Alempi keskustelu innoitti minut utelemaan, millä perusteella olette valinneet nimimerkkinne?
Esimerkiksi valitsemani "Kolli Kellinen"-nimimerkkini pyrkii olemaan ihan tahallaan monimielinen ja -merkityksinen, koska ajattelin sen herättävän ihmisissä erilaisia mielteitä. Toisaalta kolli ja kelli viittaavat jonkinlaiseen ultra-macho-junttiin, toisaalta taas kellivä kollikissa on suloinen otus. Ja kissat ovat olentoina myöskin kaksijakoisia; itsenäisiä mutta ihmisrakkaita. Pehmeitä, mutta kynsiväisiä. Luulen, että nämä kaikki puolet todentuvat persoonassani ja olemuksessani jollain tavalla.
Nimimerkeistä
51
3804
Vastaukset
- Vasenjalkainen
Senkun tietäisi.
Jaa-a senkun tietäs. Joku ryöjä oli menny rekisteröimään miun originaalin nikin sillon aikonaan, niin paniikkiinhan siinä sitten meni. Tuo nikki nyt on väännelty hiukkasen minun toisesta nimestä. Ja se sitten ei EI ole Frederik
- Orange
Ihan samoja olen mietiskellyt ja joskus naureskellutkin... Kaikenlaisia mahtuu joukkoon - ihmisillä on todellakin mielikuvitusta.
Omani sai alkunsa siitä että olen äärimmäisen perso sitrushedelmiin; etenkin appelsiineihin. Tylsää, vai mitä?
Toisaalta taas kun appelsiinia kuorii, niin aina on vähän yllätyksentynkää että mitä sieltä paljastuu. Joskus täysin mätä, pahalta haiseva yksilö joka lentää kompostiin alta aika yksikön.
Toisinaan ihanalta tuoksuva, pehmeä ja täydellinen appelsiini jonka jokaisen palan pureskelee hitaasti jotta nautinto olisi mahdollisimman pitkä...- akak
akak on alkujaan ollut Aarnikokko missa kokko on Ilmarisen takoma rautalintu. Ssana oli pitka kirjoittaa joten se lyhentyi ak:ksi. Kaikki ohjelmat eivat kuitenkaan hyvaksyneet kahden kirjaimen mittaista nimimerkkia joten se piteni akak:ksi. Sen pituinen se.
- akak
akak kirjoitti:
akak on alkujaan ollut Aarnikokko missa kokko on Ilmarisen takoma rautalintu. Ssana oli pitka kirjoittaa joten se lyhentyi ak:ksi. Kaikki ohjelmat eivat kuitenkaan hyvaksyneet kahden kirjaimen mittaista nimimerkkia joten se piteni akak:ksi. Sen pituinen se.
on se, etta koska akka oli jo rekisteroity, vaihdoin kirjainten paikkaa ja otin nimimerkikseni akak.
- Tejon
Eipä siinä takana sen suurempaa mietiskelyä...se tulee yhdestä sunnuntain luontosarjasta, jossa yritettiin risteyttää leijonaa ja tiikeriä keskenään. Sairasta sanon minä, mutta lopulta ne onnistuikin, mutta eivät tienneet miksi uutta tulokasta kutsua. Oli kaksi vaihtoehtoa; Liger ja Tejon. Ja siitähä se;)
- -QueenOfHearts-
Alkujaan nimimerkki on lähtöisin yhdestä keskustelusta täällä. Se oli vastakortti erään vakkarikirjoittajan aikaisemman skitsofrenisen sivupersoonan provosointileikkiin (jonka kirjoitustyylin tunnistaisin btw vaikka silmät ummessa näyttöä tunnustellen ;))
Queen Of Heartsilla on narsistisen ylimielinen jälkimaku (..that's the way.. aha aha.. I like it... aha aha) mutta se on silti naisellisen arvokas. Just like me! :)- Asiasta huvittunut
Kunhan kuvittelet.
- -QueenOfHearts-
Asiasta huvittunut kirjoitti:
Kunhan kuvittelet.
Pöh? ;)
- Asiasta huvittunut
-QueenOfHearts- kirjoitti:
Pöh? ;)
Sun haihatteluilles.
