kipu ja työ

kipuhelvetti

Miten te joilla on kipuja ja ei kuitenkaan ole todettu mitään "lääketieteellistä" selitystä kipuun,pärjäätte?

Mulla ollut selkä jo pidempään kipeä ja en pysty olemaan töissä.Silti sain lääkäriltä tänään kovan tuomion,että töihin pitäisi mennä.
Olin juuri kokeilemassa sairasloman jälkeen miltä selkä tuntuu töissä,eikä siitä tullut mitään koska kivut ovat isot.
Sain sen kuvan lääkäriltä,että kun nyt B-lausuntokin on tehty,eikä selässä ole mitään "vakavaa vikaa" parhaillaan niin Kela ei varmaan hyväksy sairaspäiväraha hakemuksia?

Töihin vaan,mutta miten?
Miten voi tehdä töitä jos kivut on niin kovat että hammasta saa purra ja itkua nieleskellä?Tuntuu kidutukselta,ja menee päivä päivältä pahemmaksi jos väkisin yrittää.Ja lopulta tulee seinä vastaan kivun sietämisessä....
Kokeilemassa olin viimeksi vajaatuntisia päiviä,enkä pystynyt niitäkään tekemään.Saatika menisin normaalipituista päivää töihin.

Miten lääkäri ei voi uskoa,että jos olisin työkuntoinen niin en hänen vastaanottoaan edes olisi tarvinnut?
Onneksi on vielä hiukan sairaslomaa,ja yritän kaikkeni saada selän kuntoon.Mutta rahaa palaa reippaasti hoitoon,ja sitä Kelan rahaa ei edes paljoa tilille tule.

Mitä sairasloman jälkeen,menen töihin,puren hammasta ja itken kunnes en pysty liikkumaan edes sen verran että pääsisin lääkäriin?
Mitä tehdä jos töitä ei pysty tekemään,ja lopulta tulee Kelalta päätös että eivät enää maksa sairaslomaani?Tuntuu että olen ihan täysin umpikujassa.....

35

11620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkärihän

se sitten sanoo oletko sinä kipeä tai et!

Se on turhaa valittaa kipujaan ja vaivojaan, jos asiantuntija on sinulle ilmoittanut, että niitä tietellisiä, lääketietellisiä selityksiä tuntemaasi kipuun ei löydy!

Siinä todellakin on konstit vähissä!
      Asiantuntijahan tietää vaivasi paremmin, kuin sinä itse!
      Vikaa ei sitten yleensä löydä toinen eikä kolmaskaan asiantuntija, jos joku lääkäri tällaisen diagnoosin on kirjoittanut!

Ehkäpä täältä, näiden vaihtoehtoisten hoitojen kiivailta vastustajilta, vain sen "oikean" hoitotavan kannattajilta löytyy vastaukset tällaisiin, ei kovinkaan harvinaisiin tapauksiin, ja saat oikeat ohjeet, ja "lääkkeet", jos tilanteesi lääkärin näkemyksen mukaan on ylivoimainen hänen ratkaistavakseen!

On kokemusta.
      Toivottomalta on tuntunut, valitettavasti!

• Mimmu**

kyllä sitä ihminen on välillä lääkärien armoilla. Muistan kerran saaneeni fysiatrilla käynnistäni tekstikopion jossa loppukaneettina oli että kipujen syy on nonorganista alkuperää!!
        Todellisuudessa on niska kyfoottinen, siellä kulumaa ja protruusio ja molemmin puolin kaulakylkiluut sekä molemminpuoleinen TOS-oireyhtymä. Todennäköisesti fibromyalgia sekä diagnosoitu nivelpsoriasis, lordoosi lannerangassa ja L5 nikama anomalinen , rustopiikki lannerangassa, skolioosia rintarangassa, toinen polvi operoitu kierukkarepeämästä 3 kertaa ja toinen kerran, kulumia ja kalkkikertymiä ympäri tukirankaa.
        Siis näiden kaikkien jälkeen vielä kehtaakin lääkäri kommentoida noin ja teksti seisoo sairaalan papereissa. Arvatkaapa kerran, aionko mennä enää ikinä mennä kyseiselle lääkärille!

• mikä auttaa

vaihda lääkäriä, unohda entinen puoskari.

• että.,.,.,.,.

vaihda lääkäriä! Ota hyökkäävämpi asenne, ja vaadi enemmän! Räjähdä lääkärille. Meidän kipeiden EI tarvitse anella ja anteeksi pyydellä keneltäkään. Aina on kivulle joku syy. Mullekkin tarjottiin kerran luulotautia ja masennusta, mutta silloin erehtyivät. Se on se kiire ja raha, joka sanelee nykyään suunnan. Jos ei muu auta, mene töihin, sitten kun tulee tunne ettei jaksa.... näytä se ympärilles. Romahda totaalisesti, ja anna muiden hommata itsesi hoitoyksikköön. Vaikka piipaa-autolla. Eiköhän oteta vakavammin. Onko selkääsi kuvattu magneetilla? Sillä näkee aika paljon, mm. rappeuman alunkin.

• Varoitusmerkki

...> Aina on kivulle jokin syy. Mullekin tarjottiin kerran luulotautia ja masennusta......

Näinhän minäkin olen kuvitellut, että kivulle on syy, ja se on varoitusmerkki kehoa, kudosta uhkaavasta vaarasta, jonka syy olisi, on selvitettävä!

Mutta eihän tällainen näkemys asiantuntijaa, lääkäriä näyttänyt kiinnostavan!
        Hänen näkemys kun taas oli, että paljon on kipuja, joita ei saada selville!

Pillereitähän siihen kipuun sitten vain määrättiin!

• kipuhelvetti

On otettu magneettikuva 9kk päästä selän kipeytymisestä,eli sinnekin sai aikansa odotella.Ei löytynyt mitään "vakavaa" mikä olisi syynä kivuilleni.Löytyi syntymävikaa,joka ei voi aiheuttaa kipuani.Ja alkavaa rappeutumaa,jota lääkäri ei pitänyt ihmeellisenä (vaikka olen alle 30v).

Reuman oireisiinkaan ei kipuni ei sovi.Eli ei ole todettu mitään lääketieteellistä selitystä,ja lääkäri sanoi että pelkkä kipu ei riitä sairaslomaan jatkossa!
        Kipuhan varoittaa jostain,ja olen kyllä vetänyt itsestäni ihan mehut pihalle (lääkärien käskystä mennä töihin),joten en todellakaan varovainen ole ollut,vaan päinvastoin.

