Black Metal

Caralatore

Kertokaapa ihmiset ulkomaalaisia black metal ja death metal -yhtyeitä! Tarttis tietää. Ja kertokaa siinä samalla kumpaa se on. (eli black vai death)

54

4475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Conqueror (can) Black / Death Metal

      Revenge (can) Black / Death Metal

      Order From Chaos (Usa) Black / Death Metal

      Angelcorpse (usa) Death Metal

      Blasphemy (can) Black Metal

      Flame (fin) Black Metal http://www.mikseri.net/flame666

      URN (fin) Thrashing Black Metal http://www.mikseri.net/urn

      Defleshed (swe) Thrashing Death Metal

      Evoked Curse (fin) Blacking Heavy Metal http://www.mikseri.net/evokedcurse

      Wounds (fin) Thrashing Death Metal http://www.mikseri.net/wounds

      Deicide (usa) Death Metal

      Morbid Angel (usa) Death Metal

      Obituary (usa) Death Metal

      Goatsodomy (fin) Black / Death Metal http://www.mikseri.net/goatsodomy

      Slugathor (fin) Death Metal http://www.mikseri.net/slugathor

      • sepuflames

        Mikä siinä on että sun pitää joka paikkaan änkeä noita "vuohisodomioita" ja muita mikseri-ug:eitä, vaikka nimenomaan kysyttiin ulkomaalaisia bändejä? eikä nuo mikseribändit nyt kuitenkaan niin kummoisia ole.


      • sepuflames kirjoitti:

        Mikä siinä on että sun pitää joka paikkaan änkeä noita "vuohisodomioita" ja muita mikseri-ug:eitä, vaikka nimenomaan kysyttiin ulkomaalaisia bändejä? eikä nuo mikseribändit nyt kuitenkaan niin kummoisia ole.

        Kaatuuko sun elämäsi jos mainitsee samalla pari suomalaista bändiä, eikä ne ole pelkästään mitään vitun mikseri.net bändejä vaan ihan keikkailevia artisteja jotka ovat päässeet muuallekin soittamaan kuin johonkin vitun nuorisotaloille ja ihan OIKEITTEN pro-bändien kanssa.


      • kaetsu
        sepuflames kirjoitti:

        Mikä siinä on että sun pitää joka paikkaan änkeä noita "vuohisodomioita" ja muita mikseri-ug:eitä, vaikka nimenomaan kysyttiin ulkomaalaisia bändejä? eikä nuo mikseribändit nyt kuitenkaan niin kummoisia ole.

        Kaikki agressorin mainitsemat mikseristäkin löytyvät orkesterit edustavat Suomen BM:ää parhaimmillaan. Tuo paikka, kun on ihan kätevä monelle vakavammastikkin otettavalle orkesterille omien mp3:en jakamiseen.

        Moni noista orkestereista pesee 10-0 suurimman osan ulkomaan yrittäjistä. Tosin Nifelheimille on paha löytää vastusta kotimaan kentältä.

        EVIL BLASPHEMIES!

        Sepuflamella taitaa tuo käsitys BM:stä olla vielä aika lapsenkengissään. Ei millään pahalla mutteipä kyllä kovin hyvälläkään.


      • sworn666
        sepuflames kirjoitti:

        Mikä siinä on että sun pitää joka paikkaan änkeä noita "vuohisodomioita" ja muita mikseri-ug:eitä, vaikka nimenomaan kysyttiin ulkomaalaisia bändejä? eikä nuo mikseribändit nyt kuitenkaan niin kummoisia ole.

        No monesti suomalaiset bändit on paljon parempia kuin monet ulkomaalaiset bändit. Mikseristä löytyy kyllä se semmosta kamaa että monet noista hehkutetuista ylituotetuista valtavirta bändeistä kalpenee suoraan. GOATSODOMY nyt on kyllä semmosta goatsodomizing black/death metallia, että tuskin uppoaa mihinkään wannabe-"metal-ihmisiin". Ja niin se pitää ollakin. DEATH TO THE FALSE METAL & FALSE METAL PEOPLE!


