Luontaista kenkkuilua

Hintriika

Panee miettimään, onko ihmisen perusluonne sittenkin olla mahdollisimman kenkkumainen. Miksi ketjut, joissa lätistetään kanssaihminen kuin kärpänen ja poljetaan sitten maan rakoon, keräävät eniten osallistujia? Olkoonkin, että usein yhdet ja samat saattavat olla osallistumisinnossaan ylitse muiden.

Joskus voi suorastaan kuulla, kuinka joku hykertelee onnessaan, kun sai sanotuksi niin inhottavan ilkeästi... Joskus kuulee pettymyksen, kun riitapukari ei ilmestykään palstalle ja tartu syöttiin!

26

1096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hannipali

      ???

    • Hannipali

      ...kirjoitellut esiintynyt palstoilla liian usein?

      • Hintriika

        Kas, kun et ollut mielessäni lainkaan. Tarkoitin hieman pitemmän ajan kirjoituksia. En ole ennen nimimerkkiäsi edes nähnyt (tai huomannut).


      • Hannipali
        Hintriika kirjoitti:

        Kas, kun et ollut mielessäni lainkaan. Tarkoitin hieman pitemmän ajan kirjoituksia. En ole ennen nimimerkkiäsi edes nähnyt (tai huomannut).

        Aivan muista syistä olin nyt hieman kuumana;-)

        Näköjään nyt on parasta mennä nukkumaan ja nauraa hörötellä taas huomenna.


    • Hannipali

      että osoitat viestilläsi minua, pyydän valvojaa poistamaan koko tämän ketjun, koska vastauksenikaan eivät voi olla rakentavia sanomaasi.

      Jos tarkoitit puhua yleisesti, pyydän anteeksi ja pyydän poistamaan ainoastaan nämä omat lyhyet vastaukseni.

    • Laritsa M

      Esimerkiksi virkamieskuntaan on valikoitunut erityisen paljon henkilöitä, jotka haluavat, että kansalaiset tuntisivat olonsa mahdollisimman epämiellyttäväksi. Esim. sosiaalitantat.

    • fiiuliN

      Huomenia vaan sinulle ja kaikille muillekin.

      Mistä sinä nyt niin kovasti olet kenkkuilua löytänyt?
      Mitä me välitetään pienistä tölväisyistä, nostetaan vain "nokkamme" ylöspäin ja jatketaan niinkuin oltaisiin niitä maan täydellisimpiä rouvia ja herroja.

      Oikeastaan jos yhden kirjoittajan tyyli muuttuisi, niin täällä olisi oikeastikin niitä täydellisiä...... usko minun sanoneen.

      Päätellään näin, että hänellä (esim. minulla) on joskus oikein paha olla niin hän tulee tänne ja purkaa sen pahan olonsa julkisuuteen. Senjälkeen hän saa taas oman hyvän itsensä kuntoon.

      Niin, ja nykyisin kärpäsen "litistetään" myrkyllä, ajattele mikä kohtalo.

      • Hintriika

        Sitähän minä juuri mietinkin, että ihmisluonto saanee sen oman helpotuksen tunteensa, kun on purkanut kiukkunsa toisiin! Vaatii hirmuista itsehillintää olla sanomatta pahasti, kun ne ilkeät sanat tuppaavat kielelle väkisten. Eli me suihkutamme kärpäsmyrkkyä toistemme päälle...

        Elämänkokemus voi opettaa itsehillintää, mutta ajoittain se luultavasti pettää jokaisella. Toisilla useammin kuin toisilla.

        Tämä nyt on lähinnä tällaista filosofista pohdintaa, jonka viritti viime päivien sanakopu täälläkin. Uskon silti ihmiseen. Harva ihminen on paha, vaikka osaakin ladella ilkeyksiä loukkaantuessaan jostakin tai puolustaessaan jotakin.


