Matkailuauto saksasta

Harkitseva2

Monia kiinnostava asia varmaankin.Netissä löytyy suomalaisia välittäjiä jotka myyvät autoja siten että ostaja hakee itse auton saksasta ja hinnat ovat melko edullisen tuntuisia.Kysymys kuuluukin,että mitä maksuja joutuu suomessa maksamaan autosta kun se tuodaan maahan ja rekisteröidään tänne.Oletus hintana voisi pitää vaikka 30000e ja että auto on käytetty.

22

53648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivaa

      jos et käytä välittäjää, joka tuo auton suomeen, etsittyään sen ensin saksasta,,,,hommaa tarvittavat dokumentit,,,,rekisteröintikatsastaa,,, ja ottaa palveluksistaan "3000eur".
      itse kun tuot : matka-aika,,,etsimisen vaiva,,,kieli luonnistuuko,,,,auton rekisteröinti saksassa,,,,"vaatimusten mukaisuus"todistukset,,,,,kotiin ajaminen,,,,,
      kaasulaitteiden tarkastus suomessa ja todistus katsastusta varten,,,,ja ei kun konttorille
      rekisteröimään autoa suomeen,,,,tulleja ja veroja ei muuten mene...pelkästään omaa -aikaa ja matkakulut saksaan ( ja takaisin) katsastuskulut..... pärjäät varmankin halvemmalla kuin 3000eur.

      • sammutin.

        Matkailuajoneuvon sähköistä (230V) pitää olla myös todistus ja riitävä sammutin myös katsastus varuste.


      • Petollista

        Minulle annettiin välitystiedot "rehellisestä" asuntoauton välittajaästä Berliinissä. Tämä Jouni Etholen välitti minulle verottoman asuntoauton sijaan 185 cm korkean verollisen ajokin ja jätti paluttamatta 650 euroa ylimääräistä rahaa. JE:n ainut tehtävä oli mitata auton korkeus, että verottoman asuntoauton 190 sisäkorkeus täytyy ja autossa on 11 kg kaasupullot, että vältytään auton muutostöiltä Suomessa. Kun auto todettiin Suomessa heti satamassa liian matalaksi, syytti JE Suomen lakia ja tekeytyi syyttömäksi, vaikka korkeudesta oli useaan otteeseen puhetta ja JE kertoi välittäneensä Suomeen useita verottomia asuntoautoja. Itselleni auton tuonnista koitui n. 5500 euron tappio. Jälkikäkteen selvisi myös, että auton myyjä kertoi auton kauppahinnaksi eri summan joka minulle JE:n lähettämässä kauppakirjassa oli. Asiasta olen tehnyt rikosilmoituksen.


    • muutoksia, muutoksia, muuto...

      Varaudu sitten, että jälkeenpäin saat laittaa sellaiset 10.000 ekeä kaikenlaisiin pikku muutoksiin ja lisäyksiin, joita et huomannut ostotilanteessa.

      • Tuodakko?

        Ei se saksasta ostaminen sen kummallisempaa ole kuin suomesta, jos tietää minkälaisen haluaa. Jos ei tiedä mitä haluaa eikä osaa katsoa, niin ei se auta vaikka ostat suomesta. Suomalaisetkin autokauppiaat osaavat huijata, jos et ole ennen huomannut.


      • JJJ
        Tuodakko? kirjoitti:

        Ei se saksasta ostaminen sen kummallisempaa ole kuin suomesta, jos tietää minkälaisen haluaa. Jos ei tiedä mitä haluaa eikä osaa katsoa, niin ei se auta vaikka ostat suomesta. Suomalaisetkin autokauppiaat osaavat huijata, jos et ole ennen huomannut.

        Ostin asuntoauton saksasta viime syksynä ja homma toimi erinomaisen hyvin. Käytin "tutun tuttua" joka on tehnyt autokauppoja saksassa jo kauan. Kaverin koeajokilvilla suomeen ja siirtokilvet autoon. Suomessa sähkötodistus, saa useimmilta sähköfirmoilta, kaasulaitteiden tarkistus, katsastus, tullaus, ei mitään ongelmia. Autossa olen asunut työtehtävieni takia lokakuusta alkaen. Trumaticin 3402 pannu on riittänyt minulle hyvin, lisänä 59 € 1500W lämmitin. Joskin vessassa varalla 600W öljylämmitin, jonka hyötysuhde lienee 25% paikkeilla, ilma ei kierrä, joten patteri ei ole päällä kuin ajoittain.
        - 26 pakkasilla, ilman mitään ostettua thermopeittoa ulkona tai väliseinässä, olen tarjennut. Väliseinässä itsetehty patenttiratkaisu leiripatjoista ja foliosta. Kaasu ollut päällä kokopäivän yli -15 pakkasissa, muuten vain iltaisin ja öisin. Kaasupullo kestänyt vähintään viikon.
        Auto on Fiat 2,8 jTd Adria 660 DPE, ja palstaa kohta puolivuotta lukeneena, mutta kantaa ottamattomana, odotan mielenkiinnolla asioista paremmin tietävien kommentteja.
        Kokemuksista ja saksan yhteyksistä kiinnostuneita autan mielelläni.


