Petetty aate

maan tytär

Sain keskustalaisuuden, aidon alkiolaisuuden, jo lapsuudessani. Jos en äidinmaidosta, niin ainakin isäni polvella. Se on kantanut näihin päiviin asti. Nyt usko puolueeseen ja sen vilpittömyyteen horjuu. Puolue ei ole koskaan ollut porvaripuolue. Nyt se haluaa sitä olla. Ihmettelin vaali-iltana puheenjohtaja Vanhasen lausuntoa, kun hän sanoi Kokoomuksen olevan lähellä Keskustan arvomaailmaa. Tarkoittaako tämä sitä, että Keskusta on hylännyt yhteiskunnan pienet ja vähäosaiset ja ottanut tilalle 'mulle kaikki heti' asenteen? Tuohon lausumaan sisältyi kiitos meille uskollisesti puoluetta äänestäneille maan tyttärille, jotka täällä kaupungeissakin olemme aina äänestäneet Keskustaa.

Minä en henkilökohtaisesti, omien arvojeni takia, voi äänestää porvarillista ehdokasta. Minulle on opetettu, että äänestäminen on minun oikeuteni ja velvollisuuteni. Annan ääneni Haloselle, koska tyhjä lippu voisi olla ääni kovalle ja julmalle porvarillisuudelle.

209

49839

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maatalon emäntä

Sinulla on aivan samanlaisia ajatuksia kuin minullakin.

"Minä en henkilökohtaisesti, omien arvojeni takia, voi äänestää porvarillista ehdokasta. Minulle on opetettu, että äänestäminen on minun oikeuteni ja velvollisuuteni. Annan ääneni Haloselle, koska tyhjä lippu voisi olla ääni kovalle ja julmalle porvarillisuudelle."

Ei minunkaan ääntäni saa provareiden kova linja.

Olen sitä mieltä että puoluejohto teki suuren virheen menemällä Niinistön taakse. Uskon, että vuoden 2007 eduskuntavaaleissa tulee tappio.

• Lestaadiolainen

Ottaen nyt huomioon senkin, että et olisi maan tyttären kanssa kieroilevia kirkosta eronneita haloslaisia, niin totuus on todellakin se, että jos
        puolueestani Keskustasta enemmän kuin 10% äänestää halosta, niin itse ja moni tuttuni vaihtaa Kokoomukseen seuraavissa eduskuntavaaleissa, koska emme halua olla punapääomaviiteryhmässä.

Ja meitä on paljon! M.O.T.

• tämä vain on

Nyt on susi mennyt lammasten vaatteisiin ja täällä esiinntyy sdp:n SAK:nen keskustalaisena. HÄPEÄ!

• Poka

Eikö maatalon naiset nää, että nämä ovat henkilö
        vaalit ei puolue.Ei Niinistö ole Suomea viemässä Natoon,Halonen ie uskalla sanoa ääneen, että No-
        pean toiminnan joukkoja varustellaan koko ajan ja
        jo on käytetty meidän varoja yli 100000€. Mitä si-
        hen sanotte.

• demari tämä ap.
        Poka kirjoitti:

vaalit ei puolue.Ei Niinistö ole Suomea viemässä Natoon,Halonen ie uskalla sanoa ääneen, että No-
        hen sanotte.

Demarien paniikkinappuliden tulosta tämä ap:n kirjoitus on eikä mitään muuta.

• huiska

Joo luuletteks, et menee läpi! Tehän ootte koko ajan jo olleetki Halose kannattajii.... tää on sitä vaalipropagandaa!
        Mut ei auta, NIINISTÖ on seuraava pressa!

• SÄÄLIKÄÄ SOSSUT ITSEÄNNE. S...
        Lestaadiolainen kirjoitti:

Ottaen nyt huomioon senkin, että et olisi maan tyttären kanssa kieroilevia kirkosta eronneita haloslaisia, niin totuus on todellakin se, että jos
        puolueestani Keskustasta enemmän kuin 10% äänestää halosta, niin itse ja moni tuttuni vaihtaa Kokoomukseen seuraavissa eduskuntavaaleissa, koska emme halua olla punapääomaviiteryhmässä.

SDP PETTÄÄ AINA JA IKUISESTI.

• FEIKKIÄ FEIKKIÄ SDP-FEIKKIÄ
        SÄÄLIKÄÄ SOSSUT ITSEÄNNE. S... kirjoitti:

SDP PETTÄÄ AINA JA IKUISESTI.

Outoa, kun Suomi24 nostaa tällaisen feikin aloittaman keskustelun oikein etusivulle.

Suomi24-formaatti lienee Havosen kannattaja..

• vaikka kuka...
        Poka kirjoitti:

hen sanotte.

...olisi presidenttinä,Suomi liittyy Natoon ennemmin tai myöhemmin.

• MIKSI SUOMI24???
        FEIKKIÄ FEIKKIÄ SDP-FEIKKIÄ kirjoitti:

Outoa, kun Suomi24 nostaa tällaisen feikin aloittaman keskustelun oikein etusivulle.

Mikä juuri tästä avauksesta teki niin merkittävän, että Suomi24:n PITI NOSTAA TÄMÄ ETUSIVULLE???

tiedoksi: Keskusta on ei-sosialistinen puolue ja siksi Niinistö.

Eikö avaaja (mikäli et ole feikki) tiedä, mitä SDP on tehnyt maataloudelle ja Suomen Keskustalle??

• ennistajaeukko
        vaikka kuka... kirjoitti:

...olisi presidenttinä,Suomi liittyy Natoon ennemmin tai myöhemmin.

Presidentinvaaleissa ei todellakaan NATO tai siihen liittyminen ole tärkeintä, vaan se että miten Oy Suomi Ab menestyy tulevaisuudessa globalisaativyöryn alla.

Suomi- mallioppilas myös Naton suhteen on jo nyt kiinni Natossa; siis yhteensopivat aseet, Hornetit, nopean toiminnan joukot, joiden takia vaikka perustuslakia Vanhanen aikoo muuttaa..

Presidenttinä Niinistö ei voi yksin Natosta edes päättää, vaan siihen tarvitaan vähintäin eduskunta ja jopa kansanäänestys. Ja tämäkin Nato-asia tullee seuraavan kuuden vuoden aikana toteutumaan, olipa presidenttinä sitten Niinistö tai Halonen.

Vaan auttaako tämä asia Oy suomea mitenkään? Ellei uusia työpaikkoja luoda ei ole varaa pitää yllä edes nykyisen kaltaista hyvinvointiyhteiskuntaa.

Työ ja verotulot, yrittäjien tukeminen eikä kuristaminen, hyvä koulutus/ kansainväisyys ja uudet innovaatiot sekä vilkas kulttuurielämä, niin Suomi-neito menestyy.
        Suomi on edelleen hyvä maa asua, itsenäinen ja moderni yhteiskunta.Meillä on myös fiksuja, koulutettuja,ajattelevia nuoria- paljon.
        Presidentti on todella arvo- ja mielipidejohtaja, Sauli Niinistö haluaa että suomi menestyy.Muutosjohtaminen ei ole helppoa, koska jokainen pelkää että menettää jotain. Siksi monet kannattavat pysähtyneisyyden aikaa= demarivaltaa.

Haloo, maailma muuttuu ja meidän ajattelutapammekin. Uskoa ja yrittämistä, toimintaa maan puolesta, sitä meille lupaa Sauli Niinistö. Olisi hyvä pressa. Tulisi uutta puhtia politiikkaan. Äänestämisiin

• Maalta vaan ei tollo

OLen emännän kanssa samaa mieltä.Ensin valheella Euroopan unioniin ,ja nyt yritetään hämätä äänestäjät Saulin taakse voidakseen liittyä natoon.Äänestetään inhimillisyyttä .TARJA JATKOON1

• Ei pelle
        MIKSI SUOMI24??? kirjoitti:

Mikä juuri tästä avauksesta teki niin merkittävän, että Suomi24:n PITI NOSTAA TÄMÄ ETUSIVULLE???

Eikö avaaja (mikäli et ole feikki) tiedä, mitä SDP on tehnyt maataloudelle ja Suomen Keskustalle??

Voi tätä mustien porvereiden parkua. Kaikki on sosialisteja tai kommunisteja, jos ei suostu olemaan ahne paskiainen.

• maalta lähtenyt

minun isovanhempani molemmilta puolilta kuuluivat aikoinaan maalaisliittoon,samoin vanhempani koska se ajoi heikompiosaisen ja köyhemmän kansanosan asiaa.Nyt puolueen puheenjohtaja Vanhanen romutti yhdellä iskulla koko tämän perinteen mitä alkuperäiset keskustalaiset ovat rinnassaan vaalineet.Kyse ei ole puoluepolitiikasta vaan presidenttiehdokkaan ajamasta linjasta ja siinä Halonen,niin demari kuin syntyperältään onkin, on enemmän tavallisen kansan asialla.Minunkin ääneni saa Halonen ja olen varma etten ole ainoa joka ei hyväksy Vanhasen ja muun Niinistön taakse menneen keskustajohdon linjattomuutta.

• Mikojan
        Poka kirjoitti:

hen sanotte.

tuo summa ole kuin Saulin kahden kuukauden palkka joten mitäs siihen sanot?Sauli haluaa meidät Natoon hinnalla millä hyvänsä mutta Tarja sentään uskaltaa sanoa että siinä asiassa päätösvallan täytyy kuulua kansalle.
        Oikeassa olet siinä että nämä ovat henkilövaalit,ei puoluevaalit mutta kyllä sentään ehdokkaan ajamalla linjalla on enemmän merkitystä kuin Vanhasen mahtikäskyllä.Kannatan lämpimästi keskustan ministeri-kansanedustaja Tytti Isohookana-Asunmaan linjaa eli hän haluaa Tarjan presidentiksi juuri tämän ajamien inhimillisten arvojen takia.Niinistön kovan linjan itsekkyys koituu juuri heikompiosaisten turmioksi ja sen myös Tytti Isohookana-Asunmaa on pelolla todennut.

• sdp paniikissa
        Ei pelle kirjoitti:

Voi tätä mustien porvereiden parkua. Kaikki on sosialisteja tai kommunisteja, jos ei suostu olemaan ahne paskiainen.

Pitää sdp:n olla paniikissa kun tuollaisen näytelmän kehitteli.
        t. aito keskustalainen

• timo

Miksi etusivu, erittäin hyvä kysymys!
        Onne sdp:n vaalikoneistolle tuplaonnistumisesta.
        Feikkikirjoitus nousee etusivulle kaikkien nähtäväksi. 10 pistettä!
        Suomi24; hävetkää!

SDP ei ole ollut, eikä tule olemaan Suomen maatalouden puolella muulloin kuin vaalipuheissa. Mutta että presidentin vaaleissa!?

• asiat ajan tasalle!

Mikä kumma teillä on kun luulette kokoomuslaisten olevan "KAIKKI MULLE HETI" asenteen omaavia? tutustu muihin porvareihin kuin kotinurkkas ahneisii koronkiskureihin! sun kannattais ehkä tulla ulos sieltä pienestä kolostas ja katsoa mitä täällä ON!

• Ajattele
        Maalta vaan ei tollo kirjoitti:

OLen emännän kanssa samaa mieltä.Ensin valheella Euroopan unioniin ,ja nyt yritetään hämätä äänestäjät Saulin taakse voidakseen liittyä natoon.Äänestetään inhimillisyyttä .TARJA JATKOON1

Kannattaa miettiä kaksi kertaa!Kumpi ompi parempi?Sosialistithän ovat kuin tuuliviiriä.
        Halonenkin aikaisemmin viis veisasi maanviljelijöistä,mutta nyt on ääni muuttunut,kun
        niitä tarvitaan.Samoin muut yrittäjät oli ennen
        riistäjiä,sekä sotaveteraaneilla ei ollut Halosen
        mielestä mitään arvoa.Tämä on tosi!

• Helahoito
        maalta lähtenyt kirjoitti:

minun isovanhempani molemmilta puolilta kuuluivat aikoinaan maalaisliittoon,samoin vanhempani koska se ajoi heikompiosaisen ja köyhemmän kansanosan asiaa.Nyt puolueen puheenjohtaja Vanhanen romutti yhdellä iskulla koko tämän perinteen mitä alkuperäiset keskustalaiset ovat rinnassaan vaalineet.Kyse ei ole puoluepolitiikasta vaan presidenttiehdokkaan ajamasta linjasta ja siinä Halonen,niin demari kuin syntyperältään onkin, on enemmän tavallisen kansan asialla.Minunkin ääneni saa Halonen ja olen varma etten ole ainoa joka ei hyväksy Vanhasen ja muun Niinistön taakse menneen keskustajohdon linjattomuutta.

Vanhanen ja Katainen sopivat jo vuosi sitten
        keskenään siitä,jos jomman kumman puolueen ehdo-
        kas selviää toiselle kierrokselle ,niin toinen
        puolue tukee toista.Tieto oli julkinen ,mutta
        eihän demarit sitä huomioineet .Tarja oli niin
        suosittu ettei mikään voinut hänen voittoa uhata.
        kysymys on lupauksen pitämisestä,kun kaupan alal-
        la sanotaan :"se pidetään mitä on luvattu."
        Älkää nyt DEMARIT repikö pelihousujanne!

• Kalliola
        FEIKKIÄ FEIKKIÄ SDP-FEIKKIÄ kirjoitti:

Olen samaa mieltä,ihmettelen suuresti että ylläpito sallii tuollaisen propakandan jonka ilmiselvä tarkoitus on leimata yhtä maan suurinta puoluetta Keskustaa itse olen todella aatteellinen keskustalainen enkä koskaan voisi kuvitella keskustan olevan sosialistinen puolue,mutta ei se myöskään ole äärioikeistolainen niin kuin ei mielestäni myöskään Kokoomus ole,kumpikin näistä merkittävistä oikeistopuolueista on pohjimmiltaan samoilla arvopohjilla liikkeellä,erilaisuuttakin on ja se on mielestäni vain hyvä,mutta tässä Presidentin vaalissa ei ole mitään ristiriitaista tilannetta kummallekin puolueelle on tärkeää,että Suomi Näyttäytyy mailmalla sinivalkoisena maana,ja kun meillä liehuu oikean värinen lippu niin meitä ei ymmärretä väärin,koska mehän oikeasti ei olla kommunisteja,vaikka jotkut ovat alkaneet luulla niin.

• nutero
        Maalta vaan ei tollo kirjoitti:

Koko tämä keskustelu on todella härski SDP provokaatio,vaikka tiedän että SDP-on hätä ja paniikki en usko että näin puolueellinen ylläpito olisi ottanut keskusteluun etusivulle,PANIIKKI MIELIALA VALTAA SDP PUOLUEJOHDON ,uskon kuitenkin siihen että Äänestäjät ovat paljon viisaampia ja kauaskantoisesti ajattelevampia kuin puolueiden propakandistit,joten ihmettelisin jos ei kansa muutosta tekisi kun sen täällä ihmisten keskuudessa selvästi aistin tapahtuvan.

Niinistö on tämän tasavallan tuleva Presidentti,ja se on onneksi tälle kansalle,muutos ei pelota,ja sehän on välttämätön jokatapauksessa kun vanha hallinto on ollut jo useita kymmeniä vuosia vallassa.Sen myöskin aivan tavalliset Äänestäjät tietävät.

• kataja,,

Minä en ole missään Keskustan tilaisuuksissa törmännyt sellaiseen ihmiseen joka olisi sosialisti tai edes olisi harkinnut Halosen äänestämistä,Keskustalaiset ovat vankkumattomia oikeistolaisia,sen sijaan yhden Kokoomukselaisen tapasin joka oli äänestänyt viimeksi Tarja Halosta,hänkin on kuitenkin poikkeus,kokoomuksesta suurin osa äänestää Niinistöä,ja uskon että Niinistö on tuleva PRESIDENTTIMME kun näin tapahtuu,niin se muuttaa tulevaisuutta hyvään suuntaan.

• koivu

Vain 8 %Keskustaa äänestävistä on maanviljelijöitä,muut ovat työssäkäyviä ja muita kansalaisia,mutta yhteistä heillä on varmaankin maaseudun hyväksyntä laajana kokonaisuutena,sekä kotimaisen ruuan ja huoltovarmuuden säilyttäminen,jos nyt oikein syvälle joutunut yleensä ymmärtää mitä huoltovarmuus tarkoittaa.

Myöskin Keskustalainen yleensä ymmärtää että mailma muuttuu,myöskin vakavat kriisit on mahdollisia,joko taloudelliset tai muut ympäristön aiheuttamat poliittiset kriisit.silloin ei ole yhdentekevää kuka on Presidenttinä ,siksi me keskustalaiset luotamme Sauli Niinistöön koska tiedämme hänen ajattelevan pohjimmiltaan samoin näistä tärkeistä asioista.

Ja me tiedämme sen Sydämmessämme luottamus on tunne asia,vallanahneet vasemmistolaiset eivät saa luottamustamme,siksi muutos on nyt välttämätön.

• Avaruusapina
        ennistajaeukko kirjoitti:

Presidentinvaaleissa ei todellakaan NATO tai siihen liittyminen ole tärkeintä, vaan se että miten Oy Suomi Ab menestyy tulevaisuudessa globalisaativyöryn alla.

Suomi- mallioppilas myös Naton suhteen on jo nyt kiinni Natossa; siis yhteensopivat aseet, Hornetit, nopean toiminnan joukot, joiden takia vaikka perustuslakia Vanhanen aikoo muuttaa..

Presidenttinä Niinistö ei voi yksin Natosta edes päättää, vaan siihen tarvitaan vähintäin eduskunta ja jopa kansanäänestys. Ja tämäkin Nato-asia tullee seuraavan kuuden vuoden aikana toteutumaan, olipa presidenttinä sitten Niinistö tai Halonen.

Vaan auttaako tämä asia Oy suomea mitenkään? Ellei uusia työpaikkoja luoda ei ole varaa pitää yllä edes nykyisen kaltaista hyvinvointiyhteiskuntaa.

Työ ja verotulot, yrittäjien tukeminen eikä kuristaminen, hyvä koulutus/ kansainväisyys ja uudet innovaatiot sekä vilkas kulttuurielämä, niin Suomi-neito menestyy.
        Suomi on edelleen hyvä maa asua, itsenäinen ja moderni yhteiskunta.Meillä on myös fiksuja, koulutettuja,ajattelevia nuoria- paljon.
        Presidentti on todella arvo- ja mielipidejohtaja, Sauli Niinistö haluaa että suomi menestyy.Muutosjohtaminen ei ole helppoa, koska jokainen pelkää että menettää jotain. Siksi monet kannattavat pysähtyneisyyden aikaa= demarivaltaa.

