Paikallinen lääkäri (made in eesti vabariik) kirjoitti triptyliä unettomuuteen. Onko kokemuksia toimiiko heti vai pitääkö syödä pari viikkoo putkee ennen kuin vaikutusta on?
Triptyl unettomuuteen
19
52886
Vastaukset
- toimii
Unettomuuteen Triptyl auttoi ainakin mulla heti ekana yönä (aloitusannos 25 mg), mielialavaikutuksia joutui odottelemaan hieman kauemmin. Parina ensimmäisenä päivänä oli myös vähän väsynyt olo päivälläkin, mutta meni pian ohi.
- phettpk
mulla alko triptyl toimii toisena päivänä sai nukuttua pitkään aikaan annos25mg kuinka kauan mahtaa toimia että joutuu annostusta nostaa!!!!!!??????
- Eve37
Kannattaa ottaa se ajoissa illalla jo pari tuntia ennen nukkumaan menoa, niin ei väsytä niin paljon sitten seuraavana päivänä. Itse otan 10mg jo kello 18 ja nukkumaan menen n. 22. Mulle suuremmat annokset on liikaa.
Pillerin saa kyllä puolitettua veitsellä ku "sahaa" siihen keskelle ensin pienen viillon ja sitten painaa veitsellä sen halki. - myös
Minä otan iltaisin 150mg eikä siitä huolimatta meinaa oikein uni tulla.
Vähän aikaa on aamulla pökkeröinen olo mutta kahvilla korjaantuu.- Anonyymi
Toiset lääkkeet ilmeisesti eri vahvuuksilla toimii eri tavalla.
- Anonyymi
Narkkari😁😁😁🥳👌
- tyuio
Mulla oli josku triptyl 25 mg ja otin siis iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Kyllä mulla ainakin auttoi, sain todellakin nukuttua. Alussa oli kyllä aamuisin hieman pökkyräinen olo.
- muori
Olen syksystä saakka ottanut iltaisin 10 mg Triptylin. Purkin kyljessä lukee kauniisti:
Mielialalääke, 1 tabl iltaisin klo 18 aikaan unia
parantamaan ja kipukynnystä nostamaan.
Todella hyvä lääke minulle. Olen voinut jättää
pois hyvin voimakkaan kipulääkkeen (ainakin toistaiseksi).- allu
Onpa hienoa kuulla, että Triptyl on auttanut unen laatuun ja vienyt kivut pois. Otan ekan pillerin tänä iltana. Uskaltaakohan ottaa lasin shampanjaa samalla kertaa?
- töttörööröö8
Auttaa joo mutta seuraava päivä menee huurussa, itse sain levottomat jalat ja kädet :/ Söin vaan 35mg, kipukynnyksen nostamiseen.
- Mirkku
Voiko triptyl aiheuttaa voimattomuutta lihaksissa niin kuin ei jaksaisi tehdä mitään. Minulla on myös kauheat univaikeudet ja mirtatsapiini aiheuttaa juuri tuota lihasten heikkoutta.
- ,
Käytät siis Triptyliä ja Mirtaa? Toki voi aiheuttaa moista, mutta kumpi, se selviää vain kokeilemalla, jättämällä toisen pois....
- triba_
Ei oo amitriptyliini väsyttävä lääkeaine. Ihan ekana iltana kun lääkityksen aloitin tuli pienet notkut, mutta varmaan johtui kombottamisesta neuroleptien kans jotka aloitin samalla.
- ANNU
Käytin Triptyliä kipukynnystä nostamaan ja unettemuuteen .Se toimi noi 12 v ,Sitten tuli pahoja sivu vaikutuksia ,En voi olla auringossa ,Paino alkoi nousemaan ,Luumurtumia ja hampaissa on jatkuvasti korjaamista .Huimausta ,Talvella lenkillä käydessä hiukset olivat aivan likomärät ja tullessani sisälle oli aivan kamala olo ,Kyllä se unta toi mutta pää oli aivan tokkurassa ,EN IKINÄ KÄYTÄ NÄITÄ ,HUUMEITA MITÄ HUUMEITÄ
- Anonyymi
Ensinnäkin huumeita yleisesti käytetään hyvän olon tavoitteluun. Lyrica, Conserta ja Subutex muunmuassa ovat huumeita.
- f.
No trisyklinen masennuslääke nyt ei ole huume....
- annu
Kun ne sivu vaikutukset tulee,niin kyllä ne ajatukset muuttuu ,,eihän se mitään kun pää on pöppörössä Uni ei ole oikeaa unta
- Anonyymi
Unettomuuteen lääkäri määräsi 10 mg. Otan puolituntia ennen nukkumaan menoa, nukun yöni hyvin, yhtäjaksoisesti jopa 6-7 h. Olen niin tyytyväinen tähän lääkkeeseen.
- Anonyymi
Oletko lääketehtaan bulevaani vai lääkettä määräävä lääkäri? Aiheuttaako jollekin toisellekin niin pahat sydämentykytykset että nukkumisesta ei tule mitään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313994- 412679
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412667Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302393
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3122230- 381969
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481592- 1411497