- -QueenOfHearts-
Sun haihatteluilles.
sille että oot niin helppo!? :D
- Asiasta huvittunut
sille että oot niin helppo!? :D
Toistan: neiti - vai pitäisikö sanoa rouva? - on nyt pahemman kerran erehtynyt.
- -QueenOfHearts-
Toistan: neiti - vai pitäisikö sanoa rouva? - on nyt pahemman kerran erehtynyt.
ei kuulu paheisiini ;)
Huonoja puolia sinussa:
- olet helppo
- argumentointisi on aika köykäistä
- et osaa provosoida
- epäonnistut perusteluissasi ihan liian usein
- et ymmärrä älykästä sarkasmia
;DDDD - Asiasta huvittunut
ei kuulu paheisiini ;)
Huonoja puolia sinussa:
- olet helppo
- argumentointisi on aika köykäistä
- et osaa provosoida
- epäonnistut perusteluissasi ihan liian usein
- et ymmärrä älykästä sarkasmia
;DDDD"- olet helppo"
Kenelle?
"- argumentointisi on aika köykäistä"
Olenhan rennohko rautakanki.
"- et osaa provosoida"
Provosoitua sitäkin paremmin.
"- epäonnistut perusteluissasi ihan liian usein"
Tuleeko tämä ymmärtää siten, että olen joskus onnistunut?
"- et ymmärrä älykästä sarkasmia"
Neiti hyvä, jos sanakirja olisi kuvakirja, pärstäni komeilisi kohdassa 'älykäs sarkasmi'. - -QueenOfHearts-
"- olet helppo"
Kenelle?
"- argumentointisi on aika köykäistä"
Olenhan rennohko rautakanki.
"- et osaa provosoida"
Provosoitua sitäkin paremmin.
"- epäonnistut perusteluissasi ihan liian usein"
Tuleeko tämä ymmärtää siten, että olen joskus onnistunut?
"- et ymmärrä älykästä sarkasmia"
Neiti hyvä, jos sanakirja olisi kuvakirja, pärstäni komeilisi kohdassa 'älykäs sarkasmi'."Neiti hyvä, jos sanakirja olisi kuvakirja, pärstäni komeilisi kohdassa 'älykäs sarkasmi'."
Mulle tuli tästä sellanen bon voyage fiilis, et niinku mä oisin kokenu tän joskus aikasemminkin :D - Asiasta huvittunut
"Neiti hyvä, jos sanakirja olisi kuvakirja, pärstäni komeilisi kohdassa 'älykäs sarkasmi'."
Mulle tuli tästä sellanen bon voyage fiilis, et niinku mä oisin kokenu tän joskus aikasemminkin :DMontakos neiti on nauttinut?
- -QueenOfHearts-
Montakos neiti on nauttinut?
en oo ottanu *käsi sydämellä*... Voi kyllä olla vielä huuruja eilisillasta mutta tänään vain nökötetään kiltisti kotona... yksin *nyyh*.
- daaaaaaa
"Neiti hyvä, jos sanakirja olisi kuvakirja, pärstäni komeilisi kohdassa 'älykäs sarkasmi'."
Mulle tuli tästä sellanen bon voyage fiilis, et niinku mä oisin kokenu tän joskus aikasemminkin :Dse on Dejavu eikä bon voyage...et soloongsaccörs.
- -QueenOfHearts-
daaaaaaa kirjoitti:
se on Dejavu eikä bon voyage...et soloongsaccörs.
Mitä? daaaaaaa puhuu suomea muttei tunne maamme Suuren Ajattelijan suuren suuria lausahduksia. Häpeä!!!! :DDDDD
- Asiasta huvittunut
en oo ottanu *käsi sydämellä*... Voi kyllä olla vielä huuruja eilisillasta mutta tänään vain nökötetään kiltisti kotona... yksin *nyyh*.
että arvon Herttarouva olisi kiltisti edes kotonaan... Jos ei muuta niin viattomia pojankoltiaisia kiusii ties millä tuulesta temmatuilla syytöksillään!
- -QueenOfHearts-
että arvon Herttarouva olisi kiltisti edes kotonaan... Jos ei muuta niin viattomia pojankoltiaisia kiusii ties millä tuulesta temmatuilla syytöksillään!
