http://koti.phnet.fi/petripaavola/Vesikaste_upottamalla
Luepas tuo ja sitten vain uskossa kasteelle, jos ei vielä uskoontulemisen jälkeen kastettu.
Oikea kaste täällä!
14
535
Vastaukset
- mä vaan
syntiset ihmiset!
15:7 Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
ja nuo 99 oliat jo uskossa!- mä vaan
synnit saadaan anteeksi uskon kautta Jeesukseen.
Tässä on tie, ei ole mitään hokkuspokkus juttuja, ei vauvan pään kasteluita. Usko Jeesukseen pelastaa, ei mikään tekemällä tehty usko, vanhempien tai kummien uskolla ei pitkille pötkitä.
ja taas kerran muistutuksksi, sen kaltainen on taivasten valtakunta LAPSEN KALTAINEN. Jeesus siunasi lapset, ei kastanut. Jotta silleen taas kerran. - Pietari kehotti parannukseen
siis...helluntaina kehotettiin tekemään parannusta ja ottamaan kaste syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän hengen lahjan saamiseksi...siis ei uskoontulleita...Jeesuskin itse sanoi, ettei ole tullut kutsumaan vanhurskaita vaan syntisiä..
Eihän lääkäritkään ota vastaan parantuneita, vaan sairaita! - Voitto Ramu
mä vaan kirjoitti:
synnit saadaan anteeksi uskon kautta Jeesukseen.
Tässä on tie, ei ole mitään hokkuspokkus juttuja, ei vauvan pään kasteluita. Usko Jeesukseen pelastaa, ei mikään tekemällä tehty usko, vanhempien tai kummien uskolla ei pitkille pötkitä.
ja taas kerran muistutuksksi, sen kaltainen on taivasten valtakunta LAPSEN KALTAINEN. Jeesus siunasi lapset, ei kastanut. Jotta silleen taas kerran.Miksiköhän Jeesus ei kastanut luokseen tuotuja lapsia?
Ja miksi hän ei kastanut niitä lapsia tuovia aikuisia-
SIIS- aikuisiakaan ei saa kastaa tulkintasi mukaan. - mä vaan
Voitto Ramu kirjoitti:
Miksiköhän Jeesus ei kastanut luokseen tuotuja lapsia?
Ja miksi hän ei kastanut niitä lapsia tuovia aikuisia-
SIIS- aikuisiakaan ei saa kastaa tulkintasi mukaan.ettei ihmisiä saa kastaa kun he tulevat uskoon??
Sinähän olet oikein ketku tyyppi, kun väännät sitä mitä en ole kirjoittanut, et siis ole lukenut yhtään mitään mitä olen tänne kirjoittanut.
Olet kyllä todella kiero tyyppi, tee parannus tuosta halveksivasta tyylistäsi. - TaistoRa.
mä vaan kirjoitti:
ettei ihmisiä saa kastaa kun he tulevat uskoon??
Sinähän olet oikein ketku tyyppi, kun väännät sitä mitä en ole kirjoittanut, et siis ole lukenut yhtään mitään mitä olen tänne kirjoittanut.
Olet kyllä todella kiero tyyppi, tee parannus tuosta halveksivasta tyylistäsi.Tuo toisen sanomisien vääristelevä tyyli on Ramulle tavanomaista käyttäytymistä!
Ramun käyttäytymistä ohjaa ainakin seuraavat määritelmät!
Ennakkoasenne muita kristittyjä kohtaan!
Toisten sanomisien tahallinen vääristely!
Riidanhenki!
Halveksinta!
Eripuraisuus!
Viha!...jne...
Jumalan Henki ei tuollaiseen syyllisty, vaan kaikkea edellämainittua ohjaa vain ja ainoastaan sielunvihollisen aikaansaama henki!!!
Tämänvuoksi en enään hänelle kirjoita enkä kommentoi mitään! Olen niin monta kirjoitusta hänelle kirjoittanut, että Raamatun sanoma on tietyistä asioista tullut hänelle ilmoitettua joista sananvaihtoa olemme käyneet ja jos ei sitä halua itselleen ottaa vastaan Jumalan ilmoituksena, niin lopputulos hänen tulevasta kohtalostaan jääköön Herramme harteille!
Riidanhaluisen (harhaoppisen) kanssa väittely levittää riitaa vain myös vastapuolelle, jotenka Raamatun sanoman mukaan kahdesti tai kolmasti jos tällaiselle ihmiselle vastaa ja ei oikeaa tulosta ala näkymään, niin turhaa on jatkaa keskustelua tällaisen känssa!