Haloo, maailma muuttuu ja meidän ajattelutapammekin. Uskoa ja yrittämistä, toimintaa maan puolesta, sitä meille lupaa Sauli Niinistö. Olisi hyvä pressa. Tulisi uutta puhtia politiikkaan. Äänestämisiin

Kyllä tämän TASAVALLANPRESIDENTTI voi ainakin lobata Naton puolesta tai vastaan hyvinkin voimakkaasti!

• viellä on

Minä en keskustalaisena äänestä iki maailmassa
        demareita/kommaria, vaikka henki menis.

• pakana

Ihmeellistä kun VIELÄKIN puhutaan ja horistaan kirkkoon kuulumisesta ja kuulumattomuudesta? Olet varmasti "ostanut" itsellesi taivaspaikan kirkollisverojen muodossa.Kirkko ja valtio ovat eronneet jo ajat sitten! Herää tähän päivään!

• myös maatilan poika
        koivu kirjoitti:

Vain 8 %Keskustaa äänestävistä on maanviljelijöitä,muut ovat työssäkäyviä ja muita kansalaisia,mutta yhteistä heillä on varmaankin maaseudun hyväksyntä laajana kokonaisuutena,sekä kotimaisen ruuan ja huoltovarmuuden säilyttäminen,jos nyt oikein syvälle joutunut yleensä ymmärtää mitä huoltovarmuus tarkoittaa.

Myöskin Keskustalainen yleensä ymmärtää että mailma muuttuu,myöskin vakavat kriisit on mahdollisia,joko taloudelliset tai muut ympäristön aiheuttamat poliittiset kriisit.silloin ei ole yhdentekevää kuka on Presidenttinä ,siksi me keskustalaiset luotamme Sauli Niinistöön koska tiedämme hänen ajattelevan pohjimmiltaan samoin näistä tärkeistä asioista.

Ja me tiedämme sen Sydämmessämme luottamus on tunne asia,vallanahneet vasemmistolaiset eivät saa luottamustamme,siksi muutos on nyt välttämätön.

Olen samaa mieltä kuin petetystä aatteesta ensimmäinen
        kirjoittaja kirjoittelee.
        Olen myösn maatilan kasvatti ja omistan tälläkin
        hetkellä maata, tosin vuokralla.
        Kyllä mielestäni halosen politiikka edustaa pientilallisia enemmän kuin Niinistön
        pääomanedustajien puolue. En ymmärrä kuka
        edustaisi pääomia yhtä hanakasti kuin kokoomus
        Ja on múistettava että maata kaiketikin on
        hoidettu melko hyvin menneet kuusi vuotta,
        käydät on ylöspäin mitataan sitä miten tahansa.

• Torsti2
        pakana kirjoitti:

Ihmeellistä kun VIELÄKIN puhutaan ja horistaan kirkkoon kuulumisesta ja kuulumattomuudesta? Olet varmasti "ostanut" itsellesi taivaspaikan kirkollisverojen muodossa.Kirkko ja valtio ovat eronneet jo ajat sitten! Herää tähän päivään!

Ensinnäkin kirkko ja valtijo on hyvin yhteistyössä.
        Kokeileppas jos asut Lahessa ja olet kirjoilla siellä niin maksaa kirkollis vero Mikkelin tuomio kirkolle.
        Eipä muuten onnistu sun on asuttava mikkelissä ja vielä Mikkelin keskustassa.
        Valtijo määrää kuulema tämän.
        Valtio kerää kirkollis veron eli valtio jo nyt kirkon juoksu poika.
        Jos juutalainen omistaa yrityksen niin yritys joutuu maksamaan kirkollis veron, valtijo pitää sen huolen.
        Kukahan puhukaan että valtijo on erossa kirkosta.

• ettei teitä tuomittaisi.

aitona lestaadiolaisena olet tämän varmaan kuullut, joten eiköhän tuomitseminen jätetä ylemmälle taholle. Vai tunnteko olevasi oikeutettu heittämään ensimmäisen kiven????
        Mistähän vihasi kertoo????

• pitkä matka

Puhut arvoista. Kaus on tultu niistä keskustalaisista ajatuksista, joista Anneli Jäätteenmäki puheenjohtajana ajoi ja puhui. On suorastaan vaikea nähdä Vanhasen Keskustan olevan se sama puolue, joka voitti edelliset eduskuntavaalit.

• Maatalon emäntä

"Usko puolueeseen ja sen vilpittömyyteen horjuu. Puolue ei ole koskaan ollut porvaripuolue. Nyt se haluaa sitä olla. Ihmettelin vaali-iltana puheenjohtaja Vanhasen lausuntoa, kun hän sanoi Kokoomuksen olevan lähellä Keskustan arvomaailmaa. Tarkoittaako tämä sitä, että Keskusta on hylännyt yhteiskunnan pienet ja vähäosaiset ja ottanut tilalle 'mulle kaikki heti' asenteen?

Minulla on omakohtainen kokemus näistä 'mulle kaikki heti'. Siinä tallotaan kaikki eteentuleva, kovalla itsekkäällä asenteella kahmitaan "minulle minulle heti", muut lakoon.

• lyhyet jäljet

Nyt sdp menee jo liian pitkälle.
        Aletaan jo esiintymään keskustalaisena.

• lyhyet jäljet
        lyhyet jäljet kirjoitti:

Nyt sdp menee jo liian pitkälle.
        Aletaan jo esiintymään keskustalaisena.

Niin ajatteles jos joku onneton ei olekaan sun raamattuvyöhykeellä asuvan kiihkoilijan kanssa samaa mieltä...voi herttinen sentään

• Nainen Hesasta

Kepun eduskuntavaalien voitto valuu hiekkaan. Kun kepulaiset miehet saivat A. Jäättenmäen kepuloitua pois pallilta, on vielä ihmeellisempää että Jäätteenmäki sanoi mentyään Niinistön taakse, että nythän Suomessa on tasa-arvo edennyt pitemmälle kertaheitolla kun naisetkin voi äänestää miestä. Huh..huh! Voi tyhmyyttä, kun ei näe edes omaan pesäänsä. Onneksi luottamuspula säilyy myös kepulaisiin naisiin, tästä edespäin, mikäli tämä on muidenkin kepulaisten naisten ääni.
        Rohkeasti vain maan äidit ja tyttäret sekä miehet äänestämään rehellistä ja aitoa kunnon naista, eli Tarjaa.

• nutero
        Nainen Hesasta kirjoitti:

Kepun eduskuntavaalien voitto valuu hiekkaan. Kun kepulaiset miehet saivat A. Jäättenmäen kepuloitua pois pallilta, on vielä ihmeellisempää että Jäätteenmäki sanoi mentyään Niinistön taakse, että nythän Suomessa on tasa-arvo edennyt pitemmälle kertaheitolla kun naisetkin voi äänestää miestä. Huh..huh! Voi tyhmyyttä, kun ei näe edes omaan pesäänsä. Onneksi luottamuspula säilyy myös kepulaisiin naisiin, tästä edespäin, mikäli tämä on muidenkin kepulaisten naisten ääni.
        Rohkeasti vain maan äidit ja tyttäret sekä miehet äänestämään rehellistä ja aitoa kunnon naista, eli Tarjaa.

Olen aina ollut sitämieltä että SDP-en.hakeutuu kaikki sairaat ihmiset,ja valehtelu on heille merkittävin yhteinen piirre,lähipiirissäni on yksi Demari ja se ei ole koskaan tehnyt muuta kuin vahinkoa kanssaihmisille.Mitään hyvää ei tuossa sairaassa ihmisessä ole.

• maan tytär

jo kertoo kaiken. Kunnon keskustalainen ei koskaan käyttäisi tuollaista nimimerkkiä. Taitaapa olla kysessä Maan Ystävien jäsen eikä muutenkaan vakavasti otettava henkilö.

• nimimerkki

En väitä missään olevani kunnon keskustalainen. Olen ainoastaan äänestänyt puoluetta koko sen kaksikymmentä vuotta, jonka äänioikeus minulla on ollut. Lähes koko tuon ajan olen toiminut opettajana pääkaupunkiseudulla. Kunnioituksesta kotiani ja maaseutua kohtaan olen käyttänyt äänioikeuttani edellä kertomallani tavalla. En voi mitään sille, että nyt näen puolueen arvomaailman loitonneen kauaksi siitä, mitä se lapsuudenkodissani oli. Mielelläni olisin nähnyt Vanhasen mukana toisella kierroksella. Mielelläni olisin ollut kuulematta myös hänen mielipidettään vaali-iltana.

• vilpittömyydestä
        nimimerkki kirjoitti:

En väitä missään olevani kunnon keskustalainen. Olen ainoastaan äänestänyt puoluetta koko sen kaksikymmentä vuotta, jonka äänioikeus minulla on ollut. Lähes koko tuon ajan olen toiminut opettajana pääkaupunkiseudulla. Kunnioituksesta kotiani ja maaseutua kohtaan olen käyttänyt äänioikeuttani edellä kertomallani tavalla. En voi mitään sille, että nyt näen puolueen arvomaailman loitonneen kauaksi siitä, mitä se lapsuudenkodissani oli. Mielelläni olisin nähnyt Vanhasen mukana toisella kierroksella. Mielelläni olisin ollut kuulematta myös hänen mielipidettään vaali-iltana.

Olen kuitenkin jossain määrin iloinen analyysikyvystäni. Miksi et äänestä vihreitä, kun nyt niille on saatu maaseudun edustaja puheenjohtajaksi.

• kokoomuslainen ollut aina

ihan oikeaan,kepulaiset ei tuommoista nimimerkkiä käyttäis.

• tekstiä...

Jos olet oikea keskustalainen, voisitko todella antaa äänesi demareille ja kommunisteille? Hehän ovat nyt yhdessä rintamasssa. Ne ovat juuri niitä jotka ovat maalaisia vihanneet iät ja ajat.

• maan tytär

Minä äänestän Halosta. En kommunistia. En edes demaria. Halonen on hoitanut tehtävänsä kuuden vuoden aikana erittäin hyvin.

Historiallisessa mielessä talonpoikien ja työväen asiat ovat olleet paljon kiinteämmin yhteisiä kuin talonpoikien yhteistyö porvariston (aateliston) kanssa.

Omassa työympäristössäni en ole koskaan huomannut vihaa maalaisia kohtaan. Poliittisesti opettajienhuoneen värikirjo on nykyisin varmasti varsin moninainen.

• maan tytär kirjoitti:

Minä äänestän Halosta. En kommunistia. En edes demaria. Halonen on hoitanut tehtävänsä kuuden vuoden aikana erittäin hyvin.

Historiallisessa mielessä talonpoikien ja työväen asiat ovat olleet paljon kiinteämmin yhteisiä kuin talonpoikien yhteistyö porvariston (aateliston) kanssa.

Omassa työympäristössäni en ole koskaan huomannut vihaa maalaisia kohtaan. Poliittisesti opettajienhuoneen värikirjo on nykyisin varmasti varsin moninainen.

Olet enemmän kuin oikeassa, täysin oikeassa. Eli Matti Nykästä vapaasti siteeraten voisi sanoa, että olet oikeassa ja se mikä on oikeaa on sitten täysin oikeaa.

Historiallisesti Suomen pelasti 20- ja 30-luvuilla äärioikeistolaisesta diktatuurista maltillisen oikeiston ja maltillisen vasemmiston yhteistyö. Kiitos kuuluu ennen muuta maltilliselle oikeistolle, mitä edustivat Kysöti Kallion johtama Maalaisliitto ja toiseksi Edistyspuolue. Maltillista vasemmistoa edusti puolestaan Väinö Tannerin johtama SDP. Sotiemme jälkeen Urho Kekkonen otti politiikakseen tällä samalla yhteistyöllä eheyttää kansa lopullisesti. Aika hyvin alkiolaisuus ja maltillinen työväenaate ovat pystyneet lyömään kättä.

Porvarius ei ole aiemmin kuulunut keskustalaisuuteen. Matti Vanhanen tiedettiin toki Keskustan sisällä oikeistolaiseksi, mutta tuskin kukaan arvasi hänen olevan näin vannoutunut oikeistolainen, että hylkää Keskustan aimman politiikan lähes tyysti porvarien lämpimässä syliotteessa. Minulle oli suuri yllätys, että suurin osa keskustapoliitikkoja on ollut lojaaleja tässä Vanhasen sopimassa sopimuksessa. Vain muutamat ovat rohjenneet asettaa sen kyseenalaiseksi Keskustan omien arvojen kannalta. Selvästi eniten näitä kyseenalaistajia tuntuu olevan Keskustan kentällä, sinä yhtenä heistä.

• käy Kekkoselta
        Mielipidepankki kirjoitti:

Olet enemmän kuin oikeassa, täysin oikeassa. Eli Matti Nykästä vapaasti siteeraten voisi sanoa, että olet oikeassa ja se mikä on oikeaa on sitten täysin oikeaa.

Historiallisesti Suomen pelasti 20- ja 30-luvuilla äärioikeistolaisesta diktatuurista maltillisen oikeiston ja maltillisen vasemmiston yhteistyö. Kiitos kuuluu ennen muuta maltilliselle oikeistolle, mitä edustivat Kysöti Kallion johtama Maalaisliitto ja toiseksi Edistyspuolue. Maltillista vasemmistoa edusti puolestaan Väinö Tannerin johtama SDP. Sotiemme jälkeen Urho Kekkonen otti politiikakseen tällä samalla yhteistyöllä eheyttää kansa lopullisesti. Aika hyvin alkiolaisuus ja maltillinen työväenaate ovat pystyneet lyömään kättä.

Porvarius ei ole aiemmin kuulunut keskustalaisuuteen. Matti Vanhanen tiedettiin toki Keskustan sisällä oikeistolaiseksi, mutta tuskin kukaan arvasi hänen olevan näin vannoutunut oikeistolainen, että hylkää Keskustan aimman politiikan lähes tyysti porvarien lämpimässä syliotteessa. Minulle oli suuri yllätys, että suurin osa keskustapoliitikkoja on ollut lojaaleja tässä Vanhasen sopimassa sopimuksessa. Vain muutamat ovat rohjenneet asettaa sen kyseenalaiseksi Keskustan omien arvojen kannalta. Selvästi eniten näitä kyseenalaistajia tuntuu olevan Keskustan kentällä, sinä yhtenä heistä.

Rock and roll, kysyttiin ennen. Nyt voitaisiin kysyä, kuinka käy Mielipidepankilta Kekkosen kehuminen. Ei näytä olevan vaikeaakaan. Jotta keskustelun taso säilyisi, totean, että elämä on laiffia.

• käy Kekkoselta kirjoitti:

Rock and roll, kysyttiin ennen. Nyt voitaisiin kysyä, kuinka käy Mielipidepankilta Kekkosen kehuminen. Ei näytä olevan vaikeaakaan. Jotta keskustelun taso säilyisi, totean, että elämä on laiffia.

Ei minulla ole vaikeuksia kehua Kekkosta. Sotket minut ilmeisesti tässä nyt Korhoseen, joka on ollut lähes varauksetta Kekkosta kritisoimassa. Minä taas olen arvostanut Kekkosen ulkopolitiikkaa hyvinkin suuresti aiemmissa kirjoituksissani. Hänen poliittista tavoitettaan kansan yhdistämiseksi olen myös aina arvostanut.

Mutta ei tällainen arvostaminen tarkoita sitä, että koira pitäisi ottaa karvoineen päivineen. Kekkosessa ja hänen vallankäytössään myös paljon kritiikin aihetta. Kekkonen suorastaan demoralisoi poliittisen kulttuurimme ja käytti valtaa reilusti yli sen minkä parlamentaarinen demokratia sallii.

• maanpoika
        maan tytär kirjoitti:

oli 1960-luvun lopun demarien iskulause eli siinä lähimmän historian todistus demarien suhtautumisesta maatalouteen. Viime marraskuussa edustaja Minna Lintonen käytti ryhmäpuheenvuoron, jossa heräteltiin henkiin 37 vuotta vanhaa "slougania". Mitä Halonen on tehnyt maatalouden hyväksi kuuden vuoden aikana? Valitettavaa sanoa, mutta ei mitään. Kyllä hän nyt vaalien alla antaa avosylin ymmärtämystä viljelijänaisille ja -miehille, mutta "normaaliaikana" hänestä on paljon hauskempaa edustaa Suomea EU-pöydissä, olla Berlusgonin "hurmattavana", ottaa vastaa poski- ja käsisuudelmia jne. Näillä reissuilla häntä ei yhtään huoleta se tai hän ei ole edes rikkaa ristiin pannut sen puolesta, että viljelijöiden tulotaso, joka hänen ensimmäisen hallintokauden aikana on pudonnut vähintään 40 % eli kuin lehmänhäntä, saataisiin noususuuntaiseksi. Tällä hetkellä maatilojen kannattavuuskerroin eli lähtökohtana lasketusta oman työn ja pääoman ajatellusta palkasta ja tuotosta, on 0,43. Ts. jos kannattavuuskerroin olisi 1, niin tällöin viljelijän tuntipalkka oman pääoman korkovaatimus olisi hieman yli 8 euroa/tunti. Mutta kun kannattavuuskerroin Halosen Suomessa viime vuonna oli 0,43, niin viljelijän tuntipalkaksi jää vaatimattomat 3,5 euroa/tunti. Tämä tosiasia ei Halosta vaivaa, kun hän EU-kokouksissa harrastaa hyvin mielellään ns. kahden lautasen politiikkaa. Vaikka Halonen erosi presidentiksi tultuaan demareista, niin ei hän niistä demarien maatalousvastaisista perusajatuksista mitenkään poikkea, vaikka voissa paistaisi. Hän on tällä hetkellä, "sattuneesta syystä", maatilayrittäjien ykköspuolestapuhuja. Mutta vähintään sudenhäntä kainalossa. Kommentoiko hän mitenkään edustaja Lintosen marraskuista puhetta? Ei mitenkään. Täysin läpinäkyvää "ystävällisyyttä" maatilayrittäjiä kohtaan.

• realisti
        maan tytär kirjoitti:

Järki käteen demarit/vasemmisto! Mikä jarruttaa Suomen taloutta ja työllisyyttä? vastaus on maata johtavat sosialistit eli demarit, jotka arvostavat työtä niin paljon, että tukevat liian vahvaa ay-liikettä lakkoihin ja antavat ikityöttömille korvauksia ja syyn jäädä kotiin. Yrittäminen ja työnteko on ainoa asia joka taloutta pitää pystyssä, ja tätä mieltä on myös keskusta ja kokoomus, siksi Sauli presidentiksi.

