Minulle määrättiin allergiaan Ataraxia(25mg) ja lääkäri sanoi,että sitä voi käyttää myös unensaantiin. Otan kutinaan 2 tablettia ennen nukkumaan menoa,mutta tämä annostus ei auta unettomuuteen ollenkaan.
Millaisella annostuksella Ataraxia siis käytetään unettomuuteen??
Ataraxia unettomuuteen
8
8518
Vastaukset
- Lasse Lekuri
Atarax on antihistamiini jolla on suurilla annoksilla väsyttävä vaikutus. Jos olet käyttänyt niitä pitkään vaikutus heikentyy tai jos olet tottunut voimakkaampiin nukahduslääkkeisiin (imovane, stillnoct) voi ero olla suuri.
- fze
Kovin on laaja Ataraxin annosalue noin yleisesti ottaen. Palstan kautta ei kuitenkaan ole mahdollista lähteä sinun lääkemääräyksiäsi muuttamaan, vaan siitä sinun tulisi keskustella lääkärisi kanssa. Sitä paitsi vain lääkärillä on tällä hetkellä lääkkeenmääräämisoikeus, ja vasta harkitsemme, kuinka se mahdollisesti tulevaisuudessa laajenee tahi ei.
Ataraxin eli hydroksitsiinin väsyttävä vaikutus on paitsi suuressa määrin yksilöllinen, myös melko nopeasti käytön myötä ohi menevä, jolloin annoksen noston tarve tulee ennen pitkää esille, tai sitten on keksittävä muita vaihtoehtoja. Vastaavasti satunnaisessa käytössä voi jo pienikin annos väsyttää kosolti. Voidaan nimittäin katsoa, että näiden vanhojen antihistamiinien väsyttävyys on toisaalta haittavaikutus, mistä syystä sittemmin on kehitetty antihistamiinivalmisteita, jotka eivät yhtä pontevasti läpäise veriaivoestettä. Kokemukseni mukaan hydroksitsiinin väsyttävä vaikutus palautuu pikkuhiljaa käytön lopettamisen myötä kyllä melko hyvin.
Nyt sitten jos unettomuus enempi vaivaa sovitusta Atarax-annoksesta huolimatta, varaa lääkäriaika, kerrot tilanteen ja punnitsette kokeiltavan hoidon, joka suunnitellaan juuri sinun tilanteesi tuntien.
Näin sanoisin.- atarax
Väsyttää todella piiitkään, myös seuraavana päivänä jolloin tulisi herätä.
- EiUnta
Eihän se mitään auta, jos lääke vain väsyttää mutta tuleeko uni? Siitä on kyse ja siihen olisi tarvetta saada apua. Mä olen itse ainakin toaalisen rättiväsynyt kaiken aikaa (24 h), mutta uni ei tule. Totta kai on käyty lääkärissä kymmenet kerrat, mutta ei vaan löydy apua. Eri lääkkeitä on kokeiltu kymmenittäin ilman tulosta tai haitat ovat hyötyä suuremmat. Ei ne lääkärit kaikkiviisaita ole, mutta sujuvasti yrittävät keplotella potilaasta eroon, kun/jos eivät pysty auttamaan. Mihin sitten neuvot menemään, kun lääkkeet ja lääkäri eivät pysty auttamaan? Kiitos etukäteen neuvosta!
- nainen*
painan 65 kg ja käytän kyseistä lääkettä unettomuuteen. 1 tabletti riittää mainiosti takaamaan hyvän yöunen, joten aika yksilöllistä varmaan on. Välillä pidän taukoa ja nukun ilman lääkettä vaan, kun stressi painaa, niin yksi tabu riittä silloin.
- munkokemus
Minä käytin Atarax 25 mg. Tämä annos tehosi hyvin, silloin kuin tehosi. Oli vähän sattumanvaraista milloin tehosi, ei voinut luottaa. Ei mitään hajua mistä moinen vaihtelu iltojen välillä. Väsytti kyllä, mutta uneen ei kuitenkaan aina auttanut. Palasin entiseen lääkkeeseen.
- uneton_myös
Nostaako ruokahalua annoksella 25mg ja aiheuttaako lihomista pidemmässä käytössä?
- On-kokemusta-on
Minulle ei nostanut ruokahalua eikä lihottanut. Atarax on vanha antihistamiini, joka väsyttää. Mutta, jos käytät Ataraxia jatkuvasti, keho tottuu siihen nopeasti ja väsyttävä vaikutus loppuu pian. Sen jälkeen se on unilääkkeenä hyödytön.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292350- 1282293
- 1582054
- 351650
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201648- 511037
- 86995
- 18939
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904