Olen huomannut että sinun sanomasi on ollut hyvin kirkasta ja Raamatullista! Harkitse myös sinä kannattaneeko enään "vääntää" keskustelua tämän Ramun kanssa, joka väittelyillään ruokkii vain lisää riidanhalua sisimpäänsä!
On tietenkin viisautta oikaista vääristelyä, siksi minäkin aikoinaan tänne tulin kirjoittamaan! Mutta varmaan on myös viisautta jossain kohdin vaieta!
Jumalan runsasta armoa ja rauhaa sinulle Jeesuksen kalliissa nimessä! ;) - mä vaan
TaistoRa. kirjoitti:
Tuo toisen sanomisien vääristelevä tyyli on Ramulle tavanomaista käyttäytymistä!
Ramun käyttäytymistä ohjaa ainakin seuraavat määritelmät!
Ennakkoasenne muita kristittyjä kohtaan!
Toisten sanomisien tahallinen vääristely!
Riidanhenki!
Halveksinta!
Eripuraisuus!
Viha!...jne...
Jumalan Henki ei tuollaiseen syyllisty, vaan kaikkea edellämainittua ohjaa vain ja ainoastaan sielunvihollisen aikaansaama henki!!!
Tämänvuoksi en enään hänelle kirjoita enkä kommentoi mitään! Olen niin monta kirjoitusta hänelle kirjoittanut, että Raamatun sanoma on tietyistä asioista tullut hänelle ilmoitettua joista sananvaihtoa olemme käyneet ja jos ei sitä halua itselleen ottaa vastaan Jumalan ilmoituksena, niin lopputulos hänen tulevasta kohtalostaan jääköön Herramme harteille!
Riidanhaluisen (harhaoppisen) kanssa väittely levittää riitaa vain myös vastapuolelle, jotenka Raamatun sanoman mukaan kahdesti tai kolmasti jos tällaiselle ihmiselle vastaa ja ei oikeaa tulosta ala näkymään, niin turhaa on jatkaa keskustelua tällaisen känssa!
Olen huomannut että sinun sanomasi on ollut hyvin kirkasta ja Raamatullista! Harkitse myös sinä kannattaneeko enään "vääntää" keskustelua tämän Ramun kanssa, joka väittelyillään ruokkii vain lisää riidanhalua sisimpäänsä!
On tietenkin viisautta oikaista vääristelyä, siksi minäkin aikoinaan tänne tulin kirjoittamaan! Mutta varmaan on myös viisautta jossain kohdin vaieta!
Jumalan runsasta armoa ja rauhaa sinulle Jeesuksen kalliissa nimessä! ;)Olenkin päättänyt lopettaa väännön Ramun kanssa.
Turhaa tänne on kirjoittaa kun Raamatun Sanaa ei ymmärrä niin ei ymmärrä.
Kaikki mitä tuohon kirjoitit, olen havainnut aivan saman ilmiön. Tällainen lietsominen ei kuulosta hyviltä hedelmiltä. Raamattu sanoo, hedelmistä teidät tunnetaan.
*Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista* ja juuri näin olen kokenut Ramun kohdalla.
Joten on parmepi kuin jättää tämän henkilön omaan arvoonsa. Eipä tässä muuta voi.
Eletään kaikkien kanssa rauhassa. Näin sen minä olen kokenut, kaikkien kanssa ei tule toimeen, mutta on parempi että katselee kaukaa niin ei kolahtele niin kovasti yhteen. ;) Siunausta TAisto, sinunkin kirjoituksesi on ollut kirkasta ja Jumalan Sanan mukaista. Sinua sinata tahdon...
Kiitos. Tulethan tuonne Helluntalaisten palstalle jatkossakin. Pidetään Ristin Sanoma kunniassa ja kirkkaana. Ja julistetaan syntisille armahdusta taakoistaan ja ryöstetään saatanalta saalista. - TaistoRa.
mä vaan kirjoitti:
Olenkin päättänyt lopettaa väännön Ramun kanssa.
Turhaa tänne on kirjoittaa kun Raamatun Sanaa ei ymmärrä niin ei ymmärrä.
Kaikki mitä tuohon kirjoitit, olen havainnut aivan saman ilmiön. Tällainen lietsominen ei kuulosta hyviltä hedelmiltä. Raamattu sanoo, hedelmistä teidät tunnetaan.
*Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista* ja juuri näin olen kokenut Ramun kohdalla.
