Ee ymmärrä miksi E.G.W todistusaarteita 1 sanoo adventistipappien olevan Kristuksen sijaisia. Ja samassa kappaleessa hän julistaa adventistien pääkonferenssin olevan ylin auktoriteetti, yli yksilön uskonvapauden. Tarkemmin lähteet voin sinulle etsiä jos haluat. Mutta selitykseksi ei riitä, että nämä lauseet on oteettu irti kokonaisuudesta. E.G.W käsittelee tässä todistusaarteita 3, laajasti tätä asiaa. Siis miksi pääkonferenssi on yli ihmisen omantunnon ja miksi adventististipastorit ovat Kristuksen sijaisia.
Kun vastaat näihin, niin esitän lisää kysymyksiä. Kysymyksiä sinä olet pyytänyt esittämään, ja uskon sinun mielelläsi vastaamaan näihin. Palataan asiaan vastausten jälkeen.
Jarlaulle pyytämäsi
23
743
Vastaukset
- Per Saukko
...sijaisia. Ekkös tuota ymmärtää.
- Jippo
Ainakin kesälomalla.
- Oswald
Jippo kirjoitti:
Ainakin kesälomalla.
Ja Tapanina.
Kas tuo adventistipappien Kristuksen sijaisuus onkin jäänyt huomaamatta, vaikka muu olikin tuttua.
Siispä meillä on täällä palstalla keskustelemassa peräti kaksi Jeesuksen sijaista: Timo Flink ja Kai A.
Heh heh.- Timo Flink
Ellen White sanoo paavin väittävän olevan Kristuksen sijainen (vicar of the Son of God). Muita kertoja hän ei käytä sanaa "vicar" (sijainen), joten mihin tekstiin oikein viittaat? Ei kukaan adventistipastori väitä olevansa Kristuksen sijainen. Kristuksen palvelija kyllä, mutta se onkin kokonaan toinen asia. Joten, ole ystävällinen ja kerro tekstiviittaus, niin katson sen ja kerron sitten mistä on kysymys.
Ellen White käsittelee päkonferenssin yleiskokousta puhuessaan tuosta päätösvallasta. Tilanne, jossa hän siitä kirjoittaa oli se, että eräät ajattelivat voivansa tehdä ja opettaa mitä lystäsivät ohi sovitun konsensuksen. Ellen Whiten mukaan konsensus ratkaisee ja yksilöiden on alistettava omat hetken mielijohteensa yhteiseen päätökseen.
Timo Flink- uskonpuhdistus
Miten Jumalan antamat Armolahjat toimivat adventistien pääkonferenssin yleiskokouksen päätösvallassa, jos päätökset ovat
ihmistekoa eikä Jumalan ohjauksessa.
Tulkintaa ja tutkimusta paljon harjoitetaan.
Raamatussa puhutaan kirjanoppineista ja fariseuksista mutta tälläistä ei ole havaittu
ollenkaan esiintyvän adventistien omassa keskuudessa.
Adventistit kuuluvat uususkonnollisuuteen ja se on on kaukana Raamatunmukaisesta apostolisesta seurakunnasta.
Uususkonnollisuuteen kuuluu voimallinen käännytystyö ja oman kirkon erehtymättömyyteen
uskominen. Kyllähän tälläinenkin on tietysti uskoa. - Timo Flink
kolmas!!! kirjoitti:
Vastasin jo tuohon. Ilmeisesti minun pitäisi tehdä noista väitteistänne se johtopäätös, että Apostolien tekojen 15:n luvun kirkolliskokous on fasismia, koska se päätti seurakuntaa sitovia asioita.
