Ehkäisylaastarin käyttäjille

ko. ehkäisyä harkitseva

hei!

haluaisin mielenkiinnosta kuulla ehkäisylaastarin käyttäjien kokemuksia ko. ehkäisymenetelmästä. Millaisia sivuoireita teille on siitä tullu; onko halukkuus vähentyny, miten mielialojen vaihtelut, kuukautisvuodon lisääntyminen / vähentyminen jne..?

Muistelen jostain lukeneeni, et laastareiden käyttöön on joku painoraja.. Muistelenko ihan hölynpölyä vai onko käyttäjille joku max. painoraja?

Kiitos ASIALLISISTA vastauksista.

13

1298

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wera4567

ehkäisylaastarilla on samat sivuoireet kuin e-pillereillä koska sisältää samoja aineita. Toisille ehkäisylaastari poistaa ongelman, kun ei tarvitse muistaa ottaa pillereitä. Toisilla taas laastarin irtoaminen on aiheuttanut ongelmia.

• tiikeri

Minulla tuli pillereistä mielialavaihteluita ja kuukautiskivut eivät poistuneet, joten vaihdoin laastariin. Muuten olen ollut tosi tyytyväinen, kuukautiskivut ja mielialavaihtelut hävinneet, mutta turvotusta tullut kyllä reippaasti. Varsinkin vatsaan ja sormiin. Tästä syystä olen itse ajatellut vaihtaa johonkin muuhun, sillä olo on kuin ilmapallolla...Mutta toki yksilöllistä!

• Bosa!

Hain laastarit heti kun niistä kuulin ja neljäs kk menossa. Sivuoireena KAAMEA TURVOTUS RINNOISSA!!! c-kuppini nousevat dd -kupeiksi 2 viikossa ja ne ovat kireät ja pinkeät ja kivusta herkät. Olen pettynyt laastareihin..pakko vaihtaa vaikka tuo HELPPOUS laastareiden käytössä olisi kiehtonut...nyyh!!!

• tarra kii ja menoks

Mulla laastarit on toiminu ihan hyvin. Pillereiden sivuoireita ei oo tullu (turvotua, suolasen himo, jne). Hyvin on pysynyt kiinni, ainoastaan kerran kylvyssä vähän irtos, varmaan jonkun veteen laitettavan takia, en muista oliko saippuaa vai suolaa vai mitä. Tosi ktevä siirtää menkkoja jos olis jotakin tärkeempää menoa, joissa ei tahtos rättisulkeisia harrastaa.

Kannattaa kokeilla, ainoa miinus on mun mielestä niitten hinta.

• viestin aloittaja

hmm...kuinkas kalliista ehkäisymenetelmästä onkaan kyse, kun laastareista puhutaan??? Kuinka monen kuukauden satsin niitä saa kerralla, 3kk niinku pillereitä vai? Ja sit vaan reseptiä uusimalla lisää vai tarviiks siinä käyä lääkärillä, et saa reseptin uusittua?

• emppu

Olen saanut käsityksen että yli 90 kiloisilla naisilla laastariehkäisy ei ole tarpeeksi tehokas. varmasti yksilöllinen juttu.. Kannattaa kysyä lääkäriltä!

• hinnasta?

Käyttäjät: saisiko tietoa, paljonko laastarit maksavat?

• päälle

14€ kolmen laastarin pakkaus, eli siis kuukauden annos. Isompia en ole kerralla ostanut.

• tiedosta
        päälle kirjoitti:

14€ kolmen laastarin pakkaus, eli siis kuukauden annos. Isompia en ole kerralla ostanut.

meinaan vaihtaa ehkä hormonikierukan laastariin tai pillereihin..

• hintatiedot

* 1 kk (3 kpl) = 13,94 e (4,65 e/kpl)
        * 3 kk (9 kpl) = 39,09 e (4,34 e/kpl)
        * 6 kk (18 kpl)= 71,76 e (3,99 e/kpl)

Lähde: www.yliopistonapteekki.fi

Jos huomaat laastarien sopivan sinulle, isoin pakkaus on luonnollisesti edullisin. Ennen isoimman pakkauksen ostamista, varmista apteekistasi ison pakkauksen saatavuus. Pienillä paikkakunnilla tai pienissä apteekeissa, iso pakkaus pitää tilata etukäteen. Toimitusaika ei ole muutamaa pvää pidempi eikä maksa ylimääräistä.

• tyttö

Kysyisin vaan sitä et jos joku on käyttäny laastaria niin haittaako se et siinä on kupruja kun istuu jne.. onko kokemusta?

• misukka

Mulla on laastari ollut reilun vuoden käytössä ja tykkään todella paljon.
      Helppo muistaa ja mitään ongelmia irtoamisen kanssa ei ole ollut.
      Pillereiden kanssa olleet sivuoireet, haluttomuus, turvotus, kiukkuilu ovat jääneet pois. Painokin taisi muutamalla kilolla pudota ja seksi halut ovat aivan valtavat.

Laastari on mulla aina pakarassa ja hyvin se pysyy vaikka käyn salilla treenaamassakin.

Huonoja puolia on tuo hinta: 3kk paketti (9laastaria) maksaa 39, 50.
      Mutta mielestäni täysin hintansa arvoinen.

Ja ystävälleni oli gyne sanonut, että laastareista on tullut paljon raskauksia. Mitä en kyllä ymmärrä, koska ehkäisyteho on sama ko pillereillä, ehkä ihmiset eivät osaa laastaria käyttää?
      Ja toinen ystäväni vaihtoi pois laastarista, koska hänelle jäi punottavia laastarin kuvia parakoihin.

• laastari

Olen tähän asti käyttänyt pelkkää kondomia ehkäisynä.
      Lähiaikoina olen kiinnostunut ehkäisylaastarista, ja haluaisin kokeilla sitä.
      Miten minun tulisi toimia?
      Saako niitä ilman reseptiä?
      Mistä tiedän sopivatko ne minulle, vai selviääkö se vain kokeilemalla?
      Kiitos vastauksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      2545
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1101
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66