Mirena ja vuoto

Nelly

Mulle asennettiin tammikuun alussa Mirena hormonikierukka. Onko normaalia että olen nyt vuotanut 15 päivää ja loppua ei näy? Onko kellään kokemusta kuinka pitkään tämä tiputtelu/vuoto jatkuu? Mulla ei ole kipuja eikä muitakaan murheita muuten ollut asennuksen jälkeen.

14

7176

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Libresse Clip

Itselleni laitettiin Mirena jouluviikolla ja edelleen vuotaa, toisinaan enempi, toisinaan tiputellen.Oon kärsiny runsaista kuukautisista ikäni,kertokaa tähän kommentoijat myös ,onko paljon vuotavat saaneet Mirenasta avun,ovatko jopa vuodot kokonaan loppunu? Tähän jatkuvaan siderumpaan kyllä meinaa jo aivan kypsyä. Jos tämä tälläiseksi jatkuvaksi tiputteluksi jää,saa kyllä gyne pian nypätä sen sieltä pois.Runsaiski menkois sentään joskus vaipatonta aikaa,täs ei!

• Nelly

..jo tieto siitä että joku muukin käy läpi tätä vaipparumbaa! Mä en kyllä kestä jos tämä vuoto/tiputtelu jatkuu kolme kuukautta yhteen soittoon!

• lilli

jäi epäselväksi voiko tiputteluvuotoon käyttää tampaxia, vai onko kierukka este? voiko uida? ja lihominen pelottaa, kun juuri saanut laihdutettua. onko kokemuksia lihomisesta ym.sivuvaikutuksista, olen 48 v.entä tupakointi, onko veritulppariski suurempi`?

• Helena

mulle laitettiin kierukka 5 vuotta sitten, kun kärsin runsaista ja kivuliaista kuukautisista. Meinasin jo alussa käydä otattamassa sen pois koska vuotoa kesti kolmekuukautta. Lääkärini sanoi että kannattaa sinnitellä. Se kyllä kannatti siihen loppuivat kuukautiset ja tänään sain papan tulokset ja uusi mirena laitetaan ens viikolla. Tuo vuotohan on jokaisella erilaista mut kannattaa sinnitellä.

• tuulikki

Mulle laitettiin samoin mirena tammikuun alussa. Eka viikko meni ok, nyt olen vuotanut jo siis kolme viikkoa! Pientä tiputtelua joka päivä, välillä hiukan runsaampaa, mutta pikkuhousunsuojilla olen pärjännyt. Nyt olet hermoillut, että kauankos tätä oikein kestää!! Täältä tosin näen, etten ole yksin. Kolme kuukautta!!!! Ok, minä kestän tämän, jos runsaat vuodot niukentuvat tämän ansiosta. Nyt tämä vuoto on vain niin ihmeellistä ja poikkeavaa aikaisemmasta. Hermostuttaa!!!!!

• Nelly

Mä vuodan taas tänään kun seula ja maha on ollut kipeä. Mutta hyvä näin kun on muitakin kohtalotovereita! Kertokaapa mulle sitten kun saatte ensimmäisen vuodottoman päivän. Kyllä me tytöt tämä kestetään jos sen jälkeen nämä vuodot jäisi kokonaan pois.

• tuulikki
        Nelly kirjoitti:

Mä vuodan taas tänään kun seula ja maha on ollut kipeä. Mutta hyvä näin kun on muitakin kohtalotovereita! Kertokaapa mulle sitten kun saatte ensimmäisen vuodottoman päivän. Kyllä me tytöt tämä kestetään jos sen jälkeen nämä vuodot jäisi kokonaan pois.

Menin "kehumaan" pärjääväni pikkusiteillä. Tänään olen vuotanut kuin normaalien kuukautisten aikaan. Olisikin jo toisen menkat kuukauden sisällä. Välipäivät sitten "vain" tiputtelua. Tämän homman on paras kirkastua jonku kuukauden kuluessa...

• Nelly
        tuulikki kirjoitti:

Menin "kehumaan" pärjääväni pikkusiteillä. Tänään olen vuotanut kuin normaalien kuukautisten aikaan. Olisikin jo toisen menkat kuukauden sisällä. Välipäivät sitten "vain" tiputtelua. Tämän homman on paras kirkastua jonku kuukauden kuluessa...

Hei Tuulikki,
        mulla on ihan sama juttu. Olen muuten tosi pahalla päällä näiden vuotojen kanssa! Likkakaveri nauroi että sitä se on sitten seuraava vuosi! Mulla oli Levanova 11 vuotta sitten ja silloin ei tullut mitään vuotoja. Näköjään se hormonitoiminta muuttuu tässä kun neljääkymppiä lähestytään.

• tuulikki
        Nelly kirjoitti:

Hei Tuulikki,
        mulla on ihan sama juttu. Olen muuten tosi pahalla päällä näiden vuotojen kanssa! Likkakaveri nauroi että sitä se on sitten seuraava vuosi! Mulla oli Levanova 11 vuotta sitten ja silloin ei tullut mitään vuotoja. Näköjään se hormonitoiminta muuttuu tässä kun neljääkymppiä lähestytään.