Pääkonferenssin yleiskokous on samanlainen yhteisten päätösten päätöksentekopaikka kuin oli aikoinaan Jerusalemin kokous (Ap.t. 15). Puheet fasismista ovat soopaa. Kuten Raamatussa, pääkonferenssi tekee päätöksiä Raamatun ilmoituksen perusteella yhteisön käyttäessä oikeuttaan ilmaista se, kuinka kirkko ilmaisee Raamatun opetuksen sanallisessa muodossa (opinkohdat). Sitten siellä luonnollisesti valitaan virkailijoita eri tehtäviin seuraavaksi viisivuotiskaudeksi. Kaikki tehdään Jeesuksen lähetyskäskyn tähden. Nämä päätökset sitovat seurakuntaa yhteisönä ja Jumalan perheenä. Yksityisten ihmisten mielihalujen on alistuttava tähän eikä tällä ole mitään tekemistä yksityisen ihmisen ajatteluoikeuden kanssa. Se, miksi ette ymmärrä tätä, johtuu siitä, että länsimainen ihminen on yltiöyksilökeskeinen (tehnyt itsestään itselleen epäjumalan). Jumala rakentaa yhteisöä.
Timo Flink
Rauhaa ja kiitos Herrassa
Vastaan mielelläni.
Missään tapauksessa EGW ei tarkoita Jeesuksen suoraa sijaisuutta, ja valtaa, kuten esim katolisessa järjestelmässä on, vaan Kristuksen edustamista lähimmäisille evankeliumin työssä.
Jokainen uuden liiton pappi, (1 Piet 2:9) eli lopun ajan uskova on Kristuksen edustaja tässä merkityksessä.
Sinäkin edustat uskovaisena esim naapurillesi Kristusta ja Hänen uskontoaan.
Kyllä pääkonfrenssi menee kirkollisessa päätäntävallassa sikäli ohi yksilön että ei yksilön sana teologisissa kysymyksissä paina sen rinnalla tietenkään päätöksissä.
Teologian kysymyksissä on aina monet kynät kirjoittamassa nimet alle päätöksissä, ja tohtorit, ym Raamatun asiantuntijat teologiassa ovat asioita fundeeranneet paljon pidemmälle kuin yksittäinen henkilö seurakunnassa.
On selvää ettei kenenkään yksilön omia päätöksiä lähdetä seuraamaan missään.
Tästä on kysymys.
Yksilö voi vaikuttaa pääkonfrenssinkin päätöksiin toki kun etenee asiassa siten että asia menee sinne asti.
Tie on olemassa kyllä.
Yksilön ratkaisut ovat aina vapaaehtosia ja omia, eikä pääkonfrenssin päätettävissä.
Adventtikirkon teologia on ollut kuitenkin aina periaateessa sama, eikä ole muutoksia siihen tehty.
Vastaan mielelläni
Jumalan siunausta
jari laurila- myöskin .......
Jehovan todistajilla.
Minä en ole antanut elämäni suunnan ohjausta ihmiskäsiin.
Minun Herrani on Jeesus Kristus enkä tottele kenenkään muiden minun puolestani tekemiä päätöksiä.
Jeesus on koko maailman Vapahtaja eikä Hän anna valtaansa muiden käyttöön. myöskin ....... kirjoitti:
Jehovan todistajilla.
Minä en ole antanut elämäni suunnan ohjausta ihmiskäsiin.
Minun Herrani on Jeesus Kristus enkä tottele kenenkään muiden minun puolestani tekemiä päätöksiä.
Jeesus on koko maailman Vapahtaja eikä Hän anna valtaansa muiden käyttöön.Kiitos ja rauhaa
Ei meillä ole ainuttakaan ihmisjohtajaa kirkossa.
Jeesus yksin kaikilla.
Vastuutehtäviä Jeesuksen seurakunnasta on hoidettava.
Elämä Jeesukselle annettu jokaisella meistäkin.
Jumalan siunausta
jari laurila- taisit ymmärtää väärin?
jarlau kirjoitti:
Kiitos ja rauhaa
Ei meillä ole ainuttakaan ihmisjohtajaa kirkossa.
Jeesus yksin kaikilla.
Vastuutehtäviä Jeesuksen seurakunnasta on hoidettava.
Elämä Jeesukselle annettu jokaisella meistäkin.
Jumalan siunausta
jari laurilaEi johtajia?
Onhan teillä tietenkin ihmiset tekemässä päätöksiä koko kirkkokunnan puolesta?
Kuten JT:nkin, on teidänkin johtokuntanne Amerikassa josta yhteiset velvoitteet määritellään.
Usko kuuluu olla yksityisen ihmisen Raamatun perusteella ja Hengen mukaan johtamaa.
Ei muiden tekemien sääntöjen noudattamista.