    • fgdfgdfg

      Death:
      Krisiun, Cryptopsy, Severe Torture, Rebaellium, Serpent Obscene, Blood Of Christ, Amok, Aeturnus, Atheist, Behemoth, Autopsy, Blood Ritual, Centurian, Brodequin, Dying Fetus, Incantation, Yattering, Vital Remains, Suffocation, Origin...

      Black:
      Watain, Tsjuder, Nifelheim, Xasthur, Leviathan, Thorns, Naer Mataron, Meads Of Asphodel, Inquisition, Funeral Mist, Frost, Averse Sefira

    • ...kun kukaan ei mainitse bändiä nimeltä Venom. Ihan ykkös black metal bändejä mun mielestä! Erittäin tärkeä yhtye kyseisen musiikin kehittymiselle. Jotkut jopa väittävät, että Venom keksi Black Metallin. Sitä en tiedä varmaksi, mutta väliäkö tuolla...

      • randy

        mun mielestä venom on kyllä rässiä. Venom teki ainoastaan sellasen biisin jonka nimi on black metal.


      • randy kirjoitti:

        mun mielestä venom on kyllä rässiä. Venom teki ainoastaan sellasen biisin jonka nimi on black metal.

        ...menee vaikeeks näiden genrejen kanssa. Tuostakin voi näköjään olla montaa mieltä.


      • TouchOfEvil kirjoitti:

        ...menee vaikeeks näiden genrejen kanssa. Tuostakin voi näköjään olla montaa mieltä.

        Onhan tuota Venomia sillein pidetty Blackmetallin aloittajana. Tuosta kappaleen nimestähän koko Blackmetal genre kehittyi. Mutta ei noitten genrejen kanssa oikein jaksa pelleillä, kunhan musiikki on hyvää ja metallia tietysti.


      • randy kirjoitti:

        mun mielestä venom on kyllä rässiä. Venom teki ainoastaan sellasen biisin jonka nimi on black metal.

        koko levynhän nimi on Black Metal mutta kyllä Venomistakin primitiivisempään päästään kun kuunnellaan vaikka ensimmäistä Bathoryn levyä.


      • aggressor.perverssor kirjoitti:

        koko levynhän nimi on Black Metal mutta kyllä Venomistakin primitiivisempään päästään kun kuunnellaan vaikka ensimmäistä Bathoryn levyä.

        Asiasta kiinnostuneena oon ottanu oikeen urakalla selvää asioista...keskustellut ihmisten kanssa, joille Venom on elämääkin suurempi asia, jotka ovat diggailleet yhtyettä jo vuosikymmeniä. Heidän mukaansa Venom keksi blackmetallin ja kaikki uudempi blackis ei itseasiassa ole enää mitään blackmetallia. Ainoastaan siihen verrattavissa olevaa musaa, jollaiselle genrelle on ehdotettu aivan uusia nimiä. En vain enää muista, mitä...

        No oli miten oli, Venom on herättänyt mussa suurta mielenkiintoa. Loistava yhtye mun mielestä.


      • minä
        TouchOfEvil kirjoitti:

        Asiasta kiinnostuneena oon ottanu oikeen urakalla selvää asioista...keskustellut ihmisten kanssa, joille Venom on elämääkin suurempi asia, jotka ovat diggailleet yhtyettä jo vuosikymmeniä. Heidän mukaansa Venom keksi blackmetallin ja kaikki uudempi blackis ei itseasiassa ole enää mitään blackmetallia. Ainoastaan siihen verrattavissa olevaa musaa, jollaiselle genrelle on ehdotettu aivan uusia nimiä. En vain enää muista, mitä...

        No oli miten oli, Venom on herättänyt mussa suurta mielenkiintoa. Loistava yhtye mun mielestä.

        Venom on blackmetallia jos puhutaan lyriikoista ja imagosta, mutta musiikillisesti se on lähempänä tavallista heavy metallia.


      • minä kirjoitti:

        Venom on blackmetallia jos puhutaan lyriikoista ja imagosta, mutta musiikillisesti se on lähempänä tavallista heavy metallia.

        ....kommentoi kuinka hyvin asiaan perehtynyt?? Jos joku väittää Venomia haevy metalliksi, niin on kyllä maailman kirjat pahasti sekaisin...se on kaukana siitä!!