• mie vaan
        maanpoika kirjoitti:

oli 1960-luvun lopun demarien iskulause eli siinä lähimmän historian todistus demarien suhtautumisesta maatalouteen. Viime marraskuussa edustaja Minna Lintonen käytti ryhmäpuheenvuoron, jossa heräteltiin henkiin 37 vuotta vanhaa "slougania". Mitä Halonen on tehnyt maatalouden hyväksi kuuden vuoden aikana? Valitettavaa sanoa, mutta ei mitään. Kyllä hän nyt vaalien alla antaa avosylin ymmärtämystä viljelijänaisille ja -miehille, mutta "normaaliaikana" hänestä on paljon hauskempaa edustaa Suomea EU-pöydissä, olla Berlusgonin "hurmattavana", ottaa vastaa poski- ja käsisuudelmia jne. Näillä reissuilla häntä ei yhtään huoleta se tai hän ei ole edes rikkaa ristiin pannut sen puolesta, että viljelijöiden tulotaso, joka hänen ensimmäisen hallintokauden aikana on pudonnut vähintään 40 % eli kuin lehmänhäntä, saataisiin noususuuntaiseksi. Tällä hetkellä maatilojen kannattavuuskerroin eli lähtökohtana lasketusta oman työn ja pääoman ajatellusta palkasta ja tuotosta, on 0,43. Ts. jos kannattavuuskerroin olisi 1, niin tällöin viljelijän tuntipalkka oman pääoman korkovaatimus olisi hieman yli 8 euroa/tunti. Mutta kun kannattavuuskerroin Halosen Suomessa viime vuonna oli 0,43, niin viljelijän tuntipalkaksi jää vaatimattomat 3,5 euroa/tunti. Tämä tosiasia ei Halosta vaivaa, kun hän EU-kokouksissa harrastaa hyvin mielellään ns. kahden lautasen politiikkaa. Vaikka Halonen erosi presidentiksi tultuaan demareista, niin ei hän niistä demarien maatalousvastaisista perusajatuksista mitenkään poikkea, vaikka voissa paistaisi. Hän on tällä hetkellä, "sattuneesta syystä", maatilayrittäjien ykköspuolestapuhuja. Mutta vähintään sudenhäntä kainalossa. Kommentoiko hän mitenkään edustaja Lintosen marraskuista puhetta? Ei mitenkään. Täysin läpinäkyvää "ystävällisyyttä" maatilayrittäjiä kohtaan.

kerrohan miten korkeissa viroissa ja rahasalkun kahvassa ollut Niinistö on ajanut maalaisten asiaa?
        Kiitos jo etukäteen sivistämisestä.

• maanpoika
        mie vaan kirjoitti:

kerrohan miten korkeissa viroissa ja rahasalkun kahvassa ollut Niinistö on ajanut maalaisten asiaa?
        Kiitos jo etukäteen sivistämisestä.

ollut päivääkään presidenttinä ja nythän Halonen on nostanut esiin myötämielisyytensä ja ymmärtämyksensä etenkin maatilojen emäntiä kohtaan. Kuuden vuoden päästä voidaan arvioida Niinistön saavutuksia maatilayrittäjien suhteen. Halosen saavutukset on helppo ylittää, koska niitä ei ole. Kun Niinistöstä tulee seuraava presidentti, niin Suomen EU-politiikka joka suhteessa jämäköityy. Berlusgonikaan ei voi enää sanoa "hurmanneensa" Suomen presidenttiä. Halonen puhuu ja kuplii kuin papupata, mutta siihen se jääkin. Valitettavasti.

• parantamaan
        realisti kirjoitti:

Järki käteen demarit/vasemmisto! Mikä jarruttaa Suomen taloutta ja työllisyyttä? vastaus on maata johtavat sosialistit eli demarit, jotka arvostavat työtä niin paljon, että tukevat liian vahvaa ay-liikettä lakkoihin ja antavat ikityöttömille korvauksia ja syyn jäädä kotiin. Yrittäminen ja työnteko on ainoa asia joka taloutta pitää pystyssä, ja tätä mieltä on myös keskusta ja kokoomus, siksi Sauli presidentiksi.

Halooooo !
        Herää jo Sauli EI PYSTYISI mitään parantamaan
        eikä työlisyyttä poistamaan .
        Hän haluaisi vain NATOON ja veisi poikamme sotaan !!
        Kyllä olisi sauli-herran silti helppo porskutella .
        SAULI EI TIEDÄ MAANVILJELYKSESTÄ YHTÄÄN MITÄÄN ,
        pikku juppi kunhan päätänsä YRITTÄÄ aukoa !

• Mie ite

Juuri noin minäkin aattelen. Voipi olla, että aika usea kaupunkimaalainen.

• Kepussa

Eduskuntavaalien 2003 edellä oli vielä hieman aatetta jäljellä, nyt porvarihuumassa ei yhtään.

• Emeritus

"Sain keskustalaisuuden, aidon alkiolaisuuden, jo lapsuudessani. Jos en äidinmaidosta, niin ainakin isäni polvella."
      --------------------------
      Onneksi olkoon, sinä olet päässyt helpolla.
      Minulla ei ollut tuollaista geeniperimää, olen joutunut itse analysoimaan ja pohtimaan mikä aate olisi paras täällä Suomessamme. Päädyimme molemmat keskustalaisuuteen, minulle parhaiten on jäänyt mieleen "Alkion testamentti; Älkää unohtako köyhän asiaa".

"Se on kantanut näihin päiviin asti. Nyt usko puolueeseen ja sen vilpittömyyteen horjuu."
      -------------------------
      Minun uskoni ei horju, enkä myöskään usko, että puolue olisi ollut vilpillinen.

"Puolue ei ole koskaan ollut porvaripuolue.
      Nyt se haluaa sitä olla."
      Ei ole ollut, eikä halua olla nytkään. Koko käsite porvari on epäselvä jopa kokoomukselle.
      Minulle käsite porvaripuolue on vain määritelmä sijainnista puoluekartalla. Tämän määritelmän ovat demarit ja kommunistit määritelleet ja se tarkoittaa puolueita demareista oikealle. Porvariudella ei ainakaan minulle ole minkäänlaista arvo-sisältöä.

"Ihmettelin vaali-iltana puheenjohtaja Vanhasen lausuntoa, kun hän sanoi Kokoomuksen olevan lähellä Keskustan arvomaailmaa."
      ----------------------------
      Minä en ihmettele, mielestäni kokoomuksella ja keskustalla on paljonkin yhteistä arvomaailmaa, mutta ei suinkaan kaikkea.

"Tarkoittaako tämä sitä, että Keskusta on hylännyt yhteiskunnan pienet ja vähäosaiset ja ottanut tilalle 'mulle kaikki heti' asenteen?"
      ------------------------------------
      Ei tosiaankaan tarkoita, nämä on presidentin vaalit, eikä niillä ole mitään tekemistä keskustan ideologian kanssa.

"Tuohon lausumaan sisältyi kiitos meille uskollisesti puoluetta äänestäneille maan tyttärille, jotka täällä kaupungeissakin olemme aina äänestäneet Keskustaa."
      ---------------------------
      Minä en Vanhasen lausumaa noin tulkinnut, vaikka olenkin innokas keskustan äänestäjä.
      Vanhanenhan kertoi vain mitä itse aikoo tehdä ja myös perustelut mielipiteelleen. Tietysti puoluejohtajan tuonlaatuinen tuen ilmaisu merkitsee verrattomasti enemmän, kuin esim. sinun tai minun.

"Minä en henkilökohtaisesti, omien arvojeni takia, voi äänestää porvarillista ehdokasta. Minulle on opetettu, että äänestäminen on minun oikeuteni ja velvollisuuteni. Annan ääneni Haloselle, koska tyhjä lippu voisi olla ääni kovalle ja julmalle porvarillisuudelle."
      --------------------------------
      Sinulla on oikeus demokraattisessa maassa mielipiteeseesi ja äänioikeuteesi, mutta voisi olla hyödyllistä muistaa, että Halosen taustaryhmä, sosiaalidemokraatit, olivat aikoinaan innokkaasti ottamassa pois meiltä näitä oikeuksia.
      Jos ehdokkaiden taustaryhmiä pitää lähtökohtana äänestyskäyttäytymiselle, niin kyllä mieluummin kokoomus kuin demarit!

• Gary

Tänne ovat todennäköisesti kirjoitelleet demarien kätyrit muuhun tulokseen ei voi tulla. "Tapa talonpoika päivässä" tai kans.ed Lintosen viimeaikaiset jyrkät maatalouden ja maaseudun vastaiset puheet ovat kaukana siitä arvomaailmasta mitä keskusta edustaa. Itseasiassa presidentti Ahtisaari ja puhemies Lipponen ovat ulkopolitiikassaan huomattavasti lähempänä Niinistöä kuin Halosta. Kokoomus on tullut lähemmäksi keskustaa..ei keskusta ole oikeistolaistunut. Niinistö on luontevampi valinta keskustalaisille kuin konservatiivinen Halonen.

• maan tytär

Pohdin tilannetta pitkään ja tulin siihen tulokseen, että ne asiat, joita Halonen on tuonut esiin, ovat lähempänä minun omaa arvomaailmaani ja tätä päivää. Ehkä sinunkin kannattaisi tutustua molempien ehdokkaiden elämään ja tekemisiin viimeisten vuosien aikana.

En väitä missään olevani kunnon keskustalainen. Olen ainoastaan äänestänyt puoluetta koko sen kaksikymmentä vuotta, jonka äänioikeus minulla on ollut. Lähes koko tuon ajan olen toiminut opettajana pääkaupunkiseudulla. En voi mitään sille, että nyt näen puolueen arvomaailman loitonneen kauaksi siitä, mitä se lapsuudenkodissani oli.

Mielelläni olisin nähnyt Vanhasen mukana toisella kierroksella. Mielelläni olisin ollut kuulematta myös hänen mielipidettään vaali-iltana.

• sinä...

... Keskustan valitsevan mieluummin SDP:n hallituskumppaniksi kuin Kokoomuksen. Jos et, kannattaa ensi vaaleissa äänestää suoraan Kokoomusta.

• Emeritus
        maan tytär kirjoitti:

Pohdin tilannetta pitkään ja tulin siihen tulokseen, että ne asiat, joita Halonen on tuonut esiin, ovat lähempänä minun omaa arvomaailmaani ja tätä päivää. Ehkä sinunkin kannattaisi tutustua molempien ehdokkaiden elämään ja tekemisiin viimeisten vuosien aikana.

En väitä missään olevani kunnon keskustalainen. Olen ainoastaan äänestänyt puoluetta koko sen kaksikymmentä vuotta, jonka äänioikeus minulla on ollut. Lähes koko tuon ajan olen toiminut opettajana pääkaupunkiseudulla. En voi mitään sille, että nyt näen puolueen arvomaailman loitonneen kauaksi siitä, mitä se lapsuudenkodissani oli.

Mielelläni olisin nähnyt Vanhasen mukana toisella kierroksella. Mielelläni olisin ollut kuulematta myös hänen mielipidettään vaali-iltana.

"Elämä ja arvot
        maan tytär 24.1.2006 klo 13.21

Pohdin tilannetta pitkään ja tulin siihen tulokseen, että ne asiat, joita Halonen on tuonut esiin, ovat lähempänä minun omaa arvomaailmaani ja tätä päivää."
        ------------------------------
        Tuosta en sinua moiti, sinä teet niinkuin tunnet.

"Ehkä sinunkin kannattaisi tutustua molempien ehdokkaiden elämään ja tekemisiin viimeisten vuosien aikana."
        En usko että kannattaisi enempää, olen mielestäni riittävästi tietoinen ehdokkaiden elämästä tekemisistä, äänestyspäätöstäni varten. Mielestäni ehdokkaiden viimeaikaiset kertomukset elämästään eivät ole tuntuneet uskottavilta. Jos Halonen sanoo, että sukuun on tullut naimakauppojen kautta sikafarmari, ei ole mielestäni osoitus siitä, että hän näin olisi omaksunut riittävästi keskustalaisia arvoja, ansaitakseen keskustalaisten äänet. Paremminkin se on pilkantekoa maaseudun asukkaita kohtaan.
        Eikä Niinistö ole jäänyt pekkaa pahemmaksi, kertoessaan, kuinka hän hän serkkupojan kanssa kiusasi lehmiä maalla kesäisin.

"En väitä missään olevani kunnon keskustalainen. Olen ainoastaan äänestänyt puoluetta koko sen kaksikymmentä vuotta, jonka äänioikeus minulla on ollut. Lähes koko tuon ajan olen toiminut opettajana pääkaupunkiseudulla."
        ----------------------------
        Hyvä niin, koko tuon ajan sinulla on ollut mahdollista äänestää keskustalaista ehdokasta, tällä kertaa ei ole.

"En voi mitään sille, että nyt näen puolueen arvomaailman loitonneen kauaksi siitä, mitä se lapsuudenkodissani oli."
        Näet hiukan väärin, ei nyt ole kyse keskustapuolueen arvomaailmasta, vaan Niinistön ja Halosen, niistä sinun pitää valita, niinkuin olet tehnytkin. Onko sinulla hiukan huono itsetunto, kun täytyy keskustaa syyllistää äänestyskäyttäytymisessäsi.

"Mielelläni olisin nähnyt Vanhasen mukana toisella kierroksella."
        -----------------------------
        Niin minäkin, mutta aina ei käy niinkuin haaveillaan.

"Mielelläni olisin ollut kuulematta myös hänen mielipidettään vaali-iltana."
        Sen uskon! Vanhanen toteutti vain sen, mitä olivat kokoomuksen kanssa sopineet yhteistyöstä vaalin toisella kierroksella. Entä jos toisessa tilanteessa Niinistö olisi kertonut äänestävänsä Vanhasta sovitun mukaisesti! Olisiko Niinistön tuki kelvannut sinulle keskustalaisena äänestäjänä?

ps. Heinäluoma moitti jo tuoreeltaan keskustan ja kokoomuksen yhteistyötä, mutta unohti, että kommunistit antoivat täyden tukensa ja rahansa Halosen kampanjalle, täysin ilman vastiketta.

• Nimetön

Haluaisin tietää mitä me demarit ollaan viety??? Muuten on ihan sama ketä kukakin äänestää. Arvomaailma oikeasti on keskustalaisella ja demarilla lähempänä kuin demarilla tai kokomuuslaisella tai keskustalaiselle ja kokoomuslaisella. Me ollaan kuitenkin oltu samalla puolella ja kyllä punamulta on parempi vaihtoehto Suomelle ja suomalaisille.

Mukavaa vaalikuumetta kaikille.

• esko

SIITÄ VAAN PUNAISTA JÄSENKIRJAA HAKEMAAN. OLETHAN LIITTYNYT MYÖS SAK:HON, SIELLÄ NIITÄ UUSIA JÄSENIÄ KAIVATAAN KIPEÄSTI. KATO ON OLLUT AIKAMOINEN.

• maatalon tytär minäkin

Voihan sen noinkin nähdä. Et kyllä varmaan koskaan ole ollut aidosti keskustalainen. Itse olen sellainen ja vakaasti - sekä äidin että isän puolelta. Olen kaupunkilaistunut jo ajat sitten, mutta aatteitani se ei ole muuttanut. Minä en koskaan voisi äänestää vasemmistolaista. Sen on selvä asia ja sitä on vain vahvistanut parinkymmenen vuoden työssäoloni ja lähes päivittäiset kahvipöytäivailut ja nälvimiset maaseutua ja maanviljelijöitä kohtaan. Nälvijöinä ovat toimineet nimenomaan DEMARIT.

• siivoojaa

tai jotain muuta vastaavaa. Työmarkkinatuella ja 8 euron ylläpitokorvauksella pitävät nyt jo työttömiä töissä. Sosiaaliturvaa ajetaan alas ja tehdään pilkkaa jo ihmisten vaatteista. Kokoomus on suurkapitalistien puolue johon kepu on liimautunut.

• Gary
        siivoojaa kirjoitti:

tai jotain muuta vastaavaa. Työmarkkinatuella ja 8 euron ylläpitokorvauksella pitävät nyt jo työttömiä töissä. Sosiaaliturvaa ajetaan alas ja tehdään pilkkaa jo ihmisten vaatteista. Kokoomus on suurkapitalistien puolue johon kepu on liimautunut.

Nimim. "siivoojan" tekstiin..Demarit ovat pitäneet valtaa Suomessa jo 24 vuotta presidenttinä ja keskeisenä hallituspuolueena pitempääkin..turha Kokoomusta tai Keskustaa on kovin osoitella. Ei ahneempaa, muista piittaamatonta väkeä ole kuin SAK:ssa. Menköön vaikka Suomi helvettiin kun vaan SAK:laisten etuihin ei kosketa.

• kuulinko oikein

kun sinäkin olet sieltä cafe Niinistössä palveleva keskustalainen, porvariksi narrattu entinen talon tytär. Aatesiskosi ovat jo asettuneet tukemaan Halosta presidentiksi.

• Nimetön
        Gary kirjoitti:

Nimim. "siivoojan" tekstiin..Demarit ovat pitäneet valtaa Suomessa jo 24 vuotta presidenttinä ja keskeisenä hallituspuolueena pitempääkin..turha Kokoomusta tai Keskustaa on kovin osoitella. Ei ahneempaa, muista piittaamatonta väkeä ole kuin SAK:ssa. Menköön vaikka Suomi helvettiin kun vaan SAK:laisten etuihin ei kosketa.

SAK on ainoa tuki ja turva työläiselle. Joka toiselle tekee palkkaa vastaan työtä, on työläinen, jonka vaatimattomat palkkatulot on järjestövoimin vaadittu ja saatu porvarilta.
        Luokkatietoinen palkansaaja ei saata äänestää porvaria, eikä olla liittoutumatta oman alansa liittoon!

• ällikällä lyöty
        siivoojaa kirjoitti:

Voi hyvä ihminen, kun sinulla menee pahasti asiat solmuun!!! Keskusta ja demarit ovat olleet viimeiset vuodet lyömässä köyhiä kyykkyyn - siis ei kokoomus. Mieti nyt ketkä ovat hallituksessa päättämässä asioista...

No se kuitenkin on kokonaan toinen juttu, koska nyt on presidentin vaalit. Sinne tarvitaan jämäkkä johtaja, joka turvaa sekä maamme turvallisuuden että työtä entistä useammille suomalaisille. Siis muista äänestää Sauli Niinistöä...3

• yököttää kiipijät
        siivoojaa kirjoitti:

linnaan jos Saulista tulee pressa, kun Matti ei pääsytkään...voi voi

• muistelee
        ällikällä lyöty kirjoitti:

Voi hyvä ihminen, kun sinulla menee pahasti asiat solmuun!!! Keskusta ja demarit ovat olleet viimeiset vuodet lyömässä köyhiä kyykkyyn - siis ei kokoomus. Mieti nyt ketkä ovat hallituksessa päättämässä asioista...

No se kuitenkin on kokonaan toinen juttu, koska nyt on presidentin vaalit. Sinne tarvitaan jämäkkä johtaja, joka turvaa sekä maamme turvallisuuden että työtä entistä useammille suomalaisille. Siis muista äänestää Sauli Niinistöä...3

Eiköhän se ollut juuri tämä sínun suosikkisi "kolmonen", joka oli niitä köyhiä kyykkyyn lyömässä.