Kol.2:13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
15. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
18. Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
19. eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
21. "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
22. - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
23. Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.
2.Joh.1:8. Ottakaa vaari itsestänne, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan.
9. Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
11. sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.
1.Joh.2:24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26. Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
27. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
28. Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
29. Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.
Missään UT:ssa ei ole tuollaisesta organisaatiosta käskyä eikä sen päätösten noudattamisesta. - kolme enkeliä
taisit ymmärtää väärin? kirjoitti:
Ei johtajia?
Kuten JT:nkin, on teidänkin johtokuntanne Amerikassa josta yhteiset velvoitteet määritellään.
Usko kuuluu olla yksityisen ihmisen Raamatun perusteella ja Hengen mukaan johtamaa.
Kol.2:13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
15. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
18. Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
19. eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
22. - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
23. Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.
2.Joh.1:8. Ottakaa vaari itsestänne, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan.
9. Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
11. sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.
1.Joh.2:24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
27. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
28. Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
29. Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.
Missään UT:ssa ei ole tuollaisesta organisaatiosta käskyä eikä sen päätösten noudattamisesta.Miksi kristityt ottavat vaarin päivistä? Adventistit eivät ota vaarin mistään päivistä. Adventistit seuraavat Jeesusta sapttina synagoogaan Jumalan palveltavaksi. Ilon, levon ja siunausten päivänä kokontuvat kaikki, jotka Jumalaa rakastavat, yhteiseen Jumalan palvelukseen.
- ja puhusi
kolme enkeliä kirjoitti:
Miksi kristityt ottavat vaarin päivistä? Adventistit eivät ota vaarin mistään päivistä. Adventistit seuraavat Jeesusta sapttina synagoogaan Jumalan palveltavaksi. Ilon, levon ja siunausten päivänä kokontuvat kaikki, jotka Jumalaa rakastavat, yhteiseen Jumalan palvelukseen.
Matteuksen evankeliumi:
20:28 niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."
Markuksen evankeliumi:
10:45 Sillä ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä." taisit ymmärtää väärin? kirjoitti:
Ei johtajia?
Missään UT:ssa ei ole tuollaisesta organisaatiosta käskyä eikä sen päätösten noudattamisesta.Rauhaa ja kiitos kahdesta viimeisestä
Minulla menisi ikä ja terveys jos lähtisin kommentoimaan ja erittelemään jokaista jaetta, ja arvaamaan mitä ajat takaa, kun lähetät minulle sivukaupalla Raamatunsivuja.
Olen Raamatun hyvin lukenut ja tutkinut.
Jos haluat vastauksia, Sinun tulee eritellä jakeet kertoen mikä mättää, eikä kopioida Raamatun sivuja useita ja haukkua ja syyttää päälle ILMAN PERUSTELUJA. Olen tästä aikaisemminkin Sinulle maininnut ja esittäntyt saman pyynnön.
Jumalan siunausta
jari laurila- Miten niin?
jarlau kirjoitti:
Rauhaa ja kiitos kahdesta viimeisestä
Minulla menisi ikä ja terveys jos lähtisin kommentoimaan ja erittelemään jokaista jaetta, ja arvaamaan mitä ajat takaa, kun lähetät minulle sivukaupalla Raamatunsivuja.
Olen Raamatun hyvin lukenut ja tutkinut.
Jos haluat vastauksia, Sinun tulee eritellä jakeet kertoen mikä mättää, eikä kopioida Raamatun sivuja useita ja haukkua ja syyttää päälle ILMAN PERUSTELUJA. Olen tästä aikaisemminkin Sinulle maininnut ja esittäntyt saman pyynnön.
Jumalan siunausta
jari laurilaJa sinä pistät omia tekstejäsi ja väität niitä totuuksiksi? onko se jotenkin parempi.
Laitoin kohdat joista ilmenee toisenlainen näkemys kuin sinun kirjoituksestasi.
Nuohan selkeästi olivat Raamatun sanaa toisin kuinsinun ajatuksesi.
Tässähän kielletään ottamasta adventistien päätösten kaltaisia sääntöjä noudatettaviksi.