      • minä
        TouchOfEvil kirjoitti:

        ....kommentoi kuinka hyvin asiaan perehtynyt?? Jos joku väittää Venomia haevy metalliksi, niin on kyllä maailman kirjat pahasti sekaisin...se on kaukana siitä!!

        Venomin imago & lyriikat = Black metallia
        Venomin soitanta = Heavy/thrash metallia


      • minä kirjoitti:

        Venomin imago & lyriikat = Black metallia
        Venomin soitanta = Heavy/thrash metallia

        ...tartte mulle vääntää rautalangasta. Kyllä mä suomee ymmärrän. Olen vain eri mieltä kanssasi! Etkö ymmärrä?! Mi-nä o-len tois-ta miel-tä kuin si-nä! Ve-no-min soi-tan-ta on oi-ke-aa al-ku-pe-räis-tä black-me-tal-li-a! Luotettavalta taholta revitty tieto.


      • minä
        TouchOfEvil kirjoitti:

        ...tartte mulle vääntää rautalangasta. Kyllä mä suomee ymmärrän. Olen vain eri mieltä kanssasi! Etkö ymmärrä?! Mi-nä o-len tois-ta miel-tä kuin si-nä! Ve-no-min soi-tan-ta on oi-ke-aa al-ku-pe-räis-tä black-me-tal-li-a! Luotettavalta taholta revitty tieto.

        Olkoot vaikka kuinka alkuperäistä black metallia tahansa, mutta musiikillisesti se muistuttaa enemmän tavallista heavya, kuin muiden black metal bändien musiikkia. Ja tämäkin on "luotettavalta taholta".


      • minä kirjoitti:

        Olkoot vaikka kuinka alkuperäistä black metallia tahansa, mutta musiikillisesti se muistuttaa enemmän tavallista heavya, kuin muiden black metal bändien musiikkia. Ja tämäkin on "luotettavalta taholta".

        tää väittely vois vaikka jatkua loputtomiin :) kylläpäs! eipäs! kylläpäs! ....tuohon en ala.... Lopetan tämän tähän, vaikka kantani ei muutu :P Piste.


      • minä kirjoitti:

        Olkoot vaikka kuinka alkuperäistä black metallia tahansa, mutta musiikillisesti se muistuttaa enemmän tavallista heavya, kuin muiden black metal bändien musiikkia. Ja tämäkin on "luotettavalta taholta".

        Asiahan on näin että Venom blackmetallin aloitti, mutta se blackmetal nyt vaan on muovautunut tuollaiseksi mitä se nykyään on. Alunperin siis Venom oli blackmetallin tyylisuunta, vaikka nykyään kuulostaakin perinteiseltä heviltä.


      • hell_patrol kirjoitti:

        Asiahan on näin että Venom blackmetallin aloitti, mutta se blackmetal nyt vaan on muovautunut tuollaiseksi mitä se nykyään on. Alunperin siis Venom oli blackmetallin tyylisuunta, vaikka nykyään kuulostaakin perinteiseltä heviltä.

        ...sen sanoit :) jokohan tuo hassu kaveri ymmärsi pointin...


      • minä
        TouchOfEvil kirjoitti:

        ...sen sanoit :) jokohan tuo hassu kaveri ymmärsi pointin...

        Tuotahan minä yritin sanoa, mutta et ymmärtänyt...


      • minä kirjoitti:

        Tuotahan minä yritin sanoa, mutta et ymmärtänyt...

        ...kohtaa yritit sanoa??!! Lopetetaan tää ny jo prkl, hermohan tässä vaan menee.

        Mun kanta on ja pysyy:

        Venom on ALKUPERÄISTÄ AITOA blackmetallia. Nykyinen blackmetalli on muovautunut niin, että ei muistuta enää Venomin luomaa tyylisuuntaa, eli siis EI OLE OIKEAA BLACKMETALLIA! venom ei mun mielestä (eikä monen muunkaan mielestä) muistuta lainkaan heavymetallia EI ulkoisesti EIKÄ musiikillisesti.

        Sanon tälle nyt "aamenen" ja meen syömään...


      • Osculum
        TouchOfEvil kirjoitti:

        ...kohtaa yritit sanoa??!! Lopetetaan tää ny jo prkl, hermohan tässä vaan menee.

