http://www.promenadi.net/uutinen.php?lngID=70294
Kun olet "julkkis" saat rattijuoppouden anteeksi. Uskomatonta! Kuinka moni tavis saa sitten pitää korttinsa kännissä ajettuaan... Kenekään ei kuuluisi saada tuommoisen jälkeen pitää ajokorttiaan. Auto valtiolle (vaikka ei ees ois oma, oppiihan omistaja kelle autonsa antaa) vaan heti ekasta kännäilystä ja ikuinen ajokielto.
Ihan hullua sekin, että jos oot ammattikuski saat pitää kortin työsi takia, vaikka kännissä sitten ajelisit töissäkin. Näin täällä Suomessa...
Tuomari selvisi
9
586
Vastaukset
- Kaarjaa
...tuomari vaan ihan tavallinen juomari ja silti olen saanut kahdesta rattijuopumustuomiostani (toinen törkeä, toinen "tavallinen") ehdollisen ajokiellon. Tietysti molemmista tuli sakot maksettavaiksi mutta se ajökiellon ehdollisuus riippuu ihan siitä kuinka perustelet sen tarpeen oikeudelle.
Minulla oli hyvät perustelut molemmilla kerroilla.
Nyt olen lopettanut kännissä ajelun joten ihan turha enää jälkikäteen moralisoida. - aaarggg
eräs yrityspomo ajaa toistuvasti ylinopeudella korttinsa hyllylle mutta aina se saa vähintään parin viikon kuluttua korttinsa takaisin ..ei puhettakaan pitkistä ajokielloista..
suhteet suhteet...niillä pärjää..- aaargg
sitroen kirjoitti:
veljeä polta. Vapaamuurariveli.
kyseinen yrityspomo on myös vapaamuurari ...eikä sen tarvi maksaa sakkojakaan kun ei maksa suomeen verojakaan vaan kaikki tulot menee ulkomaille.......Hyvä suomi..
- Hara
Näin meitä kohdellaan tasapuolisesti! Montakohan päiväsakkoa toi tuomari sai, ihmetyttää noin pienet sakot? Kai se on onnistunut kusettamaan tulonsakin. Kyllä 40 päiväsakkoa tekee keskituloisellakin jo enemmän kuin ton 760 euroa. Itse sain huomattavasti kovemman tuomion samanlaisesta rikoksesta, mutta empä mennytkään sinne istuntoon armoa anelemaan, onneksi ei ole leipä kortilla. Kyllä tommonen lätkädumari voi aivan hyvin liikkua julkisilla kuten tavallinen kansakin.
- K.Ä.
...kyseinen tuomari olisi hyvätuloinen tai edes keskituloinen? Eikö pienituloinen saa toimia tuomarina? Kysehän on siis jääkiekon erotuomarista, ei korkeimman oikeuden jäsenestä.
- Hara
K.Ä. kirjoitti:
...kyseinen tuomari olisi hyvätuloinen tai edes keskituloinen? Eikö pienituloinen saa toimia tuomarina? Kysehän on siis jääkiekon erotuomarista, ei korkeimman oikeuden jäsenestä.
Eihän se tee päiväsakoksi kuin 19 euroa!
- Kaisu
No, en kyllä kannata ihan noin kovia tuomioita lievissä rattijuopumuksissa, törkeissä tapauksissa kylläkin. Jos ammattikuski kärähtää ratista, niin se on selvä merkki alkoholiriippuvuudesta, tuskin se oli eka kerta kun tuli ratissa maistettua. Kärähtäneet ammattikuskit pitäisikin aina laittaa tarkkaan päihdeseurantaan, varsinkin jos käry on käynyt työaikana. Tuomioiden suhteen oikeusistuimien linja voisi olla vähän oikeudenmukaisempi kaikkia kohtaan; nyt tuomiot vaihtelevat "olosuhteista" riippuen liikaa. Tämmöinen lätkämiehen tapaus ei kyllä ole oikein ja sotii rajusti kansan oikeustajua vastaan.
- oikeudenmukaisuutta
Juups, ja kaiken lisäksi sitä katsottiin lieventäväksi tekijäksi, kun kyseinen heppu ei itse aiheuttanut kolaria. Eli kännissä saa ajaa niin kauan kunnes tappaa jonkun tvs! Sitten vasta joku puuttuu asiaan, kun on jo myöhäistä. Muistelen tässä yhtä vanhaa tapausta, jossa sama heppe kärysi ratista kuukauden aikana semmoset 20 kertaa... Tn. tämä pahasti alkoholisoitunut ajeli jatkuvassa pöllyssä. Mutta, eihän sitä voinut linnaan/pakkohoitoon laittaa, kun koskaan ei kukaan loukkaantunut.
En tosin myöskään ymmärrä, että miten ammatti voi vaikuttaa siihen, että saatko rikoksen jälkeen ajaa vai et. Itse sen päätöksen jokainen tekee, ajaako kännissä vai ei. Onko kenties helpompaa lähteä maistissa rattiin tai painaa siitä oikeanpuoleista liikaa, kun on tieto takaraivossa, että sakoilla selvii...?
Entäpä minä työttömänä? Tarvitsen autoa harrastuksissani, mutta en varmaankaan saisi pitää korttiani vastaavassa tapauksessa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3768283Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1672627- 76948
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60873- 12860
- 25836
- 55833
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss69725