Olen alkanut lankailemaan hammasvälejäni ja huomaisin, että hampaiden välissä käytetty lanka haisee todella pahalle! Nyt sitten sama maku maistuu koko suussa ja haisee hengityksessä. Mitä muita keinoja on ikenien kunnossapitoon ja ientulehduksesta selviämiseen kuin tietysti hampaiden puhdistaminen? Vai johtuukohan tuo haju yleensäkään ikenistä?
Paha haju hampaiden välistä
4
6819
Vastaukset
- säännöllistä
lankailua niin hajukin loppuu! Hampien väleihin on jääny kaikenmaailman mömmöt ja langatessa poistuuvat siksi haju, mut kun putsaat säännöllisesti, ei mömmöjä ehdi kerääntyä haisemaan (mömmöt= esim ruuan tähteitä,jne)
- Tulehdus
Paranee vain puhdistamisella..eli plakin poistamisella ja siihen ei tehoa mitkään antibiootit. Plakki on kerääntynyt hammasväleihin ja alkanut ns"mätänemään"/käymään,siksi se haisee. Plakissa on bakteereita,jotka ärsyttävät ientä ja saavat näin aikaan tulehduksen eli ienverenvuoto,punoitus ja arkuus.
- minä
Sulla on pahasti töhnää ienrajassa ja hamp. väleissä, siitä paha haju.Käytä päivittäin lankaa ja osta apteekista hammasväliharjoja ( kyky farmaseutilta) niin saat ientulehduksen hoidettua ja paha haju lähtee. Sen jälkeen riittää 2-3 kertaa viikossa langatus ja väliharjaus.
- ninnu18
Minulla ainakin johtui sama ongelma hammaskivestä. Lankaan hampaat päivittäin 2 kertaa ja silti haisi pahalle. Hammaskivenpoiston jälkeen helpotti :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275