Mitä varten toiset tulevat uskoon

ja toiset eivät

Miksiköhän toiset tulevat synnin tuntoon ja sitten uskoon?. Mun puolesta on rukoiltu kovasti, että tulisin uskoon ja tunnustaisin syntini jne.jne. Mutta en koe olevani syntinen vaan tavallinen raadollinen ihminen virheineeen ja heikkouksineen. Olen myös rukoillut, että tulisin uskoon vaan ei nappaa. Olen ajaltellut, että jos olis uskossa olisi
sitten helpompaa olla kun ahdistaa eikä jaksais aina elää. Mutta sitten kun olen ajatellut, et mikäs tässä nyt niin vaikeeta on, niin olen havainnut että tälläistähän se ihmisen elämä on iloineen ja suruineen.
Usein näyttää siltä, että uskovat ihmiset ovat jotein paljon ahdistuneempia kuin ei- uskovat.Luulen, että se johtuu siitä kun ne ei voi harrastaa "syntiä". Tarkoitan, että joutuvat kieltäytymään niin monista asioista jotka ovat syntilistalle laittaneet. Ja sitten niillä on ne viiteryhmät:(hellarit, allarit,vallarit,jehovat jne.)jotka valvovat seurakuntalaisiaan. Joutuvat ikään kuin kieltämään tunteensa ja seurauksena on sitten, että pyrkivät tuomitsemaan raamattuun vedoten toisia ihmisiä. Asettuvat toisten yläpuolelle vaikka toisin väittävätkin.

10

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hansutuulia

niin helppoa se on, usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut.
      Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää ne, niin hän saa armon, näin siellä Raamatussa lukee.
      Se ei perustu tuntemuksiin vaan yksistään uskoon.
      Kun uskot sydämestäsi että Jeesus Kristus on noussut kuolleista ja uskot että Hän on sinun syntisi sovittanut ristillä, muuta siihen ei tarvita. Siunausta.

Älä pohdi liikaa toisten elämä ja katsele sitä heidän näkökulmastaan, muista myös Raamatunkohta,

Apostolien teot:
      2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois.

Luota tähän sanomaan, niin hyvin käy.

• tode'

sanookin, kuinka se menee.

ns. uskoon tulo edellyttää Jumalan armon vastaanottamista. ymmärrät varmaankin, että armahdusta ei voi ottaa vastaan,jos ei tunnusta olevansa syyllinen ja tarvitsevansa armoa.

jos on todella "nöyrtynyt Jumalan armon alle", ei pitkää naamaa tarvitse näyttää sen takia, ettei enää voi tehdä tietoisesti syntiä.
      syntiähän uskovakin tekee, siitä ei pääse mihinkään, mutta Vapahtaja on tullut sen tähden lähellemme, että myös uskova saa armahduksen synneistään. ei siinä paljao ole yläpuolelle asettumiselle varaa,vai mitä?
      "kaikki me olemme syntiä tehneet ja Jumalan Kirkkautta vailla..."
      nöyrtyminen tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että tunnustaa olevansa syntinen.

myös uskovan elämä on täynnä iloja ja suruja. ei uskoontulo ole tae siitä, että kaikki vaikeudet ovat kertalaakista poispyyhittyjä ja aurinko paistaa yötä päivää, eikä risukasoja näy mailla, eikä halmeilla.
      Jeesukseen uskovalla on kuitenkin se mahdollisuus, että Vapahataja itse on luvannut kulkea vierellä koko ajan. Hän kyllä pitää kädestä kiinni, eikä irroita otettaan.

• ei voi mitään

Syyllinen mihin? Armoa mihin? Kyllä mä uskon, että Jeesus on ollut maan päällä ja tehnyt ihmetekoja ja raivostuttanut juutalaiset. Mutta muuthan ne silloin nosti sen juutalaisten kuninkaaksi ja Jumalan pojaksi. Ja alkoi sit vielä itsekkin siihen uskoa eihän hänellä ollut mahdollista kieltäytyä massojen edessä, jotka häntä palvoivat.Hänhän olisi silloin pettänyt ihmisten odotukset.
        Jeesus on hyvä tahto ja rakastaa enemmän niitä, jotka pelastusta tarvitsevat. Mä taidan uskoa alkukirkon opetuksiin, silloin Jeesus todella välitti ihmisistä eli oli täynnä hyvää tahtoa toisia kohtaan. Jospa muslimit ovatkin oikeilla jäljillä siitä, että Jeesus on profeetta eikä Jumalan poika...Tarviskohan tää maailma uutta uskonpuhdistusta? On liian paljon sekasotkuja ja tulkintoja näistä asioista.

