Kuinka olet tehnyt parannuksesi?

etelän mies(kastettu)

Oletko tehnyt parannuksen sofistien tapaan ja ajatuksissasi sijoittanut sen johonkin ajankohtaan tai hetkeen mitä pidät parannuksena ja levität sitä oppiasi joka ei ole Jumalasta.

Samoin lahkolaisuus levittelee "eväitään" heittelemällä käärepaperit eväittensä päältä roskaten ympäristönsä puhuen uudestisyntymisestä myös järkeisoppineiden tavoin että se on vain jokin kokemus.
Vaikka uudestisyntyminen on syntyminen Jumalan sanasta ja se on kasvun alku jossa usko ja koko uusi ihminen kasvaa Kristuksen kaltaisuuteen, nuuttuen luonnon ominaisuuksiltaan aivan toiseksi ihmiseksi ja lapsena saatu kaste pitää uskon kautta elossa antaen ravintoa sitä uskovaa joka
ammentaa armon lähteestä.

Mutta lahkolaisen parannus on tuntea syyllisyyttä
synnin tähden tuntien sydämessään ahdistusta kun ihmiset moitiskelevat huonon elämän vuoksi.
Lahkolainen kaipaa pelastusta koettaen löytää Jumalan armon mutta omalla tavalla ja kun "sofistit" huomaavat kaltaisensa, he tulevat tarjoamaan omaa parannusta ja siihen sisältyviä tekoja sekä raamatun väärin ymmärtämistä.
Silloin Jumalan teot hyljänneenä lahkolainen
kääntyy tekojen ja luulojensa puoleen tehden niistä itselleen vapahtajansa ja kuten me lutherilaiset tiedämme niin kaikki eksytys nykyään tulee Kristuksen nimessä.

Kaste ei ole parannusta lahkolaisille eikä uudestikaste sitä voikaan olla koska se on vain merkki joka todistaa heitä itseään vastaan tuomiten heidät ja heidän oppinsa kadotukseen.
Kuinka olet tehnyt parannuksesi?

9

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matti

että hylkäsin lapsikasteen väärinkäsityksenä ja ihmisen katkeruuden tuotteena.

Vauvoista tehdään suurimpia syntisäkkejä. Heidät täytyy kastaa, mutta kerroppas aikuisille parannuksen tarpeesta ja siitä jos tekee väärin. Mitä vanhemmaksi ihminen tulee sitä täydellisemmäksi ja ylpeämmäksi tulee. Joku syntisäkki täytyy olla kun itse ei tee väärin kun omaa paljon elämän kokemusta niin vauvan harteille on hyvä laittaa kaikki...

• etelän mies(kastettu)

Mihin heitit ne 30 hopearahaa?
        Rosvojen luolaanko, oletan.(saalem etc...)

Jumala ottaa kasteessa alkusynnin kadottavuuden pois
        mutta uudestikasteessa tulee synnin lisää jonka johdosta sitten helvetissä korvennetaan uuneja uudestikastetuille 7 kertaa kuumemmaksi.et silleen.
        Eiköhän lahkolainen puhdistu?(tulella)

• Matti
        etelän mies(kastettu) kirjoitti:

Mihin heitit ne 30 hopearahaa?
        Rosvojen luolaanko, oletan.(saalem etc...)

Jumala ottaa kasteessa alkusynnin kadottavuuden pois
        mutta uudestikasteessa tulee synnin lisää jonka johdosta sitten helvetissä korvennetaan uuneja uudestikastetuille 7 kertaa kuumemmaksi.et silleen.
        Eiköhän lahkolainen puhdistu?(tulella)

tavata siellä sitten omena suussa :)

• mä vaan

Luukas 5:32 En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."

Matteuksen evankeliumi:
      3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
      4:17 Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
      11:20 Sitten hän rupesi nuhtelemaan niitä kaupunkeja, joissa useimmat hänen voimalliset tekonsa olivat tapahtuneet, siitä, etteivät ne olleet tehneet parannusta:

• etelän mies(kastettu)

täälläpäin ei edes tervehditä lahkolaisia.
        ei täällä myöskään"tulla" uskoon lahkolaisten tavalla.

• mä vaan

täälläpäin ei edes tervehditä lahkolaisia.
        ei täällä myöskään"tulla" uskoon lahkolaisten tavalla.

kun muuta tietä ei ole meille annettu missä meidän tulisi pelastua ja se on Jeesus Kristus.
        Joka syntinsä hylkää, saa armon.
        Jeesus sanoi naiselle joka oli saatu itse teossa kiinni, aivan lopuksi.
        Johanneksen evankeliumi:
        5:14 Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi."
        8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."

PARANNUKSEN TEKO ON SELKEÄ RAAMATUSSA JOKA TÄMÄN KIERTÄÄ EI OLE JUMALAN LAPSI Sanassa ei ole luvattu oikoteitä. Näin se vain menee.

Totuus ei heissä ole oleva joka parannuksen jättää tekemättä.

Matteuksen evankeliumi:
        4:17 Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
        11:20 Sitten hän rupesi nuhtelemaan niitä kaupunkeja, joissa useimmat hänen voimalliset tekonsa olivat tapahtuneet, siitä, etteivät ne olleet tehneet parannusta:

Markuksen evankeliumi:
        1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."
        6:12 Niin he lähtivät ja saarnasivat, että oli tehtävä parannus.

Luukkaan evankeliumi:
        13:3 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
        13:5 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."
        15:7 Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
        24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

Apostolien teot:
        2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        5:31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
        8:22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
        17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

• etelän mies(kastettu)
        mä vaan kirjoitti:

kun muuta tietä ei ole meille annettu missä meidän tulisi pelastua ja se on Jeesus Kristus.
        Joka syntinsä hylkää, saa armon.
        Jeesus sanoi naiselle joka oli saatu itse teossa kiinni, aivan lopuksi.
        Johanneksen evankeliumi:
        5:14 Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi."
        8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."

PARANNUKSEN TEKO ON SELKEÄ RAAMATUSSA JOKA TÄMÄN KIERTÄÄ EI OLE JUMALAN LAPSI Sanassa ei ole luvattu oikoteitä. Näin se vain menee.

Totuus ei heissä ole oleva joka parannuksen jättää tekemättä.

Matteuksen evankeliumi:

Markuksen evankeliumi:
        1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."

Luukkaan evankeliumi:
        13:3 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
        13:5 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."
        15:7 Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
        24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

Apostolien teot:
        2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        5:31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
        8:22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
        17:30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

Parannus farisealaisittain ja sofistien ja lahkolaisten parannus on käsitteenä väärä ja turmiollinen josta täytyy tehdä parannus, kuinkas muuten.
        Pitää ottaa selvä mitä raamatullisilla käsitteillä tarkoitetaan vasta siten voidaan puhua raamatusta
        niin että sana jää Jumalan sanaksi.

• mä vaan

Parannus farisealaisittain ja sofistien ja lahkolaisten parannus on käsitteenä väärä ja turmiollinen josta täytyy tehdä parannus, kuinkas muuten.
        Pitää ottaa selvä mitä raamatullisilla käsitteillä tarkoitetaan vasta siten voidaan puhua raamatusta
        niin että sana jää Jumalan sanaksi.

kirjoittanut, en minä. Parannuksen teko kuuluu kaikille, synti ei peri taivaan valtakuntaa.
        Kaste sitä ei tee, jos kaste sen tekisi,
        luterilaisuudessa olisi sitten kaikki synnittömiä, ei olisi luterilaisuudessa, pedofiileja, raiskaajia, murhaajia..jos kaste kerta synnyttää uudestisyntymisen.

Mutta Raamattu ei opeta niin, joka syntinsä tunnustaa ja hylkää ne, se saa ARMON!

Sana puhuu puolestaan.

Markuksen evankeliumi sanoo tarkkaan mitä tulee tehdä ja mitä julistetaan.

• etelän poika
        mä vaan kirjoitti:

kirjoittanut, en minä. Parannuksen teko kuuluu kaikille, synti ei peri taivaan valtakuntaa.
        Kaste sitä ei tee, jos kaste sen tekisi,
        luterilaisuudessa olisi sitten kaikki synnittömiä, ei olisi luterilaisuudessa, pedofiileja, raiskaajia, murhaajia..jos kaste kerta synnyttää uudestisyntymisen.

Mutta Raamattu ei opeta niin, joka syntinsä tunnustaa ja hylkää ne, se saa ARMON!

Sana puhuu puolestaan.

Markuksen evankeliumi sanoo tarkkaan mitä tulee tehdä ja mitä julistetaan.

kirkko ei ole koskaan ollut luterilaisuutta mutta jotkut uskovaisista ovat tosi luterilaisia.
        Nykyään he eivät ole kirkossa.

Usko hyödyttää ottaen sen mitä kaste antaa nimittäin synnit anteeksi ja parannuksen tehnyt saa rauhansa
        takaisin ja omatunto lepää Kristuksen ansiossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      38
      2181
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      64
      2032
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1930
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      388
      1670
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1641
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1464
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1092
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      967
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      75
      915
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      899
    Aihe