Onko Jumalalla huumorintajua?

Joku, valitettavasti en muista kuka, on joskus esittänyt ajatuksen, että huumori ja uskonto ovat hyvin lähellä toisiaan.

Kuinka on? Mitä helluntailaispiireissä asiasta arvellaan? Onko Jumalalla huumorintajua?

17

893

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos ei

oo.....

• HelleviR

Onko sinulla itselläsi huumorintajua?

Jos olisi pisara, sait sen varmaan
      perunoita syömällä?

• että mikäli itselläni on sitä pisaraakaan huumorintajua, en ole saanut sitä perunoita syömällä. Perunoita syömällä olen kylläkin sen säilyttänyt.

Opin sitäpaitsi jo hamassa menneisyydessä, vierailulla ruokapöydässä, lausumaan oppimani totuuden: "Mitä tyhmempi isäntä, sitä suuremmat perunat!"

• häijyä.

Se paras huumori, jolle kaikkein makeimmin nauretaan, on häijyä ja tekee pilkkaa jostain ihmisestä. Sitä ei Jumala salli.

• viroksi

"Sinu ei pirä ilakoimas toise tupsukan juures!"

• vastaan

Omassa elämässäni olen nähnyt että Jumalalla vasta huumorintajua onkin.Mietipä pieniä lapsia.
      Kyllä niitten jutuille on saanut nauraa.
      Ja sit eläimet. Varsinkin eläinvauvat.
      Miten leikkisiä ja hassunkurisia :)
      Ja Jumala on luonut kaikki niiden kehitysvaiheet
      olemaan just sellaisia kun ne on.
      Kerran pikkutyttöni kysyi Jeesuksen äidistä,että elääks Maria muuten vielä. Sitten se leikki
      pienenä Jeesusta ja herätteli kuolleita.
      Kyllä mun elämässä huumoria piisaa...YES!
      advariäiti

• Trubaduuri

Vastaan vaikka et sitä minulta kysykkään. Kyllä Luojalla täytyy olla huumorin tajua ja paljon, sillä
      ei tämän suomen maaperällä asuvan ja olevan metsäläiskansan olemassa oloa voi muulla kuin Luojan hyvällä huumorin tajulla selittää. Ei siihen siis muuta näemmä tarvita, kuten ei mihinkään muihinkaan halpoihin huveihin, kuin huumoria ja sen täydellistä tajua.

• veliRiepu

Sillä jokainen hyvä anti tulee valkeuksien Isältä.
      Meidän hyvä ja puhdaskin huumorimme on vain kelmeä aavistuksen rahtunen Jumalan huumorintajun laadusta.
      Huumori on hyvä mauste elämän keitossa. Sopivasti annosteltuna se tekee elämästämme maittavamman makuisen nälkäisille lähimmäisillemme ja keventää omaa sisäistä oloamme.

• hansutuulia

olen sen itse monasti kokenut, että jotkut asiat menevät niin ettei voi muuta kuin nauraa, että kuinka pikkutarkka Jumala onkaan asioiden suhteen. :) Onhan Hän myös ilon ja surun antaja.
      Mutta iloitaan Herrassa, se on meidän väkevyytemme! Ja huumoria mukaan.

• asian näkee

siis Iskän huumorintajun :)

• jälkeen
        asian näkee kirjoitti:

siis Iskän huumorintajun :)

jotenkin luonto on näyttäytynyt minulle uudella tavalla...ja Herra voi myös hoitaa meitä luonnon kautta. esim. nyt kevään tullessa on hauskaa seurata kun pikkulintuja ilmaantuu yhä enemmän ja luonto puhkeaa kukkaan->on yksi Jumalan suurista ihmeistä tuo miten yhtäkkiä puihin tulee silmut ja sitten lehdet jne.

• kun antoi vanhan

Saaran tulla raskaaksi mutta huumorintaju loppui kun Saarakin naureskeli tilalleen.
      En enää muista mitä jumala teki Saaralle.

• Mona-Henrika

Eräät tuttavani olivat todella kipeässä rahan puutteessa. Ja he rukoilivat ystäviensä kansa yhdessä ja erikseen Jumalalta puuttuvaa 500 markkaa (silloin oli vielä markka käytössä.)
      Ja sitä summaa rukoiltiin montakin kertaa.

Kuinka ollakaan, eräänä iltana he lähtivät iltalenkille. Ja oli talvi ja tiellä lumipenkat. Lenkillä ollessaan he huomasivat, että lumipenkan päällä oli jotakin. Ja kun he menivät katsomaan, niin penkalla oli 500 seteli. Mutta se 500 seteli oli Afrikan tähden peliraha :-D

Minusta tuo jos mikä on osoitus siitä, että Jumalalla on kuin onkin myös huumorintajua.

Näitten tuttavien asiat kyllä sitten järjästyivät parhain päin. Mutta monta kertaa on tullut naurettua tuolla viidelle sadalle.

• Hyvä juttu !

...

• sun-glasses

Tämän Raamatunkohdan on sanottu kuvaavan Jumalan huumorintajua: Jaak.1:5 "Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta..."

• ja tällä

palstalla se oikein kukkii kunnolla... niin kuin olet varmasti huomannutkin...täältä saa hyvät naurut kun nämä jauhot selittää mustaa valkeaksi ja manaa samantien kaikki niiden ajattelusta poikkeavat suoraan helvettiin...

• huumoripläjäys

Olento, joka luo vesinokkaeläimiä yhdistelemällä ankan ja majavan osia evolutionistien kiusaksi, ei voi olla täysin huumorintajuton.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      59
      3511
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2846
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2673
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2341
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2083
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1800
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1505
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1348
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1313
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1224
    Aihe