoksi yasmin pilleriä tai ehkäisyrengasta....onko kellään kokemuksia renkaasta ja jos on millaisia...haittaako sängyssä, onko helppokäyttöinen ja paljon tuotteella on hintaa????? jos jollain on kokemuksia näihin asioihin liittyen kertokaa ihmeessä, se helpottaisi minun ratkaisun tekoa......
Kiitos :)
6683
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Minä lopetin Dianet vajaan kahden vuoden jälkeen orastavan masennuksen vuoksi. Olivat akneen määrätty. Olen kokeillut myös Yasmineja, mutta niistäkin tuli jotenkin flegmaattiseksi, tasoitti mielialoja turhankin hyvin. Nyt minulla on Nuvaring reilun puolen vuoden hormonittoman kauden jälkeen. Toista rengasta ekaa viikkoa ja ihan hyvälle on toistaiseksi olo tuntunut. Tosin en ole päässyt vielä kokeilemaan miten vaikuttaa petipuuhiin, elän kaukosuhteessa.. Ja nyt ei puhuta Suomen mittakaavassa.

Tuohon akneen en osaa sanoa, koska minä hommasin ihotautilääkäriltä tehokkaat rasvat ja pesuaineet ennen pillerien lopetusta ja iho on pysynyt siedettävänä. Hintaankaan en osaa sanoa sillä sain ehkäisyneuvolasta kolmen kuun aloitussatsin ilmaiseksi. Kyllä tämä aina pillerit voittaa, ei tarvi olla kokoajan jotain nappia nappaamassa. Eka kuu oli vähän epämiellyttävä, mutta niinhän se aina on kun alottaa hormonit.

Äänestä

joka on lopettanut diana novan syömisen, että akne on palannut takaisin.. eli toi ihotautilääkärin luona köynti ennen lopetusta saattas olla hyvä ratkaisu.

itseolen syönnyt diana novaa n. 5 vuotta. akne kadonnut, pilleri toimii, se on tosi edullinen, ns. 2 kärpästä samalla iskulla, menkat on kellolleen täsmälliset.. olen oppinut tuntemaan uo tabletit.. eli olen mm. syönnyt kaksi listaa välillä putkeen jne..

en vaihda kyllä pois!

kunnallinen gynis halusi että olisin vaihtanut tabletit, mutta en suostunut, vaikka yritti kovasti.
miksi vaihtamaan hyväksihavaittua ja pelleilemään välivuotojen, mielialan vaihtelujen kanss.. jne.

Äänestä
  • diane novaa syödä vuosikausia? olen kuullut että kun niitä määrätään aknen hoitoon niin kannata syödä vain siihen asti kunnes akne häviää? onko turvallista syödä niitä noin kauan? tietysti jos vaihtaa toiseen merkkiin tai lopettaa akne saattaa palata takaisin..

    Äänestä

  • ... kirjoitti:

    diane novaa syödä vuosikausia? olen kuullut että kun niitä määrätään aknen hoitoon niin kannata syödä vain siihen asti kunnes akne häviää? onko turvallista syödä niitä noin kauan? tietysti jos vaihtaa toiseen merkkiin tai lopettaa akne saattaa palata takaisin..

    olen myös syönyt diana nova-píllereitä viisi vuotta ja pitäisin mielelläni jo välillä taukoa! mutta mistä yhtä toimiva/kätevä ehkäisy ja hoito akneenkin? =/ asiasta täytynee tietenki keskustella ammattilaisten kanssa, mutta mukava on kuulla mielipiteitä täälläkin..

    Äänestä

Itse käytin ennen Diane Novaa ja pelkäsin juuri samaa kuin sinäkin, että kun lopettaa pillerit tulevat finnitkin takasin. Lopetin pillereiden käytön 4 kuukautta sitten ja sen jälkeen näppyjä ei ainakaan minulle ole tullut yhtään sen enempää kuin pillereiden syönnin aikanakaan.

Äänestä

Mua on nyt mietityttänyt tämä e-pileri asia. Kun hirmunen haloo että jos unohdat ottaa, ja ohjeissakin oma kohtansa riippuen millä viikolla sen unohtaa. No, kun pitää taukoviikon, niin on sitten kumminkin heti valmis yhdyntään, ja myös tauon aikana..? Millä perusteella vaikutus kestää koko viikon kun ensimmäisellä viikolla unohtunut pilleri voi johtaa raskauteen. Vaikka silloin olisi unohtunut vain yksi pilleri..??

Äänestä

Kommentoi aloitusta


tyttö kirjoitti:

Moikka! onko kellään kokemuksia diane novan lopettamisesta? itse olen syönyt kyseistä pilleriä akneen 3-4 vuotta ja tulokset ovat olleet hyviä......haluaisin kuitenkin lopettaan kyseisen pillerin syönnin, koska epäilen mielialojen rajujen vaihteluiden johtuvan tästä pilleristä......epäilyttää kuitenkin lopettaa, sillä jos naama rupeaa taas "kukkimaan".......eli onko kellään kokemuksia.....?
Terkkari ehdotti vaihtoehdoksi yasmin pilleriä tai ehkäisyrengasta....onko kellään kokemuksia renkaasta ja jos on millaisia...haittaako sängyssä, onko helppokäyttöinen ja paljon tuotteella on hintaa????? jos jollain on kokemuksia näihin asioihin liittyen kertokaa ihmeessä, se helpottaisi minun ratkaisun tekoa......
Kiitos :)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu