huomasin just että mulla on kihomatoja. jos ne nyt on niitä pieniä ja valkoisia...? niin miten mä pääsen niistä eroon? ja mistä sellaisia voi edes saada?? tarttuuko ne nyt mun kavereihinikin ja mä en voi nyt harrastaa seksiäkään kun ne vois tarttua kumppaniin vai????
tää on ihan kauheeta, mitä mä teen?? eix se apteekki kuuri kestä jotain 2kuukautta!!!
Kihomadot!!!
23
6236
Vastaukset
- äiti
meillä tuli muutama vuosi sitte lapsille niitä ja tarttu sitte minullekkin ja oli muuten sitkeessä lähtä pois.
lääkekuurin hain apteeksita sellasia punasia nimee en muista. ei auttanu. lääkärin kautta sain paremman kuurin. senkään nimee en muista.
hoidon jälkeen pitää vaihtaa petivaatteet jka pese kaikki vaatteet mitä oot pitäny lähipäivinä. myös verhojen pesu olis suotavaa.
yleensä tää tarttuu lapsilla ku raapivat takapuolta ja koskee leluihin ja seuraava lapsi koskee samaan leluun ja käyttää sormia suussa ja avota, tartunta on tapahtunut.
en usko et sun kamuille sitä tarttuu, mut olisin kyllä poikaystävän kaa varovainen. jos ei sitte poikaystävältä oo tarttunu! kannattaa kysyä.
kuuri pitää syödä kahdesti. jälkihoito on tarpeen että matojen munatkin saadaan pois.
apteekin kuuri oli muistaakseni sellanen että yhtenä tai muutamana päivänä otetaan painon mukaan pillereitä ja jonku ajan päästä uusitaan.
mä tiiän et se on kauheeta ja pahenee vaan jos et heti hae lääkkeitä. ja pidä huoli et kaikki peti vaatteet pesuun ja jos sattuu opleen sängyllä esim. pehmoleluja nekin koneeseen tai pakkaseen munien varalta!
madothan yöllä tulee peräaukosta ulos munimaan. pesulla kannattaa käydä monesti ja varmasti käytkin ku yöllä ne liikkuu ja paljon, ei oo kiva tunne ei!
nyt äkkiä apteekkiin.- tyttö tietämätön
sitä että mä en voi mennä nyt kenenkään sänkyyn tai sit silläkin on kihomatoja?? )=
eix mä voi tehdä mitään kotitekoista konstia tässä nopeasti, kun pitäis päästä weekendinä "kaverin" luo.......... )= - tyttö tietämätön
tyttö tietämätön kirjoitti:
sitä että mä en voi mennä nyt kenenkään sänkyyn tai sit silläkin on kihomatoja?? )=
eix mä voi tehdä mitään kotitekoista konstia tässä nopeasti, kun pitäis päästä weekendinä "kaverin" luo.......... )=joku valkosipulikonsti???
tepsiikö kolmessa päivässä?? - Erika
joku valkosipulikonsti???
tepsiikö kolmessa päivässä??Kokeile vaan valkosipuliakin, mutta ei se taida tehota.
Matokuuri kannattaa ottaa viikon välein ainakin neljä kertaa. Sinun on pestävä käsiä vähän joka välissä ja alusvaatteet, yövaatteet, lakanat ja pyyheliinat vaihdettava päivittäin. Pese ne myös heti ja imuroi joka päivä huolellisesti. Öisin kannattaa pitää vaikka tiukkoja trikoita. Jos apteekin matolääkkeellä madot eivät lähde, mene lääkäriin. Kihomatoja voi olla tosi vaikea saada pois.
Poikaystävään madot tarttuvat helposti. - äiti
joku valkosipulikonsti???
tepsiikö kolmessa päivässä??ny hyvä tyttö mee sänkyyn , sillä se on melko varma että poikaystäväs saa myös tartunnan. ei oo kiva sitte jälkikäteen kertoa.
minkään valkosipulin en oo kuullu tepsivän.
onko ollu kamala yö? joko oot lääkkeet hakenu? - tyttö tietämätön
äiti kirjoitti:
ny hyvä tyttö mee sänkyyn , sillä se on melko varma että poikaystäväs saa myös tartunnan. ei oo kiva sitte jälkikäteen kertoa.
minkään valkosipulin en oo kuullu tepsivän.
onko ollu kamala yö? joko oot lääkkeet hakenu?...yö nyt niin kauhee ollut...
tossa aijemmin tulleessa viestissä(APUA KIHOMATOJA!!) niin oli että raaka valkosipuli auttaa ja papaija on varma keino! en mä sit tiedä?
niin ja asun sellaisessa paikkaa ettei vielä ole ollut mahdollisuus mennä apteekkiin...
jos ottaisin lääkkeet tänään keskiviikkona niin voinko sitten mennä perjantaina p-ystävän luo? entä lauantaina?? - Erika
...yö nyt niin kauhee ollut...
tossa aijemmin tulleessa viestissä(APUA KIHOMATOJA!!) niin oli että raaka valkosipuli auttaa ja papaija on varma keino! en mä sit tiedä?
niin ja asun sellaisessa paikkaa ettei vielä ole ollut mahdollisuus mennä apteekkiin...
jos ottaisin lääkkeet tänään keskiviikkona niin voinko sitten mennä perjantaina p-ystävän luo? entä lauantaina??Unohda se poikaystäväsi nyt ainakin neljäksi viikoksi. Ja jos sitten neljän viikon kuluttua olet varma, että olet saanut madot häädettyä, voit olla taas poikakaverisi kanssa.