Kaikki paikat joita esitin puhuvat siitä, että me emme ole noudattamassa ihmisten meille laatimia sääntöjä.Te olette täysin kestämättömällä tiellä vallitessanne ihmisten uskonasioita päämäärienne hyväksi ,jotka eivät ole samat kuin mikä Evankeliumilla on päämääränä.
Johan kastekäskykin kertoo ettei meille tule opettaa mitään muuta kuin mitä Jeesus oli opettanut meidän pidettäväksi.
Matt.28:18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesuksella on kaikki valta.
Sen lisäksi sitä valtaa ei ole annettu adventisteille.
Käytät isännän otteita komennellessasi muita vaikka itse et piittaa mistään säännöistä.
Katson myöskin paremmaksi laittaa tekstin näkyviin suoraan kuin vain viittauksen Raamatunkohtaan.
Keskustelua seuraavan on helpompi pysyä keskustelun kulussa mukana kun ei tarvitse selata Raamattua samalla.
1.Timoteuksen kirje:
3:7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
Te ette pidä missään arvossa ettekä toteuta käytännössä näitäkään ohjeita.
Valitessanne seurakuntien paimenia ja opettajia teillä on aivan toiset valinta/ja toimintaperusteet kuin annetuissa ohjeissa on opetettu.
Kaikista niistä yhdessä muodostuu se koko epäapostolisuus jota teillä kirkossanne noudatetaan ja jonka vaikutuksesta kirkkonne on jopa syntynyt.
Jo se, että teidän perustajanne erehtyivät olemaan vääriä julistajia ensimmäisissä julistuksissaan olisi pitänyt olla merkkinä jatkostakin.
Eihän Raamatusta löydy yhtään vastaavaa esimerkkiä että vääristä olisi myöhemmin tullut oikeita(Bileam)
Ilmestyskirja:
2:14 Mutta minulla on vähän sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka pitävät kiinni Bileamin opista, hänen, joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen, että söisivät epäjumalille uhrattua ja haureutta harjoittaisivat.
Bileamkin siunasi Israelia saadakseen Herran suosiosta itselleen hyötyä, vaikka itse Herra oli sitä menettelyä vastaan.
Bileam kuvitteli uskollisuutta olevan hyvän asian toimittaminen pyytämättä. Teillä tuo pyytämättä tekeminen on Israelin sääntöjen ottaminen omiksenne ilman eri määräystä siitä.(Sapatin noudattaminen ilman siitä tehtyä säädöstä) Miten niin? kirjoitti:
Ja sinä pistät omia tekstejäsi ja väität niitä totuuksiksi? onko se jotenkin parempi.
Laitoin kohdat joista ilmenee toisenlainen näkemys kuin sinun kirjoituksestasi.
Nuohan selkeästi olivat Raamatun sanaa toisin kuinsinun ajatuksesi.
Tässähän kielletään ottamasta adventistien päätösten kaltaisia sääntöjä noudatettaviksi.
Kaikki paikat joita esitin puhuvat siitä, että me emme ole noudattamassa ihmisten meille laatimia sääntöjä.Te olette täysin kestämättömällä tiellä vallitessanne ihmisten uskonasioita päämäärienne hyväksi ,jotka eivät ole samat kuin mikä Evankeliumilla on päämääränä.
Johan kastekäskykin kertoo ettei meille tule opettaa mitään muuta kuin mitä Jeesus oli opettanut meidän pidettäväksi.
Matt.28:18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesuksella on kaikki valta.
Sen lisäksi sitä valtaa ei ole annettu adventisteille.
Käytät isännän otteita komennellessasi muita vaikka itse et piittaa mistään säännöistä.
Katson myöskin paremmaksi laittaa tekstin näkyviin suoraan kuin vain viittauksen Raamatunkohtaan.
Keskustelua seuraavan on helpompi pysyä keskustelun kulussa mukana kun ei tarvitse selata Raamattua samalla.
1.Timoteuksen kirje:
3:7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
Te ette pidä missään arvossa ettekä toteuta käytännössä näitäkään ohjeita.
Valitessanne seurakuntien paimenia ja opettajia teillä on aivan toiset valinta/ja toimintaperusteet kuin annetuissa ohjeissa on opetettu.
Kaikista niistä yhdessä muodostuu se koko epäapostolisuus jota teillä kirkossanne noudatetaan ja jonka vaikutuksesta kirkkonne on jopa syntynyt.
Jo se, että teidän perustajanne erehtyivät olemaan vääriä julistajia ensimmäisissä julistuksissaan olisi pitänyt olla merkkinä jatkostakin.
Eihän Raamatusta löydy yhtään vastaavaa esimerkkiä että vääristä olisi myöhemmin tullut oikeita(Bileam)
Ilmestyskirja:
2:14 Mutta minulla on vähän sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka pitävät kiinni Bileamin opista, hänen, joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen, että söisivät epäjumalille uhrattua ja haureutta harjoittaisivat.
Bileamkin siunasi Israelia saadakseen Herran suosiosta itselleen hyötyä, vaikka itse Herra oli sitä menettelyä vastaan.
Bileam kuvitteli uskollisuutta olevan hyvän asian toimittaminen pyytämättä. Teillä tuo pyytämättä tekeminen on Israelin sääntöjen ottaminen omiksenne ilman eri määräystä siitä.(Sapatin noudattaminen ilman siitä tehtyä säädöstä)rauhaa ja kitos
Edelleenkinperustelut puuttuivat.
Sen verran kuitenkin sain selvää, että kyseessä on ravintoasiat ainakin?
Vastaus;
Mitään ruokakäskyjä ei ole koskaan annettu! Terveysneuvontaa ja kasvatusta kaikki.
Jokainen syö mitä suuhunsa pistää, eikä kukaan vahdi.
Adventistit yksilönä ovat sekasyöjiä, mutta lakto-ovo vegetaristeja on, ja semivegetaristeja joukossa paljon.
kahvia ja teetäkin juodaan jotka juovat.
Asia on henkilökohtainen.
Jumalan terveysneuvoja pidetään hyvinä ja suositellaan.
Lopun ajalle on annettu neuvoja kun eläinsairaudet yleistyvät, ja terveyskasvatus tähdännyt tähän aina, sillä kokonaisen kansan ruokaremonttia ei tehdä hetkessä.
Minä en tuota "vääriä perusteita valinnoissa" ymmärtänyt lainkaan mitä tarkoitat koska et taas perustele mitenkään?
Jumalan siunausta'
jari laurila- Eerikki
kolme enkeliä kirjoitti:
Miksi kristityt ottavat vaarin päivistä? Adventistit eivät ota vaarin mistään päivistä. Adventistit seuraavat Jeesusta sapttina synagoogaan Jumalan palveltavaksi. Ilon, levon ja siunausten päivänä kokontuvat kaikki, jotka Jumalaa rakastavat, yhteiseen Jumalan palvelukseen.
Synagooga adventisteilla. Flink Jeesuksen sijaisena synagoogassa?
- Tietenkin!
jarlau kirjoitti:
rauhaa ja kitos
Edelleenkinperustelut puuttuivat.
Sen verran kuitenkin sain selvää, että kyseessä on ravintoasiat ainakin?
Vastaus;
Mitään ruokakäskyjä ei ole koskaan annettu! Terveysneuvontaa ja kasvatusta kaikki.
Jokainen syö mitä suuhunsa pistää, eikä kukaan vahdi.
Adventistit yksilönä ovat sekasyöjiä, mutta lakto-ovo vegetaristeja on, ja semivegetaristeja joukossa paljon.
kahvia ja teetäkin juodaan jotka juovat.
Asia on henkilökohtainen.
Jumalan terveysneuvoja pidetään hyvinä ja suositellaan.
Lopun ajalle on annettu neuvoja kun eläinsairaudet yleistyvät, ja terveyskasvatus tähdännyt tähän aina, sillä kokonaisen kansan ruokaremonttia ei tehdä hetkessä.
Minä en tuota "vääriä perusteita valinnoissa" ymmärtänyt lainkaan mitä tarkoitat koska et taas perustele mitenkään?
Jumalan siunausta'
jari laurilaKristitty tulee uskoon Jeesukseen ekä kirkkokuntaan niinkuin teillä tapahtuu.
Kristitty noudattaa Kristuksen opetusta ja adventistit oman kirkkokuntansa opetusta.