      • Hintriika kirjoitti:

        Sitähän minä juuri mietinkin, että ihmisluonto saanee sen oman helpotuksen tunteensa, kun on purkanut kiukkunsa toisiin! Vaatii hirmuista itsehillintää olla sanomatta pahasti, kun ne ilkeät sanat tuppaavat kielelle väkisten. Eli me suihkutamme kärpäsmyrkkyä toistemme päälle...

        Elämänkokemus voi opettaa itsehillintää, mutta ajoittain se luultavasti pettää jokaisella. Toisilla useammin kuin toisilla.

        Tämä nyt on lähinnä tällaista filosofista pohdintaa, jonka viritti viime päivien sanakopu täälläkin. Uskon silti ihmiseen. Harva ihminen on paha, vaikka osaakin ladella ilkeyksiä loukkaantuessaan jostakin tai puolustaessaan jotakin.

        Täällä on saanut lukea kaikenlaista;((

        Olen varmaan niin "sinisilmäinen"etten osaa ottaa
        kantaa noihin kinasteluhin ja sanasotiin.

        Minusta on paljon mukavampi lukea noita rattoisia
        juttuja.

        Elävässä elämässä olen saanut ihan tarpeeksi
        kolhaisuja.

        Koetan olla loukkaamatta ketään.

        Aikoinaan eräässä koulutus tilaisuudessa eräs opettaja neuvoi:jos oikein kiukuttaa,heitelkää vaikka limupulloja lämpöpatteriin,
        ne ei paljon maksa ja kyllä siinä kiukku lauhtuu
        kun siivoaa niitä sirpaleita ;))


      • ii-li
        muori67 kirjoitti:

        Täällä on saanut lukea kaikenlaista;((

        Olen varmaan niin "sinisilmäinen"etten osaa ottaa
        kantaa noihin kinasteluhin ja sanasotiin.

        Minusta on paljon mukavampi lukea noita rattoisia
        juttuja.

        Elävässä elämässä olen saanut ihan tarpeeksi
        kolhaisuja.

        Koetan olla loukkaamatta ketään.

        Aikoinaan eräässä koulutus tilaisuudessa eräs opettaja neuvoi:jos oikein kiukuttaa,heitelkää vaikka limupulloja lämpöpatteriin,
        ne ei paljon maksa ja kyllä siinä kiukku lauhtuu
        kun siivoaa niitä sirpaleita ;))

        ...tosiaan käyttävat hoitokeinona patoutuneen kiukun laukaisemiseen sitä, että hakataan patjaa pesäpallomailalla tai että ihan oikeasti rikotaan astioita heittämällä niitä seinään.

        Suomessa on mattojen viikottaisen piiskaamisen perinne, joka muualla maailmassa on harvinaista. Sillä voi ihan hyvin olla myös terapeuttinen, kiukkua ja aggressioita purkava merkitys.


    • Pääsky64

      sellaisella joka ilkeilee,ettei sillä palstalla muita olisikkaan.
      Tai itse luulee olevansa niin sivistynyt että pitää saada vain hienojen kanssa seurustella.
      Omasta mielestä tyhmemmät pitää ajaa pois.

      Siinä mallissa itse kyllä lankeaa kuoppaansa.Huomasin kun minun kirjoitusten väliin oli tullut ilkeyksiä.Seriffi oli ne kohta poistanut. Niin tarpeellinen se seriffi on.

      Jos olisin niistä välittänyt puheenvuoroni olisi jääneet vähiin.Pitää kestää arvostelu kun täällä kirjoittelee.
      Kuvagalleriani arvostelun vuoksi menasin että panen pois,mutta sitten sinnillä laitoin puolet lisää.
      Koska se on lahja pojalta.Kallis kaiken lisäksi.Sitä ei kannata vieraalla teettääkkään.Se pysyy sanokoon se äijä mitä haluaa.

      • ii-li

        Sehän olikin poikkeuksellisen laaja ja kertova. Harva meistä uskaltaa julkaista kotisivunsa galleriassaan. (Minulle ei edes ole kotisivuja kuin omassa koneessani. En ole koskaan pannut niitä verkkoon.)