Yksi lääkäri oli todella mukava,jaksoi ottaa hoitaakseen tämän asian,siihen asti kunnes magneettikuvaustulos tuli.Sit loppui into,ja käski vain takaisin töihin ja kovaa kuntoutusta.....
        Jos yritän olla töissä niin kuntoutuksesta ei tule mitään,koska parin tunnin työn jälkeen olen aivan kuollut kivusta koko loppupäivän.Ihan kidutusta,eikä sellaista kukaan kestä vaikka kuinka yrittäisi.Lääkkeetkään ei auta kipuun yhtään.....

• Inkku
        kipuhelvetti kirjoitti:

On otettu magneettikuva 9kk päästä selän kipeytymisestä,eli sinnekin sai aikansa odotella.Ei löytynyt mitään "vakavaa" mikä olisi syynä kivuilleni.Löytyi syntymävikaa,joka ei voi aiheuttaa kipuani.Ja alkavaa rappeutumaa,jota lääkäri ei pitänyt ihmeellisenä (vaikka olen alle 30v).

Reuman oireisiinkaan ei kipuni ei sovi.Eli ei ole todettu mitään lääketieteellistä selitystä,ja lääkäri sanoi että pelkkä kipu ei riitä sairaslomaan jatkossa!
        Kipuhan varoittaa jostain,ja olen kyllä vetänyt itsestäni ihan mehut pihalle (lääkärien käskystä mennä töihin),joten en todellakaan varovainen ole ollut,vaan päinvastoin.

Yksi lääkäri oli todella mukava,jaksoi ottaa hoitaakseen tämän asian,siihen asti kunnes magneettikuvaustulos tuli.Sit loppui into,ja käski vain takaisin töihin ja kovaa kuntoutusta.....
        Jos yritän olla töissä niin kuntoutuksesta ei tule mitään,koska parin tunnin työn jälkeen olen aivan kuollut kivusta koko loppupäivän.Ihan kidutusta,eikä sellaista kukaan kestä vaikka kuinka yrittäisi.Lääkkeetkään ei auta kipuun yhtään.....

Tässä tuli mieleen,että mitä lääkkeitä kipuihisi syöt?Mitä työtä teet?Oliko alkava rappeuma vain yhdessä välissä,vai useammassa?
        Tietenkin jos mangeettikuvista ei mitään mainittavaa löydy,on tilanne varmaan erittäin hankala.Itselläni tilanne alkoi suurinpiirtein samallalailla,rappeumaa ei silloin löytynyt,ainoastaan pieni nikamansiirtymä ja pieni pullistuman alku,jota lääkäri ei pitänyt mitenkään merkittävänä.Päivystävä lääkäri määräsi silloin kipuihin Tramalia ja käski jumpata.Tein siivousalan työtä väliin 10 tuntisia päiviäkin,kipu oli raastava.Ei auttanut kuin jaksaa,kotona makasin puolikuolleena kauhulla odottaen seuraavaa päivää.Sitten meni hermot ja varasin ajan mielenterveystoimistosta,sain saikkua johon diagnoosi oli ylirasittunut henkisesti(kaikki johtui selästäni ja tilanteestani kun mitään ns.vikaa ei selästä löytynyt).Kaksi vuotta siitä eteenpäin,olin sairaslomilla ja välillä töissä,selkäkipuni alkoi heti kun palasin vanhaan työhöni,taas saikkua,mutta tälläkertaa terveyskeskuksesta,siellä sattui olemaan juuri valmistunut lääkäri joka laittoi uudestaan lähetteen mengeettikuviin,jopahan alkoi löytyä,pullistuma,hermot puristuksissa,alimman nikaman siirtymä 1,2centtiä,selkäydinkanavanahtauma,kaksi välilevyä rappeutunut,siitä vuosi minut leikattiin,leikkaus oli rankka,nyt olen toipunut siitä n.4kk,toisinaan parempia päiviä kun taas toisinaan olen kämpän vanki.Nyt odottaa tulevaisuudessa ensivuonna uudelleenkoulutus.Väliaikainen eläkepäätös astui voimaan Joulukuussa-05(kuntoutustuki).Eli jos ei muu auta menen mtt:hen ja kerro tilanteesi,mitä väliä sillä enään on kun itse tiedät tilanteesi millä Diagnoosilla sairaslomaa saat.Niin ja sieltä voi tipahtaa eläkepaperitkin jos ikää on jo sen verran paljon,mutta ilman kunnon diagnoosia et pääse edes eläkkeelle.Saati sitten sairauslomille.Toki itse päätät miten toimit,mutta yksi esimerkki samanlaisena alkaneesta tapauksesta.Voihan olla että kun aikasi olet sairauslomilla(vaikka sillä henkisen rasittumisen diagnoosilla)pääset uusiin kuviin ja tilanne voi olla edennyt jo pidemmälle,jolloin saat oikeaa hoitoa ja sairauslomaa sieltä mihin asiasi oikeasti kuuluu.Toivon sinulle kovasti voimia ja peräänantamattomuutta asiasi kanssa.Olisi kiva kuulla miten tilanteesi edistyy.

• yyy
        Inkku kirjoitti:

Tässä tuli mieleen,että mitä lääkkeitä kipuihisi syöt?Mitä työtä teet?Oliko alkava rappeuma vain yhdessä välissä,vai useammassa?
        Tietenkin jos mangeettikuvista ei mitään mainittavaa löydy,on tilanne varmaan erittäin hankala.Itselläni tilanne alkoi suurinpiirtein samallalailla,rappeumaa ei silloin löytynyt,ainoastaan pieni nikamansiirtymä ja pieni pullistuman alku,jota lääkäri ei pitänyt mitenkään merkittävänä.Päivystävä lääkäri määräsi silloin kipuihin Tramalia ja käski jumpata.Tein siivousalan työtä väliin 10 tuntisia päiviäkin,kipu oli raastava.Ei auttanut kuin jaksaa,kotona makasin puolikuolleena kauhulla odottaen seuraavaa päivää.Sitten meni hermot ja varasin ajan mielenterveystoimistosta,sain saikkua johon diagnoosi oli ylirasittunut henkisesti(kaikki johtui selästäni ja tilanteestani kun mitään ns.vikaa ei selästä löytynyt).Kaksi vuotta siitä eteenpäin,olin sairaslomilla ja välillä töissä,selkäkipuni alkoi heti kun palasin vanhaan työhöni,taas saikkua,mutta tälläkertaa terveyskeskuksesta,siellä sattui olemaan juuri valmistunut lääkäri joka laittoi uudestaan lähetteen mengeettikuviin,jopahan alkoi löytyä,pullistuma,hermot puristuksissa,alimman nikaman siirtymä 1,2centtiä,selkäydinkanavanahtauma,kaksi välilevyä rappeutunut,siitä vuosi minut leikattiin,leikkaus oli rankka,nyt olen toipunut siitä n.4kk,toisinaan parempia päiviä kun taas toisinaan olen kämpän vanki.Nyt odottaa tulevaisuudessa ensivuonna uudelleenkoulutus.Väliaikainen eläkepäätös astui voimaan Joulukuussa-05(kuntoutustuki).Eli jos ei muu auta menen mtt:hen ja kerro tilanteesi,mitä väliä sillä enään on kun itse tiedät tilanteesi millä Diagnoosilla sairaslomaa saat.Niin ja sieltä voi tipahtaa eläkepaperitkin jos ikää on jo sen verran paljon,mutta ilman kunnon diagnoosia et pääse edes eläkkeelle.Saati sitten sairauslomille.Toki itse päätät miten toimit,mutta yksi esimerkki samanlaisena alkaneesta tapauksesta.Voihan olla että kun aikasi olet sairauslomilla(vaikka sillä henkisen rasittumisen diagnoosilla)pääset uusiin kuviin ja tilanne voi olla edennyt jo pidemmälle,jolloin saat oikeaa hoitoa ja sairauslomaa sieltä mihin asiasi oikeasti kuuluu.Toivon sinulle kovasti voimia ja peräänantamattomuutta asiasi kanssa.Olisi kiva kuulla miten tilanteesi edistyy.

