Verikokeiden tulokset pyysin paperille. Nyt on vain ongelmana, etten ymmärrä näistä lyhenteistä melkein yhtään mitään. Eli mitä tarkoittavat:
Hb 119
Eryt 4,0
Leuk 6,0
Hkr 0,35
Trom. 286
Gluk 5,3
Krea 60
Tsh 2,3
K 4,2
Na 141
Joitakin kyllä itsekin ymmärsin, mutta osa on ihan hepreaa. Pahoittelen, jos oli kirjoitusvirheitä; en saanut kirjoittajan käsialasta oikein selvää kunnolla :)
Mitä nämä arvot (lyhenteet) tarkoittavat ?
6
23128
Vastaukset
- täältä
Tsekkaa noita arvojasi täältä
http://www.vitaterveys.fi/laboratorio/laboratoriotutkimukset/etsi.php?tutk_id=268 - milla
Kiitos linkeistä =)
Olisihan sitä itsekin pitänyt ymmärtää googlea käyttää. No aina ei voi olla viisas =)
- asiallinen_tuntija
Viitearvot saatkin varmasti noista linkeistä, ajattelin tässä suomennella nuo itse testit.
Hb 119 = hemoglobiini eli verenpuna eli happea veressä kuljettava molekyyli
Eryt 4,0 = punasolujen määrä veressä
Leuk 6,0 = valkosolujen määrä veressä
Hkr 0,35 = hematokriitti eli punasolupatsaan korkeus veriputkessa
Trom. 286 = verihiutaleet, eli veren "hyytymiskomponentin" määrä
Gluk 5,3 = verensokeri
Krea 60 = munuaisten toiminnasta kertova arvo
Tsh 2,3 = kilpirauhashormonia vapauttavan säätelyhormonin pitoisuus veressä
K 4,2 = kalium, eräs elektrolyytti
Na 141 = natrium, toinen elektrolyytti - tanja.k
Eli:HB:Hemoglobiini,Leuk:Leukosyytit,eli valkosolut,Trom:Tromposyytit,veren hyytymis arvo.Siinä muutamia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1522170
- 171906
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241728- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978