• hansutuulia
        ei voi mitään kirjoitti:

Syyllinen mihin? Armoa mihin? Kyllä mä uskon, että Jeesus on ollut maan päällä ja tehnyt ihmetekoja ja raivostuttanut juutalaiset. Mutta muuthan ne silloin nosti sen juutalaisten kuninkaaksi ja Jumalan pojaksi. Ja alkoi sit vielä itsekkin siihen uskoa eihän hänellä ollut mahdollista kieltäytyä massojen edessä, jotka häntä palvoivat.Hänhän olisi silloin pettänyt ihmisten odotukset.
        Jeesus on hyvä tahto ja rakastaa enemmän niitä, jotka pelastusta tarvitsevat. Mä taidan uskoa alkukirkon opetuksiin, silloin Jeesus todella välitti ihmisistä eli oli täynnä hyvää tahtoa toisia kohtaan. Jospa muslimit ovatkin oikeilla jäljillä siitä, että Jeesus on profeetta eikä Jumalan poika...Tarviskohan tää maailma uutta uskonpuhdistusta? On liian paljon sekasotkuja ja tulkintoja näistä asioista.

eivät kuitenkaan uskalla kieltää kokonaan nuo muslimit Jeesuksen olemassaolo, heidän on tarvinnut laittaa oma porfeettansa paljon jälkeenpäin jumlaksi.
        Mutta todellisuus on että on vain yksi joka tuli tänne alas kirkkaudesta Jumalan lähettämänä, Hänen ainosyntyinen poikansa Jeesus Kristus, joka sovitti sinun ja minun syntini.
        Muslimit opettaa että teilla pääsee taivaaseen. Muslimien usko on täynnä lakia.
        Jeesus tuli kumoamaan lain. Kristus on lain loppu.

Mutta vaikeaa on lihan alistua Jumalan käden alle, sanoohan sankain tästä.

Roomalaiskirje:
        8:7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

Näin se on liha sotii Jumalaa vastaan.
        Hän haluaa elää synnissä ja on siten vaikea pelastua.
        Uskomalla Jeesukseen, ja syntimme hyljäten voimme kerran nähdä taivaan valtakunnan.

7:39 Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
        7:48 Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut."
        11:4 ja anna meille meidän syntimme anteeksi, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle velallisellemme; äläkä saata meitä kiusaukseen; [vaan päästä meidät pahasta]."
        13:2 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän?
        15:1 Ja kaikki publikaanit ja syntiset tulivat hänen tykönsä kuulemaan häntä.
        15:2 Mutta fariseukset ja kirjanoppineet nurisivat ja sanoivat: "Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan."
        15:7 Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

• maanmaatonen

Synnintunnon vaikuttaa Jumala itse Henkensä kautta.

Jumalan Pyhä Henki puhuttelee ja tulee lähelle ihmistä. Jumalan pyhyys tuo esille meidän itsemme syntisyyden.

Synti on laittomuutta, eli ristiriitaa rakkauden lain kanssa.

Ei uskova ihminen tule täydelliseksi uskossa ollessaan, vaan vasta kun Kristus tulee toisen kerran kunniassa ja kirkkaudessa, sitten ihminen joka uskoo Jeesukseen muuttuu täydelliseksi ja vapautuu täydellisesti kaikesta kuolemasta.

Niinkauan kun me elämme tässä ruumiissa me osallistumme kaikesta mitä muutkin ihmiset. Sairaudesta, masennuksesta, köyhyydestä, terveydestä, rikkaudesta kuten muutkin.

Mutta me osallistumme kaikesta uskon kautta niin että Kristus meissä vaikuttaa synnintunnon ja ilon. Eikä jokainen joka sanoo olevansa Jeesuksen opetuslapsi ole sellainen, eikä kaikki ymmärrä mikä on se rauha minkä Kristus antaa.

Ei pidä katsella ihmisiä määritelläkseen Jumalaa, ikäänkuin kiertoteitse, vaan lukea Raamattua ja tutustua Jumalaan suorinta tietä Hänen oman ilmoituksensa kautta.

Niin kauan kuin etsit omaa voittoasi et sitä saavuta. Niin kauan kuin synti ei ole sinulle ongelma ei ole parannustakaan. Aloita alusta.

Rukoile synnintuntoa. Pyydä Luojalta ja Hänen Pojaltaan Kristukselta silmiä jotka näkevät asiat sellaisina kuin ne todella ovat, niin silloin havahdut turtumuksesta herkkyyteen.

Itse olen kokenut paljon iloa uskon kautta, ja rauhaa joka kantaa menetysten ja ahdistusten keskellä.

Jumala ei ole luvannut uskovalle helppoa elämää, vaan me joudumme osallisiksi monesta näennäisesti huonostakin asiasta(1Pie4:12-18).