      • Jouko Säärelä
        JJJ kirjoitti:

        Ostin asuntoauton saksasta viime syksynä ja homma toimi erinomaisen hyvin. Käytin "tutun tuttua" joka on tehnyt autokauppoja saksassa jo kauan. Kaverin koeajokilvilla suomeen ja siirtokilvet autoon. Suomessa sähkötodistus, saa useimmilta sähköfirmoilta, kaasulaitteiden tarkistus, katsastus, tullaus, ei mitään ongelmia. Autossa olen asunut työtehtävieni takia lokakuusta alkaen. Trumaticin 3402 pannu on riittänyt minulle hyvin, lisänä 59 € 1500W lämmitin. Joskin vessassa varalla 600W öljylämmitin, jonka hyötysuhde lienee 25% paikkeilla, ilma ei kierrä, joten patteri ei ole päällä kuin ajoittain.
        - 26 pakkasilla, ilman mitään ostettua thermopeittoa ulkona tai väliseinässä, olen tarjennut. Väliseinässä itsetehty patenttiratkaisu leiripatjoista ja foliosta. Kaasu ollut päällä kokopäivän yli -15 pakkasissa, muuten vain iltaisin ja öisin. Kaasupullo kestänyt vähintään viikon.
        Auto on Fiat 2,8 jTd Adria 660 DPE, ja palstaa kohta puolivuotta lukeneena, mutta kantaa ottamattomana, odotan mielenkiinnolla asioista paremmin tietävien kommentteja.
        Kokemuksista ja saksan yhteyksistä kiinnostuneita autan mielelläni.

        Olen vakavasti harkinnut matkailuauton hakua Saksasta, siten että lentäisin RyanAirilla Tampereelta Saksaan ja ajaisin siten Via Balticaa kotiin. Auto saisi maksaa alle 10.000 euroa. Onko Sinulla antaa vinkkejä. Minulla itselläni on ollut 3 matkailuautoa aikaisemmin, jotka olen vaihtamalla ostanut Suomesta,kun niitä työelämässä tarvitsin.


      • JJJ kirjoitti:

        Ostin asuntoauton saksasta viime syksynä ja homma toimi erinomaisen hyvin. Käytin "tutun tuttua" joka on tehnyt autokauppoja saksassa jo kauan. Kaverin koeajokilvilla suomeen ja siirtokilvet autoon. Suomessa sähkötodistus, saa useimmilta sähköfirmoilta, kaasulaitteiden tarkistus, katsastus, tullaus, ei mitään ongelmia. Autossa olen asunut työtehtävieni takia lokakuusta alkaen. Trumaticin 3402 pannu on riittänyt minulle hyvin, lisänä 59 € 1500W lämmitin. Joskin vessassa varalla 600W öljylämmitin, jonka hyötysuhde lienee 25% paikkeilla, ilma ei kierrä, joten patteri ei ole päällä kuin ajoittain.
        - 26 pakkasilla, ilman mitään ostettua thermopeittoa ulkona tai väliseinässä, olen tarjennut. Väliseinässä itsetehty patenttiratkaisu leiripatjoista ja foliosta. Kaasu ollut päällä kokopäivän yli -15 pakkasissa, muuten vain iltaisin ja öisin. Kaasupullo kestänyt vähintään viikon.
        Auto on Fiat 2,8 jTd Adria 660 DPE, ja palstaa kohta puolivuotta lukeneena, mutta kantaa ottamattomana, odotan mielenkiinnolla asioista paremmin tietävien kommentteja.
        Kokemuksista ja saksan yhteyksistä kiinnostuneita autan mielelläni.

        Vinkkejä toivoo Antti ([email protected](


    • VENÄJÄLTÄ

      SIELTÄ VOIS SAADA VIELÄKIN HALVENMALLA

    • Turistina olin

      mukana kun kaverille haettiin as-auto Saksasta.
      Siellä pitää olla luotettava agentti jolle kerrot mitä haluat. Huomioitava on lämmityslaitteen teho joka on pienempi kuin skandinaavian peleissä.
      Agentin hinta sisältää siellä kaikki palvelut, paitsi ei hotellia.
      Suomessa tulli-sähkötarkastus-kaasutarkastus-renkaat-katsastus-tullaus-rekisteröinti, noin suurinpiirtein. Viikon homma, ainakin.