"viattomia" *tirsk*
Ja sitäpaitsi... minä olen aina kiltti! - tavismies
Mitä? daaaaaaa puhuu suomea muttei tunne maamme Suuren Ajattelijan suuren suuria lausahduksia. Häpeä!!!! :DDDDD
Mietittiin kaverin kanssa yhtenä päivänä, että mitä se Matti mahto siellä hyppyrin nokalla tuntea, mut ei tullut mieleen. Nytpä sain vihdoin vastauksen, kiitos!
- -QueenOfHearts-
tavismies kirjoitti:
Mietittiin kaverin kanssa yhtenä päivänä, että mitä se Matti mahto siellä hyppyrin nokalla tuntea, mut ei tullut mieleen. Nytpä sain vihdoin vastauksen, kiitos!
Hyvä että edes joku vaalii kallista kulttuuriperintöämme ;)
- tavismies
Hyvä että edes joku vaalii kallista kulttuuriperintöämme ;)
se on fifty-sixty et jaksaaks nyt sitäkään sitten :)
- Asiasta huvittunut
"viattomia" *tirsk*
Ja sitäpaitsi... minä olen aina kiltti!Ja nyt tämä viaton poju lähtee tutustumaan paikalliseen pubikulttuuriin!
- -QueenOfHearts-
Ja nyt tämä viaton poju lähtee tutustumaan paikalliseen pubikulttuuriin!
kiltisti! ;)
- daaaaaaaaa
hän ymmärsi asian heti kun oli sutkautuksensa kirjoittanut. Tokkiisa sitä Masan letakautukset olisi pitänyt muistaa, mutta korvaan tuon vaalimalla näitä kovia elämäntotuuksia niin kauan kuin muistan;)
- Ihmetyskummitus
..nimimerkin "Ihmetyskummitus" ihan tasan 20:ssa sekunnissa ja juutuin sitten käyttämään sitä. Muistaakseni ihmettelin kerran jotain asiaa ja heitin sitten ton nicin siihen suoraan hatusta, enempää asiaa miettimättä.
Joskus huvittaa, kuinka paljon nimimerkit näyttää luovan joillekin ihmisille mielikuvia niiden taakse kätkeytyvistä ihmisistä. Jotkut voivat vissiin tosissaan olettaa esim. sen tyylisen nimimerkin ( nää seuraavat nyt ihan keksittyjä, eivätkä viittaa kehenkään todelliseen kirjoittajaan!), kuin " Beauty Girl" tai "Sabrina" takana olevan ihmisen olevan automaattisesti esim. kaunis ja seksikäs, mikä ilmenee hyvin ko. tyylisille nimimerkeille annettujen vastausten luonteesta. Samoin esim. nimimerkin "Älykäs mies" tai "lääkäri" käyttäjä saattaa saada paljon hartaudella kirjoitettuja vastauksia, vaikka se suoltais pelkkää tuubaa.
Omalla nimimerkilläni ( tää Ihmetyskummitus) mulla ei oikeastaan ole ikinä ollu tarkoitus ilmentää juuri mitään erityisiä & oleellisia asioita omasta persoonastani. Tosin, silloin kun sen "hokasin", halusin tosiaan sen avulla korostaa ihmettelyäni jotain ( nyt jo unohtamaani) aihetta kohtaan. Ton nimimerkkini loppuosan "kummitus" ajattelin tuovan nicciini esim. vähän jotain sympaattisuutta tms. lisää tyyliin "pelkkä ihmettelijä on niin tavallinen nicci". Kaipa tohon asiaan olis voinu panostaa enemmänkin.;D Oon huomannut, että aivan kaikki ei nimittäin diggaile kummituksista: joku on joskus tuosta nicistä ärsyyntynytkin, mikä musta kyllä on erikoista. Kenties hän pelkäsi kummituksia.;D
Luulen, että nuo kaikki, ketkä tosissaan hakevat kumppania täältä, panostavat enemmän nimimerkkiinsä, koska kilpailuhan lienee kovaa ja joukosta täytyy kaiketi yrittää erottua, tavalla tai toisella.;)- -QueenOfHearts-
tuli tosta sun nimimerkistä tosi blondi kuva... sitten myöhemmin huomasin että sillähän on ihan aivot :DDDDD vitsi vitsi.. tai no ei... tai no... ;)
