USKOTTEKO TE IHAN VAKAVASTI EVOLUUTIOON

sydämmen.usko.pelastaa

Kaikki todisteet kuitenkin viittaa Jumalan luomaan maailmaan. Esimerkiksi se että ihmiskunta on lähtöisin kahdesta persoonasta, Aatamista ja Eevasta on selvä todistus siitä, että Jumala on kaiken luonut. Eiks se ole raskasta todistella itselleen kokoajan olevansa evoluution aikaan sannosta, kun koko luomakunta todistaa Jumalan olemassaolosta.

36

3203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että vakaammin kuin mihenkään muuhun elämän kehityksen mahdollisuuteen.

"Esimerkiksi se että ihmiskunta on lähtöisin kahdesta persoonasta, Aatamista ja Eevasta on selvä todistus siitä, että Jumala on kaiken luonut."

Jasåå, ja kuka sitten sen on todistanut että ihmiskunta on lähtöisin Aatamista ja Eevasta?

• johanna

Jossain mun mielestä luki että ne olis ollu joku adam ja eve... mut en oo nii varma. Siinä kirjassa ei aatamista puhuttu mitään. Olikohan se joku pysekedeelinen kirja?

• Alex
        johanna kirjoitti:

Jossain mun mielestä luki että ne olis ollu joku adam ja eve... mut en oo nii varma. Siinä kirjassa ei aatamista puhuttu mitään. Olikohan se joku pysekedeelinen kirja?

Moi !

Se kirja jossa Adam ja Eeva mainitaan on tunnettu tarukirja nimeltä Raamattu.

--

• uskota

evoluutioon, me uskomme Lentävään Spaghettihirviöön joka leipoi maan ja tytöt tuli kaupan päälle.

• jee

Ja kaiken lisäks viime torstaina:)

• mikropiru

Vaikka evoluutio ei olekaan uskon asia.

Tekstisi huvittavin kohta tällä kertaa on muuten seuraava:

"... selvä todistus siitä, että..."

Provo toimii aina. En vain ole ihan varma, onko provoamisesi harkittua vai silkka vahinko.

Joku tällä palstalla kirjoitti, että kreationistit yrittävät tappaa evolutionistit vitutukseen. Alan kallistua tuon hypoteesin kannalle.

• squirrel
      • uskov.

Olipa typerä kirjoitus! Henkilö väittää virheellistä uskomustaan tiedoksi!

Mitähän seuraavaksi?

• uskov. kirjoitti:

Mitähän seuraavaksi?

vähiten virheellistä koulukuntaa...

• Typerrys
        uskov. kirjoitti:

Mitähän seuraavaksi?

Tälläinen väittely:

9 Miehet kysyivät Abrahamilta: "Missä on vaimosi Saara?" Hän vastasi: "Tuolla teltassa."
        10 Silloin yksi heistä sanoi: "Ensi vuonna minä palaan sinun luoksesi tähän samaan aikaan, ja silloin on vaimollasi Saaralla poika." Mutta Saara oli hänen takanaan teltan ovella kuuntelemassa.
        11 Abraham ja Saara olivat jo vanhoja ja ikääntyneitä, eikä Saara voinut enää saada lasta.
        12 Siksi Saara naurahti itsekseen ja ajatteli: "Voisiko näin kuihtuneessa naisessa vielä herätä halu? Miehenikin on jo käynyt vanhaksi."
        13 Silloin Herra kysyi Abrahamilta: "Miksi Saara nauroi? Miksi hän ajatteli: 'Voisinko minä todella vielä synnyttää, vaikka olen näin vanha?'
        14 Onko Herralle mikään mahdotonta? Ensi vuonna minä palaan luoksesi tähän samaan aikaan, ja silloin Saaralla on poika."
        15 Saara väitti: "En minä nauranut", sillä hän oli peloissaan. Mutta Herra sanoi: "Saara, kyllä sinä nauroit."
        16 Saara: "Enpäs"
        17 Herra: "Juupas"

Jumala ei selvästikään tiennyt mille Saara nauroi.

ja sitten huhu:

20 Ja Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran asukkaiden takia on suuri ja heidän syntinsä on hyvin raskas.
        21 Siksi minä aion mennä sinne katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen pahan, mistä valitetaan. Minä haluan saada siitä selvän."