Itse olen kroonisista kivuista kärsivä ihminen, syön opiaatteja. Ongelmaa on lähinnä si-nivelen alueella, polvissa jne.

Itse olen tilanteessa, että olen hakemassa toimistopuolen töitä. Kerroit, että olet uudelleen kouluttautumassa, saanko kysyä mille alalle? Minua askarruttaa se, että miten näistä kipuasioista pitäisi kertoa tulevassa työhöntulotarkastuksessa. Pärjään kyllä kipulääkkeitten kanssa, ja eläkkeelle en tulisi pääsemään koska diagnoosikin on vähän "epäselvä".

Sinulle varmaan etsivät työtä, jota pystyt tekemään, mutta miten tällaisessa tilanteessa, kun pystyy kipulääkkeiden turvin työhön, suhtaudutaan työterveydessä. Pitäsikö valehdella olevansa täysin terve, vai kertoa rehellisesti käyttävänsä kipulääkkeitä? Onko kokemuksia?

• Inkku
        yyy kirjoitti:

Itse olen kroonisista kivuista kärsivä ihminen, syön opiaatteja. Ongelmaa on lähinnä si-nivelen alueella, polvissa jne.

Itse olen tilanteessa, että olen hakemassa toimistopuolen töitä. Kerroit, että olet uudelleen kouluttautumassa, saanko kysyä mille alalle? Minua askarruttaa se, että miten näistä kipuasioista pitäisi kertoa tulevassa työhöntulotarkastuksessa. Pärjään kyllä kipulääkkeitten kanssa, ja eläkkeelle en tulisi pääsemään koska diagnoosikin on vähän "epäselvä".

Sinulle varmaan etsivät työtä, jota pystyt tekemään, mutta miten tällaisessa tilanteessa, kun pystyy kipulääkkeiden turvin työhön, suhtaudutaan työterveydessä. Pitäsikö valehdella olevansa täysin terve, vai kertoa rehellisesti käyttävänsä kipulääkkeitä? Onko kokemuksia?

Nyt korostan ISOILLA KIRJAIMILLA etten ole lääkäri,enkä voi sanoa mikä on oikea tapa toimia tuollaisessa tilanteessa,mutta....minä tekisin niin etten kertoisi työhöntulotarkastuksessa mitään jos kerran kipulääkkeiden kera pärjäät.Niin raakaa kuin se tänäpäivänä onkin niin mahtaakohan työnantaja kattoa sitä suopein silmin.Toki siinä joutuu valehtelemaan,mutta KOROSTAN että valinta on sinun.Meillä nämä selkäsairaudet on sukuvika ja siskoni meni valtion hommiin,eikä maininnut missään vaiheessa että selässä on sellainen vika,koska hänkin pärjää vielä ainakin toistaiseksi kipulääkkeiden turvin,eikä ole selkävian takia ollut päivääkään pois töistä,samaan aikaan hän opiskelee uutta kevyempää ammattia,eli työ Valtiolla ei ole kokopäiväistä,mutta näin hän saa opiselunsa käydä ilman lainan ottoa,eikä ole ollenkaan varmaa vaihtaako valtion hommista koskaan pois,koska tykkää siitä kovasti.Nämä on erittäin kimurantteja asioita..päätä itse.En halua neuvoa sinua että tee niin tai näin,mutta sinullahan on kuitenkin työvoimatoimiston kautta mahdollisuus päästä vajaakuntoiseksi työnhakijaksi jos et pysty nykyistä työtä tekemään,jos vaikka joutuisit lopettamaan(toki karenssi ilman pätevää syytä)mutta senkinhän saat kyllä jostain vaikka yksityislääkäriltä.Neuvottele tilanteestasi ulkopuolisen psykologin tai vaikka psykiatrin tai lääkärin kanssa.Edelleen VALINTA ON SININ.Toivon kuitenkin että tilanteesi saadaan hallintaan koska nämä ovat erittäin raskaita asioita henkisestikkin.Varaa aika vaikka työkkärin ammatinvalinnan ohjaajalle tms...Voi hitsi joskus meitä koetellaan näiden asioiden kanssa oikein olan takaa.Vielä olisin kiinnostunut sinun lääkityksestä että mitä sinulle on määrätty,koska kipua pystytään hoitamaan monin eri tavoin ja lääkkein.Vastaa tuohon lääkeasiaan jos haluat,sekin kertoo jo paljon.Todella sydämmestä toivon että jaksat ja saisit ulkopuolisen ihmisen siis"ammatti sellaisen"joka edustaisi asioitasi sinulle parhain päin.TSEMPPIÄ!!!