Kristuksella on oma tavoitteensa meitä kohtaan ja adventistit tavoittelevat oman kirkkokuntansa tavoitteiden opettamista.
En puhunut syömisistä vaan teidän tapaanne vallita ihmisen uskon sisältöä tarvittaesssa päättämällä asiat seurakuntalaisten puolesta, kuinka he ymmärtävät asioista joista on myös olemassa alkuseurakunnan opetusta.
Te opetatte oman päättelynne mukaista oppia joka poikkeaa apostolien käytännöstä.
Teettehän sitä täälläkin vaikka emme ole teidän seurakuntalaisiannekaan.
Koko ajanhan sinä täällä meille vänkäät teidän kirkkonne oppien puolesta.
Teitä ei ole valittu meidän toimestamme meille opettajiksi ja teidän sääntöjenne ilmoittajiksi.
Silti te väittelette selkeistä Raamatun asioista vastaan teidän tunnustuskirjojenne mukaisesti.
Adventistien ruokaopit eivät ole Ramatun ohjeiden mukaisia.
1.Korinttolaiskirje:
10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
10:27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.
Hebrealaiskirje:
13:9 Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.
Matteuksen evankeliumi:
15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
Markuksen evankeliumi:
7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
Koko teidän sekaantumisenne asioihin on itsenne tyrkyttämistä eikä tavallista keskustelemista ihmisten kesken. Tietenkin! kirjoitti:
Kristitty tulee uskoon Jeesukseen ekä kirkkokuntaan niinkuin teillä tapahtuu.
Kristitty noudattaa Kristuksen opetusta ja adventistit oman kirkkokuntansa opetusta.
Kristuksella on oma tavoitteensa meitä kohtaan ja adventistit tavoittelevat oman kirkkokuntansa tavoitteiden opettamista.
En puhunut syömisistä vaan teidän tapaanne vallita ihmisen uskon sisältöä tarvittaesssa päättämällä asiat seurakuntalaisten puolesta, kuinka he ymmärtävät asioista joista on myös olemassa alkuseurakunnan opetusta.
Te opetatte oman päättelynne mukaista oppia joka poikkeaa apostolien käytännöstä.
Teettehän sitä täälläkin vaikka emme ole teidän seurakuntalaisiannekaan.
Koko ajanhan sinä täällä meille vänkäät teidän kirkkonne oppien puolesta.
Teitä ei ole valittu meidän toimestamme meille opettajiksi ja teidän sääntöjenne ilmoittajiksi.
Silti te väittelette selkeistä Raamatun asioista vastaan teidän tunnustuskirjojenne mukaisesti.
Adventistien ruokaopit eivät ole Ramatun ohjeiden mukaisia.
1.Korinttolaiskirje:
10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
10:27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.
Hebrealaiskirje:
13:9 Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.
Matteuksen evankeliumi:
15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
Markuksen evankeliumi:
7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
Koko teidän sekaantumisenne asioihin on itsenne tyrkyttämistä eikä tavallista keskustelemista ihmisten kesken.Rauhaa
Onpas suoraa haukkua. Ei onneksi loukkaa.
Meillä uskotaan Jeesukseen, ja seurataan Häntä eikä kirkkokuntaa!
Luulottelet ja kuvittelet omiasi.
Perustelmatonta haukkua taas kaikki Sinulla, mutta ravintoasiaan vastaan vielä;
Kaikilla opn vapaa tahto olla maa mieltä kirkossamme. Kukaan ei puutu omantunnon kysmyksiin.
1 Kor 10:25;
- Tässä asiayhteydessä on kysymys epäjumalaille uhratusta lihasta! (19,20,28) Lihaa uhrattiin epäjumalille ja myytiin sitten lihakaupoissa.
Tätä lihaa ei voinut erottaa mitenkään muusta lihasta kaupassa.