Jumala ei tiedä, mutta huhu kiertää.

• squirrel
        uskov. kirjoitti:

Mitähän seuraavaksi?

"Henkilö väittää virheellistä uskomustaan tiedoksi!"

Kieltämättä,mutta minusta tuo heittosi on korkeintaan "niin sinäkin" -tyylin virhe.
        Miksi Kreatonistit saisivat väittää virheellistä uskomustaan tiedoksi?

Mikä tekee kreationistin uskomuksesta oikean ja evoluution väärän?
        Raamattu?
        Todistatko Raamatun muulla,kuin Raamatulla(tai sillä,että Jumala sanoo sen olevan pyhä-Raamatussa lukee niin...)

Minustakin kirjoittajan kanta oli hieman yliampuva.
        Minusta vain havainnot ovat faktoja.
        Evoluutio ei ole fakta, evoluutio on teoria. Teoria taas selittää tuhansia faktoja :j

• Antipodi

Kirjoitat:

"Kaikki todisteet kuitenkin viittaa Jumalan luomaan maailmaan."

Viitsisitkö ystävällisesti määritellä hiukan, että mitä tarkoitat sillä että _kaikki_ todisteet viittaavat Jumalan luomaan maailmaan.
      Itse en keksi äkkipäätä yhtään todistetta asian puolesta, puhumattakaan että kaikki todisteet viittaisivat siihen. Sinä siis väität, että yksikään todiste mitä missään on koskaan kenenkään tahosta esitetty ei viittaisi muuhun kuin "Jumalan" luomaan maailmaan. Aika hurja väite, jolle vaadin kyllä muutakin todistetta kuin epämääräisen lauseesi.

Kirjoitat:

"Esimerkiksi se että ihmiskunta on lähtöisin kahdesta persoonasta, Aatamista ja Eevasta on selvä todistus siitä, että Jumala on kaiken luonut."

Ensinnäkin, missä ovat todisteesi siihen että ihmiskunta olisi lähtöisin kahdesta persoonasta?
      Toiseksi, vaikka hypoteettisesti oletettaisiin, että näin on, niin miten se todistaisi sen puolesta että Jumala on kaiken luonnut?

Eikö sinun ole raskasta koko aika uskotella itsellesi että satukirja joka ei ole edes itsensä kanssa yhtä mieltä keskeisistäkään asioista, on totta?

• AntiHihhuli

>>Kaikki todisteet kuitenkin viittaa Jumalan luomaan maailmaan.

• Kantaisä

Mun käsittääkseni Jumala on luonu maan evoluutiolla ja ihmiset kauan sitte kirjotti raamattuun oman käsityksensä. Raamattuhan on ihmisten kirjottama!

• minä

Ensin oli Aatami ja sen koivesta tehtiin Eeva, sanotaan raamatussa. Kuitenkin naaras, kromosomit xx on elämän kantamuoto, josta urokset ovat myöhemmin kehittyneet.

• Fsofia

Mielestäni kumpikin teoria, siis evoluutio- ja luomisteoria ovat totta! Kun ajatellaan, että jumala ei ole persoonanomainen olento, vaan Kaikki Mitä On/Kaikkeuden lähde/Henki (siis aineeton) ja josta kaikki on lähtöisin ja erottamatonta, niin voidaan sanoa, että ilmennyt maailmankaikkeus on jumalan luomusta ja jatkuu ikuisesti palaten välilä alkulähteeseensä jumalaan vaikkapa ns. mustan aukon kautta alkaakseen uuden luomisen jakson jossain uudessa "ajassa ja paikassa".

Kaikkea tätä ohjaa Ääretön Viisaus ja Rakkaus eli tietoisuus ja voima/energia. Voimaa/energiaahan on kahdenlaista; positiivista ja negatiivista (adam ja eva,valo ja pimeys, hyvä ja paha,jne.)atomin osasista lähtien ja kaikki ilmenee näiden kahden erilaatuisen voiman liikehdintänä.

Me kaikki olemme osa jumaluutta eli Henkeä: "Jumalan kaltaisia" ja "Jumalan lapsia". Meidän biologiamme on maan atomeista, jotka saavat voimansa auringon valosta, mutta meidän sielumme/tietoisuutemme on aineetonta, siis henkeä /jumalaa.

