aika pienestä sitä nykyaikana voi saada sairauslomaa. Ja aika helpolla työnantajat uskoo kun vähän kitisee. Tollasille pitäs antaa potkut persuuksiin. Menkää kortistoon kitisemään ja antakaa työpaikkanne niille jotka tosissaan haluu niitä töitä tehdä.
Sydän suruista sairaslomaa
11
1861
Vastaukset
- ahaaaa
Just joo. Mistä syystä sitä sairas lomaa sitten pitäisi saada? Menet itse varmaan iloisesti ja reipaana töihin jos perheesi kuolee, tms.
- josta ilmeisesti
nyt keskustellaan, vain seurusteli jonkun kanssa ja erosivat uuden vuoden aattona. (ks. ed. viestejä).
Jos jokaisesta loppuneesta seurustelusuhteesta menee maailma niin sekaisin, että katsoo tärkeämmäksi kavereiden tapaamisen yms. kuin työn tekemisen, niin lähteköön rauhassa sinne opaskurssilleen ja jättäköön todellakin työpaikat niille, jotka suhtautuvat asiallisemmin elämään.
Sairausloma on tarpeen silloin, jos todella on kykenemätön työntekoon, mutta ihmetellä täytyy lääkärin kriteereitä/Zyrahin selittelytaitoa/elämässä tähän mennessä kohdattuja vastoinkäymisiä/työntekomoraalia, jos suhteen loppumisesta saa SV-sairauslomatodistuksen. Siinä menee taas Kelan rahoja harakoille.
Omaisen kuoleman jälkeen saa palkallisen vapaapäivän (ihan lakisääteisesti), muuten kuolema kuuluu valitettavasti elämään, eikä sitä tai tuskaa karkuun pääse sairauslomallakaan. Elämä on. - ahaaaa
josta ilmeisesti kirjoitti:
nyt keskustellaan, vain seurusteli jonkun kanssa ja erosivat uuden vuoden aattona. (ks. ed. viestejä).
Jos jokaisesta loppuneesta seurustelusuhteesta menee maailma niin sekaisin, että katsoo tärkeämmäksi kavereiden tapaamisen yms. kuin työn tekemisen, niin lähteköön rauhassa sinne opaskurssilleen ja jättäköön todellakin työpaikat niille, jotka suhtautuvat asiallisemmin elämään.
Sairausloma on tarpeen silloin, jos todella on kykenemätön työntekoon, mutta ihmetellä täytyy lääkärin kriteereitä/Zyrahin selittelytaitoa/elämässä tähän mennessä kohdattuja vastoinkäymisiä/työntekomoraalia, jos suhteen loppumisesta saa SV-sairauslomatodistuksen. Siinä menee taas Kelan rahoja harakoille.
Omaisen kuoleman jälkeen saa palkallisen vapaapäivän (ihan lakisääteisesti), muuten kuolema kuuluu valitettavasti elämään, eikä sitä tai tuskaa karkuun pääse sairauslomallakaan. Elämä on.Hän haki sairaslomaa ja sai sitä, miksi pitäisi kyseenalaistaa lääkärin lausunto? (Onhan sairaslomakin "lakisääteinen").
- xxxxxxxxxxxx
Pienestä? Siinä voi mennä henki..
- kuollaan me
kuitenkin. Jos ei sydänsurua kestä (siis seurustelun päättymistä), lienee parempi, että ajoissa pääsee autuaammille metsästysmaille - säästyy niiltä isommilta suruilta, mitä elämä mukanaan tuo.
- kai sitten
Jaahas?
Ite en oo ollu poissa töistä päivääkään vuosikausiin, mutta vittuakos tässä töitä tekemään, kun kanssaihmisinä on tommosia saatanan tunteettomia kusipäitä, jotka EI MUUTA OSAA kuin VITTU KITISTÄ JOKA SAATANAN ASIASTA!!!!!
Ei kateudella saatana MITÄÄN RAJAA!!
SYÖKÄÄ PASKAA!!!!!!!
Kiitos.- Alkup.kirj.
mihin se raja pitäs niinku vetää?!
SYÖKÄÄ KAKKAA KAKKA ON HYVÄÄ.
P.s ole onnellinen jos ett elämäsi aikana joudu koskaan mitään muuta surua kokemaan.
Olen minäkin sydänsuruja kokenu ja tiedän että ne koskee ja maailma menee pois raiteiltaan jne.
Samaa mieltä asiasta. Töihin vaan.. Itse sydän särkyneenä tallustelen tällä hetkellä, mutta työni prkl... hoidan. Sitä paitsi siinähän ne ajatukset saa muualle kun ei jää kotiin märehtimään asiaa. Kuulostaa uskomattoman naiivilta, että työt jätetään hoitamatta kun seurustelu päättyy. Ja mikä lääkäri kirjoittaa siitä sairaslomaa. Diagnoosi pitää kuitenkin lääkärillä aina sairaslomaa kirjoittaessa olla.. Eikä yleiseen tautiluokitukseen taida kuulua "seurustelun päättyminen"...
- Jussi
Sinulla ei ilmeisesti ole kokemusta pitkäaikaisen suhteen loppumisesta, kun pidät sitä niin pikkujuttuna. Tai sitten sinun suhteissasi ei ole ollut kunnolla tunteet mukana. Kyllä toisen menettäminen voi tehdä ihmisen fyysisestikin sairaaksi. Itselläni meni vatsa aivan sekaisin ja lämpö nousi yli normaalin, kun avovaimoni jätti minut. Ajatukset harhailivat, enkä pystynyt keskittymään mihinkään. Ei siinä tilassa tule työnteosta mitään. Sairaslomaa en hakenut, koska olen yrittäjä ja kärsin sairastelusta johtuvat työajan menetykset omissa nahoissani.
- tiikeri
Jos joku saa sairaslomaa sydänsurujen takia, on syynä todennäköisesti masennus (=aivan pätevä syy). Kun pitkäaikainen suhde päättyy ihmisen koko maailma menee sekaisin. Joillekin työnteko auttaa viemään ajatukset muualle ja helpottaa toipumista, toisille ei.
Itse masennuin aika vakavastikin oman suhteeni päätyttyä. Parin kuukauden ajan nukuin vain kaksi tai kolme tuntia per yö, jonka seurauksena olin kävelevä zombie yötäpäivää pystymättä silti nukkumaan. Lopulta tilanne meni sellaiseksi, että aloin kärsiä pieniä muistinmenetyksiä; olin niin väsynyt, etten kertakaikkiaan vaan muistanut mitä juuri oli puhuttu ja sovittu. Työnteko tuona aikana olisi ollut mahdotonta. En kuitenkaan saanut/ottanut sairaslomaa opiskelija kun olin, mutta minäkin kärsin seurauket omissa nahoissani sitten jälkikäteen. Huolestunut lähipiirini toki ohjasi minut lääkärille, joka määräsi nukahtamislääkkeitä. Pikkuhiljaa, kun sain levättyä, alkoi muukin elämä taas luistaa.
Älkää siis tuomitko, kun ette tunne asioiden taustoja ja tiedä minkälaisia asioita toiset käyvät läpi. Sydänsurujakin on monenlaisia, enkä usko, että kukaan laiskuuttaan niitä itselleen hankkii.- ilman tuskaa ja kipua
olisi paljon mukavampi olla. Mutta suhteellisuudentajua kaivataan: elämässä tulee vastaan isompiakin suruja kuin zyrahin seurustelusuhteen loppuminen (yhteisestä päätöksestä, koska zyrah ei uskonut suhteen kestävän reilun puolen vuoden erossaoloaikaa, jonka syy olisi ollut hänen opaskurssinsa).
Oikotietä ei ole. Todellinen uupumus ja masennus ovat vakavia asioita, pelkkä sairausloma (hauskanpitoon ja kavereiden tapaamiseen) ei riitä, vaan paranemiseen tarvitaan myös terapiaa, ammatillista tukea tai lääkkeitä. Nää hupilomat voi pyytää palkattomana. Ja tiedostaa, että elämä ei voi olla koko ajan korkealentoa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa73443Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272679Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201283Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41188