- Ihmetyskummitus
tuli tosta sun nimimerkistä tosi blondi kuva... sitten myöhemmin huomasin että sillähän on ihan aivot :DDDDD vitsi vitsi.. tai no ei... tai no... ;)
QueenOfHearts mua? ;) "Blondikuva", eh... No, en mä ainakaan koulutukseni jne. puolesta ole blondi,eikä livenäkään sellaseks ole kyllä haukuttu. Tukan värini tosin ON vaalea, eli siinä määrin osuit oikeaan.;D
Jännää, mikä vaikutus nimimerkeillä oikein voi olla.;) Myös mulle tuli nimittäin sun "QueenOfHearts"- nicistäs aika blondi kuva. Tuli mieleen joku älyttömän huomiohakuinen persoona. Mut myöhemmin totesin, että sillähän on ihan aivot..tai ehh..tai no.;) - -QueenOfHearts-
Ihmetyskummitus kirjoitti:
QueenOfHearts mua? ;) "Blondikuva", eh... No, en mä ainakaan koulutukseni jne. puolesta ole blondi,eikä livenäkään sellaseks ole kyllä haukuttu. Tukan värini tosin ON vaalea, eli siinä määrin osuit oikeaan.;D
Jännää, mikä vaikutus nimimerkeillä oikein voi olla.;) Myös mulle tuli nimittäin sun "QueenOfHearts"- nicistäs aika blondi kuva. Tuli mieleen joku älyttömän huomiohakuinen persoona. Mut myöhemmin totesin, että sillähän on ihan aivot..tai ehh..tai no.;)En tiedä mutta ihmetyskummitus tuo mieleen vähän sellaisen blondin joka suu auki ihmettelee kaikkia ihan tuttujakin asioita.. ihan puhdas mielikuva siis.
Mä sain aluksi ihan hirveästi palautetta tuosta mun nimimerkistä "mee pikkuprinsessa takasin isin luo" -tyyliin :D Nyt pahusvie ei sellaista enää tipu... millä sitä sitten enää huomiota kerääkään kun vanhat konstit ei toimi ;)
terv: tummablondi ;DDD
- katarzyna
Katarzyna vain jotenkin soi kauniisti mun korvaan. Nätti puolalainen naisen nimi. Muut vaihtoehdot olivatkin jo rekisteröityjä. Hauskoja nimiä ihmisillä täällä. :)
- Birdie*
Koko lapsuuteni ajan äitini kutsui nimellä "lintu" pikkuruisen kokoni vuoksi. Jossain vaiheessa, olisikohan ollut Edith Piafin (lempinimi Birdie, Varpunen) innoittamana isäni alkoi kutsua Birdieksi ja siitä se on jäänyt.
Itse en siitä enää niin välitä mutta mihinkäs sitä karkuun pääset kun kaikille olen se böödi.- Kolli Kellinen
Vai oliko innoittaja sittenkin Charlie "Birdie" Parker?
- Birdie*
Kolli Kellinen kirjoitti:
Vai oliko innoittaja sittenkin Charlie "Birdie" Parker?
Faija kyllä diggas enemmän jazzista kuin Piafin tulkinnoista. En mene vannomaan :D
- Asiasta huvittunut
Vastasin tällä nimimerkillä joskus muinoin eräällä toisella palstalla yhteen mahdollisimman yhteen äärimmäisen huvittavaan ja naurettavaan, etten sanoisi idioottimaiseen, aloitukseen. Huomasin, että ihmiset provosoituvat jo pelkästä nimimerkistä, joten aloin käyttää tätä vakituisesti.
Ja onhan täällä Suomi24:ssakin nimimerkistäni provosoiduttu, tosin nyttemmin vaikutus lienee jo väljähtänyt. - Ihmemaan Liisa
Tämä nikki tuli siitä, kun olen toisten mielestä erikoinen.
Täytyy olla erehdys, että tällä pallolla palloilen.
Pakosti on käynyt niin, että jostain ihme maasta olen tänne surkean sattumuksen johdosta joutunut, Apinalandiasta luulen. - tavismies
Nimimerkkini on kannanotto.