Atomitkinhan ovat "henkeä" eli määrätyllä tavalla ilmenevää energiaa. Nykyajan tiedemiehet ovat todenneet atomien osasissa, kvanteissa ilmenevän viisauden ja kuinka ne vastaavat havainnoitsijaan.

Raamatun luomiskertomuksessa on yksinkertainen, vertauksena kerrottu big-bang-teoria, jonka noin 4000 vuotta sitten Lähi-idän seuduilla liikkunut paimentolaisheimo oppi sumerilaisilta ja tai myöhemmin egyptläisiltä.

• Jumalan luomilta. Minulle ainakin kaikki luodut todistavat Jumalan olemassa olosta. Ei sattuma voi saada aikaan mitään näin kaunista. mikä muuten toimisi valintapaineena kukkien kauneudelle? Yleisimmin selitetään kukkien loiston syntyneen pölyttäjän houkutteluksi, mutta miksi sitten on syntynyt esim. Täplälehtipeippi kaarlenvaltikka, suomukka, karhunköynnös, keltamaite, akilleija ja pajut - tai siis niiden varsin monimuotoiset kukat kun ne kaikki ja monet muut ovat pääasiassa kimalaispölytteisiä -riittäisi se kai pajun yksinkertainen kukka niille muillekin, miksi tuhlata energiaa moisen loistoon ja monimuotisuuteen.

• Alex

Moi !

kauneus on puhtaasti katsojan silmissä.

Energiatehokkain muoto on usein symmetrinen, ihminen tunnistaa symmetrisen muodon kauniiksi.

--

• ???

miksi hukata energiaa valtavaan määrään toinen toistaan rumempia ja hirveimpiä loisia? Jumala onluonut mitä hirveimpiä kärsimyksiä aiheuttavat loiset, kunkin lajinsa mukaan (tai kiusattavan lajin)?
        Voi sitä ihailla kukkaloistoa vaikka Afrikassa jossa jonkin matkan päässä pedot popsivat osaa yhä elävästä saaliseläimestä. On maailma kaunis, mutta myös äärimmäisen julma ja raaka.

• ??? kirjoitti:

miksi hukata energiaa valtavaan määrään toinen toistaan rumempia ja hirveimpiä loisia? Jumala onluonut mitä hirveimpiä kärsimyksiä aiheuttavat loiset, kunkin lajinsa mukaan (tai kiusattavan lajin)?
        Voi sitä ihailla kukkaloistoa vaikka Afrikassa jossa jonkin matkan päässä pedot popsivat osaa yhä elävästä saaliseläimestä. On maailma kaunis, mutta myös äärimmäisen julma ja raaka.

Ennen syntiin lankeamusta asuttiin paratiisissa, missä oli sekä ihmisillä, että koko luomakunnalla mitä ihanteellisimmat asuin olot. Mutta ihmiskunnan langettua tuli jokaisen osaksi kuolemalla kuoleminen. Raamatussa sanotaan koko luomakunta odottaa hartaasti Jumalan lasten ilmestymistä. Kaikki laitetaan ennalleen. Luodaan uusi maa ja uusi taivas. siellä ollaan taas samassa tilassa kuin oltin ennen syntiin lankeamusta.

Jes.65:
        17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
        19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
        24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
        25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

Jumalan lapset Jeesuksessa Kristuksessa elävät ikuisesti Herransa yhteydessä. He eivät tule kuolemalla kuolemaan, vaan ovat saaneet iankaikkisen elämän, ottaessaan Herran Jeesuksen Kristuksen sydämmeensä asumaan, vapahtajanaan ja uuden elämän antajana. Ystävä hyvä. ota sinäkin Kristus Jeesus sydämmeesi asumaan niin saat syntisi anteeksi hänen maahanvuotaneessa veressään, saat uudesti syntyä elävään toivoon, missä on matkan määränpäänä taivaan koti.

• sissus saatana
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

Ennen syntiin lankeamusta asuttiin paratiisissa, missä oli sekä ihmisillä, että koko luomakunnalla mitä ihanteellisimmat asuin olot. Mutta ihmiskunnan langettua tuli jokaisen osaksi kuolemalla kuoleminen. Raamatussa sanotaan koko luomakunta odottaa hartaasti Jumalan lasten ilmestymistä. Kaikki laitetaan ennalleen. Luodaan uusi maa ja uusi taivas. siellä ollaan taas samassa tilassa kuin oltin ennen syntiin lankeamusta.

