SEPRAM

eva

Kertokaa minulle kokemuksia kyseisestä lääkkeestä.
Lääkärini määräsi minulle masennukseen Sepram 20mg. Otan aamuisin nyt puolikkaan parisen viikkoa ja sitten kokonainen.
Nää päivät jotka olen lääkettä nyt ottanu .....olo on päässä turra...särkee päätä ja kihelmöi poskia jne. Tuntuu kuin olisin jotenkin "pöhnässä" hiukan huippaa myös.
Kuvittelenko......vai voisiko tää olla alussa olevia sivuoireita vai mitä?
Miten te olette kokeneet lääkkeen.....lihottaako ja mitä muita sivuvaikutuksia, vai onko hyvä lääke?

13

10805

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

minulla on annoksena 30mg/vrk. alkuaikoina särki päätä, ja uni lyheni mikä oli vain hyvä juttu. voin myös pahoin alkuaikoina... lääke ei lihota, päinvastoin. sos. til. pelko on myös vähän lieventynyt (uskallan mennä kassalle, vaikka siinä olisikin mies palvelemassa). eli, kaikin puolin hyvä lääke, sivuoireet saattavat kestää parista päivästä pariin viikkoon.

• eva

..kiva kuulla... itselläni on myös vellova olo... ja ahdistaa.. en millään muotoa haluaisi lääkitystä. Vaan en jaksanu sitä itkuisuutta ja mieletöntä väsymystäkään. Ehkä löydän taas elämääni ilon. Lisää vaan mielipiteitä. Kiitos sinulle!

• oma kokemus
        eva kirjoitti:

..kiva kuulla... itselläni on myös vellova olo... ja ahdistaa.. en millään muotoa haluaisi lääkitystä. Vaan en jaksanu sitä itkuisuutta ja mieletöntä väsymystäkään. Ehkä löydän taas elämääni ilon. Lisää vaan mielipiteitä. Kiitos sinulle!

reilu pari viikkoa käyttäneenä,voin kertoa että ok lääke.Syön nyt 10mg,pahoinvointia ja kuvotusta oli pari kertaa,piristi minua ja aluksi liikaa,etten saanut unta kuin myöhään.Alkoholia ei kannata ottaa,itelle tuli kummallinen olo ja krapula,vaikka join suhteellisen vähän,enkä ns.kännäillyt.Sepram on tasoittanut mielialaani.

• sepram!!

Olen käyttänyt Sepramia n 4kk. Alkuun n 5-6vkoa voin pahoin jatkuvasti,painoa tippunut 6kg. Annosta nostettessa olen ollut hermostunut ja panikoiva, annoksena nyt 30mg. Lääkityksen pari ekaa kuukautta kärsin unettomuudesta, sain nukahtamislääkettä, mutta se ei auttanut, ko vaivaan hyväksi huomasin oxepamin. Pää kyllä on vieläkin pökkerö jotenkin tunnoton, joudun välillä nipistämään itseäni että pysyn ns hetkessä mukana.

• vaikutuksesta

Aika hurjaa jos pääsi tuntuu pökkelöltä.Käytätkö useinkin oxepamia?ei minulla ole sepramin kanssa ollut tuollaista pökkelöä oloa paitsi kerran kun join alkoholia ja seuraavanä päivänä tosiaan oli päässä ihme tuntemuksia.

• lääkkeestä:
        vaikutuksesta kirjoitti:

Aika hurjaa jos pääsi tuntuu pökkelöltä.Käytätkö useinkin oxepamia?ei minulla ole sepramin kanssa ollut tuollaista pökkelöä oloa paitsi kerran kun join alkoholia ja seuraavanä päivänä tosiaan oli päässä ihme tuntemuksia.

Söin Sepramia puoli vuotta, 20mg päivässä ja aloitin samoin kuin sinä; puolikkaalla. Eka viikko oli kauhea; päätä särki koko ajan ja nukuin joka päivä 2-3 tunnin päiväunet. Sen jälkeen päänsärky katosi, mutta aina 2h lääkkeen ottamisen jälkeen ramaisi kamalasti, ja esim. vapaapäivänä helposti otin nokoset.
        Se piristi kyllä ,itkuisuus jäi pois ja sain asioita tehdyksi, toimin kuin robotti. Sitten huomasin olevani tosi levoton ja ärhäkkä, kärkäs, saatoin ostaa kaupasta hetken mielijohteesta jotain tyhmää ja menin myöhemmin katuvana palauttamaan ostoksiani.
        Seksi katosi elämästäni samana päivänä kuin otin ekan sepramini; kaikki halut katosivat iankaikkisesti ja aamen.
        Hyviä puolia olivat ne, että se tosiaan aamuisin piristi, sängystä pääsi ylös jne. Eikä lihottanut ollenkaan!!!Tasoitti se myös mielialaani, mutta toi tuon levottomuuden tilalle. Ai niin, ja lopuksi pienensin itse annostani 10mg päivässä, niin tuo ärhäkkyys ja päiväväsymys katosi.
        Sittemmin vaihdoin lääkitystä moclobemid rathiopharmiin; olen nyt syönyt parisen viikkoa, ja nyt tuntuu päässäni niitä ihme huimauksia, ja tuntemuksia, mutta muuten tämä lääke tuntuu sopivan paremmin minulle! Ja seksikin kiinnostaa taas...
        Tsemiä sulle sepramin kanssa, se on tietääkseni melko hyvin siedetty lääke.
        Ai joo ja mun onkelma on kans masennus ja ahdistuneisuus...