Vai onko jo unohtunut Niinistön(kok.) nuijimat päätökset sosiaaliturvaleikkauksista ja 5:n euron korotus eläkeläisille. Eiköhän nämä leikkaukset aikoinaan kohdistuneet juuri vähäosaisiin kansalaisiin.

Porvarille 5 euroa on pelkkä "tippiraha" elämässä.

• maaseudun ääni

Mitä Halonen on saanut aikaan ? Ei mitään.

Oletko mieluummin Halosen kuin Vanhasen kannalla ?

Halonen on kommunisti ja duunari.

Ei semmoiset tiedä mitään maaseudusta.

Ja toisekseen Halonen on ollut todella huono tasavallan presidentti.

Eikä se ole edes oikea nainen.

Ei Niinistökään ole paras vaihtoehto, mutta selkeästi parempi. Mikä niissä porvareissa on vikana ? Ettet vaan olisi kateellinen.

Demareita on jo nähty tarpeeksi ja nyt sitten vielä lisää ja kommari vielä. Ei kiitos.

t:

Maaseudun poika

• minäkin olen maalta ja duunari

maaseudulta. Valitit ettei duunarit tiedä maaseudusta. Uskotko, että yli 75 % maaseudulta muuttaneista (miehet ja naiset) ovat duunareita ja tekevät työtään kaupungeissa sekä ymmärtävät hyvin maaseudun pulman ja siksi eivät lähde kokoomuksen kelkkaan ja äänestävät Halosta.

• menmem

Oikein vaikka ei kai Halonen sentään kommunisti ole?
        Vanha sanontahan on, että suurimmat porvarit on
        demareissa (jotka ovat aina vainonneet maaseutua
        ja maaseudun tukia)ja toisaalta maaseudun suur-
        tilallisista valtaosa on kokoomuslaisia. Mihin siis maantytärtä koskee...?
        Ihmisen arvomaailma on tärkein. Ei kuitenkaan maailmoja syleilevä! Niinistö haluaa toimia suomalaisen työn ja suomalaisten eduksi. Ensisijaisesti!!
        Niinistö on uusi presidentti!!

• Peräkammarin poika

Niinistön ei tarvitse poistua, kun on jo nyt ulkona kuin lumiukko. Sen on jokainen vaalikeskustelujen kuuntelija kuullut kahdella korvalla. Pitäisi- ja muut -isi-tyyppiset toiveajattelut ovat osoittaneet. "Eurooppalaisempi Nato" on huuhaata, sillä USA ei suurvaltojen tavoin luovu vaikutusvallastaan.

• maanpetturuudelle?

Halonen on todistettavasti ollut DDR:n tunnustamiskomitean jäsen ja kuuluu myös SETA:an, ollut jopa sen kyseenalaisen järjestön puheenjohtaja. Halonen pimittää kansalta ns. Stasi-listoja, koskapa siellä on kiusallista tietoa SDP:n korkealla olevista jäsenistä! Sitäkö sinä todella haluat? Halonen ainoastaan hössöttää globaalimantraansa, unohtaen samalla suomalaisen pienen ihmisen. Samaa sakkia kaikki ns. vanhojen puoleiden korruptoituneet jäsenet.

• kirjoituksestasi

Joskus hyvin harvoin näilläkin palstoilla saa lukea vilpittömän ja sydämeenkäyvän tekstin. Sinun kirjoituksesi oli sellainen ja toivoisinkin, että sen lukee useampi kuin ne korkeintaan muutama tuhat, jotka täällä käyvät. Kaikilla meillä keskustalaisilla on nyt syytä miettiä, mikä meidän aatteemme on ja keiden puolella haluamme olla.

Pappani, joka oli pienkarjatilallinen Sallan sivukylältä sanoi aina, että "asetu lampaan, älä suden puolelle. Sudet pärjääävät aina, mutta lammas ei pärjää ilman apuasi". Minusta tuossa on alkiolaisuuden ydin vanhan maalaisliittolaisen sanomana ja sen neuvon aion pitää.

• olli

Voitko olla varma millainen susi SDP on?
        Ne ovat aina olleet kierempiä kuin kunnon kommari.

• arja

Maan tytär;olen samaa mieltä,kiitos kirjoituksestasi.
        Nyt on vastassa suurpääoma ja inhimillisyys.Vastassa on lämpö ja kylmyys.
        Minä valitsen inhimillisen ja kaikkia huomioivan presidentin Tarja Halosen.

• Mr_Nikke

Arvostan kannanottoasi ja sitä, että mietit tällaista periaatteellista kysymystä. On tärkeää, että periaatteelliset kysymykset linjataan ja tuodaan rehellisesti esille.

Keskustan "isänä" pidetään Santeri Alkiota (1862-1930). Hänen mukaansa ihmisyyden kehitystarve ja sen edellytykset on pantava kaiken yhteiskunnallisen ja valtiollisen toiminnan pohjaksi.

Keskustalle ominainen linjaus, jonka avulla on pyritty kehittämään yhteiskuntaa eteenpäin on puitetalous, joka perustuu yksityiseen omistukseen ja vastuulliseen yritteliäiseen asenteeseen - yrittäjyyteenkin. Heikoimpia ei saa hylätä, vaan ihmisistä tulee huolehtia. Ns. kovaan kapitalismiin on kuitenkin suhtauduttava torjuvasti.

Nähdäseni Sauli Niinistönkin esittämä yrittäjyys- ja sosiaalipoliittinen linja on kyllä melko lähellä keskustalaista aattetta.

Kakku pitää leipoa ennen sen kuin sitä voidaan jakaa. Kakku on kuitenkin jaettava niin, että ihmisillä olisi hyvä olla. Yhteisvastuuta ja köyhän asiaa ei tule unohtaa kakkua jaettaessa, jottei meille Keskustalaisille tärkeät arvot jäisi "kovan ja täysin säätelemättömän" kapitalismin rattaisiin. Mielenkiintoinen yksityiskohta on, että tämä kova kapitalismi on meille tuttua karmealla tavalla juuri sosialistisen yhteiskuntajärjestyksen maista (vrt. mm. Kiina).

Kun mietimme, että kumpi ehdokkaista sosialistien ja kommunistien ehdokas, vai porvarien (ja ei-sosialistien) ehdokas on lähempänä Keskustaa ja sen aatemaailmaa, niin väittäisin, että Niinistö on huomattavasti lähempänä. En tunnista hänestä ns. kylmää kapitalistia, mutta tunnistan hänestä realistin. Kakku on saatava leivotuksi, jotta sitä voitaisiin jakaa myös vähäosaisille. Realismi ei taas Keskustalaisille ole vierasta.

Itse olen puolueemme johdon kanssa samaa mieltä siitä, että maan etu toteutuu paremmin antamalla äänemme Sauli Niinistölle. Uskon, että hän osaa myös arvostaa Keskustalle tärkeää perustaa, jolla hyvinvointi luodaan, eli yrittävää asennetta. Olen varma siitä, että hän ymmärtää, että kakkua ei tehdä vain itselle, vaan siitä on tarkoitus jakaa kohtuullinen osa myös niille, jotka eivät omaa kakkua aikaiseksi saa.

• Hbl

Hyvin ja pitkään kirjoitettu, asiasisältöinen kommenttisi oli vaikuttava.
        Mutta yhtä tosiasiaa ei voi sivuuttaa. Sauli Niinistö ei ole tehnyt julkisen uransa mitään sellaista, mikä saisi ainakaan minut vakuuttumaan siitä, että hän ajaisi koko kansan asioita ja pitäisi sanansa. Että hän "jakaisi tuota kakkua" tasapuolisesti, kaikille. Hänen puheistaan ei myöskään käynyt minulle missään vaiheessa presidentinkeskusteluissa esille, että hän oikeasti on hakemassa haastavaa ja kiireistä työpaikkaa, vaan virkaa, Presidentin titteliä. Maamme vaatii voimakkaan presidentin, johon kansa voi tukeutua ja luottaa.
        Niinistöön en luota. Enkä luota enää keskustaankaan. Mielestäni ei ole asiallista keskusta puolueelta oman ehdokkaan pudottua kannattaa porvaria yksiselitteisesti. Kaikista puolueista löytyy arvoja, jotka ovat yhteneväisiä, mutta nyt on kyse HENKILÖVAALEISTA. Henkilön yksittäiset mielipiteet ratkaisevat. Halonen jo todistetusti jo hoitanut asiansa kohtuudella/hyvin, ottaen huomioon nimen omaa koko kansan. Kun ei nyt vastassa ole häntä todistettavasti paremminkaan asioita hoitavaa henkilöä, en katso aiheelliseksi asettua epäluottamusta herättävän Niinistön taakse.
        Eiköhän me pärjätä vielä seuraavat 6 vuotta. Katsotaan taas sitten mitä on tarjolla ja miten käy. =)

• kari

Sosialistiko on sitten parempi vaihtoehto.
      Käsittääkseni keskustan arvoihin kuuluu myös koti, uskonto ja isänmaa.

• Porvarillinen

Tyhjää tekstiä. Mitkä arvot? Mistä on kysymys? "mulle kaikki heti", mikä on porvari ja mitä on porvarillisuus? Toivoisi kyllä hiukan enemmän asiaperusteluja kuin tyhjiä sanoja. Ei riitä, että kirjoittaa sanan 'porvari', vaan pitäisi näkyä, että tietää mitä kirjoittaa. Eläköön kuitenkin sananvapaus... *huokaus*

• Mr_Nikke

Arvostan kannanottoasi ja sitä, että mietit tällaista periaatteellista kysymystä. On tärkeää, että periaatteelliset kysymykset linjataan ja tuodaan rehellisesti esille.

Keskustan "isänä" pidetään Santeri Alkiota (1862-1930). Hänen mukaansa ihmisyyden kehitystarve ja sen edellytykset on pantava kaiken yhteiskunnallisen ja valtiollisen toiminnan pohjaksi.

Keskustalle ominainen linjaus, jonka avulla on pyritty kehittämään yhteiskuntaa eteenpäin on puitetalous, joka perustuu yksityiseen omistukseen ja vastuulliseen yritteliäiseen asenteeseen - yrittäjyyteenkin. Heikoimpia ei saa hylätä, vaan ihmisistä tulee huolehtia. Ns. kovaan kapitalismiin on kuitenkin suhtauduttava torjuvasti.

Nähdäseni Sauli Niinistönkin esittämä yrittäjyys- ja sosiaalipoliittinen linja on kyllä melko lähellä keskustalaista aattetta.

Kakku pitää leipoa ennen sen kuin sitä voidaan jakaa. Kakku on kuitenkin jaettava niin, että ihmisillä olisi hyvä olla. Yhteisvastuuta ja köyhän asiaa ei tule unohtaa kakkua jaettaessa, jottei meille Keskustalaisille tärkeät arvot jäisi "kovan ja täysin säätelemättömän" kapitalismin rattaisiin. Mielenkiintoinen yksityiskohta on, että tämä kova kapitalismi on meille tuttua karmealla tavalla juuri sosialistisen yhteiskuntajärjestyksen maista (vrt. mm. Kiina).

Kun mietimme, että kumpi ehdokkaista sosialistien ja kommunistien ehdokas, vai porvarien (ja ei-sosialistien) ehdokas on lähempänä Keskustaa ja sen aatemaailmaa, niin väittäisin, että Niinistö on huomattavasti lähempänä. En tunnista hänestä ns. kylmää kapitalistia, mutta tunnistan hänestä realistin. Kakku on saatava leivotuksi, jotta sitä voitaisiin jakaa myös vähäosaisille. Realismi ei taas Keskustalaisille ole vierasta.

Itse olen puolueemme johdon kanssa samaa mieltä siitä, että maan etu toteutuu paremmin antamalla äänemme Sauli Niinistölle. Uskon, että hän osaa myös arvostaa Keskustalle tärkeää perustaa, jolla hyvinvointi luodaan, eli yrittävää asennetta. Olen varma siitä, että hän ymmärtää, että kakkua ei tehdä vain itselle, vaan siitä on tarkoitus jakaa kohtuullinen osa myös niille, jotka eivät omaa kakkua aikaiseksi saa.

• on valtaa ja voimaa

millä köyhät nujerretaan lopullisesti. Keskitysleiri odottaa köyhiä Niinistön johdolla. "Pienipalkkaiselle sosiaaliturvaa tarpeeseen" sanoi Niinistö eilen radion kuuntelijatentissä. Eikös siivooja esimerkiksi työn raskauden johdosta ansaitsisi suuremman kuin 500 euron- miinus verot palkan. Sosiaaliturvan raja on niinistön mukaan 500 euroa.

Kapitalistin tuloihin ja eikä veroihin ei saa koskea. "Veroaste on korkea" sanoi Niinistö. Käteen jäävä tulo on myös korkea kapitalistilla. Veropössi-lehti kertoo totuuden.

Ruoan alv-n alentamiseen kumpikaan ei ottanut kantaa. Ei myöskään pienipalkkaisten esim. alle 8000 euroa vuodessa ansaitsevien verottomuuteen. KEPU alensi heti ensimmäisinä töinään hallituksessa suurituloisten verotusta, poisti myös varallisuusveron ym. suurituloisia suosivaa toimintaa.

Myös maatalous on ajettu suuriin vaikeuksiin EU-n aikana. Kepu vei Suomen EU-n Esko Ahon ollessa Porvarihallituksen pääministeri. Nyt kepu hurkastelee parantavansa Suomen talouden kokoomuksen kanssa.

• ajatuksiasi.

Olen itse samanlainen maalaisliittolaisuuden äidinmaidosta omaksunut naisihminen. Asun edelleen maalla useiden kaupungissa vietettyjen vuosien jälkeen ja toimin kotikunnassa johtavana virkamiehenä. Sitä maaseutua, joka oli vuosikymmeniä sitten, ei enää ole. MInä kuitenkin äänestin jo toisella kierroksella Niinistöä. Syynä oli hänen työnteon merkityksen korostaminen. Kunta on juuri se organisaatio, joka auttaa heikommassa asemassa olevia ja köyhiä. Olen kuitenkin voinut työssäni todeta sen, että on muodostunut ihan uusi kansalaisryhmä, kaikkien mahdollisten etujen ja tukien hyväksikäyttäjät. Silloin kun me olimme lapsia oli häpeä joutua turvautumaan kunnan apuun. Nyt sellaista ihmistä, joka ei älyä/halua kaikkia tukia hyödyntää, pidetään tyhmänä. Tällaiseksi en halua Suomea tehdä! Halosen pysähtyneisyys ja hyvinvointiyhteiskunnan säilyttämisen linja on kyllä hyvä ja kaunis, mutta siihen meillä ei nykyisellään ole varaa, se on totuus! Tai jos näin aiomme elää, teemme sen lastemme ja lapsenlastemme kustannuksella.

MIelestäni ei ole kovuutta se, että haluaa jokaisen ihmisen työllä elättävän itsensä. Työttömyysturva on nykyään sosiaalidemokraattisten ministereiden jäljiltä niin aukoton, että nykyään halutaan kunnon töihin vain siksi aikaa, että saadaan tuet taas tilille täysinä. EI kai alkiolaisuus tätä tarkoita??

• keskustaa,

mutta tänään meni ääneni Niinistölle. En voi missään tapauksessa äänestää Halosta, sillä se ääni olisi samalla tukea SAK:lle. On historiallinen tilaisuus saada presidentiksi joku muu kuin ammattiyhdistyksen nuolija. Ammattiyhdistysliike, SAK etunenässä, on se kaikkein jähmein ja vanhanaikaisin rakenne SUomessa.

• mrx

Ei se ole kumma kun maan asiat on miten on kun puolue on kuin uskonto jota on vaikea vaihtaa.

• päätoiminen maanviljelijä

Minunkin aatemaailmani on keskustalaisuus. Tosin tänä eu-aikana olen huomannut ettei mitkään puolueet kunnolla välitä miten meillä maanviljelijöillä menee. Tulot laskevat joka vuosi ja taas leikataan lisää, ja silti meitä kadehditaan vaikka meidän tuntipalkkamme ei ole varmaan puoliakaan työläisten palkasta. Nyt toisella kierroksella kummatkin ehdokkaat kehuvat meitä, ja se vain huvittaa. Kuitenkin kun pitää kahdesta pahasta valita pienempi paha niin ääneni saa Niinistö. Sillä sosiaalidemokraatti on aina vihannut maalaisia lupasihan Lipponenkin et Nahkurin orsilla tavataan. Et ehkä mekin säilymme paremmin hengissä Niinistön johtajuudessa.

• olli

Onhan se hienoa äänestää Halosta keskustan kannattajana, Halonen kun on nyt vaalien alla kiinostunut maaseudun naisista, muuten hän on ajamassa maaseutua alas. Juuri SDP:n kannattajat ovat mielestäni pitämässä eniten ääntä viljelijöiden tukiaisista ja varmasti tuet supistuu jos SDP voimistuu. Tässä nyt moni keskustalainen kaivaa hautaa itselleen jos äänestää "porvaria".

• ISI

Keskusta tulee aina huolehtimaan vähäosaisista, oli presidenttinä kuka tahansa. Nythän on niin, että Sauli Niinistön kanssa se kävisi paljon paremmin kuin sossu-Tarjan kanssa.

Selitän hieman. Toisin kuin esim. Etelä-Amerikassa, Suomessa ja muualla länsimaisissa hyvinvointivaltioissa sosiaalinen tilaus sosialismilta on kadonnut aikoja sitten. Suomen SDP, kuten muutkin länsimaiset sosialidemokraattiset puolueet ovat unohtaneet köyhän asian. Ne ovat keskittyneet hamuamaan lisää etuja ökyrikkaalle puolue-eliitilleen.

Kunnioitan valtavasti oikeasti omien köyhiensä puolesta taistelevia liikkeitä. Aidoimmillaan sellaisia on on vain köyhissä kehitysmaissa kuten Bolivia, tuo latinalaisen Amerikan köyhin maa. Näin sattumalta livenä BBC:n uutiskanavalta maan uuden presidentin, Evo Moralesin virkaanastujaispuheen. Se oli vaikuttava puhe. Siinä puhui 500 vuotta sorretun intiaanienemmistön edustaja, kuinka ryöstäjät olivat hänen maataan ja kansaansa raiskanneet . Pisti vihaksi kuulla kuinka epäinhimillisesti ja törkeästi heitä oli kohdeltu. Olin samaa mieltä hänen kanssaan, kun hän kertoi kansallistavansa maan rikkaat luonnonvarat, jotka olivat nyt ulkomaisten yhtiöiden hallussa hyödyttäen vain pientä eliittiä...

Siinä puhui oikea sosialisti ja köyhän puolustaja!

Tarja Halonen, Tony Blair, Gunnar Persson, ja muut ökyrikkaat länsimaiset sosialistit eivät puolusta ja auta maidensa köyhiä vaan kahmivat lisää omaisuuksia pohjattomaan laariinsa.

