Kertokaa jos mielessä on kauniita ja lyhyitä ruonoja/muistoja/värssyjä hautajaisseppelettä ajatellen.
Jotain lyhyttä ja ehkä hiukan erilaista. Ei uskonnollista.
Kiitos ja voimia!
seppeleruno
15
49409
Vastaukset
- Arska
"Heittäkää hiljaa arkulle multaa,
siellä on Peltsi, siellä on kultaa."
Matti Pellonpään hautajaisista lukemastani artikkelista jäi mieleen tuo ylläoleva.
Ei uskonnollinen. Sopii hyvin oikein hyvälle kaverille. - suski**
"tunnen, että sydämessäni värähtää- Sinä olet aina siellä."
- sivuilta
ja netissä on muuallakin värssyjä. Ja lisää kukkakauppojen ja hautaustoimistojen kirjoista.
Näkyy löytyvän googlesta sanalla "suruvärssy" jonkin verran. - minä
Tähti otti kädestäsi kiinni
kuljetti sinut pilvilaivalle
Tummaan siniseen
joukkoina tähtinä taivaalle- kenelle
Laitoin poikani kukkavihkoon Rakas poikani Jeesus sanoi: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä.
Joka uskoo minuun, tulee elämään, vaikka hän kuoleekin;
eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun,
tule ikinä kuolemaan.”
Joh. 11:25,26
Ainiin toivoit ettei uskonnollista - on tämä
kenelle kirjoitti:
Laitoin poikani kukkavihkoon Rakas poikani Jeesus sanoi: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä.
Joka uskoo minuun, tulee elämään, vaikka hän kuoleekin;
eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun,
tule ikinä kuolemaan.”
Joh. 11:25,26
Ainiin toivoit ettei uskonnollistaHaluaisin puhua sinulle, -en sinusta.
- lapsensa menettänyt
on tämä kirjoitti:
Haluaisin puhua sinulle, -en sinusta.
kukkavihkooni laitoin :Suurella rakkaudella! Äiti
Ei auta enään värssyt ja sanomiset, kun rakkaansa on menettänyt vaan pitää ne kauniit asiat sanoa aina kun sanottavaa on, jo eläessä.
Yleinen tapa on, että vainajan muistolauseessa hänet lähetetään taivaaseen, muuta todellisuudessa me menemme siihen osaan jonka me täällä ajassa valitsemme. Kuolema ei kirjoita taivaankirjaan nimeämme. "Jeesus sanoo, että joka häpeää minun nimeäniihmisten edessä sitä minäkin häpeän Isäni edessä joka on taivaassa." - raakaa
lapsensa menettänyt kirjoitti:
kukkavihkooni laitoin :Suurella rakkaudella! Äiti
Ei auta enään värssyt ja sanomiset, kun rakkaansa on menettänyt vaan pitää ne kauniit asiat sanoa aina kun sanottavaa on, jo eläessä.
Yleinen tapa on, että vainajan muistolauseessa hänet lähetetään taivaaseen, muuta todellisuudessa me menemme siihen osaan jonka me täällä ajassa valitsemme. Kuolema ei kirjoita taivaankirjaan nimeämme. "Jeesus sanoo, että joka häpeää minun nimeäniihmisten edessä sitä minäkin häpeän Isäni edessä joka on taivaassa."Tulla tähän ketjuun tuollaisten sanomisien kanssa! ja kun vielä pyydettiin, että ei uskonnollista. ihmetellä täytyy. Minä olen varma että tälläinen ei tee kuin hallaa kellekään. Pitäisitte suunne kiinni kun pyydetään. Jättäkää edes tämä palsta rauhaan.
- jotai
(sopii lähinnä naiselle)
Maa kukkaa köyhempi, taivas enkeliä rikkaampi.
muita:
Sinä taivas, minä maa. Tuulessa saatamme koskettaa.
On ajaton avaruus
arjesta irronnut ikuisuus.
On rauha, hiljaisuus.
Nämä tuli nyt äkkiseltään mieleen!- bushmills
Kiitos hyvistä ideoista ja kommenteista!
Voimia kaikille ja kevään auringon odotusta!
- mummeli
Tilasin juuri tänään hyvän perheystävän muistotilaisuuteen kukkalaitteen, johon viesti:
"Soi holvistossa sävel hiljainen,
on matka päättynyt, on aika jäähyväisten."
Kaikki "värssyt" valitaan tietenkin läheisyyden mukaan, ei rakkaudella , jos ei läheinen.
Oma kokemukseni lapsuudesta oli eräs lause:
Tuonen viita - rauhan viita, kaukana on vaino, riita, kaukana kavala maailma. Osoitti erittäin huonoa makua. - leski
Mieheni, lasteni isän kuolemasta on nyt 1,5 v.
Vanhin tyttäreni on ulkoisesti kuin klooni minusta, mutta luonne oli isänsä.
Hänen runonsa (ei lukenut sitä haudalla) oli katkelma 4-ruusua yhtyeen kappaleesta "veri".
Kun haimme kortit haudalta ja luin sen, luulin tulevani hulluksi. Silloin tajusin, miten paljon isä merkitsi tyttärelleni (40v).Olen kuullut ko.
kappaleen kaksi kertaa ja menen aivankuin horkkaan. - tyttö
kirjoitettiin mummolle näin:
Päivä kun nousee, niin sammuvi tähti
ei se iäks sammu ken elämästä lähti
Nuku tähti helmassa päivän.
Vieläkin itkettää tuo kamalasti. se on niin nätti ja mummo töhtöstä on ikävä. - maatami
Suruvärssy, suruvässyt, suruvärssyjä
Suruvärssy, suruvässyt, suruvärssyjä
Suruvärssyjä löytyy yli 600 http://www.kuolinilmoitukset.fi/sivut/muistovarssyja
ja samalla sivustolla on myös värssyhaku ja kuolinilmoituksen suunnitteluohjelma- risa781
värikkään elämän muistoja
kannan rakastaen ja uskollisena,
jaan aatteesi ja salaisuutesi
kunnes voin rikkautena laskea
kantajalleen
iätön rakkaus olkoon sielusi vapaudelle valo
viisastakoon valosi, polkuja monenmoisia.
lepää vapaana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733