        Hämmästyttävää, että olet kuvissasi juuri sen näköinen kuin olin kuvitellutkin. Olen koko ajan esimerkiksi ajatellut, että olet tummatukkainen.


      • Pääsky64
        ii-li kirjoitti:

        Sehän olikin poikkeuksellisen laaja ja kertova. Harva meistä uskaltaa julkaista kotisivunsa galleriassaan. (Minulle ei edes ole kotisivuja kuin omassa koneessani. En ole koskaan pannut niitä verkkoon.)

        Hämmästyttävää, että olet kuvissasi juuri sen näköinen kuin olin kuvitellutkin. Olen koko ajan esimerkiksi ajatellut, että olet tummatukkainen.

        muiden perheenjäsenten.Minä en kotisivuille kirjoita muuta kun on se julkaisu.Sekin omalle suvulle mutta turisteille myyty koko painos ja info pyytää lisääkin.

        Tämä galleria on pojan idea ja ei se minua haittaa.Lasten kuvia ei siine pahemmin tule.

        Alkuunsa piti laittaa Amerikan kuvat1800.luvulta, vaan ne ovat sekottuneet tiskijukan tuhansiin cd kasetteihin.
        En ole kirjoittanut selityksiä vielä.
        Sinä osasit kirjoituksista muovata kuvan.
        On minullakin teistä oma kuva päässä,mitenhän osuu oikeaan.


    • Hannipali

      Minua vaivaa edelleen huono omatunto ja huoli siitä, pahoitinko kovin mielesi, kun otsikkosi toinen sana laukaisi automaattisen karjumis-refleksini.

      Keksisinpä jonkin tavan palauttaa sinulle hyvää mieltä vähintäänkin yhtä monta kiloa kuin aiheutin eilen pahaa ;-)

      • Hintriika

        Huomasin viestisi vasta nyt, kun satuin katselemaan vanhoja ketjuja. Et ole mitään pahaa mieltä aiheuttanut. Väärinkäsityksiä sattuu joskus itsekullekin. Mitäpä niistä.


    • hilema ..

      On paikallaan toistaa tuo Hintriikan alkupuheenvuoro:

      "Panee miettimään, onko ihmisen perusluonne sittenkin olla mahdollisimman kenkkumainen. Miksi ketjut, joissa lätistetään kanssaihminen kuin kärpänen ja poljetaan sitten maan rakoon, keräävät eniten osallistujia? Olkoonkin, että usein yhdet ja samat saattavat olla osallistumisinnossaan ylitse muiden.

      Joskus voi suorastaan kuulla, kuinka joku hykertelee onnessaan, kun sai sanotuksi niin inhottavan ilkeästi... Joskus kuulee pettymyksen, kun riitapukari ei ilmestykään palstalle ja tartu syöttiin!"

      Noinhan tuo näkyy olevan. Kuinkahan moni riitaa haastava onkin pettymyksekseen todennut, ettei toinen osapuoli ole ainakaan näennäisesti edes huomannut hänen yritystään.

      • 3\21

        Kenkkuiluahan tulee näkyviin vaikkapa sen jälkeen, kun joku menee arvostelemaan toisen laatimaa kirjoitusta täällä.
        Jos joku ei kestä kirjoituksensa arvostelua, älköön kirjoitelko tänne. Niin yksinkertaista se on.


      • Tuliska
        3\21 kirjoitti:

        Kenkkuiluahan tulee näkyviin vaikkapa sen jälkeen, kun joku menee arvostelemaan toisen laatimaa kirjoitusta täällä.
        Jos joku ei kestä kirjoituksensa arvostelua, älköön kirjoitelko tänne. Niin yksinkertaista se on.