• Inkku
        Inkku kirjoitti:

Nyt korostan ISOILLA KIRJAIMILLA etten ole lääkäri,enkä voi sanoa mikä on oikea tapa toimia tuollaisessa tilanteessa,mutta....minä tekisin niin etten kertoisi työhöntulotarkastuksessa mitään jos kerran kipulääkkeiden kera pärjäät.Niin raakaa kuin se tänäpäivänä onkin niin mahtaakohan työnantaja kattoa sitä suopein silmin.Toki siinä joutuu valehtelemaan,mutta KOROSTAN että valinta on sinun.Meillä nämä selkäsairaudet on sukuvika ja siskoni meni valtion hommiin,eikä maininnut missään vaiheessa että selässä on sellainen vika,koska hänkin pärjää vielä ainakin toistaiseksi kipulääkkeiden turvin,eikä ole selkävian takia ollut päivääkään pois töistä,samaan aikaan hän opiskelee uutta kevyempää ammattia,eli työ Valtiolla ei ole kokopäiväistä,mutta näin hän saa opiselunsa käydä ilman lainan ottoa,eikä ole ollenkaan varmaa vaihtaako valtion hommista koskaan pois,koska tykkää siitä kovasti.Nämä on erittäin kimurantteja asioita..päätä itse.En halua neuvoa sinua että tee niin tai näin,mutta sinullahan on kuitenkin työvoimatoimiston kautta mahdollisuus päästä vajaakuntoiseksi työnhakijaksi jos et pysty nykyistä työtä tekemään,jos vaikka joutuisit lopettamaan(toki karenssi ilman pätevää syytä)mutta senkinhän saat kyllä jostain vaikka yksityislääkäriltä.Neuvottele tilanteestasi ulkopuolisen psykologin tai vaikka psykiatrin tai lääkärin kanssa.Edelleen VALINTA ON SININ.Toivon kuitenkin että tilanteesi saadaan hallintaan koska nämä ovat erittäin raskaita asioita henkisestikkin.Varaa aika vaikka työkkärin ammatinvalinnan ohjaajalle tms...Voi hitsi joskus meitä koetellaan näiden asioiden kanssa oikein olan takaa.Vielä olisin kiinnostunut sinun lääkityksestä että mitä sinulle on määrätty,koska kipua pystytään hoitamaan monin eri tavoin ja lääkkein.Vastaa tuohon lääkeasiaan jos haluat,sekin kertoo jo paljon.Todella sydämmestä toivon että jaksat ja saisit ulkopuolisen ihmisen siis"ammatti sellaisen"joka edustaisi asioitasi sinulle parhain päin.TSEMPPIÄ!!!

Kirjoitin että valintasi on sinin-eli tarkoitin tietenkin sinun.Oli lääkkeenottoaika,silloin meinaa sanat mennä sekaisin,sen verran vahvoja ovat minun kipulääkkeeni.Ei tämäkään hauskaa ole olla pilleripöhössä,mutta tällähetkellä ei muuta vaihtoehtoa ole.Sorry.

• yyy.
        Inkku kirjoitti:

Kirjoitin että valintasi on sinin-eli tarkoitin tietenkin sinun.Oli lääkkeenottoaika,silloin meinaa sanat mennä sekaisin,sen verran vahvoja ovat minun kipulääkkeeni.Ei tämäkään hauskaa ole olla pilleripöhössä,mutta tällähetkellä ei muuta vaihtoehtoa ole.Sorry.

pääni puhki, että miten tämän kipu asian tulevassa työhöntulotarkastuksessa kertoisin. Käytän Tradolania, tosin pärjään tällä hetkellä melko pienellä annostuksella. Muutenkin on sellainen tilanne, että en ole mitenkään kankea, eli taivutukset eteen ja sivuille menee ihan mukavasti, joten lääkäri ei välttämättä huomaisi mitään, jos en itse kerro. Olen lähinnä käynyt kiropraktikoilla,jäsenkorjaajilla ym. koska lääkäreiltä ei tähän vaivaan saa muuta kuin lääkkeitä.

Tosi pirullinen tilanne. En haluaisi valehdella, mutta jos työpaikan haluan en voisi ihan kaikkea kertoakaan. Tosin viimeisessä työpaikassani kyllä kerroin asiasta, eikä se vaikuttanut asiaan. Tilanne oli kyllä se, että niihin hommiin ei ollut muita hakijoita. Nyt on tilanne toinen.

• norppa
        Inkku kirjoitti:

Onko mitään järkee tehdä töitä mistä tykkää mutta tietää että selkä menee " paskaks " pikku hiljaa?

Itse työskentelen louhimo alalla " kiilarina ", eli päivittäin joudun selkä kyyryssä nostelemaan yli 10 kiloista "vasaraa" mikä vielä hyppii oman ja ilma letkun painossa varteni kannatuksessa.
        Joka päivä selkäni "puutuu" siihen kuntoon etten enää uskalla nostaa kyseistä työkalua muuten kun menemällä aivan sen viereen... (niinhän se pitäisi tehdä) mutta kun se ei vain käytännössä toimi.
        En ole selkääni valittanut lekurille koska olen ns. "en valita" persoona. työmaalla olen kyllä asiasta maininnut, mutta eipä ole (hintakysymys) helpotusta tullut...

• Noista kivuista

Kipuja on täälläkin koettu ja selitystä ei ole niille löytynyt...mutta asiaan...Jos et kerran pysty kivuiltasi olemaan töissä, vaikka kuinka yrität, niin sitten pitää vaan hakea lisää saikkua. Oletkos ollut yleislääkärin potilaana vai jonkun alansa erikoislääkärin ?
      Millaista kuntoutusta olet saanut siihen selkääsi ? Oletkos käynyt kiropraktikolla ? Entäs minkälaisia lääkkeitä olet syönyt ?

• ninna

Inkku tuntuu ainakin tietävän näistä asioista joten kysynkin, eli minulla hyvin samankaltainen tilanne, töissä ja kipeä, toistaiseksi ilman diagnoosia. Jos irtisanon itseni siitä koituu 3 kk karenssi ennenkun saa (työttömyys tm)tukia, mutta jos joudun irtisanoutumaan sen vuoksi etten kivuiltani pysty tätä nimenomaista työtä tehdä niin poistuuko karenssi?? Onko tuossa mitään "porsaanreikää"?
        Teen selkävaivaisena istumatyötä ja ei kyllä millään meinaa selkä kestää tätä. Tsemppiä ja jaksamista alkup kirjoittajalle ja muille samankaltaisten ongelmien kanssa kamppaileville!

• kipuhelvetti

Olen unohtanut mainita että kipuhelvettini alkoi kun selkä jumiutui nostamisen seurauksena.Eli ei ole toipunut siitä,vaikka aikaa on kulunut jo 10kk.
        Diskuksessa todetaan hieman madaltumaa sekä degeneraatioon sopivaa signaalimuutosta.Eli jos joku tuon pystyy suomentamaan?Eli ilmeisemmin tarkoittaa että on alkanut yhdessä välissä rappeutumaan,vai?
        samassa paikassa oli myös tälläinen: alapäätelevyä vasten kookas Schmorlin päätelevypainauma.sekä diskuksen takareuna pullottaa aavistuksen verran.
        Toi on siis synnynnäinen,jotenka ei lääkärin mukaan voi aiheutta näitä kipuja.Toi on ollut mulla itsellä tiedossa kun joskus parikymppisenä menin jalkasäryn takia tutkimuksiin ja se näkyi tavallisessa röngen kuvassa.Sen jälkeen vain satunnaisesti särkenyt jalkaan,eli tosi harvoin.