Kannattaa varmaankin kertoa hänelle, mistä on kysymys. Mistäs tiedät, ettet ole juuri häneltä saanut tartuntaa?
Ja apteekkiin kannattaa matkustaa heti, vaikka se olisi vähän kauempanakin. Osta sitten tarpeeksi moneen kuuriin lääkkeitä, yhdellä tuskin selviät. - äiti
jos ottaisin lääkkeet tänään keskiviikkona niin voinko sitten mennä perjantaina p-ystävän luo? entä lauantaina??sä kotona? sillon kyllä pitäs kertoa muille perheen jäsenille. kaikkien pitäs ottaa kuuri vaikkei oliskaan mitään.
periaatteessa ne madot kuolee nopeeta mut munat ei oo hävinny, eli jos ny meet poikaystävän kaa sänkyyn niin uskon sen tarttuvan.
asia voi olla niin että ystäväs on tartuttaja tai perheessä joku. - äiti
jos ottaisin lääkkeet tänään keskiviikkona niin voinko sitten mennä perjantaina p-ystävän luo? entä lauantaina??piti tulla vielä kertomaan muutama juttu!
meillä kesti muuten 10 kk ennen ku madot saatiin pois lopullisesti *koputan puuta*
syötiin niitä ilman reseptiä saatavia pillereitä jotka muistaakseni tappo madot. ne ei kauan tepsiny. mut reseptilääkkeellä sai tapettua munat. eli kannattaa kokeilla molempia. ilman reseptiä saa sen nimisiä pillereitä ku pyrvin.
nyt kipin kapin apteekkiin. - tyttö tietämätön
äiti kirjoitti:
piti tulla vielä kertomaan muutama juttu!
meillä kesti muuten 10 kk ennen ku madot saatiin pois lopullisesti *koputan puuta*
syötiin niitä ilman reseptiä saatavia pillereitä jotka muistaakseni tappo madot. ne ei kauan tepsiny. mut reseptilääkkeellä sai tapettua munat. eli kannattaa kokeilla molempia. ilman reseptiä saa sen nimisiä pillereitä ku pyrvin.
nyt kipin kapin apteekkiin.nyt mulla on niitä tabletteja(pyrvinejä nimittäin)
ja se siis tappaa madot nopeasti parissa päivässä... niin jos mulla olis niitä munia vielä weekendinä niin miten ne sit tarttuu? en mä voi olla näkemättä poikaystävää neljään viikkoon! kai te tajuutte... jos mä vaikka ennen tapaamista pesen itseni kunnolla niin ne matojen munat ei tarttuis... - Erika
nyt mulla on niitä tabletteja(pyrvinejä nimittäin)
ja se siis tappaa madot nopeasti parissa päivässä... niin jos mulla olis niitä munia vielä weekendinä niin miten ne sit tarttuu? en mä voi olla näkemättä poikaystävää neljään viikkoon! kai te tajuutte... jos mä vaikka ennen tapaamista pesen itseni kunnolla niin ne matojen munat ei tarttuis...Tottakai voit tavata poikaystävääsi, mutta sänkyhommat voit unohtaa. Jos tartutat poikaystäväsi, voi hän olla kohta entinen poikaystäväsi.
Yritä aikuistua! - pelkäävä
nyt mulla on niitä tabletteja(pyrvinejä nimittäin)
ja se siis tappaa madot nopeasti parissa päivässä... niin jos mulla olis niitä munia vielä weekendinä niin miten ne sit tarttuu? en mä voi olla näkemättä poikaystävää neljään viikkoon! kai te tajuutte... jos mä vaikka ennen tapaamista pesen itseni kunnolla niin ne matojen munat ei tarttuis...niin ne pyrvin (kuinka paljon maksoi)tabletit ja miten kuuri piti hoitaa ja tehosko??
ja saako alaikänen ostaa ilman reseptiä
- Pyrvin
No jo ongelma, näin yksinkertaisesta asiasta. Ensinnäkin kihomatoja voi saada esim. huonosti pestyistä kasviksista(porkkanat, perunat jne....) Likaiset kädet ruokaillessa, likaset kynnenaluset. Pienet lapset saa useinkin sen takia kun pistävät ulkona kaikenlaista suuhunsa vaikkapa hiekkalaatikolla.