Apostolit olivat alkuun sitä mieltä ettei ollut sopivaa sitä syödä,(Apt 15:20-29) mutta myöhemmin Paavali päätteli että koska ei ole epäjumaliakaan, niin voi huoletta ostaa mitä kaupoissa myydään. (1 Kor 8:1-7)
Hän kuitenkin varotti loukkaamasta asialla. (9-13, 10:28-29,32)
Kristus ei pitänyt sikaa ruokana (Luuk 8:30-33)
Huom myös maailman lopusta kertova asiayhteys ja jae; Jes 66:15-17)
Juutalaista kaupoista ei tuohon aikaan löytynyt lihaa mikä oli vastoin 3 Moos 11, eivätkä apostolit käyttäneet ravinnokseen vastoin 3 Moos 11 lihaa; (Apt 10:14)
Asia on toki omantunnon kysymys, sitä mukaan kun saa valoa, ja henkilökohtainen asia.
Tuossa vatsasta ulos kysymyksessä (Mt 15:17) ei ole kyse puhtaasta ja epäpuhtaasta ruuasta vaan aivan muusta.
Tutki, äläkä hauku!
Jos ei kelpaa, sivuuta, niin kuin muutkin tekevät.
Niin minäkin teen jos en väitä lukea.
Jatkuvasti haukkua ilman perusteluja taas suurin osa. Tarkista sydämesi tila myös, onko se vihamieinen. (Gal 5:22-25)
Sellaiselle on turha mitään puhuakaan.
Vihassa ei pysty käsittämään krisitilisiä asioita
jotka ymmärretään aina hengellisesti.
Jumalan sinausta
jari laurila- #kirjoitettu on#
jarlau kirjoitti:
Rauhaa
Onpas suoraa haukkua. Ei onneksi loukkaa.
Meillä uskotaan Jeesukseen, ja seurataan Häntä eikä kirkkokuntaa!
Luulottelet ja kuvittelet omiasi.
Perustelmatonta haukkua taas kaikki Sinulla, mutta ravintoasiaan vastaan vielä;
Kaikilla opn vapaa tahto olla maa mieltä kirkossamme. Kukaan ei puutu omantunnon kysmyksiin.
1 Kor 10:25;
- Tässä asiayhteydessä on kysymys epäjumalaille uhratusta lihasta! (19,20,28) Lihaa uhrattiin epäjumalille ja myytiin sitten lihakaupoissa.
Tätä lihaa ei voinut erottaa mitenkään muusta lihasta kaupassa.
Apostolit olivat alkuun sitä mieltä ettei ollut sopivaa sitä syödä,(Apt 15:20-29) mutta myöhemmin Paavali päätteli että koska ei ole epäjumaliakaan, niin voi huoletta ostaa mitä kaupoissa myydään. (1 Kor 8:1-7)
Hän kuitenkin varotti loukkaamasta asialla. (9-13, 10:28-29,32)
Kristus ei pitänyt sikaa ruokana (Luuk 8:30-33)
Huom myös maailman lopusta kertova asiayhteys ja jae; Jes 66:15-17)
Juutalaista kaupoista ei tuohon aikaan löytynyt lihaa mikä oli vastoin 3 Moos 11, eivätkä apostolit käyttäneet ravinnokseen vastoin 3 Moos 11 lihaa; (Apt 10:14)
Asia on toki omantunnon kysymys, sitä mukaan kun saa valoa, ja henkilökohtainen asia.
Tuossa vatsasta ulos kysymyksessä (Mt 15:17) ei ole kyse puhtaasta ja epäpuhtaasta ruuasta vaan aivan muusta.
Tutki, äläkä hauku!
Jos ei kelpaa, sivuuta, niin kuin muutkin tekevät.
Niin minäkin teen jos en väitä lukea.
Jatkuvasti haukkua ilman perusteluja taas suurin osa. Tarkista sydämesi tila myös, onko se vihamieinen. (Gal 5:22-25)
Sellaiselle on turha mitään puhuakaan.
Vihassa ei pysty käsittämään krisitilisiä asioita
jotka ymmärretään aina hengellisesti.
Jumalan sinausta
jari laurilaOnko Raamatun tulkintasi sinulle oma epäjumalasi?
Paljon sinun suusi suoltaa tekstiä.
Ei Jumalan viisaus tarkoita sanojen lukumäärää ja voit katsoa tämän raamattuhotellista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun429485T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli332151Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo271840- 1361633
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1951194Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast91160- 711107
- 92962
- 79868
- 49865