      • kake

        meinaan että mistähän ne as-autot oli caravan messuille tuotu näytille.olisko..muuten toi lämpölaskelma täyty toimittaa katsastukseen ainakin 2003 vuonna.ps.seuraavan hakua suunnitteleva.


    • moyt

      puolellekin pitäistehdä muutoksia, jos ajat talvella, etsippääs aiheesta tietoa www.karavaanarit.fi sivuilta, siellä on ollut juttua Saksan auton muutoksista.

    • Helppoa

      Asuntoauton tuonti on helppoa Saksasta.
      Nettiä selailemalla etsii haluamansa auton helpolla. Kun auton on löytänyt, ei muuta kuin lento sinne ja kauppaan. Autokauppias auttaa tekemään rekisteröinnin Saksalaisille siirtokilville, mikä on oma episodi. Kun tämä on tehty, ei uuta kuin nokka kohti Suomea. Suomessa ensiksi tulliin tekemään tullauksen ja suomalaiset siirtokilvet. Kotipaikkakunnalla kaasutarkastus. Kun auto on tältä vuosituhannelta, ei mitään muutostöitä tarvitse tehdä. Sähkötarkastus, samoin ei muutostöitä. Kun on saanut nämä kaksi paperia ja autossa on sammutin, eikun katsastukseen. Katsastus käy kädenkäänteessä. Katsastustodistuksella tuliikamarille tekemään lopullista tulliselvitystä. Noin kolmen viikon päästä saat veropäätöksen, joka on asuntoautossa 0, siis eiveroja tai muita maksuja. Veropäätöksen kanssa katsastuskonttoriin, niin saat Suomalaisen rekisterin ja rekisteritodistuksen. Ei muuta kuin rohkeasti matkaan.
      Kaikki kustannukset polttoaineineen ja viranomaismaksuineen Saksassa ja Suomessa yhteensä olivat minulla 710 euroa, Toki tuli myös lento Saksaan jonka tein halpalentoyhtiöllä Tampereelta hinta oli 30 eur.

      • meinattu kusettaa

        HYVÄ, jos onnistuit noin hyvin ostoksessasi. On silti vastuutonta antaa kuva auton hausta Saksasta, kuin se olisi ranskanleivän osto marketista. Siellä saa olla vielä tarkempana käytetyn auton ostaja kuin kotimaasta ostettaessa. Hyviä ja rehellisiä myyjiä sielläkin on kaikenmaailman jobbareiden seassa. Jos itseltä puuttuu kielitaito, autojen tuntemus ja paikalliset apurit. on hyvä ottaa yhteyttä sellaisiin tahoihin, jotka tuovat sieltä matkailuautoja ammatikseen. Riskit jäävät silloin huomattavasti pienemmiksi.


      • kake
        meinattu kusettaa kirjoitti:

        HYVÄ, jos onnistuit noin hyvin ostoksessasi. On silti vastuutonta antaa kuva auton hausta Saksasta, kuin se olisi ranskanleivän osto marketista. Siellä saa olla vielä tarkempana käytetyn auton ostaja kuin kotimaasta ostettaessa. Hyviä ja rehellisiä myyjiä sielläkin on kaikenmaailman jobbareiden seassa. Jos itseltä puuttuu kielitaito, autojen tuntemus ja paikalliset apurit. on hyvä ottaa yhteyttä sellaisiin tahoihin, jotka tuovat sieltä matkailuautoja ammatikseen. Riskit jäävät silloin huomattavasti pienemmiksi.

        minä käytin apuna paikallista ihmistä jonka apu oli tarpeen.homma toimi hyvin ja olen ollut hankintaani tyytyväinen.


      • Helppoa 2
        meinattu kusettaa kirjoitti:

        HYVÄ, jos onnistuit noin hyvin ostoksessasi. On silti vastuutonta antaa kuva auton hausta Saksasta, kuin se olisi ranskanleivän osto marketista. Siellä saa olla vielä tarkempana käytetyn auton ostaja kuin kotimaasta ostettaessa. Hyviä ja rehellisiä myyjiä sielläkin on kaikenmaailman jobbareiden seassa. Jos itseltä puuttuu kielitaito, autojen tuntemus ja paikalliset apurit. on hyvä ottaa yhteyttä sellaisiin tahoihin, jotka tuovat sieltä matkailuautoja ammatikseen. Riskit jäävät silloin huomattavasti pienemmiksi.

