Onko Jumalalla huumorintajua?

Joku, valitettavasti en muista kuka, on joskus esittänyt ajatuksen, että huumori ja uskonto ovat hyvin lähellä toisiaan.

Kuinka on? Mitä helluntailaispiireissä asiasta arvellaan? Onko Jumalalla huumorintajua?

17

884

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos ei

oo.....

• HelleviR

Onko sinulla itselläsi huumorintajua?

Jos olisi pisara, sait sen varmaan
      perunoita syömällä?

• että mikäli itselläni on sitä pisaraakaan huumorintajua, en ole saanut sitä perunoita syömällä. Perunoita syömällä olen kylläkin sen säilyttänyt.

Opin sitäpaitsi jo hamassa menneisyydessä, vierailulla ruokapöydässä, lausumaan oppimani totuuden: "Mitä tyhmempi isäntä, sitä suuremmat perunat!"

• häijyä.

Se paras huumori, jolle kaikkein makeimmin nauretaan, on häijyä ja tekee pilkkaa jostain ihmisestä. Sitä ei Jumala salli.

• viroksi

"Sinu ei pirä ilakoimas toise tupsukan juures!"

• vastaan

Omassa elämässäni olen nähnyt että Jumalalla vasta huumorintajua onkin.Mietipä pieniä lapsia.
      Kyllä niitten jutuille on saanut nauraa.
      Ja sit eläimet. Varsinkin eläinvauvat.
      Miten leikkisiä ja hassunkurisia :)
      Ja Jumala on luonut kaikki niiden kehitysvaiheet
      olemaan just sellaisia kun ne on.
      Kerran pikkutyttöni kysyi Jeesuksen äidistä,että elääks Maria muuten vielä. Sitten se leikki
      pienenä Jeesusta ja herätteli kuolleita.
      Kyllä mun elämässä huumoria piisaa...YES!
      advariäiti

• Trubaduuri

Vastaan vaikka et sitä minulta kysykkään. Kyllä Luojalla täytyy olla huumorin tajua ja paljon, sillä
      ei tämän suomen maaperällä asuvan ja olevan metsäläiskansan olemassa oloa voi muulla kuin Luojan hyvällä huumorin tajulla selittää. Ei siihen siis muuta näemmä tarvita, kuten ei mihinkään muihinkaan halpoihin huveihin, kuin huumoria ja sen täydellistä tajua.

• veliRiepu

Sillä jokainen hyvä anti tulee valkeuksien Isältä.
      Meidän hyvä ja puhdaskin huumorimme on vain kelmeä aavistuksen rahtunen Jumalan huumorintajun laadusta.
      Huumori on hyvä mauste elämän keitossa. Sopivasti annosteltuna se tekee elämästämme maittavamman makuisen nälkäisille lähimmäisillemme ja keventää omaa sisäistä oloamme.

• hansutuulia

olen sen itse monasti kokenut, että jotkut asiat menevät niin ettei voi muuta kuin nauraa, että kuinka pikkutarkka Jumala onkaan asioiden suhteen. :) Onhan Hän myös ilon ja surun antaja.
      Mutta iloitaan Herrassa, se on meidän väkevyytemme! Ja huumoria mukaan.

• asian näkee

siis Iskän huumorintajun :)

• jälkeen
        asian näkee kirjoitti:

siis Iskän huumorintajun :)

jotenkin luonto on näyttäytynyt minulle uudella tavalla...ja Herra voi myös hoitaa meitä luonnon kautta. esim. nyt kevään tullessa on hauskaa seurata kun pikkulintuja ilmaantuu yhä enemmän ja luonto puhkeaa kukkaan->on yksi Jumalan suurista ihmeistä tuo miten yhtäkkiä puihin tulee silmut ja sitten lehdet jne.

• kun antoi vanhan

Saaran tulla raskaaksi mutta huumorintaju loppui kun Saarakin naureskeli tilalleen.
      En enää muista mitä jumala teki Saaralle.

• Mona-Henrika

Eräät tuttavani olivat todella kipeässä rahan puutteessa. Ja he rukoilivat ystäviensä kansa yhdessä ja erikseen Jumalalta puuttuvaa 500 markkaa (silloin oli vielä markka käytössä.)
      Ja sitä summaa rukoiltiin montakin kertaa.

Kuinka ollakaan, eräänä iltana he lähtivät iltalenkille. Ja oli talvi ja tiellä lumipenkat. Lenkillä ollessaan he huomasivat, että lumipenkan päällä oli jotakin. Ja kun he menivät katsomaan, niin penkalla oli 500 seteli. Mutta se 500 seteli oli Afrikan tähden peliraha :-D

Minusta tuo jos mikä on osoitus siitä, että Jumalalla on kuin onkin myös huumorintajua.

Näitten tuttavien asiat kyllä sitten järjästyivät parhain päin. Mutta monta kertaa on tullut naurettua tuolla viidelle sadalle.

• Hyvä juttu !

...

• sun-glasses

Tämän Raamatunkohdan on sanottu kuvaavan Jumalan huumorintajua: Jaak.1:5 "Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta..."

• ja tällä

palstalla se oikein kukkii kunnolla... niin kuin olet varmasti huomannutkin...täältä saa hyvät naurut kun nämä jauhot selittää mustaa valkeaksi ja manaa samantien kaikki niiden ajattelusta poikkeavat suoraan helvettiin...

• huumoripläjäys

Olento, joka luo vesinokkaeläimiä yhdistelemällä ankan ja majavan osia evolutionistien kiusaksi, ei voi olla täysin huumorintajuton.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3762
    2. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3017
    3. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2894
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      40
      2231
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      80
      1153
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1019
    7. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      355
      950
    8. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      47
      935
    9. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      211
      866
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      135
      833
    Aihe