Silmässä ollut outo tunne jo kaksi viikkoa.
Aluksi elohiiri pomppi silmässä viikon,aloitin magnesiumin syönnin.Nyt viikon verran silmässä painanut joku??? Tuntuu välillä roskalta ja välillä vain tuntuu?Apua mitä tämä on?
"Roskan tunne silmässä"
12
24421
Vastaukset
- Meikäläinen
Minulla on joskus myös roska silmässä, vaikka aitä ei siellä ole. Olen tullut siihen tulokseen että se on minulla ikänäköä, kun olen siinä iässä. Silmät ovat "kuivemmat" kuin nuorempana, enemmän tarvitsen valoa että näen tarkemmin, silmälasit täytyy olla "sopivat". Minulla on käynyt niin, että roska silmässä "unohtuu" töitä tehdessä ja päiväsaikaan, mutta joskus se kutittaa huonommassa valaistuksessa. Silmä taitaa väsyä. Ei varmaan ole huolestuttavaa, mutta varmaan lääkäri se parhaiten tietää. Kuivempiin silmiin kuuluu olevan nestettä, mutta itse en sitä ole ostanut.
- Heli
Kuivuutta minäkin veikkaisin, sopisi tähän vuodenaikaankin, kun ilma on kuivaa, lämmitetään sisällä ja ulkona kuivattaa pakkanen. Ja tietokoneruutuun tuijottelu pahentaa asiaa tosi paljon, siinä ei silmät räpyttele ja siksi ne kuivuu.
Käytän Artelac kertakäyttötippoja, silmälääkäri määräsi niitä pojalleni ja huomasin niiden auttavan muakin. Saa apteekista ilman reseptiä, siinä tippapullossa on säilytysaine, joka voi joitakin ärsyttää, siksi kertakäyttötipat on paremmat.
Tosin pojallani syy ei ollutkaan kuivuus, vaikka hän siihen ne tipat sai. Selvisi myöhemmin, että heillä oli ollut hometta koulussa, eikä hän ole tarvinnut tippoja sen jälkeen, kun homeet saatiin pois. - Silmämies
No mites on asia edennyt?
Itellä nyt sama homma. Kohta 5 päivää takana. Just samat oireet, ku sullakin =D- Silmämies
Itselläni homma meni siis näin.
Roskan tunne tuntuu tuossa silmän sisäsyrjässä, eli nenän puoleisessa pädyssä. Ensimmäisen kerran vaiva oli joskus kuukausia sitten, kesti noin viikon ja meni menojaan...
Nyt se tuli takaisin grrrr. Tää on jännä, että välillä sitä vaan havahtuu kesken työpäivän, että eipäs se tunnukaan, eli tavallaan unohtaa sen roskan tunteen, tai sit se katoaa oikeasti, mutta pian tulee takaisin..
Kai se pitää työterveyteen varata aika..
- Silmä
Nyt taisi parantua. Kävin apteekista hakemassa allergiaan tarkoitettuja silmätippoja. Tuntuu, että helpottaa jo. Lecrolyn taisi olla merkki.
- piop
sinulla on varmaan roska silmässä huuhtele eksin silmä ja sitten jos ei lähde yritä itkeä jos ei lähde 3-4 viikon aikana heti paikalla LÄÄKÄRIIN
- Voisilmä
Paras ohje ikinä!!! Saatana
- Voisilmä
Itseasiassa samanlainen roskantunne silmässä mullakin, saitteko oireeseen jotain lääkettä/selvyyttä?
- zzs
Lääkärille kannattaa käydä näyttämässä sillä usein luultu roska silmässä onkin tulehdus.
- jhghjhgh
zzs kirjoitti:
Lääkärille kannattaa käydä näyttämässä sillä usein luultu roska silmässä onkin tulehdus.
Minullaki roskantunne silmässä välillä... Lääkäri kuitenkin totesi että mulla on toinen silmäluomi alempana kuin toinen :)
- 18
jhghjhgh kirjoitti:
Minullaki roskantunne silmässä välillä... Lääkäri kuitenkin totesi että mulla on toinen silmäluomi alempana kuin toinen :)
ollut samanlainen oire kun aloittajalla nyt 4viikoa, roskantunne ja elohiiri..
vituttaa kun ei saa sitä pois
- Keiju
Mulla oli samanalinen roskan tunne simässä ja vettä vuoti silmästä reippaasti. Hieman turposikin silmä tästä ärsytyksestä. Kävin lääkärissä ja väriaineella ja kirkasvalolla havaitsi pienen pienen nirhauman sarveiskalvossa. Sellanen voi tulla helpostikin, raapaisususta tms melko huomaamattomastakin. Itselläni se oli niin pieni, että parantuminen pitäisi tapahtua itsestään parissa päivässä. Hyvin kettumaiset oireet kuitenkin aiheuttaa. Varmuuden vuoksi sain yöksi antibioottisalvaa laitettavaksi silmään ja silmän annoin olla kiinni 18 tuntia silmälappua apuna käyttäen. Näin sarveiskalvo saa rakentua rauhassa. Uusi kudos kun voi mennä aina uudestaan rikki räpsyttelystäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802