        Mun kanta on ja pysyy:

        Venom on ALKUPERÄISTÄ AITOA blackmetallia. Nykyinen blackmetalli on muovautunut niin, että ei muistuta enää Venomin luomaa tyylisuuntaa, eli siis EI OLE OIKEAA BLACKMETALLIA! venom ei mun mielestä (eikä monen muunkaan mielestä) muistuta lainkaan heavymetallia EI ulkoisesti EIKÄ musiikillisesti.

        Sanon tälle nyt "aamenen" ja meen syömään...

        mielestä Venom muistuttaa musiikillisesti hyvin paljon heavymetallia. Olkoon vaikka kuinka oikeaa ja alkuperäistä blackia, niin näin se minusta on. Ulkoisesti ja erityisesti imagopuolella taas on eri asia. Ja minulle alkuperäinen black metal = Bathory.


      • minä
        TouchOfEvil kirjoitti:

        ...kohtaa yritit sanoa??!! Lopetetaan tää ny jo prkl, hermohan tässä vaan menee.

        Mun kanta on ja pysyy:

        Venom on ALKUPERÄISTÄ AITOA blackmetallia. Nykyinen blackmetalli on muovautunut niin, että ei muistuta enää Venomin luomaa tyylisuuntaa, eli siis EI OLE OIKEAA BLACKMETALLIA! venom ei mun mielestä (eikä monen muunkaan mielestä) muistuta lainkaan heavymetallia EI ulkoisesti EIKÄ musiikillisesti.

        Sanon tälle nyt "aamenen" ja meen syömään...

        Venom muistuttaa selvästi perinteistä heavy metallia, oli se sitten alkuperäistä blackkia tai ei.


      • minä kirjoitti:

        Venom muistuttaa selvästi perinteistä heavy metallia, oli se sitten alkuperäistä blackkia tai ei.

        ...sä saat olla tota mieltä. Ole vapaasti vaan. Loppujen lopuks se on mulle aika sama.


    • Ålof

      No blackmetallin puolelta kannattaa ehdottomasti tutustua Venomiin ja ruotsalaiseen Bathoryyn. Aivan ykkösiä molemmat.
      Rajat on tehty rikottaviksi, mutta ainakin itse luen seuraavat bändit deathiksi ja kannattaa tutustua ja kuunnella kovalla: Death, Carcass, Entombed, Mercyful Fate/King Diamond, Morbid Angel, Cannibal Corpse, Deicide, Necrophagia, Celtic Frost......

      • Miten saat Mercyful Fatesta ja King Diamondista death metallia? Hah, puhdasta heavy metallia ne on molemmat.


      • Bläkkiäijä

        Blackiä parhaimmillaan Dark Funeral,Carpathian Forest, 1349, Gorgoroth, Burzum ja sitä rataa.


      • Bläkkiäijä kirjoitti:

        Blackiä parhaimmillaan Dark Funeral,Carpathian Forest, 1349, Gorgoroth, Burzum ja sitä rataa.

        Melkoista tuhnua tuo Dark Funeral, ainut oikeastaan kuunneltava levy on In the Sign. Tasapaksua pökkeröä ei voi muuta sanoa, sama pätee Carpathian Forestiin, Gorgorothiin ja Burzumiin, 1349 on ihan kuunneltavaa mutta tämähän on vain minun mielipide.


      • Veritahra
        aggressor.perverssor kirjoitti:

        Melkoista tuhnua tuo Dark Funeral, ainut oikeastaan kuunneltava levy on In the Sign. Tasapaksua pökkeröä ei voi muuta sanoa, sama pätee Carpathian Forestiin, Gorgorothiin ja Burzumiin, 1349 on ihan kuunneltavaa mutta tämähän on vain minun mielipide.

        tarpeeksi trOO. Jos noi blackmetalbändit ei iske niin turha edes puhua että kuuntelee black metallia.


      • Veritahra kirjoitti:

        tarpeeksi trOO. Jos noi blackmetalbändit ei iske niin turha edes puhua että kuuntelee black metallia.

        Dark Funeral on vitun troo...hahaha...
        Burzum = fukking fag.