Jes.65:
        17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
        19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
        25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

Jumalan lapset Jeesuksessa Kristuksessa elävät ikuisesti Herransa yhteydessä. He eivät tule kuolemalla kuolemaan, vaan ovat saaneet iankaikkisen elämän, ottaessaan Herran Jeesuksen Kristuksen sydämmeensä asumaan, vapahtajanaan ja uuden elämän antajana. Ystävä hyvä. ota sinäkin Kristus Jeesus sydämmeesi asumaan niin saat syntisi anteeksi hänen maahanvuotaneessa veressään, saat uudesti syntyä elävään toivoon, missä on matkan määränpäänä taivaan koti.

"aina ei ole näin ollut"
        Mitä ihmettä? Eikö kirppuja tehtykään luomishetkellä, vaan ne tulivat varta vasten ihmisen vaivoiksi?
        "Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella--ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa--"
        Eikö sitten ruohon syöminen ole pahaa? Kasvihan siitä kärsii.

• sissus saatana kirjoitti:

"aina ei ole näin ollut"
        Mitä ihmettä? Eikö kirppuja tehtykään luomishetkellä, vaan ne tulivat varta vasten ihmisen vaivoiksi?
        "Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella--ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa--"
        Eikö sitten ruohon syöminen ole pahaa? Kasvihan siitä kärsii.

kaverilla hengenhedelmää ? Mykistävää asioihin paneutumista, siinä ei ole opinnot menneet hukkaan. Olisivatpa kaikki evolutistit yhtä hedelmällisiä, niin kredut ois hämillään. Niin se vain menee evoluutio eteenpäin, päivä päivältä saa viisaampia ja viisaampia vastauksia.

• sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

kaverilla hengenhedelmää ? Mykistävää asioihin paneutumista, siinä ei ole opinnot menneet hukkaan. Olisivatpa kaikki evolutistit yhtä hedelmällisiä, niin kredut ois hämillään. Niin se vain menee evoluutio eteenpäin, päivä päivältä saa viisaampia ja viisaampia vastauksia.

>>Mykistävää asioihin paneutumista, siinä ei ole opinnot menneet hukkaan.

• illuminatus kirjoitti:

>>Mykistävää asioihin paneutumista, siinä ei ole opinnot menneet hukkaan.

Kouluhan se on apukoulukin.

• mieleen

Jes.65:

yhtään epäilyksiä vai kantaako viaton (= ajattelun alkeilla pilaamaton) lapsenuskosi vielä? Sinulle kerrotaan monta kertaa päivässä, että olet uskossasi ja inttämishalussasi poikkeuksellisen hyväuskoinen ja tyhmä yksilö, mutta jankkaamisesi vain ei lopu. Höpötät kukista ja mehiläisistä ikään kuin et olisi viettänyt päivääkään koulussa. Kyllä aikuisillekin järjestetään biologian kursseja, hop hop!

• sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

Kouluhan se on apukoulukin.

On toki, kävitkö sen jälkeen muuta kuin rippikoulun?

• illuminatus kirjoitti:

On toki, kävitkö sen jälkeen muuta kuin rippikoulun?

Vaikka olenkin nykyisin kirkosta eronnut.

• mieleen kirjoitti:

yhtään epäilyksiä vai kantaako viaton (= ajattelun alkeilla pilaamaton) lapsenuskosi vielä? Sinulle kerrotaan monta kertaa päivässä, että olet uskossasi ja inttämishalussasi poikkeuksellisen hyväuskoinen ja tyhmä yksilö, mutta jankkaamisesi vain ei lopu. Höpötät kukista ja mehiläisistä ikään kuin et olisi viettänyt päivääkään koulussa. Kyllä aikuisillekin järjestetään biologian kursseja, hop hop!

Uudestisyntyminen on siitä mielenkiintoinen asia, että siinä ikäänkuin Jumala tulee pyhässä hengessä asumaan sydämeen. Ei tarvitse enään opiskella sillä raamattu lupaa viisautta ja ymmärrystä sille, joka sitä pyytää.