Työterveyslääkärillä olen käynyt,ja sitten menin omalla kustannuksella yksityiselle Fysiatrille,joka määräs mut kuvauksiin. Koska kuvaus olis Yleisellä puolella,niin heidän fysiatri teki kuvien perusteella b-lausunnon.Joka oli että ei löydy selkeää merkittävää vikaa,mikä aiheuttaisi kivun.
        Fysioterapiassa olen ollut 8 krt ja naprapaatilla 5krt ja kerran akupunktiossa>kaikki omasta pussista yksityisillä.
        Nikamakäsittelystä sen verran,että sanottiin että alaselässä ja lantiossa on kaikki lukossa.Kun kerroin tämän viime kertaiselle lääkärille,niin tämä ei huomioinut asiaa.

Kovin vahvoja esim.Tramal lääkettä ei ole ollut,vaan vahvin on ollut Panacod.En tiedä miten eroavat toisistaan?
        Mutta tuo lääke tuli testattua erittäin hyvin ja siitä ei ollut minkäänlaista apua!
        Ainoa kerta kun turrutti kivun oli tapaus kun otin sitä 3tabl 3h sisään,mikä oli ehdottomasti liikaa.Olin töissä ja yritin selvitä loppuun asti,kun kolmannen otin niin turtusi kipu mutta menin ihan tokkuraan ja aloin vapisemaan (tuntui että paleli).
        Kun menin tämän jälkeen työterveyteen,niin lääkäri ei kommentoinut asiaa,eikä vaihtanut lääkettä.
        Eli tuon jälkeen olen hieman pelännyt kolmiolääkkeitä,ja koska sairaslomalla pärjään ilman niin en syö niitä nyt.Ja taas kun töissä kivu on ihan valtava,niin ei niiden syöminen ole vaikuttanut.Ihan kuin ei olisi mitään lääkettä ottanut.
        Ja vaikka löytyisi lääke joka auttaisi kipuun,niin ei ole hyvä mennä töihin sen turvin koska selvästi pahenee päivä päivältä jos rääkkää selkää.Eli vaikka kipu olisi poissa lääkkeen ansiosta,niin sen aiheuttaja on tallella ja pahentaa salakavalasti kipua koko ajan.

Muitakin lääkkeitä on siis ollut,mutta niistä ei ole ollut kanssa mitään hyötyä.
        Selkäkipuun ei auta mikään,mutta jalkasärkyyn syön miedompia kipulääkkeitä nyt.
        Mulla tää selkä on siitä hyvä,että ei tarvii levossa tuskailla.Kotona sairaslomalla kun on ja ottaa maltillisesti,niin kipu on hallinnassa.Mutta jos yritäin tehdä jotain raskaampaa,tai lähteä vaikka ruokakauppaan niin kipu iskee päälle.
        Paras keino mulla on ollut kivun lievittämiseen lepo ja kylmä.Mutta levostahan se ei parane tietenkään,mutta siis pahimpaan kipuun auttaa.Kaksi eri asiaa....
        Siksi tää onkin ihmeellinen tää selkä,kun levossa kipu helpottuu huomattavasti.

Saikulla yritän kivun sallimissa rajoissa kuntouttaa nyt omatoimisesti,mutta jos esim.menisin töihin mun päivästä olisi kivutonta töiden alkamisesta 1-2h ja sen jälkeen olen kipuhelvetissä loppupäivän.Se ei ole inhimillistä ja sellaista en toivoisi pahimmalle vihamiehellekkään.

Eli toisaalta saa olla onnellinen ettei ole kipuja 24h levossakin,mikä oli lääkärin mielestä hyvä asia.
        Toisaalta se ei lohduta,kun ei pystyssä voi olla kauaa,minnekkään ei voi lähteä ja mitään ei juurikaan voi tehdä.Pitäisi pärjätä ensin normaalissa elämässä,ennenkuin pakotetaan töihin missä se tämä tuska alkaa nopeammin.
        Työ on raskasta ja nopeatempoista myymälä työtä,joten joudun paljon "juoksemaan" kiireisenä ja paljon on toistuvaa kumartelua,ja painavan tavaran nosteluakin.

Eli sairaslomaa en todennäköisesti helpolla saa pelkän "kivun" takia enää,tai vaikka annettaisi niin sain sen kuvan että Kelalle se ei kelpaa.
        Eli tarvii sitten varmaan itseni höperöksi leimata,että saa rauhassa kuntouttaa selkää.Se tuntuu vaan niin hassulta,että jos on joku kipu jonka kanssa ei kykene elämään niin sairaslomaa ei anneta jos ei ole selkeää syytä.

Eläkkeelle en pääse,kun olen nuori (alle 30v!).Siis pysyvälle sellaiselle....
        Ja missä vaiheessa työantaja voi potkia pihalle,jos sairasloma pitkittyy? Pelkään tuota suuresti,kun on jo tullut epäasiallisia kommentteja työpaikan vaihtamisen suhteen.Eli esimieheni vihjaisi että pitäisikö mun alkaa katselemaan uutta työpaikkaa!En ole kuitenkaan pysyvästi "vammautunut" ja ei ole todettu etten pystyisi jatkossa tekemään samoja hommia.Ja koska istumaankaan en todellakaan pysty,niin ei tulisi edes sellainen työ kysymykseen.Ja sanoinkin työnantajalle ettei se mun selkä siitä yhtään paranisi vaikka työpaikkaa vaihtaisikin.Sama kipu tallella olisi. Eli todella stressaavaa kaiken muun lisäksi,ja ei todellakaan ole mukavaa joskus palata töihin tuollaisen syrjimisen takia.
        Huh kun tuli paljon asiaa.......

• yyy...
        kipuhelvetti kirjoitti:

Olen unohtanut mainita että kipuhelvettini alkoi kun selkä jumiutui nostamisen seurauksena.Eli ei ole toipunut siitä,vaikka aikaa on kulunut jo 10kk.
        Diskuksessa todetaan hieman madaltumaa sekä degeneraatioon sopivaa signaalimuutosta.Eli jos joku tuon pystyy suomentamaan?Eli ilmeisemmin tarkoittaa että on alkanut yhdessä välissä rappeutumaan,vai?
        samassa paikassa oli myös tälläinen: alapäätelevyä vasten kookas Schmorlin päätelevypainauma.sekä diskuksen takareuna pullottaa aavistuksen verran.
        Toi on siis synnynnäinen,jotenka ei lääkärin mukaan voi aiheutta näitä kipuja.Toi on ollut mulla itsellä tiedossa kun joskus parikymppisenä menin jalkasäryn takia tutkimuksiin ja se näkyi tavallisessa röngen kuvassa.Sen jälkeen vain satunnaisesti särkenyt jalkaan,eli tosi harvoin.