        Jos jotain kovaa sanoo niin vaikka Nifelheim, vanha Mayhem, Morbid jne, Absu..jne


      • Veritahra kirjoitti:

        tarpeeksi trOO. Jos noi blackmetalbändit ei iske niin turha edes puhua että kuuntelee black metallia.

        Toi Tr00 on vähä-älysten sana. Eihän noista bändeistä tosiaankaan ole mihinkään. Pilipali balckia.


      • kaetsu
        Veritahra kirjoitti:

        tarpeeksi trOO. Jos noi blackmetalbändit ei iske niin turha edes puhua että kuuntelee black metallia.

        Se on hyvä kun omaa tietämättömyyttä tai vammaisuutta peitellään onnettomilla trOO vinkumisilla. Eipä siinä. Jollei oma käsitys BM tai muusta ug genrestä ole kehittynyt Soundi/terrorizer mainoksia ja haastatteluja pitemmälle niin voi voi.

        DF-> tylsää puuroa, huonoja lyriikoita ja aika yhdentekevää tuplabasari kaahausta. Pieninä annoksina ihan ok sveduBM:ää mutta mieluummin pyöritän soittimessa esim Funeral Mistiä jonka monipuolisuus ja kiinnostavuus pesee Dark Funeralilla lattiaa.

        Burzum -> Tykkään tästä ja jos omia korvia miellyttää kannattaa tutustua myös Nachtmystiumiin ja suomalaiseen Noenum:iin

        Loppulausumana vielä että, jollei BM genreen ole jotain DF:ää, Mardukkia, Mayhemia tai Burzumia kummemmin tutustunut, niin aika turha tulla edes suomi24:een asian tiimoilta pätemään.


      • Osculum
        kaetsu kirjoitti:

        Se on hyvä kun omaa tietämättömyyttä tai vammaisuutta peitellään onnettomilla trOO vinkumisilla. Eipä siinä. Jollei oma käsitys BM tai muusta ug genrestä ole kehittynyt Soundi/terrorizer mainoksia ja haastatteluja pitemmälle niin voi voi.

        DF-> tylsää puuroa, huonoja lyriikoita ja aika yhdentekevää tuplabasari kaahausta. Pieninä annoksina ihan ok sveduBM:ää mutta mieluummin pyöritän soittimessa esim Funeral Mistiä jonka monipuolisuus ja kiinnostavuus pesee Dark Funeralilla lattiaa.

        Burzum -> Tykkään tästä ja jos omia korvia miellyttää kannattaa tutustua myös Nachtmystiumiin ja suomalaiseen Noenum:iin

        Loppulausumana vielä että, jollei BM genreen ole jotain DF:ää, Mardukkia, Mayhemia tai Burzumia kummemmin tutustunut, niin aika turha tulla edes suomi24:een asian tiimoilta pätemään.

        Pätemään pyrkiminen nyt on turhaa aina, mutta varsinkin tuollaisissa tapauksissa... Tässäkin on tullut hyvä ja monipuolinen luettelo tutustumisen arvoisista bändeistä sille alkuperäiselle kysyjälle. Jos sattuu sitten tykästymään Dark funeraliin tai muuhun tunnetumpaan bändiin, niin ok. Musta vain on tärkeintä kertoa, että valinnanvaraa löytyy bm-genrenkin sisältä.


      • Dr.Vomit
        aggressor.perverssor kirjoitti:

        Dark Funeral on vitun troo...hahaha...
        Burzum = fukking fag.

        Jos jotain kovaa sanoo niin vaikka Nifelheim, vanha Mayhem, Morbid jne, Absu..jne

        Burzum on itseasiassa ihan vitun kova.


    • Mechanic God Creation

      Black Metal: Dimmu Bogir, Cradle of Filth, Immortal,
      Mayhem, Darkthrone, Venom, Dark Funeral, Behemoth, Old Man's Child, Emperor, Burzum
      Death Metal: Arch Enemy, The Berzerker, Morbid Angel, Six Feet Under

      • Mechanic God Creation

        Black Metal: Bathory


      • Mechanic God Creation
        Mechanic God Creation kirjoitti:

        Black Metal: Bathory

        Black Metal: Gorgoroth


      • Joku Cradle Of Filth on black metallia?
        Death Metal...Arch Enemy, bya hah hah hah..sanon minä...