Kuinka monta sijoitusasuntoa Tarja Halonen vielä haalii itselleen korkeilla tuloillaan? Ei hän oikeasti ajattele köyhiä - usko pois.

Santri Alkio lausui: "Älkää unohtako köyhän asiaa". Älä huolehdi tyttäreni, Keskusta ei unohda. Usko vanhempaasi kun sanon: Parhaiten autat köyhän asiaa äänestämällä Sauli Niinistöä, keskustan kumppania ja työn puolestapuhujaa parhaimmillaan.

• Antihalonen

Oikein pala kurkuss luin kirjoituksesi!

Se oli ehdottomasti paras puolustuksen puheenvuoro ja nyt voin turvallisin mielin luottaa siihen, että
        sairaalloisesti valtaa hamuava punapääoma, joka on unhoittanut kunnon duunarit saa "turpaansa" ansaitusti Sauli Niinistön kautta!

Sauli Niinistö on seuraava presidentti!

• Iltalypsy

Olen ihan samaa mieltä.Tulevaisuus näytttää siirrynkö kokonaan demari leiriin.

• Pelloilta ja vainioilta

Kyllä kokoomus on ihan muuta kuin tavallisen maalaisasukkaan asialla. Liituraitamiehet eivät välitä sen enempää maanviljelijöistä kuin vaikka kaupankassa naisista.Niinistö kosii keskustalaisia äänestäjiä lupailemalla mihin hän ei voi vaikuttaa. Samoin Suomalaisen työn puolesta puhujana ja vienninedistäjänä. Kertooko hän misssä ja kenelle hän puhuu ja kaupittelee Suomalaisia tuotteita.Kun keskusta oli oppositiossa taisivat Ben ja Kimmo huutaa maataloustuista ja kepu pettää aina tyyliin.Miten Presitentti voi vientiä konkrettisesti edistää kertoi Niinistö miten hän sen tekee. Meneekö hän kuin kaupparatsut esittelemään tyyliin: tääsä meillä ois kaksinkertaista suomalaista ws-paperia ostaaihmeessä.Eiköhän firmoilla ole omat myyntikanavansa ja organisaationsa asiassa. Nyt yks mies muka tekis jota ei ennen olla osattu.

• Lehmipoika

Maalaisväestöä ja sen yrittäjäväestöä arvostaa ja tukee vähiten Demarit. Onko unohtuneet demaripuheet maataloustukia vastaan eduskunnassa jokin aika sitten. Alkoivat tulla syvät totuudet esiin ja puolueen johdon oli tukittava SDP:n edustajien suut, ettei puolueen periaatteet leviäisi kansan keskuuteen juuri ennen presidentin vaaleja. Maanviljelijä on porvari.

Lehmipoika kirjoitti:

Maalaisväestöä ja sen yrittäjäväestöä arvostaa ja tukee vähiten Demarit. Onko unohtuneet demaripuheet maataloustukia vastaan eduskunnassa jokin aika sitten. Alkoivat tulla syvät totuudet esiin ja puolueen johdon oli tukittava SDP:n edustajien suut, ettei puolueen periaatteet leviäisi kansan keskuuteen juuri ennen presidentin vaaleja. Maanviljelijä on porvari.

En tiedä oletko maanviljelijä vai et. Mutta jos olet isontalon isäntä ja porvari ei muuta kuin onnea.Mutta elä puhu kuin omalla osuudellasi on monellaisia tilojakin jotka joutuvat eu aikana lopettamaanki, kun ei pärjää. Ja mitä niihin demareihin tulee on myös monenlaisia demareitakin . On jotka yrittäjinä ja varmasti pärjäävät yhtä hyvin kuin jollain pikkutilalla.Ja viran-ja toimenhaltiojoina ei kaikki ole niinkuin yleistetään hitsareita tai viilareita. On tehtaissa ja tavallisissa työpaikoissa myös keskustan kannattajiakin . Että ei maailma ole yksiselitteinen aina.

Vielä Haluan kysyä onko Niinistö krtonut miten hän edistää vientiä. Jos hän sentekee ilman muuta silloin kannataa valita hänestä Presitentti.Kokoomus syytti keskustapuoluetta ja Anneli Jäätteenmäkeä viime eduskuntavaalien jälkeen petoksella ssadusta vaalivoitosta. Samoin kuinka keskusta lupasi nostaa eläkkeitä ja lapsilisiä. Nyt Niinistö lupailee Eu-maatalous tukien leikkauksesta johtuen kansallista tukea. Pääministeri Vanhasen hoteissa lienee paremmin asia on.Työpaikkoja lupailee toimimalla vienninedistäjänä. Suomen maatalous saa Niinistöstä varmaan lottovoiton. Meillä on Venäjä naapurina ja Pietarin talousalueell enemmän asukkaita kuin koko Suomessa. Varmaan sieltä löytyy potentiaalista ostovoimma Suomalaiselle puhtaille maataloustuotteille ja tehdasvalmisteisille ruuille.Ei muuta kuin Niinistö Valion konsultina Pietariin markettiin esittelemään ja maistattamaan Valion Otermania ja muita tuotteita.Kyllä jos Sauli valitaan presitentiksi on hänellä kova työ lunastaa lupauksensa jaolla mies sanojensa takana.

• ei naruteta

Ihmettelen Karpelaakin joka joku vuosi sitten ilmoitti että suhde Niinistöön katkesi sillä että hän kannattaa pehmeämpiä arvoja kuin Niinistö.Ihme poukkoilua keskustalta.

• vai työläiskodin tyttö

Helsingin Kalliosta: siinäpä kysymys. Intuitiivisesti olen Maan Tyttären kanssa samaa mieltä. Sosiaalinen oikeudenmukaisuus ja heikompiosaisista välittäminen ovat keskustalaisia arvoja. Niinistö osoitti aiemmalla toiminnallaan olevansa kaikkea muuta kuin noiden arvojen kannattaja. Kysymys, joka jokaisen keskustalaisen täytyy miettiä kohdaltaan on, että onko alkiolaisuus enää ajankohtainen vai ei. Pahoin pelkään, että monet meistä eivät enää muista juuriamme, mikä tietää puolueemme tuhoa. Jos arvomme ovat yhteneväiset kokoomuksen kanssa, mihin keskustapuoluetta enää tarvitaan?

• EI MIHINKÄÄN

Ei kertakaikkisesti mihinkään..Tulen varmasti muuttamaan äänestyskäyttäytymistä ja se tulee näkymään keskustan kannatuksessa!
        Tämä oli jo muistus siitä, että kepu ei hoitanut asioita niinkuin piti ja nyt se vasta tuleekin esille, kun seuraaviin äänestyksiin päästään!"

• Pellon poika

Minusta Halosen ja Vanhasen yhteistyö on ollut lämminhenkistä.Kuinkahan se sujuisi Saulin kanssa.
      Eiköhän anneta sen jatkua.

• Ewe
    • naurattaa niin paljon

Taitaa olla tämä kirjoitus vähän samasta lähteestä kuin se "pellolta pöytään" ????

• meikämie

Keskustan kehityskulku.

Ensin se oli pienviljelijöiden puolue, taisteli samojen asioiden puoelsta kuin kommunistit, mutta rauhallisesti.

Sitten siitä tuli talonpoikien puolue ja samoihin arvoihin samaistuvien kaupunkilaisten.

Nyt on vuorossa sitten vaihe, että keskustan johto ajaa suurporvariston etuja. Matti Vanhasen johdolla. Vanhanen on oikeastaan Niinistöäkin pahempi porvari, ei keskustalainen.

Ei ihme, että 1997-2000 hävisi yli puolisataatuhatta jäsentä. Mikähän kato on ollut Vnahasen aikana?

• keskustalainen mies

Tässä palstalla hyviä kirjoituksia ei pelkkää moskan kaatamista kuten täällä osastolla niin paljon viime päivinä on ollut. Itse tunnen myös että minun on paljon helpompi ottaa yksi askel vasempaan kuin kolme oikeaan ja uskon että meitä oikeita keskustalaisia on paljon joista se tuntuu paljon paremmalta ratkaisulta.

• vaimon kanssa
        keskustalainen mies kirjoitti:

Tässä palstalla hyviä kirjoituksia ei pelkkää moskan kaatamista kuten täällä osastolla niin paljon viime päivinä on ollut. Itse tunnen myös että minun on paljon helpompi ottaa yksi askel vasempaan kuin kolme oikeaan ja uskon että meitä oikeita keskustalaisia on paljon joista se tuntuu paljon paremmalta ratkaisulta.

Meillä oli myös positiivinen keskustelu vaimon kanssa ja päädyimme äänestämään Saulia näissä olosuhteissa.

• JA MERSU
        keskustalainen mies kirjoitti:

Vaikea valinta kun molemmat ehdokkaat varmaan ihan mukavia. Jotenkin olen kallistumassa kuitenkin Saulin puolelle. Uskottavampi vaihtoehto.

• PUNIKKI KYMPILLÄ!

Minä kiitän jo etukäteen, että haluat tukea minua, sossun luukuujen suurkuluttajaa. Kiitos, että tuet avoimesti homoja ja lesboja!

Kiitos, että tuet joutilaisuutta ja työttömyyttä.

KIITOS, että valitset numeron 9. Niin minäkin, sillä haluan edelleen olla joutilas ja työtön, sinunkin maksamilla verorahoilla voin toteuttaa unelmaani!!

Ei muuta kuin Tarja pressaksi, niin voin jatkaa hyvillä mielin tätä joutilasta ja saamatonta elämääni!! Kiitos kaikille Tarjan äänestäjille!!

Tarjalle palkka ja Suomelle lama!!

• ei presssaa

On vähän miltä kantilta haluaa ajatella tuota työttömyys asiaakin. Jos TODELLAKIN joudut työttömäksi, varmasti kiität Tarjaa sen takia, että saatat saada normaalia työttömyyskorvausta sen aikaa kun etsit uutta paikkaa.
        Saulia äänestäessäsi voi olla, että joudut tulee toimeen ilman minkäänlaista sosiaaliturvaa - siksihän sitä työttömyyspäivärahaa (jota työssä ollessas keräät pikkuhiljaa pahan päivän varalle) maksetaan.

Saulin periaate on ajaa yrittäjien asiaa ja oikeutta ja saada samalla nämä "sosiaalipummit" pois. Mutta kun niitä työttömiä ei saa pois tukemalla VÄÄRIN yrittäjiä. Eli miten saat paremman tuoton yritykseesi, vähentämällä sosiaalikuluja eli vähentämällä työväkeä, jotta yrityksen tulos paranisi ja säästäisi (näiden omistaja jäsenien eläkkeitä varten).

Onko Saulilla ollut julkisesti EHDOTUS, miten hän tukee yrittäjiä, että he voisivat palkata työntekijöitä lisää, jotta työttömyys vähenisi?
        Huom! Yhä enemmän on keski-ikäisiä pitkäaikaisia tunnollisia työntekijöitä työttömänä, joiden pitäisi tukea ja kouluttaa omia lapsiaan ja turvata oma toimeentulonsa.

• SINÄhän sen keksit

Kuule ei sosiaaliturva ja työttömyysturva ole TARJA HALOSEN keksintöä!
        Hän puolustaa heikonpiosaisia, joitten on pakko tulla toimeen, kun työtä ei ole!
        Rupea politikoksi, kun noin ärhäkkä olet!

Ja MEE kokoomuksen leipiin!

Kuule ei sosiaaliturva ja työttömyysturva ole TARJA HALOSEN keksintöä!
        Hän puolustaa heikonpiosaisia, joitten on pakko tulla toimeen, kun työtä ei ole!
        Rupea politikoksi, kun noin ärhäkkä olet!

Ja MEE kokoomuksen leipiin!

pelkkää paskaa koko juttu.

ja vielä eniro laittanut etusivulle.

eniro = Sossuagitaattori

• Lue ja mieti

Tässä oli mielestäni hyvin kiteytetty keskustalaisuus ja presidentin vaalit:

• ja tietämätöntä

"Keskustan "isänä" pidetään Santeri Alkiota (1862-1930). Hänen mukaansa ihmisyyden kehitystarve ja sen edellytykset on pantava kaiken yhteiskunnallisen ja valtiollisen toiminnan pohjaksi."

Eikö juuri tuota ole toteutettu Keskustan ja demareiden yhteistyössä 70-luvulta saakka luomalla kaikille, varallisuudesta riippumatta, samat mahdollisuudet kouluttautua?
        --------------------------------------------
        "Keskustalle ominainen linjaus, jonka avulla on pyritty kehittämään yhteiskuntaa eteenpäin on puitetalous, joka perustuu yksityiseen omistukseen ja vastuulliseen yritteliäiseen asenteeseen - yrittäjyyteenkin. Heikoimpia ei saa hylätä, vaan ihmisistä tulee huolehtia. Ns. kovaan kapitalismiin on kuitenkin suhtauduttava torjuvasti."

Eikö juuri tuota ole toteutettu yhdessä demareiden kanssa jo Kekkosen ajoista alkaen?
        ------------------------
        "Kakku pitää leipoa ennen sen kuin sitä voidaan jakaa. Kakku on kuitenkin jaettava niin, että ihmisillä olisi hyvä olla. Yhteisvastuuta ja köyhän asiaa ei tule unohtaa kakkua jaettaessa, jottei meille Keskustalaisille tärkeät arvot jäisi "kovan ja täysin säätelemättömän" kapitalismin rattaisiin."

Edellinen, kuin Halosen suusta!!
        "Mielenkiintoinen yksityiskohta on, että tämä kova kapitalismi on meille tuttua karmealla tavalla juuri sosialistisen yhteiskuntajärjestyksen maista (vrt. mm. Kiina)."

Miten sosialismi liittyy Suomen presidentinvaaliin?
        "Kun mietimme, että kumpi ehdokkaista sosialistien ja kommunistien ehdokas"

Pitääkö paniikissa jo valehdella. Kommunisteilla ei ole ehdokasta näissä vaaleissa.

• kirjoittaja tuo edellinen

Näin on osoitettava lojaalisuutta niitä kohtaan, jotka aatteellisesti ovat kaikkein lähimpänä omaa ajatus- ja aatemaailmaa.
        Läksin, minut kyydittiin, kauan sitten Helsinkiin oppiin. Sillä tiellä olen edelleen. Silloin kotitilani oli hevosvetoinen. Suvun myöhemmät isännät ovat saaneet olla kehityksen myllyssä. Nyt siitä on todisteena Massikat ja muut isot vempeleet suurissa piharakennuksissa. Kyllä he ovat saaneet kuulla olevansa suurkapitalisteja kylän muiden asukkaiden taholta. Olen itsekin välillä hiukan sitä mieltä, vaikka en kadehdi tämän päivän isännän työtä kaikkine EU-koukeroineen. Mutta ei minusta saisi demariäänestäjää millään opilla.
        Kehitys kehittyy-hokema kehittyy kaiken aikaa. Santerin ja muiden suurtenkin ajatukset ovat kehityksen valinkauhassa. Meidän on mietittävä, heitämmekö sinne kauhaan punaista vai sinivalkoista väriä tällä kerralla.
        Äänestän Saulia tällä kerralla, kuten edelliselläkin. Eteen voi tulla samanlainen tilanne, jossa paalupaikalle on pyrkimässä keskustan ehdokas; valinta on selvä - ääni oikeistolle.
        Ellet ole vielä käyttänyt oikeuttasi äänestää, tee se viimeistään sunnuntaina.

• Tiedoksesi.
        ja tietämätöntä kirjoitti:

"Keskustan "isänä" pidetään Santeri Alkiota (1862-1930). Hänen mukaansa ihmisyyden kehitystarve ja sen edellytykset on pantava kaiken yhteiskunnallisen ja valtiollisen toiminnan pohjaksi."

Eikö juuri tuota ole toteutettu Keskustan ja demareiden yhteistyössä 70-luvulta saakka luomalla kaikille, varallisuudesta riippumatta, samat mahdollisuudet kouluttautua?
        --------------------------------------------
        "Keskustalle ominainen linjaus, jonka avulla on pyritty kehittämään yhteiskuntaa eteenpäin on puitetalous, joka perustuu yksityiseen omistukseen ja vastuulliseen yritteliäiseen asenteeseen - yrittäjyyteenkin. Heikoimpia ei saa hylätä, vaan ihmisistä tulee huolehtia. Ns. kovaan kapitalismiin on kuitenkin suhtauduttava torjuvasti."

Eikö juuri tuota ole toteutettu yhdessä demareiden kanssa jo Kekkosen ajoista alkaen?
        ------------------------
        "Kakku pitää leipoa ennen sen kuin sitä voidaan jakaa. Kakku on kuitenkin jaettava niin, että ihmisillä olisi hyvä olla. Yhteisvastuuta ja köyhän asiaa ei tule unohtaa kakkua jaettaessa, jottei meille Keskustalaisille tärkeät arvot jäisi "kovan ja täysin säätelemättömän" kapitalismin rattaisiin."

Edellinen, kuin Halosen suusta!!
        "Mielenkiintoinen yksityiskohta on, että tämä kova kapitalismi on meille tuttua karmealla tavalla juuri sosialistisen yhteiskuntajärjestyksen maista (vrt. mm. Kiina)."

Miten sosialismi liittyy Suomen presidentinvaaliin?
        "Kun mietimme, että kumpi ehdokkaista sosialistien ja kommunistien ehdokas"

Pitääkö paniikissa jo valehdella. Kommunisteilla ei ole ehdokasta näissä vaaleissa.

Tiedoksesi, että sosialistien ja kommunistien yhteisehdokas on Tarja Halonen.

Tarja Halosen takana näyttää olevan niin Vasemmistoliitto, SDP kuin SKP:kin.

• tyyliin Lipponen

Älkää menkö halpaan tämä on viime hetken sdp:n provokaatio.

• Moonleigt

"Älkää menkö halpaan tämä on viime hetken sdp:n provokaatio."

No tuohan loistaa jo kauas ja kertoo vain sen kuinka
        yksinkertaisiksi luullaan Keskustan maalaista siipeä, mutta muistuttaisin vaan miettimään mistä on kotoosin mm. Jorma Ollila, Pöyryyn Jaakkoo ja vaikkapa nyt pikkutorpan omapoika Urho Kaleva Kekkonen? Onko kehä kolmosen ulkopuolella pätevyyttä/ansioituneisuutta, vaikka muille jakaa?

Seuraavaksi Suomen tasavallan presidenttinä jatkaa
        oikeat taloudelliset ja moraaliset arvot omaava isänmaan puolesta myös tolpassa roikkunut Sauli Niinistö! :)

Salon ja satakunnan lahja Suomelle! Jesss!

• eläke ukko

Äänestin ekakierroksella 7, ja kun se ei kansalle kelvannut niin nyt äänestin 3.En aatteeni vuoksi ole koskaan äänestänyt vasemmistolaista missään vaalissa,-enkä tehnyt pokkeusta nytkään.Nämä on henkilövaalit ja olen sen jo aiemmissa kirjoituksissani perustellut.Nämä vaalit on viihteeliset ja vähemmän asiapitoiset.Olisin odottanut että tallu on kasvanut 6v aikana esiintymään ja pukeutumaan,vaan ei.Hänestä puuttuu sellainen arvokkuus ja hillitty sisäinen kauneus.Voisin mainita muutaman esimerkin mitä tarkoitan.Mirja Ryynänen,Kyllikki Virolainen,Heitä on paljon muitakin, tuli vaan nämä ensin mieleen.Äänestäkää toki ketä haluatte, vaan ei ole suomi saanut 24v sossuilta hyvää aikaan.On aika antaa uusien tuulien puhaltaa.

• Riittää sosialismi

Matti teki oikein kun lupasi tukea Saulia toisella kierrolla.Suora ja rehti mies!Kyllä Sauli sen muistaa pressana ollessaan.Eihän tässä enää jaksa katsella tuollaista punapäätä,eroon siitä on päästävä keinoja kaihtamatta.Tarkoitushan pyhittää keinot..ÄÄÄNET S A U L I L L E ja sillä sipuli..

• duunari

mietippä kuka/ketkä ovat asiota niin ajaneet että sinullekkin eläkettä maksetaan(vaikkakin pientä) kokoomus on kyllä sitä mieltä että itse saat hoitaa vanhuuden turvasi ihan miten parhaaksi näet niinistön porukalla sormet syyhyäis päästä pelaan kasinoa meidän eläke rahastoilla muista se!!

• eläke ukko
        duunari kirjoitti:

mietippä kuka/ketkä ovat asiota niin ajaneet että sinullekkin eläkettä maksetaan(vaikkakin pientä) kokoomus on kyllä sitä mieltä että itse saat hoitaa vanhuuden turvasi ihan miten parhaaksi näet niinistön porukalla sormet syyhyäis päästä pelaan kasinoa meidän eläke rahastoilla muista se!!

Olen ne itse maksanut YEL vakuutuksn kautta.On omaa syytäni että eläkkeni on pieni,en ole korottanut työtuloani tarpeeksi.Mulla vaimo on sanonut jo monta vuotta että olen kyvytön,nyt se on tullut kirjallisena ,ja vielä maksaavat joka kuukauden ekana pankkipäivänä.

• Liksan
        duunari kirjoitti:

Onko tomppelilta unohtunut, kuka sulle on työn tarjonnut; yrittäjä. Kiitä edes

• YEL
        Liksan kirjoitti:

Onko tomppelilta unohtunut, kuka sulle on työn tarjonnut; yrittäjä. Kiitä edes

Et taida olla ihan kuuden ällän ylioppilas sinäkään kun et hokannu että minä joudun kiittämään itseäni.Olin nääs ns PK yrittäjä ja maksoin yrittäjäeläkettä itselleni.Että kiitos etselleni.

• Suomalainen

Oletpa aika "pintaliitoinen "eläkeukoksi,kun
        vain ulkomuotoa ajattelet .Et ole ainakaan sotinut Isänmaan puolesta ,taidat olla näitä
        luuseri pappoja ja rahaa juoksee mitään työtä
        tekemättä !
        Siitä vaan Pahvi-Saulia äänestämään juuri NOIN
        tyhmiä ajatus maailmaa omaavia hänen kannattajakseen sopiikin.
        Siitä jo näkee ETTEI SAULI OLE KOKO KANSAN
        PRESIDENTIKSI SOPIVA !!

• eläkepäivät

Äänestin parasta vaihtoehtoa , viisasta,fiksua,
        osaava ,kokenutta naista numero 9 !!
        Onnea Tarja Haloselle !

• Pientyöantaja
        duunari kirjoitti:

Kyllä se on TYÖNANTAJA kun eläkkeet duunarille maksaa. Että se siitä. Kokoomuslaiset ne sunkin eläkkeet siis maksaa, suu vaan pienemmälle.

• Timppa

Kyllä tähän maahan riittää yksi porvarillinen suurpuilue joka edustaa koko kansaa, niin työläisestä johtajaan ja siltä väliltä... Saksan CDU ja Ranskan edesmennyt RPF esikuviksi.

• Ihmettelevä

En tiennytkään, että Halosen surkeassa kannattajakunnassa on noin fiksuja vääristelijöitä kun sinäkin. Älä luule, että joku uskoo että olet joku keskustapuoluelainen
      Aliolaisuudesta puhumattakaan. Täys kommunisti ja vielä vasemalta laidalta niin kuin Halonenkin. Se siitä. Häpeisit ja ampuisit itsesi.

• aina mielessä

miettisit vähän...

• maan tytär

Kiitos kaikille keskustelijoille vilkkaasta mielipiteenvaihdosta. Tällaisena satunnaiskävijänä ihmettelen hiukan sanankäyttöä. Kun yritin asiallisesti esittää oman näkökulmani, sain täältä niskaani kaikenlaisia epäilyjä ja arvostelua. Se kaikki lähinnä kai Niinistön kannattajilta tai keskustalaisilta. Olen todella pettynyt teihin ja entistä varmempi, että ääneni menee oikeaan osoiteeseen.

• sillä

siihen syyllistyvät kaiketi lähinnä vain nuoret kokoomuslaiset. Nuoret tuppaavat olemaan kaikkialla kovin kiihkeitä, kun mielestänsä ovat oikealla asialla.

Kiitos sinulle kirjoituksestasi ja ajtuksistasi, ne piristivät päivääni ja saivat minutkin vakuuttuneeksi siitä, että teen oikein, kun keskustalaisena äänestän nykyistä presidenttiä.

• hurmuri
        sillä kirjoitti:

siihen syyllistyvät kaiketi lähinnä vain nuoret kokoomuslaiset. Nuoret tuppaavat olemaan kaikkialla kovin kiihkeitä, kun mielestänsä ovat oikealla asialla.

Kiitos sinulle kirjoituksestasi ja ajtuksistasi, ne piristivät päivääni ja saivat minutkin vakuuttuneeksi siitä, että teen oikein, kun keskustalaisena äänestän nykyistä presidenttiä.

No kyllä keskustalaisen kuuluu äänestää ehdottomasti
        Niinistöä jos kehtaa puhua samanaikaisesti myös alkiolaisuudesta!

1. Koti uskonto ja isänmaa

2. Oikeistolainen arvomaailma

3. Ahkeruuden ja työn arvostus

4. Moraalisesti vahva nuorisokasvatus

• Keppana
        sillä kirjoitti:

Tällä palstalla on arvosteltu Keskustan johtonimien menoa Saulin taakse ja syytetään Keskustaa oikeistolaistumisesta. Uskomatonta b*lls*ittiä! Vasurit (=SDP & Vasemmistoliitto) saavat vaaleista toiseen tehdä yhteistyötä ilman sen suurempaa ihmettelyä, mutta jos puoluekentän toisen laidan puolueet edes sanalla viittaavat yhteistyömahdollisuuteen, niin taivas repeää!

Vaikken itse oikeistoa kaikissa asioissa hyvällä katso, niin kyllä oikeasto ainakin jollain tasolla lähempänä Keskustaa on kuin vasurit - ei siitä mihinkään pääse. Vanhanen teki oikein antaessaan tukensa Niinistölle. Suoraselkäistä toimintaa. Olisipa 6 vuotta sitten kokoomuslaisista ollut samaan!!

Vanhanen oli ehdokkaista paras. Nyt joudutaan kuitenkin valitsemaan kahdesta jäljellejääneestä pienempi paha, ja tässä vaiheessa etu Niinistölle 6-0 !

Tällä palstalla jotkut henkilöt ovat osoittaneet pettymystään Keskustan toimintaan Salen taakse menemisessä. Käsittämätöntä. On täysin normaalia, että puoluekentän toinenkin puoli (=se parempi puoli) tekee vihdoin yhteistyötä. Kannattaa tutustua vaikka päätöksentekoon kuntakentällä (pl. pks): sieltä löytyy kokoomuksen ja Keskustan yhteistyötä jo vuosien takaa. Which was nice...

Sana "porvari" herättää monissa ihmisissä usein automaattisen yökkäysreaktion. Laajemmin ajateltuna tuo sana ei kuitenkaan tarkoita mitään ökyrikkaita omaneduntavoittelijoita, vaan ihan tavallista suomalaista työssäkävijää, jolle perinteiset arvot; koti, uskonto ja isänmaa ovat tärkeitä.

Keskustalainen olen aina ollut - ja tulen olemaan. Tässä nykyisessä vaalitilanteessa nousen kuitenkin puolustamaan parhaaksi katsomiani arvoja - jotka edes jollain tasolla ovat Keskustaa lähellä. Pelottelut Salen NATO-myönteisyydelläkin ovat aikamoisia: eihän presidentti asiaa päätä! Itse olen ehdottomasti NATOa vastaan, mutta siitä huolimatta päätöksestäni äänestää porvaria en luovu.

• Kaikkea hyvää.

Olet sen ansainnut, selkeällä ja perustellulla kirjoituksellasi. Sanot olevasi satunnaiskävijä, joten et tiedä minkälaista kielenkäyttö tuolla poliittisilla palstoilla on. Kiihkossaan siellä monet ovat täysin unohtaneet että, myös Halosta toisellakierroksella kannattavat ovat ajattelevia ihmisiä.

• Köökin kunkku

Äänestä ihan niinkuin Sinusta tuntuu - omantunnon mukaan. Mutta on tainnut siinä isin polvella tullut kuunnelluksi paljon pahoista Kokoomussedistä, jotka riistävät maaseudulta ja sen asukkailta viimeisetkin elinmahdollisuudet. Vai oliko sittenkin eripura kotoisin kunnanvaltuuston kulmilta?

Jos luet puolueiden ohjelmia, ei niistä juuri eroa löydä. Kepu ei omista maaseutua eikä Kokoomus suurpääomaa. Molemmat ovat puolustamassa suomalaista työtä ja työn arvostusta - myös maaseudulla. Ja molemmat ovat porvaripuolueita.

Rouva Tarja Halonen kaupungin tyttönä varmasti tietää ja puolustaa oikein hyvin meidän maaseudun ihmisten asioita? Meidän kepulainen muori totesikin just soutulavittaltaan:

Niin - luottaisinko naiseen, joka kosiskelee maaseudun emäntiä vakuuttamalla olevansa meidän ylin ystävä. Ei ole kuuteen vuoteen ehtinyt asiaan ottaa mitään kantaa, joten tuskin ehtii ottaa kantaa seuraavaankaan kuuteen vuoteen. Ei kuulu kirkkoonkaan ja huolehtii vaan klopalisaatiosta ja hyvinvointiluukuista, joihin ei meillä ole koskaan ollut osaa eikä arpaa eikä mitään asiaa. Punikki se on eikä edes yritä olla muuta. Ei siitä punapäästä ole maaseudun ihmistä puolustamaan, eikä sitä ole täällä muulloin kun vaalikiertueella näkynyt. Ei siis heru maalaisille edelleenkään mitään. Taitaa mennä kissan rapsutteluksi ja Penan komentelemiseksi seuraavatkin kuusi vuotta, jos hänet valitaan.

Työllä tätä maata ja sen hyvinvointia rakennetaan! Perusturvaa puolustaa eduskunta ja köyhienkin toimeentulon on oltava kohdallaan, kuten ennenkin. Ei siinä korulauseita tarvita.

Äänestä ahkera, tunnollinen ja kristillisiä arvoja tunnustava Sauli Niinistö tasavallan presidentiksi. Saadaan Suomelle arvoisensa keulakuva ja edustuskelpoinen presidentti.

• alkonkeskustalainen

ei pitäs lähtee testaamaan keskustalaisia äänestäjiä, että ovatko he tosissaan.kyllä he äänestävät saulia.kepu ei petä.

• Pekka Maalta

Sanoit, että vastaukset tuli "Niinistön kannattajilta tai keskustalaisilta"

SInä et siis ollutkaan keskustalainen äidinmaidossa...

Hmmm... miten tässä näin kävi??

t. Pekka

• SUURTILAKO?
        sillä kirjoitti:

SAMAT SANAT

• Hanna

Keskusta on jo pitkään ollut maaseudun äänien takana piilottelevia PORVAREITA. Ken johonkin muuhun on uskonut, he ovat olleet sinisilmäisiä. Itse en heihin ole luottanut, kuten en muihinkaan porvareihin.
      Jokainen tehkööt oman valintansa, kunhan sen tekevät ja käyvät äänestämässä. Minä ainakin valitsen henkilön, johon olemme tottuneet ja joka todistettavasti ei meitä ole vienyt ojasta allikkoon, mielummin kuin selvän porvarin, jonka sanoihin ja tekoihin ei koskaan ole voinut luottaa. Ja joka on jo pelkkiin vaaleihin niin väsynyt, ettei tahdo pystyssä pysyä. Mitenkähän hoituisi presidentin työt? Varmaan sysäämällä ne pääministerille ja muille...

• Veequu

Näin se vaan on,että ääni oikeutta pitäis rajoittaa.Eli toisinsanoen ne ketkä ensimmäisellä kierroksella äänestänyt muita kuin Halosta tai Niinistöä pitäisi sulkea pois toiselta kierrokselta.Näin nähtäisiin todellinen kannatus eikä tarvitsisi takinkääntäjien ääniä spekuloida!
      Vai miltä kuulostaa RKP:n demari ja vihreä kokoomus?

• eläke ukko

Olet aivan oikeassa.Kaikilta jotka eivät äänestäneen eka kerralla halosta,EI ole oiketta toisellakaan kerralla äänestää.Näin saataisiin koko kansan residentti

• JA ÄÄNESTÄÄ NIIN

MINÄ ÄÄNESTÄN SAULIA, EIKÄ SIINÄ OLE KYSE KOVISTA ARVOISTA EIKÄ PORVARIPUOLUEESTA, VAAN SIITÄ, ETTÄ SUOMI TARVITSEE EDUSTAVAN, SUOMEN PUOLTA PITÄVÄN IHMISEN MAAILMALLE HOITAMAAN MAAMME ASIOITA. ONNEA VAAN SINULLE TULEVASSA ELÄMÄSSÄSI.
      JOS JOKU NE PIENET JA VÄHÄOSAISET ON HYLJÄNNYT NIIN NYKYPRESIDENTTI ON TEHNYT NIIN. SOPPAA JAETAAN KONTULAN OSTARILLA, KUN ÄÄNIÄ KALASTELLAAN, MUTTA MISSÄ ON SOPPATYKIT OLLEET NÄMÄ VIIMEISET KUUSI VUOTTA? TULEVATKO TAAS KUN TARVITAAN ÄÄNIÄ KÖYHILTÄ? TÄMÄ JOS MIKÄ ON VÄHÄOSAISTEN NARUTTAMISTA.

• Keskustalainen

Siis mitä hiton vikaa porvariyhteistyössä on? Saahan Tarja halosen SDP:kin tukea toiselta vasemmisto puolueelta vasemminsiliitolta (entinen kommunistinen puolue)ja sen lisäksi vielä Vihreiltä. Tämä pohjalta en paljoa alkaisi arvostelemaan porvari yheysyötä. Ja kun vielä SAk tukee voimakaasti Tarjaa, joka minusta on lähellä laitonta toimintaa.

Lisäksi jos Kokoomus sattuisikkin voittamaan eduskuntavaalit ja Keskusta jäisi vaikka kolmanneksi, niin siinä vaiheessa saattaisi olla hyötyä tästäkin yhteistyöstä.

• myös tämän suuntainen

kirjoitus.

Anna-Liisa Rekola kirjoittaa Maaseudun Tulevaisuudessa

Tuli sittenkin linjavaalit

Me saimme linjavaalit, ideologiset vaalit: pääoma, raha ja Nato vastaan kansallinen ja kansainvälinen oikeudenmukaisuus ja suurempi itsenäisyys. Me tiedämme kyllä, kuka mitäkin edustaa.

Keskustan johto pohjusti oikeiston yhteistyötä uskoen, että se merkitsisi kokoomuksen tukea keskustalle, mutta kävi toisinpäin. Kunnian miehenä Vanhanen seisoo sanojensa takana, mutta antoi varsin selvästi ymmärtää, että kenttä harkitsee ja harkitkoon itse, miten toimii.

Kokoomuksen ja keskustan yhteistyö ei ole koskaan toiminut hyvin, koska arvot ja edut eivät ole olleet eivätkä ole yhteiset. Kokoomus ei ollut siinä hallituksessa, joka laati Lex Kallion, torpparien vapautuslain. Se lopullisesti teki Suomesta itsenäisten isäntien maan, jotka tunnustavat yläpuolelleen vain Jumalan, ei ”rahaherroja”.

Kokoomus on omistuksen, pääoman puolue puhui se mitä tahansa. Keskusta, alkiolaisen maalaisliiton perillinen, on maan, työn ja itsenäisyyden asialla.

Me emme halua uudistumista kansainvälisen rahamaailman ja Naton ehdoilla. Me emme halua Niinistöä. Nykyinen johtomme: Vanhanen pääministerinä, Halonen presidenttinä – harkintakykyä, suomalaisuutta – on se, mitä useimmat meistä haluavat jatkaa. Siksi monet äänestivät nyt jo Halosta, vaikka arvostavat Vanhasta tai Hautalaa. Seuraavat vaalit ovat heidän aikaansa, siihen he ovat myös sopivan ikäisiä.

Äänestetään nyt Suomen ja oikeudenmukaisen yhteiskunnan ja maailman puolesta.

• PIELAVES

IHANATA

• Michael-66

Se on sitä, mitä Sauli Niinistö ja kokoomus yleensäkin edustaa. Jos joku on aikoinaan vetänyt välistä, niin ei ainakaan Niinistö. Demareilla sen sijaan välistävetäjiä ja paskanpuhujia on riittänyt maailman sivu! Enkä nyt tarkoita tässä kohtaa Tarja Halosta. Sen sijaan jos Paavo Lipposta kuuntelee ja miettii asioita vähän laajemmalta kantilta, ainoa oikea valinta presidentiksi on SAULI NIINISTÖ. Piste ja Loppu!

• Jaba_43

Äänestä Halosta, mutta mikset miueluummin kirjoittaisi Halosen puolesta kuin keskustaa ja Niinistöä vastaan.

Tyylisi haiskahtaa hieman SDP:n propagandaosastolle ja Eero Heinäluoman uhkailuille, kun rivien välistä kuvastuu suunnaton hätä sen suhteen, että Halonen ei tulekaan valituksi, vaikka on ollut niin kovasti "suosittu".

• Jaa että keskusta ei ole po...

Jaahas. Ei asioita voi muuttaa sillä ettei lue historiaa. Keskusta on ennen kaikkea ollut aina maatalon isäntien ja maalla asuvien aatteita ajava puolue. Työläiset ja rengit joilla ei varsinaista omaisuutta ole pahemmin ollut ovat perinteisesti olleet enemmänkin vasemmiston kannattajia. Tämä siis vuonna kivi. Asiat ovat muuttuneet niistä ajoista.

