Onko jollakin kokemuksia, että pillereistä tulisi emätinhiiva? Käytän Yasmin-pillereitä...Oikeastaan pillereiden syömisen aloittamisen jälkeen alkoi tulla hiiva oireita, ja niitä on joka kuukausi.
Kävin gynellä, mutta sitä ei kiinnostanut asia (sen mielestä normaalia). Ei tämä kuitenkaan ole ollenkaan mukavaa, ja ukkokin joutuu kärsimään. Sillä ei kuitenkaan mitään oireita hiivasta eikä myöskään tauteja. (ei minullakaan tauteja, kävin testeissä).
Oon käyttänyt erilaisia hiiva lääkkeitä ja ne auttavat joskus, ei aina. Kertokaa omia kokemuksia ja keinoja! Tai jos ees epäilette jotain.. :)
Pillereistä hiiva?
6
4026
Vastaukset
- mmm!
oon huomannu ton ihan saman! tai en itseasiassa ajatellut sen johtuvan pillereistä, mut nyt kun ajattelen niin siitä asti mulla on ollu sama ongelma ku alotin ne.. välillä menee lääkkeillä pois, mutta tulee heti takaisin. oon menossa lääkäriin ensviikolla, ehkä hän osais neuvoa.
- Beatrix
E-pillerit aiheuttavat hiivaa joillekin naisille. Itse sain aina hiivan ensimmäisten pillerikuukautisten jälkeen, kun vaihdoin merkkiä (välissä pidempi tauko ilman pillereitä). Hormonien syönti muuttaa emättimen erilaisia tasapainotiloja sallien hiivan kasvaa.
On myös toinen vaihtoehto, miten pillerit voivat aiheuttaa hiivan kaltaisia oireita. Ne tekevät sen, että limakalvot ohenevat ja kuivuvat, ja siksi varsinkin kuukautisten yhteydessä tila voi mennä niin huonoksi, että seurauksena on kutinaa, sperman kirvelyä, arkuutta, yhdyntäkipua jne. Vaiva ei parane hiivalääkkeillä, eikä niitä saakaan vedellä turhaan. Hiivan mahdollisuus pitää tarkistaa laboratoriokokeella toistuvissa tulehduksissa. Vaivasta pääsee eroon mahdollisesti pillerimerkkiä vaihtamalla runsasestrogeenisempään ja sellaiseen, jossa on eri synteettinen progesteroni. Tai sitten lopettamalla pillerit kokonaan. On olemassa muuten uusia tutkimustuloksia, joiden mukaan pitkäaikainen pillerien syönti voi johtaa siihen, että limakalvo-ongelmat eivät parane, vaikka pillerit lopettaisi. Mm. tästä syystä en enää koske hormoneihin pitkällä tikullakaan, vaan asennutan itselleni kuparikierukan piakkoin. Vaikka olen synnyttämätön. - aiheuttaa.
Hormonaalinen ehkäisy kuivattaa limakalvoja. Kun on kuivat limakalvot, niin hiivakin tulee herkemmin. Joten epäilen vahvasti, että vika on e-pillereissä!
- maija
Käytin pillereitä pari vuotta sitten. Aluksi oli pientä kutinaa ja sitten alkoi kutina lisääntyä ja yhdyntä rupesi sattumaan niin ettei pystynyt edes harrastamaan seksiä. Kävin monen monta kertaa lääkärillä...Pari kertaa minulla oli hiivatulehdus, johon sain lääkettä. Ei kuitenkaan auttanut.. Joskus kuitenkin kun oli kovat oireet, ei minulla kuitenkaan ollut mitään tulehdusta tai mitään. Lääkäri ei siis tehnyt asialle yhtään mitään.. Vieläkin ihmettelen, miksi lääkäri ei ehdottanut minulle pillereiden lopettamista. Onneksi kuitenkin ajattelin itse kokeilla niiden lopettamista.. Ei sitten enää kauaa kestänyt, että oireet hävisivät. Nyt on kulunut pari vuotta ja ajattelin kokeilla pillereitä uudestaan. Mitään oireita ei ole ollut onneksi vielä. Tällä kertaa kuitenkin käytän yhdynnässä liukastetta ja yhdynnän jälkeen laitan apteekista ostettua rasvaa, mikä sopii limakalvoille..Jos et jo ole kokeillut tätä, niin suosittelen kokeilemaan, ei tiedä vaikka oireet katoisivat sultaki!