        Death metal...Autopsy, Nihilist, Morbid Angel, Deicide, Death sekä Grave...ja monia muita EI NIIN pilailukamoja kuin joku helvetin Arch Enemy...voi voikärpänen


      • Mechanic God Creation
        aggressor.perverssor kirjoitti:

        Joku Cradle Of Filth on black metallia?
        Death Metal...Arch Enemy, bya hah hah hah..sanon minä...

        Death metal...Autopsy, Nihilist, Morbid Angel, Deicide, Death sekä Grave...ja monia muita EI NIIN pilailukamoja kuin joku helvetin Arch Enemy...voi voikärpänen

        Tästä asiasta on kiistelty paljon, mutta kyllä Cradle of Filth on Black Metallia.


      • Mechanic God Creation kirjoitti:

        Tästä asiasta on kiistelty paljon, mutta kyllä Cradle of Filth on Black Metallia.

        Millä perusteilla?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Black_metal lue vaikka tuo niin ehkä saat siitä vähän hyödyllistä tietoa.


      • Mechanic God Creation
        aggressor.perverssor kirjoitti:

        Millä perusteilla?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Black_metal lue vaikka tuo niin ehkä saat siitä vähän hyödyllistä tietoa.

        ..että noi Wikipedian jutut on ihan täyttä paskaa. Joku on vaan kirjottanu oman näkemyksensä. Sekin mitä Dimmu Borgirista oli kirjotettu, että ois muka jotain vitun Goottimetallia on ihan täyttä paskaa. Ite ovat sanoneet että soittavat vittu Blackiä niin eiköhän ne ite tiiä paremmin perkele mitä ne soittaa.


      • saira
        Mechanic God Creation kirjoitti:

        Tästä asiasta on kiistelty paljon, mutta kyllä Cradle of Filth on Black Metallia.

        ei se ole black metallia, jotenkin aika hauska asia kun joku väittää niin


    • korpin-kynsi

      Satyricon
      Burzum
      Immortal
      Dimmu Borgir
      Cradle of Filth
      Limbonic art
      Dark Funereal

      • Mechanic God Creation

        ..sinäkin korpin-kynsi sanot, että Cradle of Filth on Black Metallia, joten pidä sinä aggressor.perverssor turpas kiinni kun et tiiä noita genrejä..


      • Mechanic God Creation kirjoitti:

        ..sinäkin korpin-kynsi sanot, että Cradle of Filth on Black Metallia, joten pidä sinä aggressor.perverssor turpas kiinni kun et tiiä noita genrejä..

        Oikein black metallia ole. En tiedä mihin sen pistäisi mutta eroaa ainakin merkittävästi muista black bändeistä ja on paljon paskempaa.


      • korpin-kynsi
        hell_patrol kirjoitti:

        Oikein black metallia ole. En tiedä mihin sen pistäisi mutta eroaa ainakin merkittävästi muista black bändeistä ja on paljon paskempaa.

        aika lailla noista muista black metal-bändeistä, mutta kyllä se jonkin sortin blackkiä mielestäni kuitenkin edustaa.
        Hmm no asiastahan voi toki olla montaa mieltä...
        Ei se kuitenkaan ihan sitä True blackkia taida olla,mutta on se ihan ok bändi ja muutama hyvä levy silläkin.Bonusta on etenkin kaikki tämä muu lisä siinä sivussa kuten pianonsoitto/muu klassinen höystö ja hyvät vierailevat tähdet luovat siihen uniikkia tunnelmaa,joka joistakin on ehkä hieman liian kliseistä.

        Ja tämä "Jammu Burgerkin" saa monissa aikaan hylkimisreaktion kokeilevan joidenkin mielestä täysin epäblackmetallisen linjansa takia.Siitä joko pitää tai ei.Dimmu on Dimmu,juuri hyvä sellaisena kuin se on.Tosin vanha Dimmu on ehkä hitusen parempaa kuin uusi,mutta on siinä uudessakin hyvät puolensa...


      • Osculum
        korpin-kynsi kirjoitti:

        aika lailla noista muista black metal-bändeistä, mutta kyllä se jonkin sortin blackkiä mielestäni kuitenkin edustaa.
        Hmm no asiastahan voi toki olla montaa mieltä...
        Ei se kuitenkaan ihan sitä True blackkia taida olla,mutta on se ihan ok bändi ja muutama hyvä levy silläkin.Bonusta on etenkin kaikki tämä muu lisä siinä sivussa kuten pianonsoitto/muu klassinen höystö ja hyvät vierailevat tähdet luovat siihen uniikkia tunnelmaa,joka joistakin on ehkä hieman liian kliseistä.

        Ja tämä "Jammu Burgerkin" saa monissa aikaan hylkimisreaktion kokeilevan joidenkin mielestä täysin epäblackmetallisen linjansa takia.Siitä joko pitää tai ei.Dimmu on Dimmu,juuri hyvä sellaisena kuin se on.Tosin vanha Dimmu on ehkä hitusen parempaa kuin uusi,mutta on siinä uudessakin hyvät puolensa...

        Sama ikuisuusaihe taas täällä. Ei CoF minustakaan enää uppoa millään black metalliksi. Vähän sama kuin jotkut teinit uskoo Bodomin olevan blackia. Kyllä siihen vähän muutakin vaaditaan kuin maskit naamaan ja laulaja korisemaan/kirkumaan.

        Eikä jaottelussa pitäisi olla kysymys siitä, mistä kukakin tykkää. Bm:ssä voi hyvin olla syntikoita, vaikka minä en niistä pidä juurikaan.


      • edustaa
        Osculum kirjoitti:

        Sama ikuisuusaihe taas täällä. Ei CoF minustakaan enää uppoa millään black metalliksi. Vähän sama kuin jotkut teinit uskoo Bodomin olevan blackia. Kyllä siihen vähän muutakin vaaditaan kuin maskit naamaan ja laulaja korisemaan/kirkumaan.

        Eikä jaottelussa pitäisi olla kysymys siitä, mistä kukakin tykkää. Bm:ssä voi hyvin olla syntikoita, vaikka minä en niistä pidä juurikaan.

        Cradle of Filthin musiikillinen termi on joko "Extreme gothic metal" tai "Vampyric metal".


      • glasirt
        edustaa kirjoitti:

        Cradle of Filthin musiikillinen termi on joko "Extreme gothic metal" tai "Vampyric metal".

        Aloitti Black metallilla, muuttu hiljalleen dark metalliksi. Aina ollut extreme metallia. Eipä ole goottimetallia vaikka pukeutumistyyli/teemat vois viitata sinnepäin. Agh.


    • Minä

      Eipä ole kukaan tainnut sanoa vielä Darkthronea, siinä on bändi jota kannattaa kokeilla jos Black metallista tykkää.

    • kaetsu

      En nyt jaksanut kaikkia vastauksia lukea kun on näköjään jälleen tämä suomi24:n laatuleima isketty tähänkin topickiin. Mutta tässä muutamia omia tämän hetken suosikkeja tuolta rajojen huonommalta puolelta.

      Black Metal

      Ghastly
      Inquisition
      Blackdeath
      Funeral Mist
      Sabbat(no ei varsinaista BM:ää mutta kannattaa harkita kuitenkin)
      Venom (ja Venon ON black Metallia väitti muut sitä miksi ikinä haluavatkaan. Se että genre on nykyjään kehittynyt ei tarkoita sitä että Venom sen vähempää BM:ää olisi.)
      Must Missa
      Necrovore(demo helvetin hankala saada mutta onneksi tiedossa :p )
      Nifelheim
      Mayhem(vanha tuotanto)
      Watain
      Von

      jne jne...

      Jos haluat tietoa orkestereista ->

      www.metal-archives.com

      Tuolta voi myös tehdä löytöjä

    • Barbaric

      Varmaan iso-osa sanottu yllä, mutta laitanpa silti:

      1349, Aborted, Origin, Ragnarok, Setherial, Deströyer 666, Zyklon, Witchery, Naglfar, Nile, Cannibal Corpse, Hate Eternal, The Black Dahlia Murder, Gorgoroth, Satyricon, Myrkskog, Anaal Nathrakh, Judas Iscariot, Skinless, Absu, Himinbjørg, Svartsyn, Kataklysm, Morbid Angel, vaikka.

      Luokittelematta taidan jättää, kun siinä tunnetusti hyvin huono olen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe