Mikä tdistus?? MB SPRINTER!!

aken vihaaja

Terve,

kertokaapa viisaammat että minkä paperin tarvitsen nyt katsastukseen koska coc-paperia ei saa tälle MB SPRINTER 313 CDI 2004 kuorma-autolle. Tämä on siis rekisteröity jo Saksassa kuorma-autoksi.

Joku helvetin EU-vaatimuksen mukaisuus todistus, mutta ei kuitenkaan coc-papru? Saako Saksasta siis joitakin muita mahdollisia papereita?

Vaikeeksi menee..

12

3502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ipe

      Vaatimuksenmukaisuustodistus, joka nykyään vaaditaan, on mahdollista tilata katsastuskonttorien kautta (maksaa yleensä 150eur)
      taikka suoraan saksasta.
      Aikaisemmin suoraan tilattaessa sen sai alle puoleen hintaan kats.k. verrattaessa, mutta 06 alusta lähtien ake sai taas tuontijarrun päälle
      ja määräsi paikat, joiden kirjoittama todistus kelpaa.(ainoastaan)
      Luonnollisesti hinta lähes tuplaantui aken hyväksymissä paikoissa.Lista hyväksytyistä paikoista löytyy katsastuskonttoreista.
      No onhan se kuitenkin vielä halpaa verrattuna niihin aikoihin, kun ko. paperin joutui tilaamaan
      sprinterin maahantuojalta.
      Maksoi 6000 mummoa ja kolmen rivin paperin kirjoittaminen kesti 6 viikkoa..

    • merkillistä

      miksi auto on saksassa rekisteröity!! Siellähän voidaan jo 2000 kg:n kokonaispainoinen kapistus rekisteröidä kuormuriksi, jos niin halutaan. Jossain tuo touhu on huomattavan asiakaslähtöistä, toisin kuin täällä viimeisessä suunnitelmataloudessa.
      JOS, yleensä jotain papruja tarvit (epäilen kovasti), niin kyllä Mersun organisaatiosta löytyy. Ei kannata maksaa liikaa - eikä turhasta.
      Jos yhdellä katsastusasemalla rupeavat joutavia änkyttämään, niin mene kilpailevalle asemalle!

      • aken vihaaja

        Jeps eli coc todistus käy henkilöautoille. Kuulemmaa ECE todistus on nyt tämä oikea?? Maksaa Saksassa 75e kuulemma.. ei jumalauta tää on aina yhtä vaikeaa..


      • asemaa
        aken vihaaja kirjoitti:

        Jeps eli coc todistus käy henkilöautoille. Kuulemmaa ECE todistus on nyt tämä oikea?? Maksaa Saksassa 75e kuulemma.. ei jumalauta tää on aina yhtä vaikeaa..

        Menepäs kilpailevalle asemalle,niin tein itsekin ja säästin 150 euroa.


      • Jaba
        aken vihaaja kirjoitti:

        Jeps eli coc todistus käy henkilöautoille. Kuulemmaa ECE todistus on nyt tämä oikea?? Maksaa Saksassa 75e kuulemma.. ei jumalauta tää on aina yhtä vaikeaa..

        Minkä niminen asema ja missä päin suomenmaata?!
        Boikottiin joutaa tollanen asema..


    • paperia

      Exportgutachten (für Finnland) Tüv:ltä tai Dekralta. Paperissa on mainittu ne direktiivit jotka auto on ensirekisteröintihetkellä täyttänyt. Ainakin tähän saakka (henkilöautoissa) ei ole ollut ongelmia. Muutenhan touhu on täyttä pelleilyä. Tällaiseen viranomaiskusetukseen voisi vaikka uusi pressa puuttua.

    • nykytiedoilla

      että noin uudessa autossa on saksalaiset paperit niin hyvässä kunnossa että et tarvitse mitään muuta. Ja vaikka tarvitsisitkin, MB:n omat toimipaikat Saksassa on oikea osoite hakea se puuttuva dokumentti.
      Kysypä nyt ensiksi katastushenkilöltä ja kerro sitten meillekin mitä vielä tarvitaan!!

      • aken vihaaja

        No niin eli konttorilta saa lomakkeen johon katsastusmies merkkaa kohdat joihin pitää saada lisäselvitys. Lomakkeen voi antaa mersulle ja ne tekevät tyyppihyväksyntä paperin itse. Hintae 100-300e ja kestää 2 viikkoa. Nyt yritän tilata Saksasta kyseistä paperia.. samoilla tiedoilla. Suomen mersu sanoi että itsekin paperin voi tilata jos tietää mitä tilaa. ECE ja COC paperit eivät käy kuin henkilöautoille. Tässä tapauksessa paku on rekisteröity kuorma-autoksi jo Saksassa. Painon muutos ei ole ongelma.


      • aken vihaaja kirjoitti:

        No niin eli konttorilta saa lomakkeen johon katsastusmies merkkaa kohdat joihin pitää saada lisäselvitys. Lomakkeen voi antaa mersulle ja ne tekevät tyyppihyväksyntä paperin itse. Hintae 100-300e ja kestää 2 viikkoa. Nyt yritän tilata Saksasta kyseistä paperia.. samoilla tiedoilla. Suomen mersu sanoi että itsekin paperin voi tilata jos tietää mitä tilaa. ECE ja COC paperit eivät käy kuin henkilöautoille. Tässä tapauksessa paku on rekisteröity kuorma-autoksi jo Saksassa. Painon muutos ei ole ongelma.

        En kyllä oikein ymmärrä, mitä paperia haet. Oletko korotuttanut painon yli 3500 kg:aan jo Saksassa? Se on edellytys, että saat sen kuorma-autoksi Suomessa! jos tarvitset vaatimuksenmukaisuus todistuksen siitä, että kaikki vempeleet on EU hyväksytyt, konstia on monta. MB Berliinissä, Suomessakin toimii TÜV nord, jolta olen tilannut muutaman paperin. Toimii vielä tänäkin vuonna. Viimeinen konsti on ottaa yhteyttä Stuttgartiin, minkä kautta Suomessa on pakko hyväksyä auto, mikä on Saksassa ollut rekisterissä. (Ei tosin kuorma-autoksia Suomessa, jos paino on 3500 tai alle)


    • tarvitsevalle.

      Ilmeisesti ( tälläkertaa ) mielivaltaiset viranomaiset ovat alkaneet tivata sinulta EU/ECE Bestätikung:ia ?? Eli sitä, joista ilmenee ko auton : melu, päästö, alleajosuoja, jarrut, turvavöiden kiinnityspisteet... oliko tuo??

      • jetty73

        ... ja tyyppikilvestä löytyy koodi jolla suomalaisenkin katsurin pitäisi saada kaikki tarvittavat tiedot. multakin katsastuksessa jotain ton tapasta tivattiin mutta kun ystävällisesti tuon koodin neuvoi niin homma aukesi.


    • Jaba

      Joko on selvinnyt puuttuvan paperin mysteeri ja tarvitsitko mitään paperia sit lopulta ja jos tarvitsit mistä sen sait ja paljonko kustanti??

      Kiinnostaisi noin yleensä missä mennään!?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 186
      4145
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      99
      3438
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      100
      2756
    4. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      301
      2684
    5. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

      ”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      39
      2366
    6. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      163
      2123
    7. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2070
    8. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      36
      1778
    9. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      7
      1608
    10. Mies älä

      Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      44
      1137
    Aihe