Oletko muuten sattunut koskaan kuulemaan sellaista Jumalan viisautta, että sanoma rististä on hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat.

• dkgkdjgkjdg

Varsinkin se mato, joka syö elävän kalan kielen, todistaa rakastavasta Jumalasta. Ne on kato syntisiä ne kalat, ja niitä pitää rankaista.

Kyllä teillä on tuo logiikka hallussa, ei voi muuta sanoa.

• TODISTEITA jo?

Vekkuli viestiketju: monta kertaa on pyydetty edes yhtä pientä todistetta, mutta jokainen verso loppuu siihen pyyntöön kuin seinään. Eikö aloittajassa ole miestä/naista viemään väitteitään loppuun asti?

(Vastaus: ei kuuna päivänä.)

• sinä haluat. Katso itseäsi peilistä. sinä olet elävä todiste Jumalan luomasta. Ajattele Järjellä, voiko jostain lämpimästä alkulimasta syntyä niin ainutlaatuista luomusta kuin mitä sinäkin olet. Minun uskoni ei riitä millään siihen, että ihminen olisi pitkällisen kehityksen tulos. Mieti vähän, miksi vain ihmisestä tuli niin ylivertaisesti kehittynyt, että hän hallitsee koko luomakuntaa. Jos on samat lähtökohdat kaikilla, niin eikö kaikki kehity samalla tavalla samassa tahdissa. Entä miksi ihminen olisi jäänyt evoluutio kriteerien mukaan ajateltuna henkiin. Ihminen on avuton syntymästään saakka aina murrosikään ja vähän sen ylikin. Sukukypsäksi tullaan vasta toisella kymmenellä, eiks siinä elintasokilpailussa kuolla äkisti sukupuuttoon ?

• trollinpoika

sinä haluat. Katso itseäsi peilistä. sinä olet elävä todiste Jumalan luomasta. Ajattele Järjellä, voiko jostain lämpimästä alkulimasta syntyä niin ainutlaatuista luomusta kuin mitä sinäkin olet. Minun uskoni ei riitä millään siihen, että ihminen olisi pitkällisen kehityksen tulos. Mieti vähän, miksi vain ihmisestä tuli niin ylivertaisesti kehittynyt, että hän hallitsee koko luomakuntaa. Jos on samat lähtökohdat kaikilla, niin eikö kaikki kehity samalla tavalla samassa tahdissa. Entä miksi ihminen olisi jäänyt evoluutio kriteerien mukaan ajateltuna henkiin. Ihminen on avuton syntymästään saakka aina murrosikään ja vähän sen ylikin. Sukukypsäksi tullaan vasta toisella kymmenellä, eiks siinä elintasokilpailussa kuolla äkisti sukupuuttoon ?

...pientä huhunpoikasta »

Kuuleman mukaan Jeesuksen koneesta pääsi savut pihalle eli firma laitettiin kiinni. Jos merkit ja laudat ei myy, niin edes iso G ei ilmeisesti jaksa pitää merkkiä hengissä. Vai onko nyt kyseessä Jake Burtonin salaisen masterplanin osa 0.1 ?

Hanki elämä ja lauta, ulkona on kelit.

• AntiHihhuli

sinä haluat. Katso itseäsi peilistä. sinä olet elävä todiste Jumalan luomasta. Ajattele Järjellä, voiko jostain lämpimästä alkulimasta syntyä niin ainutlaatuista luomusta kuin mitä sinäkin olet. Minun uskoni ei riitä millään siihen, että ihminen olisi pitkällisen kehityksen tulos. Mieti vähän, miksi vain ihmisestä tuli niin ylivertaisesti kehittynyt, että hän hallitsee koko luomakuntaa. Jos on samat lähtökohdat kaikilla, niin eikö kaikki kehity samalla tavalla samassa tahdissa. Entä miksi ihminen olisi jäänyt evoluutio kriteerien mukaan ajateltuna henkiin. Ihminen on avuton syntymästään saakka aina murrosikään ja vähän sen ylikin. Sukukypsäksi tullaan vasta toisella kymmenellä, eiks siinä elintasokilpailussa kuolla äkisti sukupuuttoon ?

>>Katso itseäsi peilistä. sinä olet elävä todiste Jumalan luomasta. Ajattele Järjellä, voiko jostain lämpimästä alkulimasta syntyä niin ainutlaatuista luomusta kuin mitä sinäkin olet. Minun uskoni ei riitä millään siihen, että ihminen olisi pitkällisen kehityksen tulos. Mieti vähän, miksi vain ihmisestä tuli niin ylivertaisesti kehittynyt, että hän hallitsee koko luomakuntaa.

• ei jaksa kirjautua...

"...Mieti vähän, miksi vain ihmisestä tuli niin ylivertaisesti kehittynyt, että hän hallitsee koko luomakuntaa.... "(jatkuu samalla periaatteella).

Sieltähän se totuus tuli. Sinä uskot, koska haluat tuntea olevasi ylivertainen muihin elollisiin nähden. Uskosi on vain itsesi nostattamista ja sorrut itserakkauden syntiin.
        Käytännössä asenteesi on juuri se sama, jolla aikoinaan evoluutiota vastustettiin, eli se että ihminen tuntee itsensä nöyryytetyksi joutuessaan tunnustamaan ettei hänessä olekkaan mitään erikoista. Samalla periaatteella on vastustettu myös montaa muuta asiaa, esim. sitä että maa ei olekkaan maailmankaikkeuden keskus. Uskotko sinä yhä, että aurinko kiertää maata?

"Ihminen on avuton syntymästään saakka aina murrosikään ja vähän sen ylikin. Sukukypsäksi tullaan vasta toisella kymmenellä, eiks siinä elintasokilpailussa kuolla äkisti sukupuuttoon ?"

Ei, siinä ei kuole äkisti sukupuuttoon, koska ihmisen avuttomuus johtuu pitkälti siitä, että aivojen kehittyminen vie aikansa ja kulttuurin siirtäminen uudelle sukupolvelle myös aikansa. Ihmisten sosiaalinen verkosto kuitenkin mahdollistaa pitkän lapsuuden ja kyky yhteistyöhön lauman puitteissa takaa avuttomana olemisen ajan suhteellisen suuren turvan.

Vastakysymys: Jos tuo täydellinen Jumalasi loi täydellisen kuvan itsestään, niin miksi hän ei järjestänyt asioita siten, että ihmisen aivot ovat valmiit jo ennen syntymää, ja että ihmislapsi ei olisi niin avuton syntyessään kuin hän on?
        Miksi Jumalasi ei tehnyt synnytystä naiselle helpommaksi, ja älä selitä mitään synnistä, sillä muuttiko hän Evan lantionseudun rakennetta silloin kun hän ajoi tämän onnettoman kasvissyöjän pois paratiisista? Missään ei ainakaan mainita sellaista. Vai onko lopultakin niin, että joku muu laji onkin oikeasti sen Jumalanne kuva?

Ja yksi korjaus on pakko laittaa: Te luomisopin kannattajat vauhkoatte aina ja vaaditte puuttuvaa lenkkiä joka osoittaisi ihmisen kehittyneen apinasta. Kuinka kauan teillä kestää tajuta, että apina on pitkän kehityksen tulos, samoin kuin ihminenkin. Ihminen ei ole kehittynyt apinasta, vaan apinat ja ihmiset ovat kehittyneet samasta kantamuodosta. Ja se on aivan toinen asia kuin tuo teidän apinapulinanne.

• ei jaksa kirjautua... kirjoitti:

"...Mieti vähän, miksi vain ihmisestä tuli niin ylivertaisesti kehittynyt, että hän hallitsee koko luomakuntaa.... "(jatkuu samalla periaatteella).

Sieltähän se totuus tuli. Sinä uskot, koska haluat tuntea olevasi ylivertainen muihin elollisiin nähden. Uskosi on vain itsesi nostattamista ja sorrut itserakkauden syntiin.
        Käytännössä asenteesi on juuri se sama, jolla aikoinaan evoluutiota vastustettiin, eli se että ihminen tuntee itsensä nöyryytetyksi joutuessaan tunnustamaan ettei hänessä olekkaan mitään erikoista. Samalla periaatteella on vastustettu myös montaa muuta asiaa, esim. sitä että maa ei olekkaan maailmankaikkeuden keskus. Uskotko sinä yhä, että aurinko kiertää maata?