• sepram!!
        vaikutuksesta kirjoitti:

ehkä nykyään 2-4krt kuussa. iltaisin. Mulla oli 4vkoa vatsa ihan kuralla aloitettuani sepramin. Sepramista olen saanut aloitekykyä söin aiemmin cipralexia ilman mitään positiivista vaikutusta...

• on vähäistä
        sepram!! kirjoitti:

ehkä nykyään 2-4krt kuussa. iltaisin. Mulla oli 4vkoa vatsa ihan kuralla aloitettuani sepramin. Sepramista olen saanut aloitekykyä söin aiemmin cipralexia ilman mitään positiivista vaikutusta...

joten ei varmaan johdu pökkelö olo siitä.Vatsa oli minullakin kuralla ensimmäisen viikon.Nyt syön asidofilus-tuotteita ja on auttanut.Aloitekyky mullakin jonkin verran kohentunut.

• sepram!!
        sepram!! kirjoitti:

On aloitekyky parantunut, mutta on kuitenkin pönttöolo, ns puulla päähän lyöty, ei tunnu niin reagoivalta olo.

• Sandra

Mulle lääkäri määräs Sepramia,paniikkihäiriön hoitoon.Otan aamuisin 1 tabl.20mg.Lisäksi otan Xanoria tabletin aamuisin.Olen nyt syönyt noita lääkkeitä 2.5kk.Olo on parempi,eikä paniikkia ole esiintynyt.Väsyttää kyllä jonkin verran.Lihonut en ole,ainakaan vielä.Aluksi oli pahoinvointia noin viikon ajan.Ilman lääkkeitä en olisi voinut enää jatkaa opiskelua.Mieliala on parantunut ja masennus kadonnut.

• Käyttäjä

Moi,

Minulle on juuri määrätty sepramia ja olen sitä käyttänyt nyt jonkin aikaa. Käytin aikaisemmin Cipraplexia, josta minullekin tuli juuri muidenkin kuvailemaa huimauksen tunnetta ja pahoinvointia. Sepram on sopinut mulle ainakin hyvin.
      Se mulla oli tässä ointti, että jos noita oireita tulee, niin ei kannata odotella, että ne menee ohi vaan käydä vaihtamassa lääke. Kyllähän noita vaihtoehtoja meinaan on olemassa.

• kokemusta

Olen käyttänyt kyseistä lääkettä noin 2 kk. Aluksi viikko 10mg päivässä ja sen jälkeen 20mg päivässä.
      Alku oli kauheaa, päässä tuntui omituiselta. Onneksi tämä vaihe kesti vain pari viikkoa. Nyt oireita ei enää ole. Olen paljon aloitekykyisempi kuin aikaisemmin. Turhat paniikit jääneet pois. Ainakin minulle lääke on ollut hyvä asia. Ajattelin syödä tuon yhden paketillisen loppuun ja ehkä seuraavankin mutta sitten lopetan.

• Vilipeer

Itse syön Sepramia 60 mg/päivä. En ole huomannut oikeastaan mitään sivuvaikutuksia, alussa vähän hikoilua. Aloitin 20 mg viikon ajan, sitten 40 mg viikon ajan ja lopulta 60 mg. Helpottanut masennusta ja ahdistusta jonkun verran.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-rautu korvaamaan kirjolohi

Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n
      Maailman menoa
      32
      2411
    2. Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin

Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj
      Maailman menoa
      100
      2302
    3. Järkyttävä hetki - Ellen Jokikunnas pöyristyy italialaisen lääkärin työstä

Unelmia Italiassa -sarjassa ollaan Ellen Jokikunnaksen perheen kanssa Italiassa. Jokikunnas ja Rask ovat rempanneet kakk
      Tv-sarjat
      18
      1349
    4. Oot tosi epätavallinen

ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.
      Ikävä
      49
      1217
    5. Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta

Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o
      Maailman menoa
      33
      1152
    6. Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä

Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o
      Ikävä
      27
      930
    7. Etkö voi antaa edes vihjettä mulle?

Minkä vain me tiedettäisiin? Naiselta miehelle.
      Ikävä
      51
      840
    8. Muistatko? Maisa Torppa jakso räjäytti Veitolan somen: "epäaitoa ja teeskentelyä"...

Maisa Torppa täyttää tänään 35 vuotta, onnea! Maria Veitola vieraili Yökylässä-ohjelmassa aikansa kohujulkkis Maisa To
      Suomalaiset julkkikset
      11
      811
    9. Kaksi viikkoa enää Rakas...

Tietäisinpä miten toimia...
      Ikävä
      53
      745
    10. Sammuuko meillä

Kipinä kun ei enää nähdä
      Ikävä
      56