Kuorma-autoa

kosti

Olen suunnitellut ison pakettiauton tuomista saksasta -> sellaista jonka voi rekisteröidä kuorma-autoksi. ensinnäkin millä hakusanalla voi löytää kuormureita esim. mobilesta. Ja tietysti tuoneiden kokemuksia...

11

2436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reksa

      Saksassa ei Sprintterit ym. ole yleensä kuorma-autoja, vaan suurimmatkin ovat kokonaismassaltaan tasan 3500 kg. Auto täytyy siis muutoskatsastaa ennen Suomeen tuomista. Valmistaja antaa autoon uuden tyyppikilven, jossa tuo kokonaismassa on korotettu esim. 3550 kiloon.

      Itsellä kokemusta Ducaton tuonnista Ruotsista ja ainakin Fiatilla tämä järjestyi kivutta.

    • Juu onnistuu.
      Toin vuosi sitten MB Sprinter 313:n kuorma-autona. Muutoskatsastus ei periaatteessa ole mikään muutoskatsastus, jos AU ja HU on vielä voimassa. Se on pelkkä paperin kirjoitus kokonaispainon muutokseksi. Mitään tyyppikilpiä ei tarvitse vaihtaa, vaan paperi on tärkeä ja se nimenomaan pitää tehdä Saksassa.

      • epäselvää

        Mitäs nuo AU ja HU sitten ovatkaan?


      • ovat
        epäselvää kirjoitti:

        Mitäs nuo AU ja HU sitten ovatkaan?

        Abgasuntersuchung ja Hauptuntersuchung. Mutta jos sinun pitää yrittää kiivetä perse edellä puuhun, jätä homma kokeneempien tehtäväksi. Ei millään pahalla.


      • jetty73

        Voi olla että katsuri sen uuden kilven vaatiikin. Näin kävi mun tuoman VW LT 35:n kohdalla. Volkkarilla kustansi muistaakseni n. 120€. Massan nosto kävi Saksan päässä kivuttomasti välittäjän toimesta.


      • tussilla
        jetty73 kirjoitti:

        Voi olla että katsuri sen uuden kilven vaatiikin. Näin kävi mun tuoman VW LT 35:n kohdalla. Volkkarilla kustansi muistaakseni n. 120€. Massan nosto kävi Saksan päässä kivuttomasti välittäjän toimesta.

        vanhaan kilpeen siihen kuskin istumen alle, onnistui ainakin täällä, eikä maksanut paljon!


    • Fahrer

      En ole selaillut noita Mobilen ja vastaavien nettisivuja, mutta kuorma-autosta käytetään Saksassa/saksaksi hyvinkin yleisesti lyhennenimeä LKW (= Lastkraftwagen; Last = kuorma, Kraft = voima, Wagen = vaunu).

      • kuorma-auton

        nimen lyhennys LKW ei ole yksiselitteinen vastaavan suomalaisen määritelmän kanssa koska Saksassa voidaan LKW:ksi rekisteröidä esim kaksiovinen VW Golf henkilöauto. Siellä se on käyttöverotuskysymys. Suomessa k-autoksi luetaan vasta 3500kg:ylittävä kokonaispaino. Hae Nuzfahrzeuge-nimikkeellä taikka Kastenwagen-nimikkeellä ja huomioi sitten kokonaispainon muutaminen Saksassa ennen tuontia.


    • kosti

      Nyt olisi auto katsottuna (MASTER) ja dealeri lupasi hoitaa painon korotuksen ja export kilvet ja vakuutuksen.
      Onko vielä jotain papereita mitä täällä suomessa tarvittaisiin?

      • kosti

        Jos ajoneuvon akseli- tai kokonaismassoja on muutettu, tarvitaan lisäksi ajoneuvon valmistajan tai tämän valtuutetun edustajan todistus suoritetusta muutostyöstä ja sen perusteista. Pelkkä ulkomaisessa rekisteriotteessa oleva merkintä muutoksesta ei riitä sen hyväksymiseksi Suomessa.


        No mistä tällainen saa?


      • jetty73
        kosti kirjoitti:

        Jos ajoneuvon akseli- tai kokonaismassoja on muutettu, tarvitaan lisäksi ajoneuvon valmistajan tai tämän valtuutetun edustajan todistus suoritetusta muutostyöstä ja sen perusteista. Pelkkä ulkomaisessa rekisteriotteessa oleva merkintä muutoksesta ei riitä sen hyväksymiseksi Suomessa.


        No mistä tällainen saa?

        Master = Rellu Master?

        Volvo Auto Oy Ab, Renault
        Taivaltie 1
        01610 Vantaa
        puh. (09) 504 451
        fax. (09) 566 8972


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      105
      3565
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      224
      2316
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2120
    4. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      38
      1869
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      9
      1669
    6. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      1128
    7. No onneks ei tartte sit olla

      Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      5
      920
    8. Mitä sun päässä oikeen liikkui

      Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      51
      882
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

      Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      70
      860
    10. Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.

      Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti
      Sinkut
      130
      822
    Aihe