- tuuli-juulia
Olisin halunnut olla vaan Tuuli, mutta joku oli ehtinyt ensin, ja siihen sitten nappasin perään ton Juulian, noi tupla-uut sopii yhteen jotenkin kivasti :) Tuuli tulee toisesta nimestäni, ja samalla sopii mulle hyvin, koska haluan olla niin kuin tuuli: välillä lempeä ja lohdullinen, välillä täyttä myrskyä. Tuulilla saatan myös elellä, välillä tulee oltua hyvällä tuulella ja välillä vähän huonommalla, en silti kuitenkaan tuuliviiri - ainakaan toivottavasti. No, Juulia, paitsi uu:t siinä kiehtoo viittaus Romeoon ja Juliaan...intohimoa täytyy löytyä myös.
- pahkura
kun pikkutyttönä ollessani olin lähtenyt yksin sienimetsälle ja aikani siellä taaperrettuani,näin aivan uskomattoman kokoisen kanttarellin.
mutta siellä oli myös muita sienestäjiä jotka olivat nähneet saman kummajaisen.
No siinähän ei auttanut mikään muu kuin,laittaa tennarit ropeliksi jotta ollut ekana kiinni sienien kuninkaassa..
mutta eihän tää elämä niin helppoa ole... sain kerätyksi niiiiin paljon vauhtia, etten huomannut koivussa olevaa valtaisaa pahkaa... ja enpä tiiä,että kumpikohan siinä kovempaa paukahti mun kuuppa vaiko pahka?
mutta se kolaus kaikuu vieläkin siellä samassa metsässä... ja pahkasta on puolet vieläkin mun otsikossa kiinni...
siittä siis tulee tuo pahkura
...no joo,joo.. jos totta puhutaan ni,pihkura tuolla joskus jotai kirjoitteli ja vastasin siihen pahkurana =D - flammableheart
Tästä nyt tuli ensimmäinen kysymys pitkiin aikoihin johon vastaan, kun en ole saitilla vähään aikaan vieraillut..:)
Mutta nimimerkistäni. Tätä olen joskus ennenkin käyttänyt, ja oikeastaan en siihen mitenkään kummoisesti ole panostanut, kunhan tuli jostakin mieleni syövereistä esille:) Kai se kuvaa sitten luonnettani jollain tapaa, sekä yleistä väittelyhaluani. Oikeastaan alunperin olisin halunnut nimimerkikseni pelkän flammable:n mutta se oli jo varattu. - xor
Nimimerkkini xor pitäisi oikeasti kirjoittaa isoilla kirjaimilla (eli XOR), sillä se on lyhennys 'ehdoton tai' (eli 'exclusive or') operaatiosta/portista. Tuohon XOR -operaatioon/porttiin törmää usein mm. digitaalielektroniikassa, ohjelmisto tekniikassa (ohjelmoinnissa), jne. Ohjelmointi ja elektroniikka taas kuuluvat/liittyvät työhöni.
Miksi sitten valitsin juuri ehdoton tai:n eli XOR:n, enkä AND, OR, NOT, NAND, XNOR, tms.? Tämä taas johtuu seuraavista syistä: mielipiteeni saattavat kuulostaa usein ehdottomilta, olen usein asioista eri mieltä muiden kanssa, teen asiat usein erilailla kuin muut, jne. Muita syitä xor nimimerkin valintaan oli: lyhyt nimimerkki oli helppo keksiä, xor kuulostaa neutraalilta, ensin ajateltu nimimerkki oli jo varattu, jne. Ajattelin ensin nimimerkkiä NOP (eli No Operation), mutta sen taustaa en jaksa enää selittää.
Mahtoikohan kukaan ymmärtää... :D - löövmachine
mistäköhän tuo löövmachine olis voinu tulla... Oon kone you know where... ;D
Jees ja jos jätetään noi isot luulot kotiin ja vastataan suoraan, niin tais päässä soida (jostain kumman syystä) se "aim tsast ö löövmasiin, jeeaa.." -piisi, kun valkkailin tota nimimerkkiä. - -m-
..pitkä tarina.