        Olet aivan oikeassa, mikäli ei autosta mitään ymmärrä, ei autoa pidä ostaa omilla tiedoilla.
        Samoin kun ranskanleipää ei pidä ostaa jos on huono. Paikallinen K-kauppiaskin voi kusettaa.
        En tarkoittanut että autoa keneltään jobbarilta ostaa vaan kunnon autoliikkeestä. Saksassa on autoliikkeellä paljon suurempi vastuu, kuin meillä suomessa. En katso että olisin antanut vastuuttoman selvityksen asuntoauton Saksasta tuomisella. On täysin turhaan otta väliin ketään asuntoauton tuojaa, sillä nekin ottavat maksun, kerran on heidän ammattinsa. Hyvin selviää ilman kielitaitoa, ne kolme perinteikästä suomalaista kieltä riittää. Kun ostaa näiden ammatikseen tuovien kautta auton ei se riskiä pienennä ollenkaan, sillä kaikki ne ovat pieniä yrityksiä/yksityisiä ja niilläpä resursit loppuvat äkkiää.
        Eikä Saksasta pidä tuoda mitään viime vuosituhannen autoa vaan maksimissaan viime vuoden mallia. On vain katsottava että autolla on ajettu yli 6000 km ja on yli 6 kk vanha. Sillä nämä kaksi edellämainittua on vaatimus jotta asuntoauto on käytetty jolloin ei mene veroja Suomeeen tuotaessa. Myyn autoni huomenna ja lähden matkaan ensi viikolla ostamaan uuden Saksasta.
        Muista kun lähdet kotiovesta ulos, voi jo nurkan takana olla kusettaja. Muista myös, että on suuri riski liukastua näillä keleillä.


      • Tiedon haluinen
        meinattu kusettaa kirjoitti:

        HYVÄ, jos onnistuit noin hyvin ostoksessasi. On silti vastuutonta antaa kuva auton hausta Saksasta, kuin se olisi ranskanleivän osto marketista. Siellä saa olla vielä tarkempana käytetyn auton ostaja kuin kotimaasta ostettaessa. Hyviä ja rehellisiä myyjiä sielläkin on kaikenmaailman jobbareiden seassa. Jos itseltä puuttuu kielitaito, autojen tuntemus ja paikalliset apurit. on hyvä ottaa yhteyttä sellaisiin tahoihin, jotka tuovat sieltä matkailuautoja ammatikseen. Riskit jäävät silloin huomattavasti pienemmiksi.

        Voisitko kertoa kuinka meinattiin kusettaa.
        Olen itsekkin aikeissa hakea a-auton Saksasta.


    • Tuumin asiaa. Mitä mutkia on matkassan matka-auton tuomisessa Suomeen?

    • Ei Hymeriä

      Me ostettiin Hymeri Saksasta . On talvella todella kylmä ,vaikka on Alde lämmitys autossa. On todella kylmä etupää ,ei ilman lisäpuhallinta pärjää.
      En ikinä luota niihin joppareihin siellä

      • Dukatoko

        Laitata hyvä mies lisää lämpöpattereita autoosi, patterit maksaa 12-26e kpl ja asennuksia tekee aanhuoltoliikkeet.
        On aika yleistä jotta pattereita on liian vähän ei lämpö haihdu putkistosta.


    • ei hymeriä

      Laitetaanko niitä pattereitä kahteen vai kolmeen kerrokseen kiertämään auton seiniä. Nyt pattereita on vaan yhdessä tasossa. Kylmä mikä kylmä saatana .
      Kyllä etupäähän on vaikea laittaa pattereita koetaulun alle ,kun sieltä vetää oikein kunnolla.
      Auto on Integroitumalli

      • huono / hyvä kauppa?

        Ostaminen on helppoa jos hallitsee asian, suomalaisen ihmeellisen autoverolainsäädännön sekä tuntee asuntoautoja ja niiden tekniikkaa. Asiaa helpottaa erittäin paljon jos osaa lisäksi puhua saksaa. Kannattaa myös varustautua siihen, että mahdollisten reklamaatioiden hoitaminen saksalaisen liikkeen kanssa on vaikeampaa, aikaa viepää ja usein tuloksetonta. Suomen kuluttajalainsäädäntö ei ole voimassa Saksassa. Keski-Euroopassa on paljon tarjolla erilaisia matkailuautoja, jotka eivät täytä Suomen verottomuusvaatimuksia tai joissa on heikompi tehoiset lämmityslaitteet. Ne kannattaa kiertää.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe