Kalevi Hemilä, toimitusjohtaja, Helsinki
Sauli Niinistö on luotettava, vahva toimija. Hän on sillä tavalla hyvä kaveri, että hän ei sotkeennu "lillukanvarsiin". Suuret linjat ovat hänelle tärkeitä. Hallituskaudelta minulla on sellainen kokemus, että Sauli oli omassa työssään tiukka ja johdonmukainen ministeri. Meidän kollegojen osalta hän lähinnä odotti tuloksia. Hän oli myös erinomainen "sparraaja". Huonoja esityksiä hänestä ei saanut läpi, mutta hyville esityksille hänen tukensa löytyi helposti. Käytännön työssä olen huomannut, että hän on hyvä kuuntelija.
............................................
Siinä infoa niille keskustalaisille, jotka vielä miettivät kantaansa.
Niinistön tukijoukko kasvaa
15
665
Vastaukset
- hemilä
on kirosana maaseudulla.
Siitä pitäisi pitää turpa rullalla, että hän kannattaa Niinistöä.
Mutta silti NIINISTÖ VOITTAA. Keskustalainen, ministerinäkin toiminut Tytti Isohookana-Asunmaa aikoo äänestää Tarja Halosta.
- Halonen on toiminut viisaasti ja maltillisesti sekä täysin perustuslain hengessä, ja uskon, että keskustalaisten joukossa on paljon kaltaisiani henkilöitä, jotka antavat täyden tuen Halosen ja Matti Vanhasen hallituksen linjalle ulko- ja turvallisuuspolitiikassa, Isohookana-Asunmaa sanoo.
MTV3:n vaalikeskustelussa Niinistöltä tiedusteltiin, olisiko hän presidenttinä valmis aktiivisesti auttamaan Suomen Nato-jäsenyyttä.
- Ehdokas vastasi tähän kiertelemättä kyllä. Jos tämä Niinistön linjaus saa laajan tuen, se merkitsee, että meillä olisi tarvetta poiketa johonkin suuntaan nykyiseltä presidentin ja hallituksen linjalta, ja Niinistön mukaan silloin Naton suuntaan.
Tytti Isohookana-Asunmaa on pannut merkille myös Niinistön vaatimuksen, että presidentin tulisi olla nykyistä aktiivisempi Suomen Euroopan unionin politiikassa.
- Tämä on merkittävä kannanotto, koska perustuslaki
yksiselitteisesti toteaa, että hallitus johtaa tätä politiikkaa. Halosella on näyttö siitä, että hän on tukenut hallitusta tässä aivan kuten perustuslaki edellyttääkin.
- En näe syitä muuttaa Halosen ja Vanhasen hallituksen linjauksia. Presidentti on osoittanut hyvää yhteistyökykyä, ja ihmettelen, jos keskustalaiset eivät anna tälle arvoa, hän sanoo.
........................................
Siinä infoa niille keskustalaisille, jotka vielä miettivät kantaansa.- Jaba_43
Keskustalaiset antavat esimerkkiä molempiin suuntiin, ei siinä ole mitään pahaa.
Demokratia toimii näin.
Nyt sinä varsinaisen mainosmiehen keksit tälle palstalle. Kepulaiset isännät kärräsivät Hemilän ministerikaudella hänen eteensä kärrylastillisia sitä itteään. Panivat välillä Hemilän syyksi koko maatalouden ahdingon. Kyllähän tuollainen tukimies on syytäkin tuoda keskustalaisten tietoon.
- puhukaa asiaa
Kyllä se oli SDP joka kärräsi sitä itseään Hemilän eteen, ja sitten poistuivat demarit takavasemmalle ja Hemilän oli pakko ottaa vastuu.
- Jaba_43
Opposition kampanjointia, ei sillä ole merkitystä. Ne, jotka maataloudesta jotain ymmärtävät, ymmärtävät kylläö
- Emeritus
Jaba_43 kirjoitti:
Opposition kampanjointia, ei sillä ole merkitystä. Ne, jotka maataloudesta jotain ymmärtävät, ymmärtävät kylläö
...että Hemilä on innokas golfari ja Suomen Golfliiton puheenjohtaja?
- Jaba_43
Emeritus kirjoitti:
...että Hemilä on innokas golfari ja Suomen Golfliiton puheenjohtaja?
Varmaan hyvä mies.
- mvv
muistellaan hyvällä. Alku oli hankala, se pitää tunnustaa, mutta Hemilä teki suuren työn maaseudun eteen.
Hemilä on ollut parhaita Maatalousministereitä mitä meillä on koskaan ollut.
- Kirsti
Voisitko Jaba siirtyä sinne kokoomuksen palstalle.Siellä on enemmän sinua ymmärtäviä.
- "infoa"
Muistelen kerran nimimerkki jäbän tai jotain sinnepäin kertoneen, että hän ei koskaan lainaa mitään tekstejä tai laita linkkejä ilman, ettei hän liitä mukaan omaa kirjoitustaan, jolla perustelee lainauksensa tai linkityksensä.
Nyt siis perustelit lainauksesi näin:
"Siinä infoa niille keskustalaisille, jotka vielä miettivät kantaansa."
Sillälailla, sanoisi Tarvajärvikin, joka oli kokoomuslainen.
Sillälailla, sillälailla..- Jaba_43
Tarkastipa minua seurataan. Taidan ollakin parempi tyyppi kuin itse osaan kuvitella.
- "infoa"
Jaba_43 kirjoitti:
Tarkastipa minua seurataan. Taidan ollakin parempi tyyppi kuin itse osaan kuvitella.
Älä sinä siitä huolehdi, kuinka tarkasti sinua seurataan, vaan pyri olemaan johdonmukainen sen suhteen, mitä itse kirjoittelet.
Tuossa nyt mennään tuon asian suhteen vähän niin ja näin taas, että noudatatko omia oppejasi.
Aika hataraa nyt ainakin.
Mutta jatka vain, kyllä meille presidentti saadaan.
Ja minä nyt vain lueskelen näitä saitin kirjoituksia, et sinä ole erityisasemassa sen suhten, mitä mieleeni jää.
- Wiisaahko
Kaksi maaseudun alaspolkijaa ovat valinneet puolensa, toinen Halosta, toinen Niinistöä kannattaa. Jos olisivat samaa ehdokasta kannattaneet, olisin varmasti äänestänyt sitä toista.
- Kehtaatkin.
Sinä koetat kalastella Niinistölle kannatusta kerimäen kaltaisen törkyturvan avulla ja ennen niin tuomitsemasi Oiva Härkönenkin käy nyt hyvästä esimerkistä.
Tuostahan kuitenkin on kysymys, eikö vain?
Kukahan se viekas on?
Kirjoittanut: Ei ainakaan Oiva. 23.1.2006 klo 22.51
Mielipidepankki sanoi hiljattain niin hyvin, että otin talteen:
"Kepulaiset kehuvat itseään viekkaiksi kuten nyt tämä Mikko Bernhard. Mikko ei ole itse mikään hyvä esimerkki viekkaudesta kuten eivät muutkaan tällä palstalla räyhäävät kepulaiset. He ovat paremminkin kepulaisen viekkauden viattomia uhreja. Niitä joita muut aina kusettavat"
Oiva kuuluu samaan sarjaan Muna-Mikon kanssa.
Kepu kyllä on nyt niin viekas, että onnistuu pettämään itsensäkin, Mikoista, Oivista ja muista kannattajistaan puhumattakaan.
Ja naruja vetelevä Sauli, joka hyvin tietää, ettei hän presidentiksi pääse, nauraa viuhottaa taustalla: "hyvin menee - sinipuna tulee!"
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2902977- 2101181
- 841173
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1281159- 871132
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2051050- 65872
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?25765- 71747
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?59627