Totta on, että keskusta ei ehkä ole ihan niin oikealla kuin kokoomus, mutta ei siitä vasemmistopuoluettakaan saa, ei edes tekemällä.

Sanon vielä, että pahinta mitä näissä vaaleissa voi yksittäiselle ihmiselle käydä on, että presidentiksi valitaan henkilö jonka pärstä ei miellytä.

Ehdokkaat on tälläkertaa todella kovatasoisia, jonka näkee jo tasaisista vaalikeskusteluista. Hyviä ehdokkaita kumpikin, itse olen kuitenkin valmis kokeilemaan toistakin vaihtoehtoa.

• minäkin maanviljelijän tytär

Ihmettelen tukeasi demareille. Mitä hyvää demarit ovat maanviljelijöille koskaan tehneet? Päinvastoin, ovat kaikin keinoin yrittäneet vaikeuttaa maanviljelyä niin kauan kuin muistan (56v.)
      Keskusta on oikeistopuolue ja maanviljelijät yrittäjiä.
      Mitä Halonen on tehnyt pienten ja vähäosaisten hyväksi tämän kuuden vuoden aikana. Köyhyys vaan lisääntyy ja syvenee.
      Niinistö tukee yrittäjyyttä, jota kautta saamme työpaikkoja, ja hyvinvointia tasaisemmin kaikille.
      Jos, ei ole työtä ei ole verotuloja eikä varaa maksaa tukea niille, jotka sitä tarvitsevat.
      Niinistö uskaltaa sen suoraselkäisesti sanoa.

• porvarit kunniaan

on paha kun ei ehdokkaana ole kun niinistö ja halonen.valinta on tehtävä ja halosta ei voi äänestää koska siltä puuttuu munat.nimittäin aina
      mies on maan johtoon parempi vaihtoehto kun nainen vaikka puhutaan tasaarvosta.tässä se enäyttele mitään osaa.ja kokemus ratkaisee niinistön puolesta.halonen on kärsinyt jo kuusi
      vuotta päästetään hän pertin kanssa jo vapaaksi.

• neiti

...se Halosen vaalimainos "Haluaisin olla mukana tekemässä tästä paikasta sellaisen et kaikilla on hyvä olla" NO MITÄ SE ON SIT TEHNYT NÄMÄ KUUSI VUOTTA!?!? Eikö olisi pitänyt sitä jo näinä vuosina ajatella :D Mut eipä kai ole kun nyt vasta mainitsee asiasta.

Valitettavasti tässä maassa on kuitenkin sellainen sossukansa, että siltihän se Muumimamma voittaa... Parat eivät tiedä mitä olisi parasta...

• nuori kepulainen...

Olen itsekin maalainen mieleltäni, vaikka töiden puolesta olen joutunut kaupunkilaistumaan. Huvitti suorastaan, miten taktikoidusti molemmat presidenttiehdokkaat ottavat maalaiset silmiinsä kalastellen ääniä heti ensimmäistä kierrosta seuraavana aamuna. Kumpikaan ei todellakaan ole maalaisten ystävä oikeasti!!
        Niinistön suhteen on sanottava, että hänen ministerikaudellaan rikkaat rikastuivat ja köyhät köyhtyivät. Niin taitaa käydä, jos hän valituksi tulee. Oma lehmä on ojassa hänellä tässä asiassa. Maalaisethan ovat vain rupusakkia, jolle voidaan heittää lantaa niin paljon kuin kantti kestää.
        Halosesta on todellakin sanottava, että kylläpä maan äiti saanut hirmuisesti aikaiseksi.. vaan eipä tule mieleen mitään konkreettista! siis oikeasti... Muumimammat ja Bushi krakat kyllä tulevat ensimmäisenä mieleen, mutta mitä OIKEITA asioita hän on muuttanut suuntaan taikka toiseen muutakin kuin Bushin krakan asentoa.

Taitaa olla edessä Suomella kinkkiset kuusi vuotta, kun ei kunnon presidenttiä tule, valittiinpa ehdokkaista kumpi hyvään!

• Äänestäjä

Miksi et muulloin tällaista osaa tai halua kirjoittaa, kyselee äänestäjä! Miksi juuri nyt?

• Proo

Jos joku on lapioinnu paskaa polviaan myöten, ja tuntee itsensä porvariksi tehtaanjohtajien lailla, niin ei muuta, kuin äänestämään Niinistöä!

• Kannolta

Noinhan asia on kuin kirjoitit.
      Tuo porvariyhteityö on pelkkää hämäystä, kun osapuolina on kokoomus ja keskusta. Kysymyksessähän on viljelijöiden äänten kalastelu ja Niinistön oppihan on, että viljelijät kuuluvat porvareihin. Olen eri mieltä!
      Tässä rautalankamalli:
      Kun viljelijä raapii niska limassa kuution vaikkapa nyt perunoita kasaan ja metsurilla on tuotoksena vaikka motti halkoja. Niin eikös he ole molemmat viimmeisen päälle "duunareita".
      Tästä eteenpäin kun he yrittävat tuotoksensa muuttaa rahaksi astuu kuvaan mukaan Niinistöläinen porvari joka haluaa saada tuon hiellä aikaansaadun kuution omakseen mahdollisimman halvalla. Ja tietysti myydä mahdollisimman kalliilla.

Eli kyllä viljelijää vedetään kölin alta kun heittäytyy porvarin kyytiin kun siellä ei varsinaista työn tekijää tunneta.

Näin se toimii pelkistettynä!

• jasna8

kukaan että presidentiksi valitun tulee luopua puolueestaan, eli olla puolueeton?

• hädän!

Kyllä tällaisen provoviestin kirjoittaminen paljastaa SDP:n hädän. Ja Suomi24 nostaa moisen etusivulle. Tällaisesta on pääteltävissä ainoastaan, että Tarja Halonen on häviämässä nämä vaalit.

Kukaan, joka on saanut keskustalaisen kasvatuksen ja arvomaailman ei voisi ikimaailmassa äänestää kirkosta eronnutta sosialistia, jonka kaudelle maatalous on ajettu hirveään kurimukseen.

Itse olen saanut myös keskustalaisen kasvatuksen. Siksi äänestän Sauli Niinistöä, kuten puolueemme ehdokas Matti Vanhanen kehoitti ja kuten menettelee yli 90 % keskusta-aatteen kannattajista.

Suomi24 olisi toivonut enemmän kritiikkiä, vaikka olettekin Halosen kannattajia. Mikä tahansa valhe/provo ei saisi mennä läpi.

• pettynyt keskustaan tosissaan

Meitä on monta...
      Ja seuraavissa eduskunta ja kunnallisvaaleissa sen näette,

miten metsä vastaa, kun sinne huudetaan!!!

Tarja Halonen, kun ei kerta Vanhanen.

Nyt muutetaan puoluakannat, niin, että pienet puolueet nostetaankin suuriksi...

• eteläsuomen kepulaiset

Näkisittepä Pielaveden ja muunkin suomen kepulaiset kuinka täällä etelä-suomessa kepulainen isäntä ajelee komeasti isoilla traktoreillaan ja mersuillaan, on isot talot ja ison isännän meiningit. Kyllä nämä lähenpänä kokoomusta ovat kuin SDp:tä.

• pålanka
        eteläsuomen kepulaiset kirjoitti:

Näkisittepä Pielaveden ja muunkin suomen kepulaiset kuinka täällä etelä-suomessa kepulainen isäntä ajelee komeasti isoilla traktoreillaan ja mersuillaan, on isot talot ja ison isännän meiningit. Kyllä nämä lähenpänä kokoomusta ovat kuin SDp:tä.

Näyttääpä siis olevan hyvä jäsentensä etujen ajaja tuo MTK.

• sinivalkoista..2

Eihän keskusta-aate mihinkään ole kadonnut. Kansa vaan ei nyt äänestänyt keskustaa vaan jakautui antamaan äänensä oikeisto- vasemmistolinjalla.
      Suomessa tarvitaan maanviljelijöitä ja alkoilaisuutta= maahenkeä; omavaraisuus on tärkeää ruokahuollossa.
      Kun Matti Vanhanen ilmoitti että tukee Sauli niinistöä, niin MV on sitten arvoiltaan lähempänä Niinistöä. Niinhän vasemmistoliito ja sak ovat ilmoittaneet tukevansa entistä vasemmistoradikaalia, setan puheenjohtajaa ym Halosta. Täytyyhän sitä puolensa valita.
      Pysähtyneisyyden aika pitäisi saada loppumaan ja saada edustava, kansainvälinen mies kuten SN pressaksi!

• Juuso

Näin siitä sitten kävi!

Tämäkin paljastui Demariksi!

Hyvä niin!

t. Juuso

• aattelija

Joo nyt taidettiin hypätä semmoseen kelkkaan ettei hyvä seuraa.En kovin ole politiikan tuntija mutta minulle on tullut sellainen tuntuma että yhteistyö demareiden kanssa tuottaa enemmän tuloksia.

• Milkkis

Ei keskustalaisella mierlipiteellä voi demariksi alkaa,vaan olet sitä ollutkin. Miten esm. maanviljelijä voisi alkaa demariksi? Minusta hän on yrittäjä ja kovassa työssä. Ei varmasti halua,että kukaan komentelee ja vie voiton kansan hyväksi,muka. Kyllä niin kovilla on myös työntekijä ettei varmasti halua ,että viedään osa palkasta erilaisiin maksuihin. Kyllä pitää olla kaikilla itsemääräämisoikeus edes se mikä meillä nyt on.Jokainen varmaan osaa käyttää palkkansa ja ostovoimalla kannattaa koko maata ja itsensä hyödyksi. Vanhat ajat on mennyttä aikaa.

• pitäisi kai itkeä.

niin sitä pitää! kunnon oikeistopuolueen nainen äänestää sossua!! miten voit kutsua itseäsi keskustalaiseksi tai sen kannattajaksi kun kerta äänestä ääripuoluetta? jokaisella omat ratkaisunsa, mutta älä sitten väitä itsestäsi olemattomia. varsinkaan kun aatteellisesti keskusta ja kokoomus ovat lähimpänä toisiaan.

• seppovaan

Kyllä nyt ollaan oikealla tiellä. Keskustan ja Kokoomuksen arvot ovat kuin sisko ja veli. Sosialismi on aidan takainen naapuri - niin maalla kuin cityssäkin.

• seurata politiikkaa,

puolueiden arvomaailmaa, aatteita tai edes talouspoliittisia aatteita. Niinkin karu tosiasia kuin sen, että kok. ja kesk. aatteet ja arvomaailma on hyvin lähellä toisiaan. Äänestä siis seuraavissa vaaleissa heti sdp:ta

• tuota...

.., mieltä, niin olet. Tosiasiassa Keskusta on aina valimmut hallituskumppanikseen SDP:n eikä Kokoomusta. Jos et halua Keskustan ja SDP:n yhteistyötä, äänestä vuoden kuluttuä suoraan kokoomuslaista kansanedustajaehdokasta.

• 213

ehkä kyseessä voi olla se, että saulin ja kokoomuksen kampanja aihe näissä vaaleissa on, että vastakkainasettelun aika on ohi! Sauli on se, jolta voit jopa odottaa jotain toimia vähäosaisten tilanteen parantamiseen toisin, kuin Halosen tilanne on mikä on ei muuta voi ja en ota kantaa!

• Juuso

Jos keskusta ei olisi porvaripuolue, eroaisin heti siitä ja liittyisin kokoomukseen.

• Pohjanmaalta

olen päättänyt että en noudata Vanhasen esimerkkiä ja harkitsen seuraavissa eduskunta vaaleissakin tarkkaan ketä äänestän. Nyt äänestän Halosta.

• Tutkiskelija.

Minä en ymmärrä, miten ihmiset voivat olla vuodesta vuoteen saman puolueen kannattajia oli puolueen vaaliteema mikä hyvänsä.

Keskustakaan ei ole sama puolue enää kuin mitä se oli 30 vuotta sitten. Silti samat ihmiset äänestävät joka vaalikierroksella samaa puoluetta tutkimatta asioita yhtään taikka tietämättä politiikasta yhtään mitään. Hullua sinänsä, siellähän ne meidän asiamme päätetään. Silti nämä vuodesta vuoeen äänestäjät eivät vaivaudu tutkimaan muuta kuin "oma" puolueensa edustajan vaalinumeron!

• kakkonen

muistan vain yhden pressan " URHON" ei oo nykymiehistä niihin kenkiin, naista on pakko iänestee, ja tuntuu olovan ihan kelepo tyttö.

• Jenna
        kakkonen kirjoitti:

muistan vain yhden pressan " URHON" ei oo nykymiehistä niihin kenkiin, naista on pakko iänestee, ja tuntuu olovan ihan kelepo tyttö.

Minä sosiaalidemokraattina olen huomannut, että Tarja on pettänyt minut ja äänestäjänsä monella tavalla. Haluan siirtyä Saulin taakse. En voi myöskään hyväksyä kirkosta eronnutta presidenttiä pidemmän päälle.

• Painu
        Jenna kirjoitti:

Minä sosiaalidemokraattina olen huomannut, että Tarja on pettänyt minut ja äänestäjänsä monella tavalla. Haluan siirtyä Saulin taakse. En voi myöskään hyväksyä kirkosta eronnutta presidenttiä pidemmän päälle.

Sinne kirkkoon palvomaan Kallista

• demarille
        Jenna kirjoitti:

kerrohan? ei oikein käynyt tuosta ilmi?

Jos et pidä kirkosta eronneesta presidentistä niin silti voin sinulle kertoa että Halonen käy enemmän kirkossa kuin sauli konsanaan...:)
        Sauli käy vain näyttämässä Luxemburgin kirkkoa vieraileen..

Onko sillä väliä kuuluuko Kirkkoon vai ei? Usko on jokaisen oma asia..
        Viime vuonna ev.lut kirkosta erosi 20 000 ihmistä..

• minä

ne molemamt ehdokkaat minkä kerkiivät.Aivan samanlaisia takinkääntäjiä on kumpikin. Mutta onneksi ei pressalla ole mitään valtaa, se vaan puhuu small talkia ja hymyilee rypyt poskiin ja maakuntamatkailee ja usein myös ulkomaille asti mun pienillä veroeuroillani :(((

• Pohjanmaalta
        demarille kirjoitti:

kerrohan? ei oikein käynyt tuosta ilmi?

Jos et pidä kirkosta eronneesta presidentistä niin silti voin sinulle kertoa että Halonen käy enemmän kirkossa kuin sauli konsanaan...:)
        Sauli käy vain näyttämässä Luxemburgin kirkkoa vieraileen..

Onko sillä väliä kuuluuko Kirkkoon vai ei? Usko on jokaisen oma asia..
        Viime vuonna ev.lut kirkosta erosi 20 000 ihmistä..

Näin Niinistö tekee matkoilla:
        Kirkot ulkoa, museot ovelta ja kapakat sisältä.

• kepulainen

Olen äänestänyt Niinistöä jo molemmilla kierroksilla ja kannatan keskustaa. Aiemmin olen äänestänyt lähes poikkeuksetta keskustaa jokaisessa vaaleissa. vaalien alla mietin pitkään annanko äänen Niinistölle vai Vanhaselle. Asia ratkesi sitten Niinistön hyväksi, kun hänen vaaliteema osui mielestäni nappiin. Olen iloinen siitä että Kerkusta ja kokoomus ovat löytämässä toisensa ja pystyvät tekemään yhteistyötä. Tätä olen toivonut ja odottanut kauan. Nyt on aika muuttaa Suomen suuntaa ja valita Porvaripresidentti. Toivon kaikkia keskustan kannattajia tulemaan mukaan ja äänestämään Niinistö voittoon. Yhdessä olemme vahvempia.

• Purana

mutta helvetin huono ISÄNTÄ. Kaikki omat juttunne olette mämmineet, esim. eka, haka, sts ja oli niitä vielä muitakin demareille haiskahtavia puljuja. Ei teistä ole johtajiksi, vielä vähemmän pressaksi. Tehkää te työnne hyvin ja jättäkää älyllinen ajatustoiminta muille.

• VISEN RAKENNUSLIIKKEEN

ILMAJOKINEN VISE ON HISTORIASSA SUURIMPIA YKSITYISIÄ RAKENNUSLIIKKEITÄ JOTKA TOIMIVAT MAAILMANLAAJUISESTI, MUTTA KUKA OLI SILLOIN SUOMEN PANKIN JOHTAJA. "EN MUISTA OLISKO SE KOIVISTON MANU" KUKA MUISTAA. ELI SE YRITYS OLI ILMEISESTI LIIAN SUURI YKSITYISEN OMISTAMA YRITYS JA MITÄ SILLE TEHTIIN?

• huhhuhhuh

on outoa puhetta, ettei keskusta ole muka oikeistolainenpuolue.

• Nimetön

Eikö ne jyväjemmarit olekkaan yrittäjiä vaan sittenkin EU-tukiaisilla eläviä ja työtä vieroksuvia sossun luukulla kerjääviä sosialisteja ? Oppia ikä kaikki... Tuleva ex-keskustan kaupunkilaisäänestäjä

• Suomen asialla

Valitettavan kujalla ihmiset on, sinä myös. Pressanvaaleissahan ei mitään puoluetta äänestetä vaan ehdokasta. ja matti vanhanen sanoi perustellusti että niinistön ajamat asiat olivat lähempänä hänen omia linjojaan.myös kristilliset ja rkp myönsi tukensa niinistölle, mielestäni tämä jo kertoo jostain. lax, ja kallis ja vanhanen ovat varmasti seuranneet meitä enemmän mitä siellä oikeasti tapahtuu ja mistä keskustellaan ja kuka mitäkin edustaa ja ajaa. jos he ovat valmiita tukemaan niinistöä niin ei se pelkästään porvarimies ole. niinistö ajaa hyviä asioita ja on edustava , mutta silti vaativa ja ihmisläheinen..

• "Syö porvari!"

Porvari ajaa edelleen suuromistajan etua, ja suuromistajalle on aina edullista kun voidaan pitää porukkaa työttömänä ja pienillä palkoilla varpaillaan! Kaikki puheet työvoimapulasta, vaikka maassa vallitsee suurtyöttömyys, johtuvat vain siitä, että VAIN TYÖTTÖMIEN ARMEIJAN OLLESSA TÄSSÄ MAASSA SAADAAN TYÖLÄISET PIDETTYÄ NÖYRÄNÄ!

Jos porvarit pääsevät valtaan, Suomeen tuodaan läjittäin ulkomaalaisia pienille palkoille jotta saadaan palkat alas ja omat työläiset nöyriksi.