        Miten niin arvostelua, kaksi eri asiaa ilkeily ja arvostelu. Kellä on oikeus arvostella, sillä paremmallako, kuka on se parempi.Onko elämä niin tylsää että, vain kenkkuilu piristää?
        Nämä keskustelu palstat ovat jokaisen käytettävissä ja arvostelupalstat jossain muualla. Ehkä teatterissa?
        Siispä perusluonne, niinkuin Hintriikka kuvasi, tulee kyllä päälimmäisenä mieleen kirjoituksista.


      • 3\21
        Tuliska kirjoitti:

        Miten niin arvostelua, kaksi eri asiaa ilkeily ja arvostelu. Kellä on oikeus arvostella, sillä paremmallako, kuka on se parempi.Onko elämä niin tylsää että, vain kenkkuilu piristää?
        Nämä keskustelu palstat ovat jokaisen käytettävissä ja arvostelupalstat jossain muualla. Ehkä teatterissa?
        Siispä perusluonne, niinkuin Hintriikka kuvasi, tulee kyllä päälimmäisenä mieleen kirjoituksista.

        Kaikilla on täällä oikeus arvostella ja jopa kenkkuilla. Piristäähän kenkkuilu vähän lukijoita, väliin jopa kirjoittajaakin.
        Miten niin arvstelupalstat olisivat muka teatterissa?


    • ...............

      5 vuotta sitten tehty aloitus?

      Vaikka, asiahan ei ole muuttunut miksikään.

    • akkka

      Hyvä aloitus, kestokamaa. Näinhän se on tämä perusihminen, ei muutu eikä piiruakaan siirry. Ei vaikka vuodet kuluu ihan huomaamatta.

    • 6453

      En yhdy tuohon kenkkuilevaan ihmistyyppiin! Eri kastia ovat, uskoisin väärin ymmärtämykseen, tai järjen vähyyteen. Kummatkin yhtä ikäviä!

      • palstan pöljä

        Kun joku kunnolla kenkkuilee, ilkeilee tai arvostelee, hän sentään pysyttelee aihepiirissä.

        Sitä vastoin hihhuli menee jo aihepiirin ulkopuolelle ja kirjoittelee niitä näitä.


    • tutkija-tauno-iivari

      Pöljä puhuu totuuden ja vain totuuden tästäkin asiasta.
      Paljon on kirjoittajia jotka poikkeilee aiheesta jopa asiasta, aloittajalla on varma
      ja todettava tapa jatkaa kenkkuilua myös säätilasta ja vuoden ajasta huolimatta.
      Tuutin täydeltä tulee, olisiko omat patoutumapallot kehoon sopimattomia ja sinkoilevat sinne tänne.

    • Hyvin aloitus sopii tähänkin päivään, vuosien takaa ! Ketäpä ei joskus "ketuttaisi" mutta miten sen purkaa.
      Palstakaverit ovat tietenkin syytämiä toistensa huonoon oloon. Ymmärtää tietysti voi yrittää.......
      Tulee mieleen eräs tuttavani , pariskunta.
      Kun heillä ei mennyt aviovuoteessa odotetulla tavalla, lensi vuodevaatteet aamulla vauhdilla ulos tuulettumaan. Niitä muuten hakattiin sitten raivoisasti,,,,,,, kiukku purkaantui.
      Vuodevaatteiden tuuletuksesta voi naapuri päätellä jotain..
      Ei kukaan olisi tiennytkään, vaan itse kertoivat omilla synttäreillään,
      Yhdessä naurettiin ja juttua höystettiin, kuka miten keksi.

      Siinähän se hakatessa kiukku laimeni, ja asiat sai oikeat mittasuhteet.
      Mukavaa päivää kaikille, kiukun kanssa tai ilman !

    • Kiitos, Meri-kukka!

      Hyvä päästä iloiselle aaltopituudelle heti aamusta! :)

      Hyvää päivänjatkoa! toivottelee Satu*.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1956
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      240
      1582
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      894
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      825
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      771
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      724
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      709
    Aihe