Uskoamme koetellaan, ja osallisuutemme Kristuksesta on osallisuus Kristuksen elämästä johon kuuluu kärsiminen ja tietäminen(tieto lisää tuskaa) rakkauden tähden.

Mutta mikään hankaluus ja ahdistus ei tulisi sokaista silmiämme tämän maailman pahuudelta ja siltä kirkkaudelta ja rakkaudelta joka on matkamme päässä kun Jumala luo Uuden maan ja Uuden taivaan. Tähän tulevaan verraten tämän maailman koettelemukset ovat vain pientä vaivaa.

Jes 6:10 Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi."

Joh 12:39 Sentähden he eivät voineet uskoa, koska Esaias on vielä sanonut:
      Joh 12:40 "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi".
      Joh 12:41 Tämän Esaias sanoi, kun hän näki hänen kirkkautensa ja puhui hänestä.

2Kor 4:4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.

Jes 65:17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;

Ilm 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

Room 8:18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.

• aloitan alusta

"Niin kauan kuin etsit omaa voittoasi et sitä saavuta. Niin kauan kuin synti ei ole sinulle ongelma ei ole parannustakaan. Aloita alusta."

Totta haastat: niin kauan kun synti ei ole ongelma, ei apuakaan tule.

Nyt kun saisi vielä tuon synnin ongelmaksi.

• evankelista T

Eiku se on näin päin.Usko tulee ihmiseen, so Jumalan lahja, siis LAHJAVANHURSKAUS. Jumala sen saa meissä aikaan että alamme uskomaan Häneen, Jeesukseen, Raamattuun jne. Hän meidät kutsuu sieltä synni pimeydestä Poikansa Jeesuksen yhteyteen, elämään ja olemaan valkeudessa.Pyhä Henki jonka Jeesus lupasi Puolustajaksi tänne maailmaan, kun itse nousi ylös taivaaseen Isän oikealle puolelle, ohjaa meitä sitten täällä pimeässä maailmassa.Siksi Raamattu sanoo: Jumala se on joka teissä vaikuttaa tahtomista ja tekemistä.Siunausta Jeesuksessa.

• tuttan

Oletko sinä hädissäsi siitä miten sinulle käy kun elämäsi maanpäällä loppuu? Tuntuuko sinusta, että maanpäällisen elämäsi jälkeen haluaisit päästä Jeesuksen luo taivaan hoviin?

Jos alettaisi ihan karkeammasta päästä. Pelastajasi antoi Moosekselle lain jota juutalaisten oli noudatettava 2.moos.20, lue nämä 10 käskyä ja kysy jokaisen jälkeen olenko noudattanut niitä koko elämäni ajan yhtään niistä rikkomatta.

Mikäli yksikään käskyn kohta on jäänyt täyttämättä, silloin on koko Jumalan sinulle antama käskysarja tuhoutunut. Entiseen aikaan oli ylipapit, jotka uhrasivat kansan syntien puolesta eläinuhreja ja vuodattivat niiden veren. Tämä toimitettiin kansan puolesta. Heidän pelastumisekseen rikkomuksistaan. - Tämä oli vanha liitto -

Uudessa liitossa on kysymyksessä sama käskysarja, ja sen täyttäminen. Uudenliiton aikana Jeesus täytti meidän puolestamme tämän käskysarjan ja koska kansa ei pystynyt käskyjä täyttämään Jeesus uhrasi ns. täydellisen uhrin kansan puolesta eli meni sinne Golgatalle ristiinnaulittavaksi ja vuodatti verensä. Mutta kuule tämä Jeesus oli Synnitön, nyt koko laki oli tullut täyttyä kaikkien ihmisten puolesta.

Käy tämä laki läpi omassa rauhassasi ja joka kerta kun tulee kohta jota et ole täyttänyt, sano:" Jeesus tämä on rikottu, olen rikkonut koko lain, olen heikko ja syntinen ihminen, anna minulle minun syntini anteeksi, minä tunnustan että sinä olet kuollut minun puolestani Kristus."

Muutenkin aloittaessasi lapseuden elämää kehotan sinua Aina kaikkeen rehellisyyteen Jumalan edessä. Sinä saat ja uskallat tunnustaa senkin, että sinä olet epäuskoinen. Mutta nöyrtymällä Kristuksen lunastustyön edessä sinä Pelastut.

Autuaita ovat ne jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.

• arkikalusto

Syntiset tulevat
      Kristuksen luokse.
      Synnittömät eivät tule.

• jatkuu

eivät tule, koska jo ovat Jeesuksen luona, siis synnittömät, so. armahdetut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      13
      11315
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      37
      3853
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      3019
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      119
      2374
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      81
      2035
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1761
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      299
      1006
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      770
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      725
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      699
    Aihe