Työterveyslääkärillä olen käynyt,ja sitten menin omalla kustannuksella yksityiselle Fysiatrille,joka määräs mut kuvauksiin. Koska kuvaus olis Yleisellä puolella,niin heidän fysiatri teki kuvien perusteella b-lausunnon.Joka oli että ei löydy selkeää merkittävää vikaa,mikä aiheuttaisi kivun.
        Fysioterapiassa olen ollut 8 krt ja naprapaatilla 5krt ja kerran akupunktiossa>kaikki omasta pussista yksityisillä.
        Nikamakäsittelystä sen verran,että sanottiin että alaselässä ja lantiossa on kaikki lukossa.Kun kerroin tämän viime kertaiselle lääkärille,niin tämä ei huomioinut asiaa.

Kovin vahvoja esim.Tramal lääkettä ei ole ollut,vaan vahvin on ollut Panacod.En tiedä miten eroavat toisistaan?
        Mutta tuo lääke tuli testattua erittäin hyvin ja siitä ei ollut minkäänlaista apua!
        Ainoa kerta kun turrutti kivun oli tapaus kun otin sitä 3tabl 3h sisään,mikä oli ehdottomasti liikaa.Olin töissä ja yritin selvitä loppuun asti,kun kolmannen otin niin turtusi kipu mutta menin ihan tokkuraan ja aloin vapisemaan (tuntui että paleli).
        Kun menin tämän jälkeen työterveyteen,niin lääkäri ei kommentoinut asiaa,eikä vaihtanut lääkettä.
        Eli tuon jälkeen olen hieman pelännyt kolmiolääkkeitä,ja koska sairaslomalla pärjään ilman niin en syö niitä nyt.Ja taas kun töissä kivu on ihan valtava,niin ei niiden syöminen ole vaikuttanut.Ihan kuin ei olisi mitään lääkettä ottanut.
        Ja vaikka löytyisi lääke joka auttaisi kipuun,niin ei ole hyvä mennä töihin sen turvin koska selvästi pahenee päivä päivältä jos rääkkää selkää.Eli vaikka kipu olisi poissa lääkkeen ansiosta,niin sen aiheuttaja on tallella ja pahentaa salakavalasti kipua koko ajan.

Muitakin lääkkeitä on siis ollut,mutta niistä ei ole ollut kanssa mitään hyötyä.
        Selkäkipuun ei auta mikään,mutta jalkasärkyyn syön miedompia kipulääkkeitä nyt.
        Mulla tää selkä on siitä hyvä,että ei tarvii levossa tuskailla.Kotona sairaslomalla kun on ja ottaa maltillisesti,niin kipu on hallinnassa.Mutta jos yritäin tehdä jotain raskaampaa,tai lähteä vaikka ruokakauppaan niin kipu iskee päälle.
        Paras keino mulla on ollut kivun lievittämiseen lepo ja kylmä.Mutta levostahan se ei parane tietenkään,mutta siis pahimpaan kipuun auttaa.Kaksi eri asiaa....
        Siksi tää onkin ihmeellinen tää selkä,kun levossa kipu helpottuu huomattavasti.

Saikulla yritän kivun sallimissa rajoissa kuntouttaa nyt omatoimisesti,mutta jos esim.menisin töihin mun päivästä olisi kivutonta töiden alkamisesta 1-2h ja sen jälkeen olen kipuhelvetissä loppupäivän.Se ei ole inhimillistä ja sellaista en toivoisi pahimmalle vihamiehellekkään.

Eli toisaalta saa olla onnellinen ettei ole kipuja 24h levossakin,mikä oli lääkärin mielestä hyvä asia.
        Toisaalta se ei lohduta,kun ei pystyssä voi olla kauaa,minnekkään ei voi lähteä ja mitään ei juurikaan voi tehdä.Pitäisi pärjätä ensin normaalissa elämässä,ennenkuin pakotetaan töihin missä se tämä tuska alkaa nopeammin.
        Työ on raskasta ja nopeatempoista myymälä työtä,joten joudun paljon "juoksemaan" kiireisenä ja paljon on toistuvaa kumartelua,ja painavan tavaran nosteluakin.

Eli sairaslomaa en todennäköisesti helpolla saa pelkän "kivun" takia enää,tai vaikka annettaisi niin sain sen kuvan että Kelalle se ei kelpaa.
        Eli tarvii sitten varmaan itseni höperöksi leimata,että saa rauhassa kuntouttaa selkää.Se tuntuu vaan niin hassulta,että jos on joku kipu jonka kanssa ei kykene elämään niin sairaslomaa ei anneta jos ei ole selkeää syytä.

Eläkkeelle en pääse,kun olen nuori (alle 30v!).Siis pysyvälle sellaiselle....
        Ja missä vaiheessa työantaja voi potkia pihalle,jos sairasloma pitkittyy? Pelkään tuota suuresti,kun on jo tullut epäasiallisia kommentteja työpaikan vaihtamisen suhteen.Eli esimieheni vihjaisi että pitäisikö mun alkaa katselemaan uutta työpaikkaa!En ole kuitenkaan pysyvästi "vammautunut" ja ei ole todettu etten pystyisi jatkossa tekemään samoja hommia.Ja koska istumaankaan en todellakaan pysty,niin ei tulisi edes sellainen työ kysymykseen.Ja sanoinkin työnantajalle ettei se mun selkä siitä yhtään paranisi vaikka työpaikkaa vaihtaisikin.Sama kipu tallella olisi. Eli todella stressaavaa kaiken muun lisäksi,ja ei todellakaan ole mukavaa joskus palata töihin tuollaisen syrjimisen takia.
        Huh kun tuli paljon asiaa.......

esim. kipuklinikalle, josta saisit kunnon lääkkeet, tai jollekin muulle lääkärille joka ymmärtää. Krooninen kipu aiheuttaa myös kipujärjestelmän herkistymistä, johon on omat lääkkeet. Tuosta Panacodista voin sanoa, että se ei auta myöskään minulle mitään, vaan olen saanut apua Tradolanista. Jotenkinhan tuo kipukierre pitäisi saada katkaistuksi.

• Inkku
        ninna kirjoitti:

Inkku tuntuu ainakin tietävän näistä asioista joten kysynkin, eli minulla hyvin samankaltainen tilanne, töissä ja kipeä, toistaiseksi ilman diagnoosia. Jos irtisanon itseni siitä koituu 3 kk karenssi ennenkun saa (työttömyys tm)tukia, mutta jos joudun irtisanoutumaan sen vuoksi etten kivuiltani pysty tätä nimenomaista työtä tehdä niin poistuuko karenssi?? Onko tuossa mitään "porsaanreikää"?
        Teen selkävaivaisena istumatyötä ja ei kyllä millään meinaa selkä kestää tätä. Tsemppiä ja jaksamista alkup kirjoittajalle ja muille samankaltaisten ongelmien kanssa kamppaileville!