• Työmies xxx

Älä hylkää aatettasi, sillä keskusta on ollut aina ei sosialistinen aate, sitä on myös kokoomus. kahdesta pahasta Vanhasen oli vain valittava vähemmän paha,,.
      En ikinä äänestäisi sosialisteja,
      Ay-liike ei välitä köyhistä ja työttömistä vähääkään. Se ajaa vain työssäkäyvien etuja!!

• ottopoikanen

Kyllä asia on nyt niin, että kokoomus syö koko keskustapuolueen. Matin pää on niin tiukasti Saulin kainalossa, että sitä ei sieltä hevin pois saada.
      Kyllä keskustan pitää nyt saada uusi puheenjohtaja, jos tästä suosta jotenkin noustaan.
      Harmaa hiiri saa lähteä.

• tero-79

älä koskaan astu niinistön vilpittömyyteen. porvari ajaa aina isotuloisten etua. Onneksi se ei sitä edes paljon peittele.
      joku nuori työläispohjainen rkp:n edustaja saattaa haksahtaa komeaan porvari edustajaan. :)

• toimitus Halosta?

EI prk, onko Suomi24 toimitus Halosen kannattajia.

Jos näin on, niin good bye.

• Vapaa

Tuo koko keskusta-johdon porvarisirkus on likaista poliittista peliä jossa toimitaan kuin pikkulapset hiekkalaatikolla? Naurettavinta on keskustan kenttäväki ja sen pikku-leikki-poliitikot kunnissa: He menevät ja puhuvat juuri niinkuin puoluejohto ohjaa. Hiekkalaatikolla leikkivien lasten tinasotilaita.. Omasta mielestään he ovat "ison luokan vaikuttajia".. Voi voi, kuinka maatamme johdetaan!

• Ääni

yllä kaikki oleellinen

• Jukka_83_

Heh, sanoiko joku ,että SKP on halosen puolella.. taisivat ilmoittaa että niinistön puolella ovat. ;)

Niinistö kannattaa yrittelijäisyyttä.. Ja kun yrittäjillä on nyt niin huono asema yhteiskunnassa että.. Ja ovat ne maaseudunkin asukkaat yrittäjiä miltein kaikki, ihme elleivät saulia äänestä!!

• talikko työläinen
        Jukka_83_ kirjoitti:

Heh, sanoiko joku ,että SKP on halosen puolella.. taisivat ilmoittaa että niinistön puolella ovat. ;)

Niinistö kannattaa yrittelijäisyyttä.. Ja kun yrittäjillä on nyt niin huono asema yhteiskunnassa että.. Ja ovat ne maaseudunkin asukkaat yrittäjiä miltein kaikki, ihme elleivät saulia äänestä!!

Kyllä meillä ollaa "yksityisyrittäjiä", saappaat savessa päivittäin ! Ei meitä voi PORVARI-
        HERROIKSI kehua !!
        Meneppä kokeilee miten pelloilla ja navetoissa
        TYÖTÄ TEHDÄÄN !! HARTIAVOIMIN !!!
        Kun et jaksa niin työloppuu ,sitten ollaan myös
        työttömiä.
        Ei kyllä Niinistöä äänestetä!!

• lohduttava tieto

Sinulle huolestunut kepulainen ,lue Keskisuomalaisesta päätoimittajan kirjoitus.Ei huolta Niinistön suku on viljeliäsukua ja kepulaisiakin on.Niinistö kyllä on maalaisen asialla.sitä takuuvarmasti Tarja ei ole vaikka yksi sikafarmari on naitu sukuun.Mutta jokainen itse päättää ketä äänestää.

• eilis

huhuh .... sopii vähän ajatella kokonaisuutta ennenkuin annat äänesi .... yhteistyöstä on kysymys eikä aatteen vaihtamisesta.... mitä Matin housuissa olisit sanonut...tarja tarja....ssiinä vasta moka

• HALOSPASKOJEN PROVOKAATIO

EI KESKUSTALAINEN VIESTI. DEMARIPETOS

• mitä paskaa

idiotismia prokaatio!

• nettiadd

Osuva kirjoitus siitä, mihin kepun suosio on perustunut. Puolueen äänestäjäkunta on muodostunut näistä isän polvella aatteeseen kastetuista. Se myös osoittaa, ettei koskaan ole liian myöhäistä.

Näyttää siltä, että keskustelua ovat pääasiassa ylläpitäneet Kokoomuksen nuoret urhot, joiden päätehtävä on ollut mollata avaajan mielipidettä. Aidolta tuntuva teksti on pantu demareiden kirjoihin. Uskaliaimmat epäilevät sitä jopa puolueen tiedotusosaston provoksi.

Nämä epäasialliset kirjoittajat eivät tajua tekevänsä työtä Halosen valinnan puolesta.

• teen

kun luin tämän keskustelun alusta loppuun - päätin että ääneni saa Niinistö. Mikään ei ole muuta varmaa kuin MUUTOS - siihen kun varautuu, niin ei tule yllätyksiä.
        Halosella toimii "hyvä veli" järjestelmä virkanimityksissä ja kuuntele mediaa, niin tulee suoraan "raatikaisen-tuutista" noin kolmevuosikymmentä taaksepäin ja nyt eletään vuotta 2006.

• ja vastaa

varmasti monien ihmisten ajatusmaailmaa. Olen itsekin keskustalainen ja tunnen olevani täysin väärässä seurassa tässä "porvariyhteistyössä".

Tosin olen saanut sen käsityksen, että Vanhanenkaan ei tarkoittanut pitkälle menevää yhteistyötä, vaan ilmaisi lähinnä pitävänsä henkilökohtaisesti lupauksestaan kiinni (päinvastoin kuin Niinistö kuusi vuotta sitten). Vanhanenhan puhui vain omasta äänestään. Tämä lienee vain yksi tapa saattaa kokoomus poliittiseen kiitollisuudenvelkaan, jota voidaan hyödyntää kuuden vuoden päästä, kun Vanhanen itse tai joku muu keskustalainen on ehdokkaana. Vanhanen antoi ymmärtää, että keskustalaiset äänestävät ketä haluavat ja siten varmistavat Tarja Halosen valinnan. Tämä kuvio on nk. win-win tilanne keskustalle: saadaan poliittinen kiitollisuudenvelka oikealta, mutta silti saadaan presidentiksi Tarja Halonen, jonka kanssa yhteistyö toimii ja on ulkopoliittisesti samoilla linjoilla.

Tottakai tässä joudutaan hiukan tallaamaan aatetta, kun johtajamme ilmoittavat äänestävänsä kovaa porvaria, mutta uskon, että alkiolainen aate kestää tämän taktikoinnin. Me rivikeskustalaiset voimme toimia omantuntomme mukaan ja sen mukaan äänestää Tarja Halosta.

• edessäpäin

olispa hauska nähdä, että seuraavien eduskunta vaalien jälkeen kaikki kolme suurinta puoluetta ovat mukana hallituksessa - muita vaihtoehtoja ei olisi, "koska vastakkain asettelun aikahan on ohi".
        Kaikki; Keskusta-Kokoomus-SDP- yksimielisesti vetämään sitä vastuun kivirekeä.

• Hiski Kutiainen

Itsekkin maalta pinviljelijän poikana. Ihmettelen vVanhasen kannanottoa! Mutta ymmärrän kyllä häntä, koska hän ei ole "kuokkaansa" koskaan maahan laittanut. On siis "city" kepulainen! Ja nämä kesksutalaiset ovat lähellä kokoomuslaisia! Heillä ei ole mitään kuvaa maaseudun ongelista tai oloista, kuin paperilla! Eli ovat täysin teoreetikkoja, kuin just koulusta tullut insinööri, joka työnteosta toteuttamisesta ei ymmärää mitään! Tämän ole 37 v työurani aikana kokenut moneen kertaan! En väitä että nykyiset presitenntiehdokkaat kumpikaan ovat maatalouden ja pienviljelijäin asiantuntijoita. Täysin teoreetikkoja molemmat, mutta "pankkiirin" ja
        pienviljelijän edut eivät kohtaa koskaan! Ei myöskään arvomaailma! Tämä koskee myös minua, joka
        kovalla työllä on leipänsä ansainnut. Menin "hattukourassa" pankinjohtajan puheille aikoinaan asuntolainaa saadakseni silloiseen Yhdyspankkiin! Kun esitin nöyrästi asiani, niin
        pankinjohtaja sanoi, että ei ole edellytyksiä!
        Tein saman käynnin Osuuspankkiin! Kas vain! Edellytykset riittivät! Omaa rahaa oli 30% Aravaa
        30% loput pankkilainaa! Maksoin lainat pois 5v!
        En ole laina-asioissa sen enepää kuin muissakaan
        asioissa paljoa pankinovia aukonu! Mutta ääriporvari pankkeihin en mene. Enkä äänestä ääriporvaria!

• SAMPO

Tätä se on koko politiikka...Meidänkin kunnassa äänivyöry tuli lentopallon kannattajilta (KEPU) yhdelle ehdokkaalle.
        KESKUSTA tempasi mukaan lentopallofanin,jolla tunnettavuutta,mutta ei ollenkaan aikaisenpaa kokemusta ja mielenkiintoa politiikasta ja nyt istuu päättäjien pallilla!( ei siis mukana keskustanuorissa tai missään järjestöissä tms..)
        JA lentopallo asiat hoituu... :O)

• syitä äänestää
        SAMPO kirjoitti:

Tätä se on koko politiikka...Meidänkin kunnassa äänivyöry tuli lentopallon kannattajilta (KEPU) yhdelle ehdokkaalle.
        KESKUSTA tempasi mukaan lentopallofanin,jolla tunnettavuutta,mutta ei ollenkaan aikaisenpaa kokemusta ja mielenkiintoa politiikasta ja nyt istuu päättäjien pallilla!( ei siis mukana keskustanuorissa tai missään järjestöissä tms..)
        JA lentopallo asiat hoituu... :O)

Näin on varmaan hyvinpitkälti.
        Mutta näin sitä toimitaan muissakin äänestyspiireissä ei faneja vaan julkimoita
        Alatalon Mikko ja Se podar...
        Elä välitä,pääasia on että keskusta suap äänet.

• erinomainen!

Kiitos siis siitä. Ainoa teksti koko sivulla, jossa oli nähty hieman pidemmälle. Olet viisas ihminen.

• Maanviljelijän tytär

Mitä yhteistä on Tarja Halosella ja maatilan emännällä? Itsekin aikanaan maataloustöitä tehneenä en osaa kuvitella häntä sontatalikon varteen, jotta tietäisi kuinka raskasta työtä maalla tehdään. Nykyiseen hallitukseen olen minäkin pettynyt: demarit vievät ja keskusta vikisee ja se on näkynyt mm. eu-maatalousneuvotteluissa. Omaksuin kotona maalaisliittolaisen arvomaailman ja sitä taustaa vasten en näe sosdem. puoluetta yrittäjyyttä suosivana. Maatöissä on perinteisesti noudatettu tasa-arvoa ja uskon, ettei presidentintehtävässäkään sukupuoli ole ratkaiseva vaan sisältö!

• ei ainakaan halonen

Kaikki tuntuvat haluavan että vasemmisto ottaa
      vallan Suomessa kun kerrankin olisi mahdollisuus
      vaikuttaa toisin, käsittämätöntä että samaa naamaa ja samaa vanhan kertausta pitäisi kuunnella toiset 6 vuotta. kyllä se on nähty jo!

• -kaupunkilainen maalta-

Kyllä Tarja Halosen arvomaailma on lähempänä tavallista kansalaista.

Lähinnä koin loukkauksena sen, kun Sauli Niinistö seisoskeli liituraidassa lehmän vieressä ja julisti suureen ääneen; "MAASEUDUSSA ON SUOMEN TULEVAISUUS". Jonkinlaista rajaa ja rehellisyyttä pitäisi olla äänten kalastelussakin. Tyyliä ainakin, ettei menisi ihan pelkäksi pelleilyksi.

Nämä ovat todellakin henkilövaalit. Ja sitä ehdokasta äänestetään, kenen arvomaailma on lahinnä omaa.

Siis, inhimillisemmän Suomen puolesta. Itse äänestän Tarja Halosta, numeroa 9.

• Mitä pahaa porvarit on sulle tehnyt ja mis niitä suomes on saksassa vasemmistokin näyttää oikeistolaisemmalta.

• etsivivä-amadeus

Minäkin maatalon kasvattina:olen seurannut keskustelua pelonsekaisin tuntein.
        Ettei vain Vanhasen palli alkaisi heilua,jos Niinistö pääsee valtaan?
        Toivon parasta ja pelkään pahinta!
        Minun ääneni meni Tarjalle.

• Hemppa
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

Minäkin maatalon kasvattina:olen seurannut keskustelua pelonsekaisin tuntein.
        Ettei vain Vanhasen palli alkaisi heilua,jos Niinistö pääsee valtaan?
        Toivon parasta ja pelkään pahinta!
        Minun ääneni meni Tarjalle.

Kyllä tässä olen huvittuneena seurannut tätä keskustelua maatalouden alasajosta, josta on syytetty mm. presidenttiä. Jos nyt otetaan maalaisjärki käteen, niin eiköhän me yhdessä oltu siitä päättämässä kun tuohon suureen ja mahtavaan EU;n liityttiin ( itse en lukeudu tuohon porukkaan ). Turha siellä on pienen Suomen räpistellä kun suuret ja ahneet valtiot sanelupolitiikalla sanovat mitä mallioppilas Suomen täytyy tehdä.

Sitten tuosta keskustan lähentymisestä kokoomukseeen päin on selviö, ei tarvitse muuta kuin katsoa Ministeri Karpelan aikaan saannoksia tekijänoikeuslain suhteen Lakihan on selvä kädenojennus suuryhtiöille tavalliseten kansalaisten kustannuksella ( tätähän linjaa varmaan Niinistökin ajaisi, eli suuryhtiöille enemmän valtaa Suomessa ja työntekijät muut vähäosaiset kyykkyyn. Töitä pienllä palkalla ja pidennetyllä työpäivällä . Kannattais varmaan jokaisen lukea Orwellin teos ). Toinen hyvä päätös on tämä susijupakka, joka kohdentuu varmasti ensisijaisesti juuri maaseudulla asuviin ja on muutenkin todella vastuuton. Niin, että näin me maanmiehet....

Jos minun täytyy valita kahdesta presidenttiehdokkaasta niin se on ehdottomasta jo hyväksi todettu Taarsta ( kuten Conan sanoo ) eikä kylmää rahavaltaa edustava Niinistö

Sitten haluasin sanoa vielä muutaman sanan tuosta vasemmiston mustamaalaamisesta, vaikka " kommari " en olekaan, että se on mielestäni noiden nuorien kokemattomien wanna be porvari juppipellejen kotkotusta, jotka itsekin tälläkin hetkellä " työläisinä " noista vasemmiston ja liittojen ajamista eduista nauttivat ( 8-tuntinen työpäivä, viikonloppuvapaat, lisät, lomakorvaukset, jne.. )Mutta eipä nämä asiat ole tainneet tulla noille ns. yläluokan edustajille mieleen. On muistettava että se insinööri / akateemisesti koulutettukin on valitettavasti työläinen ja se joka sen tehtaan omistaa / omistavat ovat vallankäyttäjiä ja valitettavasti nämä ovat usein kasvottomia ulkomailta tulleita sijoittajia.

• työssä käyvä ihminen
        Hemppa kirjoitti:

Kyllä tässä olen huvittuneena seurannut tätä keskustelua maatalouden alasajosta, josta on syytetty mm. presidenttiä. Jos nyt otetaan maalaisjärki käteen, niin eiköhän me yhdessä oltu siitä päättämässä kun tuohon suureen ja mahtavaan EU;n liityttiin ( itse en lukeudu tuohon porukkaan ). Turha siellä on pienen Suomen räpistellä kun suuret ja ahneet valtiot sanelupolitiikalla sanovat mitä mallioppilas Suomen täytyy tehdä.

Sitten tuosta keskustan lähentymisestä kokoomukseeen päin on selviö, ei tarvitse muuta kuin katsoa Ministeri Karpelan aikaan saannoksia tekijänoikeuslain suhteen Lakihan on selvä kädenojennus suuryhtiöille tavalliseten kansalaisten kustannuksella ( tätähän linjaa varmaan Niinistökin ajaisi, eli suuryhtiöille enemmän valtaa Suomessa ja työntekijät muut vähäosaiset kyykkyyn. Töitä pienllä palkalla ja pidennetyllä työpäivällä . Kannattais varmaan jokaisen lukea Orwellin teos ). Toinen hyvä päätös on tämä susijupakka, joka kohdentuu varmasti ensisijaisesti juuri maaseudulla asuviin ja on muutenkin todella vastuuton. Niin, että näin me maanmiehet....

Jos minun täytyy valita kahdesta presidenttiehdokkaasta niin se on ehdottomasta jo hyväksi todettu Taarsta ( kuten Conan sanoo ) eikä kylmää rahavaltaa edustava Niinistö

Sitten haluasin sanoa vielä muutaman sanan tuosta vasemmiston mustamaalaamisesta, vaikka " kommari " en olekaan, että se on mielestäni noiden nuorien kokemattomien wanna be porvari juppipellejen kotkotusta, jotka itsekin tälläkin hetkellä " työläisinä " noista vasemmiston ja liittojen ajamista eduista nauttivat ( 8-tuntinen työpäivä, viikonloppuvapaat, lisät, lomakorvaukset, jne.. )Mutta eipä nämä asiat ole tainneet tulla noille ns. yläluokan edustajille mieleen. On muistettava että se insinööri / akateemisesti koulutettukin on valitettavasti työläinen ja se joka sen tehtaan omistaa / omistavat ovat vallankäyttäjiä ja valitettavasti nämä ovat usein kasvottomia ulkomailta tulleita sijoittajia.

Saulin lääkkeet työllisyyden parantamiseksi:
        -palkat ja sosiaaliturva alas
        -irtisanomissuojan ja ammattiyhdistysliikkeiden heikennys
        -pääomavero alas

Sitten saadaankin tehdä kahta työtä USA:n malliin, kun ei yhden duunin palkka riitä enää elämiseen.

• etsivivä-amadeus
        Hemppa kirjoitti:

Hemppa kirjoituksesi oli täyttä asiaa.Toivottavasti Suomen porvariudellaan pullisteleva nuoriso,joka nettisivuilla ei osaa kun haistatella,luki tämän.
        Meidänkin perheessä EU äänet meni tasan:minä äänestin vastaan ja mieheni puolesta.Tämä on sitä tasa-arvopolitiikkaa.
        Pressan äänestys oli yksimielisempää.Se olisi Suomen työväestölle ja kaikille vähempiosaisille kuolinisku jos Niinistö pääsisi kippariksi.Toivottavasti ei?

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5459
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      19
      3672
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2666
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      133
      1976
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1765
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      111
      1496
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1337
    8. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1076
    9. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1042
    10. Ratti vinossa

Taas oli lähetty päissään kokeilemaan kytökyläntiellä
      Haapavesi
      8