"Ihminen on avuton syntymästään saakka aina murrosikään ja vähän sen ylikin. Sukukypsäksi tullaan vasta toisella kymmenellä, eiks siinä elintasokilpailussa kuolla äkisti sukupuuttoon ?"

Ei, siinä ei kuole äkisti sukupuuttoon, koska ihmisen avuttomuus johtuu pitkälti siitä, että aivojen kehittyminen vie aikansa ja kulttuurin siirtäminen uudelle sukupolvelle myös aikansa. Ihmisten sosiaalinen verkosto kuitenkin mahdollistaa pitkän lapsuuden ja kyky yhteistyöhön lauman puitteissa takaa avuttomana olemisen ajan suhteellisen suuren turvan.

Vastakysymys: Jos tuo täydellinen Jumalasi loi täydellisen kuvan itsestään, niin miksi hän ei järjestänyt asioita siten, että ihmisen aivot ovat valmiit jo ennen syntymää, ja että ihmislapsi ei olisi niin avuton syntyessään kuin hän on?
        Miksi Jumalasi ei tehnyt synnytystä naiselle helpommaksi, ja älä selitä mitään synnistä, sillä muuttiko hän Evan lantionseudun rakennetta silloin kun hän ajoi tämän onnettoman kasvissyöjän pois paratiisista? Missään ei ainakaan mainita sellaista. Vai onko lopultakin niin, että joku muu laji onkin oikeasti sen Jumalanne kuva?

Ja yksi korjaus on pakko laittaa: Te luomisopin kannattajat vauhkoatte aina ja vaaditte puuttuvaa lenkkiä joka osoittaisi ihmisen kehittyneen apinasta. Kuinka kauan teillä kestää tajuta, että apina on pitkän kehityksen tulos, samoin kuin ihminenkin. Ihminen ei ole kehittynyt apinasta, vaan apinat ja ihmiset ovat kehittyneet samasta kantamuodosta. Ja se on aivan toinen asia kuin tuo teidän apinapulinanne.

Kun teille sitten niitä kertoo. niin te ette ota niitä vastaan. Vasta kysymykseen vastaamiseen tarvitaan raamattua, mutta sinä annat jo etukäteen ymmärtää, ettei se kelpaa todistusaineistoon. Laitan toiseen paikkaan vastauksen sinun esi-isistäsi, eli vastaan alex`n postaukseen, käy lukemassa karvoineen ja ilman karvoja sikakeskustelusta. Keskityn iltapäivällä siihen.

• käärmelahti
        ei jaksa kirjautua... kirjoitti:

"Vastakysymys: Jos tuo täydellinen Jumalasi loi täydellisen kuvan itsestään, niin miksi hän ei järjestänyt asioita siten, että ihmisen aivot ovat valmiit jo ennen syntymää, ja että ihmislapsi ei olisi niin avuton syntyessään kuin hän on?"
        Olen lukenut vain tämän kommentin koko keskustelusta, mutta jäin miettimään, miksi Jumalan olisi pitänyt luoda ihminen "valmiiksi" (=aikuiseksi?) jo heti syntymästään? Jeesus puhui lapsista rakastavaan sävyyn.

"Miksi Jumalasi ei tehnyt synnytystä naiselle helpommaksi, ja älä selitä mitään synnistä, sillä muuttiko hän Evan lantionseudun rakennetta silloin kun hän ajoi tämän onnettoman kasvissyöjän pois paratiisista? Missään ei ainakaan mainita sellaista."
        Raamatun ensisjainen tehtävä ei ole mainita kaikkea, tämä tuntuu unohtuvan teiltä evolutionisteilta vähän väliä.
        Niin ja "älä selitä mitään synnistä...."
        Synti vain nivoutuu raamatun luomiskertomukseen, ei se selittämällä sieltä mihinkään lähde.

"Vai onko lopultakin niin, että joku muu laji onkin oikeasti sen Jumalanne kuva?"
        Tähän kysymykseen raamatusta kyllä löytyy vastaus (1. Moos. 1:27).

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      68
      4321
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      91
      3878
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      50
      3416
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      22
      2663
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      24
      2498
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      56
      2353
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      43
      2197
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1848
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36