Joten on parmepi kuin jättää tämän henkilön omaan arvoonsa. Eipä tässä muuta voi.
Eletään kaikkien kanssa rauhassa. Näin sen minä olen kokenut, kaikkien kanssa ei tule toimeen, mutta on parempi että katselee kaukaa niin ei kolahtele niin kovasti yhteen. ;) Siunausta TAisto, sinunkin kirjoituksesi on ollut kirkasta ja Jumalan Sanan mukaista. Sinua sinata tahdon...
Kiitos. Tulethan tuonne Helluntalaisten palstalle jatkossakin. Pidetään Ristin Sanoma kunniassa ja kirkkaana. Ja julistetaan syntisille armahdusta taakoistaan ja ryöstetään saatanalta saalista.Kiitos!
Kirjoitellaan toki edelleenkin aina kun keritään.
Ramulle vain en enään vastaile!
Kun mies kulkee toinen jalka ojassa ja toinen tiellä, niin kulku on väkisinkin "ontuvaa"!
Näin minä näen Ramun kohdalla käyneen!
Mutta runsasta Jumalan siunausta sinulle!
Pidetään rukousta yllä ja "henki korkealla"! :) - Voitto Ramu
TaistoRa. kirjoitti:
Kiitos!
Kirjoitellaan toki edelleenkin aina kun keritään.
Ramulle vain en enään vastaile!
Kun mies kulkee toinen jalka ojassa ja toinen tiellä, niin kulku on väkisinkin "ontuvaa"!
Näin minä näen Ramun kohdalla käyneen!
Mutta runsasta Jumalan siunausta sinulle!
Pidetään rukousta yllä ja "henki korkealla"! :)järjenpäätelmät vievät järkeisoppiin. yritätte ahtaa uskon rajoittumeen korvienne väliin.
Taisto kirjoitti pitäytyessään järjenpäätelmiinsä seuraavaa:
"kuinka kastevesi vo iihmisen sisimmän puhdistaa"
tuollaisiin tuloksiin tulette kun yritäätte mahduttaa USKON järjenpäätelmienn rajoitin.
Järjenpäätelmät ja USKO vievät jo heti alussa täysin eri suuntiin.
Järki sotii AINA uskoa vastaan.
USKOON perustautuvat siunataan, mutta järkeen perustautuvat ajautuvat antikristuksen syliin.
"Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa."
Järjenpäätelömät ovat sielullinen ominaisuus ja on sitä riivaajien viisautta:
"Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta."
Yritys mahduttaa USKO järjenpäätelmien mittoihin vie riivaajien viisauteen.
- Voitto Ramu
Äsken se totuus pitä löytyä Poutiaisen kotisivulta. nyt Petri Paavolan kotisivulta.
Teillä on monenlaista "totuutta"- Totuuden puolesta
Raamatusta eikä kirkon perinnäissäännöistä Ramu!
- USKOO ja kastetaan
se pelastuu. Ensin USKO jonka Jumala vaikuttaa, julistetun sanan kautta.Pyhä Henki avaa kuulijan ymmärryksen(esim.purppuranmyyjä Lydia) ja sitten vesikasteelle. Tuossa raamatukohdassa on myös varoitus!Joka ei USKO, se on jo tuomittu kadotukseen. tv.timo
- mä vaan
USKOO ja kastetaan kirjoitti:
se pelastuu. Ensin USKO jonka Jumala vaikuttaa, julistetun sanan kautta.Pyhä Henki avaa kuulijan ymmärryksen(esim.purppuranmyyjä Lydia) ja sitten vesikasteelle. Tuossa raamatukohdassa on myös varoitus!Joka ei USKO, se on jo tuomittu kadotukseen. tv.timo
Ei ole muuta tietä annettu, missä meidän tulee pelastuman. Jeesus tie on ainut, ei kastevesi pirskoteltuna vauvan päähän, kun ne muutenkin ovat taivaskelpoisia Jeesuksen sanojen mukaan.
Ja Lyydia todellakin tuli ymmärrykseen mitä hänen tulee tehdä. Sana teki tehtävänsä, ja sitten kasteelle. Ramun Raamatussa ei varmaan ole näitä sivuja, kun hänen ymmärryksensä on vielä avautumaton. - sivusta seurannut
Eipä suinkaan sinä ymmärtämätön, vaan sama totuus löytyy kummiltakin kotisivuilta, ei
sen sijaan sinun opetuksistasi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi614679Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal954385- 733845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963767Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1192805- 352578
- 372482
- 242459
- 382459
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232324