Hoitona ensin apteekista saatava pyrvin niminen tabletti ja koko perhe hoidetaan. Uusinta hoito sit muutaman viikon kuluttua. Ja kaikki petivaatteet pestävä. Jos ei vieläkään ole homma hoidossa niin sit lääkärille.
Kysymyksessä ei todellakaan ole sukupuolitauti. Poikaystävä on myös hoidettava olittepa yhdynnässä tai ette.- minä
oon kuullu kans pyrvinistä ja itselläni on kans kihomatoja en ihan oikeasti uskalla kertoa vanhemmille...
mitä tehdä taytyykö koko perhe välttämättä hoitaa??
- Ellu
Luettuani nämä aiemmat viestit tulee vain mieleen, että jos sinulla on niin hemmetinmoinen hinku poikaystäväsi luo, niin kerropa hänelle madoistasi! Onko hän sen jälkeen valmis odottamaan kauemminkin? Eikös parisuhteeseen kuulu avoin keskustelu ja rehellisyys? Mitä jos poikaystäväsi saa matoja? HALOOOO? Ehkäpä kannattaisi odottaa, muistaakseni joku kirjoitti ettei apteekin reseptittömällä kuurilla saanut matoja kuriin. Haluatko riskeerata? Siis toki voit TAVATA poikaystäväsi mutta eiköhän sänkyynmenoa voisi lykätä?
- tyttö tietämätön
enää ei ole ongelmaa.... olin p-ystävän luona ja toivottavasti sillä ei nyt ole matoja... olen ottanut kuurin ja kai ne hävisivä sitten!!??
kyllähn toi janne koko ajan tiesi että mulla niitä matoja on ja sen takia ei ny seksiä harrastettu, mutta nukuttiin vierekkäin!
joo hauskaa oli!! =) - Ellu
enää ei ole ongelmaa.... olin p-ystävän luona ja toivottavasti sillä ei nyt ole matoja... olen ottanut kuurin ja kai ne hävisivä sitten!!??
kyllähn toi janne koko ajan tiesi että mulla niitä matoja on ja sen takia ei ny seksiä harrastettu, mutta nukuttiin vierekkäin!
joo hauskaa oli!! =)Kuten tässä keskustelussa on jo todettu, ei ne madot seksin kautta leviä vaan mm. lakanoiden... Toivon ettei madot tarttuneet poikaystävääsi. Sillä kuten myöskin on mainittu, aina se lääkekuuri ei auta.
- Mikro11
Huoh, ollaan koko perhe otettu lääkkeet, pyrvinit. Ku oon tota ulostetta kattonu ni ei se pyrvin oo niihin amtoihin tepsiny, vielä ne siellä lilluu. Ei persettä kutita melkein koskaan mutta kuitenkin niitä matoja on vielä, mitä pitäisi tehdä? Ottaa uudet lääkkeet? Ja tosta että vihanneksista voi tulla kihomatoja, me ollaan syöty urakalla perunaa :DD
- hghhgf
Älkää olko hysteerikkoja matojen takia kaikkihan tietävät että ovat erittäin kiusallinen ja ilkeä vaiva mutta hoituvat kyllä pois. Muutamia vinkkejä jolleivät lääkkeet tehoa madot voi hoitaa ns. luonnonkeinoin
Jos lääkkeet tuntuvat tehoavan mutta eivät kuitenkaan tapa kaikkia matoja voitte ottaa lisäksi neilikkajauhetta ja inkivääriä. Neilikan ainakin pitäisi tehota matojen muniin tappaen ne.
Jos tuntuu etteivät lääkkeet tehoa ollenkaan koittakaa näitä luonnonlääkkeitä
Neilikka
Inkivääri
Granaattiomena (muistakaa pureskella siemenet)
Black walnut (en tiedä suomenkielistä nimeä)
Wormwood(en tiedä suomenkielistä nimeä)
Papaija ja sen siemenet
Valkosipuli
Siinä muutama mainittu aine huomatkaa näitä pitää ottaa useampaa ainakin kolmesta viiteen on mun suositus koska yksi ei anna riittävää tehoa
Voitte myös googlettaa https://www.google.fi/search?q=natural ways to kill pinworms&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a - hghhgf
parasite_free siinä paras lääke kaikkien loisten häätöön. Jollette osta tuota niin katsokaa siitä ainakin nuo ainesosat. englantia taitamattomille kihomato = pinworm/threadworm
- pahavaiva
Illalla aina kutittaa peräaukkoa ja sitä oon sitten raapinu. Kävin asken vessassa ja huomasin ulosteessa muutaman pieenen valkoisen ohuen luikertelevan madon.Apua oon 15 v ja huomasin just et mulla on kihomatoja mitä teen??
- Anonyymi
Moi
- Anonyymi
Lapsena teis olla. Ei mitään lääkkeitä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1211771
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391477Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231446Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461260
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521251- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531029