- on mahdollista
Mulle pillerit aiheuttivat toistuvia hiivatulehduksia ja haavaumia. Kokeilin ainakin viittä eri vähähormonista pillerimerkkiä. Gyne ei koskaan myöntäny, että pillerit voivat aiheuttaa niitä. Lopetin pillerit hiivatulehdusten ja muiden ikävien sivuvaikutusten takia eikä hiivatulehduksista ole sen jälkeen ollu tietoakaan.
Gynen mukaan pillerien lopettaminen ei vaikuta hiivatulehdusten esiintymiseen, mutta olen asiasta täysin eri mieltä. Nyt käytän myös hormonaalista ehkäisyä, Evra-ehkäisylaastaria eikä hiivatulehduksia ole näkynyt. Joten ainakaan lääkärin mielipiteestä ei ollu mulle tässä tapauksessa apua. - Anonyymi
Vähän myöhässä tähän vastaan, mutta kärsin itse samasta hiiva kierteestä kun söin Dienorette pillereitä ja se vei hulluksi. Näistä palstoista oli apua ja tukea siinä hämmennyksen kuplassa.
Aloitin siis pillerit ja kuukausi ennen sitä mulla oli tullut ekaa kertaa koskaan hiiva. Sen siitä apteekin lääkkeillä ja aloitin Dienoretet, koska ihon kanssa oli ollut vähän ongelmia (ne ovat pillereinä ihoa kuivattavat, yllätys).
Jo ensimmäisen kuukauden aikana alkoi hiiva oireilla. Olin ihan hämillään ja oletin että se on se edellinen puhjennut uudelleen, jos en ollut hoitanutkaan sitä kokonaan pois. Sitten se alkoikin tulla joka kuukausi tämän jälkeen. Ei ollut väliä oliko ollut menkat vai ei. Ne olivat joka kuukausi, mutta vaihtelivat niin että välillä oli kaksi kahdessa viikossa ja välillä kuukausi välissä. Hoidin itseni aina Canestenilla takaisin terveeksi ja poikaystäväkin hoiti itsensä, mutta ei auttanut.
Vähän oli haisua siitä, että johtuvat pillereistä mutta olimpa niin naivi ja oletin yliajattelevani, joten jatkoin pillereitä ensimmäisen kolmen kuukauden ehkäisyneuvolan jälkeenkin. Kuuden kuukauden jälkeen kesällä mitta tuli täyteen. Hiiva oli siinä kohtaa viemässä jo hulluuden puolelle ja rasitti vähän parisuhdettakin. Rahaakin meni joka kuu tähän riesaan.
Kesän neuvola tapaamisen jälkeen pääsin gynelle, joka tarkisti että kaikki oli ok. Ei ollut kroonista hiivaa eikä muuta epänormaalia papa-kokeissa. Pillerit lähti vaihtoon (vaihdoin zoelyihin ja nyt n. kolmen kuukauden käytön jälkeen sanon että ovat olleet itselle hyvät). Heti kun vaihdoin pillerit hiiva kaikkosi. Viimeisen kerran jouduin kuitenkin hoitamaan uusien pillereiden ekan kuukauden alussa (poikaystävä samalla) , mutta sen jälkeen olen ollut vapaa.
About 9kk sitä kestin enkä suosittele kellekkään. Aivan kamalaa. Oletan että hiiva puhkesi aina siitä, kun Dienoretet kuivattivat ja varmaan ohentivat liikaa limakalvoja, jolloin hiivan oireet aina puhkesivat. Sitten kun sen hoiti aineilla, jotka kostutavat limakalvoja, oireet hävisivät.
Toivottavasti tästä on apua ja tukea jollekkin toiselle joka saattaa kamppailla saman kanssa :,)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138