Hei vaan Nelly! Jatkuva vuoto pistää hermon kireälle. Ärsyynnyn jo ajatuksesta, että tätä jatkuu vielä jonkun kuukauden. En otata pois vielä, yritän olla kärsivällinen. Joskus nuoruudessa syödyt pillerit eivät aiheuttaneet mitään tällaista. Nyt on takana jo noita synnytyksiä ja ikääkin tullut ;-), joten hormonien ja vuotojen kanssa näyttää olevan omat kuvionsa. Yritämme jaksaa. Jospa vuodot loppuisivat sitten kokonaan tai olisivat huomattavasti aiempaa niukemmat. Jatkuva veren haju kuvottaa jo.

Muista oireista voisi mainita ensimmäisen viikon jomutuksen vatsan seudulla ja nyt on toisinaan päänsärkyä. Voi johtua siitäkin, että vuotaminen raivostuttaa ja kiristää pinnaa. Särkylääkkeet ja suklaa auttaa :-)

• lili
        tuulikki kirjoitti:

Hei vaan Nelly! Jatkuva vuoto pistää hermon kireälle. Ärsyynnyn jo ajatuksesta, että tätä jatkuu vielä jonkun kuukauden. En otata pois vielä, yritän olla kärsivällinen. Joskus nuoruudessa syödyt pillerit eivät aiheuttaneet mitään tällaista. Nyt on takana jo noita synnytyksiä ja ikääkin tullut ;-), joten hormonien ja vuotojen kanssa näyttää olevan omat kuvionsa. Yritämme jaksaa. Jospa vuodot loppuisivat sitten kokonaan tai olisivat huomattavasti aiempaa niukemmat. Jatkuva veren haju kuvottaa jo.

Muista oireista voisi mainita ensimmäisen viikon jomutuksen vatsan seudulla ja nyt on toisinaan päänsärkyä. Voi johtua siitäkin, että vuotaminen raivostuttaa ja kiristää pinnaa. Särkylääkkeet ja suklaa auttaa :-)

eli odottelen vaan sitten rauhassa, jospa tuo jomotus helpottaa jonkin ajan kuluttua. "Kuuntelen" itseäni varmaan liikaakin, kun huolestuttaa se, että mahtuuko olemaan vai ei. Oon ottanut tulehduskipusärkylääkettä, kun lääkäri sitä suositteli, auttaa kohtua kuulemma jotenkin sopeutumaan. Jospa tämä tästä.

Tuo vuotohomma ei kyllä kuulosta mukavalta ollenkaan, mutta lääkäri minulle ainakin sanoi, että yhtään ei voi etukäteen sanoa miten kauan kelläkin vuotohäiriöt jatkuvat. Pitäs helpottaa, kun vapautuvan hormoonin määrä aikanaan tasoittuu. Mutta jos ymmärsin oikein, jos tulisi vuotoja aina vaan, olisi se ainakin mun tapauksessa merkki, ettei se mahdu olemaan kunnolla.

• lili

onko kellään muulla ollut se tilanne, että kierukka on juuri ja juuri mahtunut? jännäilen tässä pystyykö tämän kanssa elämään vai pitääkö ottaa pois..Ja onko teille tullut muita oireita kuin tuo vuoto? Siihen tässä olen siis valmistautunut, mutta mulla ainakin on mahassa tosi kurja olo näin ekana päivänä, vaikka särkylääkettä otin. Mahtaako tämä jatkua pitkään..

• ausa00

Mulle laitettiin horm.kierukka 2004 ja nyt se otettiin pois, koska jatkuvasti vuotoja joiden pituus 10-15 päivää. Tilalle sain Mercilon- e-pillerit. Vuotoa ollut nyt 8 päivää ja jalat turvoksissa ja tosi kipeät. Eipä taida sopia meikäläiselle tämäkään.

• viikko sitten

Hormooni kierukka juuri kanssa runsaiden kuukautisten takia. Se laitettiin kuukautisten toisena päivänä ja koko ajan siitä lähtien olen vuotanut enemmän tai vähemmän. Onko teille muille tullut mikreenin tapaista päänsärkyä ja pahoinvointia alussa. Minulla väliin särkee päätä aivan sairaasti. Olen kyllä sitä mieltä jos ei olo helpotu niin menen ottamaan pois.

• Nelly
        viikko sitten kirjoitti:

Hormooni kierukka juuri kanssa runsaiden kuukautisten takia. Se laitettiin kuukautisten toisena päivänä ja koko ajan siitä lähtien olen vuotanut enemmän tai vähemmän. Onko teille muille tullut mikreenin tapaista päänsärkyä ja pahoinvointia alussa. Minulla väliin särkee päätä aivan sairaasti. Olen kyllä sitä mieltä jos ei olo helpotu niin menen ottamaan pois.

Ole ollut muuta kun nämä helvetilliset vuodot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      11
      4056
    2. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      142
      3597
    3. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      92
      2243
    4. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      142
      1893
    5. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      132
      1866
    6. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      37
      1799
    7. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1506
    8. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1415
    9. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1216
    10. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      164
      1165
    Aihe