-m- ei tarkoita miestä eikä mitään muutakaan maskuliinista vaan tulee sanasta ämmä, jonka olen vapaasti suomentanut kymmenen vuotta sitten Lontoossa saamastani Bitch -nimestä. Olin siellä koiran hommissa kahden supervisiirin alaisena jotka molemmat halusivat kalifiksi kalifin paikalle. Kalifina oli ah niin komee Simon Ferrari...hmmm...Asiaan; nämä supervisiirit simputtivat alaisiaan minkä ehtivät. Äkkijyrkän pohjalainen luonteen omaavana ei selkäni nöyrtynyt kumaraan, lakki kourassa näiden eukkojen käskyteltäviksi, joten siitä haukkumanimi. Työsuhteeni jäi ymmärrettävistä syistä melko lyhyeksi.
Narttu olisi ehkä suorempi käännös mutta aika on tehnyt tehtävänsä ja pehmentänyt luonnettani...kait... kun mua on joskus kutsuttu Katri-inaksi,toisekseen mun oma nimi monine muunnelminen oli jo varattu! :0)
Richartti tuli väännettyä monestakin asiasta yhdistelemällä ja vääntelemällä.
Mutta lopputulos oli sitten RICH HEART => Richatti- dayum
Piti ihan luntata, mutta mielestäni tämän nimimerkin tarina taitaa alkaa siitä hetkestä jolloin satuin lukemaan "exan" kommentin. Niinä päivinä (tai siis ehkä juuri sinä kyseisenä päivänä) mulla ei ollut mitään muutakaan tekemistä ja jostakin tuntemattomasta syystä erehdyin piipahtamaan Suhteet & tunteet osioon. Toinen keskustelu koski kapeata lantiota (johon myös osallistuin) ja toinen taisi olla juuri tämä kyseinen kirjoitus.
Noh tämä "exan" tilanne oli sellainen kuin oli, ja arvelin ilmaista harmistumistani hänen tilanteeseensa laittamalla nimimerkiksi damn. Kuinka ollakkaan sattui niin jännittävästi, että tämä damn olikin varattu.
Olin kuitenkin sangen päättäväinen ja ehdottomasti halusin ilmaista harmistumistani, joten sävelsin sitten tämän dayum:n (joka sitten on eräänlainen puhemuoto tästä damn:sta) :P - Serpico
Osa viehätyksestä taitaa olla siinä ettei kerro... ainakaan kaikkea. No, ehkä ei sittenkään. Valitsin nickini joskus kauan kauan aikaa sitten, eri forumissa. Sitten joskus tänne siirryttyäni otin nimen mukaani koska siinä vaiheessa minä ja nimeni olimme jo yhtä. Tähän liittyy tragedia: täällä on kirjoitellut toinenkin Serpico, luulin että hän pölli nimeni, joten rekisteröin itseni. Kaveri oli kuitenkin ollut saman niminen sattumalta. Olen pahoillani.
Mun nimi liittyy siihen klassikkofilmiin parilla tavalla. Ei se mun suosikkifilmi ole koskaan ollut. Joskus kuvailin itseäni jollekin että mulla on sellainen serpico-tyylinen nahkatakki. Ja saman väriset silmätkin kuin sillä Serpicolla. Parta on lyhempi... Melko typerä stoori. - prinsessainen
Kuvottavaa että mies kutsuu itseään kissaksi. Muutenkaan minulla ei tästä kellivästä kollista ole kovin positiivista mielikuvaa jäänyt. VAikuttaa itserakkaalta.
Kyllä siitä löytyy myös miehille ominaisia piirteitä
Kuseksii nurkkiin, makaa lämpimässä sohvalla parhaan viltin päällä. Ei viiti kävellä juuri kuin ruokakupin, hiekkalaatikon (jos on sisäsiisti) ja makuupaikan väliä. Sit terottaa kyntensä parhaimpiin kenkiin tai ulko-oveen
Pitääpä alkaa harkita tuon "kissa" termin käyttöä- -QueenOfHearts-
mies saisi kutsua itseään kolliksi? Minusta kollissa ei ole mitään naisen symbolia :D ja muutenkin... ja miksei saisi vaikuttaa itserakkaalta? ;)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972018- 981478
- 1121187
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51877
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36822
- 33723