Älä missään nimessä sano itseäsi irti.Pahin mahdollinen mitä voit tehdä.
        Hae ihmeessä sairauslomaa,vaikka ei TK:sta saisi kerrallaan montaa päivää mene aina uudestaan.
        Ei auta enään sen jälkeen lääkärintodistuksetkaan jos sanot itsesi irti(joissakin harvoissa tapauksissa voi auttaa jälkikäteen toimitettu lääkärintodistus)mutta se on todellakin harvoin.Ainoastaan niin voit päästä tilanteestasi ulos(en nyt aivan sataprosenttisen varma ole)hae saikkua nyt kun sinulla on vielä voimassa oleva työsopimus,tarpeeksi kauan kun olet putoat automaattisesti kelan kuntoutustutkimuksiin.Näin ollen pääset uuteen työhön/kouluun,mutta siihen tarvitaan selvät lääkärinlausunnot ettet pysty nykyistä työtä tekemään.Eli sairaslomaa,tykkäsi työnantaja tai ei.Se vanha työsopimuksesi roikkuu mukana vaikka olisit ollut parikin vuotta saikulla,jos et ole sanonut itseäsi irti.Kun pääset kuntoutustutkimuksiin sieltä neuvovat sinua miten toimia ja auttavat sinua eteenpäin.Sinulla on mahdollisuus mennä esim:työkkäriin vajaakuntoisena työnhakijana,jolloin voi sopimuksen mukaan kokeilla eri ammatteja,vaikka kolme kuukautta kerrallaan yhdessä paikassa ja voi sitten vaihtaa,mutta se pitää olla paperilla työvoimaneuvojan kanssa suunniteltu.Jos pääset vajaakuntoiseksi työnhakijaksi ei sinulle edes ehdoteta sellaista työtä,mikä voisi vaarantaa terveytesi siihen pisteeseen ettet kykene sitä tekemään.Aloita vaikka työpaikkalääkärin kautta tai terveyskeskuksen,kummassa koet sen mielekkäämmäksi.

• Jäsenkorjaaja

Eikö mitään manuaalisia hoitoja ole tosiaankaan kokeiltu, esim. nikamalukko ei ole selkeä vika, mutta hankaloittaa kyllä elämää ja näihin on saatavilla apua helposti.....ja jos lääkäri on jo tutkinut selkäsi, niin komplikaatioriskitkin ovat lähes olemattomat.

• yyy..

sinulta, jos olet oikea jäsenkorjaaja, että tiedätkö miten lääkärit suhtautuu näihin nikamalukkoasioihin? Jos minulla esim. si-nivel lukkiutuu ja ei toimi kunnolla, niin onko se este työnteolle ja vika josta pääsee eläkkeelle? Jos mitään muuta varsinaista vikaa ei ole todettu esim. välilevypullistumaa, nivelrikkoa tms. Onpahan vaan lantiossa jotain vinoumaa joka rasittaa si-niveltä, ja johon tarvitsen kipulääkettä. Osaatko sanoa mitään valaisevaa asiaan liittyen?

• Jäsenkorjaaja
        yyy.. kirjoitti:

sinulta, jos olet oikea jäsenkorjaaja, että tiedätkö miten lääkärit suhtautuu näihin nikamalukkoasioihin? Jos minulla esim. si-nivel lukkiutuu ja ei toimi kunnolla, niin onko se este työnteolle ja vika josta pääsee eläkkeelle? Jos mitään muuta varsinaista vikaa ei ole todettu esim. välilevypullistumaa, nivelrikkoa tms. Onpahan vaan lantiossa jotain vinoumaa joka rasittaa si-niveltä, ja johon tarvitsen kipulääkettä. Osaatko sanoa mitään valaisevaa asiaan liittyen?

Tuskimpa harva lääkäri tälläisen takia edes sais lupaa pistää millekkään työkyvyttömyys eläkkeelle, sen sijaan kokeilisin hoidattaa viat kuntoon, tietysti on mahdollista, etten itsekkään pystyis auttamaan, näkijän ominaisuuksia minulla ei ole.

• Jäsenkorjaaja
        Jäsenkorjaaja kirjoitti:

Tuskimpa harva lääkäri tälläisen takia edes sais lupaa pistää millekkään työkyvyttömyys eläkkeelle, sen sijaan kokeilisin hoidattaa viat kuntoon, tietysti on mahdollista, etten itsekkään pystyis auttamaan, näkijän ominaisuuksia minulla ei ole.

Olet siis kokeillut jo meikäläisiä, millaisia "diagnooseja" sait? ...jos apua ei tullut, ongelma onkin paljon hankalampi ratkaistavaksi.

• yyy....
        Jäsenkorjaaja kirjoitti:

Olet siis kokeillut jo meikäläisiä, millaisia "diagnooseja" sait? ...jos apua ei tullut, ongelma onkin paljon hankalampi ratkaistavaksi.

mutta si-nivelen alue ja 4-5 nikamat on ilmeisesti ne jotka jumiutuu. Tämä on niin monitahoinen juttu, ja vaikuttaa koko kroppaan. Polvessakin on joku outo jumitus, mikä osaltaan voi vaikuttaa asiaan. Kaikkea on jo kokeiltu, ja jokaisella tuntuu olevan oma näkemyksensä asiasta, ja toisten antamat teoriat ja diagnoosit kumotaan hyvin herkästi. Mikään ei tavallaan johdu mistään, ja kuitenkin vikaa on. Olisi kiva joskus kuulla selkeä ja varma diagnoosi, joka sellittäisi nämä ongelmat.

• Jäsenkorjaaja
        yyy.... kirjoitti:

mutta si-nivelen alue ja 4-5 nikamat on ilmeisesti ne jotka jumiutuu. Tämä on niin monitahoinen juttu, ja vaikuttaa koko kroppaan. Polvessakin on joku outo jumitus, mikä osaltaan voi vaikuttaa asiaan. Kaikkea on jo kokeiltu, ja jokaisella tuntuu olevan oma näkemyksensä asiasta, ja toisten antamat teoriat ja diagnoosit kumotaan hyvin herkästi. Mikään ei tavallaan johdu mistään, ja kuitenkin vikaa on. Olisi kiva joskus kuulla selkeä ja varma diagnoosi, joka sellittäisi nämä ongelmat.

Kuulostavat ihan hoidettavilta ongelmilta, mutta jos et ole saanut apua, niin hakeudu jollekkin Fysiatrille tai ehkä Ortopedille, äläkä tyydy liian helposti tyhjään tai sit ihmeparantajelle:)

• yyy.....
        Jäsenkorjaaja kirjoitti:

Kuulostavat ihan hoidettavilta ongelmilta, mutta jos et ole saanut apua, niin hakeudu jollekkin Fysiatrille tai ehkä Ortopedille, äläkä tyydy liian helposti tyhjään tai sit ihmeparantajelle:)

kiropraktikot, naprapaatit, omt-terapeutit, laitoskuntoutukset, jäsenkorjaajat, kansanparantajat (kalevalaiset ja ei kalevalaiset) kaikki on käyty, ja sitä ihmettä vielä odottelen...

• Jäsenkorjaaja
        yyy..... kirjoitti:

kiropraktikot, naprapaatit, omt-terapeutit, laitoskuntoutukset, jäsenkorjaajat, kansanparantajat (kalevalaiset ja ei kalevalaiset) kaikki on käyty, ja sitä ihmettä vielä odottelen...

...ovat erikoislääkäreitä, mut monia olet koittanut, onneks suurin osa kivuliaistakin asiakkaista tulee kuntoon ihan helposti...en väitä että itse pystyisin auttamaan sen enempää kuin ne muutkaan...

• ninna
        Jäsenkorjaaja kirjoitti:

...ovat erikoislääkäreitä, mut monia olet koittanut, onneks suurin osa kivuliaistakin asiakkaista tulee kuntoon ihan helposti...en väitä että itse pystyisin auttamaan sen enempää kuin ne muutkaan...

Eli siis ymmärsinkö oikein ettei karenssi poistu siinäkään tapauksessa että lääkäri toteaisi minut kyvyttömäksi tämän hetkiseen työhöni. Minulla on ensi viikolla reumalääkäri ja mahdollisesti silloin saan selvyyttä asiaani. ELi tuossa 3 kk karenssissa ei tehdä poikkeuksia?? En tahdo työssäni enää jatkaa sairaslomalaisenakaan, osaksi koska noita saikkuja ei tule kuin se pari päivää kerrallaan mikä ei auta kuntoutumaan.

• hoidettu
        yyy..... kirjoitti:

Vai yksikö mahdollisuus jäljellä?
        JH ja Lahti. Kokeile.

• yyy.....
        hoidettu kirjoitti:

Vai yksikö mahdollisuus jäljellä?
        JH ja Lahti. Kokeile.

Kroppa on ollut suoremmassa, mutta varsinainen ongelma edelleen olemassa...

• Inkku
        ninna kirjoitti:

Eli siis ymmärsinkö oikein ettei karenssi poistu siinäkään tapauksessa että lääkäri toteaisi minut kyvyttömäksi tämän hetkiseen työhöni. Minulla on ensi viikolla reumalääkäri ja mahdollisesti silloin saan selvyyttä asiaani. ELi tuossa 3 kk karenssissa ei tehdä poikkeuksia?? En tahdo työssäni enää jatkaa sairaslomalaisenakaan, osaksi koska noita saikkuja ei tule kuin se pari päivää kerrallaan mikä ei auta kuntoutumaan.

uskoisin että jos lääkäri todistaa sinut kykenemättömäksi tehdä nykyistä työtä,en karennssia uskoisi tulevan,mutta edelleen:ennenkuin teet mitään irtisanomisia ota selvää vaikka työvoimaneuvojalta,miten asia tosissaan on,mielummin työvoimatoimiston ammatinvalinnan osastolta tai kuntoutusosastolta.
        Kokemusta itselläni liiton touhusta jäi katkera pala"pitkä tarina en jaksa sitä nyt tähän laittaa".Mutta kysy tosiaan työkkäristä sitä hommaa ja ota virkailijan nimi ylös ja milloin olet tiedon saanut,koska jos virkamies aiheuttaa toiminnallaan haittaa asiakkaalle,on se velvollinen ottamaan vastuun teoistaan,eli silloin sinä et joudu kärsijäksi,mielummin kaikki asiat vielä paperille.Oikeastaan EHDOTTOMASTI paperille,silloin sinulla on mustaa valkoisella ja silloin virkamies on mokannut et sinä jos asiat ei sujuisikaan aivan niin kuin sinulle on sanottu esim:työkkäristä.Parempi pelata varman päälle kuin jälkikäteen katua.

• ninna
        yyy..... kirjoitti:

Suuri kiitos Inkulle avusta! :) Käväisenpä työkkärillä ensi viikolla lääkärin jälkeen kyselemässä! Jaksamisia!

• Jamppa
        yyy..... kirjoitti:

Eikö "hoidetun" mainostama ihmehoito olekaan toiminut. Äkkiä linkkilistaa tänne,
        niin sitten tulisi taas todistettua, että hoito on oikeasti tehonnut.

• taistellut

Kirjoitin "Sairausvakuutus" -palstalle pitkän pätkän selän kipuongelmista ketjuun "sairauspäivärahan hylkäys".

Si ongelmiin voisivat ap ja muut kokeilla poikittaisen vatsalihaksen jumppaa ja päivittäistä treeniä eli sillä tuetaan lantion aluetta ja näin hallitaan kroonista kipua selkä- ja vatsalihaksia vahvistamalla ja käyttämällä. Näitä selkäkursseja pitää mm. OMT-keskus. Näin selkä kestää myös paremmin istumista. Töitä on kuitenkin tehtävä paljon ja loppuelämä, jotta kipua pystyy hallitsemaan, kun se iskee!!!

Sen lisäksi vesijuoksua muutaman kerran viikossa niin - hipheijaa - selkäkin kestää taas vaikka mitä. Kokeilkaapa.

• jumppaava

Eihän ne jumppaa jos vaikka lihakset vahvistuvat ja joutuu vielä vaikka töihin.

On niin helppoa etsiä "porsaanreikiä" ja Joutua (lue päästä) sairaslomille ja jospa vielä eläkkeelle se vasta olisi jotain.

Myös leikattu selästä ja kipujakin on ihan omasta takaa

• Nimetön

Nappia on syöty niin paljon että iski mahahaava,vatsalihaksia yritin vahvistaa mutta sitten repesi vatsalihas joka oli repeytynyt jo 2005 vuonna.
        Fysioterapiassa on käytyä,ei apua,omalla hiljaisella vauhdilla kävelty se mitä pystyy eli noin 600metriä,sitten iskee "jumi"!
        Magneettikuvis käyty,kuvia katsellut lääkäri totesi että eihän näin äkkiseltään pysty sanomaan mikä noista useista pullistumisista aiheuttaa sun hermokivun jalkaan,ortopedin aikaa saa suomessa odotella ikuisuuden.

• ,,,

Sinulla on vatsa epäkunnossa vaikuttaa ristiselkään. Viljat(kotimaiset) eivät sovi. Lisää b-vitamiineja. Rauhoittuu n. viikossa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1380
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1335
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1225
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1095
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1031
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      64
      1015
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      868
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe